Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(45)
E-booki
(13)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(33)
Czytelnia
(32)
Autor
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kacprzak Andrzej
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kostrzyńska Małgorzata
(2)
Kuźma Inga B
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Piotrowska Alicja
(2)
Potoczna Małgorzata
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szarota Zofia
(2)
Wojtczak Monika
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babińska-Górecka Renata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baka Łukasz
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bartoszek Adam
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bronowski Paweł
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błędowski Piotr (1956- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chudzicka-Czupała Agata
(1)
Cieślak Roman
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Czopek Jakub
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derber Charles
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Dusza Bożena
(1)
Faliszek Krystyna
(1)
Fengler Jorg
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gajdzińska Monika
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hallada Marek
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janowicz Anna
(1)
Kacperczyk Anna
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kaszyński Hubert
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordas-Surowiec Mariola
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Maria
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Maciejewska Olga
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(58)
angielski
(1)
Temat
Wsparcie społeczne
(44)
Opieka społeczna
(10)
Niepełnosprawni
(7)
Ludzie starzy
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Pedagogika specjalna
(5)
Polityka społeczna
(5)
Rodzina
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Młodzież
(4)
Patologia społeczna
(4)
Praca socjalna
(4)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Domy pomocy społecznej
(3)
Dziecko głuche
(3)
Nauczyciele
(3)
Psychologia
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Bezrobocie
(2)
Chorzy w rodzinie
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Historia wychowania
(2)
Integracja społeczna
(2)
Internet
(2)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Kształcenie
(2)
Logopedia
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Surdopedagogika
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Adopcja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezdomność
(1)
Ból przewlekły
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy
(1)
Cierpienie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
E-learning
(1)
E-zdrowie
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe kategorie i kierunki przeobrażeń 1. Pedagogoka społeczna i jej miejsce wsród nauk pedagogicznych 2. Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej 3. Pedagogika społeczna humanistycznie zorientowana 4. Współczesny sens pedagogiki społecznej 5. Czynniki i sieć wsparcia społecznego w życiu człowieka 6. Edukacja środowiskowa - istota, wymiary, aktualne problemy 7. Siły społeczne jako kluczowa kategoria pedagogiki społecznej 8. Zasady aktywizacji sił społecznych w pracy socjalno-wychowawczej II. Czołowi przedstawiciele 9. Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej (1879-1954) 10. Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) 11. Ryszard Wroczyński i jeko koncepcja pedagogiki społecznej 12. Stanisława Kowalskiego koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku 13. Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisława T. Szackiego 14. Rodzina w badaniach pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego 15. System wychowania opiekuńczego Józefa Czesława Babickiego 16. Koncepcja pracy opiekuńczo-wychowawczej w ujęciu Kazimierza Jeżewskiego 17. Wkład Kazimierza Lisieckiego do pedagogiki społecznej i opiekuńczej III. Diagnostyka pedagogiczna środowiska 18. Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska 19. Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska 20. Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych w środowisku IV. Obszary empirycznych dociekań 21. Współczesne zagrożenia w rozwoju dzieci i młodzieży 22. Współpraca rodziców i nauczycieli, jej implikacje edukacyjne i determinanty 23. Współczesne problemy startu edukacyjnego młodych pokoleń 24. Rodzina społecznego i indywidualnego ryzyka 25. Bariery resocjalizacji w świetle teorii społecznego naznaczenia 26. Pomocniczość w pracy socjalnej i opekuńczej 27. Peadagogika społeczna wobec problemów człowieka starego 28. Współczense problemy edukacji ekologicznej 29. Probemy czasu wolnego w pedagogice społecznej 30. Promocja zdrowia w ujęciu pedagogiki społecznej 31. Kwestie socjalne w społeczeństwie zdolnym do przetrwania i rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Podstawy epistemologiczne, ontologiczne i aksjologiczne dyscypliny oraz kategorie pojęciowe pedagogiki społecznej: 1. Wprowadzenie w problematykę - wymiary pedagogiki społecznej (humanistyczny, społeczno-kulturowy, aksjologiczny), 2. Środowisko życia i jego przetwarzania w toku pracy społecznej, 3. Kategoria działania społecznego w pedagogice społecznej - sens i znaczenie działania społecznego, 4. Wymiar profilaktyczny działania pedagoga społecznego, 5. Pomoc w rozwoju, towarzyszenie społeczne, próg zagrożenia - wymiar profilaktyczny, 6. Konteksty metodologiczne, 7. Konteksty historyczne i porównawcze. Cz. II Podejścia teoretyczne, aksjologiczne i metodyczne orientacji działania pedagoga społecznego: 8. Ramy działania społecznego pedagoga społecznego i ich tworzenie, 9. Podejścia (teoretyczne) do działania w polu pracy społecznej, 10. Wybrane kwestie społeczne a praktyka działania społecznego, 11. Pedagogika społeczna i praca socjalna - wielkość perspektyw i rozwiązań, 12. Modele pracy socjalnej/społecznej i ich źródła teoretyczne oraz implikacje dla praktyki społecznej, 13. Etyczne aspekty działania społecznego, 14. Kultura profesjonalnego działania pedagoga społecznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy Współczesnej Psychoterapii)
(Problemy Współczesnej Psychoterapii)
Pomaganie, Obciążenie, Zawodowa deformacja osobowości, Pokonywanie problemów, Spotkanie z samym sobą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
(Meritum)
Zawiera: Wprowadzenie; Wykaz skrótów; Część I. Pomoc społeczna. Rozdział I. Istota i zasady udzielania pomocy społecznej: 1. Pomoc społeczna i wsparcie socjalne w systemie zabezpieczenia społecznego 2. Cele i zasady pomocy społecznej Rozdział II. Przesłanki nabycia prawa do świadczeń: 1. Obywatelstwo i miejsce zamieszkania 2. Osoba fizyczna i rodzina jako adresaci świadczeń 3. Kryterium trudnej sytuacji życiowej 4. Dochód 5. Przesłanki negatywne prawa do pomocy społecznej Rozdział III. Świadczenia pieniężne: 1. Zasiłek stały 2. Zasiłek okresowy 3. Zasiłek celowy 4. Pomoc na usamodzielnienie 5. Pomoc dla cudzoziemców 6. Wynagrodzenie z tytułu sprawowania opieki Rozdział IV. Świadczenia niepieniężne: 1. Świadczenia zaspokajające podstawowe potrzeby egzystencji 2. Praca socjalna, poradnictwo i interwencja kryzysowa 3. Składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne 4. Usługi opiekuńcze 5. Pomoc w postaci mieszkania chronionego 6. Pomoc w integracji i usamodzielnieniu 7. Usługi świadczone przez ośrodki wsparcia 8. Pobyt i usługi w domu pomocy społecznej Rozdział V. Postępowanie w sprawie świadczeń. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej: 1. Postępowanie w sprawie świadczeń 2. Czynności konsensualne 3. Kierowanie i odpłatność za pobyt w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej Rozdział VI. Weryfikacja decyzji i zwrot świadczeń: 1. Zmiana i uchylenie decyzji nieostatecznej 2. Weryfikacja decyzji ostatecznej 3. Czasowe następstwa zmiany i uchylenia decyzji 4. Świadczenie nienależnie pobrane 5. Zwrot świadczeń Rozdział VII. Zadania, organizacja i kadry pomocy społecznej: 1. Zadania pomocy społecznej 2. Organizacja pomocy społecznej 3. Podmioty niepubliczne w pomocy społecznej 4. Kontrola i nadzór 5. Kadry pomocy społecznej Część II. Świadczenia rodzinne. Rozdział VIII. Pojęcie świadczeń rodzinnych: 1. Pojęcie świadczeń rodzinnych w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczeń rodzinnych według przepisów o koordynacji Rozdział IX. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczeń rodzinnych: 1. Zamieszkanie na terytorium RP 2. Obywatelstwo polskie 3. Cudzoziemcy uprawnieni do świadczeń rodzinnych Rozdział X. Zasiłek rodzinny i dodatki do zasiłku rodzinnego: 1. Zasiłek rodzinny 2. Podmioty uprawnione do zasiłku rodzinnego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do zasiłku rodzinnego (art. 7 u.ś.r.) 5. Dodatki do zasiłku rodzinnego Rozdział XI. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka oraz świadczenia rodzinne przyznawane na podstawie uchwały rady gminy: 1. Jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia się dziecka 2. Świadczenia rodzinne udzielane na podstawie uchwały rady gminy Rozdział XII. Świadczenie rodzicielskie: 1. Podmioty uprawnione do świadczenia 2. Prawo do świadczenia 3. Okoliczności wyłączające prawo do świadczenia 4. Zbieg prawa do świadczenia rodzicielskiego i innych świadczeń Rozdział XIII. Świadczenia opiekuńcze: 1. Zasiłek pielęgnacyjny 2. Świadczenie pielęgnacyjne 3. Specjalny zasiłek opiekuńczy Rozdział XIV. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych (socjalnego wsparcia): 1. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego – uwagi ogólne 2. Wybrane zasady koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego 3. Właściwość organu w sprawach z zakresu koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych 4. Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń rodzinnych w świetle rozporządzenia nr 883/2004 Rozdział XV. Postępowanie w sprawie przyznania i wypłaty świadczeń rodzinnych oraz weryfikacji decyzji ostatecznej: 1. Właściwość organów 2. Wniosek 3. Uzupełnienie wniosku i pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia 4. Zasady wypłaty świadczeń rodzinnych 5. Obowiązki informowania 6. Uchylenie i zmiana ostatecznej decyzji w sprawie świadczeń rodzinnych Rozdział XVI. Świadczenie nienależnie pobrane: 1. Pojęcie świadczeń nienależnie pobranych 2. Zasady zwrotu nienależnie pobranych świadczeń Część III. Pomoc państwa w wychowywaniu dzieci. Rozdział XVII. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego 1. Pojęcie i cel świadczenia wychowawczego w świetle ustawodawstwa polskiego 2. Pojęcie świadczenia wychowawczego według przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Rozdział XVIII. Warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego: 1. Ogólne warunki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 2. Podmioty uprawnione do świadczenia wychowawczego 3. Przesłanki nabycia prawa do świadczenia wychowawczego 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do świadczenia wychowawczego (art. 8 u.p.p.w.d.) Rozdział XIX. Postępowanie w sprawach o świadczenia wychowawcze: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 2. Okres zasiłkowy 3. Wydatkowanie świadczenia wychowawczego niezgodnie z celem lub marnotrawienie świadczenia 4. Rodzinny wywiad środowiskowy 5. Świadczenia nienależnie pobrane oraz weryfikacja decyzji ostatecznej Rozdział XX. Rodzinny kapitał opiekuńczy: 1. Pojęcie i cel rodzinnego kapitału opiekuńczego 2. Warunki nabycia prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 3. Wysokość rodzinnego kapitału opiekuńczego i zasady ustalania uprawnień 4. Okoliczności wyłączające nabycie prawa do rodzinnego kapitału opiekuńczego 5. Okoliczności wypłaty kapitału w formie rzeczowej lub w formie opłacenia usług 6. Podmioty realizujące zadania w zakresie kapitału 7. Zwrot nienależnie pobranego kapitału opiekuńczego 8. Dofinansowanie obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 9. Warunki nabycia uprawnień do finansowania obniżenia opłaty rodzica za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna 10. Podmiot realizujący dofinansowanie Część IV. Fundusz alimentacyjny i działania wobec dłużników alimentacyjnych. Rozdział XXI. Istota i przesłanki nabycia uprawnień do świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Zagadnienia wprowadzające 2. Podmioty uprawnione do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Warunki nabycia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego Rozdział XXII. Postępowanie w sprawach przyznawania i wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Wniosek o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie przyznania świadczeń z funduszu alimentacyjnego 3. Okres świadczeniowy 4. Decyzja ustalająca prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 5. Wstrzymanie wypłaty świadczeń z funduszu alimentacyjnego 6. Weryfikacja decyzji, na mocy której strona nabyła prawo do świadczeń z funduszu alimentacyjnego 7. Wzory pism Rozdział XXIII. Świadczenie nienależnie pobrane oraz zwrot świadczeń z funduszu alimentacyjnego: 1. Nienależnie pobrane świadczenia z funduszu alimentacyjnego 2. Obowiązek zwrotu przez dłużnika alimentacyjnego należności z tytułu świadczeń wypłaconych z funduszu alimentacyjnego osobie uprawnionej 3. Wzory pism Rozdział XXIV. Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych 1. Wniosek o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 2. Organ właściwy w sprawie działań wobec dłużnika alimentacyjnego 3. Czynności podejmowane wobec dłużnika alimentacyjnego 4. Uznanie dłużnika alimentacyjnego za uchylającego się od zobowiązań alimentacyjnych 5. Wzory Część V. Dodatki mieszkaniowe Rozdział XXV. Przesłanki nabycia prawa do dodatku mieszkaniowego 1. Przesłanki pozytywne, których spełnienie warunkuje nabycie prawa do dodatku mieszkaniowego 2. Okoliczności wyłączające uzyskanie dodatku Rozdział XXVI. Wysokość dodatku. Rozdział XXVII. Proceduralne aspekty przyznania, wypłaty i zwrotu dodatków mieszkaniowych: 1. Właściwość organu 2. Przebieg postępowania 3. Decyzja w sprawie dodatku mieszkaniowego 4. Wstrzymanie wypłaty dodatku 5. Zwrot nienależnie pobranego świadczenia Część VI. Wspieranie rodziny i piecza zastępcza. Rozdział XXVIII. Ochrona dziecka i rodziny – zagadnienia ogólne: 1. Podstawy prawne wspierania rodziny i pieczy zastępczej 2. Wspieranie rodziny 3. Piecza zastępcza 4. Podmioty wspierania rodziny i pieczy zastępczej 5. Podmiotowość i dobro dziecka 6. Podmioty, wobec których realizowane jest wspieranie rodziny i piecza zastępcza 7. Przetwarzanie danych Rozdział XXIX. Wspieranie rodziny: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy dotyczące wsparcia rodziny 3. Pojęcie wspierania rodziny 4. Formy organizacyjne wspierania rodziny 5. Praca z rodziną 6. Działania ośrodków pomocy społecznej lub centrum usług społecznych w zakresie wspierania rodzin 7. Asystent rodziny 8. Pomoc w opiece i wychowaniu dziecka 9. Kontrola wójta i zarządu powiatu 10. Rodzina wspierająca Rozdział XXX. Piecza zastępcza: 1. Zagadnienia ogólne 2. Rodzinna piecza zastępcza 3. Instytucjonalna piecza zastępcza 4. Świadczenia i dodatki przysługujące rodzinie zastępczej i prowadzącemu rodzinny dom dziecka 5. Odpłatność rodziców za pobyt dziecka w pieczy zastępczej 6. Ocena sytuacji dziecka oraz opinia o zasadności jego pobytu w pieczy zastępczej Rozdział XXXI. Pomoc dla osób usamodzielnianych: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy normujące pomoc na usamodzielnienie 3. Zakres podmiotowy pomocy na usamodzielnienie 4. Rodzaje świadczeń w ramach procesu usamodzielnienia 5. Postępowanie w sprawie przyznania świadczenia w ramach usamodzielnienia Rozdział XXXII. Postępowanie adopcyjne: 1. Zagadnienia wstępne 2. Podstawy prawne prowadzenia postępowania adopcyjnego 3. Ośrodek adopcyjny 4. Działania zmierzające do przygotowania dziecka do adopcji 5. Karta dziecka 6. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia krajowego 7. Kwalifikacja dziecka do przysposobienia międzynarodowego 8. Kwalifikacje kandydatów do przysposobienia dziecka 9. Kontrola zarządu województwa nad ośrodkiem adopcyjnym Rozdział XXXIII. Ustrój administracji: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podstawy prawne ustroju administracji 3. Zadania gminy w sferze wspierania rodziny 4. Zadania powiatu w sferze pieczy zastępczej 5. Województwo samorządowe w sferze wspierania rodziny i pieczy zastępczej 6. Zadania wojewody 7. Zadania ministra właściwego do spraw rodziny 8. Rada Ministrów w zakresie wspierania rodziny i pieczy zastępczej 9. Nagrody za osiągnięcia w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 10. Zlecanie zadań podmiotom niepublicznym 11. Finansowanie zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej 12. Wysokość kwoty średnich miesięcznych wydatków w placówkach, które rozpoczęły działalność 13. Dotacje jednostek samorządu terytorialnego Rozdział XXXIV. Kontrola wojewody: 1. Zagadnienia ogólne 2. Przepisy prawa normujące przeprowadzanie kontroli 3. Uprawnienia wojewody 4. Wystąpienie pokontrolne 5. Zastrzeżenia wobec wystąpienia pokontrolnego 6. Instrumenty prawne przysługujące wojewodzie 7. Wymierzanie i egzekucja kar pieniężnych 8. Kontrola zarządu powiatu 9. Kontrola w województwie samorządowym 10. Uprawnienia organu kontrolnego Część VII. Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie. Rozdział XXXV. Zjawisko przemocy w rodzinie: 1. Przemoc w rodzinie – pojęcie, fakty i mity 2. Przemoc w rodzinie a przestępstwo znęcania się (art. 207 k.k.) 3. Międzynarodowe zobowiązania Polski w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie Rozdział XXXVI. Zadania publiczne w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie: 1. Obowiązki organów administracji rządowej 2. Zadania jednostek samorządu terytorialnego, w tym obowiązki rady gminy/powiatu/sejmiku wojewódzkiego oraz wójta/burmistrza/prezydenta 3. Gminne zespoły interdyscyplinarne 4. Procedura „Niebieskie Karty” 5. Odebranie dziecka z rodziny przez pracownika socjalnego 6. Bezpieczeństwo i ochrona osoby doświadczającej przemocy w rodzinie – uprawnienia Policji, prokuratora i sądu Rozdział XXXVII. Prawne i społeczne aspekty przeciwdziałania przemocy: 1. Obowiązek zawiadomienia o przestępstwie znęcania się oraz odpowiedzialność za brak zawiadomienia o przestępstwie 2. Zakaz stosowania kar cielesnych wobec dzieci – charakter prawny i konsekwencje naruszenia zakazu 3. Oddziaływanie na sprawcę – programy korekcyjno-edukacyjne 4. Krajowy Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie 5. Zaświadczenie lekarskie dla ofiary przemocy w rodzinie Część VIII. Wybrane rodzaje wsparcia. Rozdział XXXVIII. Zasiłki dla opiekunów: 1. Zagadnienia ogólne – cel świadczenia 2. Podmioty uprawnione 3. Warunki nabycia prawa do zasiłku dla opiekuna 4. Przesłanki negatywne 5. Postępowanie w sprawie przyznania prawa do zasiłku dla opiekuna Rozdział XXXIX. Pomoc osobom uzależnionym (alkoholizm i narkomania): 1. Pomoc osobom uzależnionym od alkoholu 2. Pomoc osobom uzależnionym od narkotyków Rozdział XL. Pomoc osobom z zaburzeniami psychicznymi: 1. Idea oparcia społecznego dla osób z zaburzeniami psychicznymi 2. Umieszczenie osoby z zaburzeniami psychicznymi w domu pomocy społecznej 3. Uprawnienia organu pomocy społecznej w zakresie kierowania do szpitala psychiatrycznego Rozdział XLI. Pomoc materialna dla studentów. Rozdział XLII. Pomoc socjalna dla uczniów: 1. Zagadnienia ogólne 2. Podmioty uprawnione do świadczeń 3. Stypendium szkolne (art. 90d u.s.o.) 4. Zasiłek szkolny (art. 90e u.s.o.) 5. Postępowanie w sprawie przyznania pomocy (art. 90e u.s.o.) Rozdział XLIII. Pomoc w postaci dożywiania. Posiłek w szkole i w domu: 1. Cel i zakres Programu „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” 2. Podmioty realizujące Program 3. Finansowanie Programu – źródła i zasady 4. Podmioty uprawnione do pomocy udzielanej w ramach Programu 5. Przesłanki udzielenia pomocy w ramach Programu 6. Formy udzielenia pomocy w ramach Programu Rozdział XLIV. Pomoc kobietom w ciąży i rodzinom wychowującym dzieci wymagające szczególnej opieki: 1. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o planowaniu rodziny, ochronie płodu ludzkiego i warunkach dopuszczalności przerywania ciąży 2. Pomoc udzielana na podstawie ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Rozdział XLV. Wsparcie w ramach Karty Dużej Rodziny. Rozdział XLVI. Dodatek energetyczny. Rozdział XLVII. Nieodpłatna pomoc prawna. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ubóstwo i bieda w Polsce; Stopa bezrobocie i jego skutki; Modele pomocniczości; Obszary i formy wsparcia; Aktywizacja społeczności lokalnych w mieście
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Cz. I Wykłady z perspektywy socjologicznej: Problemy społeczne – pomoc społeczna – praca socjalna: na przykładzie pewnego wybranego tour d’horizon; Konwergencja czy dywergencja problemów społecznych? O trudnościach życia zbiorowego w okresie globalizacji; Trwanie rodzin i ich złożoność w ponowoczesnym świecie; Modele pracy socjalnej z rodziną; Instytucjonalizacja ewolucji w pomocy społecznej – wyzwania i dylematy; Na czym polega pomoc społeczna? O rozumieniu i zasadach jej udzielania. Cz. II Wykłady z perspektywy pedagogicznej i etycznej: Wsparcie religijno-moralne w niwelowaniu ubóstwa; Spożytkowanie projektu pedagogicznego w działaniu społecznym; Wolontariat w pomocy społecznej; Asystent osoby starszej – praca socjalna w perspektywie gerontologicznej; Profilaktyka zadaniem pomocy społecznej; Praca socjalna w ośrodku pomocy społecznej – na przykładzie MOPS Kraków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji (fragment) Tematem organizującym treść artykułów tego zeszytu Przeglądu Socjologicznego jest szeroko pojmowana problematyka wsparcia społecznego. Świadczenie i otrzymywanie wsparcia w ramach kontaktów społecznych przebiega w określonej przestrzeni społecznej, a jeśli dotyczy podstaw bytowych w przestrzeni socjalnej. W ostatnich latach wskutek obserwowanego kryzysu zabezpieczających funkcji dwóch podstawowych struktur społecznych: rodziny i państwa oraz postępującej indywidualizacji życia i pauperyzacji znaczących grup społecznych, zachowania pomocowe, poprzez które członkowie społeczeństwa zaspokajają bardziej lub mniej podstawowe potrzeby, zyskują na znaczeniu. Studia podejmowane w ramach socjologii, gerontologii, polityki, pedagogiki społecznej, a także ekonomii ujawniają różne kierunki ich refleksji, dylematy badawcze i sposoby analizy problemu: wzorów i determinant zachowań pomocowych. Składające się na niniejszy tom artykuły dotyczą teoretycznych i empirycznych aspektów współczesnych studiów nad sieciami społecznymi, których treścią jest oferowanie lub świadczenie pomocy jednostkom w ramach ich różnych bezpośrednich kontaktów oraz w ramach struktur o zróżnicowanym poziomie ich zorganizowania, o różnym zasięgu przestrzennym. Rozważania podjęte w tym tomie cechuje pluralizm problemów badawczych, sposobów ich konceptualizacji, prezentacji, zastosowanych przez autorów podejść metodologicznych oraz zbiorowości społecznych, których potrzeby i dostęp do wsparcia uczyniono przedmiotem analizy. Wśród zbiorowości badanych są nie tylko grupy i kategorie społeczne powszechnie uznane jako doświadczające wielorakich deficytów i wymagające pomocy (żyjący w biedzie, osoby w podeszłym wieku), ale także środowiska, które wykazują tendencje do samoorganizowania się (np. środowiska lokalneosiedli, stowarzyszenia migrantów).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Ewa Małgorzata Szepietowska, Barbara Gawda: Mechanizmy neuronalne fluencji semantycznej na przykładzie kategorii ożywione i nieożywione: badania z zastosowaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego [Neural mechanisms of semantic fluency living and non-living categories: fMRI study], s. 7–24; Magdalena Żebrowska, Marcin Rzeszutek, Ewa Firląg-Burkacka: Związek cech temperamentu EAS-D ze wsparciem społecznym oraz z satysfakcją z życia u osób zakażonych wirusem HIV [Ass ociation between EAS temperament traits, social support and the life satisfaction in hiv+ individuals], s. 25–42; Daria Dembińska-Krajewska, Janusz Rybakowski: Koncepcja afektywnych typów temperamentu Hagopa Sourena Akiskala [The concept of affective temperaments by Hagop Souren Akiskal], s. 43–58; Krzysztof Cipora, Monika Szczygieł, Mateusz Hohol: Palce, które liczą – znaczenie liczenia na palcach dla poznania matematycznego u człowieka dorosłego [Fingers count: The role of finger counting in adult numerical cognition], s. 59–74; Justyna Szymańska, Julia Sikorska, Karolina Durka, Maciej Trojan: Moralność wśród ssaków naczelnych w świetle badań behawioralnych [Morality among primates in view of the behavioural research], s. 75–90.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie i metoda biograficzna; Rozdział 1. Wieloaspektowość rodzicielstwa w perspektywie pedagogicznej: 1.1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań; 1.2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie – krytyczna analiza literatury przedmiotu; 1.3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i postrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną; 1.4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; 1.5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskich przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział 2. „Codzienność rodzicielska” rodziców z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa badawcza: 2.1. Przed ciążą – życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców; 2.2. Opieka położnicza – poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców; 2.3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska; 2.4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; Zakończenie; Bibliografia; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka rodziny współczesnej: 1.1. Definicje rodziny - ujęcie tradycyjne; 1.2. Przemiany rodziny; 1.3. Typy rodzin funkcjonujących prawidłowo; 1.4. Struktura rodziny; 1.5. Dobro dziecka; 1.6. Potrzeby i cele rodziny; 1.7. Funkcje rodziny; 1.8. Zasoby rodziny; 1.9. Klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami; 1.10. Postawy i style wychowania. Rozdział 2. Charakterystyka rodzin dysfunkcyjnych: 2.1. Definicje, typy oraz cechy rodzin dysfunkcyjnych; 2.2. Zaniedbywanie dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci; 2.3. Sytuacja dzieci z rodzin ubogich. Rozdział 3. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem: 3.1. Familiocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodziną z dziećmi;3.2. Główne zadania wybranych zawodów w obszarze wsparcia rodziny, pomocy społecznej i ochrony dziecka przed krzywdzeniem; 3.3. Praca w zespołach multiprofesjonalnych z rodziną i na jej rzecz - zasady systematycznej międzyresortowej i międzysektorowej współpracy; 3.4. Postępowanie pracownika instytucji w przypadku podejrzenia o występowaniu krzywdzenia dziecka; 3.5. Współczesne strategie w pracy z rodziną zaniedbującą dzieci; 3.6. Działania skierowane do dzieci zaniedbanych, zranionych, z doświadczeniem kompleksowej traumy. Rozdział 4. Rola i zadania pracownika socjalnego w pracy z rodziną z dziećmi w kontekście działań asystenta rodziny: 4.1. Specyfika metodycznego działania z rodziną z dziećmi; 4.2. Uwarunkowania, zasady współpracy i podział zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym a asystentem rodziny; 4.3. Przebieg procedury odebrania dziecka przez pracownika socjalnego; 4.4. Praca nad reintegracją rodziny; 4.5. Praca grupowa z rodziną z dziećmi. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Możliwości zapobiegania i radzenia sobie z przemocą rówieśniczą, w którą zaangażowani są uczniowie z niepełnosprawnościami i innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: 1.2. Specjalne potrzeby edukacyjne; 1.3. Agresja elektroniczna i cyberbullying; 1.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a przemoc rówieśnicza - wybrane aspekty zapobiegania i interwencji; 1.5. Ogólne zasady w działaniach profilaktycznych i interwencyjnych; 1.6. Szkoły wobec zaangażowania uczniów z SPE w przemoc rówieśniczą - specyfika działań profilaktycznych i zaradczych realizowanych na poziomie instytucjonalnym; 1.7. Wybrane typy specjalnych potrzeb edukacyjnych w kontekście ryzyka zaangażowania w agresję rówieśniczą; 1.8. Działania nauczyciela ukierunkowane na jednostkę z SPE. 2. Specyfika pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu: 2.1. Niepełnosprawność intelektualna - aspekty definicyjno-klasyfikacyjne; 2.2. Charakterystyka rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną; 2.3. Autyzm - terminologia; 2.4. Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD); 2.5. Niepełnosprawność intelektualna jako zaburzenie towarzyszące zaburzeniom ze spektrum autyzmu; 2.6. Diagnoza ułatwiająca konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych; 2.7. Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.8. Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 2.9. Pomoc rodzinie ze strony szkoły - współpraca dla dobra dziecka. 3. Edukacja uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu: 3.1. Zmiany w obszarze regulacji prawnych dotyczące uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.2. Formy kształcenia uczniów z uszkodzonym słuchem; 3.3. Wybrane pojęcia dotyczące zróżnicowanej grupy osób z uszkodzonym słuchem; 3.4. Przyczyny i konsekwencje uszkodzenia zmysłu słuchu; 3.5. Uwarunkowania psychofizyczne dziecka z uszkodzonym zmysłem słuchu; 3.6. Metody wykorzystywane w komunikacji z uczniem z uszkodzonym słuchem; 3.7. Wspomaganie dziecka z uszkodzonym słuchem w szkole; 3.8. Metody nauczania uczniów z uszkodzonym zmysłem słuchu. 4. Uczeń z niepełnosprawnością wzrokową w szkole ogólnodostępnej: 4.1. Kształcenie segregacyjne i integracyjne w Polsce w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością wzrokową; 4.2. Uwarunkowania wzajemnych postaw osób widzących i niepełnosprawnych wzrokowo; 4.3. Specjalne potrzeby osób niewidomych i słabowidzących w kontekście edukacji i możliwości ich zaspokajania. 5. Wspieranie i edukacja dziecka z choroba przewlekłą: 5.2. Modele choroby przewlekłej; 5.3. Choroba przewlekła jako sytuacja trudna; 5.4. Wsparcie dzieci przewlekle chorych; 5.5. Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. 6. Nauczanie dziecka z niepełnosprawnością ruchową: 6.1. Podstawowe jednostki chorobowe powodujące niepełnosprawność ruchową; 6.2. Specyfika nauczania dziecka z niepełnosprawnością ruchową; 6.3. Dobór właściwego stanowiska pracy; 6.4. Dostosowanie programu i pomocy dydaktycznych; 6.5. Wspieranie porozumiewania się - alternatywne formy komunikacji; 6.6. Współpraca z rodzicami ucznia niepełnosprawnego ruchowo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gerontologii Społecznej ; T.3)
1. Najstarsi beneficjenci pomocy społecznej; 2. Rodzinna i prorodzinna opieka domowa nad osobami starszymi; 3. Usługi opiekuńcze dla osób starszych na przykładzie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sękowie; 4. Zajęcia ruchowe dla seniorów (na przykładzie Miejskiego Dziennego Domu Pomocy Społecznej nr 4 w Krakowie); 5. Rodzinny dom pomocy jako alternatywa dla domu pomocy społecznej; 6. Potrzeby ludzi starszych (na podstawie badań przeprowadzanych wśród mieszkańców domu pomocy społecznej); 7. Komunikacja z ludźmi starszymi w warunkach instytucjonalnych zdaniem mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku; 8. Posługa kapelana wobec ludzi starych w placówce opiekuńczej w świetle opinii mieszkańców i pracowników domu pomocy społecznej; 9. Śmierć jako wyzwanie dla opiekunów i osób wspierających ludzi starszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Model wsparcia społecznego starszych w środowisku zamieszkania; Badanie terenowe „Zakres i zasady wsparcia środowiska dla osób starszych”; System wsparcia społecznego osób starszych w Polsce; System wsparcia dla osób starszych w Niemczech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Francji; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania we Włoszech; Wsparcie osób starszych w środowisku zamieszkania w Szwecji; Wsparcie środowiska osób starszych w Republice Czeskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej