Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(7)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(2)
Autor
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(4)
Bielawska Aurelia
(1)
Bojakowski Jacek
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Chrąchol-Barczyk Urszula
(1)
Gracz Leszek
(1)
Kordela Dominika
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Ostrowska Izabela
(1)
Pawłowski Maciej
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Solarz Jan Krzysztof
(1)
Słupińska Kamila
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Wołowski Franciszek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Decyzje
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Analiza biznesowa
(1)
BPM (informat.)
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Informacja
(1)
Informacje niejawne
(1)
Kadry
(1)
Kapitał obcy przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał własny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacje
(1)
Ryzyko operacyjne
(1)
Savoir-vivre
(1)
Systemy informacyjne
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Nauka i badania
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. 1.Podstawowe zagadnienia z zakresu gospodarki finansowej przedsiębiorstwa: 1.1. Pojęcie przedsiębiorstwa; 1.2. Pojęcie i cele gospodarki finansowej; 1.3. Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie; 1.4. Gospodarczo-finansowe uwarunkowania krótkoterminowych decyzji finansowych. 2.Krótkoterminowe instrumenty finansowania działalności bieżącej przedsiębiorstwa: 2.1. Finansowanie krótkoterminowe; 2.2. Krótkoterminowe kredyty bankowe; 2.3. Pożyczka kredytowa; 2.4. Kredyt kupiecki; 2.5. Factoring; 2.6. Krótkoterminowe papiery dłużne (bony komercyjne). 3.Zarządzanie majątkiem obrotowym: 3.1. Pojęcie i składniki aktywów obrotowych; 3.2. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie; 3.3. Gospodarowanie należnościami w przedsiębiorstwie; 3.4. Zarządzanie środkami pieniężnymi w przedsiębiorstwie. 4.Zarządzanie kapitałem obrotowym: 4.1. Pojęcie i rola kapitału obrotowego w przedsiębiorstwie; 4.2. Kapitał obrotowy netto i jego poziom; 4.3. Zapotrzebowanie na kapitał obrotowy a cykl kapitału obrotowego netto (cykl konwersji gotówki); 4.4. Zarządzanie kapitałem obrotowym netto – strategie finansowania przedsiębiorstwa. 5.Płynność finansowa jako wyznacznik kondycji finansowej przedsiębiorstwa: 5.1. Pojęcie płynności finansowej i czynniki ją kształtujące; 5.2. Pomiar płynności finansowej przedsiębiorstwa. 6.Ryzyko operacyjne w działalności przedsiębiorstwa: 6.1. Istota i rodzaje ryzyka operacyjnego; 6.2. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w przedsiębiorstwie. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; 1. Wprowadzenie do negocjacji 1.1. Istota negocjacji – definicje, rodzaje, zasady 1.2. Cechy i umiejętności negocjatora oraz typy negocjatorów 1.3. Style negocjacyjne 1.4. Konflikt w negocjacjach 1.5. Postawa asertywna w procesie negocjacji 2. Fazy procesu negocjacji 2.1. Proces negocjacji i jego fazy 2.2. Faza przygotowania do negocjacji 2.3. Faza otwarcia negocjacji 2.4. Faza negocjacji właściwych 2.5. Faza zamknięcia i sytuacja ponegocjacyjna 3. Techniki negocjacyjne 3.1. Istota technik negocjacyjnych 3.2. Techniki otwarcia negocjacji 3.3. Techniki właściwej części negocjacji 3.4. Techniki zamknięcia negocjacji 3.5. Podsumowanie technik negocjacji 4. Komunikacja w negocjacjach 4.1. Istota komunikacji 4.2. Kanały komunikacji 4.3. Modele i elementy procesu komunikacji 4.4. Czynniki oddziaływania na proces komunikacji w negocjacjach 4.5. Efektywność procesu komunikacji 5. Komunikacja werbalna 5.1. Istota komunikacji werbalnej 5.2. Zadawanie pytań 5.3. Argumentacja i perswazja 5.4. Rozmowa telefoniczna 6. Umiejętność słuchania w komunikacji i negocjacjach 6.1. Negocjacje jako rodzaj komunikacji międzyludzkiej 6.2. Typy procesu słuchania 6.3. Etapy procesu słuchania 6.4. Korzyści z aktywnego słuchania w negocjacjach 6.5. Bariery utrudniające proces słuchania 6.6. Techniki usprawniające proces słuchania 7. Komunikacja niewerbalna 7.1. Definicja, funkcje, znaczenie komunikacji niewerbalnej 7.2. Kanały i elementy ekspresji niewerbalnej 7.3. Mimika oraz kontakt wzrokowy 7.4. Gestyka 7.5. Postawa ciała 7.6. Prosemika (dystans względem innych) 8. Komunikacja międzykulturowa w negocjacjach międzynarodowych (Izabela Ostrowska) 8.1. Znaczenie odmienności kulturowych w negocjacjach 8.2. Podział kultur biznesowych na świecie 8.2.1. Kultury propartnerskie i protransakcyjne – podejście do prowadzenia rozmów biznesowych 8.2.2. Podejście do ceremoniału i hierarchii 8.2.3. Kultury monochroniczne i polichroniczne – podejście do czasu i jego planowania 8.2.4. Kultury ekspresyjne lub powściągliwe – podejście do procesu komunikacji 8.3. Europejska kultura biznesowa 8.3.1. Niemieccy negocjatorzy 8.3.2. Brytyjscy negocjatorzy 8.3.3. Francuscy negocjatorzy 8.3.4. Włoscy negocjatorzy 8.3.5. Hiszpańscy negocjatorzy 8.3.6. Szwedzcy negocjatorzy 8.3.7. Szwajcarscy negocjatorzy 8.3.8. Polska kultura biznesowa 8.4. Wschodnia kultura biznesowa 8.5. Amerykańska kultura biznesowa 8.6. Dalekowschodnia kultura biznesowa 8.7. Arabska kultura biznesowa 9. Elementy savoir-vivre’u w negocjacjach 9.1. Savoir-vivre na co dzień 9.2. Wizytówki 9.3. Ubiór 10. Komunikacja elektroniczna 10.1. Istota komunikacji elektronicznej 10.2. Komunikacja przez e-mail 10.3. Komunikacja przez Web 2.0 i kanały mediów społecznościowych 10.4. Komunikacja przez urządzenia mobilne 10.5. Komunikacja przez własną stronę internetową; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. 1.Wprowadzenie do długoterminowych decyzji finansowych: 1.1. Decyzje finansowe w przedsiębiorstwie; 1.2. Podział i hierarchia źródeł finansowania przedsiębiorstwa; 1.3. Struktura kapitału w przedsiębiorstwie a struktura finansowania; 1.4. Znaczenie struktury kapitału przedsiębiorstwa w świetle teorii finansów; 1.5. Wykorzystanie struktury kapitału w ocenie finansowej przedsiębiorstwa. 2.Decyzje finansowe przedsiębiorstw w obszarze kapitału własnego: 2.1. Kapitał własny w przedsiębiorstwie; 2.2. Finansowanie udziałowe Na poszczególnych etapach rozwoju przedsiębiorstwa; 2.3. Cechy, rodzaje i charakterystyka akcji; 2.4. Emisja akcji w finansowaniu przedsiębiorstw – procedury i koszty; 2.5. Terminowe finansowanie udziałowe; 2.6. Crowdfunding udziałowy – istota finansowania społecznościowego. 3.Długoterminowe decyzję finansowe na rynku kapitału obcego: 3.1. Istota kapitału obcego w finansowaniu działalności przedsiębiorstwa; 3.2. Instrumenty finansowania kapitałem obcym. 4.Koszt kapitału w decyzjach finansowych przedsiębiorstw: 4.1. Istota kosztu kapitału; 4.2. Koszt kapitału własnego; 4.3. Koszt kapitału obcego; 4.4. Koszt kapitału wieloskładnikowego – średni ważony koszt kapitału. 5.Instrumenty finansowe przedsiębiorstw jako przedmiot alokacji kapitału: 5.1. Wartość pieniądza w czasie; 5.2. Dochód z inwestycji finansowych; 5.3. Polityka wypłat dywidendy i zwrot kapitału własnego inwestorom; 5.4. Ryzyko na rynku kapitałowym; 5.5. Miary efektywności inwestycji finansowych; 5.6. Wskaźniki rynku kapitałowego. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I Publiczne zarządzanie kryzysowe a zarządzanie ryzykiem. Podstawy prawne publicznego zarządzania kryzysowego oraz wzorce dobrych praktyk; Proces i zakres publicznego zarządzania kryzysowego; Wybrane standardy i metody zarządzania ryzykiem; Podstawy teorii organizacji i zarządzania wykorzystywane w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Część II Zaawansowane metody oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Podmioty odpowiedzialne za ocenę ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Ideowa struktura metodyki oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym; Przygotowanie do oceny ryzyka w systemach infrastruktury kryzysowej państwa; Ocena ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa; Wykorzystywanie oceny ryzyka. Część II Zarządzanie wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym. Podstawy teoretyczne zarządzania wiedzą; Model zarządzania wiedzą rekomendowany do publicznego zarządzania kryzysowego; Rozwijanie zarządzania wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Zarządzanie ryzykiem systemów informacyjnych; 3. Zarządzanie ryzykiem w projektach systemów informacyjnych; 4. Zarządzanie reakcją na incydenty związane z naruszaniem bezpieczeństwa; 5. System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI); 6. Zarządzanie zapewnianiem ciągłości działania; 7. Odpowiedzialność kierownictwa organizacji; 8. Monitorowanie bezpieczeństwa; Audyty SZBI; 10. Doskonalenie ZSBI; 11. Zgodność z przepisami prawa; 12. Terminologia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do problematyki; 2. Ryzyko; 3. Ryzyko operacyjne i jego klasyfikacje; 4. Proces zarządzania ryzykiem operacyjnym; 5. Zapewnienie bezpieczeństwa w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym; 6. Zapewnienie ciągłości działania w zarządzaniu ryzykiem operacyjnym; Podsumowanie; Załączniki - Raport z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
1. Przedsiębiorstwo oparte na wiedzy pracowników; 2. Realizacja strategii zarządzania wiedzą pracowników w przedsiębiorstwach; 3. Platforma e-learningowa jako trzon systemu zarządzania wiedzą; Pracowników; 4. Wykorzystanie platform e-learningowych w polskich przedsiębiorstwach - wyniki badania; 5. Studium przypadku - model wdrożenia platformy e-learningowej jako trzonu systemu zarządzania wiedzą pracowników na przykładzie Orange Polska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Miniatury portretowe z całą pewnością można uznać za sztukę elitarną, wymagającą od ich autorów ogromnych umiejętności. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż w przeszłości częstokroć wykonywane były na zlecenia królewskich dworów. Mają więc bardzo ciekawą genezę artystyczną, która zawsze związana jest z wysokim kunsztem warsztatowym i artystycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Trwają poszukiwania analogii dla COVID-19. W języku zarządzania ryzykiem używa się analogii do Białego Łabędzia, rozkładu normalnego, Czarnego Łabędzia epidemii, która pojawia się raz na sto lat, Zielonego Łabędzia wydarzenia, które pociąga za sobą ogromne straty i jest nieuniknione. Autorzy wykorzystują swoje kompetencje w zakresie zarządzania ryzykiem systemu finansowego, aby uporządkować dotychczasową wiedzę o pandemii koronawirusa. Doświadczenie kryzysu finansowego lat 2008-2009 pozwala na przedstawienie sekwencji wydarzeń, które mają nas doprowadzić do nowej normalności. Studium ekonomiczno-finansowe COVID-19 jest podzielone na trzy części. Część pierwsza przypomina dorobek teorii ryzyka systemowego i jego odmienność od ryzyka systematycznego i ryzyka specyficznego. Część druga przypomina, że straty wywołane pandemią mogą być liczone w różnych dobrach ekonomicznych: publicznych lub prywatnych, w dobrach pożytku publicznego i dobrach klubowych, wspólnych np. dla rodziny. Straty mogą dotyczyć dóbr współwystępujących, infrastruktury społeczeństwa i gospodarki ryzyka. Część trzecia koncentruje się na następstwach COVID-19 dla kondycji finansowej, państwa, gospodarstw domowych, JST, przedsiębiorstw. Kontekst finansowy i prognozy strat wywołanych pandemia są odnoszone do kraju, Unii Europejskiej i gospodarki światowej. Zakończenie prezentuje 9 etapowy model rozwoju pandemii jako ryzyka systemowego, które może i powinno być profesjonalnie zarządzane. Nowością tego studium jest zwrócenie uwagi na znaczenie nawyków codzienności dla uporania się następstwami pandemii. Nanofinanse konsekwentnie przypominają, że stabilność systemu zdrowotnego czy finansowego zależy od nawyków na co dzień. Rekomendacje praktyczne książki, dotyczą odblokowania istniejącego potencjału intelektualnego i finansowego transferów międzypokoleniowych dla przezwyciężenia negatywnych następstw pandemii. Seniorzy mają zasoby majątkowe pozwalające na przezwyciężenie recesji po COVID-19. Obawiają się bardziej o życie i zdrowie dzieci i wnucząt niż o własne. Współczesne technologie typu blockchain pozwalają na zagwarantowanie bezpieczeństwa transferom rodzinnym i międzypokoleniowym. Są to bufory bezpieczeństwa zdrowotnego i finansowego ludności w warunkach pandemii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przewodnik ma być przydatny wszystkim kandydatom przygotowującym rozprawy doktorskie w dyscyplinie nauk o zarządzaniu oraz początkującym promotorom rozpraw. W Polsce wszystkie doktoraty mają taką samą naturę naukową, stawiane im są te same oczekiwania, zróżnicowanie polega tylko na dwóch różnych ścieżkach formalnego dochodzenia do uzyskania efektów uczenia się (tzn. wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych) oczekiwanych od doktora nauk: ścieżka szkoły doktorskiej lub ścieżka eksternistyczna. Jako że doktorat eksternistyczny w sensie naukowym nie różni się od doktoratów opracowywanych w ramach studiów w szkole doktorskiej, to książka ta może być wsparciem dla wszystkich kandydatów do stopnia doktora w naukach o zarządzaniu, a prawdopodobnie i w innych dyscyplinach dziedziny nauk społecznych. Autor przedstawia ten Przewodnik jako owoc swych doświadczeń z prowadzenia doktoratów przygotowywanych w trybie eksternistycznym oraz rezultat przemyśleń w konsekwencji licznych obserwacji i dyskusji prowadzonych w toku konferencji i seminariów poświęconych opiece promotorskiej i przygotowywaniu rozpraw doktorskich. Wywód nie ma charakteru wykładu z zakresu metodologii nauk, jest zbiorem porad jak opracować typową rozprawę z zakresu nauk o zarządzaniu. Dotyczą one tego: - jak sprawnie poradzić sobie z nadaniem prawidłowego kształtu rozprawie, - jak wykorzystać dorobek zawodowy kandydata, - jak prowadzić w tekście rozprawy dyskusję naukową, - co to są: metodologia, metodyka, metody, narzędzia i techniki badawcze, - dlaczego istotny jest tytuł i streszczenie rozprawy? - czemu tak ważne jest ustalenie luki naukowej, którą rozprawa ma wypełnić, - co to są i czemu służą cele, hipotezy, pytania badawcze, - jak uporać się z zakresem podmiotowym, przedmiotowym, czasowym i przestrzennym pola badawczego, - jak zaplanować proces badawczy, - jakie pułapki czyhają na doktoranta, - co ma zawierać podsumowanie, - jak przygotować bibliografię i jak cytować źródła.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej