Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(8)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(2)
Autor
Andruszko Robert
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Kincel Adam
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Krauss G. W
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Smolec Bożena
(1)
Szafraniec Grażyna
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Terapia zabawą
(7)
Dziecko autystyczne
(3)
Autyzm
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Agresywność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eksperymenty
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Intersubiektywność
(1)
Klocki Lego
(1)
Kształcenie
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychologia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Terapia Gestalt
(1)
Twórczość
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wizualizacja (nauczanie)
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zawód
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zawiera: Wstęp; 1. Jakość zaangażowania; 2. Rozwój sensoryczny; 3. Ćwiczenia w zakresie motoryki dużej; 4. Ćwiczenia usprawniające motorykę małą; 5. Komunikacja; 6. Zmysł społeczny; 7. Przygotowujemy się do szkoły; 8. Czynności w domu; 9. Zabawy na dworze; 10. Wykorzystanie gotowych gier i zabawek; Słowniczek najważniejszych pojęć; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Zawiera: 1. Wprowadzenie: Historia i uzasadnienie powstania metody; Rozwój terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®; Terapia grupowa: „Klub LEGO®”; Badanie wyników. 2. Wdrażanie terapii z zastosowaniem klocków LEGO®: Ogólny zarys; Uczestnicy; Osoby zajmujące się wdrażaniem terapii z zastosowaniem klocków LEGO®; Tworzenie pozytywnego i skutecznego środowiska społecznego (środowiska grupowego); Podstawowe zasady. 3. Terapia z wykorzystaniem klocków LEGO® - metody interwencji: Metoda 1: Terapia indywidualna i umiejętności kluczowe; Metoda 2: Wspólne budowanie z jednym rówieśnikiem; Metoda 3: Wspólne budowanie z dwojgiem rówieśników; Metoda 4: Komunikacja społeczna – terapia indywidualna. 4. Sesje grupowe w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®: Przywitanie i przejście z poczekalni; Planowanie; Przydział ról i zadań; Częściowo zorganizowane zajęcia grupowe; Mniej zorganizowany, kreatywny czas; Czas sprzątania; Pożegnanie i informacja dla rodziców; Planowanie i ocena sesji. 5. Skuteczne i nieskuteczne strategie w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. 6. Kierowanie zachowaniem i nagradzanie: Zasady „Klub LEGO®”; Punkty LEGO®; Wykorzystanie przerwy; Zasady bycia cool; System poziomów w „Klubie LEGO®”. 7. Zakładanie własnych grup realizujących terapię z wykorzystaniem klocków LEGO®: Stała pracownia LEGO®; Tymczasowa instalacja; Materiały przenośne. 8. Materiały LEGO® i ich wybór: Wybór materiałów: zestawy z instrukcją; Wybór materiałów: materiały LEGO® do budowania w stylu dowolnym; Utrzymanie materiałów. 9. Procedura oceniania: Ocena początkowa; Ocena kontrolna; Zakończenie/ukończenie „Klub LEGO®”. 10. Doświadczenia związane z prowadzeniem „Klub LEGO®”: 16 rad, jak bezproblemowo prowadzić „Klub LEGO®”; Moje doświadczenie związane z prowadzeniem „Klub LEGO®”; Badanie jakościowe dotyczące doświadczeń dzieci uczestniczących w terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. 11. Wnioski. Załącznik A. Ocena wstępna przy naborze do terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Załącznik B. Obserwacja ustrukturyzowana. Załącznik C. Dziennik i plan sesji w ramach terapii z wykorzystaniem klocków LEGO®. Bibliografia. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I. Strategie terapeutyczne w integracji sensorycznej - przykłady ćwiczeń i zabaw „Cyrk sensoryczny”: 1. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne z dzieckiem; 2. Zabawy motoryczne i sensoryczne z dziećmi; 3. Zabawy i ćwiczenia sensoryczne i motoryczne dla dzieci w wieku przedszkolnym; 4. Strategie terapeutyczne do wykorzystania przez rodziców i nauczycieli; 5. Obserwacja kliniczna dziecka z zastosowaniem prób diagnostycznych; 6. Ćwiczenia motoryczne (z zastosowaniem piłek, woreczków, taśmy) w terapii ręki i koordynacji; 7. Sensoryczne karty pracy indywidualnej dziecka. Cz. II. Wybrane narzędzia diagnostyczne do badania przetwarzania sensorycznego i rozwoju motoryki u dzieci: 1. Listy kontrolne sensoryczno-motoryczne; 2. Obserwacja dziecka z problemami przetwarzania sensorycznego; 3. Kwestionariusz do oceny lateralizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia )
1. Oto ja, Garry Landreth: Zasady nawiązywania relacji z dziećmi. 2. Znaczenie zabawy: Funkcje zabawy; Dzieci komunikują się za pomocą zabawy; Zabawa w procesie terapeutycznym; Zabawa symboliczna; Stadia w procesie terapii zabawą; Zabawa dzieci przystosowanych i nieprzystosowanych. 3. Historia i rozwój terapii zabawą: Terapia zabawą w psychoanalizie; Uwalniająca terapia zabawą; Relacyjna terapia zabawą; Niedyrektywna/zorientowana na dziecko terapia zabawą; Terapia zabawą w szkołach podstawowych; Towarzystwo Terapii Zabawą; Szkolenie iniwersyteckie; Centrum Terapii Zabawą; Terapia rodzicielska; Trendy w terapii zabawą. 4. Spojrzenie na dzieci: Zasady dotyczące nawiązywania relacji z dziećmi; Dzieci są odporne na przeciwności losu; Niektóre dzieci są jak popcorn, a niektóre jak melasa. 5. Zorientowana na dziecko terapia zabawą: Teoria osobowości; Zorientowane na dziecko ujęcie osobowości i zachowania; Podstawowe pojęcia zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Przystosowanie i nieprzystosowanie; Terapeutyczne warunki rozwoju; Relacja terapeutyczna; Cele zorientowanej na dziecko terapii zabawą; Czego dzieci się uczą w terapii zabawą; Wielokulturowe podejście zorientowanej na dziecko terapii zabawą. 6. Terapeuta: Tworzenie różnic; Bycie z; Cechy osobowości; Samoświadomość terapeuty; Samoakceptacja terapeuty; Rola terapeuty; Ryan - umierające dziecko w terapii zabawą; Praktyka pod superwizją ułatwia wgląd w siebie; Zalecany program szkoleniowy. 7. Rodzice jako partnerzy w terapii zabawą: Informacje środowiskowe; Czy rodzice również muszą uczestniczyć w terapii?; Rodzice jako partnerzy w procesie terapii zabawą; Zapoznanie rodziców z terapią zabawą; Przygotowanie rodziców do separacji z dzieckiem; Wywiad z rodzicem; Etyczne i prawne aspekty terapii zabawą; Skierowanie psychiatryczne. 8. Pokój zabaw i materiały: Umiejscowienie pokoju zabaw; Cechy pokoju zabaw; Inne miejsca do prowadzenia terapii zabawą; Uzasadnienie wyboru zabawek i materiałów; Kategorie zabawek; Przenośny pokój zabaw; Zalecane zabawki i materiały do pokoju zabaw; Dodatkowe uwagi; Sugerowane nazwy programu terapii zabawą w szkołach. 9. Początek relacji - czas tylko dla dziecka: Cele relacji; Nawiązanie kontaktu z dzieckiem; Wstępne spotkanie w poczekalni; Rozwijanie relacji w pokoju zabaw; Reagowanie na oporne, lękliwe dziecko; Relacja terapeutyczna w oczach dziecka; Zadawanie pytań przez dzieci; Wyjaśnienie lustra obserwacyjnego i nagrywania; Robienie notatek podczas sesji; Przygotowanie do zakończenia sesji; Reakcje terapeutów na pierwsze sesje terapii zabawą; Podstawowe wymiary relacji. 10. Cechy charakterystyczne reakcji wspomagających: Wrażliwe rozumienie - bycie z; Troskliwa akceptacja; Wyróżniające cechy reakcji terapeutycznych; Reakcje wspomagające; Typowe niewspomagające reakcje; Paul - lękliwe dziecko z tendencją do acting out w terapii zabawą. 11. Wyznaczanie granic w terapii: Podstawowe wytyczne dotyczące wyznaczania granic; Kiedy przedstawiać granice; Uzasadnienie granic w terapii; Procedury wyznaczania granic w terapii; Etapy procedury wyznaczania granic w terapii; Kiedy granice są przekraczane; Brak pewności w wyznaczaniu granicy; Granice sytuacyjne; Reakcje początkujących terapeutów na wyznaczanie granic. 12. Typowe problemy w terapii zabawą i co zrobić, jeśli...: Co zrobić, jeśli dziecko milczy; Co zrobić, jeśli dziecko chce wnieść do pokoju zabaw zabawki lub jedzenie; Co zrobić, jeśli dziecko jest nadmiernie zależne; Co zrobić, jeśli dziecko uporczywie zabiega o pochwały; Co zrobić, jeśli dziecko uważa, że dziwnie mówimy; Co zrobić, gdy dziecko chce, aby terapeuta pobawił się z nim w zgadywanie; Co zrobić, gdy dziecko prosi o okazanie czułości; Co zrobić, gdy dziecko chce się przytulić lub usiąść na kolanach terapeuty; Co zrobić, jeśli dziecko próbuje ukraść zabawkę; Co zrobić, jeśli dziecko nie chce wyjść z pokoju zabaw; Co zrobić, gdy terapeuta niespodziewanie nie może dotrzymać terminu spotkania. 13. Ważne zagadnienia w terapii zabawą: Zachowanie poufności; Uczestniczenie w zabawie dziecka; Przyjmowanie prezentów od dzieci w terapii zabawą; Wręczanie dziecku nagrody na koniec sesji lub pamiątki na zakończenie terapii; Proszenie dziecka o posprzątanie; Informowanie dzieci o powodach ich uczestnictwa w terapii zabawą; Przyprowadzanie kolegi do pokoju zabaw; Zapraszanie rodziców lub rodzeństwa do pokoju zabaw. 14. Dzieci w terapii zabawą: Nancy - od łysiny do loków; Cindy - dziecko z tendencją do manipulowania; Amy - dziecko z wybiórczym mutyzmem. 15. Ustalenie procesu terapeutycznego i zakończenia: Ustalenie zmiany w ramach sesji; Wymiary zmiany; Znaczenie zakończenia; Punkty odniesienia dla ustalenia zakończenia; Procedury kończenia relacji; Reakcje dzieci na ostatnią sesję; Przedwczesne zakończenie. 16. Intensywna i krótkoterminowa terapia zabawą: Intensywna terapia zabawą; Badania nad intensywną terapią zabawą; Krótkoterminowa terapia zabawą; Badania nad krótkoterminową terapią zabawą; Krótkoterminowa Terapia relacji rodzic-dziecko (CPRT). 17. Badania dotyczące terapii zabawą: Badania metaanalityczne; Międzykulturowe badania nad zorientowaną na dziecko terapią zabawą; Przegląd eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych badań nad CCPT.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Teoria; Kilka uwag o procesie wspomagania; Zrozumieć świat dziecka/osoby dorosłej z niepełnosprawnością intelektualną; Metody terapeutyczne – krótki przegląd; Słowo o zasadach wspomagania rozwoju; Część II Wybrane aspekty wspomagania zaburzonego rozwoju małego dziecka: Praktyka; Ocena profilu sensorycznego/reaktywności sensorycznej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Jak diagnozować profil sensoryczny dzieci z niepełnosprawnością intelektualną – wybrane zagadnienia; Program nauki spożywania posiłków przy stole; Program nauki spożywania posiłków przy użyciu sztućców; Trening czystości, czyli trudna sztuka korzystania z nocnika; Samodzielne zasypianie; Jak nauczyć dziecko posługiwania się własnymi rękoma; Metoda Félicie Affolter; Codzienna stymulacja sensoryczna; Domowe zabawy z zakresu metody integracji sensorycznej (SI); Praca z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością; Muzyka w procesie wspomagania zaburzonego rozwoju dziecka; Słowo o wyglądzie zewnętrznym; Seksualność i potrzeby seksualne niepełnosprawnych intelektualnie; Kiedy nadmiar zajęć i aktywności może być szkodliwy?; Rodzina dziecka; Do Rodziców! Zakończenie; Aneks; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Podstawy teoretyczne i metodologiczne 1. Rzut oka na nasz rozwój społeczny 2. Być rodzicem dziecka z trudnościami w rozwoju społecznym 3. Całościowe zaburzenia rozwoju i autyzm 4. Rozwój intersubiektywności Część II. Praktyka 5. Zasady stosowania interwencji edukacyjnych 6. Przestrzeń i czas na nowe porozumienie z dzieckiem 7. Punkt wyjścia i wyznaczenie celów – ocena i plan 8. Jak wprowadzić zabawy i uczyć umiejętności społecznych Część III. Materiały i zabawy 9. Materiały i zabawki 10. Sto zabaw wspierających rozwój intersubiektywności Część IV. Doświadczenia i wnioski 11. W stronę komunikacji 12. Współpraca ekspertów – dlaczego rodzice, terapeuci i nauczyciele powinni sobie pomagać 13. Czy w przyszłości rodzice będą inni? Bibliografia; Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej