Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(546)
IBUK Libra
(32)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(527)
Publikacje fachowe
(49)
E-booki
(44)
Publikacje naukowe
(36)
Czasopisma
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje informacyjne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(425)
dostępne
(278)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(299)
Czytelnia
(427)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(33)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(28)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(18)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(11)
Pilch Tadeusz (1939- )
(10)
Różycka Ewa
(7)
Białoszewski Dariusz
(6)
Gawlik Ewa
(6)
Gawrońska Beata
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Matusek Beata (1975- )
(6)
Raczek Emilia
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Ostrowski Kazimierz
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bednarz-Grzybek Renata
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Cudak Henryk
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Dusza Bożena
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guz Sabina
(4)
Kacprzak Marta M
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Krzywoń Danuta (1973- )
(4)
Lewandowski Marek
(4)
Lorenc Joanna
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Przewoźnik Sylwia
(4)
Przybyla Olga
(4)
Rongies Witold
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Widawski Krzysztof
(4)
Ciechanowska Dorota
(3)
Cudak Sławomir
(3)
Czopek Jakub
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kaźmierczak Paweł
(3)
Kocór Maria
(3)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(3)
Koszczyc Tadeusz
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Majzner Rafał
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Musiał Emilia
(3)
Neckar-Ilnicka Teresa
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Tomczak Anna
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(184)
2000 - 2009
(346)
1990 - 1999
(24)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(590)
Język
polski
(589)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(209)
Wychowanie przedszkolne
(100)
Pedagogika
(92)
Wychowanie w rodzinie
(92)
Dziecko
(74)
Rodzina
(68)
Szkolnictwo
(59)
Kształcenie
(49)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczyciele
(45)
Uczniowie
(38)
Nauczanie
(35)
Młodzież
(33)
Oświata
(30)
Wychowanie do wartości
(22)
Wychowanie moralne
(20)
Agresywność
(17)
Historia wychowania
(17)
Pedagogika społeczna
(17)
Rodzice
(17)
Wartość
(17)
Wychowanie fizyczne
(16)
Wychowanie obywatelskie
(15)
Wychowanie seksualne
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Patologia społeczna
(13)
Edukacja medialna
(12)
Kultura
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Metody wychowawcze
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Dziecko trudne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika rodziny
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Płeć
(9)
Studenci
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Edukacja zdrowotna
(8)
Kobieta
(8)
Socjalizacja
(8)
Zmiana społeczna
(8)
Czas wolny od pracy
(7)
Edukacja ekologiczna
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika przedszkolna
(7)
Społeczeństwo
(7)
Sztuka
(7)
Telewizja
(7)
Więź rodzinna
(7)
Wychowanie pozaszkolne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Dziecko maltretowane
(6)
Metoda Montessori
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Teoria wychowania
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie religijne
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Internet
(5)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Małżeństwo
(5)
Multimedia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Ojcostwo
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Publicystyka polska
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwód
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Tożsamość płciowa
(5)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-
(16)
1901-
(15)
1801-
(9)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
2001-0
(7)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(42)
Praca zbiorowa
(37)
Opracowanie
(23)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(14)
Materiały konferencyjne
(12)
Poradnik
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Encyklopedia
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Aforyzmy
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(137)
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Biologia
(4)
Filozofia i etyka
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
590 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, metody i zadania pedagogiki porównawczej, 2. Koncepcje wychowania we współczesnych nurtach pedagogicznych, 3. Rola nauczyciela i wychowawcy w świetle współczesnych teorii pedagogicznych, 4. Wychowanie a terapia w świetle współczesnych nurtów pedagogicznych, 5. Wartości trwałe we współczesnych koncepcjach pedagogicznych, 6. Alternatywa dla nurtów alternatywnych - koncepcja o. A Cencini'ego, 7. Zadania edukacji w świetle raportu UNESCO, 8. Program współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji, 9. Systemy oświatowe - wychowanie początkowe i podstawowe, 10. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 11. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 12. Kształcenie dorosłych i kształcenie na odległość,13.Reforma oświatowa w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarys pedagogiki. Tom 2. System / red. Bogdan Suchodolski. - Wyd.3. - 1964. - 522, [2] s. : tab. ; 21 cm.
1. Rozważania ogólne: Pojęcie i nazwa pedagogiki; Przedmiot badań pedagogiczne; Zadania pedagogiki; Działy pedagogiki; Pojęcie metody badawczej. Wymagania jakim powinny odpowiadać metody badań naukowych w pedagogice; Ważniejsze rodzaje metod badawczych w naukach pedagogicznych i zasady ich stosowania; 2. Charakter pedagogiki socjalistycznej: Krytyka niektórych koncepcji wychowania; Kierownicza rola wychowania w procesie kształtowania osobowości; Cele wychowania; I. Zadania treść i proces wychowania: Wychowanie umysłowe; Wychowanie moralne i społeczne; Wychowanie estetyczne; II. Zasady, metody i organizacja działalności wychowawczej: Podstawowe dyrektywy działalności wychowawczej; Zasady, metody i organizacja wychowania umysłowego: Zasady nauczania; Metody nauczania; Organizacyjne formy nauczania; Zasady, metody i organizacja wychowania moralnego: Zasady wychowania moralnego; Metody wychowania moralnego; Organizacja kolektywu jako metoda wychowania moralnego; 3. Swoiste cechy pracy niektórych instytucji wychowawczych: Rodzina jako instytucja wychowawcza; Wychowanie przedszkolne; Organizacja działalności wychowawczej w szkole; Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne; Wychowanie przedszkolne młodzieży dorastającej i dorosłych; Rola nauczyciela w procesie nauczania i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Co sprawia, że twoje dziecko jest zdolne, ale rozkojarzone; 2. Podstawy udanych interwencji; 3. Jak to wszystko połączyć?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zespół Aspergera : zrozumieć, aby uzdrowić / Agnieszka Kozdroń. - Wyd. 2. - Warszawa : Difin SA , 2020. - 316, [2] s. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp; ROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH 1. Determinanty zaburzeń rozwojowych 2. Etiologia zespołu Aspergera 3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera 4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń 5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera 6. Zaburzenia integracji sensorycznej 6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznym ROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW 1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera 2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych 3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera 4. Integracja społeczna – mit czy realność 5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej 5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej 5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej 5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych 5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera 5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dziecka ROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW 1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym 1.1. Diagnoza 1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności 1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera 2. Terapia dla twojego dziecka 2.1. Organizacja procesu terapeutycznego 2.2. Przemoc w terapii 2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera 2.4. Efekty terapeutyczne 3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym 3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym 3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności 4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matki; Tytułem zakończenia; Zrozumieć i pokonać lęk; Uspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjach; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie zielonych szków dla poslkiej edukacji, 2. Metodologiczne podstawy pracy, 3. Wyniki przeprowadzonych badań, 4. Analiza otrzymanych wyników badań, 5. Zielone szkoły jako element systemu wychowania fizycznego w świelte wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Podziękowania. Rozdział 1. Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew: Pierwsza złość; Demonstracja niezależności; Rozpoznawanie i nazywanie gniewu; Radzenia sobie z gniewem; Temperament i indywidualność; Duchy z przeszłości; Wyrażanie gniewu w różnych kulturach; Radzenie sobie z gniewem – punkty zwrotne; Co utrudnia samokontrolę? Rozdział 2. Agresja – punkty zwrotne: Czy płód jest się w stanie uczyć?; Noworodek; 3 tygodnie; 8-12 tygodni; 4-5 miesięcy; 8 miesięcy; 12 miesięcy; 16-18 miesięcy: 2-3 lata; 4 lata; 5-6 lat. Rozdział 3. Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach: Gniew; Gryzienie; Docinki i tyranizowanie słabszych; Bicie, kopanie i drapanie; Samoobrona i sztuki walki; Agresja a uprawianie sportu; Napady wściekłości i samokontrola; Telewizja, gry wideo i komputerowe; Zabawki dziecka a agresja; Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Postawy rodzicielskie: Rozdział 1. Postawy rodzicielskie a osobowość dziecka. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie a decyzja o małżeństwie. Rozdział 3. Postawy rodzicielskie a postrzeganie przez córki własnej cielesności. Część II. Style przywiązania: Rozdział 4. Style przywiązania a sposoby wyrażania uczuć. Rozdział 5. Style przywiązania a osobowość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Wprowadzenie; I. Zranienia konieczne i nie do uniknięcia; II. Zranienia, których należy unikać; III. Kiedy zranienie staje się trampoliną; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wyd. 8 uzupeł. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2018. - 132 s. : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Zawiera: Rozdział I: Droga Marii Montessori do pedagogiki (od medycyny do pedagogiki, od pedagogiki specjalnej do pedagogiki normalnie rozwijających się dzieci, od metody do rozbudowanej teorii pedagogicznej); Rozdział II: Koncepcja wychowania w kontekście rozwoju dziecka (pojęcie wychowania, wychowanie w kontekście pojęć charakteryzujących rozwój dziecka: horme, plan budowy wewnątrzpsychicznej, duchowy zarodek, nebule, mneme, absorbujący duch, wrażliwe fazy, polaryzacja uwagi, trójfazowy cykl pracy, normalizacja); Rozdział III: Wychowanie w przygotowanym otoczeniu (materialny aspekt przygotowanego otoczenia: budynek, wyposażenie sal, pomoce rozwojowe Montessori, ich wychowawczy sens, strukturalno-dynamiczny aspekt przygotowanego otoczenia dotyczący pedagogicznych zasad jego budowy ze szczególnym uwzględnieniem zasady porządku i wolności, osobowy aspekt przygotowanego otoczenia z podkreśleniem zadań i roli nauczyciela); Wartości pedagogiki Marii Montessori; Biogram życia i działalności Marii Montessori; Literatura dotycząca pedagogiki Marii Montessori dostępna w języku polskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Przemiany filozofii edukacji w Polsce i na świecie; 2. Kierunki badań na strukturami poznawczymi; 3. Nowe spojrzenie na struktury poznawcze i obrazowanie językowe; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Analiza wyników badań; 6. Podsumowanie i wnioski z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogdana Nawroczyńskiego filozofia i pedagogika kultury; Podstawy pedagogiki personalistycznej w ujęciu Sergiusza Hessena; Zygmunt Mysłakowski o pedagogice ogólnej, pojęciu wychowania i kulturze współżycia; Kazimierz Sośnicki o pojęciu pedagogiki filozoficznej i o samokształceniu pedagogicznym; Pedagogika kultury w retrospekcji; Doktryny personalizmu chrześcijańskiego; Filozofia, etyka i pedagogika egzystencjalizmu; Encyklika papieża Piusa XI O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży; Sobór Watykański II o wychowaniu chrześcijańskim; Tadeusza Kotarbińskiego Medytacje o życiu godziwym; Andrzej Grzegorczyk Dekalog po świecku przeczytany; Ireny Wojnar Sztuka jako "podręcznik życia"; Koncepcja wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia; Metodologiczne problemy teorii wychowania w ujęciu Heliodora Muszyńskiego; Aleksander Lewin o tworzeniu mikrosystemu wychowawczego; Amerykańscy filozofowie wychowania wobec problemów edukacji; Ruch społeczny "wychowanie bez porażek" Thomasa Gordona; Carla R. Rogersa koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu; Pedagogika Gestalt; Ruch antypedagogiki; Czy koniec ery Gutenberga? Problemy pedagogiczne ery komputerowej; Koncepcja Ivana Illicha deskolaryzacji społeczeństwa; Poszukiwanie nowych strategii oświatowych; Kontrkultura; New Age - poszukiwanie nowej wizji życia; Pedagogika dialogu; Wychowanie i pedagogika w perspektywie hermeneutycznej; Postmodernistyczne nurty w pedagogice współczesnej; Współczesny nurt feminologiczny; Edukacja globalna - czy ideał wychowawczy XXI wieku?; Polska pedagogika i edukacja wobec demokratycznych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postacie Zagłębia Dąbrowskiego / Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu)
Część I : Aktualności sposobu ujmowania " nauczania kształcącego " przez Bogdana Nawroczyńskiego , Bogdan Nawroczyński - mistrz zasad edukacyjnych, Bogdan Nawroczyński "Zasady nauczania" - w osiemdziesięciolecie publikacji, Bogdan Nawroczyński i moje nauczycielstwo; Część II: Filozoficzne podstawy socjologii kultury. Przyczynek do dyskusji nad "Życiem duchowym" Bogdana Nawroczyńskiego, Edukacyjne i pedagogiczne aspekty koncepcji życia duchowego Bogdana Nawroczyńskiego, Problematyka wartości w ujęciu Profesora Bogdana Nawroczyńskiego; Część III: Bogdan Nawroczyński jako biograf i tłumacz J.F. Herbarta, Profesor Bogdan Nawroczyński jako komparatysta, Wiedza psychologiczna w pracach pedagogicznych Profesora Bogdana Romana Nawroczyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Jak perspektywa postrzegania czasu wpływa na twoje życie: Fundamenty negatywnego nastawienia; Stres: matka naszych dolegliwości; Zaburzenia lękowe: dzieci stresu; Depresja: pasierbica stresu; Geneza perspektyw postrzegania czasu; Wypełnij ten kwestionariusz; Sześć głównych perspektyw postrzegania czasu; Zrównoważona perspektywa postrzegania czasu przynosi większą stabilizację; Pozytywne skutki. Rozdział 2. Jak twoja perspektywa postrzegania czasu skazuje cię na toksyczne relacje - i co możesz z tym zrobić: Różne twarze toksycznych relacji; Przeszła negatywna perspektywa postrzegania czasu a toksyczna relacja; Osobowość narcystyczna; Tłumienie emocji; Pięć oznak, że jesteś w toksycznej relacji; Co się stało z Jennifer?; Reakcja bierno-agresywna; Bierna agresja jako reakcja na dręczenie; Działania prewencyjne - zdrowe sposoby reakcji; Nie myl dobrego serca z bierną agresją; Sekrety i kłamstwa; Kłamać uczymy się w dzieciństwie; A co z tajnymi agentami i facetami z kilkoma rodzinami, które o sobie nie wiedzą?; Kończenie toksycznej relacji w pięciu krokach; Uwolnij się od negatywnej przeszłości i wpuść do swojego życia miłość. Rozdział 3. Dręczyciele i ich ofiary: Skąd się biorą dręczyciele?; A co z ofiarami?; Jak rozpoznać potencjalną ofiarę dręczenia; Studium przypadku dręczenia w szkole; Dręczenie w miejscu pracy; Skrajne przypadki dręczenia; Zbrodnie z nienawiści i bohater; Najpotężniejsza broń: edukacja. Rozdział 4. Ostracyzm - ostateczne odrzucenie: Trwałe szkody; Współpraca w społecznościach ssaków z rzędu naczelnych; Perspektywa Jane Goodall; Skokowy rozwój ostracyzmu; Przypadek ostracyzmu religijnego; Przypadki ostracyzmu w miejscu pracy; Poczucie „braku”; Jak przejąć kontrolę. Rozdział 5. Seks a perspektywy postrzegania czasu; Perspektywa przeszła negatywna: Seks nie był przyjemnym doświadczeniem; Perspektywa przeszła pozytywna: Wow! To było super!; Teraźniejszy hedonizm: Zróbmy to teraz!; Teraźniejszy fatalizm: Będzie, co ma być; Przyszły seks: Lęk przed nieznanym; Przyszła transcendentalna perspektywa postrzegania czasu; Jaka jest idealna perspektywa postrzegania czasu w odniesieniu do seksu?; Mężczyźni, seks i perspektywy postrzegania czasu; Kobiety, seks i ich perspektywy postrzegania czasu; Prognozy są bardzo dobre. Rozdział 6. Wychowanie dzieci a perspektywy postrzegania czasu: Bezwarunkowa miłość; Lęk rodzicielski; Współczesne czynniki stresogenne; Dyscyplina; Granice; Pracująca mama; Pracujący tata; Odnaleźć równowagę; Samotne wychowanie dziecka; Pytania i odpowiedzi; Syndrom pustego gniazda; Ciesz się na myśl o świetlanej przyszłości; Bogactwo możliwości. Rozdział 7. Jak stres wpływa na twoją perspektywę postrzegania czasu - i co możesz z tym zrobić; Stres a twoje serce; Stres a choroba pośpiechu; Stres przedświąteczny: gwiazdkowa chandra czy choroba afektywna sezonowa?; Jedzenie a stres; Stres wynikający z nienaturalnych zachowań w kulturze współczesnej; Efekt widza; Rozładowywanie stresu wywołanego wyrzutami sumienia. Rozdział 8. Szczęście i życie, które ma sens: Dążenie do szczęścia; Poszukiwanie sensu; Szczęście kontra sens; Jesteś plusem czy minusem?; Praca z misją; Życie, które ma sens; Życzliwość jest najważniejsza; Perspektywy postrzegania czasu i nasz sposób widzenia świata; Miłość to życzliwość, a życzliwość to siła; Jak nasz pośpieszny styl życia niszczy kulturę uprzejmości; Nadszedł twój czas; Twoja jaśniejsza przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej