Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(117)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(3)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(97)
dostępne
(50)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(55)
Czytelnia
(97)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(2)
Musiał Emilia
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Sawczuk Wiktor
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wilk Teresa
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Baraniak Barbara (1954-2022)
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Bourdieu Pierre
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Deptuła Maria
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dusza Bożena
(1)
Erenc Janusz
(1)
Feinberg Walter
(1)
Firlit-Fesnak Grażyna (1954- )
(1)
Fontana David
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Fudali Robert
(1)
Furman Joanna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gmerek, Tomasz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Gębczyk Dagmara
(1)
Głażewski Michał
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Jaworska-Witkowska Monika
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kafar marcin
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(75)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(120)
Język
polski
(120)
Temat
Szkolnictwo
(57)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Nauczyciele
(21)
Kształcenie
(20)
Studenci
(15)
Wychowanie
(14)
Oświata
(11)
Uczniowie
(11)
Wartość
(9)
Pedagogika
(7)
Postawy
(7)
Rodzina
(7)
Komunikacja społeczna
(6)
Młodzież
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Szkolnictwo niepubliczne
(6)
Nierówności społeczne
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kobieta
(4)
Kultura
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Rynek pracy
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Aspiracje
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Praca
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Public relations
(3)
Płeć
(3)
Rola społeczna
(3)
Socjalizacja
(3)
Socjologia
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Andragogika
(2)
Antropologia społeczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Filozofia
(2)
Historia wychowania
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Ludzie starzy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja pracy
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Programy nauczania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-
(12)
2001-0
(9)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(17)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Podręcznik
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Encyklopedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(35)
Edukacja i pedagogika
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
120 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Edukacja - moralność - sfera publiczna: referaty wprowadzające: 1. Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, 2. Pedagogika wobec (nie) moralności sfery publicznej, 3. edukacja; rzecz o budowaniu mostów między doświadczeniem a wyobrażeniem, 4. Etyka demokracji, 5. Edukacja moralna w szkole: klucz do programu wychowania dojrzałego obywatela, 6. Podstawy wobec moralności w sferze publicznej przyszłych kreatorów różnych jej obszarów. II. jaka wspólnota?: 7. Samotność i wspólnota, 8. jednostka w projekcie ponowoczesnej formuły duchowości a neoliberalne upolitycznianie edukacji, 9. czy wspólnota konstruktywiczna to realistyczny postulat?, 10. konflikt i wspólnota w przestrzeni demokratycznej, 11. Demokracja jako "zarządzanie przetrwaniem", 12. Wspólnota (życia społecznego) a tożsamość, 13. Wspólnota jako kategoria pedagogiki chrześcijańskiej, 14. Wspólnota domu rodzinnego - istota, znaczenie, współczesne zagrożenia, 15. Znaczenie edukacji religijnej dla kształtowania tożsamości jednostki oraz wspólnoty życia społecznego, 16. Obraz narodu i relacji międzyetnicznych w podręcznikach szkolnych (analiza treści podręczników gimnazjalnych do kształcenia literackiego i kulturowego). III. Jaka sprawiedliwość? 17. Sprawiedliwość a władza sądzenia, 18. Tragizm działania i mądrość praktyczna (o podmiocie, etyczności i sprawiedliwości), 19. Sprawiedliwość w perspektywie filozofii polityki, 20. Etyka jako aporetyka: Ricoeur - Derrida (o nową jakość dialogu między filozofią a pedagogiką) 21. Dyskretne znamię przymierza - prorok, sprawiedliwość i krytyka społeczna, 22. Prawo bez autorytetu. Prawo pozbawione sumienia a wykluczenie społeczne jednostek, 23. Idea sprawiedliwości naprawczej a etos i misja zawodowa pedagogów resocjalizacyjnych na przykładzie sądowych kuratorów rodzinnych, 24. Etyczne dylematy oceniania szkolnego. IV. Jaka kultura? 25. Jaka kultura? (tezy, dopowiedzenia i podsumowanie), 26. Pedagogika (z Cienia) kultury - między archetypami a refleksją gender, 27. Uniwesrystet jako przestzreń kultury - płonne nadzieje?, niespełnione obietnice?, 28. Jaka kultura rozwoju moralnego wobec fikcji kształcenia jako etycznego kształtowania osobowowści i potencjału twórczego?(zarys wybranych problemów), 29. Jedność kultury ratowana przez różnicę. V. Jakie relacje? 30. Edukacja a problem kształtowania relacji społecznych. Pomiędzy wyzwaniem podmiotowości a interwencją w związek człowieka i świata, 31. Refleksja teoretyczna nad problemem równości - egalitarystyczne konteksty badań socjologicznych i pedagogicznych, 32. Edukacyjne złudzenie równości szans a możliwość afiliacji w obszar wspólnoty politycznej, 33. udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów, 34. Chłopcy i ich ojcowie a zjawisko przemocy w szkole, 35. Wyzwania współczesnej i przyszłej edukacji osób zagrożonych dyskryminacją, 36. Pytania o relacje w przestrzeni życia społecznego kreowane wokół opozycji sprawność - niepełnosprawność, 37. Dziecko z uszkodzonym słuchem w szkole - integracja, alienacja czy świadomy wybór, 38. O rozumieniu codzienności szkoły - inspiracje dokumentarnej ewaluacji przestrzeni społecznej, 39. Pokoleniowy charakter "patriotyzmu" jako zjawisko pedagogiczne. Fragment badań nad porozumiewanem się młodzieży i dorosłych. VI. Jaki paradygmat? 40. Jaki paradygmat?, 41. Metodologia pedagogiki praktycznie zorientowanej o funkcjonowanie edukacji, 42. Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna, 43. Paradygmat humanistyczny w pedagogice, 44. Badania fenomenologiczne w pedagogice: istota czy jakość?, 45. Paradygmatyczność polskiej historiografii pedagogicznej, 46. Historiografia jako przestrzeń etycznej wrażliwości, 47. Potoczne pojmowanie praktyczności pedagogiki, 48. Zmiana a upośledzenie społeczne. Traumatologiczne skutki przemian doby transformacji (wocenie reprezentantów nauk o wychowaniu), 49. Dyskurs wokół zmiany społecznej realizowany w okresie ostatniej dekady - wybrane aspekty, 50. Czas wolny jako propozycja wielowymiarowego wskaźnika wykluczenia społecznego. VII. Jaka polityka edukacyjna?: 51. Polityka edukacyjna jako przedmiota badań - wprowadzenie do dyskusji, 53. Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, 54. Polityka edukacyjna w Polsce na tle priorytetów Unii Europejskiej, 55. Przemiany systemu edukacji, 56. Polityka edukacyjna a wybór szkoły: analiza porównawcza na przykładach wybranych krajów, 57. Ustawiczna edukacja zawodowa wobec europejskiego rynku pracy, 58. Współczesne koncepcje kształcenia przyszłych pracowników wkontekście zawodowej edukacji ustawicznej, 58. Sektorowy dialog społeczny w edukacji, 59. Uczenie sie młodzieży wiejskiej - między potrzeba a realizacją, 60. Wspomaganie całożyciowego przekonstruowania kompetencji zawodowych klienta - nowa kompetencja doradcy zawodowego. VIII. Jaka przyszłość, jaka szkoła?: 61. Edukacja dla równości czy edukacja dla najlepszych? Kontrowersje wokół selekcyjnej funkcji szkoły współczesnej, 62. Polska szkoła w poszukiwaniu swojej świadomości, 63. Szkoła jako świadomość zbiorowa, 64. Zmiana społeczno-edukacyjna w Polsce w doświadczeniu średniego pokolenia nauczycieli w świetle badań autobiograficznych, 65. Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu swojej samoświadomości, 66. Edukacja obywatelska w Polsce na tle tendencji w szkołach europejskich w świetle pedagogiki kultury, 67. Społeczne konteksty sukcesu, 68. Pokolenie Niewolników Sukcesu? O fenomenie sukcesu we współczesnej kulturze i aktualnym wymiarze zjawiska zwanego "wyścigiem szczurów", 69. Społeczne funkcje szkolnictwa wyższego a tożsamość bułgarskiego uniwersytetu, 70. Edukacja i odtwarzanie struktury społecznej: studium porównawcze na przykładzie Brazylii, Rosji i Finlandii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Zarys problematyki, 2.Problematyka badań, 3.Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży, 4.Edukacja i wybór określonych wartości a style życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Między ciągłością z zmianą, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Pedagodzy/nauczyciele a kariera zawodowa/praca zawodowa, 4. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a inni pracownicy naukowi, 5. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a studenci, 6. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a uniwersytecka codzinność, 7. Pedagodzy/nauczyciele akdemiccy - specyfika zawodu a rodzina, 8. Pedagodzy/nauczyciele akademiccy a patologie w środowisku uniwersyteckim, 9. "Pierwsze skojarzenia" - między zadowoleniem, samorealizacją a "pruskim konceptem" (suplement)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości ogólnokulturowe, 2. Wartości narodowe, 3. Wartości religijne, 4. Wartości w perspektywie integracji europejskiej, 5. Wartości w perspektywie regionu Podkarpacia, 6. Wartosci akademickie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Nierówności w edukacji: 1. Edukacja i konstruowanie społecznych nierówności, 2. Pozytywne i negatywne aspekty selekcji i segregacji uczniów w szkołach, 3. Selekcja i segmentacja społeczna jako immanentna funkcja systemu edukacji, 4. "Wkład" ukrytego programu szkoły w utrwalanie poczucia nierówności społecznych, 5. Rodziny dysfunkcyjne a szanse edukacyjne dzieci i młodzieży. Część II: Nierówność płci: 6. Nierówność płci we współczesnym dyskursie emancypacyjnym, 7. Prawne i instytucjonalne formy przeciwdziałania dyskryminacji kobiet w Polsce (2001-2005), 8. Stereotypizacja ze względu na płeć a szanse u kobiet i mężczyzn na rynku pracy, 9. Możliwości godzenia życia rodzinnego i zawodowego przez kobiety przebywające na urlopach wychowawczych, 10. Szowinizm płci na stanowiskach kierowniczych. Propagowanie kobiecego stylu zarządzania, 11. Empiryczna weryfikacja stereotypowego wizerunku kobiet i mężczyzn pełniących role menedżerskie, 12. Medykalizacja ciała i zdrowia kobiet jako odmiana nierówności, 13. Feministyczne inspiracje dla rozwoju pedagogiki społecznej. Część III; Marginalizacja i wykluczenie: 14. Prawo do informacji a dostęp do mediów,15. nierówności cyfrowe - nowy wymiar zróżnicowania społecznego,16. Elitarny charakter Internetu. Bariery i wykluczenia, 17. Ubóstwo a procesy marginalizacji społecznej, 18. Nierówności społeczne jako istotne źródło problemów społecznych, 19. Rola instytucji oświatowych w procesie wdrażania kultury prawomocnej i marginalizacji. Część IV. : Doświadczenie nierówności: 20. Sfera prywatna jako obszar nierówności. Komunikacyjne praktyki wykluczania., 21. Poradnictwo wobec przerwanej ciągłości narracji biograficznej, 22. Potrzeby środowisk wiejskich w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, Częśc V: Podstawy wobec nierówności: 23. O postawach Polaków wobec (nie)równości, 24. Czy bogaci są mniej uczciwi od biednych? Treść mitów legitymizujących status quo, 25. Alienacja polityczna i poczucie zagrożenia a dynamika akceptacji rządów silnej ręki w okresie transformacji systemowej, 26. Akceptacja nierówności społecznych jako predykator wrogiego seksizmu. Rola kontekstu., 27. Psychologiczne uwarunkowania przekonań socjopolitycznych, 28. Równość ludzi jako wartość na dziś? Systemy wartości studentów ekonomii, 29. Prawdy i mity na temat nierówności społecznych. Część VI: Filozoficzne i makrospołeczne aspekty nierówności: 30. O konstytuowaniu sie obywatelstwa. Przyczynek do kwestii nierówności w sferze politycznej, 31. Niespójności, racjonalizacje, hipokryzja. egalitaryści a filozofie równości i nierówności.32. Demokratyzacja czy egalitarny nieład? Juliena Freunda interpretacja zasady równości, 33. Teoria mitu dziejotwórczego - rozwiązanie powszechnej patologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badania potrzeb; 2. Szkoła w kontekście problematyki badawczej; 3. Koncepcja metodologiczna własnych badań empirycznych; 4. Charakterystyka badanych zbiorowości; 5. Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I : 1.Kirunki działań projakościowych na uczelni wyższej, 2.Edukacja menedżerska w wybrnaych krajach rozwiniętych, 3.Kształcenie zorientowane na studenta - sceptycznie o metaforze "student klinetem", 4.Ocena jakości kształcenia na studiach podyplomowych na przykładzie Polsko-Amerykańskiej Szkoły Biznesu, 5.Studia dwustopniowe na kierunku zarządzanie i marketing - zarys proponowanej koncepcji. R.II : 6.Programy nauczania na kierunku zarządzanie i marketing, 7.Oceny przydatkońsi i atrakcyjności przedmiotów nauczania, 8.Samoocena badanych pod względem przygotowania do zawodu przez studia, 9.Kontakty z otoczeniem gospodarczym w trakcie studiów (według opinii badanych), 10.Motywacje i satysfakcje z ukończenia studiów, 11.Uzyskane efekty studiów na kierunku zarządzanie i marketing według opinii dyplomatów, 12.Nauczyciele akademiccy w opinii studentów, 13.Ocena wiedzy studentów - informowanie, motywowanie czy wypłata?, 14.Nieuczciwe praktyki związane z pisaniem i obroną pracy magisterskiej, 15.Jakość administracyjnej obsługi studentów na badanym wydziale uczelni według ich opinii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Andragogika jako subdyscyplina pedagogiki zajmująca się kształceniem dorosłych; 2. Kształcenie ustawiczne jako proces stałego odnawiania, doskonalenia i rozwijania kwalifikacji ogólnych i zawodowych jednostki, trwający w ciągu całego życia; 3. Metody nauczania w kształceniu dorosłych; 4. Kształcenie dorosłych w Unii Europejskiej; 5. Inwentyka praktyczna, czyli sposoby ćwiczenia kreatywności; 6. Uczyć się starości- aksjologiczna perspektywa wieku podeszłego; 7. Edukacyjna i rekreacyjno-kulturalna funkcja Uniwersytetów Trzeciego Wieku; 8. Znaczenie modelowania w kształceniu dorosłych; 9. Uczenie się poprzez grę i zabawę- psychologiczne aspekty zastosowania gier decyzyjnych w edukacji dorosłych; 10. Znaczenie postaw osób dorosłych wobec własnego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kobiety wobec wyzwań współczesności / red. nauk. Dobrochna Bach-Golecka. - Stan prawny na 10.08.2021 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o. , 2021. - 319 s. : wykresy ; 21 cm.
O potrzebie badań nad sytuacją kobiet we współczesnym świecie; Kobiety a emerytura: Realizacja prawa do emerytury – przesłanki prawne, ekonomiczne i społeczne; W sprawie przejścia nauczycielek akademickich na emeryturę; Osiągnięcie wieku emerytalnego a możliwość rozwiązania stosunku pracy z pracownikiem nauki; Kobiety w nauce: Prawne instrumenty tworzenia równości kobiet i mężczyzn. Szanse i problemy na przykładzie Niemiec; Społeczno-prawne aspekty sytuacji kobiet w polskim szkolnictwie wyższym i nauce. Prawo i polityka a kwestie kobiet: Systemowe problemy polskiego prawa karnego w zakresie ochrony starszych kobiet; Równouprawnienie polityczne kobiet w parlamencie; „Kobiety wniosą pierwiastek obywatelski i etyczny”: o aktywizmie kobiecym w wybranych procesach legislacyjnych w II RP i w początkach III RP; Warto poświęcić kilka słów. Rzecz o feminatywach w ustawowej regulacji prawniczych tytułów zawodowych; Wpływ zasiłku macierzyńskiego na karierę zawodową kobiet. Czy mechanizmy wprowadzone przez prawo są wystarczające? Kobiety w perspektywie filozoficznej: Praca kobiet z perspektywy filozofii polityki – krytyka liberalnego ujęcia własności; Wpływ nauczania Kościoła katolickiego na aktywność naukową kobiet. Inspiracje aktywności kobiet: Zawsze chciałam być prawnikiem; Drugi wybór; Kobiety w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna w edukacji)
1. Współdziałanie interpersonalne: Współdziałanie interpersonalne; Otwartość na "drugiego" człowieka jako podstawa komunikacji wzajemnej; Współdziałanie interpersonalne warunkiem rozwoju organizacyjnego instytucji oświatowych; 2. Konflikty i negocjacje: Negocjacje i komunikowanie- problematyka wzajemnie splątana; Komunikacja w grupie- konflikty i negocjacje w środowisku szkolnym; O znaczeniu cielesnej komunikacji, czyli jak być idolem; Komunikacja interpersonalna w kontekście lobbingu w miejscu pracy; Style postępowania w sytuacji konfliktowej u nauczycieli i studentów- analiza empiryczna; 3. Komunikacja w sytuacjach szkolnych: Język w komunikacji. Rozważania na przykładzie socjolektu studenckiego Uniwersytetu Zielonogórskiego; Komunikacja "w grupie" i "z grupą"- ujęcie dydaktyczne; Rola komunikacji w procesie zarządzania współczesną szkołą; Przedsiębiorczość i innowacyjność jako sygnały w komunikacji mistrz- uczeń na przykładzie WSEI w Krakowie; 4. Trudności komunikacyjne w sytuacjach szkolnych: Trudności komunikacyjne w relacjach nauczyciel- rodzic; Deprywacja kompetencji komunikacyjnych jako imperatyw sytuacji granicznych młodzieży; Komunikacyjne (Kon)teksty nieoficjalnej leksyki uczniowskiej; Potoczności w komunikacji i dialogu edukacyjnym; Przezwiska jako forma nieoficjalnej rówieśniczej komunikacji w grupie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako miejsce odtwarzania nierówności płci: edukacja jako praktyka dominacji. Udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów; Obraz systemu ról płciowych w polskich podręcznikach dla klas początkowych. Szkoła jako arena starć o prawomocne definicje seksualności i płci: Zabiegając o "odmienną" edukację. Homofobiczny dyskurs i "aseksualna" szkoła; negocjowanie znaczenia kategorii płci. Pomiędzy różnicowaniem płciowym a przekazaniem granic; "Dziwki", "królowe" i "szare myszki", czyli gimnazjalna codzienność widziana przez pryzmat seksualizacji dziewczyństwa. Urodzajowienie edukacji i socjalizacji: "Ku pamięci". Socjalizacyjna funkcja pamiętniczków, (Re)socjalizacja rodzajowa młodzieży nieprzystosowanej społecznie, Stereotyp płci czy płeć języka? Szkolne interakcje komunikacyjne nauczycielek z uczennicami i uczniami, Predyspozycja czy predestynacja? Stereotypy płci i rola szkoły w kontekście rozważań o zdrowiu; Feministyczne interwencje edukacyjne: Spójrz w stronę dziewcząt, Warsztaty wrażliwości genderowej; Pytania o socjalizację - kulturowy rachunek zysków i strat: Nowe trajektorie tożsamości. Analiza dyskursów transformacji; Męskość i kobiecość we współczesnej Polsce; Aktywność zawodowa gospodyń domowych na łamach prasy kobiecej Polski Ludowej; Czy młode kobiety tęsknią za tradycją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wymiary doświadczenia i myślenia: Kilka uwag o przestrzeni; L'utopie Est morte! Vive la utopie!; Świadectwo listów; Wzory kultury a transfer wiedzy; "Etyka" jako antropologia polityczna; Człowiek Globalny a społeczeństwo i naród przyszłości. 2. Filozofia jako metahumanistyka i życie: Gra w nieśmiertelność; Humanistyka, życie i inne marzenia; Po cóż nam humanistyka?; Filozof, albo wędrowny sztuk-mistrz. Dywagacje o istocie filozofowania; Philosophia perennis jako filozofia interkulturowa; Filozofia edukacji Lecha Witkowskiego w perspektywie inkontrologiczno-politycznej. 3. Walka i uniwersytet: Odzyskiwanie uniwersytetu jako demokratycznej sfery publicznej (by to, co pedagogiczne było bardziej polityczne);Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty; Uniwersytet - czy jest jeszcze wspólnotą nauczających i uczących się? 4. Dialog - czytanie i dwoistość relacji: Humanistyka i pedagogika. Dekalog (dziesięć przesłań) odczytamy z prac; Warto czytać dzieła Witkowskiego; Lech Witkowski: pochwała ambiwalencji; humanistyczny terrorysta. Moja "fenomenologia czytania" Lecha Witkowskiego; Odpowiedź na "wezwanie do współmyślenia". Autonarracja okolicznościowa; List z nieistniejącego świata; W nawiązaniu do kategorio dwoistości - analiza z punktu widzenia społeczno-pedagogicznego; Na spotkanie kultur i dyscyplin (nauki z Lecha Witkowskiego); Czytanie Witkowskiego - moje solikwium. 5. Tożsamość i pogranicza rozwoju: Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości; Szkic do portretu przywódcy transformacyjnego; Oswajanie materii pogranicza Lecha W. inspiracje praktycznych działań na Łotwie; Życiodajność pogranicza, czyli Lecha Witkowskiego postscriptum do nowoczesności. 6. Próby pedagogicznej wrażliwości: Nurty pedagogii współczesnych; Niewyraźne wychowanie; Pedagogia Rediviva; "Nie puszczę Cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" - modele relacji wiary i rozumu we współczesnej pedagogice; Filozoficzno-pedagogiczne aspekty współczesnego fundamentalizmu; Ochrona macierzyństwa oraz opieka nad matką i małym dzieckiem w II Rzeczypospolitej. 7. Pytania, dociekania i dylematy: Dziesięć powodów pedagogicznej wagi Lacana; Kilka pytań Lecha Witkowskiego: zamiast pochwał; Rozważania na temat autorytetu w środowisku akademickim; Dylematy roli wychowawcy; Dylematy polskiego szkolnictwa wyższego; Socjologiczny wymiar aktywności człowieka w pracy na morzu. 8. Edukacyjne troski: Edukacja obywatelska i europejska - zaniedbane obszary wychowania; Pułapki izonomii rozwojowej, ich źródła i rodzaje; Edukacja w trosce o nadzieję człowieka; Nauczyciel uczniów zdolnych; "11 minut: Paulo Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości erotycznej. 9. (L)echa spotkania: Oda do Lecha; Spotkania z Mistrzem. Profesor Lech Witkowski na Letnich Szkołach Młodych Pedagogów KNP PAN; Inspiracje, prowokacje, dekonstrukcje - nasze spotkania z profesorem Lechem Witkowskim; Pomiędzy mistyfikacją, maskaradą a demistyfikacją i demaskacją - mity wychowania i edukacji; Z wdzięcznością; Garść wspomnień o Profesorze; Moje spotkania z Lechem W.; Od zwątpienia do zrozumienia Lecha W. lekcja czytania Thomasa Merona; O Spinozie. Notatki do rozmowy z promotorem. 10. Świadectwa i wizje: Polskie reminiscencje wobec wyzwania rytuału w szkole; Przyrost naturalny Tadeusza Różewicza od wizji dramatu do wizyjnego widowiska; Helena Modrzejewska jako zjawisko kultury; (W) Ramy(ach) tekstu i jego interpretacji; "Moja śmierć" - próba analizy; Kolaż kulturowy. Opór twórczo przemieszany i przemieszczany w językach pedagogiki (i) kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Kultura organizacyjna w świecie organizacji: Charakterystyka pojęcia kultury organizacyjnej; Definiowanie kultury organizacyjnej; Tożsamość kulturowa uczelni. Rozdział 2. Modele kulturowe, typy kultur organizacyjnych oraz rodzaje orientacji kulturowych: Model kultury organizacyjnej Deale'a i Kennedy'ego; Model kultury organizacyjnej Bleichera; Model kultury organizacyjnej według Ouchiego; Typologie psychologiczne Handy'ego; Model Petersa; Typologia kultur według Hofstedego; Podejście typologiczne Sikorskiego; Orientacje kulturowe Harrisona - Handy'ego; Cechy kultury organizacyjnej. Rozdział 3. Komunikacja w mediach społecznościowych a kultura organizacyjna uczelni: Pojęcie komunikacji i jej główne wymiary; Komunikacja i internet; Web 2.0 a kultura organizacyjna uczelni. Rozdział 4. Kultura organizacyjna i komunikacja w wybranych uczelniach wyższych na podstawie badań: Założenia badawcze; Struktura badanych; Kultura organizacyjna uczelni w opiniach badanych; Postrzeganie systemu komunikacji oraz wykorzystywane formy komunikacji; Wykorzystywane formy komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorosłość w województwie lubuskim; 2. Młodzież Lubuska 2012- badania szkolne; 3. Młodzież Lubuska 2012- w opiniach dyrektorów szkół; 4. Ekspertyza i rekomendacje dotyczące pespektyw dorosłego życia; Ekspertyza i rekomendacje perspektyw młodzieży gimnazjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział I Stopa w drzwiach: wejście kobiet do systemu edukacji; Rozdział II Generacyjne zmiany w strukturze wykształcenia kobiet i mężczyzn: nowe trendy na tle starych zróżnicowań; Rozdział III Kobiety i mężczyźni na studiach – charakterystyka trendów; Rozdział IV Ekonomiczne tło wyborów edukacyjnych kobiet i mężczyzn; Rozdział V Związek czynników społecznych i osobowościowych z luką płci w edukacji; Rozdział VI Zróżnicowanie osiągnięć szkolnych ze względu na płeć; Rozdział VII Płeć i stosunek wobec matematyki oraz czytania; Rozdział VIII Środowisko społeczne a wybory edukacyjne; Zakończenie; Bibliografia; Aneks; Streszczenie; Nota o autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej