Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(36)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(27)
Autor
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Hallada Marek
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kafar marcin
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(1)
Krannich Marek
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kłoskowicz Malgorzata
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Minkiewicz Barbara
(1)
Męczkowska Astrid
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nussbaum Martha Craven (1947- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Podgórska Joanna
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Skulicz Danuta
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stalewski Tadeusz
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(1)
Szafraniec Krystyna
(1)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Szostok Patrycja
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wincławski Włodzimierz
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(30)
Studenci
(12)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Nauczyciele
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Wartość
(4)
Kształcenie
(3)
Pedagogika
(3)
Public relations
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Aspiracje
(2)
Filozofia
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Media społecznościowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Postawy
(2)
Socjologia
(2)
Studenci niepełnosprawni
(2)
Wychowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Blogi
(1)
Cele życiowe
(1)
Coaching
(1)
Dogoterapia
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekologia
(1)
Ekorozwój
(1)
Emergentyzm
(1)
Emerytura
(1)
Epidemie
(1)
Erotyzm
(1)
Escape rooms
(1)
Etyka społeczna
(1)
Ewaluacja
(1)
Facebook (portal społecznościowy)
(1)
Felinoterapia
(1)
Gospodarka
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Hipoterapia
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Integracja europejska
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Marketing
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie on-line
(1)
Nauka
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Oficerowie
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurksie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polska
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawa kobiet
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programy nauczania
(1)
Płeć
(1)
Refleksyjność
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(5)
1901-2000
(4)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(4)
Opracowanie
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
39 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Studia socjologiczne w polskim szkolnictwie wyższym dawniej i dziś; Współczesne realia uniwersytec kiego kształcenia socjologów; Kształcenie socjologów w latach 90-tych: oferta dydaktyczna - kadra - studenci; Konferencja Instytutów Socjologii - w poszukiwaniu studentów; Proces akredytacji kierunku socjologia - i co dalej?; Akredytacja studiów socjologicznych 1999- 2000: doświadczenia i sugestie; Polska socjologia akademicka w świetle rankingów prasowych; Wartościowa nie wiedzy socjologicznej w dydaktyce i w życiu publi cznym; Studia socjologiczne na tle sporów o współczes ny model wyższej uczelni; Studia zaoczne - szansą czy zagrożeniem dla edukacji? Przykład zielonogórskiej socjologii; Reforma edukacji a socjologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Socjologia w kształceniu nauczycieli pedagogów; Zmiana społeczna i problemy tożsamości człowieka w programach nauczania socjologii w akademiach medycznych; Rola socjologii w kształceniu ekonomistów w wyższych szkołach państwowych i niepań stwowych; Pożytki z upowszechniania socjologii jako kierunku poza dużymi ośrodkami akademickimi; Nauczanie socjologii w Europie Wschodniej z perspektywy socjolo gów zachodnich; Nietradycyjne metody nauczania socjolo gii na Ukrainie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wypłata świadczeń z tytułu szkód na osobie z ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej stanowi w ostatnim czasie istotne wyzwanie dla rynku ubezpieczeniowego. Odnotowuje się znaczny wzrost liczby i wartości roszczeń z tego tytułu. W badaniach i ocenach tych tendencji na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych pojawiają się dwie istotne kwestie. Pierwsza to wpływ postaw poszkodowanych na intensyfikację liczby i wartości roszczeń, druga to coraz większy udział świadczeń za szkody o charakterze niemajątkowym (ból i cierpienie) w ogólnej wartości świadczeń, do których wypłaty zobowiązani zostają ubezpieczyciele. Postawy poszkodowanych determinowane są przez szereg czynników, w tym przez czynniki niezależne od ubezpieczycieli. Szkody o charakterze niemajątkowym są w zasadzie niewymierne, co wydaje się sprzeczne z podstawowymi ideami ubezpieczenia. Oba zagadnienia wprowadzają element niepewności do procesu likwidacji szkód, a w efekcie także do procesu zarządzania ryzykiem, tak ubezpieczyciela, jak i podmiotu zagrożonego odpowiedzialnością cywilną. Jednocześnie szkody na osobie mają szczególny wymiar społeczno-ekonomiczny. Oddziałują na kondycję i położenie samej jednostki (poszkodowanego) i jej najbliższego otoczenia, mają jednak, co oczywiste, negatywne implikacje dla społeczeństwa i gospodarki, poprzez chociażby obniżenie produktywności czy obciążenie systemu pomocy społecznej – dlatego niezwykle istotna jest ich pełna kompensacja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach jakościowych; 2. Opinie interesariuszy na temat społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach ilościowych; 3. Społeczna odpowiedzialność uczelni w opinii zarządzających szkołami wyższymi w świecie. Badania ilościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Społeczne funkcje uniwersytetów, 2. Kim są studenci?, 3. Podstawowa rola studenta, 4. Role studentów wśród studentów, 5. Indywiudualne odmiany i ich wyjaśnienie, 6. Odmiany społecznego uczestnictwa studentów, 7. Sugestie w sprawie reorganizacji obecnej struktury uniwersytetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Akademicka ; 2)
1. studia jako faza liminalna w rytuale przejścia, 2. Wspieranie procesów dojrzewania osobowego młodziezy akademickiej, 3. Kulturowa przestrzeń wspólnoty akademickiej, 5. Społecznośc akademicka a kultura wyższej uczelni, 5. Okres studiów - czasem dorastania do odpowiedzialności. Aksjologiczny wymiar studiowania, 6. Sztuka studiowania, czyli o szacunku dla cudzych mysli, 7. Studenci wobec programu kształcenia akademickiego, 8. Nauka i życie studenta historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w latach 1950-1955, 9. Student jako osoba nauczana i jako partner nauczyciela akademickieo, 10. Zaangażowanie nauczycieli akademickich w działania wychowawcze na rzecz studentów - komunikat z badań, 11. Ukryty wymiar w relacjach student - nauczyciel akademicki, 12. Studenci o umiejętnościach komunikacyjnych nauczycieli akademickich, 13. Kodeks etyczny nauczyciela nauczycieli w opinii studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego, 14. Modernizacja dydaktyki akademickiej w aspekcie edukacyjnych potrzeb studentów, 15. Studenci niepełnosprawni w szkole wyższej - wyzwanie i obowiązek, 16. Kształcenie studentow ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się - bariery i szanse, 17. Doradztwo pedagogiczne w oczekiwaniach i działaniach studentów, 18. Studencki ruch naukowy na Uniwersytecie Jagiellońskiem, 19. Aktywność społeczna mlodziezy akademickiej, 20. Czas wolny młodzieży akademickiej dla integralnego rozowju osoby, 21. Sposoby spędzania czasu wolnego przez studentów pedagogiki w kontekście ich świadomości zdrowotnej, 22. Mam Wam coś do przekazania - ksztalcenie umiejetności prezentacji (wykład, referat, komunikat konferencyjny, plakat konferencyjny), 23. Tematyka dotycząca studentów i studiowania zawarta w publikacjach - wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 523)
1. Kształcenie młodzieży z niepełnosprawnością na poziomie wyższym: 2. Wielość perspektyw funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością; 3. Swoiste problemy psychospołeczne i edukacyjne studentów; 4. Metodologiczne podstawy badań; 5. Motywy podjęcia studiów przez młodzież z niepełnosprawnością w świetle analizy wyników badań własnych; 6. Wybrane aspekty funkcjonowania edukacyjnego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 7. Wybrane aspekty funkcjonowania psychospołecznego studentów z niepełnosprawnością w świetle wyników badań własnych; 8. Perspektywy pracy zawodowej w opiniach badanych studentów; 9. Współzależności między obszarami badawczymi; 10. Podsumowanie i postulaty dla praktyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Boom edukacyjny w dwóch odsłonach; 1. Odsłona pierwsza: popyt; 1.1. Wzrost aspiracji edukacyjnych Polaków po przełomie ustrojowym. Wiara w wartość wykształcenia; 1.2. Wyż demograficzny jako jeden z czynników „polskiego cudu edukacyjnego”; 2. Odsłona druga: podaż; 2.1. Nowe realia prawne i nowi aktorzy na rynku edukacyjnym; 2.2. (Niekontrolowany) rozwój niepublicznego sektora szkolnictwa wyższego, jego rola i wewnętrzne zróżnicowanie; 2.3. Państwowe wyższe szkolnictwo zawodowe; 2.4. Lata tłuste, lata chude; 2.5. Współczesny portret szkolnictwa wyższego; 3. Wyzwania dla sektora. Czy spełni się czarny scenariusz?; Rozdział II Kształcenie dorosłych w ramach sektora szkolnictwa wyższego; 1. Dorosły w procesie edukacji i edukacja w procesie życia. Labirynt pojęciowy...; 2. Kształcenie dorosłych w Polsce wczoraj i dziś; 2.1. Dwudziestolecie międzywojenne; 2.2. Polska Rzeczpospolita Ludowa; 2.3. Lifelong learning dzisiaj. Harvard dla każdego?; 3. Miejsce lifelong learning w polityce edukacyjnej na szczeblu międzynarodowym; 4. Kształcenie ustawiczne w ramach sektora akademickiego w Europie; 5. Polskie dokumenty strategiczne w obszarze kształcenia całożyciowego; 6. Polak (nie)uczący się. Uczestnictwo w kształceniu całożyciowym w świetle statystyk; 7. Studia podyplomowe w polskim systemie edukacji. Ramy ustawowe, skala i dynamika rozwoju, główne motywacje uczestników; Rozdział III Uniwersytet przedsiębiorczy. W kierunku profesjonalnego zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego; 1. Tło przemian – reformy w sektorze publicznym; 2. Uniwersytet przedsiębiorczy – geneza i charakterystyka; 3. Geneza i specyfika zarządzania strategicznego w szkolnictwie wyższym; 4. Ogólna struktura procesu strategicznego; 5. Planowanie strategiczne – słaba (jak na razie) strona polskich uczelni; Rozdział IV Teoria zależności od zasobów (resource dependence theory) – narodziny, założenia i przegląd zastosowań w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; 1. Od analizy procesów biznesowych do badań nad szkolnictwem wyższym – geneza i rozwój koncepcji Jeffreya Pfeffera i Geralda R. Salancika; 2. Organizacje, otoczenie, współzależności. Podstawowe pojęcia i kluczowe założenia teorii zależności od zasobów; 2.1. Zasoby jako źródło władzy; 2.2. Współzależność (interdependence); 3. Przegląd aktywnych strategii i zachowań organizacyjnych w odpowiedzi na presję otoczenia; 4. Uzupełniające podejścia teoretyczne; 4.1. Teoria instytucjonalna; 4.2. Ekologia populacyjna; 5. Zastosowanie teorii zależności od zasobów (resource dependence theory) w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; Rozdział V Miejsce lifelong learning w strategicznych dokumentach szkół wyższych; 1. Strategie uczelni niepublicznych; 2. Strategie publicznych uniwersytetów szerokoprofilowych; 3. Strategie publicznych uczelni zawodowych; 4. Podsumowanie; Rozdział VI „Strategie w działaniu”. Szkoły wyższe wobec kształcenia dorosłych; 1. Uczelnie niepubliczne; 1.1. Idea lifelong learning jako szansa na rozwój oferty kształcenia; 1.2. Opłacalność jako kryterium prowadzenia działalności; 1.3. Kultura organizacyjna – u nas student jest numerem jeden; 1.4. Podsumowanie. Kształcenie dorosłych jako forma dywersyfikacji przychodów uczelni niepublicznych; 2. Publiczne uniwersytety szerokoprofilowe; 2.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 2.2. Rozwój oferty studiów podyplomowych – pracownicy jako „wyspy” nieskoordynowanej przedsiębiorczości; 2.3. Kultura organizacyjna – słuchacz (nie zawsze) na pierwszym miejscu; 2.4. Podsumowanie; 3. Publiczne uczelnie zawodowe; 3.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 3.2. Oferta studiów podyplomowych w publicznych uczelniach zawodowych; 3.3. Kultura jakości i orientacja na klienta; 3.4. Podsumowanie; Zakończenie; Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych w świetle teorii zależności od zasobów; Bibliografia; Nota metodologiczna; Aneks; Analiza SWOT: perspektywy ekspansji w obszarze kształcenia podyplomowego dla różnych typów uczelni; Załączniki; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Uczelnia i jej otoczenie: potrzeba i uwarunkowania współpracy : 1.Pług, miecz i Księga: otoczenie szkoły wyższej, 2.Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania, dostosowania, 3.Współpraca uczelni z otoczeniem: ograniczenia i szanse. Przykłąd Polski, 4.Nauka dla gospodarki: uwarunkowania, 5.Uczelnia niepaństwowa jako czynnik awansu ekonomicznego, społecznego i kulturowego regionu, 6.Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie - przykład sądecki, CZ.II Formy i przykłady współpracy uczelni z otoczeniem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 44)
Rozdział 1. Gospodarka rynkowa a typ idealny, dominujący i przeciętny; Neoklasycyzm socjologiczny a teoria materii społeczno-historycznej. Materia przyrodnicza a materia przesycona rozumem i obyczajnością; Prawda jako trójjedność a poszukiwanie obiektywizmu i przezwyciężanie doktrynerstwa ideologicznego i społeczno-politycznego; Gospodarka towarowo-pieniężna a wolność, rozwój osobowości i uczłowieczenie stosunków społecznych; Zapomniane pojęcie korupcji. Korupcja nauki a korupcja rynku; Stawanie się i to, co się już stało; Platon, Arystoteles a analizy współczesnej rzeczywistości; Doktrynerska socjologia wiedzy a wartość teoretyczna myśli ideowo odmiennej i obcej; Paradygmaty przyrodoznawstwa a ludyczne postacie nowości socjologicznej; Społeczeństwo ryzyka a własnościowa teoria klas; Zwodniczy kainotyzm a psucie reguł nauki i rzetelnego myślenia; Stare i nowe a fundamentalne oraz wzniesione i rozbudowane na fundamentach; Trzy pojęcia teorii ogólnej a programowa otwartość na kainotes; Metoda historyczno-porównawcza a natura nowoczesnej nauki. Rozdział 2. Jeden wspólny paradygmat nie wyklucza wielu róznych paradygmatów; Zadanie quasi-matematyczne. Niektóre typy relacji między nowym i starym w naukach o społeczeństwie; Paradygmaty a zasady pozytywnej krytyki i przezwyciężenia; Kształcenie wąskozawodowe a ucieczka od rzeczywistości rynkowej; Anomia, zjawiska doniosłe, anomiczne i uwarunkowane przez anomię; Rynek a lokajsko-dominacyjny model uniwersytetu; Demokracja studencka a pajdokracja; Lata nieudanych reform na Zachodzie; Certyfikat a autentyczna wiedza zawodowa; Sklepy sprzedaży profesorów. Rozdział 3. Fikcja miarą wszechrzeczy; Fikcje ekonomiczne jako intelektualne środki anomicznego uwłaszczania i wywłaszczania; Wywłaszczyciele. Przekształcenie się niebytu w byt; Wywłaszczeni, poniżeni i zagniewani; Zasada mediocrity, czyli mierności i lichości; Wielka komercjalizacja i stano-klasy; Rewolucja edukacyjna a wywłaszczenia posiadaczy certyfikatów wyższego wykształcenia. Rozdział 4. Egalitaryzm naukowy i społeczny; Monopol a jakość wykształcenia i badania; Nauka a zasady wolnej i samowolnej konkurencji; Zwodnicza statystyka i choroby zawodowe ludzi nauki; Mikrosocjologia partii, wodzów i demokracji; Cenzura jako instytucja społeczeństwa obywatelskiego; Język rynkowy i etatystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Normalnośc w nauce. Cz.I Uniwersytet: 1.Europa i uniwersytety, 2.Test długiego trwania, 3.Strażnik i rzecznik ethosu, 4.O wolnościach potrzebnych w nauce akademickiej. Cz.II Tradycja w nauce: 1.Obecność tradycji, 2.Społeczne samy tradycji, 3.Impulsy i blokady, 4.Homofonia i polifonia, 5.Historia nauki a tradycjia w nauce. Cz.III Uczony wobec dziedzictwa : 1.Ontologia, 2.Etykieta, 3.Metodologia, 4.Teart życia codziennego, 5.Spotkania i przebudzenia, Cz.III Coś z życia: 1.Tradycja i status uczonych, 2.Życie codzienne uczonych w realnym leninizmie, 3.Transformacja i ius resistendi. Stadność i osobność w życiu uniwersyteckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wywiad narracyjny i metoda biograficzna- perspektywa badań jakościowych; 2. Terra pericolosa- badania jakościowe w naukach o wychowaniu; 3. Krytyczna etnografia szkoły- podejścia, szkoyl, problemy; 4. Badania jakościowe- jedna z perspektyw opisu człowieka (doświadczenia własne); 5. Relacje międzypokoleniowe w edukacji na podstawie badań biograficznych; 6. Kariera przez przypadek lub szczęśliwy zbieg okoliczności- czyli o tym jak można zostać kobietą nauki (refleksje z badań); 7. Relacje międzypokoleniowe w szkolnictwie wyższym w świetle badania sondażowego; 8. "Tworcze nauczanie"- inspiracja pedagogiczna czy prowokacja do zmiany postaw; 9. Wizerunek współczesnego nauczyciela- implikacje praktyczne jakości kształcenia w zawodzie; 10. Bariery rozwoju naukowego; 11. Proces boloński- od idei do praktyki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Współczesnej Myśli Społecznej / pod red. Lotar Rasiński)
R. 1 Sokratejskie badanie siebie: Sokratejskie dociekanie; Sokrates i edukacja wyzwolona: stoicy; Sokratejski rozum i jego wrogowie; Sokrates we współczesnym programie kształcenia. R. 2 Obywatele świata: Idea światowego obywatelstwa w starożytnej Grecji i starożytnym Rzymie; Światowe obywatelstwo w edukacji współczesnej. R. 3 Wyobraźnia literacka: Fantazja i zaduma; Literatura i współczująca wyobraźnia; Współczucie w programie kształcenia. Pogram polityczne?; Światowe obywatelstwo, relatywizm i polityka tożsamości. R. 4 Studia nad kulturami niezachodnimi: Błędy opisu: szowinizm i romantyzm; Błędy wartościowania: szowinizm, arkadyzm, sceptyzm; Wolność i indywidualność; Cele i ograniczenia kształcenia międzykulturowego. R. 5 Studia afroamerykańskie: Rasa, kultura i wstyd: przypadek Harvardu; Wstyd, szacunek do samego siebie oraz studia nad Afryką; „Wierność marzeniu”: studia afroamerykańskie na współczesnym uniwersytecie amerykańskim; Rasa i akademia: napięcia i konflikty. R. 6 Women’s studies: Women’s studies a kwestia wykluczenia kobiet; Women’s studies i inne dyscypliny; Women’s studies na Sali wykładowej: indoktrynacja?; Myśl feministyczna, zniekształcone wybory i demokracja. R. 7 Studia nad ludzką seksualnością: Seksualność i „konstrukcja społeczna”; Seksualność: starożytna Grecja i współczesna Ameryka. R. 8 Sokrates na uniwersytecie wyznaniowym: Notre Dame: pluralizm i życie poddawane badaniu; Brigham Young: objawienie za sprawą rozumu?; Notre Dame i Brigham Young: dwie drogi do obywatelstwa. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wartości a wychowanie w okresie zmainy społecznej, Podstawowe założenia metodologiczne badań własnych, Preferencje wartości allocentrycznych i socjocentry- cznych badanych studentow, Wpływ wybranych czynników na preferencje wartości allocentrycznych i socjo- centrycznych badanych studentów, preferowane wartości allocentryczne i socjocentryczne badanych studentów w kontekście zmian ustrojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 64)
1. Nasze intencje i działania, 2. Zawód bibliotekarza w świetle przepisów prawnych, 3. Bibliotekarstwo: zawód czy zatrudnienie, 4. Szczęśliwy klient - szczęśliwy pracownik...czyli o satysfakcji bibliotekarzy, 5. Pożądane kwalifikacje bibliotekarza w BN, 6. Bibliotekarz nauczający w szkole wyższej, 7. Bibliotekarz - zawód o wielu obliczach, 8. Przyszłość zawodu bibliotekarskiego, 9. O nowych stanowiskach, specjalnościach i zawodach, 10. Koncepcje uniwersyteckiego kształcenia bibliotekarzy, 11. Zasady akredytacji studiów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, 12. Edukacja ustawiczna bibliotekarzy, realia - problemy - prognozy, 13. Zagraniczne stowarzyszenia bibliotekarskie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej