Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
Forma i typ
Książki
(47)
Dostępność
tylko na miejscu
(44)
dostępne
(23)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(45)
Autor
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kowalczyk Ryszard
(3)
Mich Włodzimierz
(2)
Pokrzycka Lidia
(2)
Adamowski Janusz
(1)
Akopow Aleksandr
(1)
Amirow Walerij
(1)
Bodnar Adam
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Bogucka Teresa
(1)
Braun Juliusz
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Cisak Wojciech
(1)
Dobosz Izabela
(1)
Dorak-Wojakowska Lilianna
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Faktorowicz Aleksandr
(1)
Fras Janina
(1)
Gałązka Wiesław
(1)
Gierula Marian
(1)
Gliszczyńska-Grabias Aleksandra
(1)
Gmerek-Rajchel Maria
(1)
Gołata Krzysztof
(1)
Grzymała-Kazłowska Aleksandra
(1)
Halawa Mateusz
(1)
Hess Agnieszka
(1)
Jachimowski Marek
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Korniłowa Jewgienija
(1)
Kosmaty Piotr
(1)
Kossewska Elżbieta
(1)
Krawczyk Dariusz
(1)
Krukowski Józef
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Leppert Roman
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(1)
Maciejewska Katarzyna
(1)
Marszałek-Kawa Joanna
(1)
Matuszczyk Kamil
(1)
Melnik Galina
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Mielczarek Tomasz
(1)
Miąso Janusz
(1)
Muszyński Wojciech
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Ociepka Beata
(1)
Oniszczuk Zbigniew
(1)
Ostaszewskij Aleksandr
(1)
Piekot Tomasz
(1)
Polak Rafał
(1)
Pułka Leszek
(1)
Regiewicz Adam
(1)
Romiszewska Beata
(1)
Rudolf Stanisław
(1)
Sasińska-Klas Teresa
(1)
Siewierska-Chmaj Anna
(1)
Sokołowski Marek
(1)
Stefański Marek
(1)
Storowskij Dmitrij
(1)
Szynol Adam
(1)
Tenerowicz Krzysztof
(1)
Theisen Otto
(1)
Wieruszewski Roman
(1)
Winnijczuk Anna
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wolańska Ewa
(1)
Woźny Aleksander
(1)
Wyrzykowski Mirosław
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zając Beata
(1)
Łuczynskij Jurij
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Środki masowego przekazu
(45)
Dziennikarstwo
(8)
Telewizja
(6)
Internet
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Prasa (wydawnictwa)
(5)
Public relations
(5)
Dziennikarze
(4)
Wolność słowa
(4)
Kultura masowa
(3)
Radiofonia
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(2)
Edukacja medialna
(2)
Integracja europejska
(2)
Kościół katolicki
(2)
Marketing polityczny
(2)
Polityka
(2)
Polska
(2)
Prawo prasowe
(2)
Rozgłośnia radiowa
(2)
Rozgłośnia regionalna
(2)
Akty mowy
(1)
Aspiracje
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma dla mężczyzn
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Czasopisma religijne polskie
(1)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Gazety
(1)
Gazety brukowe
(1)
Globalizacja
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Karty płatnicze
(1)
Kody
(1)
Kościół
(1)
Ksenofobia
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miłość
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Młodzież
(1)
Nienawiść
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Opinia publiczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Policja
(1)
Polityka regionalna UE
(1)
Prasa bezpłatna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo do informacji niejawnej
(1)
Prawo karne
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Publicystyka polska
(1)
Płeć
(1)
Radio Zet
(1)
Reklama
(1)
Rynek pracy
(1)
SMS
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sektor publiczny
(1)
Serial filmowy polski
(1)
Sojusz Lewicy Demokratycznej
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Tekst
(1)
Teleturnieje
(1)
Telewizja publiczna
(1)
Telewizja regionalna
(1)
Teologia pastoralna
(1)
Transformacja systemu społeczno
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ukraińcy za granicą
(1)
Układ z Schengen (1985)
(1)
Wietnamczycy za granicą
(1)
Wolność prasy
(1)
Wybory parlamentarne
(1)
Wybory prezydenckie
(1)
Wybory samorządowe
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Środki masowego przekazu regionalne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(17)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Humanitas. Studia Kulturoznawcze : badania, wprowadzenia, monografie, źródła - pod red. Andrzej Gielarowski ; Instytut Kulturoznawstwa WSFP "Ignatianum")
Część 1 Nowe media wobec społeczeństwa, literatury, sztuki oraz obrazu człowieka utrwalonego w dziełach: 1. Nowe media wobec jednostki i społeczeństwa; 2. Smakosze kultury. Pomiędzy przeszczepem a artystycznym doświadczeniem. Przeobrażenia figury ciała ludzkiego w sztuce XX i XXI wieku pod wpływem mediów; 3. Kulturowe konsekwencje konwergencji mediów. Literatura i sztuka. Część 2 Kino wobec nowych mediów: 1. Kino w nowej rzeczywistości kulturowej; 2. Zmiany obrazu filmowego pod wpływem nowych mediów; 3. Kino wobec właściwości nowych mediów; Część 3 Teatr i nowe media: specyfika i wzajemne zależności: 1. Teatr wobec nowych mediów; 2. Teatr w przestrzeni wirtualnej; Część 4 Polski system medialny i jego ewolucja: 1. Polski system medialny i j jego ewolucja; 2. Początki mediów w Polsce i ich rozwój w perspektywie historycznej; 3. Współczesny polski system medialny - struktura, determinanty, perspektywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media lokalne w Polsce. Tom 1. / Ryszard Kowalczyk. - Poznań : Wydawnictwo CONTACT, 2008. - 482, [2] s. : rys.; tab.; wykr. ; 25 cm.
1. Społeczność lokalna; 2. Komunikowanie lokalne; 3. Wybrane problemy komunikowania lokalnego; 4. Definiowanie mediów lokalnych; 5. System mediów lokalnych; 6. Typologia mediów lokalnych; 7. Rodzaje mediów lokalnych; 8. Misja mediów lokalnych; 9. Pojęcie wydawcy i zarządzania mediami lokalnymi; 10. Formy własności i typy wydawcy mediów lokalnych; 11. Transformacja mediów lokalnych; 12. Funkcje i zadania mediów lokalnych w społeczeństwie obywatelskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania i rozwoju mediów – podstawy teoretyczne: 1.1. Rola państwa w gospodarce – instytucjonalizm; 1.2. Teoretyczne podstawy usług medialnych a potrzeby zbiorowe; 1.3. Media w Polsce jako przykład dobra społecznego; 1.4. Funkcja mediów w życiu społecznym i rozwoju gospodarczym. 2. Media jako przedmiot finansowania: 2.1. Wpływ państwa na kształtowanie systemu medialnego; 2.2. Media publiczne a media komercyjne – różnice i podobieństwa; 2.3. Źródła finansowania mediów; 2.4. Efektywność ekonomiczna podmiotów systemu medialnego. 3. Finansowanie mediów publicznych w wybranych krajach Unii Europejskiej: 3.1. Model brytyjski jako przykład klasycznego systemu finansowania mediów publicznych; 3.2. Model niemiecki jako przykład mieszanego systemu finansowania mediów publicznych; 3.3. Modele włoski i hiszpański jako przykłady systemu śródziemnomorskiego; 3.4. Inne wybrane rozwiązania w państwach Unii Europejskiej. 4. Organizacja i finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle wybranych krajów Unii Europejskiej: 4.1. Organizacja i status nadawców publicznych w Polsce; 4.2. Model finansowania mediów publicznych w Polsce po 1989 r.; 4.3. Finansowanie mediów publicznych w Polsce na tle uregulowań obowiązujących w wybranych krajach Unii Europejskiej; 4.4. Analiza przychodów i kosztów polskich nadawców publicznych. 5. Koncepcje rozwiązań w zakresie finansowania mediów publicznych w Polsce: 5.1. Uwarunkowania finansowania mediów publicznych w Polsce; 5.2. Finansowanie mediów publicznych na przykładzie wybranych podmiotów; 5.3. Finansowanie działalności mediów ze środków publicznych a misyjność programu; 5.4. Finansowanie mediów publicznych na podstawie badań własnych; 5.5. Propozycja finansowania nadawców publicznych w Polsce w oparciu o opłatę licencyjną i wnioski z rozprawy. Postscriptum: Konsekwencje kryzysu finansowania nadawców publicznych w Polsce w okresie 2012-2018 i perspektywy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rynek publicznych mediów elektronicznych, 2. Uwarunkowania funkcjonowania publicznych mediów elektronicznych, 3. Zarządzanie publicznym przedsiębiorstwem medialnym, 4. Strategie publicznych przedsiębiorstw medialnych, 5. Modele i systemy medialne - metodologia badań, 6. Model ekonometryczny regionalnego radia publicznego, 7. Kierunki rozwoju publicznych mediów elektronicznych - szanse i zagrożenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I.: Struktura systemu medialnego i jego przemiany: Ewolucja polskich środków komunikowania masowego po 1989 roku; Od totalitaryzmu ideologicznego do konsolidacji korporacyjnych mediów- dwadzieścia lat przekształceń mediów periodycznych w Polsce; Media lokalno- regionalne w Polsce - 20 lat zmian; Współczesny rynek dzienników ogólnokrajowych w Polsce; Cz. II.: media masowe w systemie społeczno-politycznym: Poza informacyjnym mainstreamem: obraz kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w programach informacyjnych polskiej telewizji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna - Komunikacja medialna - Komunikacja sieci / Tomasz Goban-Klas, Jerzy Jastrzębski, Marek Jeziński, Kazimierz Krzysztofek ; zastępca przewodniczącego Wojciech Muszyński ; przewodniczący rady serii Marek Sokołowski ; Mirosława Wawrzak-Chodaczek)
Media i polityka- medialne show czy polityczny PR; 1. Mediatyzacja polityki- polityzacja mediów: Media publiczne, czyli o roli mediów publicznych w Polsce; Polityzacja mediów publicznych; Polityzacja mediów a bezradność polityków wobec mediatyzacji polityki- zapowiedź końca starego porządku; "Być" to znaczy być w mediach- aksjologiczny wymiar medialnej "produkcji" wizerunków polityków; Pluralizacja mediów w Polsce po 1989 roku: faktyczna czy pozorna? Przyczynek do rozważań; Media w przestrzeni politycznej państwa; "Tytuł newsa dnia otrzymuje dziśů"- koncepcja "agenda setting" na przykładzie wydarzeń medialnych w polskich serwisach informacyjnych; Rola miesięcznika "Debata" w kreowaniu rzeczywistości politycznej Olsztyna; 2. Medialne spektakle polityczne. Bestsellery i buble: Siedem grzechów głównych marketingu politycznego. Krytyczno-realistyczne ujęcie teorii i praktyki politycznej; Spektakl medialny jako instrument kreowania wizerunku polityka; Polityczny "homo ludens". Politycy i widowisko; Ekshibicjoniści polskiej sceny politycznej; Jak wytłumaczyć porażkę autorów projektu IV RP? Pragmalingwistyczne studium przypadku; IC RP- Realpolitik czy political fiction?; 3. Aktorzy i statyści. Politycy versus dziennikarze: Komiczna maska polityka; Politycy versus dziennikarze. Techniki argumentacyjne w języku polityków i dziennikarzy; Wolność słowa w kontekście dziennikarzy i polityków; Dziennikarz- partner telewidza w rzeczywistości zapośredniczonej medialnie; Pundits, pseudoeksperci, eksperci medialni- wstępna analiza zjawiska; Przestrzeń dialogu czy pole bitwy? Quasi-etnometodologiczna analiza telewizyjnych programów publicystycznych na przykładzie "Kropki nad iů"; "Nie ja jestem twórca tego spektaklu". "Relacjonowanie" olsztyńskiej afery ratuszowej w mediach na przykładzie telewizji lokalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis)
Kultura mediów i jej spektakle; Hipermarket jako teatr narodowy; Reality show- jedna z faktur neotelewizji; Awanturnicza czasoprzestrzeń sceny hiphopowych muzykantów; Sezonowe spektakle ciała w cyberprzestrzeni; Manga, czyli teatr animacji rysunkowej; Podwójne Zycie heroiny domku dla lalek; O komiksowym spektaklu lęku i okrucieństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media lokalne w Polsce. Tom 3. / Ryszard Kowalczyk. - Poznań : Wydawnictwo CONTACT, 2008. - 314, [2] s. : rys.; tab.; wykr. ; 25 cm.
15. Rozwój telewizji lokalnej po 1989 roku; 16. Rozwój Internetu po 1989 roku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Technologiczne i polityczne uwarunkowania funkcjonowania mediów, Media jako współczesna agora: szanse i zagrożenia, Misja, " czwarta władza" czy biznes? O potrójnej naturze mediów, Między demolatrią a pragmatyką masowego komunikowania. demokracja jako wypadkowa norm ustrojowych, języka polityków i kultury mediów, Nowe media = nowa jakość? Demokracja u progu ery mediów cyfrowych, Wolność słowa w Internecie- szanse i ograniczenia, Media publiczne- strażnik niezależności dziennikarskiej czy tuba propagandowa władzy, Polityka informacyjna w samorządzie terytorialnym a partycypacja obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość a mass media, Media, ich wpływ i obecność w działalności, strukturze i programach polskiej lewicy, Media jako część " układu". Wizja środków masowego przekazu w wypowiedziach Jarosława Kaczyńskiego, Media katolickie w III RP i ich wkład w budowę polskiej demokracji, Konserwatyzm czy liberalizm? Obraz demokracji lansowany w Radiu Maryja i " Tygodniku Powszechnym", 2. Uwarunkowania prawne, Granice wolności mediów, Między rynkiem a wolnością dziennikarską, rejestracja dzienników i czasopism jako ograniczenie wolności polskiej prasy, Ochrona małoletnich w wolność prasy, Kryptoreklama a praktyka dziennikarska, Prawne granice wolności słowa, Wolność prasy a dobra osobiste, Niezależność dziennikarska: system i praktyka, Niezależny dziennikarz- rzeczywistość czy fikcja? 3. Realia ekonomiczne i zawodowe współczesnego dziennikarstwa, Konsolidacja na rynku prasy lokalnej - szansa czy zagrożenie?, Otoczenie polityczne a kształtowanie strategii przedsiębiorstw medialnych, Kapitał zagraniczny w regionalnej prasie- szanse i zagrożenia dla dziennikarzy (analiza na przykładzie Lubelszczyzny), Kształtowanie zespołów redakcyjnych oraz pozycja dziennikarzy prasy regionalnej w sytuacji rozwoju rynku i zmian własności mediów po 1989 roku (przykład Szczecina), Zagrożenie wolności słowa ze strony reklamodawców, Public Relations w służbie polskiej demokracji, Obiektywizm i samokontrola w wypowiedziach estońskiej prasy codziennej na początku XXI wieku, Dziennikarstwo śledcze w Niemczech. przykład kontrolnej funkcji mediów w demokratycznym społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.The Polish media i theoretical and historical perspective; 2. The environment of the Polish media system; 3. The Polish pronted media market; 4. The Polish electronic media market.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Aspekty funkcjonowania mediów: świat polityki a świat mediów, mass media - narzędzie czy podmiot władzy, medialna mitologia faktów, manipulatorzy masowej wyobraźni, informacja a polityka, media lokalne i samorząd terytorialny wobec zasady jawności, wojna z Gazetą na poziomie administracji samorządowej, zwykły, tani, krystaliczny? " Gazeta Wyborcza " i " Rzeczpospolita " jako źródło wiedzy o populizmie, edukacja medialna w świecie globalnym-wpływ przemocy medialnej i wirtualnej rzeczywistości na zachowania przestępcze młodzieży, Polskie radio podczas II wojny światowej, prasa okresu międzywojennego jako źródło do dziejów radiofonii; II. Warsztat pracy dziennikarza: kilka słów o dziennikarzach, fabryka strachu - czyli jaka będzie telewizja XXI wieku, sugestia jako forma wpływu społecznego, coś się chyba kończy, specyfika pracy dziennikarza gazety regionalnej, z problematyki archiwizowania dokumentacji radiowej i telewizyjnej w Polsce, o specyfice i funkcjach dokumentu radiowego, jako przedmiotu badań historyka, funkcjonowanie rozgłośni studenckich na przykładzie radia " Sfera ", Polski system telewizji publicznej a rozwiązania europejskie, specyfika pracy korespondenta zagranicznego na przykładzie misji w Iraku, newsdesk w gazecie - nowe tendencje organizacji pracy w redakcji, audycje informacyjne na żywo i na nośnikach trwałych, sąd młodości - o etyce i mediach, postępowanie w sprawie udzielania koncesji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot badań: Podstawowe pojęcia: tekst, styl, gatunek, dyskurs. Superstruktury, makrostruktury i strategie dyskursu. Wiadomości dziennikarskie jako dyskurs. 2. Historia i stan badań: Perspektywa genologiczna. Perspektywa stylistyczna. Perspektywa strukturalna. Perspektywa tematyczna. Perspektywa aksjologiczna. 3.Norma gatunkowa wiadomości a współczesne procesy komunikacyjne: Tradycyjna koncepcja tekstów informacyjnych. Wiadomości - gatunek rozmyty czy autonomiczny dyskurs? Proces komunikowania w mediach informacyjnych. 4. Wiadomości tekstowe jako przekaz wizualno-werbalny: Fotografia jako komponent wiadomości. Obraz a tekst. Wizualna organizacja pierwszej strony. Wizualność wiadomości telewizyjnych. Wizualizacja jako strategia dyskursu. 5. Struktura wiadomości: Wiadomość jako odwrócona piramida. W stronę kategorii formalnych. Antropocentryzm struktury wiadomości...6. Ekspansja prywatności: Dwa punkty widzenia. Prywatność, oralność, potoczność. 7. Dwie próby weryfikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziennikarstwo - zawód, misja czy powołanie?, 2. Problem dopuszczalności umieszczenia w koncesji na rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych zobowiązania biskupa diecezjalnego Kościoła Katolickiego do odpowiedzialności za kształt programu w świetle konstytucyjnej zasady autonomii Państwa oraz kościołów i związków wyznaniowych, 3. Centrum Monitoringu Wolności Prasy jako przykład instytucji pozarządowej w polskim systemie medialnym, 4. Regionalny nadawca telewizji publicznej w Polsce a proces demokracji, 5. Przeobrażenia prasy lokalnej w Polsce w latach dziewięćdziesiątych, 6. Prasa lokalna Ziemi Leszczyńskiej, 7. Problematyka niemiecka w publicystyce "Tygodnika Powszechnego" i "Więzi" na przełomie 1989/1990, 8. Rola sceny wyrazowej w piractwie internetowym, 9. Aktualne czasopiśmiennictwo żydów w Polsce, 10. Prawo do informacji i jego gwarancje w konstytucji Hiszpanii, 11. Stowarzyszenia dziennikarskie Ukrainy w kontekście transformacji ustrojowej państwa, 12. Pojedynki a prasa. Relacje prasowe z wybranych pojedynków okresu międzywojennego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środki społecznego przekazu w zarysie historycznym: Środki społecznego przekazu jako dobro ogólnoludzkie i ich pedagogiczny charakter; Przełomowa rola Soboru Watykańskiego II a środki społecznego przekazu w Kościele; Instytucje ds. mediów w Kościele; Jan Paweł II i jego szczególna rola w wykorzystaniu mediów w dziele humanizacji i ewangelizacji; Misja ewangelizacyjna mediów katolickich; Pozytywna pedagogika katolickich środków społecznego przekazu. 2. Geneza radia; Radio Watykańskie; Radiofonia katolicka w Europie i na świecie; Historia radiofonii katolickich w Polsce; Odrodzenie radiofonii katolickich po roku 1989; Stan a aktualny radiofonii katolickich w Polsce. 3. Podstawy pedagogiki katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja człowieka; Koncepcja społeczeństwa; Promocja wartości; Rozwój kulturalny słuchaczy; Etyka przekazu; Wzmacnianie logosfery. 4. Pastoralne aspekty radiofonii katolickiej: Popularyzowanie treści teologicznych; Wspomaganie katechezy; Wychowanie parorodzinne; Pomoc parafii; Kształtowanie postawy odpowiedzialności za diecezje; Troska o Kościół Powszechny. 5. Koncepcja i struktura organizacyjna radiofonii katolickiej: Podmioty organizacyjne i właściciel; Wewnętrzna struktura organizacyjna i administracyjna; Źródło utrzymania; Sposób wykorzystania reklamy; Programowe sformułowanie celu funkcjonowania radia; Adresat i zakres odbioru. 6. Propozycja programowa katolickiej rozgłośni radiowej: Koncepcja ramówki; Informacja; Muzyka; Modlitwa i liturgia; Katecheza; Publicystyka; Nauka i kultura; Sport i rozrywka; Transmisje - żywa obecność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka o komunikowaniu / red. Bogusława Dobek-Ostrowska)
Cz. 1 Studia z teorii komunikowania; Nauka o komunikowaniu masowym: struktura i charakter dyscypliny; Fragmentaryzacja w mediach: proces i narzędzie; Nauka o mediach i komunikowaniu w Polsce i w świecie; Zaproszenie do dyskusji o potrzebie integracji instrumentarium badawczego medioznawcy; Socjologia wiedzy czy socjologia komunikowania masowego? Dwa nurty badawcze w komunikologii; Ogólna teoria systemów Bertalanffy`ego w badaniu systemów medialnych; Pojęcie techniczne zapośredniczonej komunikacji. Analiza aspektów epistemologicznych; Komunikacyjno-narracyjny charakter podmiotowości w ujęciu Seyli Benhabib; Cz. 2 Polski rynek mediów masowych; Próba bilansu "nowego ładu informacyjnego", czyli o potrzebie badań nad polskim systemem medialnym; Funkcjonowanie i segmentacja rynku prasowego w Polsce; Czytelnictwo (konsumpcja) prasy w Polsce; Dolnośląska prasa codzienna - bilans zamknięcia. Bilans otwarcia; Procesy transformacji i profesjonalizacji radia katolickiego (na przykładzie Radia Via w Radomiu); Czy ludzi mają trudności ze zrozumieniem telewizyjnych programów informacyjnych?; Cz. 3 Media masowe a społeczeństwo; Zderzenie standardów racjonalności? Pluralizm mediów w europejskiej polityce medialnej; Komunikacja wiary w globalnej wiosce. Kościół katolicki w świecie mediów; Rola potocznego komunikowania w audiowizualnym świecie; Odróżnić prawdę od fikcji - media masowe wobec legend miejskich; Mężczyźni działają, kobiety wyglądają, czyli wizerunek kobiet polityków w polskich mediach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Polska chata w globalnej wiosce, 2. Rola komunikowania masowego. Cz.I Systemy medialne wybranych państw europejskich, Cz.II Opinia publiczna i rola mediów w procesie integracji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Prawne aspekty transformacji w mediach. Prawne aspekty transformacji w mediach; Odpowiedzialność karna dziennikarza za zniesławienie; Polskie prawo prasowe wobec wyzwań europejskich; Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji a proces dostosowywania prawa do standardów wspólnotowych; Finansowanie radiofonii i telewizji publicznej w Polsce a wspólnotowe zakazy pomocy państwa. Część II: Media a integracja europejska. Europa - sposoby definiowania pojęcia w tekstach zwolenników i przeciwników integracji; Obraz Polski i Europy w audycjach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego; Demokracja sontażowa? O znaczeniu " opinii publicznej" w medialnej debacie o integracji; Dziesięciolecie działalności wydawniczej koncernu Axel Springer Polska. Część III: Wybrane problemy zawodu dziennikarskiego. Kobieta w prasie (1818-1918) (redaktorki, dziennikarki, publicystki); Dostęp do zawodu dziennikarza na przykładzie rynku prasy w Lublinie; Dostęp do zawodu dziennikarza w praktyce na przykładzie mediów lubelskich; Prasa o sądowych procesach dziennikarzy - relacje, opinie, komentarze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Młodzież i paradoksy kultury współczesnej. Młodzież a przemiany kultury współczesnej; Kampanie społeczne w mediach - doświadczenia polskie; Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach - realnym i wirtualnym; Dyplom akademicki i społeczne kariery kobiet. De(kon)strukcje przestrzeni emancypacji; Temporalne wzory organizacji życia młodzieży w szkole, czyli o poczuciu niedogodności w czasie; (Re)socjalizacja a edukacja w rodzinie o równoległych karierach rodziców (dual-career family); Młodzież, kapitał kulturowy i sukces życiowy, czyli o kilku paradoksach nierówności społecznej. II: (Re)konstrukcje tożsamości młodzieży współczesnej. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym; O niezaspokojonym głodzie miejsca; Dylematy tożsamościowe młodzieży w sytuacji zmiany kulturowej; Zachowania ekshibicjonistyczno-narcystyczne młodzieży jako forma poszukiwania własnej podmiotowości; Blogowanie jako próba oswojenia niegościnnej przyszłości; Tożsamość jako obietnica. Zmaganie (coping) młodzieży z krytycznymi wydarzeniami życiowymi; Refleksywny akcjonizm - ku postradycyjnej konstrukcji tożsamości; Wschodnioniemiecka młodzież w czasach transformacji systemowej - doświadczenie "podwójnego rozczarowania". III: Edukacyjne wybory i perspektywy życiowe młodzieży. Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społeczeństwie ryzyka"; Młodzież wobec edukacyjno-zawodowej przyszłości - kontekst transformacji kulturowych; Planowanie kariery przez młodych dorosłych w niejednoznacznej rzeczywistości; Edukacyjne kredencjały i sukces życiowy młodzieży współczesnej; Drugoroczność w europejskich systemach szkolnych - szansa czy zagrożenie?; Różnicowanie perspektyw edukacyjnych, czyli "cztery stopnie budowania przewagi". Zakres praktyk dyskryminacyjnych stosowanych względem studentów zaocznych gdańskiej politologii; Młody pracownik na nowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
1. Czarny ekran we wnętrzu. Fragmenty z socjologii wizualnej pokoju telewizyjnego. 2. Artykuł pierwszej potrzeby. Fragmenty z historii społecznej telewizora w Polsce. 3. Do czego służy telewizor. Społeczne konteksty używania odbiornika. 4. Co widzowie robią z telewizją. Oglądanie jako zawłaszczanie i inne perspektywy interpretacji. 5. Telewizyjne realizmy i ich rodzaj. Hipoteza " męskiego" i "kobiecego" prawdopodobieństwa. 6. Greenpoint, dziewiętnasta trzydzieści. Telewizja i odtwarzanie tożsamości narodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Obraz polityków w oczach dziennikarzy : 1. Metodologiczne podstawy podjętych badań, 2. Wizerunek polityka w oczach dziennikarzy, 3. charakterystyka poszczególnych aspektów postulowanego wizerunku polityka w oczach dziennikarzy. R.II Obrazy kobiet i mężczyzn w mass mediach - raport z badań : 1.charakterystyka procedury badawczej, 2. Wyniki zawartości przekazów telewizyjnych i prasowych, 3. Stereotypy płci w obrazie kobiet i mężczyzn, 4. wnioski z badań. R.III Rekonstrukcja stereotypowych obrazów kobiet i mężczyzn w prasie rozrywkowej : 1. zagadnienia metodologiczne, 2. Analiza zawartości, 3. Wnioski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej