Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(1)
Autor
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Motycka Alina
(1)
Pawlak Nina (1950- )
(1)
Scheler Max
(1)
Strelau Jan (1931-2020)
(1)
Węgrzecki Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Uczucia
(4)
Antropologia społeczna
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Hedonizm
(1)
Historia psychologii
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura
(1)
Motywacja
(1)
Optymizm
(1)
Osobowość
(1)
Poznanie
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Szczęście
(1)
Wiedza
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. W poszukiwaniu definicji szczęścia; Pojęcie szczęścia w kulturze starożytnej Grecji; Szczęście po indyjsku; Szczęście jako życie w harmonii ze wspólnotą. Koncepcja szczęścia wśród wybranych ludów sudańskich; O potrzebie komunikacji udanej; Pojęcie szczęścia w neuropsychologii procesu; Część II. Leksykony szczęścia; Pragnienie szczęścia w Rygwedzie. Pojęcie kama; W poszukiwaniu miary szczęścia. Zdrowie/spokój/szczęście czyli lafiya w języku i kulturze Hausa; Szczęście po szwedzku – leksem lycka w języku szwedzkim; O szczęściu w przysłowiach rosyjskich; Saudade, czyli portugalska tęsknota za czymś, co być mogło, a nie było; Krótki błogostan między głodem a przesytem. Kulinarna metafora szczęścia w powiedzeniach angielskich i polskich; Serce w języku polskim i moyo w suahili w metaforach wyrażających emocje; Część III. Krainy szczęśliwości; Beatitudo coelestis. Szczęście po śmierci w polskiej eschatologicznej literaturze dawnej; Koncepcja szczęśliwego społeczeństwa w pismach Andrzeja Frycza Modrzewskiego; „Miejsca szczęśliwe” w wybranych intermediach staropolskich; Koncepcje szczęścia w staropolskich adaptacjach Horacjuszowej epody Beatus ille qui procul negotiis; Część IV. Kulturowe wyznaczniki szczęścia; O radości nie z serca, lecz z konwencji (grzecznościowej); Happy, happy people, czyli o gramatyce komunikacyjnej skryptów kulturowo-językowych współczesnego Europejczyka; Koncepcja szczęścia w egipskich serialach telewizyjnych; Kulturowe wyznaczniki szczęścia w angielskiej korespondencji prywatnej XVI-XVIII wieku; Część V. Semiotyka szczęścia; Paradoks szczęścia w nieszczęśliwej miłości beduińskiej w poezji arabskiej końca VII wieku; Miłosna Arkadia w japońskiej kulturze i literaturze dworskiej; Rola stroju kobiecego w angielskiej barokowej poezji miłosnej i erotycznej; Muzyka w kulturze perskiej jako „szczęście i radość” duszy; W krainie łagodności. Obraz szczęścia w poezji Salomei Kapuścińskiej; Część VI. Szczęście w społeczeństwie medialnym; Generacja golfa pokoleniem szczęśliwym? Kulturowe wyznaczniki szczęścia i ich odzwierciedlenie we współczesnym języku niemieckim; Szczęście i przyjemność w Internecie. Nowe perspektywy badawcze; Glück/szczęście w dubbingu. Implikacje fonetycznego parametru inwariantu w translacji aktów audiowizualnych; Stosowanie technik autoprezentacyjnych a poczucie szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Filozofii)
Istota i formu sympatii; Współczucie; Miłość i nienawiść; O cudzym Ja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Elementy filozofii dla psychologów: 1.2. Główne pytania metafizyczne; 1.3. Źródła poznania; 1.4. Umysł; 1.5. Granice poznania i metoda naukowa; 1.6. Prawda i znaczenie; 1.7. Wiedza i działanie - w stronę etyki; 1.8. Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna; 1.9. Człowiek. 2. Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych: 2.2. Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; 2.3. Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; 2.4. Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; 2.5. Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; 2.6. Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią; 2.7. Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu; 2.8. Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia?; 2.9. Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii?; 2.10. Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy; 2.11. Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: 3.2. Etyczne problemy praktyki psychologicznej; 3.3. Kompetencje w praktyce psychologicznej; 3.4. Etyczne aspekty nauczania psychologii; 3.5. Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; 3.6. Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii. 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: 4.2. Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; 4.3. Język statystyki jako język badań empirycznych; 4.4 Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: 5.2. Darwinowskie korzenie psychologii; 5.3. Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; 5.4. Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; 5.5. Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?. 6. Procesy poznawcze: 6.2. Spostrzeganie; 6.3. Rozpoznawanie obrazów; 6.4. Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; 6.5. Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; 6.6. Pamięć i uczenie się; 6.7. Uwaga i kontrola poznawcza; 6.8. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; 6.9. Podejmowanie decyzji; 6.10. Język i komunikacja; 6.11. Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: 7.1. Wprowadzenie; 7.2 Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; 7.3. Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; 7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; 7.5. Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; 7.6. Podstawowe mechanizmy motywacyjne; 7.7. Typy motywacji; 7.8. Motywacja w przebiegu zachowania; 7.9. Podsumowanie; 8. Osobowość: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Główne orientacje w psychologii osobowości; 8.3. Koncepcje psychoanalityczne; 8.4. Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; 8.5. Psychologia egzystencjalna; 8.6. Podejście poznawcze; 8.7. Socjobiologiczna koncepcja osobowości; 8.8. Psychologia narracyjna; 8.9. Współczesne koncepcje ja; 8.10. Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; 8.11. Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; 9.3. Temperament; 9.4. Osobowość; Inteligencja; 9.5. Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Cele psychometrii; 10.3. Historia psychometrii; 10.4. Specyficzne problemy etyczne; 10.5. Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; 10.6. Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; 10.7. Procedura konstrukcji testu; 10.8. Kulturowa adaptacja testów; 10.9. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza a uczucia / red. Alina Motycka. - Warszawa : Wydawnictwo IFiS PAN, 2003. - 268,[4] s. ; 20 cm.
(PHONIX. Filozoficzne Problemy Wiedzy / red. Alina Motycka ; Tom 4)
Słowo wstępne. Status uczuć we współczesnej humanistyce; Równowaga życiowa. Rola samoświadomości i emocji; Czy do wyjaśniania zachowań potrzebna jest kategoria emocji?; Schizoanaliza wobec psychoanalizy; Filozofia a wrażliwość; Aksjologia a emocje. O emocjonalnych źródłach wartościowania; Uczucie jako wiedza; Czuję, więc jestem (istnieję!). Uczucia w sidłach poznania czy poznanie w niewoli uczuć?; Jaka filozofia pozwala myśleć o emocjach? Szkic do filozofii emocjonalności; Uczucia a rozum w poznaniu; Wiedza versus uczucie nienawiści; Czy nauka jest niemoralna?; Emocje i matematyka; Chaosensologia - fizykalistyczna teoria uczuć; Albert Einstein o emocjonalnych determinantach wiedzy naukowej; Poznanie naukowe a emocje; Emocje a proces twórczy w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej