Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(14)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
E-booki
(16)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(12)
Autor
Lewicka Maria
(3)
Sankowska Anna
(2)
Wańtuchowicz Monika
(2)
Baran Beata
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Białkowska Paula
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Chmielewski Jan
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Drozdek Adam
(1)
Ejdys Joanna
(1)
Feczko Piotr
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Gardocka Teresa (1947- )
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grudecki Michał
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Grudzewski Wiesław Maria
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Hejduk Irena Krystyna
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kamiński Robert
(1)
Kapusta Monika
(1)
Kil Jan (1991- )
(1)
Klimczak Joanna
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Konieczny Jerzy
(1)
Koredczuk Józef
(1)
Kotelska Jolant
(1)
Kożuch Barbara (1950- )
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Kładź-Postolska Katarzyna
(1)
Liwo Marian Andrzej
(1)
Machalica-Drozdek Katarzyna
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Majewski Kamil
(1)
Makowiec Bartosz
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Mandes Sławomir
(1)
Marcinkowska Monika
(1)
Margoński Marek
(1)
Mastrogiacomo Stefano
(1)
Michalik Izabela
(1)
Michalski Dariusz
(1)
Mikołajczyk Marian
(1)
Miśkowicz Tomasz
(1)
Moszkowicz Mieczysław
(1)
Mularska-Kucharek Monika
(1)
Nancka Grzegorz
(1)
Nikodemska Marta
(1)
Olszewska Dorota
(1)
Osterwalder Alexander
(1)
Papadakos Trish
(1)
Papis Wojciech
(1)
Pobiedzińska Karolina
(1)
Podgórska-Rykała Joanna
(1)
Pokora Andrzej
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Romanowska Elżbieta
(1)
Rozmus Dariusz (1961- )
(1)
Ryńca Radosław
(1)
Shulgina Ludmila
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Skawińska Małgorzata
(1)
Smith Alan (1982- )
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Stawarska-Rippel Anna
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Synowiec Jadwiga
(1)
Szczygieł Tomasz
(1)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(1)
Sztompka Piotr
(1)
Słysz Aleksander
(1)
Tkacz Sławomir
(1)
Tomaszuk Anna
(1)
Trutkowski Cezary
(1)
Uruszczak Wacław
(1)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(1)
Wasiluk Anna
(1)
Wróbel Magdalena
(1)
Wygaś Sebastian
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Wójcicka Ewa
(1)
Wąsowicz Marek
(1)
Zawiła Anna
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Ziaeian Yasmin
(1)
Zieliński Marek
(1)
Zientara Anna
(1)
Śladkowski Mariusz
(1)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
angielski
(1)
Temat
Zaufanie
(10)
Zarządzanie
(3)
Kadry
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Nadużycie zaufania
(2)
Organizacje
(2)
Praca zespołowa
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
BHP
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Demokracja
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka lekarska
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Historia prawa
(1)
Image
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Inicjatywa ludowa
(1)
Innowacje
(1)
Interesariusze
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Lityński, Adam (1940- )
(1)
Miasta
(1)
Motywacja pracy
(1)
Operat szacunkowy
(1)
Organizacja
(1)
Polityka
(1)
Postawy
(1)
Postępowanie administracyjne
(1)
Pozwolenie na budowę
(1)
Praca
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo do ochrony zdrowia
(1)
Prawo kanoniczne
(1)
Prawo karne gospodarcze
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prawo medyczne
(1)
Prawo ochrony zdrowia
(1)
Prawo rzymskie
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo komunalne
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Przywództwo
(1)
Psycholodzy
(1)
Rzeczoznawcy majątkowi
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Second Life (gra komputerowa)
(1)
Sektor publiczny
(1)
Socjologia organizacji
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Strajki
(1)
Studenci
(1)
Subsydiarność
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sąd Najwyższy (Polska)
(1)
Służba celna
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Ustrój majątkowy małżeński
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wiarygodność
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Wycena nieruchomości
(1)
Władza państwowa
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Zarządzanie zaufaniem
(1)
Zawód zaufania publicznego
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Kontekst: Dlaczego zaufanie?, 1. Zwrot teoretyczny w socjologii. Cz.II Teoria: 2. Idea zaufania, 3. Odmiany zaufania, 4. Filary zaufania, 5. Geometraia zaufania, 6. Kultura zaufania, 7. Funkcje zaufania. Cz.II Aplikacje: 8. Zaufanie w demokracji, 9. Zaufanie do nauki, 10. Zaufanie w erze globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jednym z czynników determinujących obecny i przyszły rozwój społeczno-gospodarczy jest poziom cyfryzacji (mierzony skalą zjawiska i jego zakresem – przedmiotowym, podmiotowym, geograficznym, dynamiką zmian oraz skalą powodowanych skutków) odnoszący się do każdej sfery życia ludzkiego. W konsekwencji procesów cyfryzacji wyłonił się nowy typ społeczeństwa – społeczeństwo informacyjne. Według Bella w społeczeństwie informacyjnym w procesach podejmowania decyzji politycznych i gospodarczych oraz funkcjonowaniu gospodarki najistotniejszą rolę odgrywa informacja. Procesy związane z zarządzaniem informacją, a w szczególności z jej pozyskiwaniem, gromadzeniem, przetwarzaniem, przesyłaniem i upowszechnianiem oraz wykorzystywaniem, stanowią podstawę wszelkich decyzji społeczno-gospodarczych. Komputery, Internet i techniki cyfrowe umożliwiają narzędziowo realizację wskazanych procesów zarządzania informacją.

Jednym z obszarów zastosowań technologii ICT w ramach społeczeństwa informacyjnego jest e-administracja. Dostrzegając potrzebę zintensyfikowania poziomu wdrażania i upowszechniania rozwiązań w zakresie e-administracji oraz posiadając wiedzę i świadomość, że jednym
z kluczowych czynników sukcesu adaptacji rozwiązań e-administracji jest zaufanie, autorka za obszar swoich naukowych zainteresowań wybrała problematykę zaufania do technologii.

Podjęte przez autorkę badania są odzwierciedleniem coraz częstszej krytyki ekonomii głównego nurtu, charakteryzowanej przez procesy „odspołecznienia”, i forsowanego podejścia wyjaśniania zachowań ludzkich tylko i wyłącznie w kategoriach idealnych, ściśle racjonalnych wyborów. W obliczu pojawiania się zjawisk i konstruktów trudnych do wytłumaczenia tylko i wyłącznie w kontekście racjonalności działania – coraz częściej paradygmat funkcjonalistyczny jest kwestionowany. Przykłady ekonomii behawioralnej, eksperymentalnej czy teorii gier akcentują wagę innych wartości niż wartości ekonomiczne w procesie podejmowania decyzji przez człowieka. Jedną z takich wartości jest zaufanie, które dokładnie wpisuje się w zmianę paradygmatu i odzwierciedla coraz powszechniejsze skupianie się na wymiarze kulturowym i życiu codziennym.
Celem głównym pracy było opracowanie oraz operacjonalizacja metodyki budowy modelu pomiaru zaufania do technologii. Na potrzeby realizacji celu głównego pracy przyjęto cele szczegółowe o charakterze: poznawczym, metodycznym oraz utylitarnym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ma charakter teoretyczno-empiryczny i trzy główne cele. Pierwszy z nich to wyjaśnienie i systematyzacja pojęć związanych z zaufaniem w relacjach business-to-business (B2B). W warstwie metodycznej celem było rozwinięcie metody pomiaru zaufania w ujęciu dynamicznym oraz konceptualizacja i operacjonalizacja kluczowych pojęć. Jako trzeci (poznawczy) cel wybrano określenie charakteru zmian zaufania z uwzględnieniem perspektywy nabywcy i dostawcy oraz identyfikację wpływu dynamiki zaufania na funkcjonowanie relacji business-to-business i osiąganych efektów. Część teoretyczna powstała na podstawie krytycznego, pogłębionego i interdyscyplinarnego przeglądu literatury. Większość materiału źródłowego stanowiły artykuły publikowane w anglojęzycznych czasopismach naukowych. Na potrzeby monografii zaprojektowano i przeprowadzono badania z wykorzystaniem zróżnicowanych metod badawczych: eseju, indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz kontekstowo osadzonych w środowisku projektowym badań ankietowych (CATI). Oryginalny wkład monografii do badań nad zaufaniem można szczególnie odnieść do pogłębionego rozpoznania zmienności zaufania w czasie w relacjach B2B, zwłaszcza w kontekście relacji budowanych wokół projektów, jako obszaru zarządzania. Dowiedziono, że w badaniach nad zaufaniem istotne jest uwzględnienie czasu i etapu cyklu życia relacji. Ważne teoretycznie, a także praktycznie jest dowiedzenie poprzez badania empiryczne wpływu zmienności zaufania na efekty ekonomiczne i pozaekonomiczne relacji biznesowych, a jednocześnie powiązanie zmienności zaufania z innymi mechanizmami budującymi relacje B2B. Ujęcie zaufania w monografii wpisuje się w nurt relacyjnego badania zaufania jako jednego ze zjawisk pozostających w zainteresowaniu nauk społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Podziękowania. Wstęp. 1. Zawód psychologa w świetle prawa: 1.1. Prawna definicja zawodu psychologa; 1.2. Psycholog jako zawód zaufania publicznego; 1.2.1. Prawne koncepcje zawodu zaufania publicznego i zawodu regulowanego; 1.2.2. Zawody zaufania publicznego w świadomości współczesnych Polaków; 1.3. Samorząd zawodowy i inne organizacje zawodowe; 1.3.1. Regulacje prawne i organizacje zawodowe psychologów w innych krajach; 1.3.2. Sytuacja prawna innych zawodów zaufania publicznego w Polsce; 1.3.3. Samorząd zawodowy psychologów w Polsce; 1.3.4. Zrzeszenia psychologów w Polsce; 1.3.5. Międzynarodowe zrzeszenia psychologów; 1.4. Prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.1. Prawo do wykonywania zawodu psychologa w zapisie ustawy; 1.4.2. Faktyczne prawo do wykonywania zawodu psychologa; 1.4.3. Konsekwencje niejasności prawnych w regulacji zawodu psychologa i losy ustawy. 2. Odpowiedzialność w zawodzie psychologa: 2.1. Rodzaje odpowiedzialności psychologów w praktyce zawodowej; 2.1.1. Odpowiedzialność karna; 2.1.2. Odpowiedzialność cywilna; 2.1.3. Odpowiedzialność dyscyplinarna; 2.2. Prawa klienta/pacjenta w kontekście odpowiedzialności zawodowej psychologa. 3. Źródła zasad etycznych w zawodzie psychologa: 3.1. Etyka filozoficzna a etyka stosowana; 3.2. Kodeksy etyki różnych zawodów; 3.3. Etyka zawodowa w zawodzie psychologa; 3.3.1. Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.3.2. Zasady etyczne psychologa i kodeks postępowania Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego; 3.4. Zasady etyczne a regulacje prawne; 3.4.1. Konflikt zasad etycznych i przepisów prawa; 3.4.2. Konflikt zasad etycznych i wymogów organizacji; 3.4.3. Absolutny zakaz łamania praw człowieka; 3.5. Kontrowersje wokół kodeksów etyki; 3.6. Jak rozstrzygać wątpliwości etyczne? 4. Podstawowe zasady etyczne w pracy psychologa: 4.1. Zasada A: Działanie dla dobra i nieszkodzenie; 4.2. Zasada B: Wierność i odpowiedzialność; 4.3. Zasada C: Uczciwość i prawość; 4.4. Zasada D: Sprawiedliwość; 4.5. Zasada E: Szacunek dla ludzkich praw i ludzkiej godności. 5. Tajemnica zawodowa: 5.1. Pojęcie tajemnicy zawodowej; 5.2. Tajemnica w zawodzie psychologa – podstawy prawne; 5.3. Jak długo obowiązuje tajemnica zawodowa?; 5.4. Ograniczenia tajemnicy zawodowej w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia; 5.5. Tajemnica zawodowa a obowiązki społeczne i prawne obywateli; 5.5.1. Poufność w kontekście informacji o przestępstwach; 5.5.2. Możliwość zwolnienia z tajemnicy zawodowej w procesie karnym; 5.5.3. Obowiązek dochowania tajemnicy w sądowym postępowaniu cywilnym lub rodzinnym; 5.5.4. Obszary wymagające dopracowania standardów: ofiary przemocy; 5.6. Poufność w kontekście pacjentów z zaburzeniami psychicznymi; 5.7. Zagrożenie poufności w kontekście terapii grupowej lub terapii par oraz w usługach na odległość; 5.8. Ograniczenia poufności w usługach na zlecenie strony trzeciej; 5.9. Tajemnica w pracy biegłego sądowego; 5.10. Ujawnienie informacji w celach dydaktycznych; 5.11. Ujawnienie informacji w celu uzyskania konsultacji; 5.12. Ujawnienie informacji poufnej na życzenie klienta; 5.13. Dokumentacja: poufność, czas i sposób przechowywania; 5.13.1. Regulacje prawne związane z dokumentacją w Polsce; 5.13.2. Dokumentacja medyczna i dokumentacja psychologiczna w kontekście świadczeń medycznych; 5.13.3. Rodzaje dokumentacji psychologicznej i jej zabezpieczenie; 5.13.4. Sposób przechowywania dokumentacji psychologicznej; 5.13.5. Okres przechowywania dokumentacji psychologicznej. 6. Świadoma zgoda na usługę psychologiczną: 6.1. Prawo klienta do dobrowolnego i świadomego korzystania z usług psychologicznych; 6.1.1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych; 6.1.2. Zgoda na usługę psychologiczną osób z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 6.1.3. Usługa psychologiczna bez zgody; 6.2. Informacje niezbędne do podjęcia świadomej zgody; 6.2.1. Rzetelna informacja o kwalifikacjach psychologa; 6.2.2. Rzetelna informacja o metodzie pracy i jej alternaty-wach; 6.2.3. Rzetelna informacja o poufności i jej ograniczeniach; 6.2.4. Uzgodnienie celu, zakresu i sposobu realizacji usługi; 6.2.5. Rzetelna informacja o prawach klienta; 6.3. Uzgodnienie praktycznych aspektów usługi; 6.3.1. Konflikt interesów i różnorodność ról; 6.3.2. Odpłatność; 6.3.3. Wymiar czasowy. 7. Standardy etyczne w diagnozie psychologicznej; 7.1. Opinia psychologiczna na podstawie badania diagnostycznego; 7.2. Zasady ogólne etycznego postępowania diagnostycznego; 7.3. Podmiotowe traktowanie klienta; 7.3.1. Minimalizacja wtargnięcia; 7.3.2. Diagnoza a badania naukowe; 7.4. Zapewnienie optymalnego funkcjonowania klienta; 7.5. Dobór narzędzi diagnostycznych; 7.5.1. Odpowiedzialne rozróżnienie między diagnozą psychologiczną a badaniem testowym; 7.5.2. Kontrowersje wokół technik projekcyjnych; 7.5.3. Prawo do stosowania narzędzia diagnostycznego; 7.5.4. Kwalifikacje użytkownika narzędzi diagnostycznych; 7.6. Przedstawienie wniosków diagnostycznych; 7.6.1. Pisemna opinia, orzeczenie, raport; 7.6.2. Ustna informacja zwrotna; 7.7. Przechowywanie dokumentacji; 7.8. Diagnoza grup szczególnych (niepełnosprawność, obca kultura/obcy język); 7.8.1. Bariera językowa; 7.8.2. Bariera kulturowa; 7.8.3. Modyfikacja procedury i niedostosowanie prób normalizacyjnych. 8. Standardy etyczne w pomocy psychologicznej; 8.1. Kwalifikacje do udzielania pomocy psychologicznej; 8.1.1 Kontekst prawny; 8.2. Pomoc psychologiczna a autonomia i integralność klienta; 8.3. Zawarcie kontraktu na pomoc psychologiczną; 8.4. Terapia dla rodzin lub grup; 8.5. Terapia dla osób znajdujących się już pod opieką psychologa; 8.6. Przerwanie terapii; 8.7. Zakończenie terapii. 9. Usługi psychologiczne na zlecenie strony trzeciej – problem dobrowolności, podmiotowości i poufności: 9.1. Diagnoza psychologiczna w procesie ubiegania się o pracę; 9.2. Prawnie wymagana ocena psychologiczna w celu określenia zdolności do wykonywania zawodu lub funkcji: 9.3. Pobór do wojska; 9.4. Usługa psychologiczna na zlecenie pracodawcy; 9.5. Przymusowe badanie psychologiczne na zlecenie wymiaru sprawiedliwości; 9.6. Dokumentacja psychologiczna w systemie oświaty. 10. Przeciwdziałanie dyskryminacji w praktyce psychologicznej: 10.1. Dyskryminacja – kontekst prawny; 10.2. Przejawy dyskryminacji w praktyce psychologicznej; 10.2.1. Odmowa świadczenia; 10.2.2. Niezróżnicowane postrzeganie osób należących do mniejszości; 10.2.3. Niedostosowanie świadczenia do specyficznych potrzeb osób należących do mniejszości; 10.2.4. Nieuwzględnianie zagrożenia stereotypem; 10.2.5. Przeżywanie negatywnych uczuć; 10.3. Dyskryminacja wynikająca z ograniczeń kompetencji psychologów; 10.3.1. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z zaburzeniami somatycznymi; 10.3.2. Ograniczenia kompetencji w usługach dla klientów z grup mniejszościowych; 10.4. Dyskryminacja wynikająca z uprzedzeń żywionych przez psychologa; 10.4.1. Obowiązek eliminowania uprzedzeń; 10.4.2. Zalecenia dla psychologów świadczących usługi populacjom zróżnicowanym etnicznie, językowo, kulturowo i seksualnie. 11. Standardy etyczne w usługach psychologicznych na odległość: 11.1. Czy możliwa jest etyczna usługa psychologiczna na odległość?; 11.2. Opracowania dotyczące zasad etycznych w usługach na odległość; 11.3. Zalety kontaktu psychologicznego na odległość; 11.4. Zagrożenia dla praw klienta w usługach na odległość; 11.4.1. Poufność w usługach na odległość; 11.4.2. Sytuacja kryzysowa w usługach na odległość; 11.4.3. Świadoma zgoda w usługach na odległość; 11.4.4 Wyznaczanie granic; 11.5. Specyfika telepsychoterapii; 11.6. Diagnoza psychologiczna przez internet; 11.6.1. Zalety i ograniczenia; 11.6.2. Testy do samodzielnego rozwiązania w celu rozwoju osobistego i pogłębienia samoświadomości vs. diagnoza psychologiczna; 11.7. Bezpieczeństwo narzędzi diagnostycznych w internecie. 12. Usługi psychologiczne na rzecz dzieci; 12.1. Zgoda na usługę psychologiczną wobec dzieci; 12.1.1. Władza rodzicielska – aspekt prawny; 12.1.2. Wyrażenie zgody na usługę psychologiczną wobec dziecka – kwestie prawne; 12.1.3. Zgoda na usługę psychologiczną na terenie instytucji, pod której opieką znajduje się dziecko; 12.1.4. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – regulacje w kodeksie cywilnym; 12.1.5. Kontrowersje wokół minimalnego wieku dla wyrażenia świadomej zgody – jak kwestia zgody dziecka jest regulowana w zawodzie lekarza; 12.1.6. Wyrażenie przyzwolenia na usługę psychologiczną przez dziecko; 12.2. Odpowiedzialność za samopoczucie dziecka w trakcie kontaktu; 12.2.1. Obecność osoby bliskiej; 12.3. Poszanowanie podmiotowości dziecka; 12.3.1. Poszanowanie podmiotowości dziecka a wywiad z rodzicami; 12.3.2. Poszanowanie podmiotowości dziecka a udzielanie informacji zwrotnych; 12.3.3. Zdefiniowanie obszaru świadczenia i minimalizacja wtargnięcia; 12.4. Dylemat klient-dziecko czy klient-rodzic; 12.5. Zasada poufności i jej ograniczenia w usługach wobec dzieci; 12.6. Dziecko w badaniach naukowych; 12.6.1. Dobrowolność udziału dzieci w psychologicznych badaniach naukowych; 12.6.2. Czy badania naukowe z udziałem dzieci są konieczne? 13. Zasady etyki w naukowych badaniach psychologicznych; 13.1. Prawne aspekty przestrzegania zasad etyki w psychologicznych badaniach naukowych; 13.1.1. Regulacja badań biomedycznych; 13.1.2. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem ludzi w innych krajach; 13.1.3. Regulacje w badaniach naukowych z udziałem zwierząt. Zasady humanitarnej opieki i wykorzystania zwierząt w badaniach; 13.1.4. Polskie regulacje w psychologicznych badaniach naukowych z udziałem ludzi; 13.2. Świadoma zgoda na udział w badaniu; 13.2.1. Regulacje prawne dotyczące przetwarzania wrażliwych danych osobowych; 13.2.2. Świadoma zgoda na rejestrację głosu i wizerunku; 13.2.3. Zgoda na ujawnienie dodatkowych informacji; 13.2.4. Zgoda na udział w badaniach osób bez zdolności lub z ograniczoną zdolnością do czynności prawnych; 13.2.5. Odstąpienie od świadomej zgody w badaniach naukowych; 13.3. Poufność informacji w badaniach naukowych; 13.3.1. Przechowywanie danych; 13.3.2. Ujawnienie osobie badanej wrażliwych danych z badania naukowego; 13.4. Zgoda instytucji; 13.5. Udział w badaniu osób podległych (klient/pacjent, student); 13.6. Problemy związane z wykluczaniem osób z badań; 13.7. Wynagrodzenie za udział w badaniach; 13.8. Procedury maskujące; 13.8.1. Procedura odkłamania; 13.8.2. Odstąpienie od procedury odkłamania; 13.9. Minimalizowanie szkód; 13.10. Badanie naukowe weryfikujące skuteczność terapii; 13.11. Badania naukowe przez internet; 13.11.1. Poufność w badaniach internetowych; 13.11.2. Problem świadomej zgody w badaniach internetowych; 13.11.3. Maskowanie, odkłamanie i dyskomfort w badaniach internetowych. 14. Zasady etycznego postępowania podczas rozpowszechniania wyników badań, wiedzy psychologicznej i popularyzacji: 14.1. Rozpowszechnianie wyników badań naukowych i wiedzy naukowej; 14.1.1. Plagiatorstwo; 14.1.2. Zasady powoływania się na literaturę cytowaną; 14.1.3. Zasady cytowania i parafrazowania; 14.1.4. Zgoda na reprodukcję; 14.2. Autorstwo publikacji; 14.3. Powtórna publikacja danych; 14.4. Udostępnianie danych do weryfikacji; 14.5. Recenzja naukowa; 14.6. Unikanie konfliktu interesów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej