Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(100)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(96)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(68)
dostępne
(63)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(68)
Czytelnia
(68)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Cudak Henryk
(3)
Eichelberger Wojciech
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Augustyn Józef (1950- )
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Forma Paulina
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Musiał Emilia
(2)
Rongies Witold
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Białas Marcin
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buck Craig
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Burczyk Irena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Canfield Ken
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Celary Ireneusz
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dawson Peg
(1)
Demska Stanisława
(1)
Demski Jerzy
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Doliński Artur
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Faber Adele (1928- )
(1)
Faber Joanna
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gierlińska Anna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guare Richard
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutek Alina
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guz Sabina
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Han-Ilgiewicz Natalia
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(101)
Język
polski
(100)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(92)
Rodzina
(38)
Dziecko
(31)
Rodzice
(12)
Wychowanie
(11)
Pedagogika rodziny
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Socjologia rodziny
(9)
Psychologia dziecka
(8)
Młodzież
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Szkolnictwo
(6)
Więź rodzinna
(6)
Dziecko maltretowane
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Agresywność
(4)
Kobieta
(4)
Metody wychowawcze
(4)
Ojcostwo
(4)
Opieka społeczna
(4)
Patologia społeczna
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Rodzina dysfunkcyjna
(4)
Alkoholizm
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Historia wychowania
(3)
Kształcenie
(3)
Miłość
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwód
(3)
Socjalizacja
(3)
Stres
(3)
Uczniowie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie seksualne
(3)
Życie seksualne
(3)
Chorzy w rodzinie
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
HIV
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Małżeństwo
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Narkotyki
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Prawa dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina adopcyjna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Studenci
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Szczęście
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Zachowanie
(2)
AIDS
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkohole
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bernstein, Basil B. (1924-2000)
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(5)
1989-2000
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Monografia
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(13)
Biologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
101 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina; 2. Kody jako media transmisji kultury; 3. Proces przyswajania orientacji kodowych w rodzinie; 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej; 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Miejsce w rodzinie; R. 2 Moje zasoby jako rodzica; R. 3 Zasoby dziecka; R. 4 Granice; R. 5 Wierzchołek góry lodowej, czyli mowa ciała; R.6 Emocje; R. 7 Czy umiem być zrelaksowanym rodzicem, czyli nauka relaksacji; R. 8 Przez co tracę grunt pod nogami, czyli jak oswoić lęk; R. 9 Gdzie prowadzę swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 10 Gdzie prowadzą swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 11 Rusztowanie, czyli budujemy fundament pod wszechstronny rozwój dziecka; R. 12 Komunikacja w rodzinie; R. 13 Wychowujemy niezależnego człowieka, czyli blokowanie lub wzrost; R. 14 Poczucie sprawstwa – czym jest i do czego prowadzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Homo familiaris na początku XXI wieku. Strukturalne, funkcjonalne i aksjonormatywne przemiany współczesnej rodziny ; Rozdział I : Przekaz wartości w rodzinie : Uwarunkowania międzypokoleniowego przekazu wartości w rodzinie , Przekaz systemu wartości w środowisku rodzinnym , Rodzina jako najważniejsza przestrzeń kształtowania się systemu wartości i tożsamości dziecka , Socjalizacja młodzieży w rodzinie , Wpływ preferencji wartości rodziców na aksjologiczną orientację dzieci , Rodzina w procesie przekazywania wartości i kształtowania stylów życia , Wartości przekazywane przez współczesnych dziadków , Wartości funkcjonujące w domach rodzinnych kobiet prostytuujących się oraz ich wpływ na decyzje młodych kobiet. Na podstawie badań własnych ; Rozdział II : Satysfakcja w małżeństwie i rodzinie : Współczesna rodzina w dobie aksjologicznego kryzysu , Ku partnerskiemu modelowi małżeństwa - zmiana wartości w polskiej rodzinie na tle 12 krajów Europy Środkowo - Wschodniej , Wpływ komunikacji w narzeczeństwie na zadowolenie z małżeństwa , Szczęście małżeńskie a obraz partnera na przykładzie małżeństw w pierwszej fazie życia małżeńskiego , Afirmacja seksualności w rodzinie ; Rozdział III : Rodzina w dobie zmian społecznych : Macierzyństwo w epoce zmian - tradycyjna wartość czy nowy obszar konsumpcyjnej działalności ? , Badanie wyznaczników zachowań pomocnych kierowanych na własną rodzinę ,Rodzina na rynku. Jak ekonomia próbuje zmierzyć i zrozumieć wartość rodziny ? , Rodzina migrantów powrotnych i ich wybrane strategie wobec przyszłości dzieci na przykładzie polskich reemigrantów z Francji , Znaczenie rodziny w życiu imigranta. Na przykładzie imigrantów polskich w Hiszpanii , Zmiany modelu rodziny polskiej na podstawie analizy treści inskrypcji nagrobnych na cmentarzach polowych z XVIII - XXI wieku ; Rozdział IV : Rodzina wobec trudności i kryzysów : Rodzina a przezwyciężenie kryzysów wartości związanych z sensem życia w okresie adolescencji , Percepcja systemu rodzinnego a kryzys w wartościowaniu ojców dorastających dzieci , Rodzicielstwo po rozwodzie - ciągłość i zmiana , Rodzina jako źródło wsparcia społecznego na tle zmagania się z krytycznym wydarzeniem życiowym ( na przykładzie choroby nowotworowej dziecka ) , Wpływ rodziny na występowanie zaburzeń odżywiania - ujęcie systemowe , Rodziny ryzyka przedmiotem polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej , Znaczenie środowiska rodzinnego w ochronie młodzieży przed zachowaniami ryzykownymi związanymi z korzystaniem z substancji psychoaktywnych , Rodziny o różnym statusie społeczno - ekonomicznym wobec edukacji swoich dzieci , Przydatność techniki socjometrycznej w badaniu konfliktu w małej grupie na przykładzie rodziny wielopokoleniowej ; Rozdział V : Dziecko w rodzinie współczesnej : Dziecko jako wartość we współczesnym społeczeństwie polskim , Dziecko jako wartość a proces dezintegracji rodziny , Sytuacja psychologiczna dziecka w różnych typach rodzin niepełnych , Rodzina zastępcza - sposób na życie czy potrzeba serca ? Badania porównawcze na przykładzie Polski i Ukrainy , Rezygnacja z dzieci we współczesnym społeczeństwie. Przyczynek do etiologii zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślenie pedagogiczne o rodzinie i wychowaniu rodzinnym na początku XXI wieku; Rodzina współczesna: przeobrażenia i przyszłość; Rodzina w kontekście globalizacji komunikacyjnej i rozluźnienia społeczno-moralnego; Środowisko rodzinne a proces kreowania tożsamości jego członków: pułapki krętych ścieżek współczesności; Rodzina migracyjna jako typ współczesnej rodziny w Polsce. Wybrane aspekty; Mądrość jako zasada budowania stosunków wychowawczych w rodzinie. Perspektywa etyki realistycznej ; Kierunki, metody i wyniki badań nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym w II Rzeczypospolitej; Role rodzicielskie w świetle dzieł encyklopedycznych okresu pełnego średniowiecza - na przykładzie De rerum proprietatibus Bartłomieja Anglika; Dumne, ambitne, godne swoich przodków, lecz również powód zmartwień i niesławy. Tacyt o córkach; Partnerstwo poprzez małżeński kompromis. Analiza Laudatio Turiae, rzymskiej inskrypcji nagrobkowej z końca I w. p.n.e.; Rodzina zastępcza a sytuacja szkolna dziecka; Więź wychowawcza rodziców w świetle teorii przywiązania. Możliwe następstwa transformacji ustrojowej w Polsce; Więź emocjonalna z rodzicami w percepcji młodzieży; Rodzinne uwarunkowania agresji młodzieży - dylematy bezradności; Edukacja medialna w rodzinie. Dziecko w średnim wieku szkolnym a telewizja; Młodzież o starości . O potrzebie wychowania do starości; Rodzina jako wartość w życiu młodzieży licealnej. Przypadek jednej szkoły; Wulgaryzacja języka dzieci w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania rodzinne problemu; Wybrane uwarunkowania kontynuowania zawodu rodziców przez dzieci. Próba interpretacji pedagogicznej; Rodzina jako wyznacznik szans edukacyjnych młodzieży akademickiej - perspektywa retrospektywna; Rodzina w partnerstwie z przedszkolem - doświadczenia i wizje; Etyczne wymiary współpracy rodziny i szkoły; Specyfika wychowania w rodzinie dzieci w młodszym wieku szkolnym; Możliwość wsparcia i terapii rodziców z dzieckiem uzależnionym od narkotyków; Przemoc wobec dziecka w rodzinie - możliwości rozpoznawania i pomocy w środowisku szkolnym; Co rodzicom warto przypomnieć, a co warto podpowiedzieć?; Internat jako drugi dom w aspekcie wychowania rodzinnego; Wychowanie rodzinne jako fundament rozwoju pedagogicznej orientacji familiologicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Karta praw dziecka; R. 1 Zdrowe i niezdrowe wzory opieki rodzicielskiej; R. 2 Określanie rów; R. 3 Przezwyciężanie komunikatów negatywnych; R. 4 Kochać czy zawstydzać?; R. 5 Rozumieć granice: Dzieci mają prawo do własnych myśli; Dzieci mają prawo do własnych Dzieci mają prawo do własnych uczuć; Dzieci mają prawo do posiadania własnych rzeczy; Dzieci mają prawo do własnej przestrzeni; Dzieci mają prawo do własnego ciała; R. 6 Akceptować uczucia; R. 7 Rodzice: nauczyciele i przewodnicy; R. 8 Nakładanie rozsądnych ograniczeń; R. 9 Etapy rozwoju dziecka: Przed urodzeniem; Od urodzenia do osiemnastego miesiąca; Osiemnaście miesięcy do trzech lat; Trzy do sześciu lat; Sześć do dwunastu lat; Dwanaście do dwudziestu lat; R. 10 Życie w miłości; R. 11 Organizowanie życia rodzinnego; R. 12 Szczególne sytuacje: Rodzeństwo; Dziadkowie i babcie; Powtórne małżeństwo; Samotna matka, samotny ojciec; R. 13 Troszcz się o siebie; R. 14 Spoglądając wstecz, spoglądaj przed siebie; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przegląd teorii, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Doświadczenia rodzinne jako źródło transmisji wzorów zachowań, 4. Transmisja rodzinnych wzorów a zachowania młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Rodzina w sieci apersonalnych relacji; Kościół Katolicki wobec współczesnych zagrożeń rodziny polskiej; Jak pomóc rodzinie? Przygotowanie do małżeństwa; Znaczenie rodziny chrześcijańskiej jako podstawowego środowiska wychowawczego; dziecko z niepełnosprawnością intelektualną - sytuacja kryzysowa rodziny; Antropologiczne aspekty wierności; Udział dziadków w życiu młodego pokolenia; Miłość i rodzina najważniejszymi wartościami studentów Akademii Ekonomicznej w Katowicach na podstawie prowadzonych badań; Rola rodziny w kształtowaniu śląskiego etosu pracy; Kryzys wychowania - kryzysem rodziny; Rodzinne gospodarstwa domowe w Polsce i województwie śląskim - stagnacja czy zmiana; Perspektywy zrównoważonego rozwoju w Polsce i wybranych kraja wobec procesu zastępowalności pokoleń; Statystyka małżeństw i rozwodów w Polsce; Polska rodzina a polityka prorodzinna państwa; Rola organizacji pozarządowych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności; Czy rozwój standardów zabezpieczenia społecznego może zagrażać rodzinie? Przykład Szwecji; Gmina społecznie odpowiedzialna: formy pomocy społecznej realizowane w gminie wobec osób starszych; Spożywanie posiłków poza domem a potrzeby człowieka na tle relacji rodzinnych; Pedagogiczne znaczenie projektowania dialogu międzypokoleniowego w rodzinie świadomej współczesnych zagrożeń; Model pracy z rodziną doświadczającą przemocy; Korcz dumnie, nie biegnij - terapia dorosłych dzieci alkoholików.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
Wstęp; R.1 Instrukcja obsługi dziecka. Wychowywanie małego dziecka wedle prasy i w przekonaniach ludzi młodych; R.2 Bobas w biznesplanie? Wychowanie małego dziecka w rodzinach dobrze sytuowanych; R.3 Ciemna strona piaskownicy. Wychowanie małego dziecka w rodzinach o niskim statusie; Podsumowanie: Style wychowawcze a proces dziedziczenia biedy; "Piekielna" dziedziczność statusu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Co sprawia, że twoje dziecko jest zdolne, ale rozkojarzone; 2. Podstawy udanych interwencji; 3. Jak to wszystko połączyć?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Podziękowania. Rozdział 1. Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew: Pierwsza złość; Demonstracja niezależności; Rozpoznawanie i nazywanie gniewu; Radzenia sobie z gniewem; Temperament i indywidualność; Duchy z przeszłości; Wyrażanie gniewu w różnych kulturach; Radzenie sobie z gniewem – punkty zwrotne; Co utrudnia samokontrolę? Rozdział 2. Agresja – punkty zwrotne: Czy płód jest się w stanie uczyć?; Noworodek; 3 tygodnie; 8-12 tygodni; 4-5 miesięcy; 8 miesięcy; 12 miesięcy; 16-18 miesięcy: 2-3 lata; 4 lata; 5-6 lat. Rozdział 3. Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach: Gniew; Gryzienie; Docinki i tyranizowanie słabszych; Bicie, kopanie i drapanie; Samoobrona i sztuki walki; Agresja a uprawianie sportu; Napady wściekłości i samokontrola; Telewizja, gry wideo i komputerowe; Zabawki dziecka a agresja; Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Jak perspektywa postrzegania czasu wpływa na twoje życie: Fundamenty negatywnego nastawienia; Stres: matka naszych dolegliwości; Zaburzenia lękowe: dzieci stresu; Depresja: pasierbica stresu; Geneza perspektyw postrzegania czasu; Wypełnij ten kwestionariusz; Sześć głównych perspektyw postrzegania czasu; Zrównoważona perspektywa postrzegania czasu przynosi większą stabilizację; Pozytywne skutki. Rozdział 2. Jak twoja perspektywa postrzegania czasu skazuje cię na toksyczne relacje - i co możesz z tym zrobić: Różne twarze toksycznych relacji; Przeszła negatywna perspektywa postrzegania czasu a toksyczna relacja; Osobowość narcystyczna; Tłumienie emocji; Pięć oznak, że jesteś w toksycznej relacji; Co się stało z Jennifer?; Reakcja bierno-agresywna; Bierna agresja jako reakcja na dręczenie; Działania prewencyjne - zdrowe sposoby reakcji; Nie myl dobrego serca z bierną agresją; Sekrety i kłamstwa; Kłamać uczymy się w dzieciństwie; A co z tajnymi agentami i facetami z kilkoma rodzinami, które o sobie nie wiedzą?; Kończenie toksycznej relacji w pięciu krokach; Uwolnij się od negatywnej przeszłości i wpuść do swojego życia miłość. Rozdział 3. Dręczyciele i ich ofiary: Skąd się biorą dręczyciele?; A co z ofiarami?; Jak rozpoznać potencjalną ofiarę dręczenia; Studium przypadku dręczenia w szkole; Dręczenie w miejscu pracy; Skrajne przypadki dręczenia; Zbrodnie z nienawiści i bohater; Najpotężniejsza broń: edukacja. Rozdział 4. Ostracyzm - ostateczne odrzucenie: Trwałe szkody; Współpraca w społecznościach ssaków z rzędu naczelnych; Perspektywa Jane Goodall; Skokowy rozwój ostracyzmu; Przypadek ostracyzmu religijnego; Przypadki ostracyzmu w miejscu pracy; Poczucie „braku”; Jak przejąć kontrolę. Rozdział 5. Seks a perspektywy postrzegania czasu; Perspektywa przeszła negatywna: Seks nie był przyjemnym doświadczeniem; Perspektywa przeszła pozytywna: Wow! To było super!; Teraźniejszy hedonizm: Zróbmy to teraz!; Teraźniejszy fatalizm: Będzie, co ma być; Przyszły seks: Lęk przed nieznanym; Przyszła transcendentalna perspektywa postrzegania czasu; Jaka jest idealna perspektywa postrzegania czasu w odniesieniu do seksu?; Mężczyźni, seks i perspektywy postrzegania czasu; Kobiety, seks i ich perspektywy postrzegania czasu; Prognozy są bardzo dobre. Rozdział 6. Wychowanie dzieci a perspektywy postrzegania czasu: Bezwarunkowa miłość; Lęk rodzicielski; Współczesne czynniki stresogenne; Dyscyplina; Granice; Pracująca mama; Pracujący tata; Odnaleźć równowagę; Samotne wychowanie dziecka; Pytania i odpowiedzi; Syndrom pustego gniazda; Ciesz się na myśl o świetlanej przyszłości; Bogactwo możliwości. Rozdział 7. Jak stres wpływa na twoją perspektywę postrzegania czasu - i co możesz z tym zrobić; Stres a twoje serce; Stres a choroba pośpiechu; Stres przedświąteczny: gwiazdkowa chandra czy choroba afektywna sezonowa?; Jedzenie a stres; Stres wynikający z nienaturalnych zachowań w kulturze współczesnej; Efekt widza; Rozładowywanie stresu wywołanego wyrzutami sumienia. Rozdział 8. Szczęście i życie, które ma sens: Dążenie do szczęścia; Poszukiwanie sensu; Szczęście kontra sens; Jesteś plusem czy minusem?; Praca z misją; Życie, które ma sens; Życzliwość jest najważniejsza; Perspektywy postrzegania czasu i nasz sposób widzenia świata; Miłość to życzliwość, a życzliwość to siła; Jak nasz pośpieszny styl życia niszczy kulturę uprzejmości; Nadszedł twój czas; Twoja jaśniejsza przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej