Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(185)
IBUK Libra
(17)
ebookpoint BIBLIO
(5)
Forma i typ
Książki
(180)
E-booki
(22)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje naukowe
(15)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(134)
dostępne
(130)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(137)
Czytelnia
(135)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Grudzewski Wiesław M
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Materska Maria (1942- )
(4)
Mikuła Bogusz
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Binder Marek
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(3)
Czerniawska Ewa
(3)
Dubas Elżbieta
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Jarmocik Anna
(3)
Kalat James W. (1946- )
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Potocki Arkadiusz
(3)
Stelmaszczyk Joanna
(3)
Włodarski Ziemowit
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Chodyńska-Kukułka Agata
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Idczak Adam
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Korzeniewski Jerzy
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Krupski Rafał
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Kurcz Ida
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Merski Janusz
(2)
Mietzel Gerd
(2)
Molek-Winiarska Dorota
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Pietrzyk Małgorzata
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Remża Piotr
(2)
Sadowski Bogdan (1932- )
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Sawka Krzysztof
(2)
Senge Peter M
(2)
Spychał Krzysztof
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Albigowski Marek
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Anglin Jeremy M
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bandura Albert
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Batorski Jarema
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Berryman Julia C
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Biliński Witold
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brophy Jere
(1)
Brown H. Douglas
(1)
Bruner Jerome S
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bucki Piotr
(1)
Butcher James N
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(109)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(206)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(204)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Temat
Uczenie się
(92)
Organizacja ucząca się
(66)
Przedsiębiorstwo
(31)
Zarządzanie wiedzą
(28)
Nauczanie
(26)
Uczucia
(20)
Psychologia
(18)
Pamięć
(16)
Motywacja
(15)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(14)
Kształcenie
(13)
Organizacja
(13)
Osobowość
(13)
Dziecko
(12)
Gospodarka oparta na wiedzy
(12)
Innowacje
(12)
Kadry
(12)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Motywacja uczenia się
(11)
Nauczyciele
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Zachowanie
(11)
Zarządzanie
(11)
Mózg
(10)
Poznanie
(10)
Zmysły
(9)
Pedagogika
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Stres
(8)
Uczenie się maszyn
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Psychoterapia
(7)
Społeczeństwo informacyjne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Układ nerwowy
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Sen
(6)
Świadomość
(6)
Choroby psychiczne
(5)
Coaching
(5)
Czytanie
(5)
Inteligencja (psychologia)
(5)
Język
(5)
Młodzież
(5)
Neuropsychologia
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Studenci
(5)
Wiedza
(5)
Zaburzenia psychiczne
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Zawód
(5)
Genetyka zachowania
(4)
Informacja dla zarządzania
(4)
Menedżerowie
(4)
Metody badawcze
(4)
Myślenie
(4)
Pisanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Python (język programowania)
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samokształcenie
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Sztuczna inteligencja
(4)
Uczniowie
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Hormony
(3)
Informacja
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kinezjologia edukacyjna
(3)
Konflikt
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Kultura
(3)
Mentoring
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja pracy
(3)
Narząd ruchu
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Oceny szkolne
(3)
Przywództwo
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Schizofrenia
(3)
Spostrzeganie
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Słuch
(3)
Twórczość
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wzrok
(3)
Agresywność
(2)
Algorytmy
(2)
Decyzje
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko chore
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Praca zbiorowa
(14)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo naukowe
(4)
Monografia
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Korespondencja handlowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Zarządzanie i marketing
(20)
Psychologia
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
207 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Zawiera: CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością Profesora Kazimierza Denka; Wprowadzenie. Cz. I Niepowodzenia edukacyjne i możliwość ich minimalizacji: „Edukacja Spotkania” jako antidotum na „negatywizm edukacyjny”; Diagnoza pozytywna w resocjalizacji – modele i propozycje rozwiązań modelowych; Rodzina dziecka w młodszym wieku szkolnym a niepowodzenia szkolne; Rodzinne uwarunkowania niepowodzeń edukacyjnych – komunikat z badań; Habitus a osiągnięcia szkolne uczniów; Potrzeba i konieczność stosowania biblioterapii przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; Matematyka jako jeden z obszarów niepowodzeń szkolnych; Gimnazjalista wobec wyzwań edukacyjnych – ukryte źródła stresu i jego konsekwencje; Klimat emocjonalny klasy – próba operacjonalizacji ulotnych wymiarów kultury szkoły; Niepowodzenia dydaktyczne w uczelni zawodowej – wybrane problemy; Czy szkoła wyższa jest środowiskiem edukacyjnym przyjaznym dyslektycznym studentom – perspektywa studenta i nauczyciela akademickiego; Pro0filaktyka i diagnoza niepowodzeń szkolnych. Cz. II W trosce o efektywność działań edukacyjnych – rekomendacje teoretyczne i praktyczne: Rudymentarne właściwości formacji osobowościowej nauczyciela-wychowawcy; Powinności nauczyciela w dobie zagrożeń i złożoności cywilizacyjnych; Elementy szkoły herbartowskiej we współczesnym systemie dydaktycznym szkoły powszechnej; Wartości swobodnej aktywności zabawowej dzieci; Oferta rekreacyjno-eventowa dla dzieci w wieku przedszkolnym i jej funkcjonowanie na przykładzie Jeleniej Góry; Wiedza dzieci rozpoczynających naukę w szkole na temat wybranych pojęć społeczno-moralnych; Potrzeby szkoleniowe w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w województwach o zróżnicowanym poziomie wskaźnika edukacyjnego; System samooceny kompetencji fachowej; Refleksje dotyczące znaczenia oceniania szkolnego, głos z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Trudności w uczeniu się, 2. Trudności w uczeniu się a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, 3. terapia pedagogiczna, 4. Założenia metodologiczne, 5. Ustępowanie trudności w uczeniu się, 6. Zmiany w funkcjonowaniu psychospołecznym dzieci z trudnościami w uczeniu się w wyniku terapii pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Przedmowa. Rozdział pierwszy. Omówienie: podstawy; Podstawowe założenia; Ograniczona przydatność badań nad zwierzętami; Zasady rozwoju mózgu. Rozdział drugi. Kilka ogólnych zasad funkcjonowania mózgu: Funkcjonalna współzależność struktur mózgowych; Mechanizmy działania mózgu; Plastyczność układu nerwowego; Synapsa; Stymulacja sensoryczna; Interakcja pomiędzy organizmem a środowiskiem. Rozdział trzeci. Proces integracji: Natura integracji; Kojarzenie różnych modalności; Oddziaływanie odśrodkowe; Sensoryczne sprzężenie zwrotne; Procesy hamowania; Integracja przez ruch. Rozdział czwarty. Poziomy funkcjonowania od środkowego układu nerwowego: Rdzeń kręgowy; Pień mózgu; Móżdżek; Jądra podstawne; Stara kora lub układ limbiczny; Kora nowa; Zasady związane z poziomami funkcjonowania. Rozdział piąty. Modalności sensoryczne: Układ przedsionkowy; Układ dotykowy; propriocepcja; Układ słuchowy; Węch; Wzrok. Rozdział szósty. Reakcje posturalne i funkcje pokrewne: Rola grawitacji; Neuronalny poziom organizacji; Sekwencja rozwojowa; Mięśnie i ich główny receptor; Mechanizmy posturalne i sterowanie z zewnętrznymi mięśniami gałki ocznej; Reakcje mięśni zewnętrznych gałki ocznej i rozwój wzrokowej percepcji przestrzeni. Rozdział siódmy. Parametry, zespoły i układy neuronalne: Koncepcja zespołów lub układów neuronalnych; zespoły lub określone układy neuronalne. Rozdział ósmy. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej: Prymitywne odruchy posturalne; Współkurcze mięśni antagonistycznych; Napięcie mięśniowe; Kontrola nad mięśniami zewnętrznymi gałki ocznej; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Ocena funkcjonowania układu przedsionkowego; Integracja funkcji obu stron ciała; Ruchy pląsawiczo-atetotyczne. Rozdział dziewiąty. Ogólne zasady i metody interwencji: Oddziaływanie na bodźce i reakcje; Stymulacja dotykowa; Stymulacja przedsionkowa; Inne bodźce proprioceptywne; Reakcja przystosowawcza; Środki ostrożności. Rozdział dziesiąty. Zaburzenia integracji posturalnej i dwustronnej: Opis zespołu; Badania poświęcone układowi nerwowemu; Program korekcyjny. Rozdział jedenasty. Apraksja Rozwojowa: Rozwój i natura praksji; Opis zespołu; Zagadnienia neurologiczne; Plan i zasady terapii; Sugerowane ćwiczenia poprawiające praksję. Rozdział dwunasty. Percepcja kształtu i przestrzeni: Opis zaburzeń percepcji kształtu i przestrzeni; Neuroanatomiczne aspekty percepcji wzrokowej; Rozwój percepcji wzrokowej u człowieka; Hipoteza dwoistego trybu widzenia; Terapia rozwijająca percepcję kształtu i przestrzeni. Rozdział trzynasty. Obronność dotykowa i pokrewne reakcje behawioralne: Kwestie neuroanatomiczne i fizjologiczne; Kwestie rozwojowe; Program terapeutyczny. Rozdział czternasty. Zespół nieuwagi stronnej i funkcjonowanie prawej półkuli mózgowej: Definicja zespołu; Kwestie teoretyczne; Inne funkcje prawej półkuli; Program interwencji. Rozdział piętnasty. Zaburzenia słuchowo-językowe: natura zespołu; Neuronalne podstawy słuchu i języka; Program interwencji. Rozdział szesnasty. Preferencja jednej ręki i lateralizacja funkcji mózgowych: Lateralizacja złożonej funkcji ruchowej jako proces rozwojowy; Nieustalenie preferencji ręki; Kwestie istotne przy wybieraniu dla dziecka ręki wiodącej; Studia przypadków. Rozdział siedemnasty. Sztuka terapii: Wewnętrzne dążenie do integracji sensorycznej; Czynniki budujące samodzielność; Poszukiwania z przewodnikiem; Uporządkowanie poszukiwania; Podobieństwo pomiędzy psychoterapią a terapią SI. Bibliografia. Indeks. Spis ilustracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okna do mózgu; 2. Znaczenie odruchów prymitywnych i posturalnych; 3. Prymitywne odruchy postawy; 4. Prymitywne odruchy dotykowe; 5. Odruchy posturalne; 6. Wykorzystanie kwestionariusza przesiewowego INPP; 7. Kwestionariusz INPP: czynniki związane z okresem postnatalnym; 8. Rozwój teorii przedsionkowo-mózgowej; 9. Skutki opóźnienia neurorozwojowego u młodzieży i dorosłych; 10. Rozwój metody INPP- od teorii do faktów; 11. Inne czynniki istotne w specyficznych zaburzeniach w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. Część I. Jak się uczymy: 2. Zdarzenia, 3. Neurony, 4. Wiedza i umiejętności, 5. Reprezentacje neuronowe, 6. Plastyczne mapy, 7. Sen i marzenia senne. Część II. Co wpływa na uczenie się: 8. Uwaga, 9. Emocje, 10. Motywacja, 11. Uczenie się przed narodzeniem i po nim. Część III. Uczenie się w ciągu całego życia: 12. Dzieciństwo, 13. Czytanie, 14. Kształcenie: matematyka, nauki przyrodnicze i humanistyczne, 15. Szybka młodość, mądra starość. Część IV. Uczenie się wspólnoty: 16. Współpraca, 17. Oceny, 18. Wartości, 19. Uczenie się przemocy z telewizji. Część V Wnioski: Od badania PISA do Pizy: 20. badania PISA, 21. Szkoła, 22. Lekcje religii, 23. Treści życia, 24. Epilog: Terra II
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Metody uczenia się: Wstęp; Czym jest uczenie się?; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne; Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne integrujące; Jak identyfikować i zaznaczać to, co jest ważne; Jak programować swoją pamięć: istota pamięci, konkretne techniki; Fizyczny kontekst uczenia się; Socjalny kontekst uczenia się; Jak gospodarować czasem; Jak sporządzać notatki z wykładów; Jak przygotować się do egzaminów i jak je zdawać; Monitorowanie swojej nauki; ?. Motywacja w uczeniu się: Motywy podjęcia studiów; Jak radzić sobie ze zmęczenie i znudzeniem; Zahamowania wysiłku umysłowego; Jak radzić sobie z niepokojem związanym z tekstem; Jak radzić sobie z "niepowodzeniem"; Monitorowanie swojej motywacji; Autobiograficzne portrety dwojga dobrze zmotywowanych studentów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Egzamin; Dlaczego trudna zdać egzamin; Uczenie się do egzaminu; Zdawanie egzaminu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
R.1 Zarządzanie zasobami pracy i konkurencyjność firmy R.2 Metody doskonalenia jakości personelu. R.3 Kultura organizacji i kapitał intelektualny. R.4 Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi. R.5 Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji. R.6 Wynagradzanie wspierające konkurencyjność firmy. R.7 Prognostyczno- zapobiegawcze kierowanie zatrudnieniem. R.8 Jutro zarządzania przez jakość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna; 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania; 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych; 5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencję niższa niż przeciętna; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna; 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych; 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna; 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna; 11. Dalszy rozwój kariery szkolnej badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie zakończone sukcesem oparte jest na dobrych relacjach; Problemy będące nieodłączną częścią 1-6 systemu oceniania; Pozbywanie się Psychologii Zewnętrznej Kontroli; W Szkołach Jakości Glasser'a nie ma porażek; Pierwszego dnia, kiedy spotkasz swoją klasę, odnosisz sukces; Argumenty przemawiające za Klasą Opartą na Umiejętnościach; Nowy sposób uczenia; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Podstawowej; Klasa Oparta na Umiejętnościach w Szkole Ponadpodstawowej; Uczenie radości z czytania; Tworzenie więzi zastępuje dyscyplinę, Rola Dyrektora w Szkole Jakości Glasser'a. Załącznik A: Szkoły Jakości Glasser'a stan na październik 2001. Załącznik B: Instytut Williama Glasser'a. Załącznik C: Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Opis ćwiczeń wstępnych "Gimnastyki Mózgu" 2. Opis ćwiczeń "Gimnastyki Mózgu" użytych w scenariuszach; 3. Opis technik twórczego myślenia; 4. Scenariusze zajęć
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania innowacyjności w gospodarce; 2. Przedsiębiorstwo innowacyjne; 3. Kompetencje organizacji; 4. Kultura organizacyjna w perspektywie międzynarodowej; 5. Kultura innowacji; 6. Kompetencyjno-kulturowy model innowacyjności przedsiębiorstw; 7. Przedsiębiorstwa innowacyjne w perspektywie międzynarodowej - studia przypadków; 8. Doskonalenie innowacyjności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
1. Wiedza i organizacyjne uczenie się: Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw; Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji; Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa; Funkcje kierownicze; 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji: Istota i komponenty kompetencji pracowniczych; Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej; Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji; Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji; Metody i techniki kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się; 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się: Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych; Metodologiczne aspekty kształtowanie kompetencji; Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się; Zmienne sterowanie procesami rozwoju kompetencji; Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych; Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych; Instrumenty stymulujące zarządzania wiedzą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej