Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(88)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(81)
Czasopisma
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(49)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(50)
Czytelnia
(78)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(17)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(6)
Białoszewski Dariusz
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Korabiewska Izabela
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Lewandowska Monika
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Rongies Witold
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wołoszyn Stefan
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Czopek Jakub
(2)
Czyż Stanisław
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Dusza Bożena
(2)
Furman Joanna
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Guła-Kubiszewska Halina
(2)
Hallada Marek
(2)
Hessen Sergiusz (1887-1950)
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kocór Maria
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Krajewska Anna
(2)
Krajewski Mirosław
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Machnio Dominika
(2)
Majewski Tomasz
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Morańska Danuta (1963- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Starościak Wojciech
(2)
Urych Ilona
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wilczyńska Sylwia
(2)
Wrońska Marta
(2)
Zieleńczyk Adam (1880-1943)
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartnicka Kalina
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błachnio Aleksandra
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Cholewiński Mirosław
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrobot Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(90)
Temat
Szkolnictwo
(59)
Wychowanie
(52)
Pedagogika
(29)
Nauczyciele
(21)
Kształcenie
(19)
Oświata
(16)
Szkolnictwo wyższe
(15)
Uczniowie
(13)
Młodzież
(12)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dziecko
(10)
Nauczanie
(10)
Rodzina
(9)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Studenci
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Zmiana społeczna
(6)
Rodzice
(5)
Wychowanie do wartości
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Szkolnictwo specjalne
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Agresywność
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dyslekcja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Historia wychowania
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Samokształcenie
(3)
Socjalizacja
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kobieta
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Ludzie starzy w rodzinie
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Organizacja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Płeć
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Adopcja
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1901-
(6)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(2)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Kultura w procesie edukacji; 2. Pedagogiczny wymiar edukacji teatralnej; 3. Założenia metodologiczne prezentowanych eksplikacji; 4. Edukacja teatralna w szkole w świetle własnych badań empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 4 (39)/2003)
1. Egzaminy zewnętrzne w polskim systemie oświaty, 2. Edukacja w Europie - standardy oceniania, 3. Jak badać jakość pracy szkoły?, 4. Istota i modele wychowania w świetle racjonalności adaptacyjnej i emancypacyjnej, 5. Tożsamość jednostki a nabywanie wyobrażeń o rolach społecznych, 6. Wykorzystanie aktywnych metod i technik nauczania we współczesnej dydaktyce, 7. Metoda projektów w edukacji wyższej. Podejmowanie odpowiedzialności za uczenie się, 8. Metody gier dydaktycznych a techniki darmowe, 9. Warunki skuteczności kar w wychowaniu, 10. Wybrane typologie postaw rodzicielskich na przykładzie zachowań bohaterów baśni, 11. Terapeutyczna funkcja książki w pedagogice specjalnej, 12. W poszukiwaniu złotego środka...Próby realizacji wychowania przez sztukę w galeriach sztuki współczesnej, 13. Działalność państwa w zakresie opieki nad dzieckiem opuszczonym w międzywojennej Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu samodzielności: Problem samodzielności myślenia i działania; Struktura i problem w procesie kształcenia; Wiadomości, wiedza i działanie; Proces samokształcenia. 2. Od rozumu do mądrości: Homo sapiens - podmiot edukacji szkolnej; O kulturze pedagogicznej; Kształcenie przez całe życie. 3. Od heteronomii do autonomii: Autonomia człowieka jako cel i szansa edukacyjna; Edukacja intelektualna a rozwój osobowości; Jedność osobowości a wielostronność wychowania; Problem wielostronności w nauczaniu literatury. 4. Inne drogi wychowania: Warunki reformowania wychowawczej szkoły; O koncepcji wychowania zdrowotnego; Praca a inne formy działalności człowieka; Wychowawcza funkcja podręcznika szkolnego; Wychowawcze wartości pracy grupowej. 5. Nauczyciel czy wychowawca: Problem osobowości nauczyciela; O twórczości nauczycielskiej; Nowe tendencje w kształceniu nauczycieli; Doskonalenia nauczycieli czy doskonalenie szkół. 6. Ku szkole nowoczesnej: Funkcje szkoły i ich pzremiany6; Poczynania innowacyjne w systemie szkolnym; Szkoła jako przedmiot badań porównawczych; Nauki o wychowaniu a system edukacji narodowej; Nowy wariant reformy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowanie do wartości. 2. W poszukiwaniu godnych uznania oddziaływań wychowawczych w szkole. 3. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania. 4. W sprawie trudności wychowawczych. 5. Wychowanie w rodzinie i na styku nauczyciele-rodzice. 6. O wychowaniu akademickim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjologia edukacji jako dyscyplina naukowa. 2. Wybrane elementy systemu społecznego. 3. System edukacyjny. 4. Pojęcie osobowości społecznej w socjologii edukacji. 5. Teoria postawy w aspekcie socjologii edukacji. 6. Socjalizacja a edukacja. 7. Kultura a edukacja. 8. Rodzina jako pierwotne środowisko edukacyjno-wychowawcze.9. Grupy rówieśnicze. 10. System szkolny. 11. Dylematy współczesnej edukacji. 12. Dewiacja społeczna w aspekcie edukacji. 13. Procedura badań socjologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (7 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 3)
1. Tożsamość wychowawcy, 2. W cieniu włąsnej wiedzy - między pewnośćią a bezradnością wychowawcy, 3. Język o wychowaniu - rzecz o tym, co się dzieje w klasie szkolnej?, 4. Nieprzypadkowe spotkania, czyli o rozmowie w wychowaniu, 5. "Stań na ramionach gigantów" czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, 6. "Co wygrałem, co przegrałem, a co diabli wzięli". Z doświadczeń wychowawców klasy, 7. Ocena z zachowania - sens czy bezsens?, 8. Ukryty program wychowania, 9. Ometkowane serce szkoły. O tym, jak widać w szkole ślady wielkich korporacji w przestrzeniu uczniowskiej i co one znaczą, 10. Mocne i słabe strony wychowania w szkole. (Nie)prześmiewcze reflekscje długoletniego praktyka, 11. Czy literatura piękna przydaje się jeszcze w wychowaniu? Z perspektywy dydaktyka literatury, 12. Czy literatura piękna przyda(je) się jeszcze wychowaniu. Z doświadczeń nauczyciela polonisty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarys kształcenia nauczycieli rysunku w latach 1918-1939; 2. Kształcenie nauczycieli rysunku w latach 1944-1961; 3. Kształcenie nauczycieli wychowania plastycznego w latach 1961-1973; 4. Kształcenie nauczycieli plastyki w latach 1973-1989
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Działanie, a nie "edukacja"; 2. Mit "uczenia się"; 3. Szkoły aktywnych ludzi przeciwko szkołom edukatorów; 4. Zasoby przydatne aktywnym ludziom; 5. Więcej zasobów dla ludzi aktywnych; 6. Pomysły związane ze sportem; 7. Aktywni ludzie i ich nauczyciele; 8. Jeszcze o nauczycielach przy pracy; 9. Prawdziwy autorytet nauczycieli; 10. O naturze ludzkiej; 11. Jedna z najlepszych szkół; 12. Klęska reformy oświaty; 13. Po co są szkoły?; 14. Czego muszą nauczyć wszystkie szkoły?; 15. Posłuszni oprawcy; 16. Przekształcić szkoły w szkoły; 17. Po co w ogóle nauczać? Reformatorzy systemu edukacji; 18. Czy mamy jakieś szanse?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paideia grecka: Homer i Hezjod - początki greckiej paidei; Wychowanie spartańskie; Spór o nauczalność cnoty - sofiści i Sokrates; Platon - wychowanie społeczno-polityczne; Arystoteles - wychowanie jako droga do szczęścia; Isokrates - kultura humanistyczna. 2. Szkoła i wychowanie w starożytnym Rzymie; 3. Szkoła i wychowanie w pierwszych wiekach chrześcijańskich; 4. Szkolnictwo wczesnego średniowiecza; 5. Renesans karoliński; 6. Powstanie i rozwój uniwersytetów; 7. Szkoła i wychowanie w okresie renesansu; 8. Reforma protestancka a szkolnictwo; 9. Szkoła i wychowanie katolickie w XVI-XVII w.; 10. Rewolucja naukowa XVII w.; 11. W poszukiwaniu metody nauczania: Wolfgang Ratke; Jan Amos Komeński; John Locke. 12. Szkolnictwo francuskie w XVII w.; 13. Szkolnictwo niemieckie w XVII w.; 14. Szkoła i wychowanie w wieku oświecenia: Jean-Jacques Rousseau; Filantropiści niemieccy. 15. Reforma szkolnictwa polskiego w XVIII w. - Komisja Edukacji Narodowej (1773-1794); 16. Szkoła i wychowanie w dobie romantyzmu i rewolucji przemysłowej: Johann Heinrich Pestalozzi; Friedrich Wilhelm Fröbel; Johann Friedrich Herbart; Szkoły monitorialne w Anglii; Św. Jan Bosko. 17. Pedagogika okresu pozytywizmu; 18. Szkolnictwo polskie w okresie zaborów (1795-1918): Czasy Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego; Okres międzypowstaniowy; Reforma szkolna Aleksandra Wielopolskiego; Rusyfikacja szkolnictwa po powstaniu styczniowym; Polityka germanizacyjna w zaborze pruskim; Autonomia szkolna w Galicji. 19. Ruch reformy pedagogicznej - Nowa Szkoła i Nowe Wychowanie: John Dewey; Georg Kerschensteiner; Mria Montessori; Adolphe Ferriere; Eduardo Claparede; Vide Decroly; Michael Devaud; Janusz Korczak. 20. Pedagogika i wychowanie między kolektywizmem a personalizmem: Anton Seimionowicz Makarenko; Celestyn Freinet; Jaques Maritain. 21.Szkolnictwo polskie w XX wieku: Okres międzywojenny (1918-1939); Lata II wojny światowej; Okres Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej (1945-1989); Pierwsze lata III Rzeczpospolitej. 22. Współczesne teorie i nurty wychowania: Nurt neo-illumenistyczny; Nurt radykalno-emancypacyjny; Pedagogika waldorfska; Pedagogika kultury; Pedagogika humanistyczna; Antypedagogika; Pedagogika postmodernistyczna; Pedagogika personalistyczna; Chrześcijańska pedagogika personalistyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Starożytność: podstawy europejskich tradycji edukacyjnych, 2. Średniowiecze, 3. Edukacja w Europie czasów nowożytnych: XIV-XVIII w., 4. Myśl pedagogiczna XVII i XVIII w., 5. Reforma edukacji w Polsce w XVII w., 6. Uczelnie wyższe. Uniwersytety, 7. Wychowanie w czasach najnowszych (XIX-XX): Europa, 8. Szkoła i wychowanie na ziemiach polskich w XIX-XX w.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, metody i zadania pedagogiki porównawczej, 2. Koncepcje wychowania we współczesnych nurtach pedagogicznych, 3. Rola nauczyciela i wychowawcy w świetle współczesnych teorii pedagogicznych, 4. Wychowanie a terapia w świetle współczesnych nurtów pedagogicznych, 5. Wartości trwałe we współczesnych koncepcjach pedagogicznych, 6. Alternatywa dla nurtów alternatywnych - koncepcja o. A Cencini'ego, 7. Zadania edukacji w świetle raportu UNESCO, 8. Program współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji, 9. Systemy oświatowe - wychowanie początkowe i podstawowe, 10. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 11. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 12. Kształcenie dorosłych i kształcenie na odległość,13.Reforma oświatowa w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie zielonych szków dla poslkiej edukacji, 2. Metodologiczne podstawy pracy, 3. Wyniki przeprowadzonych badań, 4. Analiza otrzymanych wyników badań, 5. Zielone szkoły jako element systemu wychowania fizycznego w świelte wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolnictwo i pedagogika w krajach europejskich; Organizacja wychowania publicznego, Eksperyment pedagogiczny Roberta Owena, Działalność i poglądy pedagogiczne J.H. Pestalozziego, Metoda ogródków dziecięcych Fryderyka Froebla, Poglądy pedagogiczne Fryderyka A. Diesterwega, Szkolnictwo niemiecki w 2 o. XIX stulecia, Poglądy pedagogiczne J.F. Hernarta, Rosyjskie ustawy szkolne w XIX stuleciu, Eksperyment wychowawczy i poglądy pedagogiczne Lwa Tołstoja, Poglądy pedagogiczne K. Uszyńskiego, Filozoficzne podstawy pedagogiki epoki pozytywizmu, Etyka wolności i utylitaryzmu J.S. Milla, Poglądy pedagogiczne Herberta Spencera, Społeczno-pedagogiczne podstawy programu wychowania socjalistycznego, Społeczne podstawy katolickiej doktryny wychowawczej, Proklamowanie nowożytnych igrzysk olimpijskich. Szkolnictwo i pedagogika na ziemiach polskich; Działalność oświatowa Izby Edukacji Publicznej, Edwarda Czarneckiego Rozprawa o nauczycielu, Stanisław Staszic o edukacji publicznej, Jędrzej Śniadecki o wychowaniu dzieci w wieku szkolnym, Towarzystwa Filomatów, Poglądy pedagogiczne Bronisława F. Trentowskiego, Karol Libelt o wychowaniu patriotycznym, Ewaryst Estkowski i jego stanowisko pedagogiczne, Józef Dietl o polityce edukacyjnej i o szkolnictwie w Galicji, Ustawa z 1862 r. o wychowaniu publicznym w Królestwie Polskim, Polityka oświatowa caratu w Królestwie Polskim: raport ministra, Program pedagogiczny pozytywizmu warszawskiego, Dążenia emancypacyjne kobiet - walka o średnie i wyższe wykształcenie, Poglądy i stanowisko pedagogiczne Jana Władysława Dawida, Stanowisko pedagogiczne Stanisława Karpowicza, Polityczny i oświatowy program partii Proletariat, Wokół strajku szkolnego z 1905 r., Jak pojmować wychowanie narodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesna samowiedza historii wychowania, Nowa nauka o dziecku - pedologia, Nowoczesne pojęcia o dzieciach w ujęciu Alfreda Bineta, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Johna Deweya, Stanowisko i poglądy pedagogiczne Jerzego Kerschensteinera, Koncepcja wychowania funkcjonalnego Edwarda Claperede'a, Metoda Marii Montessori, Metoda Owidiusza Decroly'ego, Zasady Daltońskiego Planu Laboratyjego, Zakład wychowawczy Aleksandra Sutherlanda Neilla w Summerhill, Postawa pedagogiczna Janusza Korczaka, Szkoła twórcza w Polsce, Nowoczesna szkoła francuska - technik Celestyna Freineta, Skauting i wychowanie harcerskie, Włodzimierz Lenin o wychowaniu , Pedagogiczna autobiografia Stanisława Szackiego, Stanowisko pedagogiczne Antoniego Makarenki, "Pedagogika serca" Wasyla Suchomlińskiego, Jean Piaget o sądach moralnych dzieci, Psychologiczna teoria wychowania Stefana Baleya, Psychologiczne podstawy wychowania w ujęciu Stefana Szumana, Pedagogika sportu Pierr'a de Coubertina i edukacja olimpijska, Ku teorii wychowania państwowego, Bertrand Russell wobec zagadnień pedagogiki epoki, Rudolf Steiner i szkoły waldorfskie, Nowe wychowanie w retrospekcji, Psychoanaliza i pedagogika psychoanalityczna, Psychologia indywidualna w wychowaniu, "Osiem stadiów w życiu człowieka" Erika Eriksona, Utopie społeczni-pedagogiczne Ericha Fromma, Stanowisko socjologizmu pedagogicznego: Emil Durkheim o wychowaniu, Socjologiczna teoria wychowania Floriana Znanieckiego, Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, Politechniczna szkoła pracy przemysłowej Pawła Błońskiego, Koncepcja ogólnokształcącej społecznej szkoły twórczej Władysława Spasowskiego, Koncepcje Antoniego Bolesława Dobrowolskiego, Kulturowa tożsamość i kulturowy dystans międzypokoleniowy, Jana Szczepańskiego socjologia systemów oświatowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogdana Nawroczyńskiego filozofia i pedagogika kultury; Podstawy pedagogiki personalistycznej w ujęciu Sergiusza Hessena; Zygmunt Mysłakowski o pedagogice ogólnej, pojęciu wychowania i kulturze współżycia; Kazimierz Sośnicki o pojęciu pedagogiki filozoficznej i o samokształceniu pedagogicznym; Pedagogika kultury w retrospekcji; Doktryny personalizmu chrześcijańskiego; Filozofia, etyka i pedagogika egzystencjalizmu; Encyklika papieża Piusa XI O chrześcijańskim wychowaniu młodzieży; Sobór Watykański II o wychowaniu chrześcijańskim; Tadeusza Kotarbińskiego Medytacje o życiu godziwym; Andrzej Grzegorczyk Dekalog po świecku przeczytany; Ireny Wojnar Sztuka jako "podręcznik życia"; Koncepcja wielostronnego kształcenia Wincentego Okonia; Metodologiczne problemy teorii wychowania w ujęciu Heliodora Muszyńskiego; Aleksander Lewin o tworzeniu mikrosystemu wychowawczego; Amerykańscy filozofowie wychowania wobec problemów edukacji; Ruch społeczny "wychowanie bez porażek" Thomasa Gordona; Carla R. Rogersa koncepcja edukacji skoncentrowanej na uczniu; Pedagogika Gestalt; Ruch antypedagogiki; Czy koniec ery Gutenberga? Problemy pedagogiczne ery komputerowej; Koncepcja Ivana Illicha deskolaryzacji społeczeństwa; Poszukiwanie nowych strategii oświatowych; Kontrkultura; New Age - poszukiwanie nowej wizji życia; Pedagogika dialogu; Wychowanie i pedagogika w perspektywie hermeneutycznej; Postmodernistyczne nurty w pedagogice współczesnej; Współczesny nurt feminologiczny; Edukacja globalna - czy ideał wychowawczy XXI wieku?; Polska pedagogika i edukacja wobec demokratycznych przemian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej