Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1053)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(1053)
Publikacje naukowe
(164)
Publikacje fachowe
(130)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje informacyjne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(857)
dostępne
(571)
wypożyczone
(39)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(602)
Czytelnia
(874)
Autor
Bień Witold (1927-2018)
(12)
Szymonik Andrzej (1952- )
(11)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(10)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(10)
Grudzewski Wiesław M
(9)
Hejduk Irena K
(9)
Karmańska Anna
(9)
Olchowicz Irena
(9)
Gmytrasiewicz Maria
(8)
Nowacki Robert
(8)
Stahl Małgorzata (1946- )
(8)
Świderska Gertruda Krystyna
(8)
Potocki Arkadiusz
(7)
Rogala Elżbieta
(7)
Strużycki Marian
(7)
Sułkowski Łukasz
(7)
Bugdol Marek (1966- )
(6)
Grzywacz Jacek
(6)
Janasz Władysław
(6)
Jaworska-Dębska Barbara (1949- )
(6)
Ostaszewski Janusz (1956- )
(6)
Paczuła Czesław
(6)
Radecki Wojciech (1943- )
(6)
Borecka-Biernat Danuta
(5)
Karpiuk Mirosław
(5)
Kozak Stanisław
(5)
Liedel Krzysztof (1969-2021)
(5)
Penc Józef (1939-2017)
(5)
Romanowska Maria (1947- )
(5)
Augustynek Andrzej
(4)
Duniewska Zofia (1953- )
(4)
Galata Stanisław
(4)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(4)
Kowalczewski Wiesław
(4)
Kreczmańska-Gigol Katarzyna
(4)
Lipka Anna
(4)
Lubińska Teresa
(4)
Micharska-Badziak Ryszarda
(4)
Mikołajczyk Bożena
(4)
Olejniczak-Szałowska Ewa (1952- )
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Sikorski Czesław (1943- )
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Szpringer Włodzimierz
(4)
Tłaczała Agnieszka
(4)
Urbaniak Maciej
(4)
Winiarska Kazimiera (1948- )
(4)
Aleksandrowicz Tomasz R
(3)
Brzezińska Małgorzata
(3)
Brzeziński Marek
(3)
Cesarz Tadeusz
(3)
Chmaj Marek (1969- )
(3)
Chróścielewski Wojciech (1952- )
(3)
Czuryk Małgorzata
(3)
Dziuba Dariusz Tadeusz
(3)
Fila Joanna
(3)
Filipiak Beata (1967- )
(3)
Gasiul Henryk (1950- )
(3)
Gołda Michał
(3)
Ignatowski Grzegorz
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jarocka Ewa
(3)
Jegier Aneta
(3)
Jeruszka Urszula (1952- )
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Kostrubiec Jarosław
(3)
Krawiec Franciszek
(3)
Krawiec Franciszek (Frank)
(3)
Krawiec Frank
(3)
Kubot Zdzisław (1948- )
(3)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(3)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(3)
Limański Andrzej
(3)
Masternak Zygmunt
(3)
Mazur Jolanta
(3)
Michalski Tomasz
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misiuk Andrzej (1958- )
(3)
Moczydłowska Joanna
(3)
Nowakowski Jerzy
(3)
Paszkowska Małgorzata
(3)
Piwowarski Juliusz (1954- )
(3)
Ratyński Władysław
(3)
Siemiński Waldemar
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Szurgacz Herbert
(3)
Szustakiewicz Przemysław
(3)
Turyna Jan
(3)
Wachowiak Piotr
(3)
Walczak Marian
(3)
Winch Sławomir
(3)
Wojciechowski Eugeniusz
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Święcicka Justyna
(3)
Antczak Zbigniew
(2)
Bakiera Lucyna
(2)
Bieda Małgorzata
(2)
Bień Andrzej
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(415)
2000 - 2009
(571)
1990 - 1999
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(129)
Kraj wydania
Polska
(1054)
Język
polski
(1054)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy HR
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(134)
Zarządzanie
(62)
Rachunkowość
(43)
Kadry
(39)
Organizacja
(36)
Finanse
(28)
Innowacje
(27)
Marketing
(27)
Samorząd terytorialny
(27)
Podatek
(25)
Gospodarka
(23)
Zarządzanie jakością
(23)
Zarządzanie strategiczne
(23)
Praca
(22)
Bezpieczeństwo narodowe
(21)
Bezpieczeństwo publiczne
(21)
Banki
(20)
Globalizacja
(20)
Internet
(20)
Kultura organizacyjna
(20)
Logistyka gospodarcza
(20)
Menedżerowie
(20)
Prawo administracyjne
(19)
Zarządzanie wiedzą
(19)
Budżety terenowe
(18)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(17)
Dziecko
(16)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(16)
Prawo pracy
(15)
Społeczeństwo informacyjne
(15)
Podatek od towarów i usług
(14)
Unia Europejska
(14)
Leasing
(13)
Motywacja pracy
(13)
Organizacja ucząca się
(13)
Turystyka
(13)
Bilans księgowy
(12)
Decyzje
(12)
Konsumenci (ekon.)
(12)
Negocjacje
(12)
Prawo
(12)
Zarządzanie projektami
(12)
Finanse publiczne
(11)
Inwestycje
(11)
Konkurencja
(11)
Koszty
(11)
Logistyka
(11)
Ochrona środowiska
(11)
Opieka społeczna
(11)
Rachunkowość zarządcza
(11)
Reklama
(11)
Rodzina
(11)
Służba zdrowia
(11)
Usługi
(11)
Zarządzanie finansami
(11)
Zarządzanie kryzysowe
(11)
Zarządzanie ryzykiem
(11)
Finanse przedsiębiorstwa
(10)
Handel międzynarodowy
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Patologia społeczna
(10)
Relacje międzyludzkie
(10)
Sektor publiczny
(10)
Sprawozdawczość
(10)
Stres
(10)
Umowa
(10)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(10)
Zwalczanie
(10)
Factoring
(9)
Gospodarka oparta na wiedzy
(9)
Handel elektroniczny
(9)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Kredyt
(9)
Księgowość
(9)
Osobowość
(9)
Podatek dochodowy
(9)
Polska
(9)
Rynek finansowy
(9)
Ryzyko
(9)
Samorząd gminny
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Łańcuch dostaw
(9)
Administracja
(8)
Administracja publiczna
(8)
Agresywność
(8)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(8)
Gospodarka elektroniczna
(8)
Informacja gospodarcza
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Kultura
(8)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(8)
Młodzież
(8)
Osoby z niepełnosprawnością
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Pieniądz
(8)
Policja
(8)
Polityka społeczna
(8)
Prawo karne
(8)
Prawo ochrony środowiska
(8)
Przedsiębiorczość (postawa)
(8)
Temat: czas
2001-
(143)
1989-2000
(40)
1901-2000
(27)
1989-
(12)
2001-0
(12)
1945-1989
(4)
1901-
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(175)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Europa
(6)
Niemcy
(3)
Azja
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Ukraina
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Ameryka Północna
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Arabskie, kraje
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Litwa
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(128)
Opracowanie
(121)
Monografia
(66)
Praca zbiorowa
(58)
Poradnik
(18)
Materiały pomocnicze
(15)
Raport z badań
(11)
Analiza i interpretacja
(5)
Komentarz do ustawy
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Tablice i wzory
(2)
Vademecum
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Komentarz
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Orzecznictwo
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(131)
Zarządzanie i marketing
(116)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(86)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(79)
Psychologia
(49)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(41)
Edukacja i pedagogika
(40)
Socjologia i społeczeństwo
(39)
Medycyna i zdrowie
(22)
Transport i logistyka
(13)
Filozofia i etyka
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Ochrona środowiska
(9)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Podróże i turystyka
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
1054 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Era neurokonektomiki – krótka historia, długa przeszłość; 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznanie fałszywie ujemne; 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych – problemy i wyzwania; 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci; 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze – nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej?; 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne; 7. Zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju; 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu; 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka alternatywnych procedur głosowania; 2. Alternatywne procedury głosowania w wybranych państwach świata- pomiędzy gwarancją zasady powszechności wyborów a zwiększeniem frekwencji wyborczej; 3. Prace nad wprowadzeniem alternatywnych procedur głosowania do polskiego prawa wyborczego; 4. Alternatywne procedury głosowania w Kodeksie Wyborczym i ich praktyczne zastosowanie w wyborach 2011 roku; 5. Funkcje alternatywnych procedur głosowania w polskim prawie wyborczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Organizacje efektywne i przedsiębiorcze: 1.1. Źródła wysokiej efektywności; 1.2. Orientacja przedsiębiorcza. Rozdział 2. Pozytywna psychologia i pozytywna nauka o organizacji: 2.1. Psychologia pozytywna; 2.2. Pozytywna nauka o organizacji. Rozdział 3. Elementy zarządzania pozytywnego: 3.1. (Pozytywny) kapitał psychologiczny; 3.2. Organizacyjne zachowania obywatelskie; 3.3. Empowerment psychologiczny; 3.4. Motywacja prospołeczna; 3.5. Pasja harmonijna, obsesyjna i przedsiębiorcza; 3.6. Pozytywna odmienność; 3.7. Postrzegane wsparcie organizacyjne; 3.8. Model badawczy. Rozdział 4. Wyniki badań: 4.1. Metodyka badań; 4.1.1. Zmienne i ich pomiar; 4.1.2. Próba badawcza; 4.1.3. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego; 4.2. Wyniki analizy ścieżek; 4.3. Wyniki analizy moderacji relacji przez otoczenie; 4.4. Omówienie wyników badań. Zakończenie. Spis tablic. Spis rysunków. Załącznik – Narzędzia badawcze. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seksoholizm : perwersja i miłość / Damian Zdrada. - Warszawa : Difin SA , 2017. - 264 s. : il. ; 23 cm.
1. Diagnoza kliniczna; 2. Psychodynamika i psychoterapia; 3. Seksoholizm a popkultura; 4. Kilka słów o miłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość a nowe technologie / red. nauk. Kazimierz Zieliński. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 156 s. : rys., tab., wykresy ; 23 cm.
Rozdział 1. Wybór technologii wytwarzania a akumulacja kapitału. Wprowadzenie. 1.1. Impulsy usprawnień technologicznych. 1.2. Istota wyboru technologii wytwarzania. 1.3. Oddziaływanie akumulacji kapitału. 1.4. Szybkość wdrażania zmian technologicznych. Podsumowanie. Rozdział 2. Przedsiębiorczość technologiczna w Polsce i w Unii Europejskiej. Wprowadzenie. 2.1. Przedsiębiorczość technologiczna. 2.2. Sektory wysokotechnologiczne w Polsce i w Unii Europejskiej. Podsumowanie. Rozdział 3. Dyfuzja i dyseminacja innowacji nowoczesnych technologii. Wprowadzenie. 3.1. Dyseminacja innowacji. 3.2. Dyfuzja innowacji. Podsumowanie. Rozdział 4. Sektory wysokich technologii a rozwój gospodarczy regionu. Wprowadzenie. 4.1. Rozwój gospodarczy i technologiczny. 4.2. Przedsiębiorstwa sektorów wysokotechnologicznych a rozwój gospodarczy. Podsumowanie. Rozdział 5. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Wprowadzenie. 5.1. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych a zrównoważony rozwój. 5.2. Środowiskowe efekty nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. 5.3. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na środowisko na przykładzie polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie. Rozdział 6. Firmy technologiczne w poszukiwaniu zasobów na rozwój. Analiza sytuacji wybranych spółek debiutujących na alternatywnym rynku NewConnect w Warszawie. Wprowadzenie. 6.1. Firmy technologiczne. 6.2. Finansowanie. 6.3. Rynki giełdowe dla firm technologicznych. 6.4. Badanie. Podsumowanie. Rozdział 7. Kierunki wpływu zmian technologicznych na funkcjonowanie sektora fonograficznego. Wprowadzenie. 7.1. Identyfikacja narzędzi analizy strategicznej uwzględniających aspekt technologii. 7.2. Zmiany technologiczne wpływające na funkcjonowanie sektora fonograficznego. 7.3. Wpływ rewolucji cyfrowej na sektor fonograficzny. 7.4. Reakcja sektora fonograficznego na rewolucję cyfrową w świetle narzędzi analizy strategicznej. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Prawno-organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych 1.1. Prawne podstawy działalności ochotniczych straży pożarnych 1.2. Organizacja ochotniczych straży pożarnych, zadania oraz finansowanie ich działalności interwencyjnej 1.3. Reguły organizacji oraz prowadzenia działań ratowniczo-gaśniczych 1.4. Potencjał ochotniczych straży pożarnych w Polsce Rozdział 2. Krajowy system ratowniczo-gaśniczy – organizacja i funkcjonowanie 2.1. Aspekty formalnoprawne – cel, zakres działania oraz zadania KSRG 2.2. Aspekty organizacyjno-funkcjonalne działania KSRG – organizacja i reguły funkcjonowania 2.3. Potencjał oraz organizacja przestrzenna krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 2.3.1. Organizacja Państwowej Straży Pożarnej 2.3.2. Organizacja sieci ochotniczych straży pożarnych 2.4. Działalność interwencyjna jednostek ochrony przeciwpożarowej na przykładzie województwa podkarpackiego 2.5. Rola współdziałania oraz koordynacji w organizacji i funkcjonowaniu krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego Rozdział 3. Istota uwarunkowań geograficzno-przestrzennych w procesie organizacji krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na przykładzie województwa podkarpackiego 3.1. Charakterystyka geograficzno-przestrzenna 3.2. Wpływ uwarunkowań przestrzennych na zagrożenia bezpieczeństwa powszechnego – klasyfikacja, źródła, charakter, skala 3.3. Rola statystyki zdarzeń w procesie organizacji KSRG; Konkluzje; Bibliografia; Wykaz skrótów; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bezpieczeństwo)
Wstęp; Rozdział 1. Epistemologiczne podstawy badań sprawności KSRG oraz gotowości operacyjnej funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.1. Istota, przeznaczenie oraz funkcje nauki w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.2. Metodologiczne i metodyczne uwarunkowania badań problematyki sprawności KSRG i gotowości funkcjonujących w jego strukturach podmiotów 1.3. Charakterystyka wybranych metod badawczych możliwych do zastosowania w badaniach problematyki bezpieczeństwa 1.4. Wybrane aspekty metodyki badań gotowości operacyjnej OSP i sprawności KSRG Rozdział 2. Sprawność KSRG i OSP – determinanty oraz diagnoza na przykładzie województwa podkarpackiego 2.1. Główne determinanty sprawności systemu decydujące o skuteczności działań ratowniczo-gaśniczych 2.2. Organizacja przestrzennej sieci podmiotów KSRG 2.3. Zdolność techniczna OSP w KSRG 2.4. Zdolność osobowa OSP w KSRG Rozdział 3. Koncepcja i kierunki doskonalenia sprawności i jakości działania OSP i KSRG 3.1. Zagadnienia prawne 3.2. Aspekty organizacyjne 3.3. Wdrażanie zmian w organizacji – sposoby i metody 3.4. Zarządzanie KSRG – prognozowane kierunki transformacji; Konkluzje; Podsumowanie; Bibliografia; Wykaz skrótów; Wykaz rysunków i tabel; Załączniki; Załącznik 1. Ankieta oceny potencjału ratowniczego OSP; Załącznik 2. Ankieta dotycząca finansowania gotowości operacyjnej OSP w województwie podkarpackim; Załącznik 3. Kwestionariusz mobilności ratownika OSP; Załącznik 4. Wyniki analizy zdolności osobowej jednostek OSP włączonych do KSRG w województwie podkarpackim w układzie powiatowym do skompletowania zastępu ratowniczego w dni robocze i wolne od pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp Część I. ŚWIADOMOŚĆ ŚRODOWISKOWA I ZACHOWANIA PROŚRODOWISKOWE Rozdział 1. Zachowawcze problemy zarządzania ludźmi 1.1. Świadomość środowiskowa pracowników 1.2. Zachowania prośrodowiskowe 1.3. Kształtowanie świadomości i zachowań prośrodowiskowych 1.4. Zachowania nieetyczne szkodzące środowisku 1.5. Problem zachowań nieetycznych proorganizacyjnych 1.6. Możliwości ograniczania zachowań nieetycznych Część II. PROCESY ZIELONEGO ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI (GREEN HRM) Rozdział 2. Procesy HR a Green HRM 2.1. Komponenty zielonego zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Zielona rekrutacja i selekcja 2.3. Zielona adaptacja i socjalizacja 2.4. Zielone postrzegane wsparcie organizacyjne 2.5. Zielone miejsca pracy; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków i tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przemian: Sztuczna inteligencja kreatorem nowego wymiaru zarządzania kapitałem ludzkim; Znaczenie zaufania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - wybrane aspekty; Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w Modelu EFQM; Przywództwo etyczne jako kryterium doboru osób przez zarządzających w organizacjach społecznie odpowiedzialnych. Badania pilotażowe; Wpływ kluczowych wartości przedsiębiorstwa na produktywność i efektywność kapitału ludzkiego; II. Rozwijanie kapitału ludzkiego - wymiana wiedzy i nauczanie na odległość: Kierunki zmian w inwestycjach w kapitał ludzki - studia wprowadzające; Zmiany na rynku szkoleń w Polsce - wybrane zagadnienia; Kompetencje menedżerów a transfer wiedzy w obszarze ZZL - wyniki badań z przedsiębiorstw międzynarodowych; Percepcja możliwość i uczenia się przez całe życie a zaangażowanie w pracę pracowników dziekanatów; Podnoszenie efektywności organizacji przy wykorzystaniu kapitału intelektualnego na przykładzie firmy telekomunikacyjnej; III. Pandemia COVID-19 - wyzwania dla ZZL: Społeczno-kulturowe konsekwencje pandemii w obszarze aktywności zawodowej w Polsce a strategie personalne; Praca zdalna w trakcie pandemii COVID-19 oraz wyzwania przyszłości; Polskie start-upy w dobie pandemii COVID-19 w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi; Praca zdalna w warunkach pandemii COVID-19. Wyniki badania satysfakcji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa; Praca zdalna a wypalenie zawodowe; IV. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich: Antecedencje zarządzania pokoleniowego w sektorze ochrony zdrowia; Wewnątrzpokoleniowy transfer wiedzy między baby boomersami pracującymi zdalnie na przykładzie szkół zawodowych; Wykluczenie cyfrowe osób starszych jako determinanta wdrażania koncepcji e-ZZL; Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w świetle koncepcji zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich; Propozycja wartości pracodawcy (EVP) z perspektywy przedstawicieli pokoleń współistniejących na polskim rynku pracy - refleksje z badań; Postrzeganie i ocena starszych pracowników w polskich organizacjach - wyniki badań; V. Kształcenie i dokształcanie w nowych uwarunkowaniach: Negatywne skutki zdalnego kształcenia studentów w dobie COVID-19; Postcovidowa wizja pracy nauczyciela akademickiego w przyszłości; Założenia koncepcji Young Human Resources; Przywództwo edukacyjne - nowe wyzwanie dla dyrektorów polskich szkół; VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wymiar praktyczny: Partycypacja pracownicza w polskich młodzieżowych klubach sportowych a efektywność pracy trenera i instruktora sportu; Zarządzanie relacjami z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach rodzinnych; Sukcesja jako proces włączania kolejnej generacji rodziny do przedsiębiorstwa; Wizerunek organizacji w sieci jako element employer brandingu; Proces doboru kadr w polskich organizacjach w ocenie pracowników; Budowanie marki osobistej a zatrudnialność - wyniki systematycznego przeglądu literatury; Pozyskiwanie i adaptacja pracowników w przedsiębiorstwach na podstawie zrealizowanych badań; Zrównoważona praca z nowoczesnymi technologiami - cyfrowy dobrostan pracowników; Błąd w organizacji - sposoby postrzegania i radzenia sobie z nim; Promocja zdrowego stylu życia pracowników jako ważnego elementu zrównoważonego rozwoju; Zastosowanie metody analizy ruchu człowieka do badania dobrostanu fizycznego pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych o podstawowym znaczeniu dla medycyny pracy; Wstęp; Rozdział 1. System ochrony zdrowia w Polsce 1.1. Model systemu ochrony zdrowia 1.2. Świadczenia gwarantowane świadczeniobiorcom 1.3. Rozwój i podstawy prawne funkcjonowania medycyny pracy Rozdział 2. Organizacja i zadania służby medycyny pracy 2.1. Jednostki organizacyjne i personel służby medycyny pracy 2.2. Zadania służby medycyny pracy 2.3. Dokumentacja służby medycyny pracy Rozdział 3. Ochrona zdrowia pracujących jako zadanie pracodawcy 3.1. Podstawowe obowiązki pracodawcy 3.2. Szczególne obowiązki pracodawcy 3.3. Badania profilaktyczne pracowników Rozdział 4. Badania lekarskie i orzecznictwo medycyny pracy 4.1. Badania lekarskie uczniów, słuchaczy, studentów 4.2. Badania lekarskie pracowników 4.3. Badania lekarskie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, kierowców, inspektorów transportu drogowego 4.4. Badania lekarskie sędziów, prokuratorów, kuratorów i komorników sądowych 4.5. Badania lekarskie pracowników ochrony, detektywów i strażników gminnych 4.6. Badania osób ubiegających się o pozwolenie na broń 4.7. Badania lekarskie skazanych 4.8. Badania sanitarno-epidemiologiczne 4.9. Urlopy dla poratowania zdrowia 4.10. Rozpoznawanie i stwierdzanie chorób zawodowych; Bibliografia; Wykaz tabel, wykresów i wzorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wprowadzenie Rozdział 1. Zakłócenia w komunikacji wewnątrzrodzinnej 1.1. Zasady porozumiewania się w rodzinie 1.2. Rodzina jako system wzajemnej komunikacji 1.3. Błędy w myśleniu zniekształcające wzajemne relacje w rodzinie Rozdział 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne zapobiegające kryzysowi w relacjach wewnątrzrodzinnych 2.1. Wiarygodność i skuteczność relacji wewnątrzrodzinnych 2.2. Wzbudzanie sympatii 2.3. Atrakcyjność interpersonalna 2.4. Sygnały głosowe 2.5. Zestaw dobrych i złych zachowań niewerbalnych 2.6. Komunikacyjne rozumienie mowy ciała małego dziecka Rozdział 3. Komunikacja konfliktogenna w rodzinie 3.1. Komunikacja wyzwalająca i łagodząca nieporozumienia w rodzinie 3.2. Relacje szkodliwe dla dzieci 3.3. Komunikacja zaniedbująca dzieci Rozdział 4. Komunikacja metaforyczna w pracy terapeutycznej z rodziną 4.1. Metafora jako środek komunikacji w terapii rodzin 4.2. Metafory problemów rozwojowych rodziny 4.3. Metafory relacji wewnątrzrodzinnych Rozdział 5. Chronologia zmienności relacji wewnątrzrodzinnych 5.1. Kamienie milowe w życiu rodziny 5.2. Dynamika relacji w rodzinie 5.3. Relacje interpersonalne od narzeczeństwa do emerytury i starości 5.4. Rodzina „okaleczona” rozwojowo i relacyjnie Rozdział 6. Terapia ucząca skutecznej komunikacji w rodzinie 6.1. Czynniki zaburzające relacje wewnątrzrodzinne 6.2. Style wadliwej komunikacji w rodzinie 6.3. Przywracanie prawidłowych relacji między członkami rodziny Rozdział 7. „Drzewo genealogiczne” relacji wewnątrzrodzinnych 7.1. Symbole genogramu 7.2. Zasady tworzenia mapy rodziny wielopokoleniowej 7.3. Genogram w ustalaniu dawnych i aktualnych relacji w rodzinie Rozdział 8. Tworzenie dobrych relacji wewnątrzrodzinnych 8.1. Znoszenie barier komunikacyjnych w rodzinie 8.2. Klucz do dobrych relacji wewnątrz rodziny 8.3. Skuteczne porozumiewanie się w rodzinie; Podsumowanie i konkluzje; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Spis ramek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym. Rozdział 1. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa: Wprowadzenie; 1.1. Rozwój rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej; 1.2. Cel, istota i zakres rachunkowości zarządczej; 1.3. Controlling a rachunkowość zarządcza; 1.4. Miejsce rachunku kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa; 1.5. Nowoczesny system zarządzania kosztami (controlling kosztów); 1.5.1. Koszty jako efekt celowego wykorzystania zasobów; 1.5.2. Obiekty kosztów;1.5.3. System zarządzania (controlling kosztów); Literatura; Podstawowe terminy. Część II. Rachunek kosztów. Rozdział 2. Pomiar i prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym: Wprowadzenie; 2.1. Prezentacja i ewidencja kosztów dla celów sprawozdawczości zewnętrznej; 2.1.1. Prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym; 2.1.2. Cele sprawozdawczego rachunku kosztów; 2.1.3. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowym; 2.1.4. Funkcjonalna (podmiotowa) struktura organizacyjna przedsiębiorstwa w rozwiązaniach ewidencyjnych rachunku kosztów; 2.1.5. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowo-kalkulacyjnym; 2.2. Kalkulacja kosztów produktów w tradycyjnych rozwiązaniach rachunku kosztów; 2.2.1. Cel i obiekt kalkulacji; 2.2.2. Wpływ organizacji produkcji na wybór metody kalkulacji; 2.2.3. Rodzaje i metody kalkulacji stosowane w sprawozdawczym rachunku kosztów; 2.2.4. Kalkulacja podziałowa i jej odmiany; 2.2.5. Kalkulacja doliczeniowa i jej odmiany; 2.3. Rachunek kosztów normalnych; 2.4. Działalność pomocnicza; 2.4.1. Rozliczenie kosztów wydziałów pomocniczych; 2.4.2. Kalkulacja kosztów świadczeń działalności pomocniczej; 2.4.3. Metody rozliczania świadczeń działalności pomocniczej. Rozdział 3. Koszty w problemowych rachunkach decyzyjnych: Wprowadzenie; 3.1. Proces podejmowania decyzji; 3.2. Podstawowe pojęcia w problemowym rachunku kosztów; 3.3. Zastosowanie problemowych rachunków decyzyjnych; 3.3.1. Decyzja „wytworzyć czy kupić”; 3.3.2. Decyzja „utrzymanie czy zaprzestanie produkcji”; 3.3.3. Decyzja „przetwarzanie czy sprzedaż produktów”; 3.3.4. Realizacja specjalnego zamówienia; 3.3.5. Optymalizacja decyzji w warunkach ograniczonych zasobów. Rozdział 4. Rachunek kosztów zmiennych: Wprowadzenie; 4.1. Rachunek kosztów zmiennych; 4.1.1. Zachowanie się kosztów pod wpływem zmian w poziomie aktywności. Koszty stałe i koszty zmienne; 4.1.2. Czynniki mające wpływ na zachowanie się kosztów; 4.2. Wykorzystanie koncepcji rachunku kosztów zmiennych do wyceny zapasów i ustalania wyniku na sprzedaży; 4.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych. Rozdział 5. Nowoczesny rachunek kosztów: Wprowadzenie; 5.1. Przyczyny powstania i rozwoju nowoczesnych rozwiązań rachunku kosztów; 5.2. Zdefiniowanie rachunku kosztów działań w wybranych podręcznikach amerykańskich i polskich; 5.3. Rachunek kosztów działań; 5.3.1. Prezentacja koncepcji rachunku kosztów działań przez Kaplana i Coopera; 5.3.2. Budowa modelu rachunku kosztów działań; 5.3.3. Hierarchiczny model kosztów; 5.4. Pożądany model rachunku kosztów działań; 5.4.1. Podejście zasobowe; 5.4.2. Kalkulacja kosztów w pożądanym modelu rachunku kosztów działań; 5.5. Rozwój rachunku kosztów działań; 5.5.1. Rachunek kosztów działań sterowany czasem (time-driven activity-based costing); 5.5.2. Obiektowy rachunek kosztów; Literatura; Podstawowe terminy. Część III. Rachunkowość zarządcza zorientowana na pomiar i zrozumienie tworzenia wartości dla klienta. Rozdział 6. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb podejmowania decyzji kształtujących rentowność portfela produktów i klientów: Wprowadzenie; 6.1. Rola rachunku kosztów w dostarczeniu prawidłowej informacji do zarządzania rentownością portfela produktów; 6.1.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością produktów; 6.1.2. Znaczenie hierarchii kosztów produktów w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.2. Kształtowanie rentowności portfela klientów, kanałów dystrybucji oraz rynków; 6.2.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością klientów, kanałów dystrybucji i rynków; 6.2.2. Znaczenie hierarchii kosztów klienta w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.3. Budowanie raportów rentowności we współczesnych przedsiębiorstwach – doświadczenia praktyczne; 6.3.1. Definiowanie obiektów o różnej rentowności; 6.3.2. Ustalenie przychodów dla zdefiniowanych obiektów; 6.3.3. Ustalenie kosztów dla zdefiniowanych obiektów. Rozdział 7. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb optymalizacji kosztów w łańcuchu wartości: Wprowadzenie; 7.1. Zarządzanie zasobami oraz działaniami w przedsiębiorstwie; 7.1.1. Zarządzanie zasobami; 7.1.2. Działania dodające wartość dla klienta i niedodające jej; 7.1.3. Analiza czynników kosztotwórczych; 7.2. Zarządzanie kosztami jakości; 7.3. Zarządzanie kosztami dostawców; 7.4. Zarządzanie niewykorzystanym potencjałem; 7.4.1. Wpływ optymalizacji operacyjnej na wysokość kosztów zasobów zaangażowanych; 7.4.2. Identyfikacja niewykorzystanego potencjału; 7.4.3. Przypisanie odpowiedzialności za niewykorzystany potencjał w przedsiębiorstwie; 7.5. Alternatywne podejścia do zarządzania efektywnością w łańcuchu wartości; 7.5.1. Optymalizacja przy wykorzystaniu teorii ograniczeń; 7.5.2. Szczupłe zarządzanie i szczupła rachunkowość (lean accounting). Rozdział 8. Zarządzanie kosztami nowych produktów i technologii: Wprowadzenie; 8.1. Rachunek kosztów docelowych; 8.1.1. Ustalanie kosztu docelowego; 8.1.2. Ustalenie kosztu możliwego do osiągnięcia; 8.2. Metody wspierające osiąganie kosztu; 8.2.1. Analiza kosztów łańcucha wartości nowego produktu; 8.2.2. Analiza wartości produktu; 8.2.3. Kaizen costing; 8.2.4. Proces projektowania produktów zmierzający do łatwiejszego produkowania i obsługi posprzedażnej; 8.2.5. Strategia wspólnych platform produktów. Rozdział 9. Wykorzystanie rachunku kosztów zmiennych do pomiaru efektywności oraz podejmowania decyzji w krótkim okresie: Wprowadzenie; 9.1. Analiza: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.1. Podstawowe założenia analizy: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.2. Analiza wrażliwości przy niezmienionych kosztach stałych. Wskaźnik (współczynnik) marży na pokrycie (WMNP); 9.1.3. Punkt krytyczny; 9.1.4. Marża bezpieczeństwa; 9.1.5. Uwzględnienie w analizie KRPZ planowanego zysku na sprzedaży oraz planowanego zysku ze sprzedaży po opodatkowaniu; 9.1.6. Analiza wrażliwości przy zmianach w poziomie kosztów stałych. Dźwignia operacyjna. Stopień dźwigni operacyjnej; 9.1.7. Analiza KRPZ przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2. Podejmowanie decyzji; 9.2.1. Uwzględnienie czynników ograniczających przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2.2. Specjalne decyzje cenowe; 9.3. Segmentowy rachunek marż pokrycia; Literatura; Podstawowe terminy. Część IV. Rachunkowość zarządcza w procesie pomiaru i komunikowania wyników działalności Rozdział 10. Balanced scorecard: Wprowadzenie; 10.1. Balanced scorecard – sformalizowany sposób wdrożenia strategii przedsiębiorstwa; 10.1.1. Balanced scorecard – brakujące narzędzie procesu zarządzania strategicznego; 10.1.2. Proces przełożenia strategii na działanie przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.2. Budowa balanced scorecard; 10.2.1. Perspektywa finansowa; 10.2.2. Perspektywa klienta; 10.2.3. Perspektywa procesów wewnętrznych; 10.2.4. Perspektywa uczenia się i wzrostu; 10.2.5. Podstawowe zasady budowy balanced scorecard; 10.3. BSC jako system zarządzania strategią; 10.3.1. Cykl zarządzania strategią przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.4. Wdrażanie balanced scorecard; 10.4.1. Klarowanie strategii; 10.4.2. Wypracowanie celów strategicznych; 10.4.3. Budowanie związków przyczynowo-skutkowych; 10.4.4. Wybór miar oraz określenie ich wartości obecnych i docelowych; 10.4.5. Opracowanie inicjatyw strategicznych; 10.4.6. Uruchomienie balanced scorecard; 10.4.7. Sformalizowany proces realizacji strategii a wyniki przedsiębiorstw. Rozdział 11. Budżety jako instrument zarządzania: Wprowadzenie; 11.1. Istota ośrodków odpowiedzialności i pomiar efektów ich działalności; 11.1.1. Kontrola zarządzania w organizacjach zdecentralizowanych; 11.1.1.1. Rachunkowość według ośrodków odpowiedzialności; 11.1.1.2. Ośrodki odpowiedzialności; 11.1.2. Ośrodki kosztów; 11.1.2.1. Koszty kontrolowane i koszty niekontrolowane; 11.1.2.2. Ośrodki kosztów standardowych; 11.1.2.3. Ośrodki kosztów dyskrecjonalnych; 11.1.3. Ośrodki przychodów; 11.1.4. Ośrodki rentowności; 11.1.5. Ceny wewnętrzne; 11.1.5.1. Poziom cen wewnętrznych dla transferu z ośrodka kosztów i rentowności; 11.1.5.2. Negocjowana cena wewnętrzna a korzyści przedsiębiorstwa; 11.1.6. Ośrodki inwestycji; 11.1.6.1. Stopa zwrotu z aktywów (ROI); 11.1.6.2. Nadwyżka wyniku na działalności operacyjnej (RI); 11.1.6.3. Ekonomiczna wartość dodana (EVA); 11.2. Budżety – istota i zasady tworzenia; 11.2.1. Pojęcie koncepcji zarządzania z wykorzystaniem budżetów; 11.2.1.1. Co to jest budżet?; 11.2.1.2. Istota kontroli budżetowej; 11.2.2. Planowanie strategiczne, taktyczne, operacyjne (budżet); 11.2.3. Proces budżetowania, jego zadania i zasady funkcjonowania; 11.2.3.1. Zadania budżetów; 11.2.3.2. Etapy procesu budżetowania; 11.2.3.3. Rodzaje i źródła standardów w procesie tworzenia budżetu; 11.2.4. Budżet wiodący i jego elementy; 11.2.5. Metody tworzenia budżetu wiodącego; 11.2.5.1. Budżety kroczące; 11.2.5.2. Budżety przyrostowe i „od zera”; 11.2.5.3. Budżetowanie odgórne i partycypacyjne; 11.2.6. Ilustracja budżetu wiodącego (ogólnego); 11.2.6.1. Dane dotyczące sprzedaży; 11.2.6.2. Produkcja; 11.2.6.3. Informacje dotyczące kosztów produkcji; 11.2.6.4. Koszty sprzedaży; 11.2.6.5. Koszty ogólnego zarządu; 11.2.6.6. Środki pieniężne; 11.2.6.7. Działalność inwestycyjna; 11.2.6.8. Informacje dotyczące zobowiązań podatkowych; 11.2.6.9. Opracowanie budżetu; 11.3. Kontrola wykonania budżetu – wykorzystanie rachunku kosztów standardowych; 11.3.1. Budżet statyczny – wyjściowy (static budget) i odchylenia od budżetu statycznego (static budget variances); 11.3.2. Budżet elastyczny (flexible budget), odchylenia od budżetu elastycznego (flexible budget variances); 11.3.3. Analiza odchyleń kosztów; 11.3.3.1. Odchylenia kosztów materiałów bezpośrednich; 11.3.3.2. Odchylenia kosztów robocizny bezpośredniej; 11.3.3.3. Odchylenia zmiennych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.3.4. Odchylenia stałych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.4. Ujawnianie i rozliczanie odchyleń – odchylenia istotne i nieistotne; 11.4. Krytyka tradycyjnego budżetowania jako narzędzia zarządzania w XXI wieku i kierunki zmian; 11.5. Budżetowanie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań; 11.5.1. Konstrukcja modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.2. Szacowanie standardu zużycia zasobów i działań w modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.3. Proces sporządzania budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA I – tworzenie planu; 11.5.4. Aktualizacja budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) na podstawie rzeczywistej wielkości produkcji/sprzedaży – FAZA II; 11.5.5. Kontrola wykonania budżetu sporządzonego przy wykorzystaniu Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA III; Rozdział 12. Decyzje inwestycyjne w rachunkowości zarządczej – budżetowanie kapitałowe: Wprowadzenie; 12.1. Istota budżetowania kapitałowego; 12.2. Modele budżetowania kapitałowego; 12.3. Klasyfikacja projektów; 12.4. Etapy procesu budżetowania kapitałowego; 12.5. Istotne przepływy pieniężne w budżetowaniu kapitałowym; 12.6. Techniki budżetowania kapitałowego; 12.6.1. Metody statyczne; 12.6.1.1. Rachunek porównawczy kosztów; 12.6.1.2. Rachunek porównawczy zysków; 12.6.1.3. Metoda okresu zwrotu; 12.6.1.4. Księgowa stopa zwrotu; 12.6.2. Techniki dynamiczne; 12.6.2.1. NPV; 12.6.2.2. Wskaźnik wartości zaktualizowanej netto; 12.6.2.3. Indeks zyskowności; 12.6.2.4. Wewnętrzna stopa zwrotu; 12.6.2.5. Modyfikacje wewnętrznej stopy zwrotu; 12.7. Instrukcja budżetowa; 12.8. Problemy budżetowania kapitałowego; 12.8.1. Ryzyko w procesie budżetowania kapitałowego; 12.8.2. Koszt kapitału w budżetowaniu kapitałowym; 12.8.3. Inflacja w procesie budżetowania kapitałowego. Rozdział 13. Rachunkowość zarządcza jako baza informacyjna dla raportowania zintegrowanego: Wprowadzenie; 13.1. Istota i cele raportowania zintegrowanego; 13.2. Elementy raportu zintegrowanego; 13.3. Model biznesu w raportowaniu zintegrowanym; 13.4. Rola rachunkowości zarządczej w raportowaniu zintegrowanym; Literatura; Podstawowe terminy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Wstęp; 1. Specyfika zarządzania systemem pomocy społecznej: 1.1. Geneza systemu pomocy społecznej; 1.2. Pojęcie i zakres pomocy społecznej; 1.3. Identyfikacja struktury pomocy społecznej w Polsce; 1.4. Systemy pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej; 1.5. Problemy i wyzwania zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 1.6. Idea menedżerskiego zarządzania pomocą społeczną; 1.7. Dobre praktyki w zakresie zarządzania jednostkami pomocy społecznej w wybranych państwach Unii Europejskiej. 2. New Public Management jako koncepcja menedżerskiego zarządzania w sektorze publicznym: 2.1. Ewolucja zarządzania w sektorze publicznym; 2.2. Geneza i rozwój nowego zarządzania publicznego; 2.3. Założenia nowego zarządzania publicznego; 2.4. Klasyfikacja instrumentów nowego zarządzania publicznego; 2.5. Wdrażanie reform nowego zarządzania publicznego w wybranych państwach; 2.6. Nowe zarządzanie publiczne w Polsce. 3. Diagnoza zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej: 3.1. Metody badawcze w zakresie diagnozy zarządzania jednostkami pomocy społecznej; 3.2. Założenia metodyczne badań kooperatywnych; 3.3. Metodyka badań własnych; 3.4. Przebieg procesy badawczego; 3.5. Zastosowanie metody statystyczne i weryfikacja hipotez; 3.6. Porównawcza analiza wyników badań dla OPS i PCPR. 4. Koncepcja menedżerskiego zarządzania jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej w aspekcie badań empirycznych: 4.1. Status instytucjonalny jednostek pomocy społecznej; 4.2. Świadczenia i usługi społeczne; 4.3. System organizacyjny jednostek pomocy społecznej; 4.4. Menedżer pomocy społecznej; 4.5. Zarządzanie wynikami w jednostkach pomocy społecznej; 4.6. Ocena możliwości wdrożenia koncepcji; 4.7. Przebieg procesy wdrożenia koncepcji; 4.8. Spodziewane korzyści wdrożenia koncepcji. Zakończenie; Bibliografia; Spis tabel; Spis rysunków; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. RAMY DEFINICYJNE I PRAWNE PROGRAMOWANIA I WDRAŻANIA POLITYK PUBLICZNYCH: 1. O pojęciu polityki publicznej; 2. Współzależność prawa i programowania; 3. Polityka publiczna jako forma działania administracji publicznej w środowisku społeczno-technologicznym epoki informacyjnej; 4. Reforma jako korekta racjonalności. Część II. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE HORYZONTALNYM I SEKTOROWYM: 1. Ograniczenia w urządzaniu gier hazardowych jako instrument działania w realizacji polityki publicznej; 2. Czy Komisja Nadzoru Finansowego realizuje politykę publiczną w zakresie stabilności systemu bankowego i bezpieczeństwa finansowego państwa? Rozważania na tle charakteru prawnego rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego; 3. Wpływ polityki publicznej na ograniczanie deficytu i długu publicznego w wybranych państwach europejskich; 4. Realizacja polityki społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej w odniesieniu do informatyzacji administracji publicznej w Polsce; 5. Polityka wobec Romów jako polityka publiczna – pomiędzy poziomem regionalnym a lokalnym; 6. Polityka administracyjna państwa w odniesieniu do autostrad i dróg ekspresowych. Część III. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE LOKALNYM: 1. Rola kontroli i nadzoru w administracji na przykładzie polityki publicznej miasta Krakowa; 2. Prywatyzacja zadań publicznych jako przykład polityki lokalnej; 3. Ustawowe stosunki prawne między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi w ramach działalności pożytku publicznego jako przykład relacji na publicznoprawnej płaszczyźnie normatywnej; 4. Partycypacja społeczna w lokalnej polityce publicznej na przykładzie konsultacji społecznych; 5. Strategia rozwoju uzdrowisk – wybrane aspekty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka poświęcona jest ukazaniu kondycji przedsiębiorstw rodzinnych oraz ich rodzin w sytuacji zmiany generacyjnej. Dwudziestopięcioletni okres przemian ustrojowych w Polsce jest ku temu dobrą okazją. O ile sama rodząca się idea przedsiębiorczości oraz możliwość prowadzenia własnego biznesu - zwłaszcza w pierwszej połowie lat dziewięćdziesiątych XX w – były powszechnie uznawane za ważną kwestię i zarazem niezbędny element udanej transformacji ustrojowej, o tyle wydaje się, że w ostatnich latach problematyka ta w publicznej dyskusji straciła wyraźnie na atrakcyjności. Niezależnie od przyczyn tego stanu rzeczy warto podkreślić, że obecnie, w porównaniu z dekadą lat 90-tych, obserwuje się małą dynamikę przyrostu miejsc pracy w sektorze prywatnym. Istotnym problemem w warunkach globalizacji jest długotrwała stagnacja na rynku pracy wraz z ujawnianiem się jego strukturalnych problemów w postaci odporności na typowe działania pobudzające stosowane przez instytucje rynku pracy. W przypadku Polski wciąż pokutują negatywne stereotypy związane z przedsiębiorcami, zaskakujące jest także to, że w społecznej świadomości brak jest silnego powiązania prywatnej działalności gospodarczej z rodziną, które spotyka się w innych krajach. Wszystkie wskazane tu kwestie tworzą splot negatywnych okoliczności, który wywołuje potrzebę działań na rzecz ponownego zainteresowania się tym co w istocie jest wyrazem naszej pozytywnej aktywności. Staje się to tym bardziej istotne im bardziej w toczącej się dyskusji o problemach globalizacji, o znaczeniu wykluczenia społecznego czy roli kapitałów społecznych i kulturowych, pomija się problemy przedsiębiorczości i samych przedsiębiorców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej