Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(119)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(118)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(97)
dostępne
(61)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(67)
Czytelnia
(97)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Al-Khamisy Danuta
(2)
Badora Sylwia
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grażyński Ryszard
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niktorowicz Jerzy
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Bartkowiak Anna
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Biedroń Małgorzata
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Buck Craig
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celary Ireneusz
(1)
Cern Karolina M
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Curran Daniel J
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Czopek Jakub
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Derda Olga
(1)
Dolata Roman
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Zofia
(1)
Furman Joanna
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Gembalczyk Ilona
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorgól Anna
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Grad Jan
(1)
Griese Hartmut M. (1944- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzelak Szymon
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Gącza Dagmara
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Horodeński Ryszard Czesław
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(79)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(119)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie
(47)
Wychowanie w rodzinie
(41)
Rodzina
(36)
Szkolnictwo
(18)
Młodzież
(16)
Kształcenie
(14)
Pedagogika społeczna
(13)
Dziecko
(11)
Nauczyciele
(10)
Pedagogika
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Uczniowie
(8)
Wychowanie seksualne
(8)
Kultura
(7)
Płeć
(7)
Socjalizacja
(7)
Wartość
(7)
Kobieta
(6)
Pedagogika rodziny
(6)
Więź rodzinna
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Nauczanie
(5)
Opieka społeczna
(5)
Patologia społeczna
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Rodzice
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Antropologia społeczna
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Tożsamość płciowa
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Agresywność
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Dzieciństwo
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Etyka społeczna
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
HIV
(3)
Historia wychowania
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Małżeństwo
(3)
Mężczyzna
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Rodzina dysfunkcyjna
(3)
Rozwód
(3)
Społeczeństwo
(3)
Studenci
(3)
Systemy rodzinne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Świadomość społeczna
(3)
AIDS
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Alkoholizm
(2)
Andragogika
(2)
Autyzm
(2)
Cele wychowania
(2)
Ciąża
(2)
Demografia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dorosłość
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja medialna
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Feminizm
(2)
Genetyka
(2)
Język dziecka
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Ludzie starzy
(2)
Lęk
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Noworodek
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1989-
(9)
1989-2000
(4)
1801-1900
(2)
2001-0
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(14)
Opracowanie
(11)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Edukacja i pedagogika
(32)
Psychologia
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Biologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
1. Geneza modelu transmisji kultury Basila Bernsteina; 2. Kody jako media transmisji kultury; 3. Proces przyswajania orientacji kodowych w rodzinie; 4. Kody transmisji wiedzy edukacyjnej; 5. Społeczne konstruowanie dyskursów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura w procesie edukacji; 2. Pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej; 3. Założenia metodologiczne prezentowanych eksplikacji; 4. Edukacja teatralna w szkole w świetle własnych badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przestrzenie Życia Społecznego)
Homo familiaris na początku XXI wieku. Strukturalne, funkcjonalne i aksjonormatywne przemiany współczesnej rodziny ; Rozdział I : Przekaz wartości w rodzinie : Uwarunkowania międzypokoleniowego przekazu wartości w rodzinie , Przekaz systemu wartości w środowisku rodzinnym , Rodzina jako najważniejsza przestrzeń kształtowania się systemu wartości i tożsamości dziecka , Socjalizacja młodzieży w rodzinie , Wpływ preferencji wartości rodziców na aksjologiczną orientację dzieci , Rodzina w procesie przekazywania wartości i kształtowania stylów życia , Wartości przekazywane przez współczesnych dziadków , Wartości funkcjonujące w domach rodzinnych kobiet prostytuujących się oraz ich wpływ na decyzje młodych kobiet. Na podstawie badań własnych ; Rozdział II : Satysfakcja w małżeństwie i rodzinie : Współczesna rodzina w dobie aksjologicznego kryzysu , Ku partnerskiemu modelowi małżeństwa - zmiana wartości w polskiej rodzinie na tle 12 krajów Europy Środkowo - Wschodniej , Wpływ komunikacji w narzeczeństwie na zadowolenie z małżeństwa , Szczęście małżeńskie a obraz partnera na przykładzie małżeństw w pierwszej fazie życia małżeńskiego , Afirmacja seksualności w rodzinie ; Rozdział III : Rodzina w dobie zmian społecznych : Macierzyństwo w epoce zmian - tradycyjna wartość czy nowy obszar konsumpcyjnej działalności ? , Badanie wyznaczników zachowań pomocnych kierowanych na własną rodzinę ,Rodzina na rynku. Jak ekonomia próbuje zmierzyć i zrozumieć wartość rodziny ? , Rodzina migrantów powrotnych i ich wybrane strategie wobec przyszłości dzieci na przykładzie polskich reemigrantów z Francji , Znaczenie rodziny w życiu imigranta. Na przykładzie imigrantów polskich w Hiszpanii , Zmiany modelu rodziny polskiej na podstawie analizy treści inskrypcji nagrobnych na cmentarzach polowych z XVIII - XXI wieku ; Rozdział IV : Rodzina wobec trudności i kryzysów : Rodzina a przezwyciężenie kryzysów wartości związanych z sensem życia w okresie adolescencji , Percepcja systemu rodzinnego a kryzys w wartościowaniu ojców dorastających dzieci , Rodzicielstwo po rozwodzie - ciągłość i zmiana , Rodzina jako źródło wsparcia społecznego na tle zmagania się z krytycznym wydarzeniem życiowym ( na przykładzie choroby nowotworowej dziecka ) , Wpływ rodziny na występowanie zaburzeń odżywiania - ujęcie systemowe , Rodziny ryzyka przedmiotem polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej , Znaczenie środowiska rodzinnego w ochronie młodzieży przed zachowaniami ryzykownymi związanymi z korzystaniem z substancji psychoaktywnych , Rodziny o różnym statusie społeczno - ekonomicznym wobec edukacji swoich dzieci , Przydatność techniki socjometrycznej w badaniu konfliktu w małej grupie na przykładzie rodziny wielopokoleniowej ; Rozdział V : Dziecko w rodzinie współczesnej : Dziecko jako wartość we współczesnym społeczeństwie polskim , Dziecko jako wartość a proces dezintegracji rodziny , Sytuacja psychologiczna dziecka w różnych typach rodzin niepełnych , Rodzina zastępcza - sposób na życie czy potrzeba serca ? Badania porównawcze na przykładzie Polski i Ukrainy , Rezygnacja z dzieci we współczesnym społeczeństwie. Przyczynek do etiologii zjawiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Społeczeństwo; R.2 Państwo; R.3 Organizacja aparatu państwowego; R.4 Państwo a organizacje samorządowe; R.5 Państwo a partie polityczne i inne organizacje społeczne; R.6 Ustrój państwa; R.7 Demokracja i jej formy; R.8 Ustrój polityczny Rzeczypospolitej Polskiej R.9 Organy wymiaru sprawiedliwości (władzy sądowni czej); R.10 Podział terytorialny państwa i administra cja terenowa; R.11 Kontrola administracji publicznej; R.12 Elementy prawoznawstwa; R.13 Prawo międzynarodowe i stosunki międzynarodowe; R.14 Doktryny polityczne; R.15 Wiedza o gospodarce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjologia edukacji jako dyscyplina naukowa. 2. Wybrane elementy systemu społecznego. 3. System edukacyjny. 4. Pojęcie osobowości społecznej w socjologii edukacji. 5. Teoria postawy w aspekcie socjologii edukacji. 6. Socjalizacja a edukacja. 7. Kultura a edukacja. 8. Rodzina jako pierwotne środowisko edukacyjno-wychowawcze.9. Grupy rówieśnicze. 10. System szkolny. 11. Dylematy współczesnej edukacji. 12. Dewiacja społeczna w aspekcie edukacji. 13. Procedura badań socjologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Współczesne rozumienie zdrowia reprodukcyjnego i seksualnego; 2. Edukacja seksualna – fakty i mity; 3. Edukacja seksualna w mediach – wiedza i opinia młodych dorosłych; 4. Funkcjonowanie heteroseksualnych kobiet i mężczyzn w bliskich związkach; 5. Funkcjonowanie kobiet i mężczyzn w bliskich związkach w kontekście wybranych charakterystyk osobowych; 6. Zdrowie osób LGBT; 7. Homofobia i dyskryminacja z powodu orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wiedza i opinia studentów uczelni medycznych; 8. Seks i erotyka Wschodu; 9. Pomiędzy terminologią medyczną a mową codzienną: nomenklatura seksualna Polaków w kontekście tabu; 10. Inicjacja seksualna w Polsce – przegląd literatury; 11. Obraz ciała i atrakcyjność seksualna kobiet; 12. Problemy seksualne kobiet w okresie menopauzy; 13. Chemseks; 14. Zaburzenia funkcji seksualnych u kobiet; 15. Gwałt; 16. Wpływ ciąży, porodu i karmienia piersią na seksualność kobiety w tych okresach – aspekt teoretyczny; 17. Jakość życia seksualnego w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 18. Satysfakcja seksualna w poszczególnych trymestrach ciąży – perspektywa badawcza; 19. Zaburzenia emocjonalne okresu poporodowego; 20. Infekcja SARS-CoV-2 – postępowanie u kobiet ciężarnych oraz u kobiet w okresie okołoporodowym; 21. Aktualne standardy postępowania w podmiotach leczniczych w obliczu pandemii COVID-19; 22. Analiza stężeń chemokin MIP-la i MIP-lb pozyskanych z supernatantów hodowli limfocytarnych jako czynników determinujących agresję przebiegu endometriozy; 23. Analiza profilu limfocytarnego u kobiet chorujących na endometriozę; 24. Dieta jako element terapii w endometriozie; 25. Używki a endometrioza; 26. Obrzezanie w kulturach świata; 27. Porównanie składu jednorazowych i wielorazowych artykułów higieny intymnej oraz ich wpływu na zdrowie kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Metodyka pracy wychowawczej. 1. Program edukacyjny "Płeć i rodzaj - role, stereotypy, tożsamość". 2. Ewaluacja programów edukacyjnych. Część II: Ćwiczenia i zadania. 3. Role i stereotypy. 4. Socjalizacja i tożsamość. 5. Dyskryminacja i seksizm. 6. Partnerstwo i samorealizacja. 7. Stereotypy a rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wybrane pedagogiczne inspiracje integralengo rozwoju człowieka 1. Integralny rozwój osoby w ujęciu Karola Wojtyły 2. Koncepcja integralna wychowania i rozwoju w ujęciu Stefana Kunowskiego 3. Środowisko wychowawcze a integralny rozwój osoby II. Fenomenologiczny opis wartości wiejskich 1. Pojęcie i rodzaje wartości wiejskich 2. Wartości wsi tradycyjnej i współczesnej 3. Analiza wybranych wartości wiejskich 3.1 Przyroda 3.2 Ziemia 3.3 Rodzinne gospodarstwo rolne 3.4 Rodzina wiejska 3.5 Gospodarstwo domowe 3.6 Praca na roli 3.7 Godność rolnika 3.8 Kultura ludowa 4. Współczesne zagrożenia wartości wiejskich III. Teoretyczne podstawy integralnego wychowania ku wartosciom wiejskim 1. Potrzeba wychowania ku wartościom wiejskim 2. Sytuacja wychowawcza i jej specyfika w szkole wiejskiej 3. Funckja wartości wiejskich w integralnym rozwoju wychowanka 4. Proces wychowania ku wartościom wiejskim 4.1 Wartości wiejskie w aspekcie celów wychowania 4.1.1 Godność rolnika 4.1.2 Rodzina wiejska 4.1.3 Ziemia 4.1.4 Praca na roli 4.1.5 Gospodarstwo rolne 4.1.6 Gospodarstwo domowe 4.1.7 Kultura ludowa 4.1.8 Przyroda 4.2 Wybrane elementy procesu wychowania ku wartościom wiejskim 4.2.1 Wychowanie ku zachowaniu, poszanowaniu, afirmacji i obrony godności rolnika 4.2.2 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i budowanie rodziny wiejskiej 4.2.3 Wychowanie ku miłości ziemi 4.2.4 Wychowanie do pracy przez pracę na roli 4.2.5 Wychowanie zorientowane na rozwój gospodarstwa rolnego 4.2.6 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i rozwój gospodarstwa domowego 4.2.7 Wychowanie zorientowane w strone kultury ludowej 4.2.8 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i ochronę przyrody IV. Podmiotowe uwarunkowania szans wychowania ku wartościom wiejskim na podstawie opinii badanych podmiotów szkoły 1. Postrzeganie wsi jako źródła wartości przez badane podmioty edukacji. 2. Wieś jako szansa twórczego rozwoju w opinii badanych 3. Stosunek do wartości wiejskich po wejściu Polski do Unii Europejskiej 4. Przyszłość wsi a urzeczywistnianie wartości wiejskich w opinii badanych 5. Postrzeganie przez młodzież związku między wartościami wiejskimi a integralnym rozwojem człowieka 6. Wychowanie ku wartościom wiejskim w badanych szkołach 7. Wychowanie ku wartosciom wiejskim w rodzinie V. Dodatek: Zarys programów wychowania ku wartościom wiejskim 1. Ku mojej godności i godności rolnika 2. Wychowanie w rodzinie wiejskiej 3. Ziemia wartością "przypisaną" wsi i urzeczywistnianą przez wieś 4. W poszanowaniu pracy rolnika 5. Gospodarstwo rolne - warsztatem pracy rodziny wiejskiej 6. Gospodarstwo domowe - ogniskiem domowym 7. W stronę kultury ludowej 8. Przyroda źródłem życiodajnych sił
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wokół kategorii uczestnictwa i zaangażowania obywatelskiego w życiu publicznym: Przyczyny braku uczestnictwa obywateli w życiu publicznym; Podstawowe zasady uczestnictwa obywateli w życiu społeczna; Elementy uczestnictwa obywatelskiego; Aktywne uczestnictwo w życiu publicznym cechą społeczeństwa demokratycznego. 2. Etos obywatelski elementem wychowania prospołecznego do uczestnictwa i zaangażowania w życiu publicznym: Personalizacja podstawą socjalizacji i wychowania do uczestnictwa obywateli w życiu publicznym; Kształtowanie świadomości obywatelskiej - etos jako stan świadomości; Kształtowanie postaw prospołecznych - obywatelskich. 3. Miejsce i rola rodziny w kształtowaniu postaw obywatelskich: Wychowanie prospołeczne w rodzinie przygotowaniem do życia w innych społecznościach; Uspołecznienie jako postawa obywatelska celem wychowania prospołecznego w rodzinie. 4. Znaczenie instytucji państwowych w wychowaniu prospołecznym obywateli do udziału i zaangażowania w życiu publicznym: Szkoła miejscem wychowania prospołecznego. 5. Rola kościoła w wychowaniu prospołecznym do partycypacji obywatelskiej w życiu publicznym: Obecność Kościoła w życiu publicznym poprzez działalność społeczną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przegląd teorii, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Doświadczenia rodzinne jako źródło transmisji wzorów zachowań, 4. Transmisja rodzinnych wzorów a zachowania młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2545)
1. Zadania rozwojowe na tle koncepcji rozwoju psychicznego. 2. Pedagogiczne implikacje rozwoju i zadań rozwojowych. 3. Społeczesńtwo i społeczne warunki edukacji jako wyznaczniki zadań rozwojowych. 4. Zadania rozwojowe i społeczne warunki edukacji w perspektywie metodologicznej. 5. Stan reliazacji zadań rozwojowych adolescentów. 6. Kryzys rozwojowy i konflikt w edukacji szkolnej - prezentacja wyników badań.. 7. Społeczne warunki edukacji stymulatorem i inhibitorem kształtowania się tożsamości młodzieży. 8. Między asymilacją i transgresją w poszukiwaniu klucza do tajemnicy kształtowania się tożsamości dorastających.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prorodzinna edukacja seksuologiczna, 2. Problematyka historyczna wychowania seksualnego, 3. Obraz zachowań seksualnych ludzkości i Polaków, 4. Sytuacja demograficzna, 5. Biologiczne uwarunkowania zachowań seksualnych, 6. Psychologia płci, 7. Seksualizm w rozwoju ontogenetycznym, 8. Typowość i inność, 9. Seksuologia jako nauka i praktyka, 10. Podstawy prawne w seksuologii, 11. Choroby przenoszone droga płciową. HIV/AIDS, 12. Metody regulacji urodzeń
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Rodzina w sieci apersonalnych relacji; Kościół Katolicki wobec współczesnych zagrożeń rodziny polskiej; Jak pomóc rodzinie? Przygotowanie do małżeństwa; Znaczenie rodziny chrześcijańskiej jako podstawowego środowiska wychowawczego; dziecko z niepełnosprawnością intelektualną - sytuacja kryzysowa rodziny; Antropologiczne aspekty wierności; Udział dziadków w życiu młodego pokolenia; Miłość i rodzina najważniejszymi wartościami studentów Akademii Ekonomicznej w Katowicach na podstawie prowadzonych badań; Rola rodziny w kształtowaniu śląskiego etosu pracy; Kryzys wychowania - kryzysem rodziny; Rodzinne gospodarstwa domowe w Polsce i województwie śląskim - stagnacja czy zmiana; Perspektywy zrównoważonego rozwoju w Polsce i wybranych kraja wobec procesu zastępowalności pokoleń; Statystyka małżeństw i rozwodów w Polsce; Polska rodzina a polityka prorodzinna państwa; Rola organizacji pozarządowych w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności; Czy rozwój standardów zabezpieczenia społecznego może zagrażać rodzinie? Przykład Szwecji; Gmina społecznie odpowiedzialna: formy pomocy społecznej realizowane w gminie wobec osób starszych; Spożywanie posiłków poza domem a potrzeby człowieka na tle relacji rodzinnych; Pedagogiczne znaczenie projektowania dialogu międzypokoleniowego w rodzinie świadomej współczesnych zagrożeń; Model pracy z rodziną doświadczającą przemocy; Korcz dumnie, nie biegnij - terapia dorosłych dzieci alkoholików.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy, Rekomendacje, Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
Wstęp; R.1 Instrukcja obsługi dziecka. Wychowywanie małego dziecka wedle prasy i w przekonaniach ludzi młodych; R.2 Bobas w biznesplanie? Wychowanie małego dziecka w rodzinach dobrze sytuowanych; R.3 Ciemna strona piaskownicy. Wychowanie małego dziecka w rodzinach o niskim statusie; Podsumowanie: Style wychowawcze a proces dziedziczenia biedy; "Piekielna" dziedziczność statusu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej