Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(23)
Autor
Kupiec Leszek
(3)
Bołtromiuk Artur
(2)
Mikołajczyk Marian
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Borowski Jerzy
(1)
Ciborowski Robert
(1)
Dobrzańska Bożena M
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziemianowicz Ryta Iwona
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Gołębiowska Alicja
(1)
Grabowski Jerzy
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Kamiński Jacek
(1)
Kiełczewski Dariusz
(1)
Kozłowska-Burdziak Mirosława
(1)
Kupiec Leszek. Tom 4 Polityka regionalna
(1)
Kupiec Leszek. Tom 5 Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
(1)
Kupiec Leszek. Tom 6 Infrastruktura społeczna
(1)
Machol-Zajda Lucyna
(1)
Meredyk Kazimierz
(1)
Niedźwiedzki Arkadiusz
(1)
Proniewski Marek
(1)
Przygodzka Renata
(1)
Sadowska-Snarska Cecylia
(1)
Sulima Elżbieta
(1)
Truskolaski Tadeusz
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wyszykowska Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Rolnictwo
(4)
Gospodarka
(3)
Unia Europejska
(3)
Ekorozwój
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Integracja europejska
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Lityński, Adam (1940- )
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Podatek
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Polska
(2)
Prawo
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rynek pracy
(2)
Agencja Nieruchomości Rolnych
(1)
Banki
(1)
Bezrobocie
(1)
Budownictwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekonomia
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Europejski System Walutowy
(1)
Flexicurity
(1)
Globalizacja
(1)
Infrastruktura społeczna
(1)
Instytucje europejskie
(1)
Jakość życia
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Litwa
(1)
Ludność
(1)
Marketing
(1)
Metody nauczania
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Negocjacje
(1)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Państwo
(1)
Państwowe gospodarstwa rolne
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka senioralna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polityka strukturalna UE
(1)
Prawa socjalne
(1)
Prawo gospodarcze
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przyroda
(1)
Regionalizacja gospodarcza
(1)
Regiony problemowe
(1)
Rezerwaty i parki narodowe
(1)
Rola społeczna
(1)
Rynek
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Spożycie
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Transport
(1)
Transport morski
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Uczniowie
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Wieś
(1)
Wspólnota Europejska
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bałtycki, region
(1)
Białoruś
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Zawiera: Cz. I Zasoby pracy - potencjał i możliwości jego wykorzystania: Zbiorowość NETT - niewykorzystane zasoby pracy młodzieży. Skala, dynamika i wybrane cechy zjawiska w perspektywie Unii Europejskiej; Potencjalne zasoby pracy w wielkich miastach - stan obecny i perspektywy; Edukacja jako czynnik determinujący aktywność ekonomiczną, ludności a procesy demograficzne na przykładzie województwa śląskiego. Cz.II Potencjał osób starszych: Koncepcja aktywnego starzenia się w polskich realiach; Aktywność zawodowa osób starszych - tendencje, działania, bariery; Emerytura obywatelska. Rozwiązanie problemów polityki emerytalnej? Cz. III Kształtowanie potencjału demograficznego: Przestrzenne zróżnicowanie starzenia się ludności a płodność w Polsce w latach 1991-2011; Plany i postawy prokreacyjne mieszkańców województwa zachodniopomorskiego wobec uwarunkowań rynku pracy; Praca i rodzina w systemie wartości kobiety w świetle badań; Skuteczność instrumentów polityki rodzinnej - przegląd wybranych badań; Zatrudnienie przyjazne rodzinie - determinanty postaw pracodawców (wyniki badań empirycznych); Miejsce pracy przyjazne rodzinie - perspektywa pracodawcy. Cz.IV Kształtowanie bezpieczeństwa socjalnego i zatrudnienia: Ewolucja systemu pomocy społecznej w Polsce; Strategie implementacji modelu flexicurity - założenia polityki UE; Uwarunkowania polityki flexicurity w ramach duńskiego państwa dobrobytu; Potrzeba i możliwości implementacji idei flexicurity z perspektywy pracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Część kluczowe jako warunek i wynik uczenia się przez całe Życie: Istota i rodzaj kompetencji kluczowych; Konstruktywizm poznawczy i społeczny jako podstawa teoretyczna nabywania kompetencji kluczowych; Uczenie się dzieci jako warunek ich rozwoju i nabywania kompetencji kluczowych; 2. Rozwijanie kompetencji kluczowych w przedszkolu i szkole: Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w językach obcych; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne uczniów klas młodszych; Kompetencje informatyczne; Kompetencje uczenia się; Kompetencje społeczne i obywatelskie; Inicjatywość i przedsiębiorczość; Świadomość i ekspresja kulturalna; Dbanie o zdrowie i sprawność fizyczna; 3. Nauczyciel XXI wieku- wybrane aspekty działalności edukacyjnej: Rodzaje interakcji wychowawczych w procesie uczenia się dziecka; Praca zindywidualizowana z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej