Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(415)
ebookpoint BIBLIO
(192)
Forma i typ
Książki
(414)
E-booki
(192)
Publikacje fachowe
(152)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Poradniki i przewodniki
(24)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Audiobooki
(2)
Dostępność
dostępne
(358)
tylko na miejscu
(111)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(365)
Czytelnia
(111)
Autor
Walczak Tomasz
(33)
Górczyński Robert
(31)
Watrak Andrzej
(21)
Meryk Radosław
(19)
Cieślak Piotr
(16)
Pilch Piotr
(13)
Zatorska Joanna
(13)
Lachowski Lech
(12)
Mizerska Anna
(12)
Waśko Zbigniew
(11)
Piwko Łukasz
(10)
Gutowski Maksymilian
(9)
Moch Wojciech
(9)
Rajca Piotr
(9)
Sawka Krzysztof
(9)
Bąbol Krzysztof
(8)
Sałbut Bartosz
(8)
Szczepaniak Mikołaj
(8)
Grażyński Andrzej
(7)
Kowalczyk Grzegorz
(7)
Rajca Piotr (1970- )
(7)
Bogusławska Katarzyna
(6)
Lipa Michał
(6)
Martin Robert C
(6)
Sagalara Leszek
(6)
Dobrzański Jarosław
(5)
Freeman Adam (1972- )
(5)
Gonera Paweł
(5)
Matuk Konrad
(5)
Danowski Bartosz
(4)
Grębosz Jerzy
(4)
Górczyńska Agnieszka
(4)
Jońca Rafał
(4)
Józefiok Adam
(4)
Kamiński Filip
(4)
Kanclerz Anna
(4)
Krzemień-Rusche Joanna
(4)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(4)
Rzychoń Tomasz
(4)
Szeremiota Przemysław
(4)
Alexander Michael
(3)
Borówka Ewa
(3)
Dejnaka Agnieszka
(3)
Hadnagy Christopher
(3)
Janusz Jacek
(3)
Kaczmarek Daniel
(3)
Korbecki Marek
(3)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(3)
Kuczyńska-Szymala Daria
(3)
Podsiadlik Aleksandra
(3)
Sochacki Tomasz
(3)
Strzelecka Magdalena
(3)
Sugiero Joanna
(3)
Thomson Laura
(3)
Welling Luke
(3)
Witkowska Magda
(3)
Wróblewski Piotr
(3)
Zimek Roland
(3)
Appelo Jurgen
(2)
Bacon Jono
(2)
Berkley Holly
(2)
Borkowski Paweł
(2)
Brikman Yevgeniy
(2)
Brown Lawrie
(2)
Cook David
(2)
Dadan Michał
(2)
Danch-Wierzchowska Marta
(2)
Deckler Greg
(2)
Dehghani Zhamak
(2)
Deitel Harvey M. (1945- )
(2)
Deitel Paul J
(2)
Duka Mariusz
(2)
Dutko Maciej
(2)
Dzieniszewski Sławomir
(2)
Ford Neal
(2)
Garbacz Bartłomiej
(2)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(2)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Górnicka Gabriela
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech Psychologia szefa
(2)
Holwek Jarosław
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Hubisz Jakub
(2)
Jakóbik Ireneusz
(2)
Karbowski Marcin
(2)
Kelby Scott
(2)
Knight Devin
(2)
Kordecki Wojciech
(2)
Kowalczyk Grzegorz (informatyka)
(2)
Kubiak Mirosław J
(2)
Kusleika Dick
(2)
Kyciak Wojciech
(2)
Malcherek Monika
(2)
Mancuso Sandro
(2)
Marzec Krzysztof
(2)
Masłowski Krzysztof
(2)
McDonald Malcolm
(2)
Nielsen Jakob
(2)
Norvig Peter
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(295)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(191)
Okres powstania dzieła
2001-
(181)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(607)
Język
polski
(607)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(68)
Języki programowania
(40)
Internet
(33)
Strony WWW
(31)
Sieć komputerowa
(28)
Python (język programowania)
(27)
Programy komputerowe
(21)
Zarządzanie projektami
(20)
Systemy informatyczne
(18)
Przedsiębiorstwo
(15)
Baza danych
(14)
Handel elektroniczny
(14)
Marketing elektroniczny
(14)
Aplikacja internetowa
(13)
Marketing
(12)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(11)
Programy graficzne
(11)
Reklama internetowa
(11)
Baza danych relacyjna
(10)
Java (język programowania)
(10)
Programowanie zwinne
(10)
Reklama
(10)
Komputery
(9)
Mentoring
(9)
MySQL
(9)
PHP
(9)
Praca zespołowa
(9)
Systemy operacyjne
(9)
C++ (język programowania)
(8)
Photoshop
(8)
Algorytmy
(7)
Fotografia cyfrowa
(7)
HTML
(7)
Haking
(7)
JavaScript
(7)
Linux
(7)
Marketing cyfrowy
(7)
Menedżerowie
(7)
Uczenie się maszyn
(7)
C (język programowania)
(6)
Coaching
(6)
Firmowa witryna internetowa
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Marketing strategiczny
(6)
Perswazja
(6)
Projektowanie
(6)
Projektowanie stron WWW
(6)
Przetwarzanie w chmurze
(6)
Public relations
(6)
SQL (język zapytań)
(6)
Zarządzanie
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Administracja systemem
(5)
Bezpieczeństwo informacyjne
(5)
Bezpieczeństwo systemów
(5)
Excel
(5)
Obsługa i eksploatacja
(5)
Programowanie obiektowe
(5)
Przestępstwo komputerowe
(5)
Przetwarzanie obrazów
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Usługi elektroniczne
(5)
Wirusy komputerowe
(5)
Zatrudnienie
(5)
C# (język programowania)
(4)
Edytorstwo
(4)
Elektronika
(4)
Google
(4)
Grafika komputerowa
(4)
Informatyka
(4)
Innowacje
(4)
Kaskadowe arkusze stylów
(4)
Kontener (struktura danych)
(4)
Kubernetes (program komputerowy)
(4)
Negocjacje
(4)
Obsługa klienta
(4)
Oprogramowanie open source
(4)
Organizacja
(4)
Praca
(4)
Przywództwo
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rynek
(4)
Sieci komputerowe
(4)
Socjotechnika
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
User experience (UX)
(4)
Windykacja
(4)
XHTML
(4)
Znaki towarowe
(4)
Zwinne zarządzanie
(4)
Access
(3)
Aukcja internetowa
(3)
Automatyzacja
(3)
CCNA
(3)
DevOps (informatyka)
(3)
Dług
(3)
Fotografia
(3)
Gospodarka elektroniczna
(3)
Interfejs użytkownika
(3)
Kadry
(3)
Temat: czas
2001-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Podręcznik
(137)
Poradnik
(66)
Opracowanie
(13)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Podręczniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy komputerowe
(1)
Wywiady
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(176)
Zarządzanie i marketing
(41)
Psychologia
(13)
Inżynieria i technika
(10)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(9)
Edukacja i pedagogika
(4)
Matematyka
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
607 wyników Filtruj
E-book
W koszyku

Jak stworzyć udany produkt na podstawie luźnych pomysłów biznesowych

Skuteczność w innowacyjności jest dziś warunkiem sukcesu w biznesie. Wygra ta firma, która sprawniej i elastyczniej zareaguje na napływające informacje zwrotne, zgrabniej wybierze najlepsze pomysły i trafniej odpowie na wymagania klienta, by dostarczyć mu najbardziej odpowiednich wrażeń. Menedżer produktu odgrywa wyjątkowo niewdzięczną rolę w tym procesie: musi nieustannie doskonalić przyjęte strategie i wciąż dążyć do najlepszego wykorzystania pojawiających się możliwości. W świecie agile trzeba pozostać lean, aby sprawnie reagować na dynamiczne zmiany rynku.

Ta książka jest wartościowym przewodnikiem dla każdego, kto tworzy nowe produkty i chce realizować strategię skutecznego oddziaływania na klienta. Przedstawiono tu koncepcję inwestowania w najważniejsze rezultaty biznesowe jako fundament wyznaczania obiektywnych kryteriów selekcji pomysłów i działań do realizacji. Omówiono sposoby angażowania interesariuszy i uwzględniania zewnętrznych informacji zwrotnych, które pozwalają wypracować kompleksowe doświadczenie produktu. Pokazano techniki analizy kosztów produktu oraz zaproponowano mierniki postępu prac nad projektem. Sporo miejsca poświęcono czynnikom utrudniającym osiąganie wyznaczonych celów oraz sposobom eliminacji przejawów marnotrawstwa.

W tej książce:

  • techniki wyboru istotnych pomysłów spośród tych mniej udanych
  • określanie właściwych wskaźników sukcesu
  • planowanie prac z nastawieniem na sukces produktu
  • formułowanie wniosków dotyczących produktu i ich wykorzystywanie
  • ocena produktu pod kątem określonych celów biznesowych
  • optymalizacja procesu tworzenia innowacyjnych produktów

Metodologia lean: przekuje ideę w najlepszy produkt!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Cz. I Nauka od podstaw: Zarządzanie projektem; Rozpoczęcie projektu; Planowanie projektu; Dodawanie do planu innych składników; Rozwój planów kontroli projektu; Tworzenie struktury analizy pracy. Cz. II Rozwój szczegółów planu projektu: Dobór zespołu projektowego; Szacowanie projektu; Tworzenie sieci czynności; Ustalanie harmonogramu projektu; Tworzenie diagramu Gantta; Uwzględnianie ryzyka w projekcie. Cz. III Wykonanie projektu" Wykonywanie pracy; Stosowa nie planów kontroli; Śledzenie postępu projektu; Aktualizowanie planu projektu. Cz. IV Kontrola projektu: Monitorowanie kosztów; Ocena pozycji projektu; Dbanie o planowy przebieg projektu; Sprawozdanie z wykonania projektu. Cz. V Zamknięcie projektu: Kończenie pracy; Ocena projektu; Korzystanie z nabytych doświadczeń; Wybór pakietu do zarządzania projektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metodologie zarządzania projektami, 2. Wdrażanie metodologii zarządzania projektami, 3. Styl działania firmy a zarządzanie projektami, 4. Struktura organizacyjna zarządzania projektami, 5. Negocjowanie dostępu do zasobów, 6. Prognozy i szacunki dotyczące projektu, 7. Planowanie projektu, 8. Przygotowanie harmonogramów projektu, 10. Kontrolowanie projektów, 11. Zarządzanie ryzykiem projektów, 12. Zarządzanie konfliktem, 13. Etyka i moralność, 14. Radzenie sobie ze zmianami zakresu projektu, 15. Pensje i wynagrodzenie, 16. Zarządzanie czasem
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Zawiera: Przedmowa; O autorze; Wstęp; Rozdział 1. Uzasadnienie projektu; Rozdział 2. Sponsor i otoczenie; Rozdział 3. Doświadczenia z innych projektów; Rozdział 4. Zaplanuj zakres; Rozdział 5. Uzgodnij jakość; Rozdział 6. Wybierz zespół; Rozdział 7. Zaplanuj harmonogram; Rozdział 8. Zaplanuj budżet; Rozdział 9. Przygotuj się na niespodzianki; Rozdział 10. Kontroluj i komunikuj; Rozdział 11. Gromadź wiedzę; Rozdział 12. Portfel projektów, czyli jak poukładać firmę, gdy mamy wiele projektów; Rozdział 13. Szablony dokumentów; Parę słów o certyfikatach w zarządzaniu projektami; Podsumowanie; Literatura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Pojęcia podstawowe; R.2 Uruchamianie projektu; R.3 Zespół projektowy; R.4 Od WBS do harmonogramu; R.5 Zarządzanie wymaganiami użytkownika; R.6 Zarządzanie ryzykiem; R.7 Planowanie zadań i budowa harmonogramu; R.8 Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym; R.9 Śledzenie postępów i metoda Earned Value; R.10 Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej; R.11 Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym; R.12 Dostawa i zamknięcie projektu; R.13 Podwykonawstwo i zakup usług.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami IT / Joseph Phillips ; tł. Michał Lipa. - Wyd. 3. - Gliwice : Helion, 2011. - 528 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1.Rozpoczęcie projektu; 2. Planowanie projektu; 3. Współpraca z zarządem; 4. Zarządzanie zakresem projektu; 5. Tworzenie budżetu; 6. Tworzenie planu projektu; 7. Organizowanie zespołu projektowego; 8. Zarządzanie zespołami; 9. Realizowanie planu projektu; 10. Wprowadzenie zmian do projektu; 11. Egzekwowanie jakości; 12. Zamykanie projektu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa, 1. Co ma do tego zarządzanie projektem?, 2. Co ma z tym wspólnego strategia korporacji?, 3. Poruszanie się po polityce korporacji, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Definiowanie projektu, 6. Organizowanie projektów informatycznych, 7. Jakość od podstaw, 8. Tworzenie zespołu projektowego, 9. Planowanie projektu, 10. Zarządzanie projektami IT, 11. Śledzenie projektu, 12. Zamykanie projektu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie przechowywaniem danych w sieci / Jon William Toigo. - Gliwice : Helion, 2004. - 258, [6] s. : rys. ; 24 cm.
1. Wprowadzenie, 2 .Eksplozja danych i sprawy dysku, 3. Oksymoron XXI wieku : sieci pamięci masowej fibre Channel, 4. IP SAN - czy rozsądne?, 5. W poszukiwaniu sieciowej pamięci masowej : wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, 6. Bardziej "inteligentne" platformy pamięci masowej, 7. Wirtualizacja : nadal brzydkie słowo?, 8. Jak uzyskać prawdziwe korzyści z pamięci masowej?, 9. Ostatnie słowo : taśma umarła...prawdopodobnie, 10. Oko cyklonu, 11. Podsumowanie : w poszukiwaniu doskonałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Przedmowa. Lepsze zarządzanie dla każdego; Wprowadzenie. Czym jest Zarządzanie 3.0? 1. Pudełko na kudo i karty kudo. Motywuj ludzi lepszymi sposobami 2. Osobiste mapy. Popraw komunikację i zrozumienie 3. Tablice delegowania i gra delegation poker. Daj ludziom władzę w ramach jasnych granic 4. Historie o wartościach i culture booki. Opisz swoją kulturę, opowiadając historie 5. Dni na eksplorację i wewnętrzny crowdfunding. Wygospodaruj czas na eksplorację i własną edukację 6. Gildie i narady taktyczne. Dzielcie się wiedzą, narzędziami i praktykami 7. "Feedbackowe wrapy" i nieograniczone wakacje. Naucz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej 8. Ekosystem mierników i tablica wyników. Mierz efektywność właściwymi sposobami 9. "Merit money", czyli inne podejście do wynagradzania. Płać ludziom zgodnie z ich zaangażowaniem 10. Moving motivators, czyli zmienna motywacja. Odkryj, co naprawdę angażuje pracowników 11. Drzwi szczęścia. Dąż do większego poczucia szczęścia w organizacji 12. Ważne pytania i celebration grids, czyli okazje do świętowania. Ucz się dzięki sukcesom i porażkom; Podsumowanie. Nigdy nie przestawaj eksperymentować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Pozyskiwanie zasobów. 3. Cykl życia zasobów. 4. Zwalnianie zasobów. 5. Zarządzanie zasobami - praktyczne wskazówki. 6. Studium przypadku: sieć ad hoc. 7. Studium przypadku: sieć mobilna. 8. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość wzorców projektowych. 9. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu zrozumienia, 2. Prawdziwe powody, dla których ludzie nie słuchają, 3. Dotrzeć do drugiego człowieka, 4. Słuchanie w kontekście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podejście POWER Hiring do zatrudniania największych talentów. 2. Profile zadaniowe - zdefiniuj sukces, nie umiejętności. 3. Kontrola nad emocjami. 4. Rozmowa kwalifikacyjna składająca się z czterech podstawowych pytań. 5. Profilowanie według typów pracy: dopasowanie umiejętności i zainteresowań kandydata do potrzeb stanowiska. 6. W jaki sposób po przeprowadzeniu pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej upewnić się, że mamy do czynienia ze wspaniałym kandydatem. 7. 10-czynnikowa ocena kandydata. 8. Przekonanie kandydata do podjęcia pracy, negocjowanie i zakończenie. 9. Źródło pozyskiwania kandydatów. Jak znaleźć najlepszych? 10. Wprowadzenie rekrutacji w ujęciu POWER Hiring
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. 1. Definicja zespołu rozproszonego i zespołu wirtualnego. 2. Współczesne metodyki prowadzenia projektów informatycznych – przegląd. 3. Aspekty prawne i finansowe. 4. Role zarządcze. 5. Rekrutacja. 6. Narzędzia wymiany informacji i kontroli efektywności. 7. Standardy komunikacji i rozliczanie czasu pracy zespołu. 8. Koordynacja pracy w różnych strefach czasowych. 9. Zarządzanie sytuacją kryzysową. 10. Miary sukcesu zespołu. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zdrowy rozsądek to najlepsza gwarancja przygotowania się do negocjacji, 2. Gest lub dobór koloru mają wagę słowa, 3. Uważne słuchanie i zrozumienie to główne filary porozumienia, 4. Kto pyta, ten kontroluje kierunek i rozwój negocjacji, 5. Odpowiedzią na ostry zarzut jest trafny argument
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W epoce infrastruktur chmurowych, mikrousług czy wysublimowanych wzorców projektowych architekt oprogramowania musi sobie radzić z trudnym zadaniem, jakim jest wybór odpowiednich rozwiązań. Będą one potem szczegółowo testowane podczas pracy w środowisku produkcyjnym, a także przy późniejszym dostosowywaniu i rozbudowywaniu oprogramowania. Tymczasem w wypadku architektury złożonych systemów nie ma łatwych kompromisów. Konieczne jest bardzo wnikliwe i krytyczne przemyślenie każdej decyzji projektowej, i to na możliwie najwcześniejszym etapie pracy.

Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy utrudniające podejmowanie dobrych decyzji projektowych. Zaprezentowano najskuteczniejsze strategie doboru optymalnej architektury. Na jasnych przykładach pokazano, w jaki sposób należy przystąpić do analizy założeń projektowych ― począwszy od określenia "ziarnistości" usług, przepływów informacji i orkiestracji, poprzez eliminację sprzężenia kontraktów i określenie nadzoru nad transakcjami rozproszonymi, a skończywszy na metodach optymalizowania właściwości operacyjnych, takich jak skalowalność, elastyczność i wydajność.
Najciekawsze zagadnienia:

  • analiza kompromisów i dokumentowanie decyzji
  • podejmowanie decyzji dotyczących "ziarnistości" usług
  • złożoność procesu przekształcania aplikacji monolitycznych
  • eliminacja sprzężeń kontraktów wiążących usługi
  • obsługa danych w architekturze o dużym stopniu rozproszenia
  • wzorce zarządzania przepływami informacji i transakcjami

Architekt musi być prorokiem...

Frank Lloyd Wright

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Niezależnie od tego, jakim językiem programowania się posługujesz, nie staniesz się dobrym programistą ani nawet przeciętnym informatykiem, jeśli nie przyswoisz sobie najważniejszych idei inżynierii oprogramowania: algorytmów i struktur danych. Nie są to zagadnienia proste i z pewnością niejednego studenta informatyki kosztowały wiele zarwanych nocy. Niestety, istniejące na rynku książki dotyczące tych zagadnień nie ułatwiają nauki. Najczęściej są przeładowane matematycznymi wywodami, zbyt teoretyczne, zbyt opasłe i... zbyt oderwane od konkretnych zastosowań!

Jeśli postanowiłeś zyskać praktyczną wiedzę o algorytmach i strukturach danych, a przy tym nieźle posługujesz się Javą, to trzymasz w rękach właściwą poublikację. Podstawy teoretyczne zostały w niej ograniczone do niezbędnych, potrzebnych w praktyce zagadnień. Sporo miejsca poświęcono analizie implementacji algorytmów i mierzeniu ich wydajności. Wyczerpująco wyjaśniono tak ważne aspekty praktyki inżynierii oprogramowania, jak kontrola wersji i testy jednostkowe. Mimo niewielkiej objętości książki znalazły się tu również ambitniejsze zagadnienia, np. trwałe struktury danych tworzone przez bazy danych Redis. W każdym rozdziale zamieszczono praktyczne ćwiczenia wraz z odpowiednim kodem testującym.

W tej książce między innymi:

  • Wprowadzenie do interfejsów Javy
  • Analiza algorytmów
  • Binarne drzewo przeszukiwania
  • Wyszukiwanie logiczne
  • Sortowanie

Myśl jak informatyk i zrozum algorytmy!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Wielu zdolnych programistów uczestniczy w nieefektywnych, źle prowadzonych projektach. Inni muszą utrzymywać kod, który właściwie nigdy nie powinien ujrzeć światła dziennego. Źródeł tego rodzaju trudności jest wiele: programowanie samo w sobie jest niełatwym zagadnieniem, a tworzenie funkcjonalnych aplikacji najczęściej wymaga współdziałania wielu osób. Sprawia to, że kod budujący aplikację szybko zwiększa swoją złożoność, staje się niezrozumiały i bardzo trudny w utrzymaniu. Na szczęście te problemy zostały dostrzeżone i obecnie mamy wiele sposobów ich rozwiązywania.

Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów, którzy chcą zdobyć lub pogłębić wiedzę o metodologiach i dobrych praktykach tworzenia złożonego oprogramowania. Stanowi interesująco napisany zbiór heurystyk i technik ułożonych w kolejności stosowania podczas rozwijania projektu programistycznego. Omówiono tu między innymi listy kontrolne, TDD, rozdzielenie poleceń i zapytań, Git, złożoność cyklomatyczną, przezroczystość referencyjną, wycinki pionowe, refaktoryzację zastanego kodu czy programowanie typu outside-in. Pokazano również, jak utrzymać właściwe tempo pracy podczas dodawania funkcjonalności, jak rozwiązywać problemy optymalizacji, enkapsulacji, a także projektowania API i testów jednostkowych. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane kodem przykładowego projektu napisanego w C#, zrozumiałego dla każdego, kto zna dowolny język zorientowany obiektowo.

Dzięki książce zrozumiesz, jak:

  • wybierać sprawdzone procesy
  • tworzyć listy kontrolne ułatwiające polepszenie wyników
  • unikać "paraliżu analitycznego"
  • przeciwdziałać degradacji kodu i niepotrzebnej złożoności
  • stosować lepsze techniki modyfikacji kodu i rozwiązywania problemów
  • skuteczniej godzić wymogi wydajności i bezpieczeństwa

Celem nie jest pisanie kodu. Celem jest funkcjonalne oprogramowanie!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I. ZWINNE WYTWARZANIE OPROGRAMOWANIA. Rozdział 1. Praktyki agile. Agile Alliance. Zasady. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 2. Przegląd informacji o programowaniu ekstremalnym. Praktyki programowania ekstremalnego. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 3. Planowanie. Początkowa eksploracja. Planowanie wersji dystrybucyjnych. Planowanie iteracji. Planowanie zadań. Przebieg iteracji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 4. Testowanie. Programowanie sterowane testami. Testy akceptacyjne. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 5. Refaktoryzacja. Generowanie liczb pierwszych - prosty przykład refaktoryzacji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 6. Epizod programowania. Gra w kręgle. Wniosek. CZĘŚĆ II. PROJEKT AGILE. Symptomy złego projektu. Zasady. Zapachy a zasady. Bibliografia. Rozdział 7. Co to jest projekt agile? Co złego dzieje się z oprogramowaniem? Zapachy projektu - woń psującego się oprogramowania. Program Copy. Utrzymywanie projektu w jak najlepszej postaci. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 8. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. SRP - zasada pojedynczej odpowiedzialności. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 9. OCP - zasada otwarte-zamknięte. OCP - zasada otwarte-zamknięte. Opis. Kluczem jest abstrakcja. Aplikacja Shape. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 10. LSP - zasada podstawiania Liskov. LSP - zasada podstawiania Liskov. Prosty przykład naruszenia zasady LSP. Kwadraty i prostokąty - bardziej subtelne naruszenie zasady LSP. Realny przykład. Wydzielanie zamiast dziedziczenia. Heurystyki i konwencje. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 11. DIP - zasada odwracania zależności. DIP - zasada odwracania zależności. Podział na warstwy. Prosty przykład. Przykład programu Furnace. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 12. ISP - zasada segregacji interfejsów. Zaśmiecanie interfejsów. Odrębne klienty oznaczają odrębne interfejsy. ISP - zasada segregacji interfejsów. Interfejsy klas a interfejsy obiektów. Przykład interfejsu użytkownika bankomatu. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ III. STUDIUM PRZYPADKU: SYSTEM PŁACOWY. Szczątkowa specyfikacja systemu płacowego. Rozdział 13. Wzorce projektowe Polecenie i Aktywny obiekt. Proste polecenia. Transakcje. Metoda Undo. Aktywny obiekt. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 14. Metoda szablonowa i Strategia: dziedziczenie a delegacja. Metoda szablonowa. Strategia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 15. Wzorce projektowe Fasada i Mediator. Fasada. Mediator. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 16. Wzorce projektowe Singleton i Monostate. Singleton. Monostate. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 17. Wzorzec projektowy Obiekt Null. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 18. Studium przypadku: system płacowy. Pierwsza iteracja. Wprowadzenie. Analiza według przypadków użycia. Refleksja: czego się nauczyliśmy? Wyszukiwanie potrzebnych abstrakcji. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 19. Studium przypadku: system płacowy. Implementacja. Dodawanie pracowników. Usuwanie pracowników. Karty pracy, raporty sprzedaży i składki. Zmiana danych pracowników. Realizacja wypłat. Program główny. Baza danych. Podsumowanie projektu systemu płacowego. Bibliografia. CZĘŚĆ IV. PODZIAŁ SYSTEMU PŁACOWEGO NA PAKIETY. Rozdział 20. Zasady projektowania pakietów. Projektowanie z wykorzystaniem pakietów? Ziarnistość: zasady spójności pakietów. Stabilność: zasady sprzęgania pakietów. Projekt góra-dół. Zasada stabilnych zależności (SDP). Zasada stabilnych abstrakcji (SAP). Wniosek. Rozdział 21. Wzorzec projektowy Fabryka. Cykl zależności. Fabryki wymienne. Wykorzystanie wzorca Fabryka do tworzenia zestawów testowych. Znaczenie korzystania z fabryk. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 22. Studium przypadku: system płacowy (część 2.). Struktura pakietów i notacja. Zastosowanie zasady zbiorowego domykania (CCP). Zastosowanie zasady równoważności wielokrotnego wykorzystania kodu i dystrybucji (REP). Sprzężenia i hermetyzacja. Metryki. Zastosowanie wskaźników do aplikacji płacowej. Ostateczna struktura pakietów. Wniosek. Bibliografia. CZĘŚĆ V. STUDIUM PRZYPADKU: STACJA POGODOWA. Rozdział 23. Wzorzec projektowy Kompozyt. Przykład: polecenia kompozytowe. Wielokrotność czy brak wielokrotności. Rozdział 24. Obserwator - ewolucja kodu do wzorca. Zegar cyfrowy. Wniosek. Wzorzec projektowy Obserwator. Bibliografia. Rozdział 25. Wzorce projektowe Serwer abstrakcyjny i Most. Wzorzec projektowy Serwer abstrakcyjny. Wzorzec projektowy Adapter. Wzorzec projektowy Most. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 26. Wzorce projektowe Pełnomocnik i Schody do nieba - zarządzanie zewnętrznymi interfejsami API. Wzorzec projektowy Pełnomocnik. Schody do nieba. Wniosek. Inne wzorce projektowe, które można wykorzystywać z bazami danych. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 27. Analiza przypadku: stacja pogodowa. Firma Chmura. Projekt oprogramowania systemu Nimbus-LC. Wniosek. Bibliografia. Przegląd wymagań dla oprogramowania Nimbus-LC. Przypadki użycia systemu Nimbus-LC. Plan publikacji wersji dystrybucyjnych systemu Nimbus-LC. CZĘŚĆ VI. STUDIUM PRZYPADKU: ETS. Rozdział 28. Wzorzec projektowy Wizytator. Rodzina wzorców projektowych Wizytator. Wizytator. Wzorzec projektowy Acykliczny wizytator. Wzorzec projektowy Dekorator. Wzorzec projektowy Obiekt rozszerzenia. Wniosek. Bibliografia. Rozdział 29. Wzorzec projektowy Stan. Przegląd informacji o automatach stanów skończonych. Techniki implementacji. Wzorzec projektowy Stan. Kiedy należy korzystać z maszyn stanów? Wniosek. Listingi. Bibliografia. Rozdział 30. Framework ETS. Wprowadzenie. Framework. Projekt frameworka. Przypadek zastosowania wzorca Metoda szablonowa. Wniosek. Bibliografia. Dodatek A. Notacja UML. Część I: Przykład CGI. System rejestrowania kursów: opis problemu. Podsumowanie. Bibliografia. Dodatek B. Notacja UML. Część II: STATMUX. Definicja statystycznego multipleksera. Wniosek. Bibliografia. Dodatek C. Satyra na dwa przedsiębiorstwa. Rufus! Inc. Project Kickoff. Rupert Industries Projekt Alpha. Dodatek D. Kod źródłowy jest projektem. Czym jest projekt oprogramowania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierownika projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 380, [4] s. : rys., tab., wykresy ; 21 cm.
CZĘŚĆ I. NIEZBĘDNIK KIEROWNIKA PROJEKTU. Rozdział 1. Pojęcia podstawowe. Czym jest, a czym NIE JEST projekt? Niełatwa ocena sukcesu projektu. Zarządzanie i zespół. Zastosowanie zarządzania projektami. Pytania kontrolne. Rozdział 2. Uruchamianie projektu. Proste trudnego początki. Karta projektu. Jak dobrze zainicjować projekt? Plan projektu: budowa i utrzymanie. Plan projektu zmienia się w czasie! Pytania kontrolne. Rozdział 3. Zespół... mitów i zalet. Praktyki budowania zespołów projektowych. Budowanie autorytetu kierownika. Role w zespole, czyli optymalne ludzi dopasowanie. Ludzie są różni, czyli model typów osobowości Myers-Briggs. Role i typy osobowości – konkluzja. Zarządzanie konfliktami. Pytania kontrolne. Rozdział 4. Od WBS do harmonogramu. Dualizm projektowy. Struktura podziału prac (WBS). Tworzenie WBS. Rola WBS w kontroli zakresu projektu. Pytania kontrolne. Rozdział 5. Zarządzanie zmianami. Proces zarządzania zmianami. Role w procesie zarządzania zmianami. Wpływ zmian na tzw. wydania produktu. Pytania kontrolne (bardzo trudne!) Rozdział 6. Sztuka zarządzania wymaganiami użytkownika. Użytkownicy i udziałowcy. Specyfika wymagań informatycznych. Skuteczne zbieranie wymagań. Pytania kontrolne. Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem. Pojęcia podstawowe. Odkrywanie ryzyk projektowych. Rodzaje ryzyka. Materializacja ryzyka i jego wpływ na projekt. Szablon dokumentowania ryzyka. Mapa ryzyka. Pytania kontrolne. Rozdział 8. Harmonogram doskonały, czyli jak planować, aby się udało. Planowanie kontra chaos. Zależności pomiędzy zadaniami. Ścieżka krytyczna. Szacowanie pracochłonności i kosztów prac. Przypisywanie zasobów zadaniom. Sztuka wymyślania i układania zadań. Optymalizacja obciążenia zasobów projektowych. Przekazywanie zadań członkom zespołu. Kompresja harmonogramu. Pytania kontrolne. Rozdział 9. Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym. Opłacalność projektu w kontekście organizacji. Elementy analizy budżetowej w projekcie. Koszty własne w projekcie. Koszty zewnętrzne w projekcie. Planowanie wykorzystania zasobów. Kontrolowanie czy raportowanie czasu pracy? Pytania kontrolne. Rozdział 10. Śledzenie postępów i metoda Earned Value. Pojęcie wersji bazowej harmonogramu. Rejestrowanie danych o postępie prac. Metoda wartości wypracowanej (Earned Value). Earned Value na przykładach. Pytania kontrolne. Rozdział 11. Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej. Raportowanie stanu projektu. Dziennik projektu. Dokumentowanie spotkań. Pytania kontrolne. Rozdział 12. Skuteczna komunikacja. Sztuka sprawnej komunikacji. Pytania kontrolne. Rozdział 13. Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym. Normy ISO serii 9001. Model CMM. Testowanie oprogramowania. Ciągła integracja i kontrola konfiguracji. Pytania kontrolne. Rozdział 14. Dostawa i zamknięcie projektu. Dostawa produktu. Strategie wdrażania złożonych systemów informatycznych. Szkolenia użytkowników. Zamknięcie prac w projekcie. Gwarancja i konserwacja. Pytania kontrolne. Rozdział 15. Podwykonawstwo i używanie darmowego oprogramowania. Outsourcing, czyli kupujemy zamiast wytwarzać. Modele OEM i ODM. Jak się odnaleźć w gąszczu open source. Pytania kontrolne. Rozdział 16. Certyfikacja project management. Certyfikacje PMI. Metodyka i certyfikacja PRINCE2. Szkolenia i certyfikacja PRINCE2. AgilePM (Agile Project Management). Pytania kontrolne. CZĘŚĆ II. ZWINNE REWOLUCJE I PRAKTYKI PM. Rozdział 17. W kierunku zwinnych metod wytwórczych. Proces ex machina, czyli próby uporządkowania rzeczywistości. A może zróbmy to inaczej? Pytania kontrolne. Rozdział 18. Usprawnić produkcję! Lean Manufacturing, czyli eliminacja strat. Lean Software Development. Cykl Deminga (PDCA). Rozdział 19. Kanban, czyli zrozumieć i ujarzmić flow. Kanban w systemach produkcji klasycznej. Tablice Kanban. Rozdział 20. Od iteracji do Agile. Zaplanujmy lepsze jutro! (Nieco) lepszy rodzaj planowania. 35 lat minęło jak jeden dzień... Złożone systemy adaptacyjne. Manifest Agile, czyli "przykazania" ogólne. Zasady Agile, czyli "katechizm" na co dzień. Rodzina metodyk Agile. Rozdział 21. Agile w wydaniu DSDM. Geneza DSDM. Cykl życia projektu w DSDM. Zespół i role w DSDM. MoSCoW, czyli zarządzanie priorytetami. Demonstracja wykonanej pracy. Komunikacja. Sztuka definiowania wymagań. Rola Kierownika Projektu w DSDM. Planowanie i śledzenie postępu. Podsumowanie. Rozdział 22. Scrum w pigułce. Zasady gry Scrum. Flow sterowany wymaganiami. Organizacja pracy. Spotkania w Scrumie. Postęp prac w Scrumie. Rozdział 23. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi. Triada projektowa raz jeszcze. Według planu czy na luzie? Dokumentacja i zarządzanie wiedzą. Metody szacowania Agile. Planning Poker. Rozdział 24. Jak raportować postęp projektu zwinnego? Kanban w Agile. Rejestr Sprintu. Wykresy spalania. Kumulacyjny diagram przepływu. Earned Value w Agile. Rozdział 25. Wdrażanie Agile. Pierwsze koty za płoty. Wymagania użytkownika. Użycie WBS w metodach zwinnych? Jaki Agile? Pytania kontrolne. CZĘŚĆ III. DARMOWE OPROGRAMOWANIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI. Rozdział 26. Przegląd darmowego oprogramowania do zarządzania projektami. Projekty pominięte w książce. Rozdział 27. GanttProject, czyli proste harmonogramowanie. Rozpoczynamy nowy projekt. Zależności i inne atrybuty zadań. Zaawansowane atrybuty zadań. Zasoby. Wygląd wykresu. Analiza projektu. Zaawansowane opcje programu. Rozdział 28. ProjectLibre, czyli prawie jak Microsoft Project. Rozpoczynamy nowy projekt. Zasoby. Wygląd wykresu. Widoki. Kalendarze niestandardowe. Analiza i raportowanie projektu. Literatura. Spis rysunków. Spis tabel. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej