Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(41)
Forma i typ
Książki
(41)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(39)
Autor
Karpińska Anna
(9)
Wróblewska Walentyna
(5)
Kryńska Elwira Jolanta
(4)
Izdebska Jadwiga
(3)
Cudowska Agata
(2)
Misiejuk Dorota
(2)
Nikitorowicz Jerzy
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Czech Ewa Katarzyna
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Danilewicz Wioletta
(1)
Giorgi Amedeo
(1)
Halicki Jerzy
(1)
Kisielewski Andrzej
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krzesińska-Żach Beata
(1)
Kvale Steinar
(1)
Muszyńska Jolanta
(1)
Niktorowicz Jerzy
(1)
Rusaczyk Marzena
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Sierocka Iwona
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Zabielski Stanisław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Temat
Kształcenie
(7)
Wychowanie
(7)
Dziecko
(6)
Oświata
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Studenci
(4)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Migracje
(3)
Pedagogika
(3)
Rodzina
(3)
Szkolnictwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Edukacja medialna
(2)
Globalizacja
(2)
Internet
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Telewizja
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Świadomość narodowa
(2)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Chorzy
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Emerytura
(1)
Fenomenologia
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kuratela
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Małżeństwo
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obywatelstwo
(1)
Odpowiedzialność za wykroczenia
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępstwa i wykroczenia przeciw środowisku
(1)
Psychologia
(1)
Reklama
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rynek pracy
(1)
Samokształcenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Stygmatyzacja społeczna
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Sztuka
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Ubezpieczenia chorobowe
(1)
Ubezpieczenia od wypadków
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Umowa zlecenia
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
1918-
(1)
2001-0
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Człowiek budujący ("homo construens") - istota koncepcji 2. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących 3. Diagnoza warunków i możliwości kształcenia kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako ludzi budujących w uniwersytecie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepowodzenia edukacyjne - renesans myśli naukowej / Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana , 2013. - 264 s. : ryc. kolor., wykresy ; 24 cm.
Zawiera: R. 1 Powody naukowej predylekcji: Rozmiary niepowodzeń szkolnych; Aktualność zagadnienia i ważność problemu; Stałość, naturalność i względność niepowodzeń; Uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku; Zmiana filozofii edukacyjnej; Dyferencjacja procesu kształcenia; Wizja nowego modelu procesu kształcenia; Zagrożenia i złożoności współczesnego świata; Uczelnie wyższe spadkobiercami niepowodzeń szkolnych; powód natury osobistej. R. 2 Kierunki naukowej eksploracji: Zasięg niepowodzeń szkolnych; Przyczyny niepowodzeń szkolnych; Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym; Skutki niepowodzeń szkolnych; Reinterpretacja pojęcia „niepowodzenia szkolne”. R. 3 Nowe pola badawcze. Obszary poznawcze z pogranicza niepowodzeń szkolnych: Koincydencja niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych; Sytuacje trudne w środowisku szkolnym a uczniowskie niepowodzenia; Niepowodzenia szkolne źródłem negatywnych przeżyć, depresji, czynów suicydalnych; Mechanizmy barierotwórcze w edukacji a niepowodzenia szkolne; Teoria naznaczenia wobec ucznia z niepowodzeniami szkolnymi. R. 4 Człowieczy los naznaczony niepowodzeniami: Niepowodzenia szkolne w biografii osób pozbawionych wolności; Niepowodzenia szkolne w biografii żołnierzy zasadniczej służby wojskowej; Niepowodzenia szkolne w biografii dzieci beneficjentów pomocy społecznej. R. 5 Neurodydaktyka wobec niepowodzeń szkolnych. Neurodydaktyka – perspektywą na sukces w uczeniu (się): Wykorzystanie możliwości całego mózgu w procesie kształcenia; Wykorzystanie wszystkich składników pięcioczynnikowego modelu WSWS; Kompleksowe wykorzystanie systemów reprezentacyjnych WAK; Dostosowanie strategii nauczania do stylów uczenia się; Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji. R. 6 Marzenia o szkole bez niepowodzeń: Marzenia o przywróceniu szkole jej prymarnego sensu; marzenia o realizowaniu prawa dziecka do nauki; Marzenia o zmianie sposobu organizowania pracy dydaktycznej i oceniania osiągnięć szkolnych; Marzenia o optymalnych sposobach przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom niepowodzeń. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Globalna przestrzeń dialogu: Dialog międzykulturowy ku integracji w społeczeństwie wielokulturowym; Dialog w świecie globalnych nierówności; Dialog w przestrzeni społecznej i zawodowej; Cz. II. Filozoficzno-pedagogiczne uniwersum dialogu: Dialog w filozofii i edukacji do bezpieczeństwa, pokoju i praw człowieka; Dialog w badaniach pedagogicznych- aspekty aksjologiczne; Dialog w obszarze problematyki niepowodzeń dydaktycznych; Cz. III. Indywidualna przestrzeń dialogu: Dialog z dzieckiem w domu rodzinnym; Dialog z własnym alter ego- dylematy wokół stygmatu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Rozwój,twórczość i tożsamość a edukacja dziecka w młodszym wieku szkolnym, 2. Teoretyczne źródła budowania koncepcji edukacji wspierającej twórczość i autokreację dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Autorska koncepcja edukacji dzieci "Od twórczości potencjalnej do autokreacji", 4. Problem,metodologia i organizacja badań, 5. Kompetencje dziecka i ich zmiany a fazie aktualnego rozwoju-analiza wyników badań, 6. Kompetencje autokreacyjne jako właściwość najbliższej fazy życia i strefy rozwoju dziecka-wyniki badań własnych, 7. Podsumowanie wyników badań i refleksje końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot pedagogiki rodziny i problematyka zainteresowań. Wyjaśnienie podstawowych kategorii i pojęć 1.1 Małżeństwo i rodzina 1.2 Relacje rodzinne 1.3 Więź rodzinna 1.4 Atmosfera wychowawcza 1.5 Wychowanie rodzinne 2. Małżeństwo i rodzina w apekcie historycznym i współczesnych przemian jej funckji 2.1 Rodzina i jej funkcje 2.2 Kierunki przemian życia małżeńsko-rodzinnego 2.3 Transmisja kulturowa w rodzinie 3. Ojciec i jego rola we współczesnej rodzinie 3.1 Ojciec - ojcostwo jako kategoria pojęć 3.2 Udział ojca w opiece nad dzieckiem 3.3 Rola ojca w procesie wychowania rodzinnego 3.4 Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach 4. Rodziny dysfunkcyjne - zagrożenia struktury i funckjonowania współczesnych rodzin 4.1 Rodziny funckjonalne i dysfunkcjonalne 4.2 Rodzina z problemem bezrobocia jako rodzina dysfunkcyjna 4.3 Zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa 5. Osamotnione dzieciństwo w rodzinach dysfunkcyjnych. Wyjaśnienie podstawowych kategorii pojęć 5.1 Samotność i osamotnienie jako kategoria pojęć 5.2 Samotność i osamotnienie w przeżyciach dziecka w młodszym wieku szkolnym 5.3 Osamotnione dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej 6. Pomoc rodzinie - kierunki i formy pomocy współczesnej rodzinie dysfunkcyjnej 6.1 Kierunki pomocy rodzinie 6.2 Formy pomocy 6.3 Ochrona praw dziecka - wybrane aspekty 7. Dom rodinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny 7.1 Pojęcie domu rodzinnego i dzieciństwa 7.2 Dom rodzinny w życiu dziecka - przegląd badań 7.3 Model rodzinnego domu 8. Wybrane zagadnienia z metodologii pedagogiki rodziny 8.1 Techniki projekcyjne i analiza wytworów działalności dziecka w postrzeganiu domu rodzinnego przez dzieci 8.2 Dom i rodzina w rysunkach dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Edukacja w dialogu i perspektywie. Prezentacje- polemiki- propozycje w dotychczasowym oglądzie; Zmiany w zakresie pól poznawczych dydaktyki; Cz. I. Zmiany w myśleniu o edukacji i szkole: Edukacja rozszerzającego się horyzontu; Edukacja dla sukcesu czy porażki i pokory; Badawcze inspirowanie teorii i praktyki dydaktycznej; O polach badawczych z pogranicza niepowodzeń szkolnych; Szkoła zintegrowana; Kultura wysokiej tolerancji niepewności w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym systemu oświaty; Szkoła jako organizacja ucząca się w realiach szkół podlaskich; Psychologiczne prawidłowości kształtowania się umiejętności poznawczych uczniów; Kompetencje poznawcze ucznia w szkole zarządzającej wiedzą; Ewolucja celów, zadań i metod pedagogiki specjalnej w ostatnim półwieczu; Pedagogika porównawcza w perspektywie globalizmu i regionalizmu; Cz. II. Przemiany w treściach kształcenia: Potrzeba nauk środowiskowych w polskiej edukacji XXI wieku; Historyczne i kulturowe aspekty kształtowania się edukacji ekologicznej; Założenia i perspektywy szkolenia w obronie cywilnej; Powieść "Jedenaście minut" P. Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości; Refleksje o edukacji medialnej; Gry komputerowe w świecie młodzieży uczącej się; Założenia kształcenia zintegrowanego a praktyka szkolna; Matematyka w kształceniu zintegrowanym; Matematyczne zadania z treścią i przyczyny trudności z nim związane w klasie III szkoły podstawowej; Cz. III. Diagnoza i ewolucja procesu kształcenia; Diagnozowanie możliwości poznawczych 6-7 latków poprzez ocenę umiejętności w zakresie pisania i czytania; Roczna klasyfikacyjna ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym; Uwarunkowania wpływające na osiągnięcia szkolne gimnazjalistów klas trzecich; Dydaktyczne przejawy niepowodzeń szkolnych- przyczyny i przeciwdziałanie; Problemy w diagnozowaniu niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; Obszary niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy poszkolnych losów dorosłych dyslektyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy analizy problematyki dotyczącej relacji dziecko- media, 2. Metodologiczne przesłanki badań nad telewizją w życiu dziecka, 3. Obraz dziecka w wybranych programach telewizyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa historyczna w kształtowaniu się wspólnot. Migracje jako zjawisko historyczne; Kształtowanie się tożsamości kulturowej staroobrzędowców na ziemiach białoruskich; Migracje a konstruowanie społeczeństwa obywatelskiego z udziałem mniejszości narodowych i tenicznych w województwie pomorskim po drugiej wojnie światowej i w okresie transformacji ustrojowej; Utrata wspólnoty i dramat migracji Żydów białostockich; Organizacje mniejszości żydowskiej we Wrocałwiu - historia i ewolucja; Więziotwórcza rola matki podczas emigracji na początku XX wieku i w okresie miedzywojennym; Polityczność a upolitycznienie: edukacyjne praktyki mitu założycielskiego (tradycji). Część II: Migranci wobec wspólnot zastanych. Migranci wobec wspólnoty zastanej: strategie radzenia sobie z dyskryminacją; Społeczeństwo a migranci - problemy stare i nowe; Migracje jako zjawisko demograficzne współczesnej Europy; Społeczne koszty migracji zagranicznych z perspektywy regionów peryferyjnych; Migracje - kontekst nie tylko edukacyjny; Budowanie spójności społecznej w Unii Europejskiej w warunkach migracji; Społeczne i pedagogiczne skutki migracji poakcesyjnych; Imigranci w wielokulturowym środowisku pracy; Produkt czy sprzedawca? - Edukacja międzykulturowa a migracje zarobkoe i kontakty biznesowe; Uchodźcy czeczeńscy wobec wspólnoty zastanej w Białymstoku - studium empiryczne. Część III: Między integracją a marginalizacją. Polscy Amerykanie - o strategiach wrastania w warunkach niejednorodności kulturowej; Miedzy integracją a marginalizacją. Doświadczenia stresu akulturacyjnego przez polskie dzieci w niemieckiej szkole; Miedzy integracją a marginalizacją. Wybór jednostkowych strategii akulturacyjnych i ich uwarunkowania; Migranci i ich sposoby radzenia sobie z sytuacją imigranta w perspektywie stygmatu społecznego. Implikacje dla problematyki kierowania wspólnoty i potrzeby edukacji międzykulturowej; Odmienne konsekwencje emigracji matek i ojców dla rodzin pozostających w kraju. Prezentacja wstępnych wyników badań; Motywacje migracji ludzi młodych w ramach wolontariatów zagranicznych na przykładzie Międzynarodowego Wolontariatu Don Bosco (MWDB); Przeżycia dzieci migrantów - głos z gabinetu psychoterapeutycznego; Wspólnota Świadków Jehowy na Dolnym Śląsku jako grupa stygmatyzowana; Naturalizacja imigrantów jako projekt edukacyjny. Amerykańskie i australijskie starania na rzecz integracji kulturowej; Problemy adaptacji kulturowej uchodźców czeczeństkich na przykładzie ośrodka dla uchodźców w Białymstoku; Dylematy integracji dzieci czeczeńskich w kontekście sytuacji szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aksjologiczne, prawne i pedagogiczne aspekty probacji. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji. Pragmatyczne i techniczne aspekty kurateli sądowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy analizy problmatyki dotyczącej wspomagania rodziny z dzieckiem chorym i niepełnosprawnym: 1. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym wyzwaniem dla działań wspomagających, 2. Środowiskowe komponenty procesu wspomagania. Cz.II Analiza wyników badań własnych: 1. Diagnoza sytuacji życiowej rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 2. Potrzeby rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 3. Wspomaganie rodzin z dziemi niepełnosprawnymi przez sektor samorządowy i pozarządowy, 4. skuteczność działań wspomagających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi w środowisku lokalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Migracje zagraniczne - zarys problematyki, 2. Rodzina jako środowisko życia dziecka, 3. Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach migracyjnych, 4. Konstrukcja teoretyczno-metodologiczna, 5. Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach migracyjnych, 6. Oblicza dzieciństwa w rodzinach rozłączonych z powodu migracji zagranicznej rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Odpowiedzialność administracyjna w ochronie środowiska: Istota odpowiedzialności prawnej w ujęciu doktrynalnym; Typy odpowiedzialności prawnej w ochronie środowiska; Kategoria sankcji prawnej jako kryterium wyróżniające odpowiedzialność administracyjną; wyodrębnianie odpowiedzialności administracyjnej w ochronie środowiska; Odpowiedzialność administracyjna za szkody w obszarze środowiska. 2. Szkoda w obszarze środowiska jako determinant odpowiedzialności administracyjnej za tę szkodę: Szkoda w ujęciu doktryny i judykatury; Szkoda ekologiczna; Szkody wyrządzone środowisku naturalnemu; Szkoda w środowisku w rozumieniu ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku w ich naprawie; Osoba poszkodowanego a wyrównanie szkody w środowisku w świetle ustawy o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie; Środowisko jako dobro wspólne - kryterium rozróżniające szkody w środowisku; Szkoda w środowisku jako dobrze wspólnym w kontekście wyróżniania szkody na potrzeby odpowiedzialności administracyjnej; Szkoda w obszarze środowiska jako determinant odpowiedzialności administracyjnej za tę szkodę w świetle postanowień ustawy - Prawo ochrony środowiska. 3. Wina jako determinant odpowiedzialności administracyjnej za szkodę w obszarze środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowa sztuka wobec nowej rzeczywistości: Reklama i ikonosfera miasta; Kubistyczne trompe l'esprit; Futuryzm i estetyka maszyny; Marcel Duchamp - "sztuka jest kwestią wyboru"; "Aby temu zwariowanemu światu wepchnąć do gęby jego własny wizerunek"; Okno wystawowe, manekiny i przedmioty. 2. Świat jako obraz modularny: Reklama i idea harmonii w działalności ugrupowania De Stijl; Bauhaus - poszukiwanie nowego sposobu życia; Obrazy ISOTYPE. 3. Rewolucja i sztuka: O nową ikonosferę, czyli sztuka w służbie rewolucji; Reklama środkiem agitacji; Nowy język form; Film jako element nowej formy; Reklama i awangarda w Polsce. 4. Stany Zjednoczone - awangarda, reklama i styling: Awangarda w Stanach Zjednoczonych; "Czy reklama może być dziedziną sztuki"; Reklama jako narzędzie edukacji; Styling; "Przemysł kulturowy". 5. Obrazy obrazów: Tradycja awangardy i amerykański przemysł reklamowy po wojnie; Independent Group i pop-art; "To nie jest hamburger, to jest dzieło sztuki". 6. Sztuka nowoczesna jako kultura popularna. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tocząca się reforma edukacji w dialogu i perspektywie / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2008. - 450, [2] s. : rys.; tab.; wykr. ; 21 cm.
Wprowadzenie: Edukacja w stanie ustawicznej reformy; Cz. I. Edukacja w stanie reformy- wielorakie perspektywy: Tocząca się reforma edukacji; Edukacja nauczycielska w Polsce wobec zadań reformy systemu edukacji; Założenia edukacji w procesie reform- konteksty całościowe; Głos w sprawie rekonstrukcjonizmu. Pytanie o możliwość jego zaistnienia we współczesnej Polsce; Europejskie priorytety edukacyjne a polskie działania reformatorskie; Wyrównywanie szans edukacyjnych- założenia a rzeczywistość; Bezpieczeństwo i samopoczucie uczniów w sytuacji przejazdów do szkoły; Reforma edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli; Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli wczesnej edukacji; Rozumienie kompetencji zawodowych nauczycieli gimnazjów; Oczekiwania uczniów gimnazjów wobec oferty edukacyjnej szkół; Aspiracje edukacyjne młodzieży Podkarpacia; Cz. II. Obszary interakcji szkolnych: Dialogiczny wymiar interakcji szkolnych; Socjologiczne i kulturowe aspekty zarządzania oświatą; Przemoc w szkole w klasach młodszych. Problem współczesnej szkoły; Bariery komunikacyjne w relacjach dyrektor-nauczyciele; Problemy dzieci w wieku przedszkolnym w kontaktach interpersonalnych; Bezradność wychowawcza nauczycieli. Rozmiar zjawiska, uwarunkowania; Szkolni wychowankowie rodzaju- sprawni inaczej?; Motywy aktywności fizycznej a cechy tempera mentalne uczniów w opinii ich rodziców i wychowawców szkolnych; Odbiór i tworzenie tekstów humorystycznych jako przejaw kompetencji nauczyciela; Nauczyciel wobec odmienności seksualnych; Interakcje nauczyciel-uczeń z perspektywy konstruktywistycznej; Obraz nauczyciela i jego status społeczny w oczach uczniów klas III szkoły podstawowej i gimnazjum; Cz. III. Troska i szlachetność w dialogu edukacyjnym: Wychowawca-opiekun w procesie opieki nad dzieckiem osieroconym; Dialog międzykulturowy: rozwój szkolnictwa mniejszości narodowych w Polsce; Dialog międzykulturowy w reformowanej szkole; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom powinnością edukacyjną w dobie kultury popularnej; Wpływ hierarchizacji wartości na społeczne funkcjonowanie ucznia; Wychowanie do świata wartości- propozycje rozwiązań na gruncie szkoły podstawowej; Specyfika wychowania ku wartościom ucznia sprawiającego trudności wychowawcze; Trudna młodzież- trudna edukacja; Edukacja moralna w dialogu, profesjonalna perspektywa etyczna; Osobowościowe uwarunkowania kodów etycznych; Wolność wyboru kulturowego; Światopogląd w koncepcji pedagogicznej Sergiusza Hessena; Rozumienie istoty pracy przez uczniów w młodszym wieku szkolnym uczęszczających do świetlicy; Trafność wsparcia społecznego w percepcji rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN ; V)
Tożsamość, kultura a proces globalizacji; Tożsamość a płeć; Wymiary tożsamości młodzieży - doświadczenia inspiracje; Szkoła jako miejsce kształtowania tożsamości; Konteksty metodologiczne w badaniach nad tożsamością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I: Ubezpieczenie emerytalne i rentowe zleceniobiorców i osób współpracujących. 1. Tytuł ubezpieczeń społecznych. 2. Zbieg tytułów do ubezpieczeń emerytalnego i rentowego. 3. Kontynuacja ubezpieczeń emerytalnego o rentowego. 4. Powstanie i ustanie ubezpieczeń emerytalnych i rentowych. II: Ubezpieczenia wypadkowe. 1. Siedziba zleceniodawcy oraz miejsce prowadzenia działalności zleceniodawcy. 2. Powstanie obowiązku ubezpieczeniowego. III: Zasady podlegania ubezpieczeniu chorobowemu. 1. Objęcie ubezpieczeniem chorobowym. 2. Wygaśnięcie ubezpieczenia chorobowego. IV: Składki na ubezpieczenia społeczne. 1. Wysokość składek na ubezpieczenia społeczne. 2. Zgłoszenie do ubezpieczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 368/369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wspólnoty a wspólnotowość: Wspólnoty i migracje w społeczeństwach wielokulturowych; Fundamenty aksjologiczne kreowania wspólnoty w warunkach migracji; Postrzeganie przez migrantów wspólnotowości domu rodzinnego; Wspólnota w procesach rewitalizacji dziedzictwa kulturowego. Konteksty edukacyjne; Wspólnota rodzinna w warunkach migracji zagranicznej; Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach rozłączonych; Zjawisko sieroctwa w kontekście Wspólnoty; Tożsamość europejska w kontekście Wspólnoty; Nowe tendencje edukacyjne a wspólnoty kulturowe; Gościnność wspólnot. W stronę pedagogiki azylu; Znaczenie wartości kulturowych: patchwork - tożsamość czy enklawy kulturowe - refleksje na przykładzie społeczeństwa w Niemczech; Tożsamości społeczne Polaków w dobie globalizacji i transformacji systemowej. 2. Tożsamość w warunkach migracji: Tożsamość i asymilacja emigrantów w nowej przestrzeni życiowej i rodzinnej; Rzecz o tożsamości młodzieży na Opolszczyźnie i możliwych wpływach wyjazdów za pracą poza region; Wspólnota w kulturze indywidualizmu; Wspólnotowość i indywidualna tożsamość człowieka - w poszukiwaniu przychylnej przestrzeni do życia; Zmienny charakter tożsamości w kontekście emigracji; Tożsamość Polaków na emigracji; Problemy tożsamościowe młodzieży polonijnej północnej Francji. Generowanie etosu emigranta; Kościół katolicki wobec procesów kształtowania tożsamości polonijne w Wielkiej Brytanii; Radzenie sobie z kryzysem tożsamościowym w sytuacji przesiedlenia; Od "światów równoległych" do Leitkultur - wpływ edukacji międzykulturowej na przemiany społeczności tureckiej w Niemczech. 3. Idee edukacji międzykulturowej wobec wspólnoty i problemów migracji: Klasyczne koncepcje edukacji międzykulturowej wobec działalności artystycznej imigrantów; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec edukacji dzieci i imigrantów; Młodzież akademicka wobec "swoich" i "obcych". Mechanizmy kształtowania się postaw wobec odmienności - refleksja teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje; Wspólnoty religijne a edukacja obywatelska; Sytuacja społeczno-prawna mniejszości narodowych w Polsce; Możliwości realizacji zadań edukacji międzykulturowej w pracy nauczyciela na przykładzie Ośrodka dla Cudzoziemców w Niemcach/Leonowie - doniesienia z badań; W poszukiwaniu bezpieczeństwa - uchodźcy z Czeczenii w Białymstoku; Uwrażliwianie dzieci i młodzieży na odmienność kulturową - jako istotny element programu zajęć w placówkach wsparcia dziennego; Edukacja do tolerancji na wszelką odmienność poprzez kontakt ze sztuką i różnorodnymi wzorcami kulturowymi (szczebel kształcenia - edukacja przedszkolna); Znaczenie kapitału społecznego w minimalizowaniu wykluczenia społecznego - w opinii przyszłych pedagogów; Kondycja wspólnot w Polsce po transformacji ustrojowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika resocjalizacyjna jako nauka - jej przedmiot i funkcje, 2. Przystosowanie społeczne - proces socjalizacji, 3. Nieprzystosowanie społeczne. Proces desocjalizacji i jego fazy, 4. Wykolejenie społeczne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania i korelaty osobowościowe, 5. Strategia i procedura postępowania resocjalizującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej