Form of Work
Książki
(56)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(11)
Czasopisma
(5)
Status
only on-site
(43)
available
(37)
unknown
(3)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(39)
Czytelnia
(46)
Author
zbiorowa Praca
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(3)
Wiśniewski Bernard
(3)
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Moczydłowska Joanna M
(2)
Podgórska-Rykała Joanna
(2)
Sipa Monika
(2)
Sitek Marcin
(2)
Sułkowski Łukasz
(2)
Trojanowski Tomasz
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Babiński Aleksander
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baran Beata
(1)
Bartoszczuk Paweł
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biedrońska Paulina
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Bryx Marek
(1)
Bukłaha Emil
(1)
Buliński Leszek
(1)
Bytniewski Andrzej
(1)
Chmielarz-Grochal Anna
(1)
Chmielewiec Beata
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Ciamaga Lucjan
(1)
Cichy Diana
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Detyna Beata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Dobrowolski Grzegorz
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Francik Kamila
(1)
Gajda Waldema
(1)
Gaweł Łukasz
(1)
Godlewska-Majkowska Hanna
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Grzelewska Małgorzata
(1)
Guzik Paweł
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Hartman Jan
(1)
Hołubko Wiktor
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Hołyst Brunon (1930- ). Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego
(1)
Hryszkiewicz Dominik
(1)
Huczek Marian
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Jakubczak Ryszard
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Jaxa Dębicka Anetta
(1)
Jegorow Dorota
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kalus Stanisława
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karney Janina E
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kassay Štefan
(1)
Kałowski Adam
(1)
Kempa Ewa
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimek Jan
(1)
Kobes Paweł
(1)
Kobis Paweł
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kopeć Katarzyna Dorota
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kostur Krystian
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(19)
Country
Poland
(72)
Language
Polish
(72)
Subject
Przedsiębiorstwo
(14)
Kadry
(13)
Prześladowanie w miejscu pracy
(10)
Zarządzanie
(10)
Innowacje
(6)
Organizacja
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
Menedżerowie
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Motywacja pracy
(4)
Rynek pracy
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Administracja
(3)
Bezpieczeństwo narodowe
(3)
Controlling
(3)
Nieruchomości
(3)
Oceny pracowników
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Służba zdrowia
(3)
Zasoby ludzkie w firmie
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Instytucje kultury
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Konflikt
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Młodzież
(2)
Normy ISO 9001
(2)
Policja
(2)
Polityka społeczna
(2)
Polska
(2)
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami
(2)
Praca
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przemoc
(2)
Przetwarzanie w chmurze
(2)
Reklama
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Sektor publiczny
(2)
Siła robocza
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Usługi
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zarządzanie wiekiem
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zawód
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Apelacja
(1)
BPMS (informat.)
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Bezpzieczeństwo informacyjne
(1)
Biznes
(1)
Broń jądrowa
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Chorzy
(1)
Decentralizacja (adm.)
(1)
Decyzje administracyjne
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Demokracja pośrednia
(1)
Dokumenty
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dziecko
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Etnografia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka lekarska
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Finanse
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Geologia
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Górnictwo
(1)
Subject: time
2001-0
(23)
1901-
(3)
2001-
(2)
1989-
(1)
Subject: place
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Irlandia
(1)
Katowice
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Norwegia
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Ukraina
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Genre/Form
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
80 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-377-5
1. Administracja publiczna na tle zmian instytucji państwa w XXI wieku, 2. Prawo jednostki do dobrej adminsitracji publicznej, 3. Zastosowanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rządzeniu i zarządzaniu adminsitracją publiczną, 4. Administracja publiczna jako organizacja ucząca się, 5. Polityczne kryteria doboru urzędników w rządowej adminsitracji publicznej, 6. Doskonalenie procedur administracyjnych jako wyzwanie dla administracji publicznej, 7. Finansowanie funkcji gospodarczej administracji publicznej z wykorzystaniem funduszy unijnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie w instytucjach kultury / red. Łukasz Wróblewski. - Dodruk. - Warszawa : CeDeWu , 2018. - 201 s. : ilustracje ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7556-627-7
Zawiera: Część I Zarządzanie projektami w instytucjach kultury; Rozdział 1. Warunki skutecznego zarządzania projektem w kulturze - Agnieszka Orankiewicz; Rozdział 2. Klaster kultury i turystyki przemysłowej w województwie śląskim jako przykład współpracy marketingowej na rynku dóbr i usług kultury - Joanna Kurowska-Pysz; Rozdział 3. Marketingowa współpraca sieci lokalnych punktów informacji kulturalnej w warunkach wykorzystania funduszy Unii Europejskiej - Joanna Kurowska-Pysz. Część II Zarządzanie strategiczne i marketingowe w instytucjach kultury; Rozdział 4. Czynniki utrudniające samodzielne opracowywanie planów strategicznych przez pracowników instytucji kultury - Mateusz Lewandowski; Rozdział 5. Operacjonalizacja modelu sprawności w zarządzaniu strategicznym instytucjami kultury - Mateusz Lewandowski; Rozdział 6. Adaptacja i zakres stosowania koncepcji marketingowej w muzealnictwie w świetle wyników badań empirycznych - Magdalena Sobocińska; Rozdział 7. Marketing mediów społecznościowych w instytucjach kultury - szansę i bariery - Iwona Lupa; Rozdział 8. Wpływ konwergencji instrumentów marketingu na marketing mix na rynku rozrywki -Adam Grzegorczyk; Rozdział 9. Młodzież szkolna i akademicka jako specyficzny rynek docelowy instytucji kultury - Łukasz Wróblewski; Rozdział 10. Strategie marketingowe filharmonii jako element upowszechniania kultury wysokiej wśród młodzieży szkolnej i akademickiej - Łukasz Wróblewski. Część III Wybrane problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury - case studies; Rozdział 11. Zastosowanie strategii marketingowych w polskich teatrach - Karna Pawłicka; Rozdział 12. Finansowanie działalności instytucji kultury - studium przypadku: instytucje kultury samorządu województwa łódzkiego - Paweł A. Nowak; Rozdział 13. Wykorzystanie wybranych narzędzi PR w promocji instytucji kultury na przykładzie zrealizowanego projektu Opery Krakowskiej "Opera w Małopolsce" - Anna Kościelna; Rozdział 14. Innowacje w zarządzaniu w Centrum Kultury Dwór Artusa w Toruniu - Marek Pijanowski; Rozdział 15. Uwarunkowania skuteczności organizacji transgranicznych wydarzeń kulturalnych na przykładzie 15. Edycji Przeglądu Filmowego "Kino na granicy" - Maciej Rendaszka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-282-6
1. Wprowadzenie: Konteksty pojęcia governance i jego rola wobec społeczeństwa obywatelskiego; 2. Partycypacja i współdziałanie na poziomie wykonywania zadań publicznych; 3. Partycypacja, współdziałanie i niewładczość na poziomie stosowania prawa; 4. Polityka administracyjna; 5. Otwartość i e-komunikacja w administracji publicznej; 6. Efektywność i odpowiedzialność administracji publicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2293-9
Zawiera: Wstęp 1. Pracobiorca a sposób realizacji funkcji personalnej. 2. Elastyczne zarządzanie ludźmi – wybór czy konieczność: 2.1. Kontekst organizacyjny kształtujący relacje z pracownikami. Rola strategicznego dopasowania organizacji do otoczenia; 2.2. Reistyczna koncepcja pracy w elastycznym zarządzaniu ludźmi; 2.3. Segmentacja pracowników według Ch. Handy’ego – pracownicy kluczowi i peryferyczni; 2.4. Wybrane podejścia do skutków elastycznego zarządzania ludźmi. Poglądy neoludystów i antyludystów oraz flexicurity. 3. Nowe relacje między pracodawcą a pracownikiem. Kontrakt psychologiczny transakcyjny zamiast relacyjnego: 3.1. Pojęcie i rodzaje kontraktów psychologicznych; 3.2. Główne składniki kontraktu psychologicznego i zachodzące w nich zmiany; 3.2.1. (Nie)pewność pracy; 3.2.2. (Nie)szkolenie zawodowe; 3.2.3. (Nie)lojalność pracownika; 3.3. Spójność zobowiązań i oczekiwań w ramach kontraktu psychologicznego jako warunek efektywnej współpracy pracodawcy i pracownika. 4. Oczekiwania wobec pracobiorcy. Adaptacja, elastyczność i mobilność: 4.1. Podejście do problemu adaptacji pracobiorcy; 4.2. Pojęcie i rodzaje elastyczności; 4.3. Pojęcie i rodzaje mobilności. 5. Rozwój zawodowy jednostki jako obszar kształtowania relacji z pracodawcą: 5.1. Tradycyjne podejście do rozwoju zawodowego – J. Holland, D. Super, E. Schein; 5.2. Nowoczesne podejścia do rozwoju zawodowego; 5.3. Nowe formy aktywności pracobiorców na zmiennym rynku pracy; 5.3.1. Orientacje kariery niezależnej. Prekariat, proteanizm i kariera bez granic; 5.3.2. Typologie karier i orientacji kariery jako próba klasyfikacji zachowań pracobiorców; 5.3.3. Wybrane determinanty rodzajów orientacji kariery. 6. Zatrudnialność, wartość rynkowa i kompetencje zatrudnieniowe pracobiorcy na zmiennym rynku pracy: 6.1. Model konstrukcji kariery Savickasa jako wyznacznik procesu adaptacji pracobiorcy; 6.2. Zatrudnialność (employability) i wartość rynkowa (marketability) pracobiorcy jako sposób na niepewność pracy; 6.3. Kompetencje zatrudnieniowe i ich znaczenie dla pracobiorcy w transakcyjnym kontrakcie psychologicznym; 6.3.1. Kompetencje zatrudnieniowe w polskich opracowaniach; 6.3.2. Wybrane teorie kompetencji zatrudnieniowych w opracowaniach zagranicznych. 7. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa jako odpowiedź pracobiorcy na reguły zmiennego rynku pracy: 7.1. Pracobiorca jako mikroprzedsiębiorca na rynku pracy; 7.2. Ekstrapolacja perspektywy marketingowej na poziom pracobiorcy; 7.3. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa. Podstawowe założenia i konstrukcja; 7.4. Charakterystyka poszczególnych kompetencji Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej; 7.4.1. Eksploracja Otoczenia Zawodowego; 7.4.2. Zawodowy Obraz Siebie; 7.4.3. Wyznaczanie Celów Zawodowych; 7.4.4. Strategia Dotarcia do Pracodawcy; 7.4.5. Orientacja Czasowa; 7.5. Elastyczność poznawcza jako determinanta Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej; 7.6. Hipotetyczny model adaptacji do zmiennego rynku pracy na podstawie Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej z perspektywy transakcyjnego kontraktu psychologicznego. 8. Wybrane determinanty Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej i jej związek z kryteriami adaptacji do zmiennego rynku pracy. Badania własne: 8.1. Założenia metodologiczne i przebieg badań wśród sprzedawców i urzędników; 8.1.1. Pytania i schemat badania; 8.1.2. Sprzedawcy i urzędnicy jako grupy badane; 8.1.3. Weryfikowane hipotezy; 8.1.4. Sposób analizy i prezentacji wyników; 8.2. Wykorzystane w badaniach narzędzia diagnostyczne i wskaźniki; 8.2.1. Elastyczność Poznawcza – wymiary Alternatywność i Kontrola Poznawcza; 8.2.2. Niepewność pracy; 8.2.3. Zatrudnialność; 8.2.4. Elastyczność Zawodowa; 8.2.5. Kariera bez Granic; 8.2.6. Skala Zdolności Adaptacji do Kariery Savickasa (SZAK, CAAS); 8.3. Operacjonalizacja ZOR i ocena rzetelności kwestionariusza diagnostycznego. Związek ze zmiennymi socjodemograficznymi; 8.4. Kontrakt psychologiczny, Alternatywność i Kontrola Poznawcza a Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa; 8.5. Związek Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej z niepewnością pracy i zatrudnialnością; 8.6. Zatrudnieniowa Orientacja Rynkowa jako alternatywa dla Elastyczności Zawodowej i Kariery bez Granic; 8.7. Weryfikacja ścieżkowego modelu adaptacji do zmiennego rynku pracy opartego na Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Porównanie z predyktywnością Skali Zdolności Adaptacji do Kariery Savickasa; 8.8. Profil pracobiorcy z Zatrudnieniową Orientacją Rynkową; 8.9. Analiza wyników; 8.10. Źródła ograniczeń wnioskowania na podstawie przedstawionego schematu badawczego. Kierunki dalszych badań. 9. Kierowanie pracobiorcą o Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Wyzwanie dla zarządzania ludźmi: 9.1. Miłe złego początki…?; 9.2. Utrata przywileju wyłączności; 9.3. Zatrudnialność – zignorować czy zaakceptować; 9.4. Reguły zatrudnialności w polityce personalnej; 9.5. Biznesowy koszyk kompetencji organizacji a czasowość relacji z pracownikiem; 9.6. Kształtowanie wizerunku pracodawcy – Employer Branding; 9.7. Inwestowanie w pracownika dla aktualnego, ale… i przyszłego pracodawcy; 9.8. Nowa kultura zarządzania…?; 10. Co z tym pracobiorcą, czyli lekko subiektywne zakończenie. Słownik diagnozowanych zmiennych. Aneks statystyczny. Statystyki opisowe diagnozowanych zmiennych. Istotność różnic między średnimi wartościami diagnozowanych zmiennych. Korelacje badanych zmiennych. Rozkłady wyników dla poszczególnych skal Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Analiza czynnikowa Zatrudnieniowej Orientacji Rynkowej. Kodowanie wybranych zmiennych. Dane z analizy liniowej regresji zmiennych socjodemograficznych i ZOR. Dane z regresji liniowych weryfikujących poszczególne hipotezy. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7814-387-1
1. Charakterystyka pojęć: koncepcja, metoda, technika, narzedzie; 2. Zarządzanie jakością; 3. Koncepcje w zarządzaniu jakością; 4. Metody badania dokumentów w zarządzaniu jakością; 5. Metody analizy i konstrukcji logicznej w zarządzaniu jakością; 6. Metody sondażu diagnostycznego w zarządzaniu jakością; 7. Metody statystyczne w zarządzaniu jakością; 8. Metoda eksperymentalna w zarządzaniu jakością; 9. Metoda heurystyczna w zarządzaniu jakością; 10. Techniki badania dokumentów w zarządzaniu jakością; 11. Narzędzia badawcze w zarządzaniu jakością.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5
Book
In basket
Etyczne problemy zarządzania w ochronie zdrowia / red. nauk. Jan Hartman, Zbigniew Zalewski. - Stan prawny na 1.10.2013 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2013. - 199 s. : il. ; 20 cm.
ISBN: 978-83-264-4440-1
O sprawiedliwym systemie zdrowotnym; cele etyczne i ograniczenia strukturalne w zarządzaniu systemem ochrony zdrowia; Odpowiedzialność w zarządzaniu placówką zdrowia publicznego; Pojecie sprawiedliwości w bioetyce (w interpretacjach liberalnych i libertariańskich); Wybrane problemy etyczne w zarządzaniu pielęgniarstwem; Etyczne aspekty zarządzania szpitalem klinicznym. Miedzy misją a oczekiwaniami rynku; Kompetencje kas chorych i Narodowego Funduszu Zdrowia a zarządzanie środkami finansowymi. Etyczne problemy reprezentacji potrzeb zdrowotnych; Etyka w ochronie technologii medycznych; Powszechny i równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego w Polsce; Odpowiedzialność szpitala z tytułu zdarzeń medycznych; Błędy medyczne a bezpieczeństwo pacjenta.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-058-3
1. Istota i struktura otoczenia współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw; 2. Zrównoważony rozwój a małe i średnie przedsiębiorstwa; 3. Specyfika funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju; 4. Zasoby i procesy jako przedmiot zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 5. Zarządzanie strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 6. Zarządzanie operacyjne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw; 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach zrównoważonego rozwoju; 9. Zarządzanie marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 11. Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w skali ponadnarodowej; 12. Konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 10)
ISBN: 83-87708-16-X
Cz. I Etyczne i humanistyczne wartości zarządzania organizacją: Wartości etyczne i humanistyczne w zarządzaniu - niektóre problemy i wyzwania; Etyka organizacji globalnych; Problemy etyki na tle działalności administracji publicznej i samorządowej; Zarządzanie przez wartość; Efekty humanistyczno -etyczne w zarządzaniu czynnikami wytwórczymi; Charakter a psychologiczne prawo Kopernika-Greshama; Etyczne kwestie ewaluacji w zarządzaniu; etyczne dylematy PR-owca; Mobbing i inne grzechy menedżerów. Cz. II Psychospołeczne i metodologiczne aspekty badań rynkowych: Co zyskują "szczury"? Odwrócona perspektywa korzystania z badań rynku; Rozwój badań rynkowych w Polsce a efekt "świadomego respondenta". Uwagi badacza praktyka; Niektóre etyczne, metodologiczne i pragmatyczne aspekty badań statystycznych; Poznanie biografii pracownika jako element polityki personalnej; Projekcyjny obraz siebie i świata społecznego u przyszłych menedżerów; Wartościowanie a kreatywność menedżerów; System wartości prywatnych przedsiębiorców - raport z badań; Symbole w reklamie a preferencje konsumentów; Oczekiwania edukacyjne uczniów kończących gimnazjum, poziom ich realizmu i zgodności z rynkiem pracy. Raport z badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-87444-66-9
R.I Definicje pojęć: 1. Rozwój a wzrost gospodarczy, 2. Gospodarka światowa, 3. Struktura gospodarki światowej, 4. Analiza krańcowa w makroekonomii,5. Mnożnik inwestycyjny Keynesa,6. Funkcja produkcji. R.II Tworzenie go spodarki światowej i jej makrostruktury: 1. Struktura gospodarki światowej w ujęciu teorii wzrostu-uwagi wstępne, 2. Tworzenie hinterlandów drogą podbojów kolonialnych i rozwijania handlu międzynarodowego, 3. Poglądy klasyków na wzrost gospodarczy i powstawanie bogactwa narodów oraz implementacje neoklasyczne (Rewolucje
przemysłowe,Adam Smiht,David Ricardo,John Stuart Mill ),4. Teorie stadiów wzrostu gospodarczego,5. Industrializacja, 6. Dezindustrializacja-teoria asymptotycznej stagnacji,7. Konwergacja. R.III Struktura oparta na wi edzy,sprawności i umiejętnościach:1. Wskaźnik przetworzenia, 2. Od siły roboczej do kapitału ludzkiego, 3. Kapitał społeczny,4. Innowacyjność-postęp technologiczny.
5. Miejsce Europy w technologii światowej, 6. Menedż ment. R.IV Powojenna struktura gospodarki światowej:1. Ogólna charakterystyka struktury gospodarki światowej i prawidłowości jej rozwoju, 2. Wpływ czynników nieinst ytucjonalnych na zmiany w struktury światowej gospodar ki rynkowej. R.V Kraje wysoko uprzemysłowione-o rozwi niętych strukturach gospodarczych:1. Stany Zjednoczone , 2. Nowa gospodarka czy ekonomia dualna, 3. Europa Za chodnia i Japonia na tle gospodarki amerykańskiej.R.VI
Kraje najwyższego tempa ekspansji gospodarczej-Azja Wschodnia-dynamiczne zmiany strukturalne:1.Teoria/konc epcja rozwoju skokowego, 2. Rola polityki publicznej, 3. Chiny, 4. Indonezja. R.VII Kraje najsłabszego tempa rozwoju gospodarczego-Afryka-stagnacja strukturalna:1. Spuścizna pokolonialna, 2. Handlowo skrępowany wzrost, 3. Deficyt żywnościowy, 4. Górnictwo i przemysł przetwór czy, 5. Infrastruktura. R.VIII Kraje średniego tempa wzrostu gospodarczego-Ameryka Łacińska-powolne zmiany strukturalne:1.Argentyna, 2.Brazylia, 3.Meksyk. R.IX Zmiany struktury gospodarki światowej w świetle wnios ków teorii handlu międzynarodowego i lokalizacji:1.Wol ny handel czy protekcjonizm?Strategia rozwoju proeks portowego i zastępującego import, 2.Teoria cyklu życia
produktu, 3. Teoria luki technologicznej, 4. Teoria pod obieństwa preferencji, 5. Teoria proporcji czynników produkcji, 6. Zmiany struktury gospodarki światowej w ujęciu teorii lokalizacji (transport, środowisko natur alne i inne czynniki). R.X Globalizacja,integracja,kor poracje transnarodowe,megatrendy i trendy gospodarce
światowej:1. Globalizacja a integracja w gospodarce światowej, 2. Szczyty Ziemi, 3. Korporacje transnarodowe , 4. Megatrendy i trendy w gospodarce światowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
ISBN: 978-83-255-8879-3 (C. H. Beck)
Rozdział 1. Instrumenty wspierania lokalnych inicjatyw gospodarczych pozostające w dyspozycji JST: 1.1. Wprowadzenie - aspekty decentralizacji państwa a lokalna polityka wspierania przedsiębiorczości; 1.2. Regulacje warunkujące prowadzenie polityki wspierania przedsiębiorczości przez JST; 1.3. Klasyfikacja instrumentów wspierania przedsiębiorczości przez samorząd terytorialny; 1.4. Próba systematyzacji; 1.5. Podsumowanie i próba oceny. Rozdział 2. Tocqueville w Polsce. Efektywność instrumentów wspierania przedsiębiorczości pozostających w dyspozycji JST i rola samoorganizacji społecznej i gospodarczej: 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Instrumenty wspierania przedsiębiorczości: badania ankietowe gmin; 2.3. Konstrukcja zmiennych wyjaśniających powstawanie nowych firm; 2.4. Strategia estymacji; 2.5. Wyniki: modele podstawowe; 2.6. Wyniki: gminy o niskiej i wysokiej przedsiębiorczości; 2.7. Wyniki: różne rodzaje działalności; 2.8. Podsumowanie. Rozdział 3. Rola klastrów w rozwoju podregionów i regionów 3.1. Wprowadzenie: 3.2. Konceptualizacja definicyjna klastra i inicjatyw klastrowych; 3.3. Klastry w rozwoju podregionów i regionów; 3.4. Podsumowanie. Rozdział 4. Znaczenie kapitału społecznego dla rozwoju klastrów: 4.1. Wprowadzenie; 4.2. Wpływ kapitału społecznego na inicjatywy klastrowe; 4.3. Podsumowanie. Rozdział 5. Terytorialny i branżowy rozkład klastrów: 5.1. Wprowadzenie; 5.2. Charakterystyka klastrów mających siedzibę w Polsce; 5.3. Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 352/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-517-5
Część I. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI: Rozdział 1. Strategia zarządzania organizacją; Rozdział 2. Budowanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi. Część II. BUDOWANIE ZASOBÓW LUDZKICH ORGANIZACJI: Rozdział 3. Budowanie wizerunku pracodawcy; Rozdział 4. Nowoczesne metody rekrutacji pracowników; Rozdział 5. Wybrane elementy procesu doboru pracowników; Rozdział 6. Procedury wprowadzenia nowego pracownika do organizacji. Część III. RELACJE MIĘDZYLUDZKIE W ORGANIZACJI: Rozdział 7. Specyfika pracy zespołowej; Rozdział 8. Konflikt w organizacji; Rozdział 9. Negocjacje w organizacji; Rozdział 10. Zjawisko mobbingu we współczesnym środowisku pracy; Rozdział 11. Budowanie systemu ocen pracowniczych i wynagradzania pracowników. Część IV. WSPÓŁCZESNE WYZWANIA ZZL: Rozdział 12. Zarządzanie zmianą i projektami z perspektywy zasobów ludzkich; Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność organizacji w zarządzaniu zespołami pracowników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7556-290-3
1. Pojęcie uwarunkowania jakości w administracji publicznej; 2. Systemy zarządzania jakością w administracji publicznej na świecie; 3. Wdrażanie systemu zarządzania jakością w oparciu o normę ISO 9001; 4. Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w administracji samorządowej; 5. Znaczenie kultury organizacji w osiągnięciu celów jakości; 6. Przygotowanie pracowników do wdrożenia i właściwego funkcjonowania systemu zarządzania jakością; 7. Kształtowanie postaw projakościowych urzędników; 8. Analiza wybranych elementów procesu kadrowego w kontekście systemu zarządzania jakością; 9. Kultura organizacyjna zorientowana na wartości sprzyjające doskonaleniu jakości; 10. Wnioski końcowe i podsumowanie wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 352/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-4433-9
Zawiera: Łukasz Gaweł, Monika Kostera: Wstęp. Etnografie, organizacje i kultura. Część I. Instytucje kultury; Łukasz Gaweł: Zaginiony świat - edukacja muzealna a proces zarządzania dziedzictwem kulturowym; Elizabeth Carnegie, Jerzy Kociatkiewicz: Okupacja Krainy Gdziekolwiek. Muzea historii najnowszej i zwiedzający je turyści; Paweł Krzyworzeka: Niszczycielski powiew świeżości w muzeum; Bogna Halska-Pionka, Krzysztof Kula: Muzyczne arboretum - colere w instytucjach kultury; Agnieszka Całek: Muzeum jako narzędzie w procesie opowiadania transmedialnego o trudnym dziedzictwie. Przypadek Fabryki Schindlera w Krakowie; Justyna Ryś, Alicja Wróbel, Dorota Żak, Michał Grzyska: "Wszyscy gramy do jednej bramki". Zarządzanie dziedzictwem na przykładzie teatru publicznego; Jarosław Klas: Zarządzanie poprzez animację - dziedzictwo kulturowe w centrach, ośrodkach i domach kultury; Bartosz Sławecki, Maciej Ławrynowicz: Gromadzić i upowszechniać - odkrywanie procesu kształtowania tożsamości kolekcji i czytelni komiksów pewnej biblioteki uniwersyteckiej; Michał Murzyn: Wartości w zarządzaniu muzeum. Część II. Dziedzictwo kultury na obrzeżach instytucji; Marta Poleć: Kto dba o występy uliczne? Niematerialne dziedzictwo w aktywności artystów ulicznych; Bartosz Kożuch, Wojciech Wychowaniec: Taniec w okowach biurokracji; Anna Góral: Zarządzanie dziedzictwem - o paradoksie planowania przeszłości; Aleksandra Abramczyk, Dagmara Bator, Kamil Leśniak: Rynek doznań na przykładzie juwenaliów. CZĘŚĆ III. Przenikanie: kultura w życiu codziennym organizacji; Jowita Tenderowicz, Karolina Wiecheć: Firmy rodzinne - przeżytek czy skuteczna strategia organizacji w przekazywaniu pałeczki dziedzictwa ludzkich wartości?; Bożena Freund, Aleksandra Radwan: "Jest tyle uczuć, ile serc" - etnografia oddziału klinicznego pewnego szpitala; Marta Szeluga-Romańska: Żeby zwyczaj nie umarł.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 0 (1 egz.)
Book
In basket
Ciemne strony kierowania / Waldemar Stelmach. - Warszawa : PLACET, 2005. - 214 s. : wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-85428-99-2
1. Szkic do portretu zbiorowego polskich kierowników, 2. Etyka kierowania, 3. Wybrane obrazy i rezultaty złego zarządzania, 4. Jasne strony kierowania i zarządzania, 5. Demotywacja, 6. Awers i rewers - problemy płci w procesie pracy, 7. Mobbing, 8. Stres jako efekt ciemnych stron kierowania i mobbingu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17372-2
1. Humanistyczne wartości w zarządzaniu organizacji; 2. Innowacje społeczne; 3. Innowacje społeczne w koncepcjach realizacji funkcji personalnej i społecznej odpowiedzialności biznesu; 4. Absorpcja innowacji społecznych w organizacjach gospodarczych; 5. Inwestowanie w innowacje społeczne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Bezpieczeństwo : programy promocji / Brunon Hołyst. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2017. - 971 s. :il. ; 24 cm.
(Bezpieczeństwo jednostki, społeczeństwa i gatunku ludzkiego / Brunon Hołyst ; t. 5)
ISBN: 978-83-01-18545-9
Część I PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA -WYMIAR INDYWIDUALNY Rozdział 1. Zdrowie fizyczne: 1.1. Uwagi wprowadzające; 1.2. Relacje zdrowie - choroba; 1.3. Współczesne koncepcje zdrowia; 1.4. Zdrowie obiektywne i zdrowie subiektywne; 1.5. Nowe możliwości promocji zdrowia. Rozdział 2. Zdrowie psychiczne: 2.1. Istota promocji bezpieczeństwa psychicznego; 2.2. Rozwój cywilizacji; 2.3. Promocja zdrowia psychicznego; 2.4. Koncepcja salutogenezy; 2.5. Inteligencja emocjonalna. Rozdział 3. Zdrowie duchowe: 3.1. Specyfika zdrowia duchowego; 3.2. Przemijanie życia; 3.3. Frustracja egzystencjalna; 3.4. Dwa modele życia; 3.5. Orientacja merkantylna. Rozdział 4. Rodzina: 4.1. Funkcje rodziny; 4.2. Style wychowania; 4.3. Błędy wychowawcze; 4.4. Zjawisko wsparcia; 4.5. Dialog informacyjny. Część II PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - WYMIAR SPOŁECZNY Rozdział 5. Zdrowie społeczne: 5.1. Istota promocji zdrowia społecznego; 5.2. Różnice w zachowaniu społecznym jednostki; 5.3. Różnorodne formy interakcji; 5.4. Percepcja interpersonalna; 5.5. Rozwój zawodowy. Rozdział 6. Szkoła: 6.1. Diagnozowanie trudnych sytuacji wychowawczych; 6.2. Problem umiejętności zawodowych nauczyciela; 6.3. Relacje nauczyciel-uczeń; 6.4. Ocena przez uczniów nauczyciela; 6.5. Klimat klasy; 6.6. Szkolny program interwencyjny. Rozdział 7. Miejsce pracy: 7.1. Przystosowanie zawodowe; 7.2. Teoria osobowości J. Hollanda; 7.3. Zadowolenie z pracy; 7.4. Kultura miejsca pracy; 7.5. Sposoby opanowania stresu; 7.6. Sytuacje zagrożenia. Rozdział 8. Środowisko lokalne: 8.1. Środowisko lokalne jako czynnik socjalizacji; 8.2. Związki psychiczne; 8.3. Miasto i wieś jako środowiska wychowawcze; 8.4. Aktywność jako działanie społeczne; 8.5. Czynniki kształtujące bezpieczeństwo w środowisku lokalnym; 8.6. Zadania społeczności lokalnej. Rozdział 9. Środowisko miejsca zamieszkania: 9.1. Kryteria jakości środowiska; 9.2. Zróżnicowane percepcje środowiska; 9.3. Paradygmaty bezpieczeństwa środowiska; 9.4. Projektowanie architektoniczne; 9.5. Kontrola dostępu; 9.6. Włamania do samochodów; 9.7. Środki techniczne bezpieczeństwa budynków wielorodzinnych; 9.8. Oświetlenie; 9.9. Różne aspekty bezpieczeństwa. Rozdział 10. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym: 10.1. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym; 10.2. Infrastruktura drogowa; 10.3. Zasada ograniczonego zaufania; 10.4. Rola policji; 10.5. Zadania wymiaru sprawiedliwości; 10.6. Programy informacyjne; 10.7. Systemowa realizacja zasad profilaktyki; 10.8. Agresja drogowa. Rozdział 11. Postawy pokojowe i tolerancja: 11.1. Istota pacyfizmu; 11.2. Rola emocji w zachowaniach zbiorowych; 11.3. Promocja tolerancji; 11.4. Grupowe poczucie wartości; 11.5. Typy tożsamości; 11.6. Kultura tolerancji. Rozdział 12. Kultura, zaufanie i kooperacja: 12.1. Proces neutralizacji aksjologicznej i jego skutki; 12.2. Tożsamość społeczna jednostki; 12.3. Kooperatywne postawy wobec różnych grup. Rozdział 13. Promocja postaw obywatelskich: 13.1. Edukacja obywatelska; 13.2. Nadzór nad działaniami władz; 13.3. Rola szkoły w rozwijaniu kompetencji; 13.3. Polityka edukacyjna; 13.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa. Rozdział 14. Postawy prospołeczne: 14.1. Etyka cnót; 14.2. Zachowania prospołeczne; 14.3. Altruizm i empatia; 14.4. Rozumowanie moralne; 14.5. Oddziaływania wychowawcze. Rozdział 15. Promocja konstruktywnych postaw ekonomicznych: 15.1. Równowaga ekonomiczna; 15.2. Nierówności ekonomiczne; 15.3. Społeczna gospodarka rynkowa; 15.4. Postawy konsumpcyjne młodzieży; 15.5. Budżet obywatelski; 15.6. Internet. Część III PROMOCJA BEZPIECZEŃSTWA - ŚRODOWISKO NATURALNE I CYWILIZACJA Rozdział 16. Ekologia: 16.1. Ogólne zagadnienia ochrony środowiska naturalnego; 16.2. Programy działania na rzecz ochrony środowiska; 16.3. Czynniki kształtujące politykę ochrony środowiska; 16.4. Turystyka a ochrona środowiska; 16.5. Promocja bezpieczeństwa w biosferze. Rozdział 17. Technosfera: 17.1. Wpływ techniki na życie człowieka; 17.2. Zagrożenia kultury przez rozwój techniki; 17.3. Zwycięzcy i przegrani; 17.4. Zmiany w psychice pod wpływem telewizji; 17.5. Zalew informacji; 17.6. Zagrożenia technologiczne a promocja bezpieczeństwa. Rozdział 18. Infosfera: 18.1. Metabolizm informacyjny; 18.2. Wielkie rewolucje w dostępie do informacji; 18.3. Samoregulacja zachowania; 18.4. Metapoznanie; 18.5. Upowszechnianie wiedzy; 18.6. Niezmienność typów temperamentu; 18.7. Skutki systemu masowego komunikowania; 18.8. Karta Etyczna Mediów; 18.9. Bezpieczeństwo systemów komputerowych. Część IV INICJATORZY I ORGANIZATORZY DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 19. Administracja państwowa: 19.1. Etos administracji państwowej; 19.2. Godność petenta i urzędnika; 19.3. Zaufanie obywateli do organów państwa; 19.4. Europejski kodeks dobrej praktyki administracyjnej; 19.5. Elity społeczne. Rozdział 20. Działalność władz samorządowych: 20.1. Rola władz lokalnych; 20.2. Konflikt interesów; 20.3. Kodeks etyczny w samorządach; 20.4. Efektywne zarządzanie; 20.5. Przeciwdziałanie korupcji. Rozdział 21. Relacje obywateli z przedstawicielami administracji: 21.1. Stereotyp urzędnika i petenta; 21.2. Jakość relacji obywatela z władzą; 21.3. Promocja bezpieczeństwa obywateli w kontaktach z administracją; 21.4. Kształtowanie mechanizmów odpowiedzialności. Rozdział 22. Zadania policji: 22.1. Współdziałanie policji ze społeczeństwem; 22.2. Polityka społeczna wobec przestępczości; 22.3. Wcześniejsze stadia profilaktyki; 22.4. Zadania policji w realizacji community policing; 22.5. Służba patrolowa. Rozdział 23. Media: 23.1. Pojęcie mediów; 23.2. Rola telewizji w życiu indywidualnym i publicznym; 23.3. Polityka edukacyjna; 23.4. Znaczenie technologii informatycznej w promocji bezpieczeństwa. Rozdział 24. Edukacja: 24.1. Klimat w szkole; 24.2. Samoocena nauczyciela w procesie edukacyjnym; 24.3. Kompetencje nauczyciela; 24.4. Negocjacje jako metoda kontaktów nauczyciela z uczniem; 24.5. Niepowodzenia szkolne; 24.6. Tutoring. Rozdział 25. Stowarzyszenia sportowe: 25.1. Rola sportu; 25.2. Agresja w sporcie; 25.3. Badania osobowościowe sportowca; 25.4. Przestrzeganie reguł sportowych; 25.5. Sukces sportowy. Rozdział 26. Organizacje pozarządowe: 26.1. Cele organizacji obywatelskich; 26.2. Zagrożenia dla autonomii stowarzyszeń; 26.3. Formy organizacji pozarządowych; 26.4. Pomoc społeczna; 26.5. Finanse; 26.6. Programy promocji bezpieczeństwa. Rozdział 27. Organizacje międzynarodowe: 27.1. Reforma systemu funkcjonowania organizacji międzynarodowych; 27.2. Przeciwdziałanie naruszeniom prawa; 27.3. Nowe wyzwania przed organizacjami międzynarodowymi; 27.4. Problem wzajemnych relacji kulturowych; 27.5. Gospodarstwa domowe; 27.6. Stosunki międzyorganizacyjne. Część V GRUPY OBJĘTE SZCZEGÓLNYMI ODDZIAŁYWANIAMI W ZAKRESIE PROMOCJI BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 28. Dzieci i młodzież: 28.1. Struktura potrzeb człowieka; 28.2. Rola dialogu a poczucie bezpieczeństwa; 28.3. Role społeczne nauczyciela. Rozdział 29. Kobiety: 29.1. Sytuacja kobiet; 29.2. Praca w środowiskach mieszanych; 29.3. Przeszkody w awansie zawodowym kobiet; 29.4. Przemoc wobec kobiet. Rozdział 30. Osoby starsze: 30.1. Skutki procesu starzenia; 30.2. Opieka nad osobami starszymi; 30.3. Usprawnienia pracy socjalnej; 30.4. Zagrożenia bezpieczeństwa osób starszych. Rozdział 31. Pacjenci: 31.1. Ewolucja w podejściu do istoty zdrowia; 31.2. Prawa pacjenta; 31.3. Promocja prawidłowych relacji z otoczeniem; 31.4. Działania w kierunku zmniejszenia ryzyka chorób. Rozdział 32. Osoby podejmujące próby samobójcze: 32.1. Indywidualny i społeczny wymiar zachowań suicydalnych; 32.2. Motywy podjęcia prób samobójczych; 32.3. Promocja zdrowia; 32.4. Teoria poznawczo-behawioralna. Rozdział 33. Niepełnosprawni: 33.1. Pojęcie niepełnosprawności; 33.2. Procedura orzekania o niepełnosprawności; 33.3. Uprawnienia osób niepełnosprawnych; 33.4. Zaburzenia psychiczne osób niepełnosprawnych; 33.5. Środowiskowe domy samopomocy; 33.6. Zespoły leczenia środowiskowego; 33.7. Ośrodki wsparcia społecznego. Rozdział 34. Wykluczeni z powodu ubóstwa: 34.1. Kategorie ubóstwa; 34.2. Progi ubóstwa; 34.3. System pomocy. Rozdział 36. Ofiary kryzysów emocjonalnych i rozwojowych: 35.1. "Bieg życia"; 35.2. Kryzysy w życiu; 35.3. Periodyzacja rozwoju człowieka; 35.4. Bunt dorastania; 35.5. Ocena cech dorosłości; 35.6. Trening interpersonalny. Rozdział 36. Osoby skazane i zagrożone demoralizacją: 36.1. Rola zakładu penitencjarnego w procesie resocjalizacji; 36.2. Ocena czynników wskazujących na osobowość antyspołeczną; 36.3. Zapotrzebowanie na stymulację; 36.4. Postulaty zwiększenia efektywności resocjalizacji; 36.5. Promocja bezpieczeństwa w rodzinach dysfunkcyjnych; 36.6. Świetlice z programem socjoterapeutycznym. Rozdział 37. Uzależnieni od alkoholu i hazardu: 37.1. Negatywne skutki uzależnienia od hazardu; 37.2. Metody leczenia alkoholików; 37.3. Przemoc w rodzinie alkoholików; 37.4. Nadużycie alkoholu wśród młodzieży; 37.5. Uzależenie od hazardu. Rozdział 38. Imigranci: 38.1. Podstawy prawne polityki migracyjnej; 38.2. Pomoc cudzoziemcom; 38.3. Integracja społeczna cudzoziemców. Część VI TECHNICZNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA Rozdział 39. Uwagi wstępne. Rozdział 40. Klasyfikacja urządzeń i systemów alarmowych: 40.1. Klasyfikacja systemów alarmowych; 40.2. Charakterystyka ogólna systemów sygnalizacji zagrożeń; 40.3. Zasady klasyfikacji urządzeń i systemów alarmowych; 40.4. Podstawowe kryteria klasyfikacji systemów alarmowych; 40 5. Podstawowe kryteria klasyfikacji urządzeń; 40.6. Wymagania ogólne, zasady stosowania systemów alarmowych. Rozdział 41. Zabezpieczenia techniczno-organizacyjne. Rozdział 42. Antyterrorystyczne urządzenia zabezpieczające: 42.1. Wprowadzenie; 42.2. Urządzenia rentgenowskie; 42.3. Bramki; 42.4. Inne urządzenia mechaniczno-elektryczne. Rozdział 43. Elektroniczne systemy bezpieczeństwa: 43.1. Wprowadzenie; 43.2. Systemy sygnalizacji włamania i napadu; 43.2.1. Systemy alarmowe skupione; 43.2.2. Systemy alarmowe rozproszone; 43.2.3. Systemy alarmowe mieszane; 43.2.4. Podsumowanie dotyczące konfiguracji SSWiN; 43.3. Urządzenia wchodzące w skład systemów alarmowych; 43.3.1. Centrale alarmowe; 43.3.2. Czujki alarmowe; 43.3.3. Sygnalizatory akustyczne i optyczne; 43.3.4. Zasilacze i akumulatory; 43.3.5. Manipulatory; 43.3.6. Dialery telekomunikacyjne, nadajniki, odbiorniki; jako urządzenia transmisji zdarzeń; 43.3.7. Linie wejściowe (dozorowe); 43.3.8. Linie wyjściowe; 43.3.9. Tablice synoptyczne i drukarki; 43.3.10. Informatyczny nadzór nad systemem alarmowym; 43.4. Konserwacja systemów alarmowych; 43.5. Systemy kontroli dostępu; 43.5.1. Biometryka; 43.5.2. Współpraca systemów kontroli dostępu z zabezpieczeniami mechanicznymi; 43.6. Systemy monitoringu wizyjnego; 43.6.1. Wprowadzenie; 43.6.2. Podstawowe zasady konfiguracji systemów monitoringu wizyjnego; 43.6.3. Systemy rejestracji zdarzeń; 43.6.4. CCTV IP; 43.7. Systemy Sygnalizacji Pożarowej; 43.7.1. Elektroniczny system sygnalizacji pożarowej dla pojazdów ruchomych; 43.8. Integracja systemów alarmowych; 43.8.1. Wprowadzenie; 43.8.2. Przykłady integracji elektronicznych systemów bezpieczeństwa; 43.8.3. Budynek inteligentny; 43.9. Zasady doboru systemów zabezpieczeń do określonych obiektów; 43.9.1. Wprowadzenie; 43.9.2. Zasady doboru zabezpieczeń. Rozdział 44. Przyszłościowe rozwiązania systemów bezpieczeństwa. Rozdział 45. Zakończenie i wnioski.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 327 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87925-66-7
Zawiera: R. 1 Wprowadzenie do teorii rozwoju szkoły: Znaczenie szkoły jako instytucji powszechnego uczestnictwa dzieci i młodzieży; Kierunki rozwoju szkolnictwa w Europie; Krytyka szkoły i symptomy kryzysu; Możliwości i ograniczenia reform zmieniających funkcje szkoły; Szkoła jako siła napędowa rozwoju szkolnictwa; W poszukiwaniu równowagi pomiędzy polityką oświatową a mirkopolityką szkoły. R. 2 Podstawy teoretyczne rozwoju szkoły: Istota i sens zmiany edukacyjnej; Współczesne rozumienie szkoły jako organizacji; Rozwój szkoły w ujęciu systemowym; „Ucząca się organizacja” - „ucząca się szkoła”; Nauczyciel w służbie zmiany edukacyjnej; Współpraca i odpowiedzialność - ramy rozwojowe szkoły. R. 3 W poszukiwaniu sprawczej siły szkoły: Pojęcie jakości edukacji; Ewaluacja i rozwój szkoły; Praktyka ewaluacyjna; Autoewaluacja szkoły. R. 4 Perspektywy edukacji XXI wieku: Przesłanie przebudowy świata; Odrodzenie człowieka; Odczytany na nowo fenomen edukacji; Zrównoważony rozwój perspektywą na nowe stulecie. Zakończenie - szkoła „od A do Z”.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7251-532-8
1. Charakterystyka otoczenia biznesu, 2. Metody badania burzliwego otoczenia biznesu, 3. Charakterystyka połączeń sieciowych, 4. Postrzeganie rzeczywistości przez organizację, 5. Umiejętność pozyskiwania przez organizację środków finansowych, 6. Umiejętność organizacji współdziałania w sieci, 7. Generowanie synergii
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-3498-3
1. Organizacja doskonaląca się; 2. Konteksty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie pracy; 3. Kompetencje zawodowe a kompetencje osobiste; Współczesne tendencje w motywowaniu do pracy; 5. Jakość w systemie opieki zdrowotnej - rola kadry medycznej w procesie kształtowania jakości i zarządzania podmiotem leczniczym; 6. Odpowiedzialność za jakość działań w podmiocie leczniczym; 7. Budowanie projektów podnoszących jakość działań; 8. Podmiot leczniczy podstawowym ogniwem systemu. Aspekty organizacyjno-ekonomiczne; 9. Identyfikowanie misji i celów działań w podmiocie leczniczym; 10. Czynniki obciążające w pracy w ochronie zdrowia - wybrane aspekty; 11. Wymierne versus niewymierne źródła satysfakcji z pracy; 12. Szpital jako miejsce pracy; Źródła i mierniki satysfakcji pacjenta; 14. Teoretyczne aspekty analizy zatrudnienia; 15. Formy zatrudnienia w podmiotach leczniczych; 16. Rekrutacja i selekcja pracowników; 17. Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego; 18. Analiza błędów procesu zarządzania kadrami; 19. Oceny pracownicze; 20. Wypalenie zawodowe jako czynnik zmieniający efektywność pracownika; 21. Kompetencje farmaceutów w kontaktach z pacjentami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-269-4773-5
Wprowadzenie do jakości w ochronie zdrowia; Zależność między przepisami prawnymi a systemami zarządzania; Rola zarządzania jakością w zwiększeniu konkurencyjności w ochronie zdrowia; Wskaźniki i mierniki jakości w podmiotach leczniczych i ich zastosowanie; Planowanie systemów jakości w podmiocie leczniczym; Wspólne wymagania systemów zarządzania wg struktury High Level Structure; Charakterystyka najważniejszych standardów zrządzania w ochronie zdrowia; Zarządzanie ryzykiem klinicznym; Optymalizacja i doskonalenie systemów zarządzania w ochronie zdrowia; Akredytacje w ochronie zdrowia; Porównanie wymagań ISO 9001 i akredytacji CMJ.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again