Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Czytelnia
(3)
Autor
Akademia Podlaska
(1)
Potęga Witold
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Nauczanie
(2)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika
(1)
Regionalizm
(1)
Telewizja
(1)
Telewizja regionalna
(1)
Środki masowego przekazu regionalne
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.126)
1. Ogólne problemy badań humanistycznych: Biografie a sytuacje dla autokreacji; Metodologia badań humanistycznych a badania pedagogiczne; Badania oświatowe na Ukrainie- podstawowe kierunki, specyfika organizacyjna, perspektywy; Pseudohipotezy i pseudoteorie (naukowe); Z podstawowych zagadnień metodologii nauk; Działalność organizatorska w badaniach naukowych; Obserwacja i eksperyment w badaniach pedagogicznych; Kryteria oceny jakościowej prac naukowych; Teorie pedagogiczne na tle transcedentalnego interpretacjonalizmu- rozważania wprowadzające; O logicznych podstawach eksperymentu; Rola interpretacji w metodologii badań społecznych; Problemy metodologiczne badania wartości społecznych w konsumpcji; 2. Próba badawcza i jej dobór: Podstawowe problemy teorii doboru próby; Dobór próby badawczej; Dylematy i decyzje metodologiczne przy określaniu minimalnej wielkości próby; 3. Charakterystyka wybranych obszarów badań pedagogicznych: Tendencje zmian w edukacji dla bezpieczeństwa- jako nowy obszar badań pedagogicznych; Kształcenie ustawiczne jako platforma edukacyjna i ważny obszar badań; Transformacja celów w edukacji jako obszar badań naukowych; Kwalifikacje zawodowe absolwentów szkół obszarem badań pedagogiki pracy; Elementy wspólne i rozbieżne standardów kwalifikacji zawodowych i standardów egzaminacyjnych; 4. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: Kompleksowe badania eksperymentalne; Komputer jako wielofunkcyjne medium w placówkach wychowania przedszkolnego- wyniki badań; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczyciela przedmiotów ogólnotechnicznych; Techniczna wiedza pojęciowa uczniów szkół zawodowych; Poziom akceptacji dzieci chorych na anoreksję w rodzinie: wyniki badań; Znacznie wyboru dalszej drogi edukacyjnej przez uczniów na etapie nauki w gimnazjum- w świetle badań własnych; Znajomość pojęć szkolnych uczniów trzecich klas gimnazjum, a ich pochodzenie społeczne; O komunikacji dialogowej miedzy młodzieżą a nauczycielami- na podstawie badań własnych; 5. Rozważania różne: Demokracja- jak uczyć jej w szkole; Wybrane krytyczne poglądy na temat funkcjonowania szkoły i nauczyciela; Rozwój i awans zawodowy nauczyciela na przełomie XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Specyfika lokalnej telewizji kablowej; 2. Telewizja lokalna wobec zadań i potrzeb kulturalnych społeczności regionu; 3. Telewizje kablowe: TV Siedlce i master TV w Łukowie; 4. Telewizja lokalna w ofercie treści regionalnych; 5. Upowszechnianie kultury regionalnej przez telewizję regionalna; 6. Funkcje lokalnej telewizji kablowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej