Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
Forma i typ
Książki
(41)
Czasopisma
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(33)
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(33)
Autor
Borski Maciej (1975- )
(3)
Gawroński Krzysztof
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Dörre-Kolasa Dominika
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Lis Artur
(2)
Majewski Kamil
(2)
Minkiewicz Barbara
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Adamus Rafał
(1)
Antonów Kamil
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Bąba Michał
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czekierda Piotr (1976- )
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Fingas Bartosz
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Giedrowicz-Niewińska Aneta
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Guzik Paweł
(1)
Górecka Halina
(1)
Hadel Maciej
(1)
Huras-Darkowska Agnieszka
(1)
Jadczak Stanisław
(1)
Jakubik Mateusz
(1)
Juranek Alexander
(1)
Jęcek Zuzanna
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasuń Aneta
(1)
Krysztofiak Katarzyna
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśniak Aleksander
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Langer Maciej
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lenart-Gansiniec Regina
(1)
Levin Eyal
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majchrowska Elżbieta
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Maroń Anna
(1)
Marszał Kazimierz (1931-2021)
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Marzec Marcin
(1)
Matuszak Michał
(1)
Matyjas-Łysakowska Paulina
(1)
Małecka Elżbieta (1965- )
(1)
Małysa Krzysztof
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Merski Janusz
(1)
Mink Joanna
(1)
Miłek Marian
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Myl Małgorzata
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Szkolnictwo
(24)
Szkolnictwo wyższe
(17)
Oświata
(14)
Nauczyciele
(11)
Nauczanie
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Studenci
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
COVID-19
(3)
Kariera
(3)
Kultura
(3)
Młodzież
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Postępowanie administracyjne
(3)
Prawo pracy
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Algorytmy
(2)
Dziecko
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Internet
(2)
Kształcenie
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja (prawo)
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Nauka
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagogika
(2)
Polska
(2)
Postępowanie cywilne
(2)
Postępowanie dyscyplinarne
(2)
Praca zdalna
(2)
Prawo do prywatności
(2)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(2)
Prawo ochrony środowiska
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Równość (prawo)
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Sąd Najwyższy (Polska)
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zakładowa organizacja związkowa
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Zatrudnienie
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aksjologia prawa
(1)
Apelacja
(1)
BHP
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo pacjenta
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biznes
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety terenowe
(1)
Błędy medyczne
(1)
Corte costituzionale della Repubblica Italiana
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czas pracy
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Deepfake
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobra osobiste
(1)
Donos
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyrektor
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja pośrednia
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Dzierżawa
(1)
Edukacja
(1)
Ekonomia
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fresk
(1)
Geodezja
(1)
Godność ludzka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Habilitacja
(1)
Honor
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Inflacja
(1)
Informacja naukowa
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Innowacje
(1)
Jakość
(1)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-
(3)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1301-1400
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Francja
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo prawnicze
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Spory o Polską Akademię NAuk, 2. Czy kryzys europejskich akademii nauk?, 3. Akademie nauk i placówki badawcze, 4. Królewska Niderlandzka Akademia Nauk, 5. Niderlandzki Instytut Badań Zaawansowanych w Wassenaar, 6. Austriacka Akademia Nauk, 7. Consiglio Nationale delle Ricerche, 8. Sieć placówek badawczych w Europie (pozauczelniane ośrodki badawcze), 9. Uwagi o finansowaniu nauki 1991-1994 ze szczególnym uwzględnienim Polskiej Akademii Nauk, 10. Struktura wieku kadry naukowej w Polsce w latach 119-1997, 11. Współpraca: szkoły wyższe - Polska Akademian Nauk. Problemy kadry naukowej, 12. Uwagi na temat kształtu i struktury Polskiej Akademii Nauk, 13. Nauka w Polsce 2002/2003. stan i kierunki reformy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Modele i ekonomia szkoły wyższej, 3. Europejskie szkolnictwo wyższe, 4. Amerykańskie szkolnictwo wyższe, 5. Polskie szkolnictwo wyższe, 6. Konieczność naprawy szkolnictwa wyższego w Polsce, 7. Wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Korzenie współczesnego szkolnictwa wyzszego0 ścieżki tradycji; 2. Prawno-społeczne warunki powstania i likwidacji szkół wyższych w Polsce; 3. Ustroje szkół wyższych. Rozważania modelowe. 4. Autonomia szkół wyższych; 5. Mienie i finanse szkół wyższych; 6. Pracownicy szkoły wyższej; 7. Kariery nauczycieli akademickiej; 8. Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich; 9. Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów; 10. Organizacja studiów, stypendia oraz funkcjonowanie samorządu i organizacji studenckich; 11. Internacjonalizacja studiów i badań naukowych; 12. Organizacja i prowadzenie badań naukowych w szkole wyższej; 13. Studia doktoranckie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Szkoły niepubliczne w Polsce; II. Mapa szkół niepublicznych; III. Ch-ka badanych szkół; IV. Finanso wanie szkół; V. Instytucje i dokumenty szkoły; VI. Problemy wychowawcze w szkole; VII. Szkolne programy kształćenia; VIII. Ocenianie uczniów szkół niepulicz nych i publicznych; IX. Studia przypadków; Wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Uczelnia i jej otoczenie: potrzeba i uwarunkowania współpracy : 1.Pług, miecz i Księga: otoczenie szkoły wyższej, 2.Uczelnie i ich otoczenie: możliwości i formy współdziałania, dostosowania, 3.Współpraca uczelni z otoczeniem: ograniczenia i szanse. Przykłąd Polski, 4.Nauka dla gospodarki: uwarunkowania, 5.Uczelnia niepaństwowa jako czynnik awansu ekonomicznego, społecznego i kulturowego regionu, 6.Uczelnia w małym mieście i jej otoczenie - przykład sądecki, CZ.II Formy i przykłady współpracy uczelni z otoczeniem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Administracja publiczna, 2. Administracja samorządowa, 3. Referendum lokalne, 4. Nadzór nad organami jednostek samorządu terytorialnego, 5. Finanse samorządów, 6. Administracja rządowa, 7. Odwołania i zaskarżenia, 8. Kodeks postępowania administracyjnego, 9. Finanse publiczne, 10. System oświaty, 11. Szkolnictwo wyższe, 12. Nowy system ubezpieczeń społecznych, 13. Ochrona zdrowia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot, metody i zadania pedagogiki porównawczej, 2. Koncepcje wychowania we współczesnych nurtach pedagogicznych, 3. Rola nauczyciela i wychowawcy w świetle współczesnych teorii pedagogicznych, 4. Wychowanie a terapia w świetle współczesnych nurtów pedagogicznych, 5. Wartości trwałe we współczesnych koncepcjach pedagogicznych, 6. Alternatywa dla nurtów alternatywnych - koncepcja o. A Cencini'ego, 7. Zadania edukacji w świetle raportu UNESCO, 8. Program współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji, 9. Systemy oświatowe - wychowanie początkowe i podstawowe, 10. Kształcenie średnie drugiego stopnia, 11. Kształcenie uniwersyteckie i nieuniwersyteckie, 12. Kształcenie dorosłych i kształcenie na odległość,13.Reforma oświatowa w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wstęp do wyd. 2 i wyd. 3: Wprowadzenie; R.1 Zasady prowadzenia szkół i placówek oświatowych; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Wstęp; R.1 Prowadzenie szkół i placówek przez jednostki samorządu terytorialnego; R.2 Organizacja roku szkolnego; R.3 Kontrole uprawnione; R.4 Dokumentacja organizacji pracy w szkole i placówce oświatowej; R.5 Narzędzia informatyki w organizacji i zarządzaniu szkołą; R.6 Przykładowe dokumenty (wzory).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Style zarządzania szkołą; Sprawdź jakim jesteś dyrektorem- quiz; 1. Cz. I. Organizacja pracy szkoły: 1. Dyrektor szkoły- zadania i kompetencje; 2. Rada pedagogiczna, rada rodziców i rada szkoły- kompetencje organów szkoły; 3. Statut szkoły publicznej; 4. Organizacja nadzoru pedagogicznego w systemie oświaty; 5. Obowiązki nauczycieli, dyrektorów i pracowników nadzoru pedagogicznego; 6. Ocena pracy nauczyciela, dyrektora i innych pracowników pedagogicznych; 7. Nostryfikacja świadectw uzyskanych zagranicą; Cz. II. Wychowanie i bezpieczeństwo: 1. Szkoła bezpieczna i przyjazna- cele nowego programu wychowawczego; 2. Program wychowawczy szkoły; 3. Szkolny program profilaktyki; 4. Prawa i obowiązki ucznia; 5. Samorząd uczniowski- zadania i kompetencje; Cz. III. Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym: 1. Rodzice partnerami szkoły; 2. Instytucje i organizacje wspierające rodziców w szkole; 3. Promocja szkoły w środowisku lokalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Misja i cele szkoły: Szkoła prawdy; Szkoła czyniąca dobro; Recepcja, współtworzenie i upowszechnianie piękna; Wychowanie przez pracę i do pracy; Zdrowa, eko logiczna i bezpieczna szkoła. II. Strategia i reformowanie szkoły: Strategia szkoły; Kierowanie zmianą; Twórcze reformowanie. III. Dytrektor liderem zespołu nauczycielskiego: Huma nizacja pracy; Styl kierowania zespołem; Dynamika grupowa i rozwiazywanie konfliktów międzyludzkich; Model dojrzałego zespołu pedagogicznego. IV. Twórcza adptacja i rozwój zawodowy nauczyciela: Rola dyrektira szkoły w kształtowaniu osobowości zawodowej nauczyciela; Model kwalifikacyjny nauczyciela początku XXI wieku; Dyrketor szkoły jako nauczyciel. V. Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły: Działalność hospitacyjna; Badanie kompetencji szkolnych uczniów oraz wyniki pracy szkoły i nauczycieli; Troska o rozwój samorządności uczniowskiej; Włączenie rady szkoły i rady rodziców do współkierowania pracą dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą szkoły. VI. Ekonomiczne i administracyjne aspekty kierowania szkołą: Zasada gospodarności; Optymalizacja i efektywność pracy nauczyciela; Bezpieczne i higieniczne warunki uczenia się i pracy; Praca administracyjna. VII. Kwalifikacje i funkcje organiczne dyrektora szkoły z wykształceniem nauczycielskim: Model kwalifi kacyjny nowoczesnego dyrektora szkoły; Funcje organiczne stanowiska kierowniczego. VIII. Kryteria, zasady, metody i techniki oceniania dyrektora szkoły: Pojęcie, cele i rodzaje oceny; Normy i kryteria oceny; Zasady racjonalnego oceniania; Metody, techniki, narządzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Organizacja wirtualna - szanse i bariery; Wirtualne miejsce pracy. Nowy układ dla przedsiębiorstw i pracowników; Tendencje rozwoju wirtualizacji rynku książki w Polsce; Unia Europejska. Kształtowanie się nowego modelu polityki w dziedzinie wiedzy i edukacji; Determinanty wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego przy formułowaniu planu rozwoju szkoły; Zarządzanie wiedzą inaczej. Kreowanie patologicznej "wiedzy ukrytej" w polskich firmach; Nowe spojrzenie na organizację w dobie e-gospodarki; Nowy model pojmowania wiedzy w organizacji; Znaczenie kultury w działalności menedżera; Trudności praktycznego zastosowania koncepcji zarządzania wiedzą w organizacji; Zarządzanie własnością intelektualną na przykładzie rejestracji znaku towarowego w Biurze Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (wybrane zagadnienia); Wiedza jako efekt złożonych procesów społecznej komunikacji; Niewiedza i jej znaczenie w organizacji; Wiedza chroniona w warunkach szkoły wyższej; Systemy zapewnienia jakości jako wstęp do tworzenia organizacji inteligentnych w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw; Informacja a wiedza; Sukces, pieniądz, bogactwo w percepcji społecznej a postkomunistyczna scheda postaw w dobie akcesji Polski do UE; V Jubileuszowy Kongres - Młodzież w Zjednoczonej Europie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; R. I Uniwersytet jako organizacja ucząca się; R.II The Koncept of Entrepreneurial University as an Answer to the Challenge sof the 21ST Century; ZR. III arządzanie nauką a polityka naukowa; R. IV Identyfikacja elementów zarządzania wiedzą w wyższej uczelni; R. V Możliwości oceny produktywności szkoły wyższej; R. VI Informacja naukowo-techniczna jako baza wiedzy wspomagająca działalność edukacyjno-badawczą w wyższej uczelni technicznej; R. VII Biblioteka wirtualna jako element społeczeństwa informacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe. Pedagogia , ISSN 1634-7071 ; Nr 4)
Zawiera: Wystąpienie otwierające uroczystość inauguracji roku akademickiego 2003/2004; Szkolnictwo polskie na progu XXI wieku. Próba aktualizacji „Strategii rozwoju oświaty do roku 2020”; Jan Henryk Pestalozzi „Ojciec elementarnej szkoły ludowej”; Janusz Korczak jako humanista XX wieku; Historia wobec zagadnień świadomości społecznej; Kilka refleksji na temat definicji, przedmiotu i zadań dydaktyki ogólnej w kontekście współczesnych badań niemieckich; Szkolnictwo specjalne w państwach Unii Europejskiej i w Polsce; Kształcenie języka w społeczeństwie wielokulturowym; Edukacja odpowiedzialna - imperatywem kompetentnych działań czy oczekiwaniem dialektycznych zmian?; Problemy wychowawcze współczesnej rodziny; Kształcenie na odległość w Polsce; Problematyka pedagogiki specjalnej na łamach „Kwartalnika Pedagogicznego” w latach 1956-2003; W 100-lecie urodzin profesora Bogdana Suchodolskiego - Trwałość inspiracji; „Szkolnictwo w Belgii a integracja europejska” Bruksela, 11-18 listopada 2003 roku; Priorytety polityki edukacyjnej Unii Europejskiej; Krajowa Konferencja poświęcona Procesowi Bolońskiemu Warszawa, 20 listopada 2003 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wyniki badań: -Zmiany na rynku edukacji menedżerów w latach 1994-98 główne tendencje: Ogólna ch-ka zmian. Skala kształce nia w badanych ośrodkach; Kadra szkół biznesu; Rodzaje oferowanych programów i dyplomów; Kierunki (zakresy) kształcenia; Działalność badawcza, wydawnicza i dorad cza; Wyposażenie szkół; Zamierzenia na przyszłość; Podsumowanie. Cz.II Komentarze: -Podaż studiów ekonomiczno-menedżerskich w Polsce na tle krajów UE; -Problemy kształcenia menedżerów w uczelniach niepań stwowych; -Akredytacja środowiskowa jako czynnik regulujący rynek edukacji menedżerskiej w Polsce; -Edukacja menedżerska w Polsce w końcu lat 90-ych; -Promocja menedżera - między magisterskim seminarium, programem a studium przypadku; -Seminarium licencjackie w kształceniu zawodowym menedżera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej