Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(546)
IBUK Libra
(32)
ebookpoint BIBLIO
(12)
Forma i typ
Książki
(527)
Publikacje fachowe
(49)
E-booki
(44)
Publikacje naukowe
(36)
Czasopisma
(16)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje informacyjne
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(424)
dostępne
(279)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(300)
Czytelnia
(426)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(33)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(28)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(18)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(11)
Pilch Tadeusz (1939- )
(10)
Różycka Ewa
(7)
Białoszewski Dariusz
(6)
Gawlik Ewa
(6)
Gawrońska Beata
(6)
Grabowska Tatiana
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Matusek Beata (1975- )
(6)
Raczek Emilia
(6)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(6)
Czerepaniak-Walczak Maria
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Ostrowski Kazimierz
(5)
Wojciechowska Katarzyna
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bednarz-Grzybek Renata
(4)
Bołdyrew Aneta
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Cudak Henryk
(4)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Dusza Bożena
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guz Sabina
(4)
Kacprzak Marta M
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Kopsztejn Maria
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Krzywoń Danuta (1973- )
(4)
Lewandowski Marek
(4)
Lorenc Joanna
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Okraska-Ćwiek Beata
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Przewoźnik Sylwia
(4)
Przybyla Olga
(4)
Rongies Witold
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Walczak Małgorzata
(4)
Waloszek Danuta (1947- )
(4)
Widawski Krzysztof
(4)
Ciechanowska Dorota
(3)
Cudak Sławomir
(3)
Czopek Jakub
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Janke Andrzej W
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kaźmierczak Paweł
(3)
Kocór Maria
(3)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(3)
Koszczyc Tadeusz
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryńska Elwira Jolanta
(3)
Królica Maria
(3)
Kupisiewicz Czesław
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Majzner Rafał
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Murzyn Andrzej
(3)
Musiał Emilia
(3)
Neckar-Ilnicka Teresa
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Ruszkiewicz Dorota
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Tomczak Anna
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(184)
2000 - 2009
(346)
1990 - 1999
(24)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(590)
Język
polski
(589)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Wychowanie
(209)
Wychowanie przedszkolne
(100)
Pedagogika
(92)
Wychowanie w rodzinie
(92)
Dziecko
(74)
Rodzina
(68)
Szkolnictwo
(59)
Kształcenie
(49)
Nauczanie początkowe
(48)
Nauczyciele
(45)
Uczniowie
(38)
Nauczanie
(35)
Młodzież
(33)
Oświata
(30)
Wychowanie do wartości
(22)
Wychowanie moralne
(20)
Agresywność
(17)
Historia wychowania
(17)
Pedagogika społeczna
(17)
Rodzice
(17)
Wartość
(17)
Wychowanie fizyczne
(16)
Wychowanie obywatelskie
(15)
Wychowanie seksualne
(15)
Pedagogika specjalna
(14)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Patologia społeczna
(13)
Edukacja medialna
(12)
Kultura
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Wychowanie estetyczne
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Kształcenie ustawiczne
(11)
Metody wychowawcze
(11)
Psychologia wychowawcza
(11)
Dziecko trudne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Nauczanie zintegrowane
(10)
Oświata dorosłych
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika rodziny
(10)
Socjologia rodziny
(10)
Komunikacja społeczna
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Przemoc w rodzinie
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Płeć
(9)
Studenci
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Edukacja zdrowotna
(8)
Kobieta
(8)
Socjalizacja
(8)
Zmiana społeczna
(8)
Czas wolny od pracy
(7)
Edukacja ekologiczna
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Opieka społeczna
(7)
Osobowość
(7)
Pedagogika przedszkolna
(7)
Społeczeństwo
(7)
Sztuka
(7)
Telewizja
(7)
Więź rodzinna
(7)
Wychowanie pozaszkolne
(7)
Świadomość społeczna
(7)
Dziecko maltretowane
(6)
Metoda Montessori
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika opiekuńcza
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Teoria wychowania
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie religijne
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Edukacja międzykulturowa
(5)
Internet
(5)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(5)
Kultura fizyczna
(5)
Małżeństwo
(5)
Multimedia
(5)
Nauczanie na odległość
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Ojcostwo
(5)
Psychologia rodziny
(5)
Publicystyka polska
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Rola społeczna
(5)
Rozwód
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Tożsamość płciowa
(5)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-
(16)
1901-
(15)
1801-
(9)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
2001-0
(7)
1701-
(4)
1801-1900
(4)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(30)
Europa
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Włochy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Podręcznik
(43)
Praca zbiorowa
(37)
Opracowanie
(23)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(14)
Materiały konferencyjne
(12)
Poradnik
(11)
Materiały pomocnicze
(9)
Encyklopedia
(8)
Monografia
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Karty pracy ucznia
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Aforyzmy
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Esej
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(138)
Socjologia i społeczeństwo
(44)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Biologia
(4)
Filozofia i etyka
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Nauka i badania
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Religia i duchowość
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
590 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wybrane pedagogiczne inspiracje integralengo rozwoju człowieka 1. Integralny rozwój osoby w ujęciu Karola Wojtyły 2. Koncepcja integralna wychowania i rozwoju w ujęciu Stefana Kunowskiego 3. Środowisko wychowawcze a integralny rozwój osoby II. Fenomenologiczny opis wartości wiejskich 1. Pojęcie i rodzaje wartości wiejskich 2. Wartości wsi tradycyjnej i współczesnej 3. Analiza wybranych wartości wiejskich 3.1 Przyroda 3.2 Ziemia 3.3 Rodzinne gospodarstwo rolne 3.4 Rodzina wiejska 3.5 Gospodarstwo domowe 3.6 Praca na roli 3.7 Godność rolnika 3.8 Kultura ludowa 4. Współczesne zagrożenia wartości wiejskich III. Teoretyczne podstawy integralnego wychowania ku wartosciom wiejskim 1. Potrzeba wychowania ku wartościom wiejskim 2. Sytuacja wychowawcza i jej specyfika w szkole wiejskiej 3. Funckja wartości wiejskich w integralnym rozwoju wychowanka 4. Proces wychowania ku wartościom wiejskim 4.1 Wartości wiejskie w aspekcie celów wychowania 4.1.1 Godność rolnika 4.1.2 Rodzina wiejska 4.1.3 Ziemia 4.1.4 Praca na roli 4.1.5 Gospodarstwo rolne 4.1.6 Gospodarstwo domowe 4.1.7 Kultura ludowa 4.1.8 Przyroda 4.2 Wybrane elementy procesu wychowania ku wartościom wiejskim 4.2.1 Wychowanie ku zachowaniu, poszanowaniu, afirmacji i obrony godności rolnika 4.2.2 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i budowanie rodziny wiejskiej 4.2.3 Wychowanie ku miłości ziemi 4.2.4 Wychowanie do pracy przez pracę na roli 4.2.5 Wychowanie zorientowane na rozwój gospodarstwa rolnego 4.2.6 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i rozwój gospodarstwa domowego 4.2.7 Wychowanie zorientowane w strone kultury ludowej 4.2.8 Wychowanie zorientowane na poszanowanie i ochronę przyrody IV. Podmiotowe uwarunkowania szans wychowania ku wartościom wiejskim na podstawie opinii badanych podmiotów szkoły 1. Postrzeganie wsi jako źródła wartości przez badane podmioty edukacji. 2. Wieś jako szansa twórczego rozwoju w opinii badanych 3. Stosunek do wartości wiejskich po wejściu Polski do Unii Europejskiej 4. Przyszłość wsi a urzeczywistnianie wartości wiejskich w opinii badanych 5. Postrzeganie przez młodzież związku między wartościami wiejskimi a integralnym rozwojem człowieka 6. Wychowanie ku wartościom wiejskim w badanych szkołach 7. Wychowanie ku wartosciom wiejskim w rodzinie V. Dodatek: Zarys programów wychowania ku wartościom wiejskim 1. Ku mojej godności i godności rolnika 2. Wychowanie w rodzinie wiejskiej 3. Ziemia wartością "przypisaną" wsi i urzeczywistnianą przez wieś 4. W poszanowaniu pracy rolnika 5. Gospodarstwo rolne - warsztatem pracy rodziny wiejskiej 6. Gospodarstwo domowe - ogniskiem domowym 7. W stronę kultury ludowej 8. Przyroda źródłem życiodajnych sił
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dziecięca matematyka)
Jak korzystać z DZIECIĘCEJ MATEMATYKI, Orientacja przestrzenna, Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej i zdolności do wysiłku intelektualnego, Rytm i rytmiczna organizacja czasu, Przyczyna i skutek. Przewidywanie następstw, Kształtowanie umiejętności liczenia obiektów, Dodawanie i odejmowanie, rozdawanie i rozdzielanie po kilka, Klasyfikacja, Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują, że zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej. Równoliczność. Przybliżania dzieciom aspektu kardynalnego liczby. Ustawianie po kolei, numerowanie. Przybliżanie dzieciom aspektu porządkowego liczby, Długość: kształtowanie umiejętności mierzenia i pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości długości, Intuicje geometryczne, Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałej ilości płyn, chociaż po przelaniu wydaje się, ze jest go więcej albo mniej. Mierzenie ilości płynu, Waga i ważenie, Układanie i rozwiązywanie zadań z treścią. Zapisywanie czynności matematycznych w sposób dostępny dla sześciolatków, Nauczycielskie sposoby uruchamiania działań naprawczych dla dzieci, które rozwijają się wolniej i mogą nie osiągnąć dojrzałości szkolnej w odpowiednim czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie dzieci ; 8.)
1. Ocena agresywnego zachowania; 2. Ocena kłótni między rodzeństwem; 3. Tyranizowanie i przemoc między rodzeństwem; 4. Wyznaczanie i egzekwowanie granic; Dodatki: Tabela częstotliwości występowania niepożądanych zachowań; Tabela ABC zachowania dziecka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1: Dziecko jako podmiot edukacyjnych oddziaływań i naukowych poszukiwań. Rozdział 1: Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej; Rozdział 2: Polska pedagogika małego dziecka w defensywie; Rozdział 3: Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie; Rozdział 4: Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki; Rozdział 5: Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim. Część 2: Wspieranie rozwoju dziecka w przedszkolu – wyzwania, poszukiwania i propozycje. Rozdział 1: Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej; Rozdział 2: Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela; Rozdział 3: Koncepcja Edwina Eliasa Gordona; Rozdział 4: Być ojcem twórczego dziecka; Rozdział 5: Istota zabaw twórczych; Rozdział 6: Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne; Rozdział 7: Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu; Rozdział 8: Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz?; Rozdział 9: „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia; Rozdział 10: Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością; Rozdział 11: Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki; Rozdział 12: Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie i historia wychowania, Okres pierwszy: wychowanie helleńskie, Okres drugi; Wychowanie Grecko-rzymskie; cz. 1 Wychowanie w epoce hellenistycznej, cz. 2 Wychowanie rzymskie. Okres trzeci; Wychowanie w wiekach średnich; cz. 1 Upadek kultury w wczesnym średniowieczu, cz. 2 Wychowanie w późniejszym średniowieczu, cz. 3 Szkolnictwo w Polsce średniowiecznej. Okres czwarty; Wychowanie humanistyczne; cz. 1 Renesans pedagogiki starożytnej, cz. 2 Wychowanie humanistyczne w Polsce, cz. 3 Zwrot teorii pedagogicznej ku realizmowi, cz. 4 Próby reformy wychowania, cz. 5 Reforma szkolna Konarskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etos generacji. Typy generowania etosu i ich wartość w procesie kierowania tożsamości kulturowej. Ideał wychowania a wzór osobowy. Niektóre typy uznawanych wzorów osobowych w XIX i XX wieku. Etos wychowania w Polsce pod zaborami (XIX wiek): Idea narodowa w działalności misyjnej Maksymiliana Ryłło SJ: 1802-1848. Wychowanie ziemiaństwa polskiego na Litwie w XIX wieku w świetle pamiętnika Garjeli Puzyniny. Kobieta aktywna zawodowo w XIX wieku na przykładzie Klementyny z Tańskich Hoffmanowej. Etos Polski w okresie międzypowstaniowym (1831-1862). Etos wychowania w życiu i działalności pasterskiej Biskupa Lubelskiego Mariana Leona Fulmana. Bogdan Jański - przyjaciel i duchowy przewodnik artystów. Etos dobroczynności w pracach Warszawskiego Towarzystwa Dobroczynności. Ideały wychowania Bolesława Prusa. Wpływ ideologii pozytywizmu na poglądy pedagogiczne nauczycieli zatrudnionych w rządowych szkołach średnich Królestwa Polskiego w latach 1862-1873. Bohaterowie żydowscy w XIX-wiecznych syntezach i podręcznikach dziejów Polski. patriotyczna postawa Dzieci Wrzesińskich jako swoisty etos wychowania w dziejach narodu polskiego. Tradycje narodowe u progu niepodległości: Wartości i tradycje narodowe w nauczaniu domowym w Wielkopolsce W drugiej połowie XIX i początkach XX wieku w świetle ówczesnej prasy. "Ojczyzna, Nauka, Cnota" etosem wychowawczym młodzieży polskiej z Prus Zachodnich w XIX i na początku XX wieku. Wychowawcze aspekty działalności ochronek na Lubelszczyźnie w początkach XX wieku. Maria Skłodowska - Curie (1867-1934). Wzór ponadczasowych postaw i ideałów. Wkład nauczycieli Zakładu dla Głuchoniemych we Lwowie w tworzenie modelu nauczyciela szkoły specjalnej (1830-1914). Perła w koronie. U źródeł górnośląskiego etosu wychowania. Józef Piłsudski - inicjator i przywódca ruchu strzeleckiego. Józef Piłsudski - bojownik o wyzwolenie Ojczyzny - romantyk nowego pokolenia. Etos wychowania tatarskiego na przykładzie Aleksandra Sulkiewicza. Źródła etosu wychowania harcerskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polska niepodległa (1918-1939): Spory o koncepcje wychowania w debatach parlamentarnych w Drugiej Rzeczypospolitej. Stosunek Wychowania państwowego do wychowania narodowego w opinii twórców ideologii wychowawczej sanacji. Józef Piłsudski - wzór osobowy nakreślony na podstawie czynów, pism i przemówień. Etos polskiego wychowania wojskowego w XX wieku. Nowy człowiek i nowy obywatel - wychowawcza wizja Janusza Jędrzejewicza. Udział Janusza Jędrzejewicza w wypracowaniu i upowszechnianiu doktryny wychowania państwowego. Wolna osobowość. Aksjocentryczny ideał człowieka w międzywojennej pedagogice kultury, "Czas wyzwolić rozum". Maria Grzegorzewska i jej wizja dobrego nauczyciela. Ignacy Solarz (1891-1940) ludowiec - wychowawca młodzieży wiejskiej i spółdzielca. Ojciec Jarek Woroniecki (1878-1949) jako wychowawca inteligencji katolickiej. W służbie narodu polskiego. Joachim Bartoszewicz na polu działalności wychowawczej i patriotycznej. "Europejczyk, et quidem Polak". Z dziejów edukacji w szkołach jezuickich Drugiej Rzeczpospolitej. Rola polskich wzorców narodowych w procesie kształcenia postawy młodzieży ukraińskiej w Drugiej Rzeczypospolitej. Górnośląskie założenia wychowawcze czasów pruskich a cele wychowania państwowego realizowane w szkolnictwie powszechnym międzywojennego województwa śląskiego. Etos wychowawczy szkół prywatnych w województwie białostockim w Drugiej Rzeczypospolitej. Radomscy nauczyciele szkół średnich ogólnokształcących jako lokalni wychowawcy Polski Odrodzonej. W służbie państwa i obywateli. Wzorzec osobowy policjanta w Drugiej Rzeczpospolitej. Okupacja i Polka Ludowa: Meandry wychowawcze okresu okupacji 1939-1945. Pomniki w słowach - o nieznanych bohaterach drugiej wojny światowej. Próby kształtowania młodego pokolenia w PRL na przykładzie działań ZMS. Etos działalności wychowawczej księdza Aleksandra Zienkiewicza w warunkach zmian ustrojowych państwa polskiego. Wartości wychowania chłopskiego w okresie transformacji ustrojowych przełomu lat czterdziestych i pięćdziesiątych XX wieku w Polsce. Sprawa wychowania na Zjeździe Oświatowym 2-5 maja 1957 roku. Uczyć dobrej roboty, na co dzień - postać i koncepcje postaw Tadeusza Kotarbińskiego. Współpraca Polskiego Związku i Sekcji Szkolnictwa Specjalnego ZNP na rzecz osób głuchych. Współczesny etos wychowania: Znaczenie etosy wychowania - w ujęciu Jana Pawła II. Etos wychowawczy w nauczaniu Jana Pawła II. Józef Tischner - wychowawca społeczeństwa obywatelskiego. Etos dzieciństwa w kontekście współczesnych uwarunkowań rodzinnych i globalnych. Dziecko i dzieciństwo na przestrzeni wieków - czy od obojętności do etosu? Etos ojcostwa w kontekście zagrożeń współczesnej rodziny. Podsumowanie: Etos młodych Polaków postulowany i praktykowany - w kontekście wiedzy o ulubionych lekturach 500 gimnazjalistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Teoretyczno-metodyczne podstawy wychowania obronnego; R. 2 Pojmowanie istoty wychowania, wychowania obronnego i wojskowego; R. 3 Współczesne uwarunkowania w kształtowaniu świadomości i przygotowaniu obronnym społeczeństwa; R. 4 Racja stanu Rzeczypospolitej Polskiej w edukacji; R. 5 Świadomość w przygotowaniu obronnym; R. 6 Kształtowanie postaw partiotyczno-obronnych młodzieży; R. 7 Motywacja i przywództwo w wychowaniu obronnym; R. 8 Umiejętności wychowawcze przełożonego; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia )
Zawiera: Wprowadzenie; Socjologia edukacji, czyli socjologia czego?; Teorie socjologii edukacji – jak analizuje się edukację socjologicznie; Po co jest ta książka?; Dla kogo jest ta książka?; Jak zaprojektowana jest ta książka?. CZĘŚĆ I. Edukacja jako fenomen społeczny – czym jest szkoła dla ludzi i społeczeństw?: Czym jest edukacja dla tzw. Zwykłego człowieka?; Ewolucja funkcji szkoły; Specyfika współczesnej edukacji. Wielość form organizacji edukacji – czy jedna logika?; Problemy współczesnej edukacji; Podsumowanie części I; Ważniejsze pojęcia w części I; Polecane lektury. CZĘŚĆ II. Szkoła w służbie porządku społecznego – podejście strukturalno-funkcjonalne: Ogólny model myślenia; Po co jest szkoła? – socjalizacja i zapewnienie wspólnoty?; Po co jest szkoła? – selekcja i alokacja; Klasyczne problemy funkcjonalne; Podsumowanie części II; Ważniejsze pojęcia w części II; Polecane lektury. CZĘŚĆ III. Szkoła jako opresja i narzędzie dominacji – podejście konfliktowe: Ogólny model myślenia; Nierówności społeczne w edukacji – teorie reprodukcji; Klasy społeczne, kody językowe i kody szkolne – koncepcja Basila Bernsteina; Ekspansja edukacyjna a poziom nierówności społecznych w edukacji i przez edukację; Podsumowanie części III; Ważniejsze pojęcia w części III; Polecane lektury. CZĘŚĆ IV. Szkoła jako miejsce spotkań i działań ludzi: Ogólny model myślenia; Szkoła z perspektywy interpretatywnej; Być w szkole – program jawny i ukryty; Kluczowe postaci szkolnej sceny: nauczyciele; Struktury latentne w szkole – rytuały szkolne i antystruktura oporu; Czy można analizować szkołę w skali mikro bez odwołań do makro? – nowa socjologia edukacji; Podsumowanie części IV; Ważniejsze pojęcia w części IV; Polecane lektury. CZĘŚĆ V. Szkoła i jej otoczenie: Ogólny model myślenia; Kapitał społeczny – środowisko społeczne jako zasób; Lokalność i edukacja – czyli szkoła w środowisku; Podsumowanie części V; Ważniejsze pojęcia w części V; Polecane lektury. Zakończenie. Bibliografia. Indeks osób. Indeks pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 31)
Wyzwania edukacyjne globalizacji: Wyzwania edukacyjne na początku XXI wieku - refleksje humanisty; Edukacja wobec procesów globalizacji; Globalna kultura i jej wyzwania dla edukacji; Edukacja wobec globalizacji i glokalizacji; Globalization, global and regional education; The attiude of existential and cognitive opennes in the age of globalisation; Globalizacja w aspekcie kulturowym i religijnym; Realizacja zadań globalnej edukacji w praktyce: The innovation development in theories of management of social systems; The levels of innovation process management in a system of general secondary education; Cognitive strategies of an individual and dynamic characteristics of learning acticity in solving mathematical problems; Functional systems of control in the groups of people studying the process of task solving; Edukacja plastyczna w dobie globalizacji w zjednoczonej Europie; Problematyka wychowania w globalnym świecie: Perspektywa ignacjańskiego modelu wychowania w procesie globalizacji; Wychowanie dzieci i młodzieży jako członków społeczeństwa multikulturowego; Learner and teacher in a menaningul context; The peculiarities og management of eductaional changes in the context of globalization; Development of metacognition - imperative educational requirement in the time of globalization.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogika społeczna- dylematy dyscypliny i profesji: Kryzys pedagogiki społecznej- kontrola i subiektywizm; Funkcje pedagogiki społecznej w społeczeństwie mitu, wolności, demokracji i inteligencji cywilizacji. Wybrane kwestie; Od wspólnoty do osamotnienia; W nawiązaniu do propozycji zintegrowanego paradygmatu pedagogiki społecznej- ramy dyskusji; Konteksty oraz możliwości zastosowania synthetic methodology we współczesnej pedagogice społecznej (żywiołowość versus laboratyzacja światła i planowanie społeczne); Profesjonalna pułapka. Między pedagogiką społeczną a pracą socjalną; "Środowisko"- historyczne czy teoretyczne pojęcie pedagogiki społecznej?; 2. Podstawowe pojęcia- definicje i redefinicje: Rekomendacja do doskonalenia (specyficznych) umiejętności pedagogów społecznych i poszerzania ich Pola działalności zawodowej; Edukacja utowarowiona. Pułapki komercjalizacji edukacji zinstytucjonalizowanej; Przestrzenno-społeczne zorientowanie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej (na przykładzie wybranych refleksji i doświadczeń); Prawa dziecka w perspektywie pedagogiki społecznej; Doświadczenie biograficzne jako kontekst zmiany społecznej- perspektywa pedagogiki; O instytucjonalizacji w nauce- rozważania o rozwoju pedagogiki społecznej; 3. Przestrzenie społeczno-kulturowe i wychowanie: Edukacja domowa w Japonii- obecna sytuacja i wyzwania; Tradycja kulturowa jako płaszczyzna inkluzji społecznej; Idea inkluzji społecznej w systemie prewencyjnym św. Jana Bosko; Polskość na peryferiach kultury narodowej- tożsamość kulturowa Polaków na Grodzieńszczyźnie; Miejsce i pamięć. Klonowo nad Brdą: mieszkańcy wobec dziedzictwa przeszłości; Jedna pamięć, miejsca dwa: Czeczeni w Polsce; Przemieszczenia. Co wynika z wymian młodzieżowych relacji Polska-Izrael?; 4. Rodzina i więzi społeczne: Rodzina w meandrach przestrzeni i czasu; Znaczenie rodziny w wymiarze indywidualnym i społecznym; Przemoc wobec dzieci- perspektywa zjawiska w ujęciu globalnym; Więzi w rodzinie a wychowanie do uczestnictwa społecznego; Więzi w rodzinie- uświadomienie, odkrywanie, odbudowa (zapiski z pamiętnika); Komunikacja w rodzinie a rozwój i wychowanie dziecka; Zmiana modelu rodziny czy jej atrofia? W świetle badań poglądów młodzieży; Optymalizacja pracy z rodziną jako najistotniejszy warunek zapobiegania jej samo wyłączaniu się z życia społecznego; Rodzice inwestujący w przyszłość swoich dzieci- odkrywanie sensu i znaczenia; Zjawisko atomizacji społecznej i moralnej w obszarze współczesnych działań pedagogicznych; 5. Zdrowia i jakość życia: Uwarunkowania jakości życia dziecka chorego w rodzinie; Zaburzenia zdrowia psychicznego okresu dzieciństwa i adolescencji jako przedmiot oddziaływań psychopedagogicznych; Profilaktyka i promocja zdrowia w środowisku )na przykładzie miasta Tychy) a choroby układu krążenia; Paliatywna i hospitalizacyjna opieka nad pacjentem i jego rodzina; Wpływ środowiska rodzinnego na zdrowie samopoczucie dziecka z nadpobudliwością ruchowa; Wybrane zachowania zdrowotne studentów Uniwersytetu Łódzkiego i Uniwersytetu Medycznego; 6. Edukacja pozaszkolna- problemy i propozycje rozwiązań: Edukacja pozaszkolna w Izraelu jako droga do efektywnego obywatelstwa; Edukacja pozaszkolna z udziałem mediów środowiskowych w kontekście pedagogiki społecznej; Strategie inkluzyjne stosowane przez wolontariuszy w pedagogice podwórkowej; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci, młodzieży i dorosłych; Cele poradnictwa społeczno-pedagogicznego dla dzieci i młodzieży; Cele doradztwa społeczno-andragogicznego; Koncepcja i realizacja zajęć pozalekcyjnych w niektórych szkołach słoweńskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjologia edukacji jako dyscyplina naukowa. 2. Wybrane elementy systemu społecznego. 3. System edukacyjny. 4. Pojęcie osobowości społecznej w socjologii edukacji. 5. Teoria postawy w aspekcie socjologii edukacji. 6. Socjalizacja a edukacja. 7. Kultura a edukacja. 8. Rodzina jako pierwotne środowisko edukacyjno-wychowawcze.9. Grupy rówieśnicze. 10. System szkolny. 11. Dylematy współczesnej edukacji. 12. Dewiacja społeczna w aspekcie edukacji. 13. Procedura badań socjologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Percepcja słuchowa: Rola funkcji słuchowej w czynnościach czytanie i pisania; Zaburzenia percepcji słuchowej, ich objawy i konsekwencje; Metody badania poziomu percepcji słuchowej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę słuchową; 2. Percepcja wzrokowa: Rola funkcji wzrokowej w czynnościach czytania i pisana; Zaburzenia percepcji wzrokowej oraz orientacji przestrzennej i ich objawy; Metody badania percepcji wzrokowej i orientacji przestrzennej; Ćwiczenia doskonalące analizę i syntezę wzrokową oraz orientacje przestrzenną; 3. Sprawność motoryczna: Motoryka ogólna i manualna jako czynnik gotowości dziecka do nauki szkolnej; Zaburzenia i opóźnienia rozwoju ruchowego i ich objawy; Metody badania motoryki; Lateralizacja, jej rodzaje jako ważny czynnik rozwoju ruchowego dziecka; Zaburzenia procesu lateralizacji jako przyczyna trudności i niepowodzeń w nauce; Metody badania lateralizacji; Przykładowe ćwiczenia dla dzieci o opóźnionym rozwoju ruchowym; 4. Przykładowe konspekty zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: Ćwiczenia usprawniające wszystkie funkcje; Rozróżnianie samogłosek. Podstawianie spółgłosek do stałej samogłoski; Głoski dźwięczne i utrata dźwięczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne konteksty społeczno-pedagogiczne funkcjonowania małżeństwa i rodziny: Zadowolenie współmałżonków z małżeństwa we współczesnej rodzinie i jego czynniki; Rodzinne miasto jako mikrokosmiczny obraz uniwersum; Grupowe formy psychologicznej pracy z rodzicami; O niektórych źródłach ograniczonego uczestnictwa politycznego- rodzina i jej wpływ na budowę dojrzałej demokracji; 2. Rodzinne i szkolne aspekty środowiskowych oddziaływań wychowawczych: Współpraca rodziców i szkoły jako podstawa wychowania; Szkolna i rodzinna perspektywa edukacyjna- w poszukiwaniu wspólnego mianownika; Współpraca rodziny i szkoły w myśli społecznej Jana Pawła II; Współpraca rodziców i nauczycieli w zakresie oceniania osiągnięć szkolnych uczniów na szczeblu edukacji elementarnej; Uwarunkowania rodzinne niepowodzeń szkolnych- krótka refleksja; Edukacja domowa w Polsce na tle komparatystycznym; Nowe media a funkcjonowanie dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym oraz rówieśniczym; Funkcjonowanie Szkolnych Ośrodków Kariery; 3. Aberracje i dysfunkcje funkcjonowania środowiska rodzinnego: Niektóre przejawy i skutki patologii społecznej wśród dzieci młodzieży; W poszukiwaniu utraconej rodziny- program readaptacyjno-terapeutyczny "Księżniczka" jako próba restytucji rodziny w świadomości wychowanek MOW w Radzionkowie; Zapobieganie i zwalczanie zjawiska przemocy w rodzinie. Współczesne systemy interwencyjne; Życie w innej przestrzeni. O psychospołecznej sytuacji rodzin dotkniętych autyzmem; Zastosowanie Internetu jako narzędzia przeciwdziałania przemocy w rodzinie- Niebieska linia; 4. Uzależnienia w realiach an troposfery współczesnego człowieka jako istotny problem funkcjonowania struktury społecznej: Dziecięce formy uzależnień we współczesnym świecie na przykładzie mass mediów; Problemy związane z alkoholizmem w programach wychowawczych i profilaktycznych szkół gimnazjalnych; Z Inferna do Arkadii? Zmainy w rolach społecznych w rodzinach z problemem alkoholowym w procesie powrotu do zdrowia; Stosunek członków Krucjaty Wyzwolenia Człowieka do alkoholików; Współczesne wyzwanie dla środowiska akademickiego: Studenci- Dorosłe Dzieci Alkoholików.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak obrazy docierają do najmłodszych i jak dzieci wchodzą w świat obrazów, 2. Pierwsze zabawy dziecka z obrazami i album rodzinny, 3. Prasa dziecięca i komiksy, 4. Telewizja, 5. Kino, 6. Reklama i czasopisma dla dorosłych, 7. Gry wideo i komputerowe, RPG i Internet
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika : podręcznik akademicki / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski ; Tom 2)
Cz. I Teorie wychowania; 1. Istota i przedmiot badań teorii wychowania, 2. Cztery orientacje badawcze w teoriach wychowania, 3. Badania porównawcze teorii wychowania, 4.Nowe kategorie pojęciowe współczesnej teorii wychowania, 5. Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. Cz. II Szkoła - kształcenia - nauczyciel; 1. Szkoła wspomagająca rozwój, 2. Program szkolny, 3. Nauczanie i uczenie się w klasie, 4. Egzaminy i ocenianie szkolne, 5. Szkolne środowisko uczenia się, 6. Agresja i przemoc w szkole, 7. Wprowadzenie do myślenia o nauczycielu. Cz. III Aktualne problemy oświaty; 1. Edukacja a stratyfikacja społeczna, 2. Główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. Reformowanie oświaty w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polskie tradycje szkolnictwa prywatnego; Polityka oświatowa władz szkolnych wobec szkolnictwa prywatnego w II Rzeczypospolitej; Szkolnictwo prywatne w różnych regionach II Rzeczypospolitej; Szkoły prywatne II Rzeczypospolitej we wspomnieniach i pamiętnikach; Pozalekcyjna działalność wychowawcza w II Rzeczypospolitej; Współczesne szkolnictwo niepubliczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Konteksty edukacji z perspektywy teraźniejszości i przyszłości: Przesłanie etyczne Komeńskiego dla współczesności; Contemporary childhood: ideals and reality; Przejawy zmian w obszarze życia współczesnego dziecka; Znaczenie dialogu w procesie wychowania i kształcenia. Cz. II Relacje dziecko – ojczyzna wyzwaniem dla współczesnej edukacji: Wychowanie patriotyczne w przedszkolu wobec zmian socjokulturowych; Wspieranie wychowania patriotycznego dzieci poprzez językowy obraz ojczyzny w czasopiśmie „Promyczek Dobra”; Wychowanie pozaszkolne – czasoprzestrzenią dla rozwoju dziecięcych zainteresowań dziedzictwem kulturalnym oraz zwyczajami i tradycjami małej ojczyzny. Cz. III W trosce o dobry wzorzec komunikowania się dzieci z otoczeniem: Szkolne formy wypowiedzi a współczesne sposoby komunikowania; Problemy adaptacji dziecka do świata mediów. Internet i „komórka”; Rola pytań w intensyfikacji procesów poznawczych dziecka; Obraz ucznia w dyskursie edukacyjnym; Diady formą pracy uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Inteligencja i dojrzałość społeczno-emocjonalna dzieci 6-7 letnich na progu szkolnym (w świetle literatury i badań własnych). Cz. IV Znaczenie obecności sztuki w edukacji dziecka: Kształcenie muzyczne jako proces wspierania uczenia się dziecka; Muzeum – miejsce spotkania dziecka ze sztuką; Rzeźba w teorii i praktyce edukacji elementarnej; Kontakt dziecka ze sztuką determinantem jego umiejętności szkolnych. Cz. V Edukacja przyrodnicza i ekologiczna dziecka: Z badań nad współczesnymi trendami w nauczaniu dzieci na pierwszym stopniu edukacji (w klasach i-IV) w szkole podstawowej na Słowacji; Ecological education and education of junior pupils; Edukacja przyrodnicza – oczekiwania uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Cz. VI Sposoby diagnozowania rozwoju i efektywności nauczania dzieci: Ujednolicone testy edukacyjne – skutecznym środkiem w diagnozowaniu efektywności nauczania dzieci; Podręcznik do kształcenia zintegrowanego a aktywność matematyczna dzieci; Występowanie śladowej postaci przetrwałych odruchów prymitywnych jako przyczyna powstawania trudności szkolnych u dzieci; Poziom zdolności twórczych dzieci z rodzin słyszących i niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Życie Friedricha Wilhelma Augusta Froebla; 2. Koncepcja pedagogiczna Friedricha Froebla; 3. Dary; 4. Formy organizacyjne: Zabawa; Zajęcia dydaktyczne; Twórcze prace ręczne; Praca w ogródku i ogrodzie przedszkolnym; Prace gospodarcze; 5. Przykłady rozwiązań: Wprowadzenie; Propozycje edukacyjnych spotkań w „Porannym kole”; Zabawy badawcze; Wierszyki i wyliczanki; Wierszyki w języku angielskim; Aktywność twórcza; Działania w plenerze; 6. Przykłady planów zajęć w „Porannym kole” i „Aktywności w grupach zabawowo-zadaniowych; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej