Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(208)
IBUK Libra
(35)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(203)
Publikacje naukowe
(41)
E-booki
(40)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(150)
tylko na miejscu
(134)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(153)
Czytelnia
(137)
Autor
Radzicki Józef
(8)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Kożusznik Barbara
(4)
Lewicka Maria
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Garbarski Lechosław
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(3)
Jachnis Anna (1959- )
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Mruk Henryk (1948- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sikorski Czesław (1943- )
(3)
Sęk Helena (1938- )
(3)
Terelak Jan Feliks (1942- )
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(3)
Urban Bronisław
(3)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Domański Tomasz
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Eysenck Hans (1916-1997)
(2)
Eysenck Michael W. (1944- )
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Anna
(2)
Gros Urszula
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Górska Teresa
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Kaczmarek Mirosława
(2)
Kaiser Jan
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kramer Józefa (1930- )
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lulek Barbara
(2)
Maison Dominika (1966- )
(2)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(2)
Myers David G
(2)
Nowak Andrzej (1953- )
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piasecka Małgorzata
(2)
Praszkier Ryszard (1945- )
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Robbins Stephen P
(2)
Rogozińska-Pawełczyk Anna
(2)
Sadowski Bogdan (1932- )
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Turek Dariusz
(2)
Unterschutz Alicja
(2)
Waliś Robert
(2)
Wciórka Jacek
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Alberti Robert Emmons Michael
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Artemenko Lina
(1)
Asmoah Emmanuel Selase
(1)
Attwood Tony
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Baer Jean
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bandura Albert
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Barkley Russell A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(115)
1990 - 1999
(20)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(244)
Stany Zjednoczone
(2)
Rosja
(1)
Język
polski
(243)
angielski
(3)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Zachowanie
(86)
Zachowanie organizacyjne
(31)
Psychologia
(26)
Psychologia społeczna
(21)
Zachowania konsumentów
(20)
Kultura organizacyjna
(18)
Motywacja
(18)
Organizacja
(18)
Osobowość
(18)
Konsumenci
(16)
Stres
(16)
Uczucia
(16)
Uczenie się
(15)
Zaburzenia zachowania
(14)
Zarządzanie
(13)
Postawy
(12)
Psychoterapia
(12)
Relacje międzyludzkie
(12)
Zachowanie prospołeczne
(12)
Konsumenci (ekon.)
(11)
Marketing
(11)
Pamięć
(11)
Stosunki interpersonalne
(11)
Dziecko
(10)
Młodzież
(10)
Przywództwo
(10)
Decyzje
(9)
Kadry
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Organizacje
(9)
Psychologia rozwojowa
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Zespół ADHD
(9)
Zmysły
(9)
Autyzm
(8)
Dziecko autystyczne
(8)
Dziecko trudne
(8)
Układ nerwowy
(8)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Menedżerowie
(7)
Mózg
(7)
Poznanie
(7)
Genetyka zachowania
(6)
Psychologia pracy
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Sen
(6)
Zachowania prozdrowotne
(6)
Zachowania ryzykowne
(6)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(6)
Świadomość
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Jakość życia
(5)
Język
(5)
Neuropsychologia
(5)
Praca zespołowa
(5)
Psychologia młodzieży
(5)
Psychologia zarządzania
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Reklama
(5)
Satysfakcja konsumentów
(5)
Stosowana analiza zachowania
(5)
Studenci
(5)
Wzrok
(5)
Choroby psychiczne
(4)
Fizjologia człowieka
(4)
Konsumpcja (ekonomia)
(4)
Lojalność konsumentów
(4)
Metody badawcze
(4)
Nałóg
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Psychologia zdrowia
(4)
Rodzina
(4)
Socjalizacja
(4)
Spożycie
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Agresywność
(3)
Asertywność
(3)
Badania marketingowe
(3)
Choroby dziecięce
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Hormony
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Internet
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura
(3)
Marketing partnerski
(3)
Motywacja pracy
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neurobiologia
(3)
Odporność psychiczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-2000
(6)
1901-2000
(3)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Europa
(4)
Ameryka Północna
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Japonia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Niemcy
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(57)
Opracowanie
(25)
Praca zbiorowa
(15)
Monografia
(12)
Poradnik
(11)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Dane statystyczne
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuły
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Glosy (dopiski)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(54)
Zarządzanie i marketing
(48)
Socjologia i społeczeństwo
(22)
Edukacja i pedagogika
(21)
Medycyna i zdrowie
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Biologia
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
248 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Teoria, ADHD-czyj to problem?, Sytuacja dziecka z ADHD w polskim systemie diagnostycznym, Neurofizjologia mózgu a syndrom ADHD, Zespół ADHD jako współtowarzyszący dysleksji w aspekcie edukacyjnym, Współwystępowanie u dzieci i młodzieży z ADHD innych zaburzeń klinicznych i ich etiologia, 2. Praktyka, Wybrane zasady postepowania z dziećmi i młodzieżą z ADHD, Wybrane propozycje działań podejmowanych podczas terapii pedagogicznej dzieci z ADHD, Przegląd metod wspomagania rozwoju dziecka z ADHD w polskim systemie edukacyjnym, 3. Scenariusze zajęć, Scenariusz zajęć kształcenia integracyjnego, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz lekcji języka polskiego w gimnazjum, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej, Scenariusz zajęć integrujących, Scenariusz zajęć integrujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawowe wiadomości na temat ADHD 1. Określenie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 2. Szerzej o typowych objawach ADHD 3. Rozpowszechnienie i przyczyny ADHD 4. Rodzina dziecka z ADHD 5. CV osoby z ADHD 6. Powikłania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej Część 2. Diagnoza, leczenie, zaburzenia współistniejące 7. Diagnoza 8. Rola specjalistów w pracy z dzieckiem z ADHD 9. Leczenie farmakologiczne 10. Leczenie dietetyczne 11. ADHD a choroba tikowa 12. Problemy z zachowaniem 13. Dlaczego nie odnoszą sukcesu, czyli o specyficznych trudnościach szkolnych Część 3. Praktyczne porady, czyli przepis na sukces 14. "Okulary", czyli specyficzne strategie ukierunkowane na radzenie sobie z objawami ADHD 15. Odrabianie lekcji 16. Inne typowe problemy związane z objawami ADHD 17. Wydawanie poleceń 18. Bardzo ważna jest samoocena 19. Praca na pozytywach: pochwały, nagrody, podkreślanie sukcesów, systemy żetonowe 20. Normy i zasady 21. Konsekwencje, czyli co robić, gdy dziecko łamie zasady 22. Obelgi, wyzwiska i inne słowa, które ranią 23. Wybuch, czyli jak poradzić sobie z nagłym pojawieniem się agresji impulsywnej 24. Nadpobudliwe dziecko w szkole 25. Wskazówki dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ADHD : polemiki i badania. - Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2009. - 134, [18] s. : wykr. ; 21 cm.
1. Etyczny wymiar oceny społecznej dzieci i rodziców dotkniętych ADHD; 2. Doświadczenia socjalizacyjne dziecka z ADHD związane z jego rolą płciową; 3. Miejsce niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych i cukru w diecie uczniów z ADHD; 4. Ocena współwystępowania zaburzeń i chorób u dzieci i młodzieży z ADHD; 5. ADHD- różne źródła wiedzy o metodach wychowania; 6. Ocena wybranych aspektów poziomu wiedzy nauczycieli w zakresie diagnozy i terapii ADHD; 7. Postrzeganie sytuacji szkolnej uczniów z ADHD przez matki; 8. Wspieranie społecznego rozwoju adolescenta z ADHD w młodzieżowym ośrodku socjoterapii- studium przypadku; 9. Psychorekreacyjny trening zdolności poznawczych dziecka z ADHD
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje nową ekonomię gospodarstwa domowego przez analizę alokacji czasu z użyciem narządzi statystycznych. Autor przeprowadził badania, których głównym celem było wyjaśnienie sposobów alokacji łącznego zasobu czasu w polskich gospodarstwach domowych w procesie maksymalizowania użyteczności z konsumpcji. Chcąc zidentyfikować czynniki, które determinują alokację czasu, odwołano się do cech społeczno-demograficznych i ekonomicznych osób i gospodarstw domowych, szczególnie zwrócono uwagę na sposoby gospodarowania czasem w zależności od płci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.1 Ty i twoje prawo do wyrażania siebie: Asertywność i ty; Twoje pełne prawo; Obserwuj własny rozwój; Jak bardzo jesteś asertywny?; Wyznacz sobie cele. Cz.2 Odkrywanie asertywności: Co to znaczy: być asertywnym; Czy możesz podać mi przykład?; Nie chodzi o to, co mówisz, ale jak to robisz! Cz.3 Stawanie się asertywnym: Asertywne myślenie; Nie ma się czego bać; To umiejętność, której możesz się nauczyć; Rób tylko jeden krok naraz. Cz.4 Zajmowanie stanowiska: Złość to nie słowo na pięć liter; Nie musisz godzić się na upokorzenia. Cz.5 Wykorzystywanie asertywności: Asertywność kształtuje równorzędne relacje; Asertywność, intymność i seksualność; Asertywność przynosi efekty również w pracy; Radzenie sobie z trudnymi ludźmi. Cz.6 Prowadzenie asertywnego życia: Zdecyduj, kiedy być asertywnym; Pomóż innym postępować ze sobą jako nową asertywną osobą; Poza asertywnością. Aneks: Asertywność wymaga ćwiczeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Doskonały)
Podziękowania; Wprowadzenie; Czym jest asertywność; Zachowania nieasertywne i ich następstwa; Czy znajdziesz w tym coś dla siebie?; Jesteś odpowiedzialny; Stań się swoim najlepszym przyjacielem; Idź naprzód, odpuść sobie; Radzenie sobie z konfliktem; Asertywny konsument; Odmawianie i wyznaczanie granic; Etapy osiągania asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało? 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania? 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii badań marketingowych: Istota i znaczenie badań marketingowych; Przygotowanie badania marketingowego; Gromadzenie danych pierwotnych; Budowanie instrumentu pomiarowego; Realizacja badania marketingowego i prezentacja jego wyników; Statystyka w badaniach marketingowych; Wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; Międzynarodowe badania marketingowe; 2. Wybrane obszary zastosowań badań marketingowych. Studia przypadków: Badanie i pomiar satysfakcji klienta; Badanie lojalności klienta; Badanie zachowań konsumentów; Badanie wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa; Badanie nowego produktu; Badanie cen; Badanie standardów obsługi klienta w systemie dystrybucji; Badanie wybranych narzędzi promocji; Studia przypadków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo i administracja. Bezpieczeństwo wewnętrzne. Podręcznik akademicki)
1. Stan bezpieczeństwa i zapobieganie przestępczości - podstawowe potrzeby społeczności lokalnych: Pojęcie bezpieczeństwa; Podstawowe pojęcia związane z zapobieganiem przestępczości. 2. Kompetencje i zakres działania władz lokalnych w zakresie bezpieczeństwa: Samorząd gminny; Samorząd powiatowy; Policja. 3. Lokalne strategie zapewniania bezpieczeństwa: Strategie działań profilaktycznych; Tendencje w zapobieganiu przestępczości; Klasyfikacja policyjnych programów zapobiegania przestępczości; System zapobiegania przestępczości w skali lokalnej. 4. Zachowania prospołeczne a poprawa bezpieczeństwa: Rządowy program poprawy bezpieczeństwa obywateli; Zachowania aspołeczne i antyspołeczne. 5. Pobudzenie aktywności obywatelskiej na rzecz bezpieczeństwa: Podstawy teoretyczne działalności obywateli na rzecz bezpieczeństwa; Światowe doświadczenia związane aktywnością obywatelską; Doświadczenia polskie. 6. Community policing: Krótki rys historii policji w Polsce i na świecie; Modele działań policyjnych; Charakterystyka modelu community policing; Refleksje praktyczne. 7. Rozwiązywanie problemów społeczności lokalnych: Metody rozwiązywania problemów; Metoda pięciu kroków CAPS w rozwiązywaniu problemów kryminalnych; Zasady przeprowadzania działań profilaktycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wyd. 3 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 584, [2] s. : il. ; 24 cm.
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Biologiczne podstawy psychologii / James W. Kalat ; przekł. Anna i Marek Binderowie ; red. nauk. polskiego wydania Michał Harciarek. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - XXIV, 749, [3] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 29 cm.
Przedmowa; Podziękowania; Wprowadzenie; 1. Komórki; 2. Synapsy; 3. Anatomia i metody badawcze; 4. Genetyka, ewolucja, rozwój i plastyczność; 5. Wzrok; 6. Inne układy sensoryczne; 7. Ruch; 8. Sen i czuwanie; 9. Regulacja wewnętrzna; 10. Zachowania reprodukcyjne; 11. Zachowania emocjonalne; 12. Uczenie się, pamięć i inteligencja; 13. Funkcje poznawcze; 14. Zaburzenia psychiczne; A. Chemia w skrócie; B. Zasady postępowania w badaniach z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience; Bibliografia; Indeks rzeczowy/Słowniczek; Indeks nazwisk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego.

Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
Zawiera: Część pierwsza - Zrozumieć zachowania Rozdział 1. Poznawanie ukrytych korzyści adaptacyjnych związanych z zachowaniem Rozdział 2. Z góry na dół czy z dołu do góry? Zanim zareagujemy na zachowania musimy zrozumieć jego źródła Rozdział 3. Różnice indywidualne Część druga - Rozwiązania Rozdział 4. Poczucie bezpieczeństwa to punkt wyjścia Rozdział 5. Zająć się tym co leży u podstaw zachowania: oddolna praca nad trudnościami Rozdział 6. Praca nad trudnościami: od oddolnej do odgórnej Część trzecia - Neuroróżnorodność, trauma i spojrzenie w przyszłość Rozdział 7. Zachowania w przypadku autyzmu i neuroróżnorodności: Ostrożnie! Rozdział 8. Wsparcie w przypadku trudności behawioralnych u dzieci doświadczających toksycznego stresu i traumy Rozdział 9. Nadzieja na przyszłość. Teraz mnóstwo pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Młode pokolenie w świecie technologii cyfrowych. Metodologiczne założenia badań; Introduction. Young generation in a world of digital technologies. Methodological studies assumptions; Rozdział I Dzieci w wielkiej sieci. Zjawisko i jego uwarunkowania. Wyniki i analiza badań. Rozdział II Wielka sieć i dzieci – między atrakcyjną aktywnością a destrukcyjną nadaktywnością. Wybrane problemy: 2.1. Wielka sieć – fenomen zjawiska i jego wielowymiarowe wpływy. 22 fakty na XXI wiek: Telewizja – medium nadal wiodące; Reklama w sieci – sprzedamy Ci wszystko; Tabletyzacja świata; Internet – dostępny dla każdego; Jeszcze szybciej – świat niekończących się możliwości; Elektronika dla najmłodszych; Smartfon – owoc pożądania najmłodszych; Digital book – będzie dalszy rozwój?; Wiek XXI – czas cyberprzestępców i planów cyberwojny; E-commerce – niebywałe tempo; Więcej, więcej, więcej…; Facebook; Sieci społecznościowe (social networking); Technopolizacja; „Struś pędziwiatr” – gonitwa za nowościami; Biznes – wokół sieci, w sieci i dzięki sieci; BILIONY POŁĄCZEŃ; Dzieci we władaniu mediów; Grywalizacja; Edukacja dla gospodarki opartej na wiedzy; Hejt rządzi, hejt niszczy; Cyfrowy „człowiek”. 2.2. Zachowania ryzykowne w sieci – wybrane problemy: Wprowadzenie; Istota i charakter problemu; Konkluzja. 2.3. Cyberprzestrzeń – próba diagnozy głównych zagrożeń: Wprowadzenie do problemu; Sexting; Wykorzystywanie, uwodzenie dzieci w sieci (child grooming); Cyberseks i cyberpornografia; Cyberbullying. 2.4. Cyberprzemoc rówieśnicza – analiza problemu i destruktywnego wymiaru zjawiska: Wprowadzenie do problemu, Cyberprzemoc – definicja i podstawowe wskaźniki diagnostyczne zjawiska; Przemoc rówieśnicza w cyberprzestrzeni a cyberbullying; Skala i skutki cyberprzemocy rówieśniczej; Konkluzje. 2.5. Pułapki cyfrowego dzieciństwa – zagrozenia subkulturami cyfrowymi: Pomiędzy moralną panika a kalkulacja zagrożeń; Subkultura pedofilii i on-line child grooming; „Podszeptywacze” używek – sieć destrukcyjnych wzorów; Restrykcyjne diety i pro-Ana; Konkluzje. 2.6. Reklama telewizyjna i internetowa oczami dziecka: Funkcje przekazu telewizyjnego (internetowego); Cechy współczesnego przekazu telewizyjnego – konteksty pedagogiczne; Dziecko i telewizja – wybrane zagadnienia; Reklama telewizyjna, czyli patrz i działaj tak, jak tobie podpowiadamy; Kilka uwag o formach reklamy telewizyjnej; Reklamy a dzieci; Konkluzje. 2.7. Kompetencje nauczyciela w społeczeństwie informacyjnym: Cyfrowi Tubylcy w szkole; Kompetencje nauczycieli i wychowawców w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w dobie społeczeństwa informacyjnego – podstawowe dylematy; Konkluzje. 2.8. Psychologiczne konteksty aktywności dzieci i młodzieży w sieci: Internet „światem” współczesnej młodzieży; Psychologia wobec zjawiska; Dlaczego dzieci i młodzież lgną do sieci?; Postnowoczesność (ponowoczesność) oraz potrzeby i cechy człowieka; Zagrożenia ze strony cybermediów – wybrane kwestie; Kilka uwag wobec (i wokół) problemu nadużywania Internetu; Tożsamość i wartości w sieci; Trochę miodu do dziegciu; Konkluzje. Konkluzje – życie w cyfrowym świecie. Refleksja psychopedagogiczna; Słowo końcowe. Postulaty pedagogiczne; O autorach; Bibliografia; Netografia; Wykaz tabel; Wykaz grafik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Zaufanie 1.1. Pojęcie zaufania 1.2. Typologia zaufania 1.3. Kształtowanie się zaufania 1.4. Znaczenie zaufania w organizacjach 1.5. Zarządzanie zaufaniem i kultura zaufania Rozdział 2. Przywództwo 2.1. Pojęcie przywództwa 2.2. Typologia i paradygmaty przywództwa 2.3. Modele przywództwa i czynniki determinujące jego styl 2.4. Znaczenie przywództwa w rozwoju i doskonaleniu organizacji 2.5. Znaczenie przywództwa w rozwoju człowieka Rozdział 3. Innowacyjność i kreatywność 3.1. Pojęcie innowacyjności, kreatywności i postaw z nimi związanych 3.2. Typologia innowacji i kreatywności 3.3. Czynniki wpływające na innowacyjność, kreatywność 3.4. Bariery kreatywności i innowacyjności 3.5. Znaczenie innowacji w rozwoju człowieka i organizacji Rozdział 4. Praca zespołowa 4.1. Pojęcie zespołu oraz pracy zespołowej 4.2. Podstawowe typologie zespołów 4.3. Role w zespole 4.4. Organizacja pracy zespołowej 4.5. Praca zespołowa a efektywność 4.6. Pozytywne oraz negatywne aspekty związane z koncepcją pracy zespołowej 4.7. Znaczenie komunikacji w kontekście pracy zespołowej 4.8. Powołanie zespołu w sytuacji reklamacji klienta - studium przypadku Rozdział 5. Zaangażowanie w pracę 5.1. Pojęcie zaangażowania w pracę 5.2. Typologia form zaangażowania 5.3. Czynniki determinujące zaangażowanie w pracę i cechy zaangażowanego pracownika 5.4. Badanie zaangażowania pracowników 5.5. Zarządzanie przez zaangażowanie 5.6. Znaczenie zaangażowania pracowników w rozwoju organizacji 5.7. Znaczenie zaangażowania w pracę w rozwoju człowieka i jego samorealizacji Rozdział 6. Satysfakcja z pracy 6.1. Satysfakcja pracownika 6.2. Modele satysfakcji pracownika 6.3. Czynniki wpływające na satysfakcję pracownika 6.4. Satysfakcja jako ważny element budujący lojalność pracownika 6.5. Satysfakcja z pracy jako czynnik wpływający na proces i jakość pracy 6.6. Satysfakcja z pracy a jakość życia Rozdział 7. Kultura organizacyjna jako element wspierający człowieka w organizacji 7.1. Kultura w organizacji 7.2. Klasyfikacja kultur organizacyjnych 7.3. Elementy składowe kultury organizacyjnej 7.4. Funkcje kultury organizacyjnej 7.5. Krytyczne podejście do kultury organizacyjnej; Literatura; Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej