Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(547)
IBUK Libra
(32)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(527)
Publikacje fachowe
(50)
E-booki
(44)
Publikacje naukowe
(37)
Czasopisma
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje informacyjne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(424)
dostępne
(278)
wypożyczone
(22)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(301)
Czytelnia
(426)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(33)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(28)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(18)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(11)
Pilch Tadeusz (1939- )
(10)
Różycka Ewa
(7)
Białoszewski Dariusz
(6)
Gawlik Ewa
(6)
Gawrońska Beata
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Matusek Beata (1975- )
(6)
Raczek Emilia
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Ostrowski Kazimierz
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bednarz-Grzybek Renata
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Cudak Henryk
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Dusza Bożena
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guz Sabina
(4)
Kacprzak Marta M
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Krzywoń Danuta (1973- )
(4)
Lewandowski Marek
(4)
Lorenc Joanna
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Przewoźnik Sylwia
(4)
Przybyla Olga
(4)
Rongies Witold
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Widawski Krzysztof
(4)
Ciechanowska Dorota
(3)
Cudak Sławomir
(3)
Czopek Jakub
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kaźmierczak Paweł
(3)
Kocór Maria
(3)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(3)
Koszczyc Tadeusz
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Majzner Rafał
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Musiał Emilia
(3)
Neckar-Ilnicka Teresa
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Tomczak Anna
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(184)
2000 - 2009
(346)
1990 - 1999
(24)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(591)
Język
polski
(590)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(209)
Wychowanie przedszkolne
(100)
Wychowanie w rodzinie
(93)
Pedagogika
(92)
Dziecko
(74)
Rodzina
(68)
Szkolnictwo
(59)
Kształcenie
(49)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczyciele
(45)
Uczniowie
(38)
Nauczanie
(35)
Młodzież
(33)
Oświata
(30)
Wychowanie do wartości
(22)
Wychowanie moralne
(20)
Agresywność
(17)
Historia wychowania
(17)
Pedagogika społeczna
(17)
Rodzice
(17)
Wartość
(17)
Wychowanie fizyczne
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Wychowanie obywatelskie
(15)
Wychowanie seksualne
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Patologia społeczna
(13)
Edukacja medialna
(12)
Kultura
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Metody wychowawcze
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Dziecko trudne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika rodziny
(10)
Przemoc w rodzinie
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Płeć
(9)
Studenci
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Edukacja zdrowotna
(8)
Kobieta
(8)
Socjalizacja
(8)
Zmiana społeczna
(8)
Czas wolny od pracy
(7)
Dziecko maltretowane
(7)
Edukacja ekologiczna
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika przedszkolna
(7)
Społeczeństwo
(7)
Sztuka
(7)
Telewizja
(7)
Więź rodzinna
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Wychowanie pozaszkolne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Metoda Montessori
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Teoria wychowania
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wychowanie religijne
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Internet
(5)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Małżeństwo
(5)
Multimedia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Ojcostwo
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Publicystyka polska
(5)
Rodzina dysfunkcyjna
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwód
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-
(16)
1901-
(15)
1801-
(9)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
2001-0
(7)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Praca zbiorowa
(37)
Opracowanie
(24)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(14)
Materiały konferencyjne
(13)
Poradnik
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Encyklopedia
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Aforyzmy
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(140)
Socjologia i społeczeństwo
(45)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Biologia
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
591 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca składa się z dwóch głównych części poprzedzonych dwoma rozdziałami wstępnymi. W części pierwszej (Między Abderą i Sycylią) przedstawione są testimonia, fragmenty i interpretacje tyczące biografii Protagorasa, w drugiej (‘Sophia’ Protagorasa) natomiast te, które odnoszą się do jego myśli (w tym łącznie 60 fragmentów w przekładzie własnym, z czego 59 po raz pierwszy w przekładzie na język polski). W prolegomenach poruszone zostały zagadnienia metodologiczne (wraz z przyjętymi tutaj zasadami ekspozycji materiału źródłowego) oraz dotyczące historii terminu sophistes.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka w serii "Filozofia kultury i edukacja" dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią. Szczegółowej analizie poddane zostały poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako "antropologia" i jako "etyka", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy ontologicznej, filozofia i nauka jako różnica. Książka ta jest ważnym i oryginalnym głosem, który może stać się przyczynkiem do debaty nad filozofią edukacji, jej relacją do pedagogiki, a co więcej, aktualnym stanem kultury, edukacji i wychowania wynikłym z obowiązującej matrycy bycia jako techniki. Znajdujemy w niej trzy warstwy. Pierwsza z nich to warstwa analityczna. Autorka poddaje w niej analizie i interpretacji podstawowe kategorie bycia i czasu Martina Heideggera. Druga z nich dotyczy możliwości zastosowania Heideggerowskich pojęć, w tym szczególnie różnicy ontologicznej, do filozofii wychowania. Najważniejsza jest jednak, jak sądzę, trzecia. Jest to, zainspirowana różnicą ontologiczną Heideggera, własna, autorska koncepcja filozofii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego.

Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze):
– intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii);
– analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm);
– sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności;
– wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania.
Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej