Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(224)
Forma i typ
Książki
(224)
Publikacje naukowe
(83)
Publikacje fachowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(188)
tylko na miejscu
(135)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(200)
Czytelnia
(142)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(7)
Sułkowski Łukasz
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(4)
Ignatowski Grzegorz
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Augustynek Andrzej
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Dobrowolski Zbysław
(2)
Dołęga Zofia
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Gołębiewski Jan
(2)
Gąsowska Magdalena K
(2)
Itrich-Drabarek Jolanta
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kmieciak Błażej
(2)
Kosmaty Piotr
(2)
Kotowski Artur
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kud Marzena
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kulińska Ewa
(2)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(2)
Malinowski Irena (1961- )
(2)
Michalski Mariusz
(2)
Misiuk Andrzej (1958- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Paszkowska Małgorzata
(2)
Poklek Robert
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Skolimowska Katarzyna
(2)
Sołtyk Piotr
(2)
Wieczór Elżbieta
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziobro Jan
(2)
Łabuz Piotr
(2)
Aleksandrowicz Tomasz R
(1)
Antolak-Szymanski Katarzyna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bek-Gaik Bogusława
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bień Witold (1927-2018)
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Borowicz Jacek
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Borowski Szczepan
(1)
Breska Radosław
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Budnik Monika
(1)
Burczaniuk Piotr
(1)
Busławski Adam
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlebowicz Piotr
(1)
Chmielnicki Paweł (1972- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chojnacka Magdalena
(1)
Cichosz Adam
(1)
Cisek Marek
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czernicka Aneta
(1)
Czuryk Małgorzata
(1)
Domańska Łucja
(1)
Drozdowska Urszula
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziuba Damian
(1)
Dąbski Maciej
(1)
Dębowska-Sołtyk Monika
(1)
Feret Krzysztof
(1)
Fiutak Agnieszka
(1)
Flaszyńska Ewa
(1)
Fudaliński Janusz (1970-2015)
(1)
Galińska Barbara
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Godlewski Mariusz
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Grala Dariusz
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grzebyk-Dulak Iwona
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Górnicz-Mulcahy Agnieszka
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górski Adam
(1)
Gąsior Marcin
(1)
Głód Wojciech
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(190)
Okres powstania dzieła
2001-
(95)
Kraj wydania
Polska
(224)
Język
polski
(224)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Zarządzanie
(12)
Dziecko
(10)
Bezpieczeństwo narodowe
(9)
Przedsiębiorstwo
(9)
Kadry
(8)
Kultura organizacyjna
(8)
Policja
(8)
Logistyka
(7)
Logistyka gospodarcza
(7)
Zarządzanie jakością
(7)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(6)
Bezpieczeństwo
(5)
Etyka zawodowa
(5)
Innowacje
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Praca
(5)
Prawo
(5)
Rynek pracy
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Łańcuch dostaw
(5)
Administracja publiczna
(4)
Agresywność
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Jakość życia
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Konkurencyjność
(4)
Kryminalistyka
(4)
Mózg
(4)
Młodzież
(4)
Neuropsychologia
(4)
Organizacja
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rodzina
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
System obronny państwa
(4)
Służby mundurowe
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dowód elektroniczny
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Ekonomia społeczna
(3)
Filozofia prawa
(3)
Gospodarka magazynowa
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja drogowa
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Kultura
(3)
Media społecznościowe
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Menedżerowie
(3)
Mowa
(3)
Nauki o bezpieczeństwie
(3)
Negocjacje
(3)
Obsługa klienta
(3)
Opakowania
(3)
Opieka społeczna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Osobowość
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Outsourcing
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Praca socjalna
(3)
Prawo karne
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia
(3)
Reklama
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Stres zawodowy
(3)
Sukces
(3)
Służba więzienna
(3)
Transport
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wykładnia prawa
(3)
Zapobieganie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Badania marketingowe
(2)
Bezrobocie
(2)
Budżety terenowe
(2)
Controlling
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Czynności operacyjne
(2)
Decyzje
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dzieci
(2)
Temat: czas
2001-
(77)
1901-2000
(12)
1989-2000
(10)
2001-0
(5)
1989-
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(75)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Azja
(2)
Europa
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ameryka Północna
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(53)
Opracowanie
(39)
Praca zbiorowa
(32)
Podręcznik
(29)
Materiały pomocnicze
(12)
Raport z badań
(9)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Vademecum
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(42)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(36)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Psychologia
(28)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(21)
Edukacja i pedagogika
(21)
Medycyna i zdrowie
(14)
Transport i logistyka
(11)
Filozofia i etyka
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
224 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Współzarządzanie miastem w koncepcjach zarządzania publicznego 1.1. Współzarządzanie publiczne a współzarządzanie miastem 1.2. Współzarządzanie miastem: ujęcie przedmiotowe 1.3. Współzarządzanie miastem w kontekście globalizacji i europeizacji 1.4. Współzarządzanie miastem inteligentnym 1.5. Współzarządzanie miastem a jakość miejsca i życia Rozdział 2. Operacjonalizacja koncepcji współzarządzania miastem 2.1. Wymiary instytucjonalne we współzarządzaniu miastem 2.2. Współzarządzanie miastem jako dobre współzarządzanie w wymiarze lokalnym 2.3. Współzarządzanie miastem jako zarządzanie partycypacyjne 2.4. Współzarządzanie metropolitalne jako specyficzny typ współzarządzania miastem Rozdział 3. Polityki miejskie w kontekście współzarządzania miastami w Europie 3.1. Ewolucja problematyki miejskiej w świetle standardów Unii Europejskiej 3.2. Współzarządzanie miastem a polityki miejskie w Unii Europejskiej 3.3. Polityki miejskie w Austrii, Danii, Niemczech i Szwajcarii 3.4. Wymiar polityki miejskiej a współzarządzanie miastami w Polsce Rozdział 4. Współzarządzanie miastami w praktyce - przykłady miast w Europie, w których żyje się najlepiej na świecie 4.1. Wiedeń 4.1.1. Profil miasta 4.1.2. Wiedeń jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.1.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Wiednia 4.2. Kopenhaga 4.2.1. Profil miasta 4.2.2. Kopenhaga jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.2.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Kopenhagi 4.3. Monachium 4.3.1. Profil miasta 4.3.2. Monachium jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.3.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Monachium 4.4. Zurych 4.4.1. Profil miasta 4.4.2. Zurych jako miejsce o wysokiej jakości życia 4.4.3. Współzarządzanie miastem w praktyce instytucjonalnej Zurychu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzaje świadczeń przysługujących osobom starszym w systemie pomocy społecznej; 2. Prawna ochrona osób starszych w kontekście niepełnosprawności; 3. Zachowania suicydalne człowieka w okresie starości; 4. Obowiązek zaspokajania potrzeb rodziny wobec podeszłego wieku małżonków; 5. Destynariusz domu pomocy społecznej w podeszłym wieku. Aspekty administracyjno-prawne; 6. Mediacje rodzinne ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych- wybrane przykłady praktyki mediatora; 7. Oblicza starości osób ubezwłasnowolnionych a wykluczenie społeczne; 8. Obowiązek alimentacyjny dorosłego dziecka (zstępnego) wobec rodzica (wstępnego); 9. Przestępstwa kradzieży i oszustwa na szkodę osób starszych; 10. Przemoc wobec osób starszych ze szczególnym uwzględnieniem przemocy w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Istota medycyny pracy Rozdział 2. Rys historyczny medycyny pracy 2.1. Początki medycyny pracy 2.2. Medycyna pracy w dobie postępującej industrializacji 2.3. Rozwój medycyny pracy w Polsce Rozdział 3. Współczesna struktura organizacyjna służby medycyny pracy w Polsce Rozdział 4. Profilaktyka zdrowotna w medycynie pracy 4.1. Rola edukacji w profilaktyce 4.2. Profilaktyka higieniczna 4.3. Programy nadzoru 4.4. Profilaktyka medyczna Rozdział 5. Zasady wykonywania badań profilaktycznych pracowników 5.1. Podstawowe wiadomości o badaniach profilaktycznych 5.2. Skierowanie na badanie profilaktyczne 5.3. Ocena warunków pracy 5.4. Przebieg badania profilaktycznego Rozdział 6. Podstawowe zasady orzekania o zdolności do wykonywania pracy w niektórych stanach chorobowych 6.1. Choroby układu krążenia 6.2. Choroby układu oddechowego 6.3. Choroby układu pokarmowego 6.4. Choroby układu moczowego 6.5. Choroby układu endokrynnego 6.6. Cukrzyca 6.7. Zaburzenia układu nerwowego i narządów zmysłów 6.8. Choroby układu krwiotwórczego 6.9. Choroby skóry Rozdział 7. Prace wymagające pełnej sprawności psychoruchowej Rozdział 8. Opieka profilaktyczna nad osobami młodocianymi podejmującymi praktyczną naukę zawodu (uczniami) Rozdział 9. Badania dla celów sanitarno-epidemiologicznych Rozdział 10. Badania kierowców Rozdział 11. Przepisy dotyczące pracy kobiet Rozdział 12. Przepisy dotyczące badań profilaktycznych w szczególnych grupach zawodowych Rozdział 13. Rola pielęgniarek i psychologów w medycynie pracy Rozdział 14. Orzecznictwo o chorobach zawodowych 14.1. Pojęcie choroby zawodowej 14.2. Elementy definicji choroby zawodowej 14.3. Tryb postępowania w przypadkach podejrzenia choroby zawodowej Rozdział 15. Podstawowe zasady diagnostyki i orzecznictwa w poszczególnych chorobach zawodowych 15.1. Zatrucia ostre albo przewlekłe lub ich następstwa wywołane przez substancje chemiczne 15.2. Gorączka metaliczna 15.3. Pylice płuc 15.4. Choroby opłucnej lub osierdzia wywołane pyłem azbestu 15.5. Przewlekłe obturacyjne zapalenie oskrzeli, które spowodowało trwałe upośledzenie sprawności wentylacyjnej płuc z obniżeniem natężonej objętości wydechowej pierwszosekundowej (FEV1) poniżej 60% wartości należnej, wywołane narażeniem na pyły lub gazy drażniące, jeżeli w ostatnich 10 latach pracy zawodowej co najmniej w 30% przypadków stwierdzono na stanowisku pracy przekroczenia najwyższych dopuszczalnych stężeń 15.6. Astma oskrzelowa 15.7. Zewnątrzpochodne alergiczne zapalenie pęcherzyków płucnych 15.8. Ostre uogólnione reakcje alergiczne 15.9. Byssinoza 15.10. Beryloza 15.11. Choroby płuc wywołane pyłem metali twardych 15.12. Alergiczny nieżyt nosa 15.13. Zapalenie obrzękowe krtani o podłożu alergicznym 15.14. Przedziurawienie przegrody nosa wywołane substancjami o działaniu żrącym lub drażniącym 15.15. Przewlekłe choroby narządu głosu spowodowane nadmiernym wysiłkiem głosowym, trwającym co najmniej 15 lat 15.16. Choroby wywołane działaniem promieniowania jonizującego 15.17. Nowotwory złośliwe powstałe w następstwie działania czynników występujących w środowisku pracy, uznanych za rakotwórcze u ludzi 15.18. Choroby skóry 15.19. Przewlekłe choroby układu ruchu wywołane sposobem wykonywania pracy 15.20. Przewlekłe choroby obwodowego układu nerwowego wywołane sposobem wykonywania pracy 15.21. Obustronny trwały odbiorczy ubytek słuchu typu ślimakowego lub czuciowo-nerwowego spowodowany hałasem, wyrażony podwyższeniem progu słuchu o wielkości co najmniej 45 dB w uchu lepiej słyszącym, obliczony jako średnia arytmetyczna dla częstotliwości audiometrycznych 1,2 i 3 kHz 15.22. Zespół wibracyjny 15.23. Choroby wywołane pracą w warunkach podwyższonego ciśnienia atmosferycznego 15.24. Choroby wywołane działaniem wysokich albo niskich temperatur otoczenia 15.25. Choroby układu wzrokowego wywołane czynnikami fizycznymi, chemicznymi lub biologicznymi 15.26. Choroby zakaźne lub pasożytnicze albo ich następstwa Rozdział 16. Orzekanie w przypadku chorób zawodowych przebytych bez trwałych następstw klinicznych; Podsumowanie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Teoretyczne podstawy zarządzania globalnym łańcuchem dostaw 1.1. Istota koncepcji zarządzania globalnym łańcuchem dostaw 1.2. Integracja w zarządzaniu globalnym łańcuchem dostaw 1.3. Tendencje rozwojowe w zarządzaniu strumieniami podaży i popytu w globalnym łańcuchu dostaw 1.4. Efektywny i zorientowany na klienta globalny łańcuch dostaw Rozdział 2. Istota i mechanizm kształtowania nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw 2.1. Znaczenie zasobów ludzkich w globalnym łańcuchu dostaw 2.2. Zmiany i wyzwania w obszarze zasobów ludzkich łańcucha dostaw 2.3. Istota nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw 2.4. Przesłanki wyboru nowoczesnych form pracy w globalnym łańcuchu dostaw Rozdział 3. Wirtualna praca w globalnym łańcuchu dostaw 3.1. Strumienie informacji jako czynnik rozwoju wirtualnej pracy w łańcuchu dostaw 3.2. Znaczenie i rozwój wirtualnej pracy 3.3. Przejawy zastosowań wirtualnej pracy w obszarach łańcucha dostaw 3.4. Koszty i korzyści oraz zagrożenia i potencjały wirtualnej pracy w globalnym łańcuchu dostaw - próba identyfikacji Rozdział 4. Czynniki konkurencyjności a wyzwania globalnego łańcucha dostaw 4.1. Globalny wymiar konkurencji łańcucha dostaw 4.2. Wyznaczniki konkurencyjności efektywnego i elastycznego łańcucha dostaw 4.3. Uwarunkowania wirtualnej pracy jako czynnika konkurencyjności elastycznego i efektywnego łańcucha dostaw Rozdział 5. Wirtualna praca w globalnych łańcuchach dostaw - studia przypadków 5.1. Problem badawczy i kryteria doboru przypadków 5.2. Wirtualna praca w elastycznych i efektywnych łańcuchach dostaw 5.2.1. Elastyczny łańcuch dostaw producenta stolarki okiennej - studium przypadku 5.2.2. Elastyczny łańcuch dostaw huty - studium przypadku 5.2.3. Efektywny łańcuch dostaw producenta półosi napędowych - studium przypadku 5.2.4. Efektywny łańcuch dostaw producenta armatury sanitarnej - studium przypadku 5.3. Podsumowanie badań empirycznych; Zakończenie; Wykaz skrótów; Literatura; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoretyczne przesłanki i psychologiczne podłoże niepokoju przyszłościowego. Konceptualizacja zjawiska: Pojęcie i obszary; Niepewność jutra; Koncepcja NP; Poznawcze podłoże NP; Otwarty vs zamknięty umysł a NP; Kultura a NP; Możliwa czy niepewna przyszłość; Obszary i poziomy NP; Statystyka NP; Celowość NP; Automatyzm NP; NP a decyzja ostateczna; Specyfika NP; NP jako stan ukryty czy jawny; NP a wyjaśnianie zachowania. Motywacyjna siła; Zmienność (Wariancja); NP a działanie; NP a aktywność; Wysoki NP a działanie; NP a prewencja; Osobowościowe podłoże NP; Predyspozycje do NP; NP a natura człowieka; NP a koncepcja JA; NP a cechy indywidualne; NP a inne niepokoje; Lęk egzystencjalny; Lęk przed śmiercią; Nadzieja a NP; Możliwe zdarzenia jako gleba dla niepokoju; Niepokojowe varia. 2. Teoria a empiria: narzędzie pomiarowe do sprawdzania założeń; 3. Niepokój przyszłościowy a funkcjonowanie w wybranych obszarach życia; 4. Radzenie sobie z niepokojem przyszłościowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Podmioty zarządzające, ich role i kompetencje: 1.1. Podmioty zarządzające w organizacji i ich zróżnicowanie; 1.2. Funkcje zarządzania; 1.3. Role organizacyjne zarządzających; 1.4. Różne rozumienia kompetencji; 1.5. Klasyfikacje kompetencji zarządzających. 2. Przedsiębiorstwo społecznie odpowiedzialne: 2.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, interesariusze, zrównoważony rozwój; 2.2. Ewolucja pojęć i praktyk w zakresie CSR i zrównoważonego rozwoju; 2.3. Przesłanki za upowszechnieniem idei przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych; 2.4. Korzyści przedsiębiorstw ze stosowania koncepcji CSR; 2.5. Charakterystyka przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego i zrównoważonego; 2.6. Postawy zarządzających wobec CSR. 3. Kompetencje menadżerów a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa: 3.1. Modele kompetencji menadżerów w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju; 3.2. Przegląd literatury; 3.3. Zależności między wybranymi cechami zarządzających a CSR: 3.3.1. Wiek, staż i perspektywy rozwoju kariery; 3.3.2. Wykształcenie prezesa; 3.3.3. Doświadczenia prezesa; 3.3.4. Osobowość – wybrane cechy (narcyzm, pycha, pokora); 3.3.5. Wartości menadżerów; 3.3.6. Motywacje menadżera; 3.4. Prezes jako przywódca. Kompetencje przywódcy w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju: 3.4.1. Przywódca transformacyjny i transakcyjny; 3.4.2. Przywódca etyczny; 3.4.3. Przywódca odpowiedzialny; 3.4.4. Przywódca służebny; 3.4.5. Przywódca zrównoważony (sustainable leadership); 3.4.6. Kompetencje w zakresie zarządzania strategicznego; 3.4.7. Kompetencje w zakresie współpracy i doboru menadżerów; 3.4.8. Troska o rozwój następców; 3.5. Wielu interesariuszy – wiele kompetencji zarządzających. 4. Kompetencje menadżerów i CSR – wyniki badań ilościowych: 4.1. Założenia badawcze; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Wyniki badań ankietowych; 4.4. Wnioski i konkluzje. 5. Studia przypadków: 5.1. Założenia badawcze; 5.2. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w firmie Ochnik SA. Studium przypadku: 5.2.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.2.2. Społeczna odpowiedzialność w przedsiębiorstwie i działania prezesa; 5.2.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.3. Przywództwo społecznie odpowiedzialne w hucie ArcelorMittal Warszawa. Studium przypadku: 5.3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa; 5.3.2. Działania zakresie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 5.3.3. Kompetencje prezesa. Wnioski końcowe; 5.4. Analiza przekrojowa studiów przypadków; 5.5. Wnioski i konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Wprowadzenie do historii formacji zbrojnych: 1.1. Początki strategii oraz myśli wojskowej; 1.2. Instytucjonalizacja formacji zbrojnych; 1.3. Powstanie i rozwój szkolnictwa wojskowego; 1.4. Strategia i organizacja formacji zbrojnych w Polsce. Rozdział 2. Założenia rozwoju Sił Zbrojnych RP: 2.1. Strukturalne przesłanki rozwoju sił zbrojnych; 2.2. Uwarunkowania dowodzenia w siłach zbrojnych; 2.3. Problemy funkcjonowania sił zbrojnych. Rozdział 3. Analiza funkcjonowania Sił Zbrojnych RP: 3.1. Wojska Lądowe; 3.2. Siły Powietrzne; 3.3. Marynarka Wojenna; 3.4. Wojska Specjalne; 3.5. Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych; 3.6. Inne elementy organizacyjne sił zbrojnych; 3.7. Terenowe organa administracji wojskowej. Rozdział 4. Wojska Obrony Terytorialnej: 4.1. Istota obrony terytorialnej; 4.2. Organizacja i funkcjonowanie WOT. Rozdział 5. Prowadzenie działań zbrojnych: 5.1. Przygotowania obronne państwa; 5.2. Gotowość obronna państwa; 5.3. Gotowość bojowa sił zbrojnych; 5.4. Teoria i praktyka działań zbrojnych; 5.5. Sposoby, rodzaje oraz formy walki zbrojnej. Rozdział 6. Dowodzenie w Siłach Zbrojnych RP: 6.1. Miejsce dowodzenia w teorii zarządzania; 6.2. System dowodzenia w teorii i praktyce; 6.3. Organizacja dowodzenia w siłach zbrojnych. Rozdział 7. Siły Zbrojne w zarządzaniu kryzysowym: 7.1. Ocena systemu zarządzania kryzysowego; 7.2. Zarządzanie kryzysowe w resorcie Obrony Narodowej; 7.3. Prawne warunki użycia SZ RP w systemie zarządzania kryzysowego; 7.4. Siły zbrojne w sytuacjach kryzysowych; 7.5. Perspektywy użycia sił zbrojnych w sytuacjach kryzysowych. Rozdział 8. Współpraca wojskowa Sił Zbrojnych: 8.1. Strategiczne relacje sił zbrojnych; 8.2. Przedmiot i treść współpracy wojskowej; 8.2.1. Sojusz. Zakres pojęciowy; 8.2.2. Cel i funkcje; 8.2.3. Warunki i zasady tworzenia sojuszu; 8.2.4. Typologia sojuszy; 8.2.5. Zobowiązania sojusznicze; 8.3. Sojusze, koalicje i organizacje bezpieczeństwa; 8.4. Rola attaché w relacjach wojskowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Era neurokonektomiki – krótka historia, długa przeszłość; 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznanie fałszywie ujemne; 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych – problemy i wyzwania; 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci; 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze – nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej?; 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne; 7. Zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju; 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu; 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka alternatywnych procedur głosowania; 2. Alternatywne procedury głosowania w wybranych państwach świata- pomiędzy gwarancją zasady powszechności wyborów a zwiększeniem frekwencji wyborczej; 3. Prace nad wprowadzeniem alternatywnych procedur głosowania do polskiego prawa wyborczego; 4. Alternatywne procedury głosowania w Kodeksie Wyborczym i ich praktyczne zastosowanie w wyborach 2011 roku; 5. Funkcje alternatywnych procedur głosowania w polskim prawie wyborczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze: 1.1. Źródła wysokiej efektywności; 1.2. Orientacja przedsiębiorcza. Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji: 2.1. Psychologia pozytywna; 2.2. Pozytywna nauka o organizacji. Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego: 3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny; 3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie; 3.3. Empowerment psychologiczny; 3.4. Motywacja prospołeczna; 3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza; 3.6. Pozytywna odmienność; 3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne; 3.8. Model badawczy. Rozdział 4. Wyniki badań: 4.1. Metodyka badań; 4.1.1. Zmienne i ich pomiar; 4.1.2. Próba badawcza; 4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego; 4.2. Wyniki analizy ścieżek; 4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie; 4.4. Omówienie wyników badań. Zakończenie. Spis tablic. Spis rysunków. Załącznik – Narzędzia badawcze. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksoholizm : perwersja i miłość / Damian Zdrada. - Warszawa : Difin SA , 2017. - 264 s. : il. ; 23 cm.
1. Diagnoza kliniczna; 2. Psychodynamika i psychoterapia; 3. Seksoholizm a popkultura; 4. Kilka słów o miłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość a nowe technologie / red. nauk. Kazimierz Zieliński. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 156 s. : rys., tab., wykresy ; 23 cm.
Rozdział 1. Wybór technologii wytwarzania a akumulacja kapitału. Wprowadzenie. 1.1. Impulsy usprawnień technologicznych. 1.2. Istota wyboru technologii wytwarzania. 1.3. Oddziaływanie akumulacji kapitału. 1.4. Szybkość wdrażania zmian technologicznych. Podsumowanie. Rozdział 2. Przedsiębiorczość technologiczna w Polsce i w Unii Europejskiej. Wprowadzenie. 2.1. Przedsiębiorczość technologiczna. 2.2. Sektory wysokotechnologiczne w Polsce i w Unii Europejskiej. Podsumowanie. Rozdział 3. Dyfuzja i dyseminacja innowacji nowoczesnych technologii. Wprowadzenie. 3.1. Dyseminacja innowacji. 3.2. Dyfuzja innowacji. Podsumowanie. Rozdział 4. Sektory wysokich technologii a rozwój gospodarczy regionu. Wprowadzenie. 4.1. Rozwój gospodarczy i technologiczny. 4.2. Przedsiębiorstwa sektorów wysokotechnologicznych a rozwój gospodarczy. Podsumowanie. Rozdział 5. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Wprowadzenie. 5.1. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych a zrównoważony rozwój. 5.2. Środowiskowe efekty nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. 5.3. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na środowisko na przykładzie polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie. Rozdział 6. Firmy technologiczne w poszukiwaniu zasobów na rozwój. Analiza sytuacji wybranych spółek debiutujących na alternatywnym rynku NewConnect w Warszawie. Wprowadzenie. 6.1. Firmy technologiczne. 6.2. Finansowanie. 6.3. Rynki giełdowe dla firm technologicznych. 6.4. Badanie. Podsumowanie. Rozdział 7. Kierunki wpływu zmian technologicznych na funkcjonowanie sektora fonograficznego. Wprowadzenie. 7.1. Identyfikacja narzędzi analizy strategicznej uwzględniających aspekt technologii. 7.2. Zmiany technologiczne wpływające na funkcjonowanie sektora fonograficznego. 7.3. Wpływ rewolucji cyfrowej na sektor fonograficzny. 7.4. Reakcja sektora fonograficznego na rewolucję cyfrową w świetle narzędzi analizy strategicznej. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Prawno-organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych 1.1. Prawne podstawy działalności ochotniczych straży pożarnych 1.2. Organizacja ochotniczych straży pożarnych, zadania oraz finansowanie ich działalności interwencyjnej 1.3. Reguły organizacji oraz prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych 1.4. Potencjał ochotniczych straży pożarnych w Polsce Rozdział 2. Krajowy system ratowniczo-gaśniczy – organizacja i funkcjonowanie 2.1. Aspekty formalnoprawne – cel, zakres działania oraz zadania KSRG 2.2. Aspekty organizacyjno-funkcjonalne działania KSRG – organizacja i reguły funkcjonowania 2.3. Potencjał oraz organizacja przestrzenna krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 2.3.1. Organizacja Państwowej Straży Pożarnej 2.3.2. Organizacja sieci ochotniczych straży pożarnych 2.4. Działalność interwencyjna jednostek ochrony przeciwpożarowej na przykładzie województwa podkarpackiego 2.5. Rola współdziałania oraz koordynacji w organizacji i funkcjonowaniu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego Rozdział 3. Istota uwarunkowań geograficzno-przestrzennych w procesie organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 3.1. Charakterystyka geograficzno-przestrzenna 3.2. Wpływ uwarunkowań przestrzennych na zagrożenia bezpieczeństwa powszechnego – klasyfikacja, źródła, charakter, skala 3.3. Rola statystyki zdarzeń w procesie organizacji KSRG; Konkluzje; Bibliografia; Wykaz skrótów; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Epistemologiczne podstawy badań sprawności KSRG oraz gotowości operacyjnej funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.1. Istota, przeznaczenie oraz funkcje nauki w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.2. Metodologiczne i metodyczne uwarunkowania badań problematyki sprawności KSRG i gotowości funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.3. Charakterystyka wybranych metod badawczych możliwych do zastosowania w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.4. Wybrane aspekty metodyki badań gotowości operacyjnej OSP i sprawności KSRG Rozdział 2. Sprawność KSRG i OSP – determinanty oraz diagnoza na przykładzie województwa podkarpackiego 2.1. Główne determinanty sprawności systemu decydujące o skuteczności działań ratowniczo-gaśniczych 2.2. Organizacja przestrzennej sieci podmiotów KSRG 2.3. Zdolność techniczna OSP w KSRG 2.4. Zdolność osobowa OSP w KSRG Rozdział 3. Koncepcja i kierunki doskonalenia sprawności i jakości działania OSP i KSRG 3.1. Zagadnienia prawne 3.2. Aspekty organizacyjne 3.3. Wdrażanie zmian w organizacji – sposoby i metody 3.4. Zarządzanie KSRG – prognozowane kierunki transformacji; Konkluzje; Podsumowanie; Bibliografia; Wykaz skrótów; Wykaz rysunków i tabel; Załączniki; Załącznik 1. Ankieta oceny potencjału ratowniczego OSP; Załącznik 2. Ankieta dotycząca finansowania gotowości operacyjnej OSP w województwie podkarpackim; Załącznik 3. Kwestionariusz mobilności ratownika OSP; Załącznik 4. Wyniki analizy zdolności osobowej jednostek OSP włączonych do KSRG w województwie podkarpackim w układzie powiatowym do skompletowania zastępu ratowniczego w dni robocze i wolne od pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym. Rozdział 1. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa: Wprowadzenie; 1.1. Rozwój rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej; 1.2. Cel, istota i zakres rachunkowości zarządczej; 1.3. Controlling a rachunkowość zarządcza; 1.4. Miejsce rachunku kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa; 1.5. Nowoczesny system zarządzania kosztami (controlling kosztów); 1.5.1. Koszty jako efekt celowego wykorzystania zasobów; 1.5.2. Obiekty kosztów;1.5.3. System zarządzania (controlling kosztów); Literatura; Podstawowe terminy. Część II. Rachunek kosztów. Rozdział 2. Pomiar i prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym: Wprowadzenie; 2.1. Prezentacja i ewidencja kosztów dla celów sprawozdawczości zewnętrznej; 2.1.1. Prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym; 2.1.2. Cele sprawozdawczego rachunku kosztów; 2.1.3. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowym; 2.1.4. Funkcjonalna (podmiotowa) struktura organizacyjna przedsiębiorstwa w rozwiązaniach ewidencyjnych rachunku kosztów; 2.1.5. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowo-kalkulacyjnym; 2.2. Kalkulacja kosztów produktów w tradycyjnych rozwiązaniach rachunku kosztów; 2.2.1. Cel i obiekt kalkulacji; 2.2.2. Wpływ organizacji produkcji na wybór metody kalkulacji; 2.2.3. Rodzaje i metody kalkulacji stosowane w sprawozdawczym rachunku kosztów; 2.2.4. Kalkulacja podziałowa i jej odmiany; 2.2.5. Kalkulacja doliczeniowa i jej odmiany; 2.3. Rachunek kosztów normalnych; 2.4. Działalność pomocnicza; 2.4.1. Rozliczenie kosztów wydziałów pomocniczych; 2.4.2. Kalkulacja kosztów świadczeń działalności pomocniczej; 2.4.3. Metody rozliczania świadczeń działalności pomocniczej. Rozdział 3. Koszty w problemowych rachunkach decyzyjnych: Wprowadzenie; 3.1. Proces podejmowania decyzji; 3.2. Podstawowe pojęcia w problemowym rachunku kosztów; 3.3. Zastosowanie problemowych rachunków decyzyjnych; 3.3.1. Decyzja „wytworzyć czy kupić”; 3.3.2. Decyzja „utrzymanie czy zaprzestanie produkcji”; 3.3.3. Decyzja „przetwarzanie czy sprzedaż produktów”; 3.3.4. Realizacja specjalnego zamówienia; 3.3.5. Optymalizacja decyzji w warunkach ograniczonych zasobów. Rozdział 4. Rachunek kosztów zmiennych: Wprowadzenie; 4.1. Rachunek kosztów zmiennych; 4.1.1. Zachowanie się kosztów pod wpływem zmian w poziomie aktywności. Koszty stałe i koszty zmienne; 4.1.2. Czynniki mające wpływ na zachowanie się kosztów; 4.2. Wykorzystanie koncepcji rachunku kosztów zmiennych do wyceny zapasów i ustalania wyniku na sprzedaży; 4.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych. Rozdział 5. Nowoczesny rachunek kosztów: Wprowadzenie; 5.1. Przyczyny powstania i rozwoju nowoczesnych rozwiązań rachunku kosztów; 5.2. Zdefiniowanie rachunku kosztów działań w wybranych podręcznikach amerykańskich i polskich; 5.3. Rachunek kosztów działań; 5.3.1. Prezentacja koncepcji rachunku kosztów działań przez Kaplana i Coopera; 5.3.2. Budowa modelu rachunku kosztów działań; 5.3.3. Hierarchiczny model kosztów; 5.4. Pożądany model rachunku kosztów działań; 5.4.1. Podejście zasobowe; 5.4.2. Kalkulacja kosztów w pożądanym modelu rachunku kosztów działań; 5.5. Rozwój rachunku kosztów działań; 5.5.1. Rachunek kosztów działań sterowany czasem (time-driven activity-based costing); 5.5.2. Obiektowy rachunek kosztów; Literatura; Podstawowe terminy. Część III. Rachunkowość zarządcza zorientowana na pomiar i zrozumienie tworzenia wartości dla klienta. Rozdział 6. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb podejmowania decyzji kształtujących rentowność portfela produktów i klientów: Wprowadzenie; 6.1. Rola rachunku kosztów w dostarczeniu prawidłowej informacji do zarządzania rentownością portfela produktów; 6.1.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością produktów; 6.1.2. Znaczenie hierarchii kosztów produktów w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.2. Kształtowanie rentowności portfela klientów, kanałów dystrybucji oraz rynków; 6.2.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością klientów, kanałów dystrybucji i rynków; 6.2.2. Znaczenie hierarchii kosztów klienta w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.3. Budowanie raportów rentowności we współczesnych przedsiębiorstwach – doświadczenia praktyczne; 6.3.1. Definiowanie obiektów o różnej rentowności; 6.3.2. Ustalenie przychodów dla zdefiniowanych obiektów; 6.3.3. Ustalenie kosztów dla zdefiniowanych obiektów. Rozdział 7. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb optymalizacji kosztów w łańcuchu wartości: Wprowadzenie; 7.1. Zarządzanie zasobami oraz działaniami w przedsiębiorstwie; 7.1.1. Zarządzanie zasobami; 7.1.2. Działania dodające wartość dla klienta i niedodające jej; 7.1.3. Analiza czynników kosztotwórczych; 7.2. Zarządzanie kosztami jakości; 7.3. Zarządzanie kosztami dostawców; 7.4. Zarządzanie niewykorzystanym potencjałem; 7.4.1. Wpływ optymalizacji operacyjnej na wysokość kosztów zasobów zaangażowanych; 7.4.2. Identyfikacja niewykorzystanego potencjału; 7.4.3. Przypisanie odpowiedzialności za niewykorzystany potencjał w przedsiębiorstwie; 7.5. Alternatywne podejścia do zarządzania efektywnością w łańcuchu wartości; 7.5.1. Optymalizacja przy wykorzystaniu teorii ograniczeń; 7.5.2. Szczupłe zarządzanie i szczupła rachunkowość (lean accounting). Rozdział 8. Zarządzanie kosztami nowych produktów i technologii: Wprowadzenie; 8.1. Rachunek kosztów docelowych; 8.1.1. Ustalanie kosztu docelowego; 8.1.2. Ustalenie kosztu możliwego do osiągnięcia; 8.2. Metody wspierające osiąganie kosztu; 8.2.1. Analiza kosztów łańcucha wartości nowego produktu; 8.2.2. Analiza wartości produktu; 8.2.3. Kaizen costing; 8.2.4. Proces projektowania produktów zmierzający do łatwiejszego produkowania i obsługi posprzedażnej; 8.2.5. Strategia wspólnych platform produktów. Rozdział 9. Wykorzystanie rachunku kosztów zmiennych do pomiaru efektywności oraz podejmowania decyzji w krótkim okresie: Wprowadzenie; 9.1. Analiza: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.1. Podstawowe założenia analizy: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.2. Analiza wrażliwości przy niezmienionych kosztach stałych. Wskaźnik (współczynnik) marży na pokrycie (WMNP); 9.1.3. Punkt krytyczny; 9.1.4. Marża bezpieczeństwa; 9.1.5. Uwzględnienie w analizie KRPZ planowanego zysku na sprzedaży oraz planowanego zysku ze sprzedaży po opodatkowaniu; 9.1.6. Analiza wrażliwości przy zmianach w poziomie kosztów stałych. Dźwignia operacyjna. Stopień dźwigni operacyjnej; 9.1.7. Analiza KRPZ przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2. Podejmowanie decyzji; 9.2.1. Uwzględnienie czynników ograniczających przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2.2. Specjalne decyzje cenowe; 9.3. Segmentowy rachunek marż pokrycia; Literatura; Podstawowe terminy. Część IV. Rachunkowość zarządcza w procesie pomiaru i komunikowania wyników działalności Rozdział 10. Balanced scorecard: Wprowadzenie; 10.1. Balanced scorecard – sformalizowany sposób wdrożenia strategii przedsiębiorstwa; 10.1.1. Balanced scorecard – brakujące narzędzie procesu zarządzania strategicznego; 10.1.2. Proces przełożenia strategii na działanie przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.2. Budowa balanced scorecard; 10.2.1. Perspektywa finansowa; 10.2.2. Perspektywa klienta; 10.2.3. Perspektywa procesów wewnętrznych; 10.2.4. Perspektywa uczenia się i wzrostu; 10.2.5. Podstawowe zasady budowy balanced scorecard; 10.3. BSC jako system zarządzania strategią; 10.3.1. Cykl zarządzania strategią przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.4. Wdrażanie balanced scorecard; 10.4.1. Klarowanie strategii; 10.4.2. Wypracowanie celów strategicznych; 10.4.3. Budowanie związków przyczynowo-skutkowych; 10.4.4. Wybór miar oraz określenie ich wartości obecnych i docelowych; 10.4.5. Opracowanie inicjatyw strategicznych; 10.4.6. Uruchomienie balanced scorecard; 10.4.7. Sformalizowany proces realizacji strategii a wyniki przedsiębiorstw. Rozdział 11. Budżety jako instrument zarządzania: Wprowadzenie; 11.1. Istota ośrodków odpowiedzialności i pomiar efektów ich działalności; 11.1.1. Kontrola zarządzania w organizacjach zdecentralizowanych; 11.1.1.1. Rachunkowość według ośrodków odpowiedzialności; 11.1.1.2. Ośrodki odpowiedzialności; 11.1.2. Ośrodki kosztów; 11.1.2.1. Koszty kontrolowane i koszty niekontrolowane; 11.1.2.2. Ośrodki kosztów standardowych; 11.1.2.3. Ośrodki kosztów dyskrecjonalnych; 11.1.3. Ośrodki przychodów; 11.1.4. Ośrodki rentowności; 11.1.5. Ceny wewnętrzne; 11.1.5.1. Poziom cen wewnętrznych dla transferu z ośrodka kosztów i rentowności; 11.1.5.2. Negocjowana cena wewnętrzna a korzyści przedsiębiorstwa; 11.1.6. Ośrodki inwestycji; 11.1.6.1. Stopa zwrotu z aktywów (ROI); 11.1.6.2. Nadwyżka wyniku na działalności operacyjnej (RI); 11.1.6.3. Ekonomiczna wartość dodana (EVA); 11.2. Budżety – istota i zasady tworzenia; 11.2.1. Pojęcie koncepcji zarządzania z wykorzystaniem budżetów; 11.2.1.1. Co to jest budżet?; 11.2.1.2. Istota kontroli budżetowej; 11.2.2. Planowanie strategiczne, taktyczne, operacyjne (budżet); 11.2.3. Proces budżetowania, jego zadania i zasady funkcjonowania; 11.2.3.1. Zadania budżetów; 11.2.3.2. Etapy procesu budżetowania; 11.2.3.3. Rodzaje i źródła standardów w procesie tworzenia budżetu; 11.2.4. Budżet wiodący i jego elementy; 11.2.5. Metody tworzenia budżetu wiodącego; 11.2.5.1. Budżety kroczące; 11.2.5.2. Budżety przyrostowe i „od zera”; 11.2.5.3. Budżetowanie odgórne i partycypacyjne; 11.2.6. Ilustracja budżetu wiodącego (ogólnego); 11.2.6.1. Dane dotyczące sprzedaży; 11.2.6.2. Produkcja; 11.2.6.3. Informacje dotyczące kosztów produkcji; 11.2.6.4. Koszty sprzedaży; 11.2.6.5. Koszty ogólnego zarządu; 11.2.6.6. Środki pieniężne; 11.2.6.7. Działalność inwestycyjna; 11.2.6.8. Informacje dotyczące zobowiązań podatkowych; 11.2.6.9. Opracowanie budżetu; 11.3. Kontrola wykonania budżetu – wykorzystanie rachunku kosztów standardowych; 11.3.1. Budżet statyczny – wyjściowy (static budget) i odchylenia od budżetu statycznego (static budget variances); 11.3.2. Budżet elastyczny (flexible budget), odchylenia od budżetu elastycznego (flexible budget variances); 11.3.3. Analiza odchyleń kosztów; 11.3.3.1. Odchylenia kosztów materiałów bezpośrednich; 11.3.3.2. Odchylenia kosztów robocizny bezpośredniej; 11.3.3.3. Odchylenia zmiennych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.3.4. Odchylenia stałych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.4. Ujawnianie i rozliczanie odchyleń – odchylenia istotne i nieistotne; 11.4. Krytyka tradycyjnego budżetowania jako narzędzia zarządzania w XXI wieku i kierunki zmian; 11.5. Budżetowanie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań; 11.5.1. Konstrukcja modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.2. Szacowanie standardu zużycia zasobów i działań w modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.3. Proces sporządzania budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA I – tworzenie planu; 11.5.4. Aktualizacja budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) na podstawie rzeczywistej wielkości produkcji/sprzedaży – FAZA II; 11.5.5. Kontrola wykonania budżetu sporządzonego przy wykorzystaniu Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA III; Rozdział 12. Decyzje inwestycyjne w rachunkowości zarządczej – budżetowanie kapitałowe: Wprowadzenie; 12.1. Istota budżetowania kapitałowego; 12.2. Modele budżetowania kapitałowego; 12.3. Klasyfikacja projektów; 12.4. Etapy procesu budżetowania kapitałowego; 12.5. Istotne przepływy pieniężne w budżetowaniu kapitałowym; 12.6. Techniki budżetowania kapitałowego; 12.6.1. Metody statyczne; 12.6.1.1. Rachunek porównawczy kosztów; 12.6.1.2. Rachunek porównawczy zysków; 12.6.1.3. Metoda okresu zwrotu; 12.6.1.4. Księgowa stopa zwrotu; 12.6.2. Techniki dynamiczne; 12.6.2.1. NPV; 12.6.2.2. Wskaźnik wartości zaktualizowanej netto; 12.6.2.3. Indeks zyskowności; 12.6.2.4. Wewnętrzna stopa zwrotu; 12.6.2.5. Modyfikacje wewnętrznej stopy zwrotu; 12.7. Instrukcja budżetowa; 12.8. Problemy budżetowania kapitałowego; 12.8.1. Ryzyko w procesie budżetowania kapitałowego; 12.8.2. Koszt kapitału w budżetowaniu kapitałowym; 12.8.3. Inflacja w procesie budżetowania kapitałowego. Rozdział 13. Rachunkowość zarządcza jako baza informacyjna dla raportowania zintegrowanego: Wprowadzenie; 13.1. Istota i cele raportowania zintegrowanego; 13.2. Elementy raportu zintegrowanego; 13.3. Model biznesu w raportowaniu zintegrowanym; 13.4. Rola rachunkowości zarządczej w raportowaniu zintegrowanym; Literatura; Podstawowe terminy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. RAMY DEFINICYJNE I PRAWNE PROGRAMOWANIA I WDRAŻANIA POLITYK PUBLICZNYCH: 1. O pojęciu polityki publicznej; 2. Współzależność prawa i programowania; 3. Polityka publiczna jako forma działania administracji publicznej w środowisku społeczno-technologicznym epoki informacyjnej; 4. Reforma jako korekta racjonalności. Część II. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE HORYZONTALNYM I SEKTOROWYM: 1. Ograniczenia w urządzaniu gier hazardowych jako instrument działania w realizacji polityki publicznej; 2. Czy Komisja Nadzoru Finansowego realizuje politykę publiczną w zakresie stabilności systemu bankowego i bezpieczeństwa finansowego państwa? Rozważania na tle charakteru prawnego rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego; 3. Wpływ polityki publicznej na ograniczanie deficytu i długu publicznego w wybranych państwach europejskich; 4. Realizacja polityki społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej w odniesieniu do informatyzacji administracji publicznej w Polsce; 5. Polityka wobec Romów jako polityka publiczna – pomiędzy poziomem regionalnym a lokalnym; 6. Polityka administracyjna państwa w odniesieniu do autostrad i dróg ekspresowych. Część III. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE LOKALNYM: 1. Rola kontroli i nadzoru w administracji na przykładzie polityki publicznej miasta Krakowa; 2. Prywatyzacja zadań publicznych jako przykład polityki lokalnej; 3. Ustawowe stosunki prawne między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi w ramach działalności pożytku publicznego jako przykład relacji na publicznoprawnej płaszczyźnie normatywnej; 4. Partycypacja społeczna w lokalnej polityce publicznej na przykładzie konsultacji społecznych; 5. Strategia rozwoju uzdrowisk – wybrane aspekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej