Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(102)
Forma i typ
Książki
(102)
Publikacje informacyjne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(84)
dostępne
(54)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(56)
Czytelnia
(84)
Autor
Pilch Tadeusz (1939- )
(13)
Różycka Ewa
(8)
Okoń Wincenty
(5)
Kozielecki Józef
(4)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kot Stanisław
(3)
Rejzner Andrzej
(3)
Bauman Teresa (1955-2017)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Jaczewski Andrzej
(2)
Jarosz Ewa
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Kozdrowicz Ewa
(2)
Mościskier Andrzej
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Orłowska Małgorzata
(2)
Szczepaniak Paweł
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wysocka Ewa
(2)
Zahorska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benjamin Harold
(1)
Bełszyńska Helena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilska Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Bulenda Teodor
(1)
Buszkowski Igor
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Claparede Edward
(1)
Czajkowska-Majewska Dorota
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Hajduk Edward
(1)
Herbart Johann Friedrich
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950). Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Kelm Albin
(1)
Key Ellen
(1)
Kolanakiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kossowski Paweł
(1)
Kotarba-Kańczugowska Marta
(1)
Kotusiewicz Alicja Anna
(1)
Kozielecki Józef (1936-2017)
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Krajewski Radosław
(1)
Kwak Anna
(1)
Lalak Danuta
(1)
Lawergne Maria
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Machowski Jacek
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Malinowski Ludwik
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mika Stanisław
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Iza
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nikitorowicz Jerzy
(1)
Obuchowska Irena
(1)
Okoń Wincenty. Tom 1 Podstawy pedagogiki
(1)
Okoń Wincenty. Tom 2 Szkoła i demokracja na przełomie
(1)
Orczyk Adam
(1)
Orlecka Ewa
(1)
Orzeł Olga
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Papiór Elżbieta
(1)
Paprzycka Emilia
(1)
Petlák Erich
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piotrowski Przemysław
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Pospiszyl Kazimierz
(1)
Przecławska Anna (1929-2010)
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Roszkowska Martyna
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Stański Adam
(1)
Stera Teodor
(1)
Studenski Ryszard
(1)
Stępkowski Dariusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(77)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(102)
Temat
Pedagogika
(27)
Wychowanie
(23)
Kształcenie
(12)
Szkolnictwo
(11)
Nauczyciele
(8)
Dziecko
(7)
Młodzież
(7)
Nauczanie
(7)
Psychologia
(7)
Opieka społeczna
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Rodzina
(5)
Etyka
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Behawioryzm
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Jakość życia
(3)
Metodologia
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postawy
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Subkultura
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Badania naukowe
(2)
Bezdomność
(2)
Demokracja
(2)
Diagnoza
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Grupy społeczne
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Poznanie
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa dziecka
(2)
Programy nauczania
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Rola społeczna
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Stres
(2)
Studenci
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie
(2)
Zawód
(2)
Agresywność
(1)
Algorytmy
(1)
Alimenty
(1)
Antropologia pedagogiczna
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Bioetyka
(1)
Charakter
(1)
Chuligaństwo
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja globalna
(1)
Erotyzm
(1)
Genetyka
(1)
Geometria
(1)
Gniew
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia wychowania
(1)
Innowacje
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Inżynieria genetyczna
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta samotna
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Encyklopedia
(9)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Nauka i badania
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Samoświadomość pedeutologiczna nauczyciela akademickiego kształcącego nauczycieli. O niezbywalności autorefleksji w praktyce edukacyjnej nauczyciela akademickiego; Jakość kształcenia jako podstawowy problem szkoły wyższej; Uwagi o podmiocie kształcenia jako kryterium oferty edukacyjnej; Refleksja edukacyjna w kontekście sekratejskiego spotkania człowieka z człowiekiem; Kształcenie komunikacyjnych kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy; Kreatywność w kształceniu nauczycieli informatyki; O co pyta współczesna pedeutologia? Część II: Doświadczenia i autorefleksje nauczycieli akademickich. O przewadze poszukiwań nad wskaźnikami - autorefleksja nauczyciela akademickiego; Kształtowanie kultury umysłowej studentów z punktu widzenia refleksyjnego praktyka; O twórczości pedagogicznej nayczyciela refleksji kilka; Rozwój umiejętności badawczych studentów; Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów kierunków pedagogicznych; Komunikacyjny model K. Steila inspiracją do pracy własnej nauczyciela akademickiego; O nauczycielu zaangażowanym; Autonomia i sterowanie w edukacji prospektowej a kształcenie akademickie. Część III: Z perspektywy praktyka. Kompetencje interpersonalne pedagogów w opinii absolwentów; Poziom nauczycielskich kompetencji osiągany w procesie kształcenia a wymagania w miejscu pracy; Moje studiowanie z perspektywy pracy zawodowej; "Sama się dziwię, że osobowość nauczyciela akademickiego, jego stosunek do studentów jest dla nas, osób dorosłych, tak ważny".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej