Form of Work
Książki
(637)
Status
only on-site
(495)
available
(410)
unavailable
(18)
unknown
(16)
Branch
Wypożyczalnia
(432)
Czytelnia
(507)
Author
Ehrlich Andrzej
(24)
Nowak Edward
(15)
Gabrusewicz Wiktor
(9)
Sawicki Jarosław
(9)
Begg David
(8)
Kokoszczyński Ryszard
(8)
Rymarczyk Jan
(8)
Sawicki Kazimierz
(8)
Wrzosek Wojciech
(8)
Dornbusch Rudiger
(7)
Kall Jacek
(7)
Kożusznik Barbara
(7)
Romanowska Maria
(7)
Brigham Eugene F
(6)
Fischer Stanley
(6)
Garbarski Lechosław
(6)
Rapacki Ryszard
(6)
Robbins Stephen P
(6)
Welfe Aleksander
(6)
Bolesta-Kukułka Krystyna
(5)
Gierszewska Grażyna
(5)
Kassyk-Rokicka Helena
(5)
Mruk Henryk
(5)
Najlepszy Eugeniusz
(5)
Obłój Krzysztof
(5)
Owsiak Stanisław
(5)
Poskrobko Bazyli
(5)
Rutkowski Ireneusz P
(5)
Łuczkiewicz Grzegorz
(5)
Ciesielski Marek
(4)
Czubakowska Ksenia
(4)
Dobosiewicz Zbigniew
(4)
Duraj Jan
(4)
Dąbkowski Grzegorz
(4)
Fierla Irena
(4)
Górska Grażyna
(4)
Juchnowicz Marta
(4)
Kaczmarczyk Stanisław
(4)
Karcz Kornelia
(4)
Kramer Teodor
(4)
Kędzior Zofia
(4)
Nowak Alojzy Z
(4)
Pluta Wiesław
(4)
Sarjusz-Wolski Zdzisław
(4)
Skawińska Eulalia
(4)
Skowronek Czesław
(4)
Blaik Piotr
(3)
Bożyk Paweł
(3)
Budnikowski Adam
(3)
Duliniec Elżbieta
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Gaworecki Władysław W
(3)
Gołębiowski Tomasz
(3)
Górski Marian
(3)
Hofstede Geert
(3)
Houston Joel F
(3)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(3)
Kamela-Sowińska Aldona
(3)
Kiziukiewicz Teresa
(3)
Kostera Monika
(3)
Kotler Philip
(3)
Krajewska Anna
(3)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(3)
Ostrowska Elżbieta
(3)
Parkoła Andrzej
(3)
Pocztowski Aleksy
(3)
Podgórski Jarosław
(3)
Reilly Frank K
(3)
Rutkowski Andrzej
(3)
Stankiewicz Wacław
(3)
Styś Aniela
(3)
Stępień Beata
(3)
Sudoł Stanisław
(3)
Sułkowski Łukasz
(3)
Szczepański Jan
(3)
Szpak Jan
(3)
Szyszko Lech
(3)
Trocki Michał
(3)
Turkowski Marek
(3)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(3)
Ury William
(3)
Wernik Andrzej
(3)
Wiktor Jan W
(3)
Witczak Hubert
(3)
Wojtyna Andrzej
(3)
Zeliaś Aleksander
(3)
Zimniewicz Kazimierz
(3)
Żbikowska Agnieszka
(3)
Adamczyk Jadwiga
(2)
Altkorn Jerzy
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Bartkowiak Ryszard
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Bański Jerzy
(2)
Bednarski Lech
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Brdulak Halina
(2)
Brown Keith C
(2)
Ciszewska Mariola
(2)
Czarnecki Adam
(2)
Year
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(432)
1990 - 1999
(100)
Country
Poland
(637)
Language
Polish
(637)
Subject
Przedsiębiorstwo
(151)
Marketing
(70)
Zarządzanie
(53)
Organizacja
(33)
Kadry
(31)
Logistyka gospodarcza
(25)
Konsumenci (ekon.)
(24)
Finanse
(21)
Rynek
(21)
Zarządzanie strategiczne
(21)
Gospodarka
(20)
Unia Europejska
(20)
Usługi
(20)
Konkurencja
(19)
Banki
(18)
Handel międzynarodowy
(18)
Decyzje
(17)
Globalizacja
(15)
Handel zagraniczny
(14)
Marketing strategiczny
(12)
Organizacje
(12)
Planowanie strategiczne
(12)
Reklama
(12)
Rynek finansowy
(12)
Innowacje
(11)
Kapitał
(11)
Menedżerowie
(11)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(11)
Rachunkowość
(11)
Gospodarka materiałowa
(10)
Integracja europejska
(10)
Koszty
(10)
Kultura
(10)
Obsługa klienta
(10)
Pieniądz
(10)
Rynek kapitałowy
(10)
Statystyka
(10)
Turystyka
(10)
Ceny
(9)
Inwestycje
(9)
Komunikowanie marketingowe
(9)
Polska
(9)
Praca
(9)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Przywództwo
(9)
Finanse międzynarodowe
(8)
Handel
(8)
Informacja dla zarządzania
(8)
Papiery wartościowe
(8)
Podatek
(8)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(8)
Public relations
(8)
Spożycie
(8)
Łańcuch dostaw
(8)
Analiza strategiczna
(7)
Controlling
(7)
Ekonometria
(7)
Ekonomia
(7)
Finanse publiczne
(7)
Gospodarka narodowa
(7)
Motywacja pracy
(7)
Negocjacje
(7)
Rachunkowość zarządcza
(7)
Rolnictwo
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Transport
(7)
Zachowanie
(7)
Budżety terenowe
(6)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Kursy walutowe
(6)
Ludność
(6)
Marketing elektroniczny
(6)
Marketing międzynarodowy
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Praca zespołowa
(6)
Produkcja
(6)
Przemysł
(6)
Rynek pracy
(6)
Ryzyko
(6)
Wartość ekonomiczna
(6)
Wzrost gospodarczy
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Analiza SWOT
(5)
Internet
(5)
Logistyka
(5)
Outsourcing
(5)
Procent
(5)
Rynek walutowy
(5)
Siła robocza
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zatrudnienie
(5)
Znaki towarowe
(5)
Budżet państwowy
(4)
Historia gospodarcza
(4)
Hotelarstwo
(4)
Informacja
(4)
Integracja gospodarcza
(4)
Jakość produktu
(4)
Subject: time
1989-
(5)
2001-0
(4)
1901-
(1)
Subject: place
ZSRR
(1)
637 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1734-8
Część I: Zarządzanie systemem turystyki. 1. Wprowadzenie. 2. Sektor usług noclegowych - zarządanie podporządkowane jakości. 3. Linie lotnicze, porty lotnicze i międzynarodowy transport lotniczy. 4. Zarządzanie w sferze organizacji imprez turystycznych. 5. Zarządzanie dystrybucją usług turystycznych. Część II: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym. 6. Zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce. 7. Zarządzanie marketingiem w turystyce. 8. Strategia w branży turystycznej. 9. Zarządzanie finansami w turystyce. 10. Turystyka a prawo. Część III: Zarzaądzanie turystyką a środowisko. 11. Zarządzanie turystyką miejską. 12. Zarządzanie obszarami wiejskimi pod kątem turystyki. 13. Zarządzanie turystyką a rozwój. 14. Zarządzanie atrakcjami turystycznymi. Część IV: Współczesne problemy zarządzania turystyką. 15. Rola państwa w zarządzaniu turystyką. 16. Technologie informatyczne i telekomunikacyjne w turystyce. 17. Marketing obszarów turystycznych a nowe technologie. 18. Turystyka a środowisko. 19. Zarządzanie kryzysowe w turystyce międzynarodowej. 20. Etyka w zarządzaniu turystyką. 21. Turystyka kulturowa a rozwój regionalny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 379.85 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1828-4
1. Usługi, strategia i ludzie: Wprowadzenie do zarządzania usługami: organizacja, której przewodzi klient; Strategia operacji usługowych; Ludzie, przywództwo i zarządzanie; 2. Opracowanie nowych usług: Procesy zarządzania projektowaniem wyrobów i usług; Identyfikowanie klientów; Specyfikacje projektowe- sprawowanie kontroli nad procesem;. Kreatywność i innowacja; Uczenie się na niepowodzeniach wyrobów i usług; 3. Zarządzanie operacjami usługowymi: Zarządzanie jakością usług; Zarządzanie globalnym łańcuchem dostaw; Lokalizacja i dystrybucja usług; Zarządzanie zdolnościami operacyjnymi i zmiennością popytu; Ocena i mierzenie efektywności; Myślenie o przyszłości i zarządzanie na jej rzecz; 4. Studium przypadku: Klub piłkarski Trenbrover
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1535-5
1. Maksymalizacja wartości jako nadrzędny cel funkcjonowania przedsiębiorstwa, 2. Przepływy pieniężne jako podstawowy składnik wartości przedsiębiorstwa, 3. Koszt kapitału, 4. Mierniki efektywności wykorzystywane w koncepcji VBM, 5. Rola kapitału intelektualnego w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-82-208-1806-2
1. Finansowa charakterystyka decyzji; 2. Zarządzanie przez wartość (VBM); 3. Model MVA i jego przystosowanie do wymagań zarządzania przez wartość; 4. Fazy życia firmy; 5. Prognozowanie stopy wzrostu sprzedaży; 6. Stopa dyskontowa- koszt kapitału; 7. Zastosowanie zmodyfikowanego modelu dodanej wartości rynkowej w zarządzaniu firmą ZIRA.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1575-4
Cz. I Zarządzanie wiedzą jako strategiczne wyzwanie dla działu zasobów ludzkich 1. Zmiany w świecie biznesu wymuszające zarządzanie wiedzą, 2. Awans działu kadr za szczebla operacyjnego na strategiczny, 3. Jak wykształcić kulturą podporządkowaną wiedzy. Cz. II Budowanie kultury podporządkowanej wiedzy: 4. Struktura, funkcje i zakres obowiązków w kulturze podporządkowanej wiedzy, 5. Rola działu zasobów ludzkich w budowaniu kultury podporządkowanej wiedzy, 6. Nauka od nowa, 7. Co motywuje pracowników umysłowych do nauki?, 8. Nauka i praca we wspólnotach praktyków. Cz. III Zwiększenie umiejętności i wiarygodności działu zasobów ludzkich w zakresie zarządzania wiedzą: 9. Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą, 10. Dowiedz się, co wiesz: język i narzędzia do tworzenia mapy wiedzy, 11. Kompletowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania wiedzą, 12. Jak mądrze wykorzystać technologię
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1631-9
Część I: Odkrywanie wiedzy. 1. Wprowadzenie do zarządzania wiedzą. 2. Filozoficzne koncepcje wiedzy. 3. Część II: Generowanie wiedzy. 3. Organizacyjne uczenie się. 4. Technologie zarządzania wiedzą. Część OIII: Wartościowanie wiedzy. 5. Systemy zarządzania wiedzą. 6. Nurty w zarządzaniu strategicznym. Część IV: Upowszechnianie wiedzy. 7. Zarządzanie wiedzą a kultury organizacyjna. 8. Zarządzanie zmianą. Część V: Wykorzystywanie wiedzy. 9. Zarządzanie wiedzą a organizacja ucząca się. 10. Kapitał intelektualny. 11. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1993-9
Rozdział 1: Zarządzanie w środowisku wieloprojektowym: koncepcje i kierunki rozwojowe; Rozdział 2: Planowanie strategiczne jako źródło inicjowania projektów; Rozdział 3: Zarządzanie portfelem projektów; Rozdział 4: Zastosowanie teorii ograniczeń w zarządzaniu wieloma projektami; Rozdział 5: Zarządzanie programami projektów; Rozdział 6: Elementy wspierające zarządzanie w środowisku wieloprojektowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1805-5
1. Teoretyczne aspekty wynagradzania; 2. Zarządzanie wynagrodzeniami na szczeblu gospodarki; 3. Zarządzanie wynagrodzeniami w sferze budżetowej; 4. Zarządzanie wynagrodzeniami w przedsiębiorstwach; 5. Wynagradzanie według stanowisk pracy; 6. Wynagrodzenie według kompetencji; 7. Opłacanie efektów pracy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1366-2
Zarządzanie zasobami ludzkimi w gospodarce globalnej, Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich w organizacji, Uczestnictwo w organizacji - adaptacja i integracja pracownicza, Motywowanie do pracy, Motywacyjna funkcja szkoleń i zarządzania karierą, Uczestnictwo pracownicze w systemie organizacji pracy i sferze zarządzania organizacją, Rola kadry kierowniczej w procesie zarządzania zasobami ludzkimi, Pożądane kierunki zmian w sferze zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2321-9
Zawiera: 1. Geneza, rozwój i kontekst zarządzania zasobami ludzkimi: 1.1. Ciągłość i zmiana funkcji personalnej; 1.2. Powstanie koncepcji human resource management; 1.3. Współczesne ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi; 1.4. Kontekst zarządzania zasobami ludzkimi; 1.4.1. Zmiany techniczne; 1.4.2. Koniunktura gospodarcza; 1.4.3. Regulacje prawne; 1.4.4. Zmiany demograficzne; 1.4.5. Kultura organizacji; 1.4.6. Czynniki ekologiczne; 1.4.7. Globalizacja. 2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi: 2.1. Geneza strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2. Zarządzanie strategiczne w procesie zmian; 2.3. Pojęcie strategii zarządzania zasobami ludzkimi; 2.4. Rodzaje strategii zarządzania zasobami ludzkimi; 2.5. Proces strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi; 2.6. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi a strategia organizacji. 2.7. Role główne aktorów w strategicznym zarządzaniu zasobami ludzkimi; 2.8. Czynniki determinujące rozwój szzl. 3. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi: 3.1. Geneza i rozwój mzzl; 3.2. Cechy wyróżniające mzzl; 3.3. Model EPRG e mzzl; 3.4. Międzynarodowi menedżerowie i specjaliści; 3.5. Szok kulturowy jako wyzwanie mzzl; 3.6. Różnorodność w zatrudnieniu; 3.7. Znaczenie różnic narodowych w mzzl. 4. Organizacja funkcji HR: 4.1. Główni aktorzy funkcji HR; 4.2. Interesariusze w obszarze funkcji HR; 4.3. Architektura funkcji HR; 4.4. Fragmentacja funkcji HR; 4.5. Role i kompetencje menedżerów/specjalistów ds. HR; 4.6. Funkcja HR w strukturze organizacyjnej; 4.6.1. Struktura funkcjonalna; 4.6.2. Struktura dywizjonalna; 4.6.3. Struktura macierzowa; 4.6.4. Struktura projektowa; 4.6.5. Struktura procesowa; 4.6.6. Struktura sieciowa; 4.6.7. Struktura wirtualna. 5. Planowanie zatrudnienia i formy świadczenia pracy: 5.1. Cel i zakres planowania zatrudnienia; 5.2. Określanie potrzeb personalnych; 5.3. Prognozowani zmian w stanie zatrudnienia; 5.4. Planowanie obsad personalnych; 5.5. Analiza pracy; 5.6. Profile kompetencji; 5.7. Ewolucja form świadczenia pracy; 5.8. Telepraca i co-working; 5.9. Leasing pracowniczy i praca tymczasowa; 5.10. Samozatrudnienie; 5.11. Elastyczne formy czasu pracy. 6. Rekrutacja i selekcja kandydatów do pracy: 6.1. Miejsce rekrutacji i selekcji w procesie pozyskiwania osób do pracy; 6.2. Źródła rekrutacji kandydatów do pracy; 6.3. Funkcje, metody i techniki rekrutacji; 6.4. Proces, metody i techniki selekcji; 6.5. Wprowadzenie do pracy; 6.6. Kontrakt psychologiczny; 6.7. Efektywność procesu rekrutacji i selekcji. 7. Kierowanie ludźmi w organizacji: 7.1. Istota pracy kierowniczej; 7.1.1. Role kierowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 7.1.2. Władza w organizacji; 7.1.3. Techniki kierowania ludźmi; 7.2. Przywództwo; 7.2.1. Teoria cech; 7.2.2. Podejście behawioralne; 7.2.3. Podejście sytuacyjne; 7.2.4. Tendencje rozwojowe w zakresie przywództwa; 7.3. Motywowanie; 7.4. Delegowanie; 7.5. Komunikowanie się; 7.6. Kierowanie w zmieniającej się gospodarce. 8. Zarządzanie efektami pracy: 8.1. Geneza i rozwój zarządzania efektami pracy; 8.2. Pojęcie, zasady i procesy zarządzania efektami pracy; 8.3. Zarządzanie efektami w systemie zarządzania zasobami ludzkimi; 8.4. Role i kompetencje uczestników procesu zarządzania efektami; 8.5. Metodyczne aspekty zarządzania efektami; 8.6. Pomiar efektywności; 8.7. Zarządzanie efektami w praktyce; 8.8. Czynniki wpływające na zarządzanie efektami. 9. Ocenianie pracowników: 9.1. Istota i znaczenie oceniania w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 9.2. Cele i funkcje oceniania; 9.3. System oceniania; 9.4. Zasady i kryteria oceniania; 9.5. Metody i techniki oceniania; 9.5.1. Techniki opisowe; 9.5.2. Techniki porównawcze; 9.5.3. Metody i techniki kompleksowe; 9.6. Błędy w procesie oceniania; 9.7. Zarządzanie procesem oceniania. 10. Rozwój zasobów ludzkich: 10.1. Istota rozwoju zasobów ludzkich; 10.2. Strategie i instrumenty rozwoju zasobów ludzkich; 10.3. Podmioty rozwoju zasobów ludzkich; 10.4. Proces szkoleniowy; 10.4.1. Określenie potrzeb szkoleniowych; 10.4.2. Opracowanie planu szkoleń; 10.4.3. Realizacja szkolenia; 10.4.4. Kontrola szkoleń; 10.5. Kariera zawodowa; 10.5.1. Istota kariery zawodowej; 10.5.2. Etapy w karierze zawodowej; 10.5.3. Przestrzeń kariery zawodowej; 10.5.4. Zarządzanie karierą zawodową; 10.5.5. Orientacje wobec kariery zawodowej; 10.5.6. Strategie rozwoju kariery; 10.5.7. Kierunki zmian; 10.6. Rozwój talentów. 11. Wynagrodzenia: 11.1. Pojęcie wynagrodzenia; 11.2. Funkcje wynagrodzeń; 11.3. Zarządzanie wynagrodzeniami; 11.4. Strategiczny wymiar kształtowania wynagrodzeń; 11.5. Formy wynagrodzenia; 11.6. Tworzenie systemów wynagradzania; 11.7. Wynagradzanie menedżerów; 11.7.1. Istota pracy menedżerów; 11.7.2. Składniki wynagrodzeń menedżerów; 11.8. Badanie wynagrodzeń. 12. Retencja i rotacja pracowników: 12.1. Istota retencji i rotacji pracowników; 12.2. Pomiar i analiza rotacji i retencji pracowników; 12.3. Odejścia z inicjatywy pracowników; 12.4. Zwolnienia pracowników z inicjatywy organizacji; 12.5. Zarządzanie procesem derekrutacji personelu; 12.6. Outplacement; 12.7. Wpływ redukcji zatrudnienia na osoby pozostające w firmie; 12.8. Działania profilaktyczne. 13. Warunki i stosunki pracy: 13.1. Pojęcie i znaczenie warunków i stosunków pracy; 13.2. Kształtowanie treści pracy; 13.3. Zbiorowe stosunki pracy; 13.4. Partycypacja pracownicza; 13.5. Konflikt w organizacji; 13.6. Stres w środowisku pracy; 13.7. Równowaga między pracą a życiem osobistym. 14. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Doradztwo personalne; 14.1.1. Pojęcie doradztwa personalnego; 14.1.2. Zakres i rodzaje doradztwa personalnego; 14.1.3. Korzystanie z usług doradztwa personalnego w praktyce; 14.1.4. Kompetencje osób świadczących usługi doradcze; 14.1.5. Dział HR jako wewnętrzny konsultant; 14.2. Audyt personalny; 14.2.1. Pojęcie i cechy audytu personalnego; 14.2.2. Rodzaje i zakres audytu personalnego; 14.2.3. Standardy stosowane w audycie personalnym; 14.2.4. Korzyści i ryzyko, związane z audytem personalnym; 14.3. Badanie opinii pracowników (BOP); 14.3.1. Cele i zakres BOP; 14.3.2. Badanie zadowolenia/satysfakcji z pracy; 14.3.3. Badania klimatu organizacyjnego; 14.3.4. Badania zaangażowania pracowników; 14.4. Outsourcing funkcji HR; 14.5. Benchmarking personalny. Zakończenie – w kierunku nowego paradygmatu zarządzania zasobami ludzkimi. Bibliografia. Indeks rzeczowy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1468-5
Wstęp; R.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej; R.2 Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi; R.3 Planowanie zatrudnienia; R.4 Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia; R.5 Kierowanie ludźmi w organizacji; R.6 Ocenianie w procesie pracy; R.7 Rozwój zasobów ludzkich; R.8 Kształtowanie wynagrodzeń; R.9 Warunki i stosunki pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1662-9
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej 2. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Planowanie zatrudnienia. 4. Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia. 5. Kierowanie ludźmi w organizacji. 6. Ocenianie w procesie pracy. 7. Zarządzanie efektywnością pracy. 8. Rozwój zasobów ludzkich. 9. Kształtowanie wynagrodzeń. 10. Warunki i stosunki pracy. 11. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1069-8
R.1 Zasady wspólne prawa pracy: Definicje- stosunek pracy, pracownik, pracodawca; Reprezentacja pracodawcy w stosunkach pracy; Związkowa reprezentacja interesów i obrona praw pracowniczych; Ochrona słusznego interesu pracownika; Równość podmiotów prawa pracy; Obowiązywanie prawa pracy; Interpretacja prawa pracy. R.2 Zasady indywidualnego prawa pracy: Zasady chroniące prawa pracownicze; Zasady dot. wzajemności świadczeń stron stosunku pracy; Specyficzne zasady indywidualnego prawa pracy. R.3 Zasady zbiorowego prawa pracy: Anatomia związków zawodowych; Prawo pracodawców do tworzenia i przystępowania do organizacji pracodawców; Współdziałanie partnerów społecznych w sporach zbiorowych pracy; Udział pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem państwowym R.4 Zasady postępowania w sprawach z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy: Systematyka zasad postępowania w sprawach z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. R.5 Gwarancje dotrzymania zasad prawa pracy: Organy wymiaru sprawiedliwości; Organy obsługi prawnej; Państwowa Inspekcja Pracy; Związki zawodowe; Uwagi końcowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1657-2
1.Wykorzystanie wyników badań w zarządzaniu. 2.Modele postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 3.Badania uwarunkowań wewnętrznych postępowania nabywców dóbr konsumcyjnych. 4.Badania uwarunkowań zewnętrznych postepowania dóbr konsumcyjnych. 5.Badania uwarunkowań postępowania nabywców dóbr inwestycyjnych. 6.Badania ogólnych uwarunkowań rynkowych przedsiębiorstwa. 7.Badania segmentacyjne rynku. 8.Metody badania konkurencji. 9.Badania rynków zagranicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2293-9
Zawiera: Wstęp 1. Pracobiorca a sposób realizacji funkcji personalnej. 2. Elastyczne zarządzanie ludźmi – wybór czy konieczność: 2.1. Kontekst organizacyjny kształtujący relacje z pracownikami. Rola strategicznego dopasowania organizacji do otoczenia; 2.2. Reistyczna koncepcja pracy w elastycznym zarządzaniu ludźmi; 2.3. Segmentacja pracowników według Ch. Handy’ego – pracownicy kluczowi i peryferyczni; 2.4. Wybrane podejścia do skutków elastycznego zarządzania ludźmi. Poglądy neoludystów i antyludystów oraz flexicurity. 3. Nowe relacje między pracodawcą a pracownikiem. Kontrakt psychologiczny transakcyjny zamiast relacyjnego: 3.1. Pojęcie i rodzaje kontraktów psychologicznych; 3.2. Główne składniki kontraktu psychologicznego i zachodzące w nich zmiany; 3.2.1. (Nie)pewność pracy; 3.2.2. (Nie)szkolenie zawodowe; 3.2.3. (Nie)lojalność pracownika; 3.3. Spójność zobowiązań i oczekiwań w ramach kontraktu psychologicznego jako warunek efektywnej współpracy pracodawcy i pracownika. 4. Oczekiwania wobec pracobiorcy. Adaptacja, elastyczność i mobilność: 4.1. Podejście do problemu adaptacji pracobiorcy; 4.2. Pojęcie i rodzaje elastyczności; 4.3. Pojęcie i rodzaje mobilności. 5. Rozwój zawodowy jednostki jako obszar kształtowania relacji z pracodawcą: 5.1. Tradycyjne podejście do rozwoju zawodowego – J. Holland, D. Super, E. Schein; 5.2. Nowoczesne podejścia do rozwoju zawodowego; 5.3. Nowe formy aktywności pracobiorców na zmiennym rynku pracy; 5.3.1. Orientacje kariery niezależnej. Prekariat, proteanizm i kariera bez granic; 5.3.2. Typologie karier i orientacji kariery jako próba klasyfikacji zachowań pracobiorców; 5.3.3. Wybrane determinanty rodzajów orientacji kariery. 6. Zatrudnialność, wartość rynkowa i kompetencje zatrudnieniowe pracobiorcy na zmiennym rynku pracy: 6.1. Model konstrukcji kariery Savickasa jako wyznacznik procesu adaptacji pracobiorcy; 6.2. Zatrudnialność (employability) i wartość rynkowa (marketability) pracobiorcy jako sposób na niepewność pracy; 6.3. Kompetencje zatrudnieniowe i ich znaczenie dla pracobiorcy w transakcyjnym kontrakcie psychologicznym; 6.3.1. Kompetencje zatrudnieniowe w polskich opracowaniach; 6.3.2. Wybrane teorie kompetencji zatrudnieniowych w opracowaniach zagranicznych. 7. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa jako odpowiedź pracobiorcy na reguły zmiennego rynku pracy: 7.1. Pracobiorca jako mikroprzedsiębiorca na rynku pracy; 7.2. Ekstrapolacja perspektywy marketingowej na poziom pracobiorcy; 7.3. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa. Podstawowe założenia i konstrukcja; 7.4. Charakterystyka poszczególnych kompetencji Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej; 7.4.1. Eksploracja Otoczenia Zawodowego; 7.4.2. Zawodowy Obraz Siebie; 7.4.3. Wyznaczanie Celów Zawodowych; 7.4.4. Strategia Dotarcia do Pracodawcy; 7.4.5. Orientacja Czasowa; 7.5. Elastyczność poznawcza jako determinanta Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej; 7.6. Hipotetyczny model adaptacji do zmiennego rynku pracy na podstawie Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej z perspektywy transakcyjnego kontraktu psychologicznego. 8. Wybrane determinanty Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej i jej związek z kryteriami adaptacji do zmiennego rynku pracy. Badania własne: 8.1. Założenia metodologiczne i przebieg badań wśród sprzedawców i urzędników; 8.1.1. Pytania i schemat badania; 8.1.2. Sprzedawcy i urzędnicy jako grupy badane; 8.1.3. Weryfikowane hipotezy; 8.1.4. Sposób analizy i prezentacji wyników; 8.2. Wykorzystane w badaniach narzędzia diagnostyczne i wskaźniki; 8.2.1. Elastyczność Poznawcza – wymiary Alternatywność i Kontrola Poznawcza; 8.2.2. Niepewność pracy; 8.2.3. Zatrudnialność; 8.2.4. Elastyczność Zawodowa; 8.2.5. Kariera bez Granic; 8.2.6. Skala Zdolności Adaptacji do Kariery Savickasa (SZAK, CAAS); 8.3. Operacjonalizacja ZOR i ocena rzetelności kwestionariusza diagnostycznego. Związek ze zmiennymi socjodemograficznymi; 8.4. Kontrakt psychologiczny, Alternatywność i Kontrola Poznawcza a Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa; 8.5. Związek Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej z niepewnością pracy i zatrudnialnością; 8.6. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa jako alternatywa dla Elastyczności Zawodowej i Kariery bez Granic; 8.7. Weryfikacja ścieżkowego modelu adaptacji do zmiennego rynku pracy opartego na Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Porównanie z predyktywnością Skali Zdolności Adaptacji do Kariery Savickasa; 8.8. Profil pracobiorcy z Zatrudnieniową Orientacją Rynkową; 8.9. Analiza wyników; 8.10. Źródła ograniczeń wnioskowania na podstawie przedstawionego schematu badawczego. Kierunki dalszych badań. 9. Kierowanie pracobiorcą o Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Wyzwanie dla zarządzania ludźmi: 9.1. Miłe złego początki…?; 9.2. Utrata przywileju wyłączności; 9.3. Zatrudnialność – zignorować czy zaakceptować; 9.4. Reguły zatrudnialności w polityce personalnej; 9.5. Biznesowy koszyk kompetencji organizacji a czasowość relacji z pracownikiem; 9.6. Kształtowanie wizerunku pracodawcy – Employer Branding; 9.7. Inwestowanie w pracownika dla aktualnego, ale… i przyszłego pracodawcy; 9.8. Nowa kultura zarządzania…?; 10. Co z tym pracobiorcą, czyli lekko subiektywne zakończenie. Słownik diagnozowanych zmiennych. Aneks statystyczny. Statystyki opisowe diagnozowanych zmiennych. Istotność różnic między średnimi wartościami diagnozowanych zmiennych. Korelacje badanych zmiennych. Rozkłady wyników dla poszczególnych skal Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Analiza czynnikowa Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Kodowanie wybranych zmiennych. Dane z analizy liniowej regresji zmiennych socjodemograficznych i ZOR. Dane z regresji liniowych weryfikujących poszczególne hipotezy. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 331
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 331
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2210-6
Rozdział I. Zdrowie jako czynnik warunkujący przydatność zawodową; Rozdział II. Niepełnosprawność a niezdolność do pracy; Rozdział III. Wypadki przy pracy i choroby zawodowe; Rozdział IV. Obowiązki i uprawnienia pracodawców z tytułu zatrudniania osób niepełnosprawnych lub niezdolnych do pracy; Rozdział V. Uprawnienia pozostających w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych lub niezdolnych do wykonywania pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-208-1062-0
Wstęp; Zezwolenia na tle wolności gospodarczej w Polsce; Podstawowe cechy zezwoleń na działalność gospodarczą oraz postępowania z nimi związanego; Zezwolenia na działalność wytwórczą; Zezwolenia na działalność eksploatacyjną i hodowlaną; Zezwolenia na działalność transportową; Zezwolenia na działalność handlową i magazynową; zezwolenia na działalność usługową; Zezwolenia na inną działalność gospodarczą; Przyszłość instytucji zezwoleń na działalność gospodarczą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1921-2
1. Podstawy teoretyczne ekologicznej ewolucji rynku finansowego: Instytucja finansowa a ochrona środowiska; Oferta rynku finansowego; 2. Rynek międzynarodowy: Inicjatywy międzynarodowe; Rynek kapitałowy; Bankowość; 3. Polski rynek finansowy: Postawy i oferta instytucji finansowych; Badania opinii publicznej i inwestorów giełdowych; Ekologiczna ewolucja rynku finansowego. Nadzieje i zagrożenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 504 (1 egz.)
Book
In basket
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
ISBN: 978-83-208-1937-3
1. Przepływ produkcji: Zasoby i procesy; Zarządzanie logistyczne; Współczesne systemy zarządzania TTP; 2. Strategia zarządzania przepływem produkcji: JIT; ERP; OPT/TOC; Zasady strategii zarządzania przepływem produkcji; 3. Systemy informatyczne zarządzania: Wprowadzenie do zarządzania danymi i przetwarzania informacji; Technologie systemów informatycznych zarządzania; Charakterystyka informatycznych systemów wspomagających zarządzanie obszarami funkcjonalnymi przedsiębiorstwa; Informatyczne systemy wspomagające logistykę; 4. Komputerowo zintegrowane zarządzania: Komputerowo zintegrowane wytwarzanie; Zarządzanie operacyjne; Wdrażanie ZISZ w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Marketing bez tajemnic)
ISBN: 83-208-0952-5
Cz.I Marketing zaczyna się od konsumenta : 1.Wyzwanie marketingowe, 2.Uwarunkowania postępowania konsumentów na rynku, 3.Potrzeby i motywacje, 4.Ryzyko w zakupach konsumentów. Cz.II Decyzje nabywców : 5.Anatomia decyzji konsumentów, 6.Rodzaje decyzji zakupu, 7.Zakup nowegp produktu, 8.Przedsiębiorstwo i instytucjie jako nabywcy. Cz.III wybór rynku docelowego : 9.Analiza możliwości i zagrożeń działania, 10.Segmentacja rynku, 11.Wybór pozycji i sposobu działania na rynku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.138 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again