Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Czasopisma
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(24)
Autor
Godawa Grzegorz
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Kocór Maria
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Guz Sabina
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Basińska Anna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaja Barbara
(1)
Karbowniczek Jolanta
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kwaśniewska Małgorzata
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Mickiewicz-Janiszewska Agata
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Pietrala Dawid
(1)
Pietrala Teresa
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Podhájecká Mária
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(29)
Nauczanie początkowe
(9)
Nauczyciele
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Kształcenie
(4)
Metoda Montessori
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie
(3)
Badania naukowe
(2)
E-learning
(2)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Historia wychowania
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia nauki
(1)
Fonoholizm
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hermeneutyka
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Licea
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Medycyna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
32 wyniki Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z historii wychowania przedszkolnego; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu; 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce; 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiązywanie problemów przez dzieci / Irena Adamek. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 1998. - 103, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
1. Znaczenie problemu w rozwijaniu aktywności dziecka: Pojęcie problemu, Rodzaje problemów, Usytuowanie rozwiązywania problemów w kształceniu dzieci, Aktywność dziecka warunkiem efektywności jego uczenia się. 2. Teoretyczne podstawy rozwiązywania problemów przez dzieci: Rozwiązywanie problemów dynamicznym procesem uczenia się; Rola zadań problemowych; Pojęcie wiedzy u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 3. Czynniki warunkujące uczenie się dzieci: Konstruowanie wiedzy przez dzieci; Negatywne skutki uczenia się pamięciowego; Rozwiązywanie problemu jako aktywny proces; Rola nauczyciela w organizowaniu strategii rozwiązywania problemu. 4. Rozwiązywanie problemów w procesie kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym: Przygotowanie się nauczyciela do rozwiązywania problemów; Dobór odpowiednich problemów; Stworzenie warunków do rozwiązywania problemów ; Stosowanie techniki rozwiązywania problemów; Strategie postępowania w sytuacji problemowej. 5. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli w przedszkolu: Rodzaje działalności dzieci podczas rozwiązywania problemów, Planowanie zajęć, Ranga edukacji przedszkolnej. 6. Wskazówki metodyczne dla nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej: Wskazówki dla nauczycieli klasy pierwszej; Wskazówki dla nauczycieli klasy drugiej; Wskazówki dla nauczycieli klasy trzeciej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej