Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(61)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(53)
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(53)
Autor
Laska Eugenia Iwona
(4)
Furman Wojciech (1946- )
(3)
Grabowska Sabina
(3)
Kozaczuk Franciszek
(3)
Pęczkowski Ryszard
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Chodkowski Zbigniew
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Kocór Maria
(2)
Lewicki Czesław
(2)
Maszke Albert Wojciech
(2)
Miąso Janusz
(2)
Pieprzny Stanisław
(2)
Piątek Teresa
(2)
Walc Wiesława
(2)
Wrońska Marta
(2)
Śniegulska Anna
(2)
Barabas Magdalena
(1)
Bielak Agnieszka
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Christ Magdalena
(1)
Cynarski Wojciech J
(1)
Czernieckaja Tatiana
(1)
Czopek Jakub
(1)
Czudec Adam
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dynia Elżbieta
(1)
Frk Vladimir
(1)
Galanciak Sylwia
(1)
Gdulewicz Ewa (1944- )
(1)
Grabowski Radosław
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzebyk Mariola
(1)
Grzybek Grzegorz
(1)
Hermaniuk Tomasz
(1)
Horbowski Adam
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Januszewicz Paweł
(1)
Jarzyńska Irenea
(1)
Juŕíkov Jana
(1)
Karaś Piotr
(1)
Kata Ryszard
(1)
Kawiak Ewelina
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kitowski Jerzy
(1)
Klejnowska Monika
(1)
Krupa Kazimierz
(1)
Kuźmicz Krzysztof
(1)
Kłosowska Katarzyna
(1)
Lukas Marek
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maj Przemysław
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Marmola Małgorzata
(1)
Mazur Artur
(1)
Michniuk Anna
(1)
Miś Teresa
(1)
Moczuk Eugeniusz
(1)
Múčka Jan
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Olszewski Jan (1960- )
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Potoczny Jerzy
(1)
Pstrąg Dorota
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rodionow Michaił
(1)
Rogalski Maciej (1966- )
(1)
Romanek Beata
(1)
Rybak Wojciech
(1)
Sikora Dorota
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Socha Piotr
(1)
Solak Adam
(1)
Szluz Beata
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Szluz Beata. Tom 1 Społeczne i psychologiczne aspekty zjawiska
(1)
Szreniawski Piotr
(1)
Szydło Tomasz
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Tomińska Edyta
(1)
Topol Paweł
(1)
Tuziak Bożena
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Uberman Marta
(1)
Ura Elżbieta (1957- )
(1)
Uryga Danuta
(1)
Walc Wiesława. Tom 2 Kulturowe i edukacyjne aspekty zjawiska
(1)
Waltes Natalia
(1)
Wańczyk-Welc Anna
(1)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(1)
Zachariasz Andrzej L
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zawora Jolanta
(1)
Zielińska Monika
(1)
Zięba-Załucka Halina (1952- )
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(56)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Temat
Szkolnictwo
(6)
Nauczyciele
(5)
Pedagogika
(5)
Administracja
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Prawo karne procesowe
(3)
Przemoc
(3)
Rodzina
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Dane osobowe
(2)
Demokracja
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Internet
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Opieka społeczna
(2)
Oświata
(2)
Pedagodzy
(2)
Postawy
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Public relations
(2)
Referendum
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Budżety terenowe
(1)
Bundesverfassungsgericht
(1)
Conseil Constitutionnel
(1)
Demokracja bezpośrednia
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja techniczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekorozwój
(1)
Elita władzy
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarstwo rolne
(1)
Grupy społeczne
(1)
Higiena szkolna
(1)
Informatyka
(1)
Inicjatywa ludowa
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Konstytucja
(1)
Kościół katolicki
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Marketing
(1)
Miasta
(1)
Monopol
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele edukacji medialnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wiejscy
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Nauka
(1)
Nauki ekonomiczne -- metodologia
(1)
Nierówności społeczne -- Polska
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Odżywianie
(1)
Orzecznictwo administracyjne
(1)
Ośrodki przystosowania społecznego
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwo
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedofilia
(1)
Planowanie regionalne
(1)
Podpis elektroniczny
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Policja
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(6)
1989-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Czechy
(1)
Polska Południowo-Wschodnia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Szkic
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa Unii Europejskiej w świetle postanowień traktatu z Lizbony; 2. Uznanie Kosowa w świetle prawa międzynarodowego; 3. Europejski Trybunał Sprawiedliwości a kontrola konstytucjonalności prawa europejskiego; 4. Status prawnomiędzynarodowy zatoki Wielka Syrta; 5. Wybrane zagadnienia bezpieczeństwa energetycznego Unii Europejskiej; 6. Kilka uwag o stwierdzeniu zagrożenia dla pokoju przez Radę Bezpieczeństwa; 7. Zasady świadczenia pomocy humanitarnej we współczesnym prawie międzynarodowym; 8. Polska a Karta Praw Podstawowych - skuteczność protokołu brytyjskiego w świetle celu przedstawionego przez Polskę; 9. Prawnomiedzynarodowe konsekwencje jednostronnej deklaracji niepodległości Kosowa; 10. Atrybucja odpowiedzialności prawnomiedzynarodowej państwa za akty sprzeczne z prawem międzynarodowym; 11. Bezpieczeństwo człowieka jako najwyższy cel nowego lądu światowego; 12. Polska w Unii Europejskiej, czyli integracja a'la carte; 13. Ewolucja podmiotowości funkcjonalnej organizacji międzynarodowych; 14. Funkcjonalna koncepcja podmiotowości prawnomiędzynarodowej organizacji międzynarodowych a kompetencje domniemane; 15. Uwagi na temat ram czasowych prawa do samoobrony; 16. Pozycja słuszności w prawie międzynarodowym; 17. Rozwój prawnomiędzynarodowej ochrony dziedzictwa kulturalnego w ramach UNESCO; 18. Prawna ochrona Oceanu Światowego; 19. Rozwój prawa międzynarodowego w zakresie ochrony podwodnego dziedzictwa kulturowego; 20. Prawo międzynarodowe publiczne wobec współczesnych zagrożeń zbiorowego bezpieczeństwa; 21. Negocjacje Rundy z Doha- wybrane aspekty; 22. Status zatrzymanych w Guantanamo Bay- jeńcy wojenni czy nielegalni kombatanci?; 23. Prawo międzynarodowe wobec śmierci- krótkie studium z zakresu wybranych problemów; 24. Uwagi o zastosowaniu koncepcji marginesu oceny w prawie międzynarodowym; 25. Prawo międzynarodowe wobec wyzwań współczesnej medycyny; 26. Polityka wizowa Unii Europejskiej; 27. Pojecie i zasady globalnego prawa administracyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Społeczne i psychologiczne aspekty zjawiska / pod red. Beata Szluz (289 s. : tab., wykr.); Tom 2. Kulturowe i edukacyjne aspekty zjawiska / pod red. Wiesława Walc (292 s. : tab., wykr.).
Książka
W koszyku
Część I: Przemoc wyzwaniem dla współczesnego społeczeństwa. Przemoc w aspekcie aksjologicznym; Szkoła i nauczyciel - w kręgu ograniczeń funkcji pedagogicznych; Prawa małego dziecka w percepcji licealistów; Młodzież akademicka wobec przemocy; Opinie młodzieży na temat dopuszczalności przemocy; Subkultury młodzieżowe a zjawisko przemocy; Przemoc strukturalna wobec dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Przemoc wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie - profilaktyka i interwencja; Psychospołeczne uwarunkowania niedostosowania społecznego osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Część II: Zjawisko przemocy w rodzinie. Trudności wychowawcze jako istotny czynnik stosowania przemocy rodzicielskiej; Ubóstwo formą przemocy ekonomicznej w polskiej rodzinie; Oschłość emocjonalna rodziców formą krzywdzenia dziecka; Szantaż emocjonalny w rodzinie a zadania wychowawcy w szkole; Ojciec w rodzinie a zachowania agresywne młodzieży; Percepcja związku małżeńskiego przez kobiety - ofiary przemocy; Społeczno-ekonomiczne konsekwencje przemocy w środowisku rodzinnym; Przemoc wobec dzieci w rodzinie; Nie(?)bezpieczny dom; Przemocowe doświadczenia wychowanków domów dziecka; Na ratunek dzieciom dotkniętym przemocą - rola placówek socjalizacyjnych; Pracownik socjalny wobec zjawiska przemocy w rodzinie. Część III: Psychologiczne aspekty przemocy. Ewolucja zachowań agresywnych w cyklu życiowym człowieka; Psychologiczny portret dziecka doświadczającego przemocy; Przemoc rówieśnicza a diagnozowanie zaburzeń zachowania; Przemoc seksualna wobec dzieci jako przedmiot psychologicznego opiniodawstwa sądowego; Masturbacja dziecięca - skrywany problem wychowawczy; Autoagresja wśród dzieci - uwarunkowania i konsekwencje; Przemoc emocjonalna wobec dzieci w kontekście komunikacji interpersonalnej; Odbiór dowcipów agresywnych przez młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zajwisko przemocy w szkole. Przemoc w życiu szkolnym (doniesienie z badań nad uczniami klas młodszych); Przemieszczenie agresji w szkolnej przestrzeni; Przemoc w szkole w perspektywie teorii gier - nowe ujęcie problemu; Przestrzeganie praw ucznia w szkole - wyniki badań ogólnopolskich; Premoc w szkole średniej z perspektywy studentów; Zjawisko przemocy w grupie rówieśniczej wśrod uczniów w małym mieście; Wybrane czynniki strukturalne sprzyjające przemocy w szkole; Przejawy i formy przemocy występujące we współczesnej szkole; Zjawisko przemocy we współczesnej szkole. Część II: Kulturowe konteksty przemocy. Ludzka przemoc w świecie przedstawionym współczesnego horroru; Prze-grane dzieci i bezradni rodzice; Socjalizacyjne0wychowawcze aspekty Internetu; Dziecko.m@internet.pl, czyli o profilaktyce zagrożeń w Sieci; Zjawisko przemocy w mediach na przykładzie reklam i gier komputerowych dla dzieci i młodzieży; Poziom agresywności dzieci a ich percepcja przemocy w filmach; Zjawisko przemocy w środkach masowego komunikowania na przykładzie filmów animowanych; Wpływ telewizji na postawy agresywne uczniów klas III szkoły podstawowej. Część III: Profilaktyka przemocy. Wychowanie w wolności od uzależnień jako podstawa profilaktyki wobec przemocy; Zapobieganie i przeciwdziałanie przmocy rowieśniczej wśród dzieci i młodzieży; Profilaktyka przemocy psychicznej w szkole ponadgimnazjalnej; Rola pedagoga szkolnego w zapobieganiu i eliminowaniu agresji oraz przemocy w szkole; Przeciwdziałanie przemocy w szkole średniej w środowisku miejskim - propozycje rozwiązań; Działania profilaktyczne pedagoga i zespołu nauczycielskiego - praktyka wychowawcza; Profilaktyka uzależnień oraz przeciwdziałanie przemocy w rodzinie (działania samorządu województwa podkarpackiego); Zadania Wojewody w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza i rozwój instytucji res iudicata jako przesłanki procesu karnego, 2. Zasada ne bis in idem w prawie międzynarodowym, 3. Uzasadnienie rei iudicatae jako przesłanki procesu karnego, 4. Pojęcie przesłanek procesu karnego, 5. Pojęcie stanu rzeczy osądzonej merytorycznie (res iudicata), 6. Res iudicata a samodzielność jurysdykcyjna sądu karnego, 7. Prawny charakter res iudi cata jako przesłanki procesu karnego, 8. Konsekwencje prawne zaistnienia res iudicata, 9. Konsekwencje prawne naruszenia powagi rzeczy osądzonej, 10. Wyjątki od zakazu ne bis in idem, 11. Res iudicata a inne niż prawnokarna rodzaje odpowiedzialności, 12. Res iudicata w postępowaniu przygotowawczym, 13. Res iudicata w postępowaniu przed sądem pierwszej instancji, 14. Res iudicata w postępowaniu odwoławczym, 15. Zbieg przestępstw i zbieg przepisów ustawy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Przesłanki warsztatowe i rzeczowe poznawania rodziny: Między integracja a dezintegracją pedagogiki społecznej: na użytek familiologii; Rola metod jakościowych w diagnozowaniu problemów rodzin obciążonych niepełnosprawnością; Rodzina w procesie edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży; Wiedza o bezpieczeństwie kompleksowym składnikiem świadomości współczesnej rodziny; Rozumienie ojcostwa dawniej a obecnie; Wybrane problemy współczesnej rodziny - badania i zagadnienia do dyskusji; II. Model rodziny w projektach i diagnozach: Wyobrażeniowy model rodziny własnej na podstawie badań młodzieży szkół średnich; Zadania regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie wobec rodziny; Rodzina silna obecnością ojca - przykład działalności inicjatyw Tato.Net; Rodzinne korelaty perspektyw życiowych współczesnej młodzieży polskiej; Tęczowa rodzina - szczęśliwa rodzina: jej wartości; Młodzież o aktywności seksualnej i czystości przedmałżeńskiej; Porównanie ról małżonków w różnych okresach ich dorosłości; Rodzina XXI w. w oczach studentów; Rodzina w opinii dorastającej młodzieży; Opieka na człowiekiem starym w rodzinie: wyzwania. III. Profilaktyka i wsparcie zaburzonego funkcjonowania rodziny: Czynności "nieprocesowe" sądu w sprawach rodzinnych; Mediacja w sprawach o rozwód i separację; Drzewo problemów - sposób na efektywniejszą pracę ze współczesną rodzina; Środowisko rodzinne a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży; Funkcjonowanie i relacje dziecka w rodzinie rozłączonej z powodu wyjazdu rodziców za granicę; Przemoc i agresja wśród młodego pokolenia we współczesnej rodzinie; Modelowanie zachowań agresywno-przemocowych u dzieci i młodzieży w rodzinie; Rodzinne uwarunkowania przestępczości nieletnich; Koegzystencja życia - matka i dziecko w okresie prenatalnym: zagrożenia i skutki FAS; Muzykoterapia w rodzinie; Działalność Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Familiologów Uniwersytetu Rzeszowskiego na rzecz wsparcia rodzin dysfunkcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Miejsce rolnictwa w gospodarce i współczesne koncepcje jego rozwoju. 2. Znaczenie instytucji w procesach rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich. 3. Otoczenie instytucjonalne rolnictwa. 4. Problemy rozwojowe rolnictwa o rozdrobnionej strukturze gospodarstw; 5. Zróżnicowanie zasobów i siły ekonomicznej gospodarstw rolnych w obszarze rolnictwa rozdrobnionego w świetle badań empirycznych. 6. Wykorzystanie wsparcia finansowego z Unii Europejskiej przez gospodarstwa rolne. 7. Relacje rolników z otoczeniem instytucjonalnym. 8. Efekty i bariery współpracy rolników z instytucjami. 9. Znacznie lokalnych instytucji w procesach rozwoju rolnictwa rozdrobnionego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i prawne podstawy samodzielności gminy, 2. Determinanty samodzielności finansowej gminy, 3. Możliwości finansowania gminnych przedsięwzięć inwestycyjnych, 4. Potencjał gospodarczy podkarpackich gmin, 5. Gospodarka budżetowa badanych gmin w latach 1999-2004, 6. Analiza stopnia samodzielności finansowej gmin oraz ich zdolności finansowania przedsięwzięć inwestycyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351.72 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351.72 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Trybunał konstytucyjny Republiki Austrii, 2. Sąd konstytucyjny Republiki białorusi, 3. Sąd konstytucyjny Republiki Bułgarii, 4. Sąd Konstytucyjny Republiki Francuskiej, 5. Trybunał Konstytucyjny Królestwa Hiszpanii, 7. Sąd Konstytucyjny Republiki Litewskiej, 8. Sąd konstytucyjny Republiki Łotewskiej, 9. Federalny Trybunał Konstytucyjny Republiki Federalnej Niemiec, 10. Trybunał Konstytucyjny Rzeczypospolitej Poslkiej, 11. Trybunał Konstytucyjnym Republiki Portugalii, 12. Sąd konstytucyjny Federacji Rosyjskiej, 13. Sąd konstytucyjny Republiki Rumunii, 14. Sąd konstytucyjny Republiki Słowackiej, 15. Sąd konstytucyjny Republiki Turcji, 16. Trybunał Konstytucyjny Republiki Węgierskiej, 17. Trybunał Konstytucyjny Republiki Włoskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Analiza bezpieczeństwa na gruncie nauk społecznych; 2. Perspektywa analizy socjologicznej bezpieczeństwa; 3. Mieszkańcy społeczności lokalnej wobec bezpieczeństwa lokalnego; 4. Metodologiczne podstawy badań mieszkańców Tarnobrzega i powiatu przeworskiego; 5. Bezpieczeństwo w społęczności lokalnej w opiniach mieszkańców Tarnobrzega i powiatu przeworskiego; 6. Zakończenie. Ku "socjologii bezpieczeństwa"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Sport i sztuki walki w procesie globalizacji, 3. Turystyka i rekreacja a dialog kulturowy, 4. Turstyka sztuk walki, 5. Spotkanie i dialog kulturowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Istota i rodzaje przemocy: 1.Próba zdefiniowania zjawiska przemocy. 2.Determinanty przemocy: 2.1.Źródła przemocy w rodzinie. 2.2.Całościowe spojrzenie na źródła przemocy w otoczeniu dziecka. II. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1.Przedmiot i cel badań. 2.Problemy badawcze. 3.Metody, techniki i narzędzia do badań własnych. 4.Teren badań i próba badawcza. 5.Harmonogram badań. III. Źródła i rodzaje przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym: 1.Doświadczenia socjalizacyjne wychowanków jako źródło przemocy: 1.1. Wykształcenie i zawód rodziców. 1.2.Warunki materialne i mieszkaniowe badanych rodzin. 1.3.Typ rodziny i liczba dzieci. 1.4. Elementy patologii społecznej w rodzinach wychowanków Pogotowia Opiekuńczego. 2. Stosunki interpersonalne a przemoc w środowisku badanym: 2.1.Relacje dziecko - rodzic - rodzeństwo. 2.1.1. Stosunki wewnątrzrodzinne i postawy wychowawcze w percepcji dziecka. 2.1.2.Styl wychowawczy i sytuacja rodzinna w ocenie badanych matek. 2.2.Relacje wychowawcy - wychowanek. 2.3. Relacje wychowanek - wychowanek. 3. Klimat społeczno - wychowawczy placówek. IV. Zjawisko przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym zagrożeniem dla pełnienia jego funkcji: 1. Funkcje założone Pogotowia Opiekuńczego w świetle ustaw i zarządzeń. 2. Rzeczywista funkcja Pogotowia Opiekuńczego. 2.1.Strukturalne i organizacyjne uwarunkowania pracy Pogotowia Opiekuńczego. 2.2. Wybrane kierunki i formy pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej Pogotowia Opiekuńczego. 3.Funkcje i działalność Pogotowia Opiekuńczego w odczuciach personelu placówki. 4.Pogotowie Opiekuńcze w opiniach wychowanków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wybrane determinanty generujące zmiany w przedsiębiorstwach ery informacji, 2. Ewolucja systemów informatycznych i aspekty bezpiecznego przetwarzania. Metoda TISM, 3. Zmiany organizacyjne i ich podział. Organizacje uczące się, 4. Wybrane aspekty projektowania zmian, 5. Zarządzanie wiedzą skutecznie ułatwia implementacje zmian organizacyjnych, 6. Teoretyczne oraz praktyczne aspekty wdrażania zmian organizacyjnych i systemów informatycznych klasy ESI. Model MPWSI, 7. Audyt i implikacje wdrożenia systemów informatycznych oraz badanie skutków ekonomicznych zmian organizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy edukacji zintegrowanej; 1. Edukacja w okresie przemian społeczno-gospodarczych, 2. W poszukiwaniu istoty integracji, 3. Wybrane aspekty zintegrowanego kształcenia. Cz. II Praktyka edukacji zintegrowanej; 1. Planowanie pracy edukacyjnej, 2. Scenariusze zajęć w klasach I-III, 3. Zalety i wady zintegrowanej edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz I. Teoretyczne podstawy badań; 1. Filozoficzne i prawne interpretacje pojęcia "wolność"; 2. Społeczne konteksty wolności; Cz. II. Analiza wyników badań własnych; 1. Założenia metodologiczne badań własnych; 2. Charakterystyka demograficzno-społeczna badanej populacji; 3. Definiowanie przez badanych pojęć: wolność, odpowiedzialność, tolerancja i ich wzajemnych relacji; 4. Badani wobec wolności w wybranych kontekstach społecznych; 5. Młodzieżowe interpretacje odpowiedzialności i tolerancji; 6. Suplement. Dynamika interpretacji wolności w wypowiedziach uczniów- uczestników wywiadu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347.7 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347.7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie zdrowia i jego uwarunkowania, 2. Salutogenetyczna koncepcja zdrowia Aarona Antonovsky'ego, 3. Zachowania związane ze zdrowiem w środowisku młodzieży akademickiej, 4. Metodologiczne podstawy pracy, 5. Wyniki badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zdrowie Publiczne ; 1)
1. Żywienie i zdrowie publiczne; 2. Fizjologiczne podstawy trawienia i wchłaniania jelitowego; 3. Programowanie żywieniowe; 4. Zwyczaje żywieniowe kobiet cieżarnych; 5. Farmakoterapia a karmienie piersią; 6. Realizacja zaleceń dotyczących żywienia niemowląt a zwyczaje żywneiniowe; 7. Zwyczaje żywieniowe dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa 2 i 3 rok życia); 8. Nawyki żywieniowe dzieci w wieku przedszkolnym; 9. Nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym; 10. Zwyczaje żywieniowe młodzieży w wieku szkolnym; 11. Zwyczajowe zywienie młodzieży akademickiej; 12. Rola mediów w żywieniu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej