Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(199)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(199)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje naukowe
(23)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje informacyjne
(4)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(143)
dostępne
(110)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(113)
Czytelnia
(145)
Autor
Jaworski Władysław L. (1927-2017)
(13)
Budzyński Wojciech
(11)
Monkiewicz Jan (1949- )
(10)
Fedorowicz Zdzisław (1922-2007)
(7)
Szablewski Andrzej
(7)
Zawadzka Zofia (1950-2005)
(7)
Juchnowicz Marta (1948- )
(6)
Pawlak Zbigniew
(6)
Sajkiewicz Alicja
(6)
Białopiotrowicz Grażyna
(5)
Bryx Marek
(5)
Krzyżkiewicz Zbigniew (1923-2016)
(5)
Murdoch Anna
(5)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata (1971- )
(4)
Antoszkiewicz Jan D
(3)
Buschgen Hans E
(3)
Kosiński Bohdan
(3)
Rostkowski Tomasz
(3)
Skrzypek Jerzy
(3)
Warecki Marek
(3)
Warecki Wojciech
(3)
Wesołowska Anna Maria
(3)
Świda Dagmara
(3)
Świderska Gertruda Krystyna
(3)
Barlik Jacek
(2)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(2)
Choroszczak Jerzy
(2)
Dondziłło Grzegorz
(2)
Filar Ewa
(2)
Górska Joanna
(2)
Gąsiorkiewicz Lech (1946- )
(2)
Hadyniak Bogusław (1944- )
(2)
Jamka Beata
(2)
Kołodko Grzegorz W
(2)
Makowski Kazimierz
(2)
Mikulec Marek
(2)
Panfil Marek
(2)
Puławski Mieczysław
(2)
Rybicki Piotr
(2)
Sangowski Tadeusz (1943-2005)
(2)
Siemińska Ewa
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Sobczak Andrzej
(2)
Szelągowska Anna
(2)
Szpringer Włodzimierz
(2)
Walkiewicz Rafał
(2)
Wawrzyniak Bogdan
(2)
Wróblewska Joanna
(2)
Świątek Włodzimierz
(2)
Šmid Wacław
(2)
Żurek Elżbieta
(2)
Andrzejewski Piotr
(1)
Bacia Bartosz
(1)
Baczyńska Anna Katarzyna
(1)
Bartosiewicz Bohdan
(1)
Beeck Helmut
(1)
Belka Marek
(1)
Binkowski Peter
(1)
Bitz Michael
(1)
Bloom Helen
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Brzeziński Zbigniew
(1)
Buschgen Hans E. Tom 1 Przedsiębiorstwo bankowe
(1)
Buschgen Hans E. Tom 2 Przedsiębiorstwo bankowe 2
(1)
Butryn Ewelina
(1)
Calori Roland (19..-2002)
(1)
Chauvet Alain
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czernecka Julita
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dreger Henryk
(1)
Dreger Piotr
(1)
Drozdowski Adam J
(1)
Dębniewska Maria
(1)
Eaton David
(1)
Egeman Marian (1940- )
(1)
Fast Larysa
(1)
Fornalczyk Anna
(1)
Foryś Iwona
(1)
Fuchsel Halina
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Golinowska Stanisława (1947- )
(1)
Greinert Agnieszka
(1)
Groń Krzysztof
(1)
Grudzewski Wiesław Maria
(1)
Gugała Krzysztof
(1)
Gąsowska Agnieszka
(1)
Główka Gabriel
(1)
Hadyniak Bogusław
(1)
Handschke Jerzy (1948-2013)
(1)
Hejduk Irena Krystyna
(1)
Herman Andrzej
(1)
Holly Romuald
(1)
Jacukowicz Zofia
(1)
Jarosiński Mirosław
(1)
Jas-Koziarkiewicz Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(38)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(200)
Niemcy
(1)
Język
polski
(201)
Temat
Przedsiębiorstwo
(42)
Banki
(26)
Zarządzanie
(22)
Public relations
(15)
Kadry
(14)
Nieruchomości
(14)
Ubezpieczenia
(13)
Rynek finansowy
(11)
Finanse
(10)
Bankowe usługi detaliczne
(9)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(9)
Ryzyko bankowe
(8)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(7)
Zatrudnienie
(7)
Bank centralny
(6)
Język angielski
(6)
Kredyt
(6)
Nadzór bankowy
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Organizacja
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Obrót bezgotówkowy
(4)
Pieniądz
(4)
Polityka pieniężna
(4)
Promocja handlowa
(4)
Reklama
(4)
Rynek pieniężny
(4)
Rynek ubezpieczeniowy
(4)
Wartość ekonomiczna
(4)
Zakłady ubezpieczeniowe
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Gwarancje bankowe
(3)
Innowacje
(3)
Inwestycje
(3)
Język polski
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Marketing
(3)
Menedżerowie
(3)
Narkotyki
(3)
Nauki ekonomiczne
(3)
Obrót pieniężny
(3)
Ocena pracowników
(3)
Prawo rzeczowe
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Przestępczość zorganizowana
(3)
Przywództwo
(3)
Rachunkowość
(3)
Retoryka
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Spółki kapitałowe
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Ubezpieczenia majątkowe
(3)
Umowa ubezpieczenia
(3)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(3)
Banki hipoteczne
(2)
Bankowość elektroniczna
(2)
Budownictwo
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Dziennikarze
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Etyka biznesu
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Firma (nazwa)
(2)
Giełda
(2)
Gospodarka
(2)
Integracja europejska
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Media społecznościowe
(2)
Młodzież
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Ogólne warunki ubezpieczenia
(2)
Platforma internetowa
(2)
Pluralizm społeczny
(2)
Pomoc publiczna
(2)
Poradnictwo
(2)
Postępowanie w sprawach nieletnich
(2)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Prawo
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo finansowe
(2)
Prawo pracy
(2)
Prawo ubezpieczeniowe
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Rynek nieruchomości
(2)
Ryzyko kredytowe
(2)
Samoobrona
(2)
Samorealizacja
(2)
Sukces
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Techniki sprzedaży
(2)
Terminologia
(2)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(29)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Belgia
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
RFN
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Opracowanie
(29)
Praca zbiorowa
(10)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Słownik terminologiczny
(3)
Słownik
(2)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik polsko-angielski
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka
(1)
Słownik niemiecko-polski
(1)
Słownik polsko-niemiecki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(57)
Zarządzanie i marketing
(31)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(16)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Transport i logistyka
(1)
201 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele:

  • eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations
  • eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz
  • prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations.

Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations.

Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych.

Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej.

***

Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019).

Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem,
a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka.

Celem autora jest przekazanie wiedzy, w tym wyników najnowszych badań, na temat public relations i wizerunku firm. Książka ma formę praktycznego przewodnika działań PR w zakresie współpracy z prasą oraz innymi mediami, komunikacji wewnętrznej i komunikacji kryzysowej, sponsoringu, lobbingu, wprowadzania zasad ładu korporacyjnego oraz innych działań wpływających na kształtowanie pożądanego wizerunku.


Działania public relations cały czas się zmieniają, ponieważ zmieniają się media. Rewolucyjne okazało się rozpowszechnienie internetu, a później portali społecznościowych. Sprowadzenie public relations do przedsięwzięć realizowanych wyłącznie w internecie byłoby jednak nieporozumieniem. Nie sprawdziły się prognozy, że tradycyjny PR się kończy. Rację natomiast mieli ci, którzy wskazywali na potrzebę synergii pomiędzy tradycyjnymi technikami PR a nowymi mediami.

Książka pozwoli nie tylko pogłębić wiedzę na temat technik public relations, ale także poznać zasady praktycznego działania. Zawarte są w niej informacje na temat współpracy z mediami, dziesiątki technik radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy oraz zasady przygotowywania materiałów prasowych; ponadto omówiono działania, jakie trzeba podjąć w odniesieniu do wydawnictw firmowych i organizacji imprez firmowych, zasady zawierania umów sponsorskich, wykorzystania internetu i radzenia sobie z sytuacją kryzysową w celu ochrony wizerunku firmy. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik
i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.

***

Dr Wojciech Budzyński – autor jednej z pierwszych książek na temat public relations w języku polskim. Od ponad 30 lat zajmuje się problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych oraz kształtowania wizerunku firm. Prowadzi z tego zakresu wykłady w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca ministra gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Prowadził negocjacje handlowe na wszystkich siedmiu kontynentach. Jest autorem ponad 50 książek, wydanych w kraju i za granicą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej