Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(98)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(96)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(62)
tylko na miejscu
(52)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(53)
Autor
Radzicki Józef
(6)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Wojciechowski Aleksander
(4)
Binder Marek
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Gawda Barbara
(3)
Goleman Daniel
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Jankowski Andrzej
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Jenkins Jennifer M
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Oatley Keith
(3)
Strelau Jan (1931-2020)
(3)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Davis Mark H
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Forward Susan (1938- )
(2)
Imbir Kamil
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Remus-Duda Joanna
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Wrona Leszek
(2)
Augustynek Andrzej
(1)
Bajcar Beata
(1)
Barrada Amr
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bemis Judith
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Bucholc Marta
(1)
Bucki Piotr
(1)
Burda Urszula
(1)
Busz Anna
(1)
Butler Gillian
(1)
Błachnio Agata
(1)
Błoch Bogusław
(1)
C. Larsen Hegarty
(1)
Chlewiński Zdzisław
(1)
Cichosz Adam
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dachs Ursula
(1)
Davidson Richard J
(1)
DeCatanzaro Denys A
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Dymkowski Maciej
(1)
Ecker Bruce
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Evans Dylan
(1)
Fajkowska Małgorzata
(1)
Falkowski Andrzej
(1)
Fedeli Mario
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Franken Robert E
(1)
Frazier Donna
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Friedman Howard S
(1)
Frost Peter J
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gózik Aneta
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Anna (1946- )
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Howells Kevin
(1)
Hulley Laurel
(1)
Illeris Knud
(1)
Jegier Aneta
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(99)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Dzieci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Uczucia
(88)
Psychologia
(30)
Osobowość
(20)
Uczenie się
(20)
Motywacja
(19)
Pamięć
(14)
Poznanie
(14)
Zachowanie
(13)
Stres
(12)
Psychologia społeczna
(9)
Zmysły
(9)
Inteligencja emocjonalna
(8)
Mózg
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Agresywność
(7)
Psychoterapia
(7)
Sen
(7)
Empatia
(6)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Świadomość
(6)
Dziecko
(5)
Metody badawcze
(5)
Praca
(5)
Rodzina
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Bliskie związki międzyludzkie
(4)
Choroby psychiczne
(4)
Genetyka zachowania
(4)
Język
(4)
Lęk
(4)
Miłość
(4)
Młodzież
(4)
Nałóg
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Układ nerwowy
(4)
Umysł
(4)
Dziecko zdolne
(3)
Gniew
(3)
Hormony
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Myślenie
(3)
Narząd ruchu
(3)
Neuropsychologia
(3)
Psychofizjologia
(3)
Psychologia różnic indywidualnych
(3)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(3)
Socjologia
(3)
Spostrzeganie
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Wzrok
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Charakter
(2)
Dziecko trudne
(2)
Etyka
(2)
Fizjologia
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Historia psychologii
(2)
Intymność
(2)
Język dziecka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Kształcenie
(2)
Manipulacja (psychologia)
(2)
Neurobiologia
(2)
Niemowlę
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Popęd płciowy
(2)
Postawy
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja ze związku
(2)
Schizofrenia
(2)
Smutek
(2)
Spostrzeganie ineterpersonalne
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szczęście
(2)
Temperament
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zawód
(2)
Życie codzienne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkohol
(1)
Anoreksja
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Opracowanie
(10)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradnik
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Literatura francuska
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Synteza
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(42)
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Biologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Stanowczo łagodnie bez lęku / Maria Król-Fijewska. - Wyd. 3 popr. - Warszawa : Wydaw. Intra; Wydaw. W. A. B., 2001. - 138, [1] s. ; 20 cm.
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (20 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Podręczna)
Monolog wewnętrzny; Asertywny monolog wewnętrzny; Mówienie "nie"; Obrona swoich praw poza sferą osobistą Inicjatywa w kontaktach towarzyskich; Asertywne przyjmowanie ocen; Reagowanie na krytykę i atak; Wyrażanie uczuć pozytywnych; Zakłopotanie; Wyrażanie gniewu; Wyrażanie własnych opinii i przekonań; Poczucie winy i krzywdy; Asertywność w kontakcie z samym sobą; Mapa asertywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Choć od [powstania] klasycznego już dylematu ubiegłego wieku ujmowanego skrótowo „emocja vs. poznanie” minęło ponad 30 lat, to wydaje się, że publikacja Barbary Gawdy […] próbuje go nadal rozwiązać. Jednak czyni to w sposób wyjątkowy […]. Dzięki autorskiej propozycji projektu badawczego […] docieramy do istoty tego, o czym mówiła, wielokrotnie cytowana w publikacji, Anna Wierzbicka […], iż znaczenie potoczne pojęcia oznacza to, co ludzie „myślą” lub „mają na myśli”, kiedy używają nazwy tego pojęcia […]. Na uznanie, szczególnie w zakresie opracowania uzyskanych, niełatwych do obróbki danych jakościowych, zasługuje zgrabne połączenie aspektu treściowego i strukturalnego pojęć dotyczących emocji, a także krok dalej w kierunku analizy procesualnej/dynamicznej […]. Za niezwykle cenne uważam zaprezentowanie polskiemu czytelnikowi wyników badań Shavera, […], które dotąd nie zostały w polskiej literaturze przedmiotu [ukazane] w pełni. Praca jest […] trochę przewrotna, ponieważ „mówi o emocjach bez emocji”, co tym bardziej interesujące, że emocje jako doznania afektywne są stanami chwilowymi, […] natomiast wiedza o nich czy pojęcia pozostają w ludzkim doświadczeniu znacznie dłużej, a niekiedy nawet całe życie […]. Z recenzji dr hab. Aleksandry Jasielskiej (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Teoria kształtowania się charakteru: Teoria charakterologiczno-rozwojowa; Zagadnienia charakterologiczne związane z problematyką przywiązania i więzi; Charakterologiczne zagadnienia rozwoju self; Problematyka charakterologiczna self w systemie. 2. Style charakteru: Dziecko znienawidzone: doświadczenia schizoidalne; Dziecko porzucone: wycofanie społeczne; Dziecko zawłaszczone: charakter symbiotyczny; Dziecko wykorzystane: doświadczenie narcystyczne; Dziecko pokonane: społeczny masochim i wzorce samozniszczenia; Dziecko uwiedzione: obrona histeryczna i osobowość histrioniczna; dziecko zdyscyplinowane: osobowość obsesyjno-kompulsywna. Załączniki: Glosariusz: wybrane pojęcia psychoanalityczno-rozwojowe; Cele terapeutyczne dla poszczególnych struktur charakteru; Przegląd badań nad osobowością histeryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Emocje i Rozum)
Wstęp. Co to jest szantaż emocjonalny? Zagubieni we mgle; Zrozumieć sytuację; Do szantażu trzeba dwojga; Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu; Cena, jaką płacimy; Zrozumieć i przystąpić do działania; Nowy słownik wyborów, Cz. I. Zrozumieć transakcję szantażu, 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny; 2. Cztery oblicza szantażu; 3. Wszechobecna mgła; 4. Narzędzia pracy szantażysty; 5. Wewnętrzny świat szantażysty; 6. Trzeba dwojga; 7. Wspływ szantażu; Cz. II Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: Czas na zmianę; 8. Zanim zaczniesz 9. Czas na decyzje; 10. Strategia; 11. Przebić się przez mgłę; Epilog
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp: 1. Czym jest szantaż emocjonalny? 2. Zagubieni we MGLE 3. Zrozumieć sytuację 4. Do szantażu trzeba dwojga 5. Rola, jaką odgrywamy w emocjonalnym szantażu 6. Cena, jaką płacimy 7. Zrozumieć i przystąpić do działania 8. Nowy słownik wyborów. Część I. Zrozumieć transakcję szantażu Rozdział 1. Diagnoza: szantaż emocjonalny 1. Sześć śmiertelnych symptomów 2. Jeśli to jest tak wyraźne, dlaczego tego nie dostrzegamy? 3. Prawo do stawiania granic 4. Jeden konflikt, dwa rozwiązania 5. Jaki jest prawdziwy motyw? 6. Od elastyczności do zamrożenia. Rozdział 2. Cztery oblicza szantażu 1. „Prokurator” 2. „Biczownik” 3. „Cierpiętnik” 4. „Kusiciel” 5. Wszystko, co odnosi skutek. Rozdział 3. Wszechobecna MGŁA 1. Lęk 2. Poczucie obowiązku 3. Poczucie winy 4. Splątanie nici 5. Bez przedawnienia 6. Kiedy uzasadnione poczucie winy wymyka się spod kontroli 7. Zdezorientowani i zagubieni we mgle Rozdział 4. Narzędzia pracy szantażysty 1. Propaganda 2. Wmawianie choroby – patologizacja 3. Szukanie sprzymierzeńców 4. Negatywne porównania Rozdział 5. Wewnętrzny świat szantażysty 1. Z czym wiąże się frustracja 2. Od frustracji do utraty 3. Deprywacja i zależność 4. Mieszanina przyczyn 5. Kiedy kryzys staje się katalizatorem 6. Życie usłane różami 7. Obcy najbliżsi 8. Tylko oni się liczą 9. Z igły widły 10. Wygrać bitwę, przegrać wojnę 11. Korzyści z karania; 12. Zmniejszyć straty 13. Udzielić nam lekcji 14. Stara walka, nowe ofiary 15. Zacieśnienie związku 16. To nie chodzi o nas. Rozdział 6. Trzeba dwojga 1. „Wyzwalacze” 2. Cechy, które sprawiają, że jesteśmy podatni na szantaż 3. Uzależnienie od aprobaty 4. Unikanie złości i dążenie do zgody za wszelką cenę 5. Przyjmowanie oskarżeń 6. „Krwawiące serce” 7. Brak wiary w siebie 8. Kwestia równowagi 9. Szkolenie szantażysty 10. Szantażowanie samego siebie 11. Słowo ostrzeżenia Rozdział 7. Wpływ szantażu 1. Wpływ na nasz szacunek do samych siebie 2. Wpływ na nasze samopoczucie 3. Zdradzanie innych w celu ułagodzenia szantażysty 4. Wpływ na związek Część II. Przełożyć wiedzę na czyny; Wstęp: czas na zmianę Rozdział 8. Zanim zaczniesz 1. Pierwszy krok 2. Zmiana uległych zachowań 3. Sygnały SOS 4. Krok pierwszy: Stań 5. Krok drugi: Obserwuj Rozdział 9. Czas na decyzję 1. Trzy kategorie żądań 2. Niewielki problem 3. Kiedy stawka jest wyższa 4. Ważne życiowe decyzje: traktuj je z uwagą Rozdział 10. Strategia 1. Niedefensywna komunikacja 2. Zmienić szantażystę w sprzymierzeńca 3. Wymiana handlowa 4. Posłużenie się humorem 5. Ocena rezultatów 6. Będziesz silniejszy Rozdział 11. Przebić się przez MGŁĘ 1. Stare uczucia, nowe reakcje 2. Zacznijmy od uczuć 3. Wyłączyć „wyzwalacz” lęku 4. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia obowiązku 5. Wyłączyć „wyzwalacz” poczucia winy. Epilog: 1. Cud zmiany 2. Powrót do domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Formacja / pod red. Krzysztof Drek, Mieczysław Kożuch, Kazimierz Trojan)
CZ.I Temperament : 1. Struktura i komponenty temperamentu, 2. Morfologia a temperament. Konstytucjonalizm, 3. Fizjologia a temperament, 4. Endokrynologia a temperament, 5. Podstawy neuroanatomiczne temperamentu, 6. Emocjonalność, 7. Agresja, 8. Seksualność (libido), 9. Poziom nastroju: tymiczność. CZ.II Charakter : 1. Podstawy charakterologii, 2. Klasyfikacje charakterów, 3. Charakterologia psychoanalityczna, 4. Główne cechy charakteru, 5. Zmysł moralny, 6. Otwartość na świat zewnętrzny (ekstrawersja-introwersja), 7. Poczucie własnej wartości, 8. Wyobraźnia, 9. Równowaga proporcji męskość-kobiecość, 10. Antynomia optymizm-pesymizm, 11. Antynomia dominacja-uległość, 12. Niektóre style zachowania z pogranicza normy i patologii. Cz.III Osobowość : 1. Teoria osobowości, 2. Dojrzałość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ból emocjonalny w organizacjach. 2. Źródła toksyczności w organizacjach. 3. Praca koordynatora toksyn. 4. Jaką cenę płaci koordynator toksyn? 5. Jak uzdrowić koordynatorów? 6. Na wspólnej płaszczyźnie. Co mogą zrobić koordynatorzy oraz ich organizacje? 7. Szefowie zarządzający bólem. 8. Firma kierująca się współczuciem. Jak zaplanować reakcję na ból? 9. Patrząc przez pryzmat bólu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Etyka; Podstawy biologiczne; Fachowa pomoc i medycyna; Natura świadomości; Etyka uniwersalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza a uczucia / red. Alina Motycka. - Warszawa : Wydawnictwo IFiS PAN, 2003. - 268,[4] s. ; 20 cm.
(PHONIX. Filozoficzne Problemy Wiedzy / red. Alina Motycka ; Tom 4)
Słowo wstępne. Status uczuć we współczesnej humanistyce; Równowaga życiowa. Rola samoświadomości i emocji; Czy do wyjaśniania zachowań potrzebna jest kategoria emocji?; Schizoanaliza wobec psychoanalizy; Filozofia a wrażliwość; Aksjologia a emocje. O emocjonalnych źródłach wartościowania; Uczucie jako wiedza; Czuję, więc jestem (istnieję!). Uczucia w sidłach poznania czy poznanie w niewoli uczuć?; Jaka filozofia pozwala myśleć o emocjach? Szkic do filozofii emocjonalności; Uczucia a rozum w poznaniu; Wiedza versus uczucie nienawiści; Czy nauka jest niemoralna?; Emocje i matematyka; Chaosensologia - fizykalistyczna teoria uczuć; Albert Einstein o emocjonalnych determinantach wiedzy naukowej; Poznanie naukowe a emocje; Emocje a proces twórczy w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cele, założenia oraz zastosowanie psychologii, 2. Psychologia ludzkiego rozwoju, 3. Psychologia spostrzegania, 4. Podstawowe procesy uczenia się, 5. Rozwiązywanie problemów, 6. Psychologia pamięci, 7. Psychologia motywacji, 8. Psychologia emocji i radzenia sobie ze stresem, 9. Psychologia procesów społecznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Socjologia współczesna)
1. Życie prywatne: Badani zarządzania emocjami; Uczucie jako wskazówka; Zarządzanie uczuciem; Reguły odczuwania; Spłacenie długu emocjonalnego. Wymiary społeczne; 2. Życie publiczne: 6. Zarządzanie uczuciami- od zastosowań prywatnych do komercyjnych; 7. Między kijem a marchewką. Zawody wymagające pracy emocjonalnej; 8. Płeć, status i uczucie; 9. W poszukiwaniu autentyczności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nota edytorska; Wstęp; Rozdział I. Emocje 1.1. Zewnętrzny i wewnętrzny wyraz emocji 1.2. Emocje w procesach myślenia, spostrzegania, pamięci, autosugestii 1.3. Impulsy z otoczenia, zmysł doskonalenia 1.4. Emocje towarzyszące osiąganiu celu 1.5. Czas i przestrzeń. Znaczenie emocji, doznań i przeżyć 1.6. Nieodłączne – egzystencjalnie pozytywne i negatywne emocje 1.7. Seks i emocje Rozdział II. Inteligencja emocjonalna 2.1. Znaczenie cech osobowości – osobowość emocjonalnie dojrzała. Postawy i zachowania 2.2. Intelekt w racjonalnym zarządzaniu emocjami 2.3. Źródła twórczej aktywności i kreatywności. Podłoże emocjonalne 2.4. Empatia – wrażliwość na sygnały otoczenia – wzajemność, życzliwość, tolerancja 2.5. Naturalne i standardowe przejawy inteligencji emocjonalnej 2.6. Człowiek – organizacja, zmysł koncentracji uwagi, świadomość, doskonalenie i postęp Rozdział III. Zarządzanie emocjami 3.1. Wrażliwość intelektualna – aspekt czasu i przestrzeni 3.2. Predyspozycje i niedomagania zarządcze 3.3. Orientacja na ponadprzeciętność 3.4. Napięcia, spory, konflikty i towarzyszące temu emocje 3.5. Samokontrola postaw i zachowań. Samoświadomość 3.6. Emocje – nieodłączne funkcje życiowe ustroju Rozdział IV. Styl życia. Samodoskonalenie, samorealizacja 4.1. Wiedza, umiejętności, doświadczenie, nawyki 4.2. Twórcza aktywność w organizacji. Przejawy i efekty 4.3. Zdrowie i bezpieczeństwo – wartości najwyższe 4.4. Efekty zarządzania emocjami na tle zmienności sytuacyjnej Rozdział V. Autorefleksje – rozważania towarzyszące 5.1. Emocje – nieodłączne w osiąganiu postępu i rozwoju 5.2. Próba autorefleksji. Strach czy odwaga 5.3. Warunki ekstremalne, nadmierne emocje, napięcia, temperament; Zakończenie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Podziękowania; CZĘŚĆ I. RÓŻNE SPOJRZENIA NA EMOCJE Rozdział 1. Podejścia do zrozumienia emocji: Wprowadzenie; Czym jest emocja? Pierwsze pomysły; Dziewiętnastowieczni myśliciele; Podejścia filozoficzne i literackie; Nauka o mózgu, psychologia, socjologia i antropologia; Empiryczne inspiracje nowej nauki o emocjach; Czym jest emocja? Ramy teoretyczne; Sfera emocji: emocje - nastroje – dyspozycje; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 2. Ewolucja emocji: Elementy podejścia ewolucyjnego; Ewolucyjna historia ludzkich emocji; Ewolucja reprezentacji symbolicznej i języka; Emocje jako podstawa relacji międzyludzkich; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Dodatkowa lektura uzupełniająca; Rozdział 3. Kulturowe rozumienie emocji: Społeczność wyspiarska; Międzykulturowe podejścia do emocji; Konstruowanie emocji na Zachodzie; Miłość seksualna na Zachodzie; Integracja podejść ewolucyjnych i kulturowych; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ II. ELEMENTY EMOCJI Rozdział 4. Komunikowanie emocji: Pięć rodzajów zachowań niewerbalnych; Mimiczne ekspresje emocji; Wokalne komunikowanie emocji; Dotykowe komunikowanie emocji; Ekspresje emocjonalne i koordynowanie kontaktów międzyludzkich; Kulturowe zróżnicowanie ekspresji emocji; Komunikowanie emocji w sztuce; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 5. Zmiany cielesne i emocje: Wczesne teorie emocji i zmian cielesnych; Emocje i autonomiczny układ nerwowy; Emocje i układ neuroendokrynny; Emocje i układ odpornościowy; Zmiany cielesne i doświadczenia emocjonalne; Ucieleśnienie, poznanie i kontakty społeczne; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 6. Ocena, doświadczenie, regulacja: Ocena i emocje; Oceny pierwotne, pozytywność i negatywność; Oceny wtórne; Trzecia faza oceny: werbalne dzielenie się; Słowa i koncepcje; Doświadczenie emocjonalne; Regulacja emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 7. Mechanizmy mózgowe i emocje: Historyczne podejścia do neuronauki emocji; Oceny i mózgowe procesy podkorowe; Świadomość ciała i subiektywne odczucia: przednia część kory wyspy; Od konceptualizacji do empatycznego zrozumienia: korowe procesy mózgowe; Poszukiwanie wzorców aktywacji mózgowej poszczególnych emocji; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ III. EMOCJE I ŻYCIE SPOŁECZNE Rozdział 8. Rozwój emocji w dzieciństwie: Teorie rozwoju emocjonalnego; Ekspresja emocjonalna; Rozpoznawanie emocji; Regulacja emocji; Biologiczne uwarunkowania temperamentu; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 9. Emocje w relacjach społecznych: Emocje w bliskich związkach; Emocje w przyjaźni; Emocje w relacjach hierarchicznych; Emocje i dynamika grupowa; Inteligencja emocjonalna; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 10. Emocje i myślenie: Namiętności i rozum; Emocje nadają priorytet myślom, celom i działaniom; Emocje i nastroje w zachowaniach ekonomicznych; Infuzja afektu i afekt jako informacja; Style przetwarzania; Wpływ nastrojów i emocji na funkcjonowanie poznawcze; Moralność; Emocje i prawo; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; CZĘŚĆ IV. EMOCJE I CZŁOWIEK Rozdział 11. Różnice indywidualne w emocjonalności: Emocjonalność na przestrzeni życia; Przywiązanie i emocjonalność; Zachowania rodzicielskie wykraczające poza przywiązanie; Socjalizacja emocji w domu rodzinnym; Poza rodzicielstwem: wpływ rodzeństwa, rówieśników i szerszego kontekstu społecznego; Programy optymalizujące rozwój emocjonalny; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 12. Psychopatologia emocji w dzieciństwie: Emocje i psychopatologia; Częstość psychopatologii w dzieciństwie; Czynnik ryzyka a psychopatologia; Czynniki ryzyka; Trajektorie zaburzeń; Interwencje w psychopatologii dzieci i młodzieży; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 13. Zaburzenia emocjonalne w dorosłości: Depresja i lęk; Zaburzenia psychiczne: objawy i rozpowszechnienie; Jak powstają zaburzenia; Interakcje genotyp-środowisko; Predyspozycje emocjonalne i zaburzenia emocjonalne; Czynniki podatności; Nawroty, powrót do zdrowia i przedłużanie zaburzeń; Neurofizjologia depresji i lęku; Poza depresją i lękiem; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Rozdział 14. Znaczące życie: Znaczące wydarzenie; Sens w życiu; Terapia psychologiczna prowadzona przez innych i autoterapia; Uważność w starożytności i współczesności; Świadome rozumienie emocji; Emocje w literaturze; Emocje i wolna wola; Emocje i sens w życiu społecznym; Streszczenie; Do przemyślenia i dyskusji; Lektura uzupełniająca; Piśmiennictwo; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zrozumieć emocje / Keith Oatley, Jennifer M. Jenkins. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 434 s. ; 24 cm.
R.1 Podejścia teoretyczne do emocji, R.2 Kulturowe interpretacje emocji, R.3 Ewolucja emocji, R.4 Czym jest emocja?, R.5 Mózgowe mechanizmy emocji, R.6 Rozwój emocji, R.7 Różnice indywidualne w rozwoju emocjonalności R.8 Emocja a psychopatologia w dzieciństwie, R.9 Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję R.10 Emocje w relacjach społecznych, R.11 Rola emocji w psychopatologii dorosłych, R.12 Psychoterapia, świadomość i narracja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Podejścia teoretyczne do emocji, R.2 Kulturowe interpretacje emocji, R.3 Ewolucja emocji, R.4 Czym jest emocja?, R.5 Mózgowe mechanizmy emocji, R.6 Rozwój emocji, R.7 Różnice indywidualne w rozwoju emocjonalności R.8 Emocja a psychopatologia w dzieciństwie, R.9 Funkcje emocji i ich wpływ na procesy poznawcze i perswazję R.10 Emocje w relacjach społecznych, R.11 Rola emocji w psychopatologii dorosłych, R.12 Psychoterapia, świadomość i narracja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej