Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(11)
E-booki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Czytelnia
(9)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Antonowicz Dominik
(1)
Buczek Katarzyna
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Stolińska-Pobralska Nella
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Widera Zbigniew
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(9)
Nauka
(3)
Pedagogika
(3)
Metodologia
(2)
Oświata
(2)
Twórczość
(2)
Biblioteka
(1)
Edukacja
(1)
Elita społeczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kołłątaj, Hugo (1750-1812)
(1)
Kształcenie
(1)
Marketing
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Public relations
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wychowanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
14 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uniwersytet i elity. Teoretyczne podstawy analiz. 1. Socjologiczne interpretacje edukacji. 2. Elita i elitarność jako kategorie tematyczne. 3. Ideał człowieka wykształconego. Część II: Uniwersytet we współczesnym społeczeństwie. 1. Trzy koncepcje uniwersytetu. 2. Społeczne funkcje uniwersytetu. 3. Dylematy rozwoju współczesnej edukacji uniwersyteckiej. Część III: Edukacja uniwersytecka i kształcenie elit - studia przypadków. 1. Uniwerstet Harvarda. 2. Uniwerstet w Oksfordzie. 3. Uniwerstet w Tokio - "Todai". 4. Uniwerstet im. Ruprechta Karola w Heidelbergu. 5. Uniwerstet w Kapsztadzie. 6. Uniwerstet w Buenos Aires.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie w starożytności 2. Oświata i wychowanie w średniowieczu 3. Humanizm w wychowaniu (XV-XVII wiek) 4. Oświeceniowa myśl filozoficzna i pedagogiczna (XVII-XVIII w.) 5. Reforma edukacji w Polsce w XVIII wieku 6. XIX-wieczny liberalizm w wychowaniu. Narodziny pedagogiki naukowej 7. Myśl pedagogiczna i oświata na ziemiach polskich pod zaborami 8. Oświata i myśl pedagogiczna na przełomie wieków oraz w latach pierwszej wojny światowej 9. Światowa myśl pedagogiczna w XX wieku 10. Myśl pedagogiczna i edukacja w Drugiej Rzeczpospolitej (1918-1939) 11. Tajna oświata w Polsce w czasie drugiej wojny światowej (1939-1945) 12. Oświata i wychowanie w Polsce Ludowej (1944-1989) 13. Zmiany w polskiej szkole w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 14. Reforma ustrojowa systemu edukacji z 1999 r. 15. Szkolnictwo wyższe w Polsce na przełomie XX i XXI wieku 16. Pedagodzy polscy przełomu XX i XXI wieku. Zainteresowania i osiągnięcia badawcze
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Hugo Kołłątaj i edukacja / Katarzyna Buczek. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2007. - 194, [2] s. : fot. ; 24 cm.
1. "Edukacyjna" biografia Hugona Kołłątaja, 2. Kołłątajowska koncepcja szkoły wyższej, 3. Edukacja-naród-polityka, 4. Rola szkoły wyższej w społeczeństwie, 5. Nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyczne cechy nauki; 2. Teorie w nauce; 3. Ogólnometodologiczne składniki pracy naukowej; 4. Postępowanie badawcze; 5. Typy i metody badań naukowych; 6. Pisarstwo naukowe; 7. Składniki prac empirycznych; 8. Twórczy rozwój człowieka (studenta); 9. Problemy i tematy prac awansowych (przykłady); 10. Koncepcje metodologiczne prac awansowych (przykłady)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Charakterystyczne cechy nauki, 2.Teorie w nauce, 3.Postępowanie badawcze, 4.Typy i metody badań naukowych, 5.Pisarstwo naukwoe, 6.Składniki empirycznych prac badwczych, 7.Twórczy rozwój człowieka (studenta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (5 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Przewaga konkurencyjna; R.2 Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.3 Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; R.4 Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego w literaturze przedmiotu; R.5 Podstawowy model pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; R.6 Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw w wybranych sektorach; R.7 Znaczenie kapitału intelektualnego dla uczelni wyższych. Analiza rankingów szkół wyższych; R.8 Kryteria pomiaru kapitału intelektualnego wyższych uczelni o profilu ekonomicznym w Polsce wynikające z uwarunkowań sektorowych; R.9 Pomiar kapitału intelektualnego Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Modele public relations - od publicity do współdziałania; 2. Marketing we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem; 3. Strategie innowacji jako wartości dla klienta; 4. Publicity of private brands; 5. Czarny public relations a bankructwa banków; 6. Public relations instytucji usług publicznych działających na obszarze samorządu terytorialnego; 7. Promotional Tools in Foreign Direct Investment Attracting; 8. Metodologie badania wizerunku organizacji pożytku publicznego na przykładzie szkoły wyższej; 9. Efektywna komunikacja zewnętrzna w organizacjach pozarządowych. Studium przypadku: Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "e"; 10. Rola biblioteki w kreowaniu wizerunku uczelni na przykładzie Wyższej szkoły Humanitas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 659 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Normalnośc w nauce. Cz.I Uniwersytet: 1.Europa i uniwersytety, 2.Test długiego trwania, 3.Strażnik i rzecznik ethosu, 4.O wolnościach potrzebnych w nauce akademickiej. Cz.II Tradycja w nauce: 1.Obecność tradycji, 2.Społeczne samy tradycji, 3.Impulsy i blokady, 4.Homofonia i polifonia, 5.Historia nauki a tradycjia w nauce. Cz.III Uczony wobec dziedzictwa : 1.Ontologia, 2.Etykieta, 3.Metodologia, 4.Teart życia codziennego, 5.Spotkania i przebudzenia, Cz.III Coś z życia: 1.Tradycja i status uczonych, 2.Życie codzienne uczonych w realnym leninizmie, 3.Transformacja i ius resistendi. Stadność i osobność w życiu uniwersyteckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; R.1 Uniwersytet od korporacji do instytucji; R.2 "Wieża z kości słoniowej" - model idealny autonomii uniwersyteckiej; R.3 Od mecenatu do polityki wobec szkolnictwa wyższego; R.4 Legislacja i nadzór; R.5 Polityka finansowa; R.6 Formułowanie zasad polityki personalnej; R.7 Od biurokracji do przedsiębiorstwa - poszukiwanie nowego modelu uniwersytetu; R.8 Uniwersytet przyszłości - perspektywy polityki wobec uniwersytetów; Zakończenie. Rekomendacje dla polskiej polityki wobec uniwersytetów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej