Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(247)
IBUK Libra
(21)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(233)
Publikacje naukowe
(33)
E-booki
(22)
Publikacje fachowe
(17)
Czasopisma
(13)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(191)
dostępne
(124)
wypożyczone
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(140)
Czytelnia
(192)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(14)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(13)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(13)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(9)
Sapijaszka Zofia
(8)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(6)
Huczek Marian (1939-2023)
(6)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Chodyński Andrzej
(4)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Jabłoński Marek
(4)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Bielecki Piotr
(3)
Borski Maciej (1975- )
(3)
Chmielecka Ewa
(3)
Geryk Marcin
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Karpińska Anna
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kojs Wojciech (1940- )
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Minkiewicz Barbara
(3)
Nowaczyk Grażyna
(3)
Stasiak Makary K
(3)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(3)
Tworzydło Dariusz
(3)
Wróblewska Walentyna
(3)
Łuszczuk Władysława
(3)
Baran Krzysztof Wojciech
(2)
Baran Lidia
(2)
Baraniak Barbara
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Celej Piotr (1981- )
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Dörre-Kolasa Dominika
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Jabłoński Adam
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kocójowa Maria
(2)
Kopel Anna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Krajewska Anna
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraśniewski Andrzej
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Leja Krzysztof
(2)
Lekston Mariusz (1975- )
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lis Artur
(2)
Majewski Kamil
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Sierocka Iwona
(2)
Sitek Marcin
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Soliński Tomasz
(2)
Stefańska-Matuszyn Maria
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Trojanowski Tomasz
(2)
Ura Elżbieta (1957- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamus Rafał
(1)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Anielska Agnieszka
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Antonów Kamil
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Balon Urszula
(1)
Banach Czesław
(1)
Baran Beata
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(92)
2000 - 2009
(140)
1990 - 1999
(10)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(269)
Język
polski
(265)
angielski
(4)
Temat
Szkolnictwo wyższe
(212)
Studenci
(30)
Kształcenie
(25)
Nauczanie
(21)
Nauczyciele akademiccy
(20)
Nauczyciele
(19)
Pedagogika
(17)
Public relations
(15)
Oświata
(13)
Przedsiębiorstwo
(13)
Szkolnictwo niepubliczne
(13)
Jakość kształcenia
(11)
Nauczanie na odległość
(10)
Wychowanie
(10)
Polska
(9)
Społeczeństwo informacyjne
(9)
Nauka
(8)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(8)
Samorząd terytorialny
(8)
Szkolnictwo
(8)
Zarządzanie jakością
(8)
Zarządzanie wiedzą
(8)
Absolwenci szkół wyższych
(7)
Metodologia
(7)
Rynek pracy
(7)
Zarządzanie
(7)
Bibliotekarstwo
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Innowacje
(6)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Badania naukowe
(5)
COVID-19
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kultura
(5)
Kultura organizacyjna
(5)
Nauki ekonomiczne
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Szkoły wyższe
(5)
Epidemie
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka
(4)
Handel międzynarodowy
(4)
Internet
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Kobieta
(4)
Media społecznościowe
(4)
Menedżerowie
(4)
Młodzież
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Postępowanie administracyjne
(4)
Prawo administracyjne
(4)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(4)
Reklama
(4)
Samokształcenie
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Unia Europejska
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Uniwersytety
(4)
Wartość
(4)
Wizerunek uczelni
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Administracja
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Deklaracja bolońska (1999)
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Edukacja medialna
(3)
Erasmus (program)
(3)
Erasmus+ (program)
(3)
Filozofia
(3)
Finanse publiczne
(3)
Gospodarka oparta na wiedzy
(3)
Informatyka
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Kadry
(3)
Kariera
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie za granicą
(3)
Marketing
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Mentoring
(3)
Miasta
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Ochrona środowiska
(3)
Polityka społeczna
(3)
Postępowanie dyscyplinarne
(3)
Praca dyplomowa
(3)
Prawo pracy
(3)
Promocja handlowa
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Reforma oświaty
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Siła robocza
(3)
Studenci niepełnosprawni
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(41)
1989-2000
(22)
1901-2000
(17)
1989-
(13)
2001-0
(6)
1901-
(3)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(58)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Francja
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Niemcy
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Litwa
(1)
Norwegia
(1)
Portugalia
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(34)
Czasopismo naukowe
(15)
Materiały konferencyjne
(15)
Opracowanie
(14)
Monografia
(9)
Czasopismo ekonomiczne
(7)
Podręcznik
(5)
Księga pamiątkowa
(4)
Poradnik
(4)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(3)
Komentarz do ustawy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuły
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(58)
Zarządzanie i marketing
(23)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(16)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Nauka i badania
(15)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Filozofia i etyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
269 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1.Postkartezjański model szkolnictwa wyższego, 2.Edukacja w obliczu przemian. Edukacja a zmiany polityczno-ekonomiczne i technologiczne we współczesnym świecie, 3.Zaangażowanie niepaństwowych uczelni wyższych w rozwój loklany i regionalny w latach transformacji, 4.Cele i metoda Programu Rozwoju Małych Miast - edukacja jako czynnik rozwoju społeczności loklanych, 5.Program Rozowju Małych Miast we Fromborku, 6.Program Rozowju Małych Miast w Bieczu, 7.Interwencja społecno-edukacyjna w środowisku loklanym: doświadczenia dotychczasowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Rozdział 1.: Uniwersytet, jego tożsamość, misja i dziedzictwo oraz narodowa strategia rozwoju szkolnictwa wyższego: Uniwersytecka edukacja i jej ekonomika; Akademia jako źródło wiedzy oraz przestrzeń kształcenia i wychowania; Szkolnictwo wyższe w procesie przemian; Wybrane uwarunkowania rozwoju zawodowego nauczyciela akademickiego (w literaturze ukraińskiej); Psychiczna aktywność studentów (Zarys problemu); Profil organizacyjny i metodyczny warsztatu prac naukowych studentów pedagogiki; Rozdział 2.: Polityka edukacyjna: Edukacja jako mądrość i droga do mądrości; Myśli o edukacji, wiedzy i mądrości; Tendencje rozwojowe edukacji w społeczeństwie zaawansowanej nowoczesności; Refleksje na temat funkcjonalnych aspektów edukacji niepublicznej; Historia i przyszłość inspiracją do modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego; Godziny "karciane" w szkole i ich rola w procesie kształcenia; Rozdział 3.: Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra: Aksjologizm edukacji i pracy przyczynkiem edukacji jutra; Kapitał ludzki a jakościowo-aksjologiczne uwarunkowania studiów pedagogicznych nauczycieli; Odpowiedzialność jako wartość w procesie wychowania dzieci i młodzieży; Wychowanie ku zaangażowaniu. Czy zaangażowanie jako wychowanie? ; Rola szkoły wyższej w kształtowaniu kompetencji autokreacyjnych nauczycieli w szkole jutra; Rozdział 4.: Metodologiczne i innowacyjne problemy edukacji: Współczesne kierunki i tendencje w badaniach pedagogicznych; Dylematy współczesnej dydaktyki wojskowej. Przedmiot badań w dydaktyce wojskowej; Recenzja jako forma dyskursu pedagogicznego: zarys problemu; Udział nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich w samokształceniu kierowanym; Wolność i konieczność w innowacyjnej edukacji; Dokąd zmierza edukacja w okresie dzieciństwa - perspektywy i zagrożenia. Rozdział 5.: Varia: Spis publikacji prof. zw. dra hab. Kazimierza Denka za rok 2010.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Polityka edukacyjna jutra: Wyzwania i zadania polskiej edukacji w latach 2012-2025; Kultura polityczna ludności determinantą modernizacji pragmatyki sytemu edukacyjnego; Kompetencje społeczne, kulturowe i emocjonalne w Krajowych Ramach Kwalifikacji- istota i efekty kształcenia; Edukacja formalna i nieformalna- pomiędzy symetrią a dominacją; 2. Jakość kształcenia w szkole wyższej: Ku poprawie jakości uniwersyteckiej edukacji; Aksjologiczne aspekty poprawy jakości studiów pedagogicznych; Kompetencje dydaktyczne nauczycieli akademickich a jakość kształcenia w perspektywie KRK; Aktywność i samodzielność studentów w ocenie uczestników procesu kształcenia- wyniki badań; 3. Jakość kształcenia i związane z nią przeszkody: Uczeń zdolny w aspekcie kapitału indywidualnego i społecznego; Uniwersytet dziecięcy w rozwoju kapitału ludzkiego i społecznego; Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne; Batalia o poprawę jakości kształcenia; 4. Kreatywność i estetyka w edukacji jutra: Wychowanie do piekna- niedoceniony (zapomniany) obszar szkolnej edukacji; Kreatywność jako istotna kategoria aksjologiczna we współczesnej edukacji; Edukacja kreatywna jako wyzwanie dla współczesnej polskiej koncepcji edukacji; Kompetencje kluczowe drogą twórczego rozwoju; 5. Aksjologiczne i teologiczne problemy edukacji jutra: Odpowiedzialność i podmiotowość w procesie edukacyjnym współczesnej młodzieży- implikacje zmian kulturowych; Aktywność samowychowawcza kandydatów do zawodu nauczyciela; Fenomen zainteresowań studentów pedagogiki studiowaniem oraz przyszłą pracą zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Uniwersytet na wirażu ; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesu kształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego ; Edukacja Jutra - Tradycja i nowoczesność we współczesnej organizacji systemu kształcenia Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu Edukacyjnego;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Andrzej Ćwikliński ;Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka ; Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka ; Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej; Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniach edukacyjnych ; Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych; Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego ; Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki ;Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensów i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej ;Sukcesy i niepowodzenia uczniów w kształceniu muzycznym ; Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistów ; Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej; Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza ; Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji Część I. Istota uniwersytetu, jego tożsamość i dziedzictwo w realiach współczesności Kazimierz Denek Uniwersytet na wirażu; Nowoczesność w edukacji - rzecz o mobilności naukowców Część II. Jakość i efekty kształcenia w szkolnictwie wyższym Nowelizacja prawa o szkolnictwie wyższym a przygotowanie studentów do zawodu nauczyciela w praktyce uczelni niepublicznej ; Współdziałanie dydaktyczne nauczycieli i studentów w kontroli i ocenie procesukształcenia oraz jego niektóre uwarunkowania - wyniki badań; Ewaluacja jakości kształcenia akademickiego Część III. Polityka edukacyjna O konieczności i kierunkach zmian polskiej edukacji - zarys problematyki Kulturowe i historyczne uwarunkowania modernizacji pragmatyki systemu edukacyjnego ;Przemiany społeczne a potrzeba doskonalenia reformy systemu edukacji ;Lokalna polityka oświatowa i jej uwarunkowania - doświadczenia opolskie ; Obrona cywilna w społeczeństwie jutra Część IV. Aksjologiczne i teleologiczne problemy edukacji jutra Wokół humanistycznych aspektów edukacji; Iwona Samborska Edukacyjne znaczenie doświadczeń egzystencjalnych dziecka Wartościowanie wyrażone w narracji dziecka Wprowadzenie dziecka w świat wartości w edukacji wczesnoszkolnej Hierarchia wartości Schelera u studentów Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu Część V. Metodologiczne problemy badań edukacyjnych Stanisław Palka Wiązanie orientacji poznawczych i metodologicznych w pedagogicznych badaniachedukacyjnych Problem wyjaśniania w pedagogicznych badaniach ilościowych i jakościowych Pedagogika z punktu widzenia paradygmatu deterministyczno-naukowego oraz paradygmatu systemowego Kryteria oceny jakości "badań w działaniu" jako metodologiczne wyzwanie dla pedagogiki Uniwersalistyczność oraz swoistość u podstaw metodologii pedagogiki pracy w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego Część VI. Humanizm i jego przemiany Metaforyzowanie a rozumienie sensow i znaczeń w procesie edukacji kulturalnej Sukcesy i niepowodzenia uczniow w kształceniu muzycznym Edukacja literacka i jej pomiar - o "wyuczonej bezradności" polonistow Rola edukacji wczesnoszkolnej w przygotowaniu do uczestnictwa w kulturze Część VII. Tradycja i nowoczesność w edukacji i naukach o niej Tradycje szkoły jako element budowy społeczności lokalnej Humanistyczne aspekty podroży i podrożnikow w oparciu o wybrane utwory Jarosława Iwaszkiewicza 1.Rola kultury organizacyjnej w polskiej edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Część I. Wartości universitas w opiniach członków wspólnoty akademickiej: Uniwersytet. Między tradycją a oczekiwaniami współczesności; Aksjologia relacji interpersonalnych w kształceniu akademickim studentów edukacji Muzycznej; Znaczenie edukacji w różnorodnych kontekstach a zadania ponadosobiste młodzieży akademickiej; Część II. Wpływ realiów społeczno-kulturowych na kształt edukacji: Edukacja wobec wyzwań demokracji; Sztuka podejmowania odpowiedzialnych decyzji w kulturze tymczasowości; Miejsce pseudowychowania w działalności wychowawczej; Część III. Wartości w kształtowaniu skutecznej edukacji: Aksjologiczne "pułapki" współczesnej edukacji; Wprowadzanie zmian w procesach i zjawiskach pedagogicznych w badaniach i praktyce edukacyjnej; Część IV. Kompetencje nauczyciela kluczowym komponentem współczesnej edukacji: Niepowodzenia szkolne w biografiach edukacyjnych studentów; Potrzeba współdziałania dydaktycznego w ocenie uczestników procesu kształcenia; Kompetencje hermeneutyczne jako komponenty profesjonalnych kompetencji pedagogów i nauczycieli; Część V. Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla edukacji jutra; Różnorodność kulturowa jako wyzwanie dla polskiej szkoły. Wybrane aspekty; Wybrane problemy wychowawcze w aspekcie wyzwań współczesnej szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Przedmowa: O procesie kształcenia; Słowo wstępne: Literackie przystanki pod Giewontem; R.1 Nowa podstawa programowa i reforma programów nauczania: Edukacja polska wobec wyzwań i zadań do roku 2020; Przygotowanie kompetentnych nauczycieli do realizacji praktyk pedagogicznych w kontekście nowych podstaw programowych; Cele edukacji zdrowotnej w nowej podstawie programowej a kompetencje studentów wychowania fizycznego do ich realizacji; R.2 Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra: Strategie kształtowania kompetencji komunikacyjnych w nowoczesnej szkole; Trudny dialog w przestrzeni; W stronę przywództwa w edukacji jutra; Sylwetka ucznia Xxi wieku w globalnej szkole; Charakterystyczne cechy osobowości współczesnego nauczyciela; Uczniowie i nauczyciele w szkole jutra (teoria i wyniki badań prowadzonych w dolnośląskich gimnazjach); Rozwój uczniów w kontekście przystosowania do procesu edukacyjnego; Możliwości kształtowania i rozwijania sfery emocjonalno-uczuciowej uczniów w kulturach szkolnych; Koncepcje efektywnego uczenia się wyzwaniem dla współczesnego nauczyciela; Współczesny nauczyciel i oczekiwania wobec niego; [Nie]możliwości edukacyjnego przywództwa w pracy nauczyciela; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w adaptacji do zawodu nauczyciela; Nauczyciele w obliczu migracji zawodowych rodziców - refleksje wokół szkoleń; R.3 Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci. Wyrównywanie szans edukacji szkolnej. Niepowodzenia szkolne: Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dzieci jako warunek ich własnego rozwoju; W poszukiwaniu przyczyn niskiej efektywności kształcenia wyższego; Szanse edukacyjne dzieci i młodzieży w zmieniającym się systemie oświatowym; Społeczno-wychowawczy wymiar niepowodzeń szkolnych jako problem edukacji jutra; Wyuczony optymizm atrybutem szkoły jutra; Uczeń zdolny w edukacji wczesnoszkolnej - rzeczywistość a projektowane zmiany; Optymalizacja szans rozwojowych uczniów w szkoła twórczych i aktywnych; Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze na terenie powiatu kolbuszowskiego i ropczycko-sądziszowskiego; R.4 Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja medialna potrzebą współczesności; Koncepcja kształcenia na odległość ADL (Advanced Distributed Learning) na bazie LMS ILIAS (Learning Management System ILIAS); Prognoza zastosowania e-learningu w procesie doskonalenia kadr organizacji wojskowej; Nabywanie wiedzy w kontekście doświadczeń związanych z kulturą elektroniczną; Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania poprzez zabawowe formy wykorzystania komputera; R.5 Kwalifikowanie wiedzy uczniów i studentów oraz efektywność kształcenia: Pedagogika testów jako triumf encyklopedyzmu; W poszukiwaniu nowych wskaźników efektywności kształcenia; Aktywność studentów w procesie dydaktycznym a efektywność kształcenia; Efektywność kształcenia poprzez twórcze edukowanie; W poszukiwaniu twórczych metod dyskusji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Szanse i zagrożenia wychowawcze jako wyzwanie dla szkoły jutra Dialog przestrzenią dla wychowania ; Dążenie do kultury zaufania w klasie szkolnej z udziałem nauczyciela-wychowawcy klasy ;Uwarunkowania konfliktów w środowisku szkolnym ;Gry komputerowe w życiu uczniów szkoły podstawowej ;Część II. Wychowanie przedszkolne w perspektywie jutra; Zabawa jako podstawowy czynnik kształtowania zainteresowań dziecka w wieku przedszkolnym Obserwacja procesu twórczego dzieci Poziom gotowości szkolnej dzieci kończących wychowanie przedszkolne a postawy rodziców wobec ich edukacji - doniesienia z badań Diagnozowanie dzieci na progu szkolnym Terapia logopedyczna a poziom słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym Część III. Nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa procesu edukacji Ewolucja ról i zadań nauczycieli Wychowanie obywatelskie w przedszkolu drogą formowania postaw prospołecznych - planowanie, realizacja zadań oraz efekty edukacyjne "Biel i czerwień", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie analizy wybranych pakietów edukacyjnych Znajomość pojęć z przyrody nieożywionej przez uczniów klasy trzeciej Kształtowanie zdrowego, aktywnego i ekologicznego stylu życia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Część IV. Edukacja otwarta Edukacja ogólnodostępna szansą zaspokajania specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych Strategia oceniania włączającego wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Piecza zastępcza w Polsce - przegląd stanowisk Część V. Kształcenie w szkołach wyższych Ewaluacja i autoewaluacja w urzeczywistnieniu poprawy jakości kształcenia Szkic metodologii dydaktyki obronnej Wybrane czynniki warunkujące sukcesy w studiowaniu studentów Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu Szkolnictwo wyższe wobec problematyki edukacji kobiet Część VI. Różnorodność w edukacji W poszukiwaniu modelowych rozwiązań w badaniach nad edukacją. O modelowym ujęciu relacji szkoły i rodziny Pedagogiczne implikacje różnic indywidualnych uczniów w toku oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych gimnazjum Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej Edukacyjna rola kampanii społecznych w opinii młodych mieszkańców województwa śląskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Kapitał ludzki w edukacji jutra: Kariera zawodowa niezbywalną kategorią kapitału ludzkiego oraz wyzwaniem dla edukacji jutra; Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych; Kompetencje społeczne fundamentem potencjału zawodowego studentów; II. Aspekty oceny i samooceny pracownika: Samoocena osób migrujących zawodowo; Satysfakcja z pracy a gotowość pracowników do uczenia się i rozwoju; Wokół problematyki stresu zawodowego i stylów radzenia sobie ze stresem przez pracowników socjalnych; III. Jakość kształcenia w edukacji wyższej; Aspekty jakości kształcenia w edukacji wyższej; Refleksja w nauczaniu gramatyki praktycznej studentów filologii angielskiej niezbędnym komponentem rozwoju kompetencji metodycznej nauczyciela; IV. Obronność jako forma kształcenia ustawicznego: Wybrane problemy przygotowania ludności do działania w ramach obrony cywilnej; Szkolenie obronne w przygotowaniu kadr systemu bezpieczeństwa państwa; Przygotowanie społeczeństwa do obrony powszechnej w świetle obecnych wyzwań i potrzeb.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: Pola rozważań teoretycznych, badawczych i praktycznych nad edukacją jutra. Cz. I Wiedza i edukacja w społeczeństwie i systemie kształcenia: Zadania edukacji - między indywidualizmem a wspólnotą; Współczesna szkoła wyższa (zmierzch czy rozwój akademickości); Epizodysta naukowy - portret współczesnego nauczyciela akademickiego; Badania w działaniu - kontrowersje semantyczno-metodologiczne; Szkoła jako instytucja badana i badająca - szansą czy barierą edukacji jutra? Cz. II Wiedza w kształceniu i aktywności zawodowej nauczyciela: Dydaktyka szkolna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących; Znaczenie wiedzy ogólnej w systemie profesjonalnej wiedzy nauczyciela; Pasja i zaangażowanie w zawodzie nauczyciela; Wpływ umiejętności zarządzania na profesjonalizm nauczyciela jutra. Cz. III Edukacja zawodowa w egzystencji dorosłego człowieka: Dyskurs przyszłości nie tylko kształcenia zawodowego, ale i edukacji zawodowej; Edukacja jako praca w nowoczesnych organizacjach; Pozytywne i negatywne uwarunkowania procesów edukacji w Akademii Sztuki Wojennej - stan obecny i przesłania na przyszłość; Tożsamość dydaktyki wojskowej; Teoretyczno-praktyczne ujęcie konektywizmu w dydaktyce wojskowej. Cz. IV Wielowymiarowość edukacji wczesnoszkolnej: Próba aplikacji wartości i celów inspirowanych dorobkiem pedagogicznym Celestyny i Elizy Freinetów do programu klas I-III szkoły podstawowej; Pamięć w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Ocenianie kształtujące w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Funkcjonowanie dzieci 6-letnich po roku nauki w opiniach ich rodziców; Edukacja wczesnoszkolna - czy, jak i dlaczego rozmawiać z dziećmi o pracy i aspiracjach zawodowych? Cz. V Szkolne i pozaszkolne możliwości edukacji: Nauczanie - uczenie się chemii a modalność sensoryczna z myślą o edukacji jutra; Style uczenia się, czyli wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk i dotykowiec w tej samej rzeczywistości szkolnej; „Złap bakcyla nauki”, czyli o roli Bydgoskiego Festiwalu Nauki we włączaniu się w proces edukacji; Wymiary edukacji poza ławką szkolną. Cz. VI Cyfrowy świat wyzwaniem dla instytucji edukacyjnych: Cyfrowy świat - szanse i dylematy współczesnej edukacji; Programowanie w edukacji wczesnoszkolnej - założenia a rzeczywistość; Edukacja medialna w podstawie programowej dla I etapu kształcenia; Wybrane aspekty uczenia się z programów multimedialnych. Cz. VII Język a edukacja ucznia-cudzoziemca: Język w edukacji i rozwoju młodego człowieka - relacja pomiędzy aktem mowy a stanem psychologicznym; Działania diagnostyczno-pomocowe wobec uczniów-cudzoziemców w polskiej szkole; Opinie studentów Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie i Uniwersytetu Warmińsk-Mazurskiego w Olsztynie dotyczące przyjmowania uchodźców do Polski. Cz. VIII Wiedza o zdrowiu w życiu człowieka: Ocena wiedzy dorosłych użytkowników forów o zdrowiu na temat żywieniowej prewencji chorób neurodegeneracyjnych - potrzeba edukacji dotyczącej żywienia neuroprotekcyjnego w społeczeństwie polskim; Knowledge of judokas competitors on proper nutrition; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji kobiet w podeszłym wieku. Cz. IX Problemy egzystencji człowieka poza instytucjami edukacyjnymi: Marzenia i potrzeby osób z dysfunkcją wzroku; Rodzina w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka; Piecza zastępcza nad dzieckiem: pomoc - wsparcie - wyzwania; Karać czy nagradzać w kontekście resocjalizacji osadzonych - w paradygmacie naukowego behawioryzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
6. Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne a edukacja jutra: Nieprzemijające wartości szkolnego ruchu krajoznawczo-turystycznego; Arkana kształtowania uczniowskich zainteresowań; Socjoterapia jako pedagogiczna forma zajęć pozalekcyjnych w perspektywie pracy szkoły; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w środowisku szkolnym i pozaszkolnym - komunikat z badań własnych. 7. Możliwości i ograniczenia edukacji medialnej: Edukacja w kulturze rzeczywistej wirtualności; Pozytywne i negatywne znaczenie mass mediów dla środowiska edukacyjnego uczniów; W stronę przyszłej edukacji medialnej; Portale społecznościowe - aspekty edukacyjne; Wirtualne społeczności w dydaktyce akademickiej; Krytyczna edukacja medialna i konsumencka jako współczesne wyzwanie edukacyjne. 8. Ocenianie postępów w nauce uczniów i studentów. Efekty kształcenia, edukacyjna wartość dodana i straty szkolne: Wpływ metod waloryzacyjnych na efektywność nauczania języka polskiego w gimnazjum; Zastosowanie edukacyjnej wartości dodanej do oceny efektywności nauczania; Proces kształcenia w szkole wyższej w opinii studentów pedagogiki szkół niepaństwowych; Zaniedbane obszary edukacji a wyzwania współczesnej rzeczywistości; Mierzenie wyników kształcenia; Ocenianie uczniów z wychowanie fizycznego - polemiki i kontrowersje. 9. Nauczyciele edukacji jutra: Uwarunkowania rozwoju zawodowego współczesnego nauczyciela; O istocie; strukturach i funkcjach ciągów pytań i poleceń nauczyciela; Oczekiwania i wymagania nauczyciela, czyli o refleksji w rozmowie z dzieckiem; Rzut oka wstecz wobec edukacji jutra; Między sukcesem a porażką - przestrzeń nauczycielskiego działania (z pespektywy nauczycieli emerytów); Ocenianie kryterialne studenckich esejów pedagogicznych; Wpływ autorefleksji na proces adaptacji nauczyciela akademickiego; Autorefleksje studentów nad edukacją szkolną w perspektywie stawania się nauczycielem; Nauczyciele w szkole jutra; Obecność i rola nauczyciela w wieloznacznej przestrzeni mikro- i makroedukacyjnej; Jak kształcić nauczycieli edukacji jutra. 10. Aktualne i perspektywistyczne problemy edukacji prozawodowej i zawodowej. Ciągłość i zmiana: Humanizacyjne i cywilizacyjne problemy edukacji jutra (na przykładzie edukacji zawodowej); Trudności występujące w procesie studiowania w systemie niestacjonarnym a rok studiów; Style studiowania w aspekcie edukacyjnych osiągnięć studentów uczelni technicznych; Funkcjonowanie młodych kobiet na rynku pracy - ciągłość i zmiana; Rola edukacji w kształtowaniu kompetencji kluczowych w zakresie przedsiębiorczości ; Edukacja w dyskursie o nowy model więzienia resocjalizującego na przykładzie Polski; Czech i Niemiec; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów w kontekście ich stałych indywidualnych cech osobowości. 11. Kultura fizyczna (wychowanie fizyczne, sport, rekreacja, turystyka i krajoznawstwo) w szkole jutra, jej korzenie, dzisiejsza pozycja, wyzwania na przyszłość: Próba oceny systemu wychowania fizycznego w Polsce; Wycieczki szkolne efektywną formą zajęć pozaszkolnych; System oceny stron internetowych poświęconych turystyce na przykładzie wybranych miejsc turystycznych w Polsce; Dewiza "w zdrowym ciele zdrowy duch" z perspektywy pedagogiki jutra; Koncepcje wartości ciała w perspektywie akademickiego wychowania fizycznego w Polsce; Krajoznawstwo szansą na poniesienie efektywności działalności wychowawczej i dydaktycznej szkoły; "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji; Wychowanie fizyczne w szkole jutra (I i II etap edukacyjny); Problemy edukacji studentów AWF we Wrocławiu z zakresu turystyki i rekreacji; Rola wychowania fizycznego i sportu w kształtowaniu postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia polonii mandżurskiej; Edukacyjny efekt informacji zwrotnej stosowanej podczas zajęć z wychowania fizycznego. Przegląd badań; Wartość gry a edukacja jutra. 12. Europejski obszar szkolnictwa wyższego: Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego Polsce; Imię a tożsamość. Dyskurs i analiza dyskursu na podstawie analizy narracji studentów wyjeżdżających na uczelnie zagraniczne; Wyższe szkoły niepaństwowe w Polsce na przełomie wieków: burza po kontroli NIK-u w 2000 r.; Kanon użytecznej wiedzy i umiejętności absolwenta szkoły wyższej (na przykładzie studiów pedagogicznych); Uczelnie niepubliczne (nie)kłopotliwym elementem systemu szkolnictwa wyższego; Uczelnie wyższe w kształceniu ustawicznym osób w wieku powyżej 50 lat; system niepaństwowej szkoły wyższej w kontekście wzajemnego oddziaływania tendencji lokalnych i globalizacyjnych; Edukacja poprzez percepcję zakopiańskiego krajobrazu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (12 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały z Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Jagiellońskiego / Uniwersytet Jagielloński ; Nr 14)
Cz.1 Oczekiwania. Cz.2 Oferty uczelni. Cz.3 Oferty bibliotek. 1. Konferencja Instytutu INIB UJ 2002: organizator dr hab. Maria Kocójowa /Uniwersytet Jagielloński. 2. Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wielkie postaci Zagłębia / rada red. Kazimierz Denek, Wojciech Kojs, Jarzy Kopel ; sekretarz Ewa Kraus)
1. Patronaty; 2. Listy gratulacyjne; 3. Artykuły: "Zmiana" (change) i "wzmacnianie" (strengthening) - słowa - klucze współczesnych reform szkolnych; Myśli profesora Czesława Kupisiewicza o reformowaniu edukacji; Szkoła wobec wyzwań ponowoczesności; Myśli i tworzenia psychologiczne w twórczości pedagogicznej profesora zwyczajnego doktora habilitowanego Czesława Kupisiewicza; Uniwersytet i jego uwarunkowania; Zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce w okresie transformacji systemowej; Profesor Czesław Kupisiewicz - Człowiek wielowymiarowy; Edukacja moralna jako priorytet. Ujęcie etyki troski; Mapa pamięci. W poszukiwaniu źródeł naukowej tożsamości; O edukacji i jej priorytetach - zarys zagadnienia; Profesor Czesław Kupisiewicz spostrzegany z bliska, czyli szkic do portretu Jubilata; Wpływ dzieła pedagogicznego Profesora Czesława Kupisiewicza na rozwój czeskiej pedagogiki; Style i strategie poznawcze jako problem psychodydaktyki; Priorytety rozwoju edukacji i szkoły; O biografistyce pedagogicznej na kanwie projektu "Słownika Współczesnych Pedagogów" Czesława Kupisiewicza; Założenia współczesnej edukacji a kompetencje nauczycieli; Pulsujące świadectwo pasji; Moje osiemdzieciopięciolecie. 4. Wywiad. 5 Suplement. 6. Wykaz publikacji Prof. Czesława Kupisiewicza; 7. Jubileusz w obiektywie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uniwersytet i elity. Teoretyczne podstawy analiz. 1. Socjologiczne interpretacje edukacji. 2. Elita i elitarność jako kategorie tematyczne. 3. Ideał człowieka wykształconego. Część II: Uniwersytet we współczesnym społeczeństwie. 1. Trzy koncepcje uniwersytetu. 2. Społeczne funkcje uniwersytetu. 3. Dylematy rozwoju współczesnej edukacji uniwersyteckiej. Część III: Edukacja uniwersytecka i kształcenie elit - studia przypadków. 1. Uniwerstet Harvarda. 2. Uniwerstet w Oksfordzie. 3. Uniwerstet w Tokio - "Todai". 4. Uniwerstet im. Ruprechta Karola w Heidelbergu. 5. Uniwerstet w Kapsztadzie. 6. Uniwerstet w Buenos Aires.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Szanse i zagrożenia wynikające z nowej ustawy o szkolnictwie wyższym z dnia 27 lipca 2005 roku, Uwarunkowania i założenia przemian edukacyjnych w XXI wieku, Jedność w różnorodności-szkolnictwo wyższe w Unii Europejskiej, Wyzwania dla polskiej szkoły w kontekście europejskiego rynku pracy, Kształcenie i kariera pedagogów we Francji, Praca, kariera i studia w organizacjach nowego typu, Rola mentora jako osoby przygotowujacej do wykonywania zawodu, Jak znaleźć swój port-czyli o planowaniu kariery zawodowej, Profil absolwenta uczelni wyższej (wyniki badań), Wyuczona bezradność z perspektywy współczesnego rynku pracy, Internetowy serwis pracy jako dynamiczna platforma wymiany informacji, Realizacja,przez samorząd województwa śląskiego,zadań z zakresu promowania zatrudnienia wśród młodzieży,przy udziale europejskiego funduszu społecznego, Organizacje studenckie-drogą do kariery, Teraźniejszość i przyszłość dydaktyki, Edukacja dla aktywności.Kształcenie ciągłe jako edukacyjny wymiar zmian społecznych, Zagrożenia społeczne i ich edukacyjne implikacje, Nauczyciel w nowej rzeczywistości społecznej, Rola technologii informacyjnej w przemianach edukacyjnych w kontekście społeczeństwa informacyjnego, Doskonalenie nauczycieli-glos instrumentem kreowania własnego wizerunku i narzędziem pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 515)
1. Edukacja a gospodarka i oszczędności prywatne, 2. Podstawowe założenia koncepcji edukacyjnych kont osobistych: prymat innowacyjności brytyjskiej, 3. Omówienie wyników raportu badawczego DfES dotyczącego oceny działania brytyjskiego systemu EKO, 4. Eksperymentalny program EKO w Pensylwanii (USA)-1999 r., 5. Projekt EKO dla pracowników instytucji rządu federalnego w USA (1999-2001), 6. Projekt wprowadzenia EKO w Szwecji: raport komisarza rządu szwedzkiego z grudnia 2000 r., 7. Koncepcja edukacyjnych kont osobistych w świetle opinii polskich "interesariuszy" EKO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Priorytetowe znaczenie dydaktyki w projektowaniu sytuacji edukacyjnych, Cz. II Kształcenie zawodowe - szkolnictwo wyższe - "dziedziny zaniedbane"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Struktury organizacyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Struktury decyzyjne zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; System finansowania szkolnictwa wyższego a efektywność funkcjonowania zachodnioeuropejskich instytucji akademickich; Wpływ struktury kadrowej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Wpływ struktury informacyjnej instytucji akademickiej na efektywność jej funkcjonowania; Struktury kontrolne w zachodnioeuropejskich instytucjach akademickich - wpływ na efektywność i jakość kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej