Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(82)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(76)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(5)
E-booki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(64)
dostępne
(38)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(64)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Przybyla Olga
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Guz Sabina
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kocór Maria
(3)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Balinov Ivo
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Basińska Anna
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Burges Sean W
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chrabolowsky Laura
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Debesse Maurice
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Eller Helmut
(1)
Ellis Andrew
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerka Vladimír
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gillini Gilberto
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Gratschew Maria
(1)
Grudzień Paweł
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guzik Paweł
(1)
Głażewski Michał
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Hockman Juraj
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(44)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(87)
Język
polski
(87)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(29)
Wychowanie
(26)
Pedagogika
(14)
Dziecko
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Metody wychowawcze
(11)
Nauczanie
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Uczniowie
(10)
Nauczyciele
(9)
Kształcenie
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Szkolnictwo
(7)
Metoda Montessori
(6)
Rodzina
(6)
Młodzież
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Edukacja medialna
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Gry i zabawy
(3)
Komputery
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Pedagogika przedszkolna
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Wychowawstwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
E-learning
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Fröbel, Friedrich Wilhelm (1782-1852)
(2)
Historia wychowania
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Metodologia
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nałóg
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przyroda
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Telewizja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Poradnik
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Opracowanie
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Nauka i badania
(2)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
87 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja obronna i sporty walki na świecie. Judo w systemie edukacji fizycznej dzieci i młodzieży Japonii; Sporty i sztuki walki w Meksyku - dylematy organizacyjne oraz metodyczne. Część II: Biomedyczne aspekty trenowania sportów walki przez dzieci i młodzież. Biomedyczne uwarunkowania edukacji fizycznej dzieci i młodzieży uwzględniające elementy sportów walki; Energetyczne podstawy wysiłku w sportach walki. Część III: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania samoobrony. Dźwignia na wyprostowanym ramieniu i jej przykładowe zastosowania w samoobronie; Metodyka nauczania i doskonalenia elementów samoobrony stosowana w hapkido. Część IV: Socjalizacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w sportach walki. Sztuki walki - środkiem edukacji holistycznej; Zasadność włączenia sportów i sztuk walki do szkolnych programów wychowania fizycznego - w świetle badań; Socjalizacyjne i edukacyjne walory sportów walki - na przykładzie judo; Reedukacja dzieci trudnych przez sporty walki; Przyczyny rezygnacji z treningów sportów i sztuk walki w ocenie trenerów i instruktorów; Trener kung-fu - mistrz, wychowawca, przewodnik. Część V: Psychologiczne problemy udziału w sportach walki. Ocena stopnia umotywowania młodzieży do treningu kung-fu; Sposoby zachowania się w konfrontacjach pozasportowych lotników polskich, którzy deklarują różne doświadczenie z dziedziny sportu; Nasilenie lęku i agresywności młodzieży uprawiającej różne formy sztuk walki na tle grupy porównawczej; Preferowane przez młodzież wrocławską sposoby przeciwdziałania agresji fizycznej. Część VI: Kompetencje motoryczne i koordynacyjne osób przygotowanych do walki wręcz. Ocena przygotowania policjantek i policjantów do walki w starciu bezpośrednim; Związek umiejętności zadawania uderzeń stosowanych w samoobronie z wszechstronną sprawnością fizyczną; Ocena umiejętności bezpiecznego upadku z wszechstronną sprawnością fizyczną; Poziom zdolności zachowania równowagi dziewcząt uprawiających samoobronę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sięgnijmy do źródeł 2. Przysługujące dzieciom prawo wyboru rodziców 3. Niezrodzone pokolenie i praca kobieca 4. Wychowanie 5. Bezdomność 6. Morderstwo dusz 7. Szkoła przyszłości 8. Praca i przestępstwa dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co ważne, co niezbędne, 2. Otaczający świat, 3. Drabina, 4. Dla mnie, dla innych, 5. Cele i środki, 6. Słowa i czyny, 7. Lista ulubionych rzeczy, 8. Labirynt, 9. Ja-inni, 10. Poznanie własnych możliwości, 11. Życie, 12. Wartość i sens życia, 13. Tajemniczy dokument, 14. Pustynia, 15. Solidarność, 16. Czas, 17. Ja i moja rodzina, 18. Pieniądz, 19. Jak karać sprawiedliwie, 20. Odkrycie pasji, 21. Jak sprawiedliwie dzielić, 22. Praca, 23. Wartości i przestrzeń życiowa, 24. Władza, 25. Odpowiedzialność we współdziałaniu, 26. Jesteśmy do siebie podobni, 27. Przyjaźń, 28. Wiedza, 29. Godność, 30. Prawa, lewa, centrum, 31. Dawanie, 32. Branie, 33. Dzień - noc, 34. Postępowanie "wzwyż", 35. Jaki jestem, co czuję, jak myślę i oceniam, 36. Autobiografia, 37. Tożsamość, 38. Nakaz-wybór, 39. Miłość, 40. Odpowiedzialność, 41. Wolność, 42. Przebaczenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne koncepcje i stanowiska w naukach o wychowaniu, 2. Metody badań w naukach o wychowaniu, 3. Pedagogika refleksyjna a krytyczne badania oświatowe - spojrzenie w przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wyd. 8 uzupeł. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 132 s. : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział I: Droga Marii Montessori do pedagogiki (od medycyny do pedagogiki, od pedagogiki specjalnej do pedagogiki normalnie rozwijających się dzieci, od metody do rozbudowanej teorii pedagogicznej); Rozdział II: Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju dziecka (pojęcie wychowania, wychowanie w kontekście pojęć charakteryzujących rozwój dziecka: horme, plan budowy wewnątrzpsychicznej, duchowy zarodek, nebule, mneme, absorbujący duch, wrażliwe fazy, polaryzacja uwagi, trójfazowy cykl pracy, normalizacja); Rozdział III: Wychowanie w przygotowanym otoczeniu (materialny aspekt przygotowanego otoczenia: budynek, wyposażenie sal, pomoce rozwojowe Montessori, ich wychowawczy sens, strukturalno-dynamiczny aspekt przygotowanego otoczenia dotyczący pedagogicznych zasad jego budowy ze szczególnym uwzględnieniem zasady porządku i wolności, osobowy aspekt przygotowanego otoczenia z podkreśleniem zadań i roli nauczyciela); Wartości pedagogiki Marii Montessori; Biogram życia i działalności Marii Montessori; Literatura dotycząca pedagogiki Marii Montessori dostępna w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej