Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(31)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
E-booki
(5)
Czasopisma
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(21)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(21)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(12)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Klasińska Barbara
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Lewandowski Marek
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Musiał Emilia
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dusza Bożena
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaźmierczak Arkadiusz
(2)
Koszczyc Tadeusz
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kowalska Jolanta E
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Maszorek-Szymala Anna
(2)
Nycz Edward
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szopiński Józef
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Anna Makarczuk
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Furman Joanna
(1)
Gaj Jerzy
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gomola Joanna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Herman Ewa
(1)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jorg Daria
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kocór Maria
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kościelnik Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(36)
Temat
Wychowanie fizyczne
(16)
Nauczyciele
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Młodzież
(6)
Studenci
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Kształcenie
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Pedagogika
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Szkolnictwo
(5)
Dziecko
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Wychowanie
(4)
Edukacja medialna
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzice
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Gimnazja
(2)
Hermeneutyka
(2)
Historia wychowania
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Multimedia
(2)
Muzyka
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Samokształcenie
(2)
Samoobrona
(2)
Sport
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Turystyka
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Życie seksualne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Autyzm
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-zdrowie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
36 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja obronna i sporty walki na świecie. Judo w systemie edukacji fizycznej dzieci i młodzieży Japonii; Sporty i sztuki walki w Meksyku - dylematy organizacyjne oraz metodyczne. Część II: Biomedyczne aspekty trenowania sportów walki przez dzieci i młodzież. Biomedyczne uwarunkowania edukacji fizycznej dzieci i młodzieży uwzględniające elementy sportów walki; Energetyczne podstawy wysiłku w sportach walki. Część III: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania samoobrony. Dźwignia na wyprostowanym ramieniu i jej przykładowe zastosowania w samoobronie; Metodyka nauczania i doskonalenia elementów samoobrony stosowana w hapkido. Część IV: Socjalizacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w sportach walki. Sztuki walki - środkiem edukacji holistycznej; Zasadność włączenia sportów i sztuk walki do szkolnych programów wychowania fizycznego - w świetle badań; Socjalizacyjne i edukacyjne walory sportów walki - na przykładzie judo; Reedukacja dzieci trudnych przez sporty walki; Przyczyny rezygnacji z treningów sportów i sztuk walki w ocenie trenerów i instruktorów; Trener kung-fu - mistrz, wychowawca, przewodnik. Część V: Psychologiczne problemy udziału w sportach walki. Ocena stopnia umotywowania młodzieży do treningu kung-fu; Sposoby zachowania się w konfrontacjach pozasportowych lotników polskich, którzy deklarują różne doświadczenie z dziedziny sportu; Nasilenie lęku i agresywności młodzieży uprawiającej różne formy sztuk walki na tle grupy porównawczej; Preferowane przez młodzież wrocławską sposoby przeciwdziałania agresji fizycznej. Część VI: Kompetencje motoryczne i koordynacyjne osób przygotowanych do walki wręcz. Ocena przygotowania policjantek i policjantów do walki w starciu bezpośrednim; Związek umiejętności zadawania uderzeń stosowanych w samoobronie z wszechstronną sprawnością fizyczną; Ocena umiejętności bezpiecznego upadku z wszechstronną sprawnością fizyczną; Poziom zdolności zachowania równowagi dziewcząt uprawiających samoobronę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Oddajemy w ręce Czytelnika monografię zawierającą teksty, które swoimi treściami wpisują się w obszar problemów społecznej teorii i praktyki wychowania fizycznego oraz rekreacji i sportu. Traktują tym samym aktywność fizyczną wraz z promocją zdrowia realizowaną m.in. w szkolnym wychowaniu fizycznym, na zajęciach pozaszkolnych, a także w ramach dodatkowej działalności człowieka jako istotny czynnik jego holistycznego, wielowymiarowego rozwoju w różnych uwarunkowaniach. Kilku autorów zwraca szczególną uwagę na ten aspekt w sytuacji trwającej pandemiiCOVID-19. Przedstawione wyniki badań diagnozują pedagogiczną rzeczywistość wychowania fizycznego, sportowego i zdrowotnego, wskazując możliwe kierunki ich zmian.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Programowanie, planowanie i realizacja zajęć wychowania fizycznego; 2. Współczesny nauczyciel wychowania fizycznego; 3. Uczeń w nowoczesnym systemie fizycznej edukacji; 4. Badanie jakości pracy zreformowanej szkoły w zakresie kultury; 5. Ocena jakości pracy ucznia w zakresie wychowania fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Pojęcia ogólne, terminy, definicje; R.2 Sytuacja zdrowotna w Polsce; R.3 Racjonalne żywienie szansą poprawy zdrowotności społeczeństwa; R.4 Znaczenie rekreacji ruchowej w zachowaniu zdrowia człowieka; R.5 Choroby cywilizacyjne w Polsce oraz ich prewencja; R.6 Patologie zjawisk społecznych w Polsce; R.7 Zdrowie psychiczne oraz zapobieganie występowaniu zaburzeń psychicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Zmiany – Zadania – Kierunki: Wychowanie fizyczne w klasach początkowych w zreformowanym systemie oświaty; Wspomaganie rozwoju osobowości – dylematy nauczyciela przy tworzeniu programu i prowadzeniu zajęć ruchowych; Lekcja wychowania fizycznego w obliczu przemian edukacyjnych; Wyzwania stojące przed nauczycielem wychowania fizycznego przy wdrażaniu systemu kształcenia zintegrowanego na etapie wczesnoszkolnym; Rozważania nad znaczeniem wychowania fizycznego w nauczaniu zintegrowanym. Cz. II. Krytyka – Oczekiwania – Zagrożenia: Korelacja treści wychowania fizycznego z treściami innych przedmiotów; Treści realizowane podczas lekcji wychowania fizycznego w klasach młodszych; Wpływ szkolnego wychowania fizycznego na wiedzę i umiejętności uczniów klas młodszych; Ocena poziomu umiejętności ruchowych z wychowania fizycznego na etapie edukacji wczesnoszkolnej; Wymarzona lekcja wychowania fizycznego w opinii uczniów klas młodszych; wychowanie fizyczne w twórczości plastycznej dzieci; Znaczenie i realizacja treści z działu rytm-muzyka-taniec na etapie wczesnoszkolnym; Przemoc wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowisku wielkomiejskim; Problemy kształcenia i ochrony narządu głosu w ocenie nauczycielek nauczania początkowego. Cz. III. Projekty – Rozwiązania – Propozycje: Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu integralnym klas I-III; Wychowanie fizycznego metodą zuchową; Komiks inspiracją opowieści ruchowej; Kompetencje ucznia kończącego edukację wczesnoszkolną – jak je osiągnąć na lekcjach wychowania fizycznego w klasach I-III?; Jesienna gra terenowa propozycją zajęć integralnych w klasach początkowych szkoły podstawowej; Formy rekreacyjne w lekcji wychowania fizycznego jako propozycja do realizacji podczas „trzeciej godziny” nauczania; Zabawy ruchowe w lekcji przedmiotowej w klasach nauczania początkowego; Lekcja wychowania fizycznego jako obszar wspomagający relację rodzice-dziecko; Lekcja wychowania fizycznego z wykorzystaniem piłek tenisowych jako propozycja działań nauczyciela rozwijających koordynacyjne zdolności uczniów; Projekt oceny opisowej ucznia z wychowania fizycznego i rola nauczyciela w procesie oceniania; Samoocena umiejętności ruchowych – zadania dla ucznia; Program wychowania fizycznego w szkolnictwie angielskim; W poszukiwaniu efektywności procesu szkolnego wychowania fizycznego na poziomie kształcenia zintegrowanego; Tańce grupowe i animacyjne e nauczaniu początkowym; Adaptacja pierwszoklasisty do warunków szkolnych przez zabawy i gry integracyjne; Zabawy z płachtą; Gry i zabawy z nietypowymi przyborami – propozycje; Profilaktyka przeciwurazowa w klasach I-III. Jak nauczać padów na zajęcia wychowania fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie zielonych szków dla poslkiej edukacji, 2. Metodologiczne podstawy pracy, 3. Wyniki przeprowadzonych badań, 4. Analiza otrzymanych wyników badań, 5. Zielone szkoły jako element systemu wychowania fizycznego w świelte wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej