Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
Forma i typ
Książki
(22)
Publikacje naukowe
(6)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(18)
Czytelnia
(19)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bodo Monika
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Christ Magdalena
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Draus Jan
(1)
Dyczek-Formanek Elfryda
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forma Paulina
(1)
Furmanek Waldemar (1945- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Górecka Halina
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jakubowska Agnieszka
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kaute Wojciech
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordel Piotr
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kotowska Katarzyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzysztofiak Piotr
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Laszczak Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lorens Artur
(1)
Lukas Marek
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marasek Borys
(1)
Marszałek Aleksandra
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Moroń Ewelina
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Obrycka Anita
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Piątek Teresa
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Putkiewicz-Aleksandrowicz Joanna
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Rogalski Eugeniusz
(1)
Rongies Witold
(1)
Ruszkowski Jacek M
(1)
Rutkowski Paweł
(1)
Serafin Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Szkolnictwo specjalne
(15)
Szkolnictwo
(9)
Pedagogika specjalna
(8)
Oświata
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika
(4)
Wychowanie
(4)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Opieka społeczna
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Samobójstwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Zachowanie
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Cele wychowania
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyganie
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Informacja
(1)
Informatyka
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie na odległość
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Multimedia
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1801-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(3)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Artykuły
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Doświadczenia i tradycje kształcenia Głuchych 1.Język migowy w edukacji dzieci głuchych – ujęcie historyczne 2.Historia i doświadczenia kształcenia niesłyszących w Łodzi Część II. Tożsamość społeczno-kulturowa Głuchych 1.Głusi – edukacja a emancypacja 2.Paradygmaty tożsamości u g/Głuchych: przegląd wybranych koncepcji 3.Perspektywa temporalna a zasoby osobowe u głuchych/Głuchych w fazie wyłaniającej się dorosłości Część III. Współczesne wyzwania edukacji niesłyszących 1.Jak pisać teksty adresowe do głuchych Polaków? – Efektywnie. Transformacje językowe i typograficzne instrukcji w dostosowanych arkuszach egzaminacyjnych P7 części humanistycznej po III klasie gimnazjum (2012-2014) 2.Metoda audytywno-werbalna w pracy z dziećmi z wadą słuchu 3.Głusi na uczelniach wyższych w Polsce 4.Edukacja dziecka głuchego z perspektywy słyszących rodziców – co jej sprzyja, a co ją ogranicza? Ujęcie psychologiczne 5.Wpływ wieku w momencie operacji wszczepienia implantu ślimakowego na osiągnięcia szkolne dzieci z niedosłuchem prelingwalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Ekonomia i Humanistyka ; Vol I nr 3/2000)
Światopogląd - polityka - szkoła wyższa; Charakterystyka ogólna opieki; Zarządzanie marketingowe jako realizacja rynkowej opcji rozwoju firmy; Innowacyjność usług; Realizacja strategii rozwojowej poprzez inwestycje; Zespoły we współczesnym przedsiębiorstwie; Wzrost przedsiębiorstwa według modelu SOC; Specjalne strefy ekonomiczne narzędziem restrukturyzacji gospodarczej regionów; Opodatkowanie dochodu a aktywność gospodarcza przedsiębiorstw; Przemiany polskiego rynku nowych samochodów pod koniec lat 90-tych XX w.; Charakter prawny umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiek XIX - początek cywilizacji przemysłowej 2. Systemy szkolne w XIX wieku 3. Rozwój nauk pedagogicznych w XIX wieku 4. Polska oświata pod zaborami 5. Polska myśl pedagogiczna w dobie rozbiorów 6. Wielka wojna i jej skutki 7. Świat między wojnami 8. Idee i wychowanie 9. Powojenne przyspieszenie 10. Opieka nad dzieckiem 11. Szkolnictwo 12. Szkolnictwo specjalne 13. Oświata dorosłych 14. Sport i rekreacja 15. Współczesne koncepcje pedagogiczne 16. Polska wobec wyzwań XX wieku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. : 1. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego; 2. Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkach niepublicznych; 3. Organizacja pracy Szkoły publicznej i niepublicznej; 4. Nauczyciele w kształceniu specjalnym i integracyjnym; 5. Organy kontroli i ich uprawnienia; 6. Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze jako forma spełniania obowiązku szkolnego i obowiązku nauki przez dzieci i młodzież z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim; Cz. II.: 1. Nowe rozwiązania organizacyjne służące wyrównywaniu szans edukacyjnych; 2. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; 3. System oświaty a wczesne wspomaganie rozwoju dziecka; 4. Proces tworzenia i zatwierdzania projektu pilotażowego programu rządowego WWKSC; 5. Realizacja pilotażu programu rządowego WWKSC; 6. Realizacja zadań wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w środowisku lokalnym; 7. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w krajach Unii Europejskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 1.)
Jak makropolityka oświatowa niszczy polską edukację; Mała szkoła - charakterystyka kategorii; Mała szkoła - czy zawsze lepsza w osiąganych wynikach? (zarys studium literaturowego); Mała/duża, dobra/zła. Szkoła w perspektywie XXI wieku; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole; Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej; Szkoły demokratyczne w Polsce i na świecie. Perspektywa teoretyczno-praktyczna; Od uspołecznienia do prywatyzacji - dwa nurty opinii na temat przekazywania przez samorząd lokalny szkół innym podmiotom; „Szkoła mała i normalna” - współczesne koncepcje edukacyjne widziane poprzez pryzmat alternatywnych doświadczeń z przeszłości; Hi, keefak/keefik, cava? Specyfika libańskiego systemu edukacyjnego; Nauczyciel w klasie łączonej: kim być i jak nauczać? Czyli czego uczą się studenci - praktykanci na temat nauczania zróżnicowanego w klasach łączonych; Obciążenia zawodowe nauczycieli szkół wiejskich; Školske vzdelavanie romskych deti a mladeže - zakladne problemy a systemove riešenia na slovensku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Osoba z głębokim upośledzeniem umysłowym- symptomatologia i etiologia; 2. Rewalidacja i edukacja uczniów głęboko upośledzonych umysłowo; 3. Metodologiczne podstawy badań; 4. Struktura organizacyjno-prawna zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w badanych placówkach a rozwój psychomotoryczny osób głęboko upośledzonych umysłowo; 5. Specyficzne warunki rozwoju psychofizycznego i somatycznego uczniów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wpływające na efektywność prowadzonej edukacji; 6. Analiza indywidualnych przypadków; 7. Wnioski i uogólnienia wynikające z badań. Zarys modelu zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Udział środowiska lokalnego w rewalidacji i edukacji specjalnej - w stronę społecznego modelu rewalidacji. Udział środowiska lokalnego w rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych; Nie izolować, ale czy integrować?; Bariery i zagrożenia integracji osób niepełnosprawnych; Wspólnoty Muminków jedną z szans społecznej integracji; Stosunek do niepełnosprawności dzieci pełnosprawnych uczęszczających do przedszkola integracyjnego; Potrzeba rozwijania asertywności u wychowanków grup integracyjnych; W stronę środowiska lokalnego. Ośrodek opiekuńczy dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym; Wykorzystanie Kwestionariusza Wsparcia Społecznego w badaniu osób niepełnosprawnych; Pomoc rodzino w przezwyciężaniu problemów związanych z niepełnosprawnością dziecka; Społeczne wsparcie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Wsparcie społeczne osób z głębszą niepełnosprawnością umysłową i ich rodzin; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z astmą oskrzelową i alergią oraz ich rodzin; Wspierająca rola wybranych stowarzyszeń rodziców dzieci niepełnosprawnych; Koła pomocy dzieciom i młodzieży z cukrzycą jako grupa wsparcia; Sytuacja społeczna osób z niepełnosprawnością w świetle opinii studentów pedagogiki. Część II: Aktualne problemy resocjalizacji i rewalidacji. Analiza zachowania nieletnich w czasie rozprawy sądowej; Atmosfera wychowawcza w interwencyjnym schronisku dla nieletnich; Problem narkomanii w opinii młodzieży; Asertywność a zaburzenia zachowania młodzieży zagrożonej patologią społeczną; Stopień sprawności fizycznej a nasilenie potrzeb psychicznych u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Możliwości dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD) w organizacji schematu ciała i orientacji przestrzennej; Poczucie osamotnienia i poziom lęku u młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym; Z badań nad sugestywnością osób z upośledzeniem umysłowym; Determinanty rozwoju sprawności fizycznej dzieci z upośledzeniem umysłowym; Rehabilitacja psychiczna niewidomych i słabo widzących uczniów klas maturalnych jako element przygotowania do trudnych sytuacji egzaminacyjnych; Możliwości edukacyjne dzieci niewidomych - w opinii ich rodziców; Kształtowanie podstawowych pojęć geometrycznych w nauczaniu dzieci niewidomych; Z badań nad samooceną młodzieży z bocznym skrzywieniem kręgosłupa, leczonej operacyjnie; Preferencja wartości osób przewlekle chorych - w świetle badań empirycznych; Teatroterapia jako forma pracy z osobami niepełnosprawnymi; Diagnoza dysleksji - jej psychospołeczne konsekwencje; Pomoc terapeutyczna dziecku dyslektycznemu; Wybrane uwarunkowania niskiego poczucia własnej wartości uczniów dyslektycznych; Syndrom Deficytu Uwagi i Nadruchliwości u uczniów klas V.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I W poszukiwaniu podstaw pedagogiki: Pluralizm w edukacji, realia i prognoza; Pedagogika emancypacyjna - szanse i bariery; Wiedza generatywna - nowy paradygmat rozwoju człowieka; Współczesne kierunki pedagogiczne a postęp w edukacji. Spojrzenie z perspektywy aksjologicznej; Manipulowanie wartościami w reformie edukacji; Aspekty komunikacji językowej i artystycznej w świetle programów, teorii i praktyki pedagogicznej; Kształcenie konstruktywistyczne we współczesnej szkole - nadzieje i możliwości; Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej. Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki; Wpływ Nowego Wychowania na edukację w Polsce międzywojennej (historyczne inspiracje dla współczesności); Miejsce i rola edukacji regionalnej w procesie przemian eduakcyjnych; Aktualne problemy pedagogiki specjalnej w Polsce. Część II. Rola nauczyciela w edukacji; Nauczyciel wobec wyzwań współczesnej edukacji; Ustawiczny rozwój zawodowy nauczycieli w krajach Unii Europejskiej - spojrzenie wieloaspektowe; Kształtowanie świadomosci metodologicznej studentów pedagogiki; Wykorzystanie metody Marii Montessori we współczesności; Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej jako współtwórca sukcesu językowego dziecka; Nowatorstwo i innowacje w pracy nauczycieli w świetle najnowszych badań; Formowanie twórczej osoby pedagoga poprzez samorozwój i samokształcenie; Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli a jakość pracy szkoły (na przykładzie szkoły Podstawowej nr 4 im. Henryka Sienkiewicza w Grajewie); Wprowadzanie zmian programowych na przykładzie autorskiego programu "Edukacja regionalna w klasach I-III"; Odwołanie się do tradycji wojskowej innowacją w wychowaniu młodzieży z niepowodzeniami szkolno-społecznymi w dobie kultury postmodernistycznej we Francji; Intelektualne uwarunkowania odbioru i tworzenia tesktów humorystycznych u nauczycieli; Nauczanie kryminalistyki w Niepaństwowej Wyższej Szkole Pedagogicznej w Białymstoku; Reformowanie uniwersytetów jako ośrodków oświaty w procesie integracji europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; Tom 3)
1. Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich: Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech; Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną- z doświadczeń krajów zachodnich; Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech; Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji; Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej; Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej; 2. Polski system kształcenia specjalnego- orientacje teoretyczno-badawcze: Pedagogika specjalna przy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów); Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne; Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce; Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce- analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań; 3. Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce: Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych wychowawczo rodziców); Rola prawa w systemie wsparcia społecznego; Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Szkolnictwo zawodowe w laatch 1973-1903: 1. szkoły zawodowe szczebkla ponadpodstawowego (pełne i niepełne średnie). 2.Szkoły zawodowe policealne. 3.szkoły zawodowe pomaturalne. 4.Szkoły artystyczne jako specyficzny typ szkolnictwa zawodowego. 5. Baza lokalowa i liczba absolwentów. 6.Programy kształcenia i wychowania. 7.Podsumowanie. II.Szkolnictwo specjalne w latach 1973-1993: 1.Założenia organizacyjne kształcenia specjalnego. 2. Baza lokalowa i liczba uczniów. 3.Programy kształcenia i wychowania. 4.Podsumowanie. III. Szkolnictwo wyższe w latach 1973-1993: 1.Wyższe szkolnictwo cywilne. 2.Wyższe szkolnictwo wojskowe. 3.Specyficzne formy kształcenia na poziomie wyższym.: 3.1.Studia przemienne. 3.2.Studia indywidualne.4. Studia dla pracujacych. 5. Studia podyplomowe. 6. Kształcenie kadr naukowych. 7. Baza lokalowa i liczba studentów. 8.Programy kształcenia i wychowania. 9.Działalność naukowo-badawcza. 10.Podzumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej