Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Książki
(2)
Forma i typ
E-booki
(6)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(1)
Autor
Doryń Wirginia
(2)
Nacewska-Twardowska Aleksandra
(2)
Wawrzyniak Dorota
(2)
Gierszewska Grażyna
(1)
Jaksa Michael
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Skowron-Grabowska Beata
(1)
Śliwczyński Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Łańcuch wartości
(2)
Konkurencyjność
(1)
Logistyka
(1)
Organizacje
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Czechy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Transport i logistyka
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Przewaga konkurencyjna w głównych nurtach zarządzania strategicznego 1.1. Istota przewagi konkurencyjnej i jej miejsce w systemie konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2. Czynniki i wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa w budowaniu przewagi konkurencyjnej 1.3. Podejście zasobowe w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 1.4. Podejście pozycyjne w budowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Rozdział 2. Koncepcja logistyki jako podstawa tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 2.1. Istota i podstawowe wyznaczniki koncepcji logistyki 2.2. Podstawowe fazy rozwoju koncepcji logistyki 2.3. Koncepcja logistyki a logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwem 2.4. Koncepcja logistyki a potencjały logistyczne i przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 3. Zasoby logistyczne w zarządzaniu strategicznym 3.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zasobów 3.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zasobowej 3.3. Wiedza jako szczególny rodzaj zasobów 3.4. Istota i znaczenie zasobów logistycznych w zarządzaniu strategicznym 3.5. Zasoby logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 4. Zdolności logistyczne w zarządzaniu strategicznym 4.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki zdolności 4.2. Podstawowe założenia i elementy koncepcji dynamicznych zdolności 4.3. Istota i znaczenie zdolności logistycznych w zarządzaniu strategicznym 4.4. Zdolności logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 5. Kompetencje logistyczne w zarządzaniu strategicznym 5.1. Pojęcie i podstawowe wyznaczniki kompetencji 5.2. Kompetencje a pozostałe potencjały strategiczne przedsiębiorstwa 5.3. Przesłanki rozwoju koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach 5.4. Podstawowe założenia i elementy koncepcji zarządzania opartego na kompetencjach 5.5. Istota i znaczenie kompetencji logistycznych w zarządzaniu strategicznym 5.6. Kompetencje logistyczne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa Rozdział 6. Łańcuch wartości 6.1. Istota i podstawowe wyznaczniki łańcucha wartości 6.2. Podstawowe rodzaje użyteczności w łańcuchu wartości 6.3. Hierarchia wartości dla klienta i dla przedsiębiorstwa 6.4. Logistyka w rynkowo zorientowanych koncepcjach tworzenia wartości Rozdział 7. Strategie logistyczne 7.1. Pojęcie i podstawowe poziomy strategii 7.2. Istota strategii logistycznej oraz jej znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 7.3. Podstawowe orientacje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych 7.4. Strategie logistyczne a model biznesu 7.5. Kluczowe kompetencje oraz metakompetencje w kształtowaniu i rozwoju strategii logistycznych oraz modeli biznesu; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcyjno-relacyjne problemy wartości w zarządzaniu organizacjami 1.1. Wartość przedsiębiorstwa w aspekcie relacji kapitałowych 1.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstw 2. Zagadnienia łańcuchów wartości w zarządzaniu organizacjami 2.1. Przesłanki kreowania łańcuchów wartości i ich identyfikacja 2.2. Integracyjno-funkcjonalne uwarunkowania zarządzania łańcuchami wartości 3. Innowacyjność w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami wartości 3.1. Koncepcje innowacyjności w wyzwaniach decyzyjnych przedsiębiorstw 3.2. Uwarunkowania i klasyfikacja innowacji w zarządzaniu 3.3. Innowacje wartości a łańcuchy wartości 4. Problematyka zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach i łańcuchach wartości 4.1. Kryzysogenne determinanty w działalności przedsiębiorstw i łańcuchów wartości 4.2. Istota i uwarunkowania procesów zarządzania kryzysowego w organizacjach 4.3. Planowanie i koncepcje strategiczne zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwach i łańcuchach wartości 5. Zarządzanie łańcuchami wartości w kontekście innowacji i kryzysów — analiza empiryczna 5.1. Metodyka postępowania badawczego 5.2. Wyniki badań empirycznych w zarządzaniu łańcuchami wartości 5.3. Synteza wyników badań: weryfikacja hipotez, rekomendacje dla praktyki gospodarczej i kierunki dalszych badań; Podsumowanie; Załącznik; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tablic.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Powstanie globalnych łańcuchów wartości dodanej (GVC) zmieniło obraz produkcji światowej i procesów globalizacyjnych. W tradycyjnym modelu handlu zakłada się, że dobro wyprodukowane w kraju jest następnie sprzedawane i konsumowane za granicą, a w handel zaangażowane są kraje eksportera i importera. W przypadku handlu w ramach GVC dobra na poszczególnych etapach produkcji wielokrotnie przekraczają granice państw. Fakt ten implikuje większą złożoność zarówno uwarunkowań, jak i konsekwencji takiego handlu. Celem niniejszej pracy jest określenie determinant uczestnictwa krajów Unii Europejskiej w globalnych łańcuchach wartości i włączenie się do dyskusji na temat uwarunkowań integracji gospodarek w ramach GVC. Badanie przeprowadzono, uwzględniając zarówno perspektywę krajów będących odbiorcami zagranicznej wartości dodanej wykorzystywanej do własnego eksportu, jak i będących dostawcami krajowej wartości dodanej zawartej w dobrach będących przedmiotem dalszego przetwarzania. W monografii podjęto także temat potencjalnie różnej roli wydatków na badania i rozwój oraz zasobu napływających bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu charakteru uczestnictwa w globalnych łańcuchach wartości w dwóch grupach państw – UE-15 oraz nowych krajach członkowskich. Wnioski płynące z przeprowadzonej analizy mogą pomóc w sformułowaniu zaleceń i wniosków pod adresem polityki gospodarczej, w tym w szczególności nakierowanej na zmianę pozycji kraju z odbiorcy na dostawcę dóbr podlegających dalszemu przetwarzaniu, co może zwiększyć korzyści z uczestnictwa w GVC. Książka może znaleźć także zastosowanie w dydaktyce przedmiotów ekonomicznych uwzględniających problematykę międzynarodową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Powstanie globalnych łańcuchów wartości dodanej (GVC) zmieniło obraz produkcji światowej i procesów globalizacyjnych. W tradycyjnym modelu handlu zakłada się, że dobro wyprodukowane w kraju jest następnie sprzedawane i konsumowane za granicą, a w handel zaangażowane są kraje eksportera i importera. W przypadku handlu w ramach GVC dobra na poszczególnych etapach produkcji wielokrotnie przekraczają granice państw. Fakt ten implikuje większą złożoność zarówno uwarunkowań, jak i konsekwencji takiego handlu.

Celem niniejszej pracy jest określenie determinant uczestnictwa krajów Unii Europejskiej w globalnych łańcuchach wartości i włączenie się do dyskusji na temat uwarunkowań integracji gospodarek w ramach GVC. Badanie przeprowadzono, uwzględniając zarówno perspektywę krajów będących odbiorcami zagranicznej wartości dodanej wykorzystywanej do własnego eksportu, jak i będących dostawcami krajowej wartości dodanej zawartej w dobrach będących przedmiotem dalszego przetwarzania. W monografii podjęto także temat potencjalnie różnej roli wydatków na badania i rozwój oraz zasobu napływających bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu charakteru uczestnictwa w globalnych łańcuchach wartości w dwóch grupach państw – UE-15 oraz nowych krajach członkowskich.

Wnioski płynące z przeprowadzonej analizy mogą pomóc w sformułowaniu zaleceń i wniosków pod adresem polityki gospodarczej, w tym w szczególności nakierowanej na zmianę pozycji kraju z odbiorcy na dostawcę dóbr podlegających dalszemu przetwarzaniu, co może zwiększyć korzyści z uczestnictwa w GVC. Książka może znaleźć także zastosowanie w dydaktyce przedmiotów ekonomicznych uwzględniających problematykę międzynarodową.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Celem atlasu jest przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień teoretycznych związanych z globalnymi łańcuchami wartości i handlem wartością dodaną oraz prezentacja danych statystycznych dotyczących polskiego eksportu w formie graficznej. Najnowsza historia gospodarcza Polski stanowi wręcz modelowy przykład tego, jak transformacja, liberalizacja gospodarki oraz procesy integracji regionalnej (przystąpienie do wspólnego rynku UE) wpływają na zmianę struktury i obrotów handlowych. Czynnikiem, który może szczególnie zniechęcać do pogłębionych studiów nad handlem międzynarodowym w ujęciu brutto czy wartości dodanej, jest zawiłość dostępnych danych. Dlatego atlas zawiera szereg map, które ilustrują ewolucję zjawisk związanych z wymianą międzynarodową i pozwalają przedstawić informacje zarówno o zasięgu, jak i intensywności eksportu Polski. Ponadto, w odniesieniu do każdej z gałęzi, zaprezentowane zostały dane o udziale i pozycji Polski w globalnych łańcuchach wartości. „Przygotowana publikacja stanowi bardzo wartościowe uzupełnienie wiedzy na temat ewolucji polskiego handlu (eksportu) w latach 1995-2011, ze szczególnym uwzględnieniem tendencji w handlu wartością dodaną. Jej głównym walorem jest graficzna postać przedstawienia najważniejszych wyników”. Z recenzji dr. hab. Bartosza Michalskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Celem atlasu jest przybliżenie czytelnikowi podstawowych zagadnień teoretycznych związanych z globalnymi łańcuchami wartości i handlem wartością dodaną oraz prezentacja danych statystycznych dotyczących polskiego eksportu w formie graficznej. Najnowsza historia gospodarcza Polski stanowi wręcz modelowy przykład tego, jak transformacja, liberalizacja gospodarki oraz procesy integracji regionalnej (przystąpienie do wspólnego rynku UE) wpływają na zmianę struktury i obrotów handlowych. Czynnikiem, który może szczególnie zniechęcać do pogłębionych studiów nad handlem międzynarodowym w ujęciu brutto czy wartości dodanej, jest zawiłość dostępnych danych. Dlatego atlas zawiera szereg map, które ilustrują ewolucję zjawisk związanych z wymianą międzynarodową i pozwalają przedstawić informacje zarówno o zasięgu, jak i intensywności eksportu Polski. Ponadto, w odniesieniu do każdej z gałęzi, zaprezentowane zostały dane o udziale i pozycji Polski w globalnych łańcuchach wartości.

„Przygotowana publikacja stanowi bardzo wartościowe uzupełnienie wiedzy na temat ewolucji polskiego handlu (eksportu) w latach 1995-2011, ze szczególnym uwzględnieniem tendencji w handlu wartością dodaną. Jej głównym walorem jest graficzna postać przedstawienia najważniejszych wyników”.

Z recenzji dr. hab. Bartosza Michalskiego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest podsumowaniem wieloletnich badań naukowych autora oraz uczestnictwa w projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Wyniki badań są wkładem autora w rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Wartością pracy jest przedstawienie modelu referencyjnego controllingu operacyjnego wykorzystującego model SCOR, jako instrumentu kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Kowalskiej W monografii podjęto próbę przedstawienia nowoczesnej formuły zarządzania przedsiębiorstwem w łańcuchu dostaw, podkreślając bezpośredni wpływ controllingu operacyjnego na wartość produktu. Opracowano oryginalną koncepcję modelu badawczego zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw w zarządzaniu wartością produktu. Publikacja dobrze wpisuje się w koncepcje i metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W pracy widoczne jest bogate doświadczenie praktyczne autora, co sprawia, że będzie ona miała istotne znaczenie dla przedsiębiorców chcących wdrożyć controlling operacyjny łańcucha dostaw w firmie i wpływać przez to na podwyższenie wartości produktu przy zachowaniu racjonalnych nakładów inwestycyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Nowickiej-Skowron Elektroniczne wydanie poszukiwanej monografii z 2011 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest II tomem serii „Zarządzanie strategiczne” W drugim tomie podręcznika zaprezentowano wybrane metody służące do sprawdzenia, jakie zasoby i sposoby budowania potencjału strategicznego organizacji są najbardziej skuteczne. Wybrano nie tylko sprawdzone i skuteczne narzędzia analizy strategicznej wnętrza przedsiębiorstwa, ale ukazano także ich różnorodność. Omówiono m.in. macierze portfelowe, których celem jest stworzenie zrównoważonych aktywów organizacji, oraz ogólną ideę analizy portfelowej służącej do diagnozy otoczenia i rynku oraz wnętrza organizacji istniejącego w przedsiębiorstwie portfela produkcji, aż do zbudowania portfela docelowego. Następnie zapoznano czytelników ze Zrównoważoną (Strategiczną) Kartą Wyników, która jest uważana za jeden z najpopularniejszych modeli pomiaru wydajności biznesowej i zarządzania pomiarem osiągnięć wydajności. SKW podkreśla potrzebę integracji finansowych i niefinansowych miar wyników, z jednoczesnym powiązaniem strategii i pomiaru wyników, a cztery jej perspektywy: finansowa, klienta, procesów wewnętrznych, rozwoju, pozwalają na ocenę realizacji strategii z różnych punktów widzenia i uwzględnienie interesów wszystkich grup zaangażowanych w działalność przedsiębiorstwa. Kolejnym omawianym w opracowaniu narzędziem analizy poprawności działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu wytworzenia wartości i budowania przewagi konkurencyjnej jest łańcuch wartości. Założeniem podstawowym modelu łańcucha wartości jest podział działalności przedsiębiorstwa na strategicznie istotne czynności, aby móc określić miejsca powstawania kosztów i zysków oraz potencjalne źródła przewag konkurencyjnych. Łańcuch wartości to sekwencja działań przekształcania zasileń, technologii i pracy ludzi na produkty finalne. Składa się on z funkcji podstawowych i pomocniczych oraz marży (zysku). Działalność podstawowa może być przedprodukcyjna, produkcyjna i sprzedaży, natomiast działalność pomocnicza koncentruje się w każdym przedsiębiorstwie na innych elementach. Kolejna zaprezentowana metoda to bilans strategiczny przedsiębiorstwa, czyli „teoretycznie prosta” metoda oceny potencjału strategicznego, wymagająca jednak skrupulatnego przestrzegania założeń analizy, czyli: wyodrębnienia obszarów analizy potencjału, określenia czynników/elementów organizacyjnych w ramach poszczególnych obszarów, zdefiniowania skali ocen i charakteru oceny, wyszczególnienie kluczowych czynników sukcesu w obszarach oceny itp. Następnie omówiono analizę SWOT, czyli metodę integrującą wszystkie istotne informacje uzyskane w trakcie diagnozowania organizacji i szacowania zmian w otoczeniu w procesie zmierzającym do sformułowania strategii. Jest to metoda bardzo trudna, gdyż wymaga udzielenia odpowiedzi dotyczących profilu działalności przedsiębiorstwa, zakresu jego działania, określenia klientów i ich potrzeb oraz orientacji naczelnego kierownictwa organizacji. Niezbędna jest też identyfikacja makrootoczenia i otoczenia konkurencyjnego organizacji oraz ich ocena w kategoriach szans i zagrożeń. To są podstawy do dokonania diagnozy oraz oceny słabych i mocnych stron organizacji, a także określenia wewnętrznych zasobów przedsiębiorstwa, którymi będzie ono dysponowało w przyszłości. Kolejnym krokiem jest sformułowanie wariantów strategicznych oraz określenie działań i taktyk, które musi podjąć przedsiębiorstwo, aby zrealizować cele strategiczne. Całościowy plan strategiczny wieńczy analizę. Ponieważ zarządzanie strategiczne jest procesem formułowania i wdrażania strategii, w którym wyróżnia się: etap analizy strategicznej, etap oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie lub redefiniowanie misji oraz strategii i ustalenie celów strategicznych, końcowym etapem jest formułowanie i wybór strategii oraz jej wdrażanie. Z tego powodu podręcznik wieńczą modele strategii. Zaprezentowano modele „klasyczne” – strategie konkurencji M.E. Portera, macierz H. Ansoffa – oraz zbiór różnych strategii zbudowanych według kryterium pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa w sektorze i prognozy jego wzrostu. Pokazano także poszukiwania nowych rozwiązań w budowaniu przyszłości przedsiębiorstwa, odwołując się do metafor strategicznych i opisując modele strategii „nieoczywistych”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej