Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(47)
IBUK Libra
(4)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(45)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(25)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(40)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Górniewicz Józef
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Paszkiewicz Angelika
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Błachowski Stefan (1889-1962)
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Claparede Edouardo
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Eller Helmut
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grzesiak Jan
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosiorek Małgorzata
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krzesińska-Żach Beata
(1)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiatkowska-Tybulewicz Barbara
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Miracki Bartek
(1)
Murzyn Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Musioł Marcin
(1)
Mółka Janusz
(1)
Neyman Elżbieta
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Papież Jan
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Passeron Jean-Claude
(1)
Pawelski, Leszek
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Podolska Beatrix (1938- )
(1)
Przanowska Małgorzata
(1)
Pulinowa Maria Zofia
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rongies Witold
(1)
Rudek Iwona
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Seredyńska Anna
(1)
Skarbek Władysław W
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stelmach Jerzy (1954- )
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szewczyk-Kowalewska Irena
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Szmitkowski Paweł
(1)
Szopiński Józef
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Tillmann Klaus-Jurgen
(1)
Tylka Monika
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Wasilewski Marcin
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Watoła Anna
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Wiśniewski Czesław
(1)
Woś Tadeusz (1946- )
(1)
Wrońska Marta
(1)
Wróbel Alina
(1)
Wróbel Anna
(1)
Wójcik Michał Z
(1)
Zając Dariusz
(1)
Zając Wojciech
(1)
Zakrzewska Sylwia
(1)
Zielińska Monika
(1)
Ziembińska Maria
(1)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Temat
Wychowanie
(33)
Pedagogika
(17)
Szkolnictwo
(9)
Rodzina
(6)
Teoria wychowania
(6)
Nauczyciele
(5)
Dziecko
(4)
Oświata
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Kształcenie
(3)
Nauczanie
(3)
Teoria poznania
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Edukacja zdrowotna
(2)
Historia wychowania
(2)
Komputery
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Państwo
(2)
Społeczeństwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Administracja publiczna
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytaryzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Folklor
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kultura
(1)
Kuznowicz, Mieczysław (1874-1945)
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Postmodernizm
(1)
Poznanie
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Przysłowia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Racjonalizm
(1)
Rynek pracy
(1)
Rytmika
(1)
Samoobrona
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Sporty wodne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Struktura społeczna
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Teatroterapia
(1)
Telewizja
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
53 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wyd. 2 popr. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2012. - 384 s. : rys., tab. ; 21 cm.
1. Etymologia pojęcia "wychowania"; 2. Systematyzowanie wiedzy o wychowaniu; Teleologia o wychowaniu; Aksjonormatywny status wychowania; Zasady wychowania; Wychowanie jako działanie; Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania- doznawania; Wychowania jako spotkanie; Wychowanie w ujęciu systemowych; Wychowanie jako pielęgnacja, piecza; Wychowanie jako proces; Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie, terapia); Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie; Wychowanie jako formacja duchowa; Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja; Granice wychowania; Pseudowychowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
6. Formy i metody opieki. 7. Stosunek opiekuńczy. 8. Proces opieki. 9. Funkcje opieki. 10. Opieka a wychowanie. 11. Wychowanie przez opiekę i wychowanie opiekuńcze. 12. Zasady opieki wychowawczej (procesu opiekuńczo-wychowawczego) 13. O planowaniu pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot pedagogiki rodziny i problematyka zainteresowań. Wyjaśnienie podstawowych kategorii i pojęć 1.1 Małżeństwo i rodzina 1.2 Relacje rodzinne 1.3 Więź rodzinna 1.4 Atmosfera wychowawcza 1.5 Wychowanie rodzinne 2. Małżeństwo i rodzina w apekcie historycznym i współczesnych przemian jej funckji 2.1 Rodzina i jej funkcje 2.2 Kierunki przemian życia małżeńsko-rodzinnego 2.3 Transmisja kulturowa w rodzinie 3. Ojciec i jego rola we współczesnej rodzinie 3.1 Ojciec - ojcostwo jako kategoria pojęć 3.2 Udział ojca w opiece nad dzieckiem 3.3 Rola ojca w procesie wychowania rodzinnego 3.4 Modele ojcostwa we współczesnych rodzinach 4. Rodziny dysfunkcyjne - zagrożenia struktury i funckjonowania współczesnych rodzin 4.1 Rodziny funckjonalne i dysfunkcjonalne 4.2 Rodzina z problemem bezrobocia jako rodzina dysfunkcyjna 4.3 Zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa 5. Osamotnione dzieciństwo w rodzinach dysfunkcyjnych. Wyjaśnienie podstawowych kategorii pojęć 5.1 Samotność i osamotnienie jako kategoria pojęć 5.2 Samotność i osamotnienie w przeżyciach dziecka w młodszym wieku szkolnym 5.3 Osamotnione dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej 6. Pomoc rodzinie - kierunki i formy pomocy współczesnej rodzinie dysfunkcyjnej 6.1 Kierunki pomocy rodzinie 6.2 Formy pomocy 6.3 Ochrona praw dziecka - wybrane aspekty 7. Dom rodinny jako obszar zainteresowań współczesnej pedagogiki rodziny 7.1 Pojęcie domu rodzinnego i dzieciństwa 7.2 Dom rodzinny w życiu dziecka - przegląd badań 7.3 Model rodzinnego domu 8. Wybrane zagadnienia z metodologii pedagogiki rodziny 8.1 Techniki projekcyjne i analiza wytworów działalności dziecka w postrzeganiu domu rodzinnego przez dzieci 8.2 Dom i rodzina w rysunkach dzieci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna; 2. Kultura fizyczna; 3. Wychowanie fizyczne; 4. Cele wychowania fizycznego; 5. Czynniki, środki i warunki wychowania fizycznego; 6. Funkcje ruchu; 7. Rozwój fizyczny człowieka; 8. Motoryczność ludzka; 9. Metody kształcenia i wychowania fizycznego; 10. Uwarunkowania efektywności pracy pedagogicznej nauczyciela wychowania fizycznego; 11. Przygotowanie nauczyciela do zawodu; 12. Rozwój zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego; 13. Aktywność fizyczna ucznia w czasie wolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze):
– intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii);
– analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm);
– sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności;
– wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania.
Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca składa się z dwóch głównych części poprzedzonych dwoma rozdziałami wstępnymi. W części pierwszej (Między Abderą i Sycylią) przedstawione są testimonia, fragmenty i interpretacje tyczące biografii Protagorasa, w drugiej (‘Sophia’ Protagorasa) natomiast te, które odnoszą się do jego myśli (w tym łącznie 60 fragmentów w przekładzie własnym, z czego 59 po raz pierwszy w przekładzie na język polski). W prolegomenach poruszone zostały zagadnienia metodologiczne (wraz z przyjętymi tutaj zasadami ekspozycji materiału źródłowego) oraz dotyczące historii terminu sophistes.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Szkoła wobec nowych potrzeb edukacyjnych: Międzykulturowość i wielokulturowość jako model edukacji otwartej na odmienność kulturową i interakcje; Stan umiejętności społecznych dzieci w polskich przedszkolach i szkołach podstawowych; Edukacja przez sztukę drogą do piękna doskonalącego człowieczeństwo; Przygotowanie współczesnej szkoły do kształcenia na odległość; Kształcenie na odległość wymagane komputerowo jako element procesu edukacji przyszłych pedagogów; Technologie edukacyjne w pracy pedagoga-terapeuty; 2. Rola szkoły w środowisku lokalnym: Szkoła a zmiany społeczności lokalnych; Szkoła w społeczności lokalnej. Studium przypadku; Podmiejska "szkoła przyszłości" widziana oczami społeczności szkolnej i lokalnej; Wychowanie ku zaangażowaniu społecznemu czy bierności społecznej; Oczekiwania pracodawcy wobec szkoły wyższej jako podmiotu kształtującego przyszłego pracownika; 3. Wybrane problemy edukacji we współczesnej szkole: Bariery edukacyjne dzieci i młodzieży z obszarów edukacyjnego ryzyka; Funkcjonowanie w szkole dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie; Szkolne warunki integracji dzieci z poczuciem osamotnienia w rodzinie; Szkolne warunki integracji dzieci pełnosprawnych z niepełnosprawnymi; Znaczenie samorządu szkolnego w procesie kształtowania się postaw prospołecznych uczniów; Wychowanie do życia w rodzinie w opinii uczniów; Edukacja seksualna w polskiej i szwedzkiej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część wstępna: I. Zadania psychologii wychowawczej; II. Stosunek psychologii wychowawczej do innych nauk; III. Ogólne uwagi o metodach psychologii wychowawczej. Część Ogólna:: IV. Zagadnienia swoistości procesów psychicznych uwikłanych w procesie wychowania; V. Psychiczne materiały i produkty wychowania; VI. Ogólne formy procesów wychowawczych; VII. Psychologia wychapania przez drugich i samowychowania. Część Szczegółowa: Rodzina jako instytucja wychowawcza - VIII. Podstawy psychologiczne wychowania rodzinnego; Szkoła jako instytucja wychowawcza - IX. Psychologia programu szkolnego i metod nauczania; X. O zagadnieniach psychodydaktyki; XI. Zmęczenie w pracy szkolnej; XII Psychologia klasy szkolnej; XIII. Psychologiczne uwagi o koedukacji; XIV. Opieka psychologiczna w szkole; XV. Zagadnienie poznania i oceny ucznia-wychowanka przez nauczyciela-wychowawcę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
1. Teoria socjologiczna Pierre'a Bourdieu. Wstęp do wydania polskiego, Cz. I Podstawy teorii przemocy symbolicznej, Cz. II Utrzymanie porządku: 1.Kapitał kulturowy i komunikacja pedagogiczna, 2. Tradycja literacka i konserwacja społeczne, 3. Eliminacja i selekcja, 4. Uzależnienie przez uniezależnienie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 271, [3] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Prymarność wychowania w rodzinie; 2. Rozwój moralny człowieka w aspekcie podmiotowości; 3. Trud autokreacyjny; 4. Aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania; 5. Literackie inspiracje autokreacji; 6. Charakter aktywności wolnoczasowej; 7. Czas wolny ważny dla rozwoju człowieka; 8. Kreator edukacji wyzwalającej; 9. Państwo- patriotyzm-wychowanie; 10. Wartości Kultury akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Elementarne pojęcia teorii wychowania. 2. Metodologiczna charakterystyka teorii wychowania. 3. Struktura procesu wychowania. 4. Dziedziny wychowania: wychowanie moralne, wychowanie estetyczne, wychowanie umysłowe, wychowanie zdrowotne i fizyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-państwowy kontekst wychowania. 2. Wychowanie procesem kształtowania osobowości. 3. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna. 4. Społeczny kontekst nowego wychowania. 5. Troski i opinie polskich pedagogów na temat wychowania. 6. Zagrożenia dla efektywnego wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoria wychowania wobec wyzwań współczesnego świata: Geneza i kształtowanie teorii wychowania jako subdyscypliny w polskiej pedagogice przełomu XIX i XX wieku - do 1939 roku; Teoria wychowania wobec wyzwań współczesnego świata : o tendencjach w tworzeniu wiedzy oraz nowych obszarach refleksji i badań; Kategorie wiedzy o wychowaniu - wstęp do problematyki; Potoczność jako "pulsująca" kategoria pedagogiczna; Archetypy we współczesnej teoretycznej wiedzy o wychowaniu; W kierunku teorii samowychowania; Cz.II Wieloaspektowość przedmiotu badań teorii wychowania: Aksjologiczne aspekty przedmiotu badań teorii wychowania (podejście jakościowe); Antropologiczne aspekty przedmiotu badań teorii wychowania; Wychowanie zdrowotne w perspektywie teoretycznej; Wychowanie zawodowe w kontekście współczesnej teorii wychowania; Wychowanie przez pracę: wspólny przedmiot zainteresowań teorii wychowania i pedagogiki pracy; Relacje: uczniowie - nauczyciele jako przedmiot zainteresowań współczesnej teorii wychowania; Patologie wychowania jako przedmiot zainteresowań teorii wychowania; Cz.III Problemy wychowania w okresie przemia: Czas nadziei - nadzieja czasu. Zapomniane obszary wychowania; Dyscyplina w wychowaniu - kategoria zaponiana?; Rodzinne uwarunkowania wychowania w okresie transformacji polskiej; Zjawisko idolatrii i jego wychowawcze implikacje: o potrzebie pogłębionego namysłu; Internet - możliwości i zagrożenia dla wychowania (komunikat z badań); Poczucie samotności młodzieży a jej relacje z rówieśnikami jako wyznacznik działań wychowaczych; Zjawisko mobbingu we współczesnym wychowaniu; Kompensacja sieroctwa społecznego u wychowanków rodzinnych domów dziecka (komunikat z badań).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna, 2. Pojęcie wychowania i jego cechy, 3. Wychowanie w świetle koncepcji psychologicznych i pedagogicznych, 4. Wartości źródłem wychowania, 5. Cele wychowania, 6. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania, 7. Metody wychowania, 8. Techniki oddziaływań wychowawczych, 9. Dziedziny wychowania, 10. Podstawowe środowiska wychowawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej