Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(3)
Autor
Gajdzińska Monika
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Helms Donald B
(1)
Herbert Martin
(1)
Lis Stanisława
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
Mesjasz Joanna
(1)
Radomska Anna
(1)
Rzepka Jerzy
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Wojciechowska Ludwika
(1)
Zagórska Wanda
(1)
Zawadzka dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Śmierć
(4)
Dziecko
(2)
Żałoba
(2)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Ludzie starzy
(1)
Lęk
(1)
Młodzież
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzina
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Śmiertelność
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Klątwa czy dar przemijania? Studium z tanatopsychologii / Joanna Mesjasz. - Warszawa : Difin, 2010. - 199, [1] s. : tab.; wykr. ; 23 cm.
1. Bliżej definicji; 2. Społeczny kontekst; 3. Zrozumieć lęk; 4. Drogi do prawdy; 5. Lek przed śmiercią a rozwój człowieka; 6. Wybrane determinanty leku fanatycznego; 7. Lęk przed śmiercią z perspektywy badawczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wychowanie dzieci ; 3)
1. Kiedy umiera dziecko; 2. Opieka psychologiczna i medyczna; 3. Żałoba dzieci i ludzi dorosłych; 4. Jak dziecko reaguje na śmierć?; 5. Jak pomóc osobom przeżywającym żałobę?; Wskazówki dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Wstęp do psychologii rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Przegląd psychologii rozwoju w ciągu życia; Zagadnienia i tematy psychologii rozwoju w ciągu życia; Metody badawcze psychologii rozwoju w ciągu życia. R. 2. Teorie rozwoju w ciągu życia: Co o tym sądzisz?; Co sprawia, iż teoria rozwoju w ciągu życia jest uznawana za dobrą?; Psychologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Socjologiczne teorie rozwoju w ciągu życia; Biologiczne teorie rozwoju w ciągu życia. R. 3. Genetyka, dziedziczność a środowisko: Co o tym sądzisz?; Genetyka życia; Genetyka biochemiczna: podstawowe pojęcia; Behawioralna genetyka; Aberracje i mutacje genetyczne; Poradnictwo genetyczne. R. 4. Rozwój prenatalny, narodziny i przystosowanie w okresie noworodkowym: Co o tym sądzisz?; Moment zapłodnienia; Rozwój prenatalny; Środowiska prenatalne; Zaburzenia w przebiegu ciąży; Proces narodzin; Poporodowa adaptacja noworodka; Bezpłodność. R. 5. Okres niemowlęcy i poniemowlęcy: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 6. Wczesne dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 7. Średnie dzieciństwo: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 8. Okres dorastania: Co o tym sądzisz?; Rozwój fizyczny; Rozwój umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Teorie rozwoju osobowości. R. 9. Wczesna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Możliwości wyboru stylu życia; Kariera. R. 10. Średnia dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Rozwój zawodowy. R. 11. Późna dorosłość: Co o tym sądzisz?; Rozwój i umysłowy; Osobowość i rozwój społeczny; Rodzina; Emerytura. R. 12. Śmierć i żałoba: Co o tym sądzisz?; Śmierć i umieranie z perspektywy współczesnego społeczeństwa; teorie psychologicznych aspektów procesu umierania; Umierać z godnością; W chwili śmierci; Definicje komponenty śmierci; Czy istnieje życie pośmiertne?; Żałoba.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział I Tanatopedagogiczne konteksty życia rodziny: 1. Niezawinione cierpienie dziecka; 2. Dziecko w cierpieniu totalnym; 2.1. Nieuleczalna choroba dziecka; 2.2. Wymiary cierpienia chorego dziecka; 3. Skutki choroby dziecka w rodzinie; 4. Tanatopedagogika wobec zagrożenia życia dziecka; 4.1. Ogólne założenia tanatopedagogiki; 4.2. Tanatopedagogiczny wymiar funkcjonowania rodziny chorego dziecka. Rozdział II Rodzina wobec sytuacji tanatologicznej: 1. Dążenie do podniesienia jakości życia dziecka; 2. Adaptacja do trudnej sytuacji; 3. Wykorzystanie resilience; 4. Wzrost potraumatyczny; 5. Znaczenie wsparcia hospicyjnego; 6. Rola edukacji; 6.1. Edukacja w rodzinie chorego dziecka; 6.2. Edukacja formalna. Rozdział III Metodologia badań własnych: 1. Orientacja jakościowa w badaniach empirycznych; 1.1. Ogólne założenia badań jakościowych; 1.2. Konstruktywistyczne ujęcie teorii ugruntowanej; 1.3. Zastosowanie teorii ugruntowanej w opiece paliatywnej; 2. Badania własne; 2.1. Problematyka badawcza i metody gromadzenia danych; 2.2. Środowisko realizacji badań i ich przebieg. Rozdział IV Budowanie oraz wykorzystanie zasobów indywidualnych i rodzinnych: 1. Zdrowe i chore dziecko; 2. Ojcostwo i macierzyństwo; 3. Filozofia życiowa; 4. Wiara w Boga; 5. Praca i odpoczynek; 6. Wspólny potencjał rodziny; 7. Zasoby materialne; 8. Plany i marzenia. Rozdział V Sprzeciw rodziców wobec własnej bezradności: 1.Dbanie o jakość życia dziecka; 2. Blaski i cienie komunikacji z personelem szpitalnym; 3. Uczestniczenie w edukacji formalnej; 4. Podejmowanie inicjatyw własnych; 5. Dzielenie się doświadczeniem; 6. Własny rozwój bliskich dziecka; 6.1. Poznanie i akceptacja samego siebie; 6.2. Zmiany w hierarchii wartości i w postawach; 6.3. Akceptacja nieuchronności cierpienia i śmierci; 6.4. Własny rozwój duchowo-religijny; 6.5. Samokształcenie i nabywanie kompetencji. Rozdział VI Współpraca rodziny z hospicjum: 1. Hospicjum jako istotna forma wsparcia rodziny; 1.1. Postrzeganie hospicjum i początek współpracy; 1.2. Korzyści płynące ze wsparcia; 2. Trudności we współpracy; 3. Ku wzajemnemu zrozumieniu. Rozdział VII Edukacja chorego dziecka w rodzinie: 1. Organizowanie doświadczeń w celu „przybliżenia dziecku świata”; 2. Wspieranie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego; 3. Wzmacnianie samodzielności; 4. Kształtowanie postaw prospołecznych; 5. Wzmacnianie aktywności duchowo-religijnej dziecka; 6. Nagradzanie i karanie. Rozdział VIII Edukacja zdrowego dziecka w rodzinie: 1. Diagnoza i zaspokajanie potrzeb dziecka; 1.1. Deficyt obecności i uwagi bliskich; 1.2. Brak informacji o chorobie; 1.3. Potrzeba planowania przyszłości; 1.4. Poszukiwanie kontaktów społecznych; 2. Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka; 3. Troska o rozwój duchowo-religijny; 4. Wdrażanie do obowiązków; 5. Kształtowanie postawy opiekuńczej wobec chorego rodzeństwa; 6. Korygowanie i wzmacnianie zachowań dziecka. Zakończenie: 1. Rodzina wobec choroby dziecka; 2. Dyskusja wyników; 3. Postulaty. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jesień życia w oczach seniorów; 2. Proces biologicznego starzenia się; 3. Psychologiczna sytuacja człowieka starszego oraz jej determinanty; 4. Seks osób w wieku podeszłym; 5. Nowoczesna geriatria; 6. Uczestnictwo w Uniwersytecie III wieku jako sens życia; 7. Proces umierania, śmierć, hospicjum.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej