Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(100)
Forma i typ
Książki
(100)
Dostępność
tylko na miejscu
(87)
dostępne
(29)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(87)
Autor
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Gawroński Krzysztof
(4)
Stefan Arkadiusz
(3)
Karpińska Anna
(2)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Minkiewicz Barbara
(2)
Moroz Henryk
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Putkiewicz Elżbieta
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Wilk Teresa
(2)
Wiłkomirska Anna
(2)
Wróblewska Walentyna
(2)
Bereziński Mirosław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowiec Piotr
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błażejowski Jerzy
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Deszczyński Przemysław
(1)
Dolata Roman
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Dziewięcka-Bokun Ludmiła
(1)
Erenc Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gindrich Piotr Alfred
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Jakubowski Jacek
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jedlewska Barbara
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocójowa Maria
(1)
Kolarska-Bobińska Lena
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kołaczek Bożena
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Krauz-Mozer Barbara
(1)
Krysztofiak Katarzyna
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Leja Krzysztof
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Marzec Danuta Krystyna
(1)
Mendel Maria
(1)
Merski Janusz
(1)
Misztal Bronisław
(1)
Miłek Marian
(1)
Nowakowska-Siuta Renata
(1)
Nowicki Janusz
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Paszczyński Stanisław
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Pawłowski Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Piątek Teresa
(1)
Pomianek Tadeusz
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(1)
Radziwiłł Anna
(1)
Roter Adam
(1)
Rubaj Anna
(1)
Sawczuk Wiktor
(1)
Sawicki Mirosław
(1)
Schneider Małgorzata
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Smyczek Leon
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Stefańska-Matuszyn Maria
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(100)
Język
polski
(100)
Temat
Szkolnictwo
(51)
Oświata
(27)
Nauczyciele
(22)
Szkolnictwo wyższe
(22)
Nauczanie
(10)
Szkolnictwo niepubliczne
(8)
Kształcenie
(7)
Polska
(6)
Studenci
(6)
Uczniowie
(6)
Wartość
(6)
Pedagogika
(5)
Wychowanie
(5)
Innowacje
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Postawy
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dostęp do oświaty
(3)
Internet
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Szkolnictwo podstawowe
(3)
Unia Europejska
(3)
Bibliotekarstwo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja
(2)
Gimnazja
(2)
Informacja naukowa
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Siła robocza
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Ubezpieczenia społeczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dyrektor
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Excel
(1)
Finanse publiczne
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Języki
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie ; okręg)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Hanki Sawickiej (Rybnik)
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Śląskich (Rybnik)
(1)
Logistyka
(1)
Menedżerowie
(1)
Multimedia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki polityczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Temat: czas
1989-
(26)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
I. Koncepcja kształcenia animatorów i menedżerów kultury w konteście obecnych uwarunkowań i nowych wyzwań - dyskurs interdyscyplinarny. Kształcenie animatorów i menedżerów kultury w wybranych ośrodkach akademickich - tradycje, współczesny model i plany na przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia instytucji - preliminaria; Wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych (analiza w kontekście założeń później nowoczesności); Socjopatologia edukacji - wybrane konteksty; Od aprobaty po patologie, czyli o opiniach nauczycieli na temat roli instytucji szkoły w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Kryzysy podmiotowe i koncepcyjne w niepublicznych szkołach podstawowych; Tatuaże i piercing w środowisku szkolnymi rodzinie; Agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły ; Patologia instytucji więzienia - wybrane konteksty; Metamorfozy przymusowe, dobrowolne, konieczne a komercyjne w życiu społecznym jako odpowiedź na nieadekwatność wsparcia instytucjonalnego; Zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej; Mobbing jako zjawisko patologii w polskim ustawodawstwie prawnym; Zakażenia szpitalne we współczesnym lecznictwie - komunikat z badań; Alkoholizm w rodzinie a zachowania przestępcze młodzieży w świetle badań wybranej dokumentacji sądowej miasta powiatowego W. - komunikat z badań; Dysfunkcyjność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Pobyt skazanych osadzonych w zakładzie karnym - komunikat z badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program nauczania w ujęciu teoretycznym 2. Problematyka, metodologia i organizacja badań 3. Wyniki i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reforma administracji publicznej: Główne założenia; Reforma samorządowa a reforma finansów publicznych; Reforma samorządowa w działaniu; Sukcesy i porażki wdrażanej reformy; Reforma systemu zabezpieczeń społecznych: Główne założenia; Wdrażanie nowego systemu emerytalnego; Reforma emerytalna po roku; Ocena zmiennego systemu zabezpieczenia emerytalnego; Czy realizacja celów społecznych musi być obciążeniem dla gospodarki? Uwagi o reformie ubezpieczeń społecznych; Reforma systemu opieki zdrowotnej: Główne założenia; Cele reformy opieki zdrowotnej; Założenia i rzeczywistość w reformowaniu opieki zdrowotnej; Przyczyny niskiej akceptacji społecznej reformy powszechnych ubezpieczeń zdrowotnych w 1999 r.; Siedem pól zmian; Uwagi o polskiej reformie systemu oświaty; Bilans osiągnięć i porażek; Społeczne i polityczne efekty reform: Psychologiczne ryzyko reform; Utrwalanie zmian poprzez ich zaniechanie; Polityczne skutki reformatorstwa; Implementacja reform społecznych; Polacy o reformach społecznych: akceptacja, przyzwolenie czy odrzucenie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Szkoła - uczy czy ogłupia?, 2.Kogo chcemy w szole wy chować?, 3.Nauczyciele-komandosi emocji, 4.Dom a szko ła, szkoła a dom, 5.Szkoła marzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokąd zmierza polska szkoła? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty; Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych; Szkoła - jaka jest, każdy widzi; jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman; Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju; Doświadczenie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji; Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości; Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań; Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej; Strategia przejścia czy przetrwania czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? ; Egzaminy szkolne jako gra; Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem - nowatorem; Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej; Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia; Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Problemy wyższego kształcenia w okresie ponowoczesności: Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku; Niepubliczne szkoły wyższe w Polsce; Szkoły prywatne w Polsce w okresie transformacji- nadzieje i złudzenia; Szkolnictwo wyższe w Polsce w procesie przemian jakościowych. Od rozwoju ekstensywnego ku intensywnemu; 2. Przykłady funkcjonowania niepublicznych szkół wyższych: Pod prąd- historia sukcesu instytucji i osobistej porażki; Specyfika funkcjonowania wydziału zamiejscowego niepublicznej uczelni wyższej ( na przykładzie Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie); Uczelnia a otoczenie społeczne. Studium przypadku Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu; Niepubliczne szkoły wyższe w opinii wykładowcy; Niepubliczne szkoły wyższe w strukturze systemu szkolnego w Rzeczypospolitej Polsce w latach 1990-2010 na tle przemian systemowych; Wszechnica Mazurska w Olecku jako przykład emergencji małych środowisk lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Power and ideology in education: the place of tradition in social change; Necessity for reforming the content of education as an element of democratization of Polish educational system; Obstacles and barriers to democratic educational transformations in Poland after 1989 and their main determinants; Approaching barriers in education introduction; Educational egalitarianism and social changes in Poland; Polish educational system in the period of social transformation; The teacher - educator in the integrated Europe; Educational changes in Poland - the basic and real facts of traditional continuity; On certain implications of economic transformations in the context of anticipating changes in education; Changes in Polish schools in the range of content and technique of education, 1989-1996; Citizen personality model in Poland at the time a transformation; Upper Silesia: regional policy of restructuring learning without limits and a praise of the new individualism; The consequences of social cultural and educational to rural and local communities; Youth and modernization and modern times; Fundamental values in the process of education at the time of system transformation; On the way to subjectivity for the pupils in Polish school; Teachers in the challenging face of contemporary democracy and world values; Tolerance and affiliation to a social group; The dilemmas of changes in handing down educational values; Equality of educational opportunities – assumptions and reality; Selected problems of educational awareness; Thinking about education – monocentric nostalgia and symptoms of pluralism; Possibilities of change id educating the youngest pupils; Problems of poverty versus man’s needs in a democratic society; The leisure of the poor and democracy; Changes in specialistic training of wardens; The teacher’s psycho-pedagogical skills in the preventive treatment of addictions; The history of Lowes Silesia an incentive for the educational activity of the regional movement political system in Poland; Social factors of risk and the state of health of Polish society; Contents and directions of development of the Polish educational system; state and private (alternative) schooling in post-communist Poland – comparative analysis; Transformation of the educational system in Poland; School education in the socially changed political system in Poland; Educational democratization in Poland – change, progress and European integration; Drama as a creative educational proposal in the period of system transformation in Poland; Integrated classes in the educational system; Conclusions.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
1.Innowacje w polityce rozwoju regionalnego, 2.Regiony uczące się - wyzwanie dla polskiej polityki regionalnej, 3.Wykorzystanie nowych technologii teleinformatycznych w procesie edukacji - możliwości programów europejskich (Leonardo Da Vinci), 4.Innowacje w Unii Europejskiej, 5.Inkubatory przedsiębiorczości w Polsce, 5.Oferta technologiczna Politechniki Śląskiej, 6.Wybrane aspekty koncepcji gospodarki opartej na wiedzy i jej implikacje dla rozwoju społeczno-gospodarczego regionów i państw, 7.Kilka refleksji na marginesie rządowego programu zwiększania innowacyjności gospodarki polskiej, 8.Strefy aktywności gospodarczej śląska jako wyznaczniki idei regionu uczącego się, 9.Wykształcenie jako wyznacznik zmian w regionie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Zagrożenia, nadzieje i dylematy edukacyjne: Edukacja wobec problemów współczesnego świata i człowieka; Dylematy przemian polskiej szkoły i edukacji w kontekście tendencji europejskich; Edukacja akademicka w społeczeństwie informacyjnym; Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej; Edukacja wobec niepewności ludzkiej egzystencji; Wyzwania i dylematy edukacyjne społeczeństwa wielokulturowego; Treści rodzinne i międzykulturowe edukacji muzycznej wychowaniem do wielokulturowości; Dialog edukacyjny przepustką do szkoły jutra; Przełamywanie stereotypów etnicznych wyzwaniem dla edukacji; Edukacja polityczna w czasie transformacji - wybór czy konieczność?; Potrzeba zmian w systemie edukacji w czasie globalnych przeobrażeń; O miejscu wychowania fizycznego w edukacji jutra. II. O nowych koncepcjach kształcenia i wychowania: O potrzebie, pożytkach i niektórych warunkach edukacji prakseologicznej; Integracja procesów nauczania i wychowania; Fraktalność procesu kształcenia w ponowoczesnym świecie; Kształtowanie aktywności uczniów w kształceniu blokowym; O nauczaniu geometrii w kształceniu zintegrowanym; Wiedza metapoznawcza a efekty samoregulowanego uczenia się motorycznego; Hipertekst jako narzędzie usprawniające dostęp do treści kształcenia; Metaplan w procesie kształcenia; Metoda projektu w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Poszukiwanie potencjału integracyjnego w konfliktach szkolnych; Autoewolucja zmiany szkoły jako organizacji uczącej się; Kilka refleksji o "zielonych szkoła” na Pomorzu Środkowym. III. Aksjologiczne wymiary edukacji: Zamęt aksjologiczny w edukacji; Potrzeba wychowania w harmonii między „starymi” i „nowymi” wartościami; Odpowiedzialność i transgresonizm wartości warunkujące istnienie świata; Dziedzictwo przeszłości podstawą tożsamości kulturowej; Znaczenie wartości w świadomości nauczycieli; Uczeń gimnazjum w świecie wartości - elementy teorii i praktyki; Sztuka nośnikiem wartości; Aksjologiczne konteksty Internetu; Edukacja jutra a czas wolny. IV. Nauczyciel i jego rola w edukacji: Odpowiedzialność nauczyciela-doradcy w rozwiązywaniu współczesnych problemów młodego człowieka; Wpływ nauczycieli na edukacyjne szanse życiowe dziewcząt i chłopców; Nauczyciel-nowator i warunki jego pracy (na podstawie badań); Nauczyciel-andragog szansą edukacji przyszłości; Rola nauczyciela akademickiego w edukacji jutra; Nauczyciel - co to (powinno) znaczy(ć)?; Sztuka bycia nauczycielem nauczycieli; Proces globalizacji a podmiotowość nauczyciela; Nauczyciel w pracy ze studentem szczególnie uzdolnionym; Zaburzenia relacji uczeń - nauczyciel zagrożeniem dla podmiotowości szkolnego procesu edukacyjnego; O nowy kształt edukacji nauczycieli wobec przemian kulturowych w okresie transformacji systemowej; Osobowość nauczyciela: geneza zasad kształcenia. V. Humanistyczne płaszczyzny myślenia o edukacji i uczniu: Perspektywy aplikacji etnometodologii w naukach pedagogicznych; Źródła i mechanizmy aktywność ucznia; Rozwijanie samodzielności uczniów elementem rozwoju podmiotowego standardu waluacji; Poznawcze i praktyczne znaczenie słownych metod nauczania-uczenia się czynności ruchowych; Dyrektywy teleologiczne w analizach działania edukacyjnego; Współczesne funkcje wiedzy w kształceniu; Pedagogika kreatywna wyznacznikiem edukacji XXI wieku; Dialog na lekcji wychowania fizycznego - obszar jednomyślności czy dwóch głosów; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej; Wybrane wypowiedzi uczniów klas młodszych jako wskaźniki ich podmiotowości w toku działań edukacyjnych; Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość myśli edukacyjnej (wkład lekarzy - pedagogów w rozwoju edukacji pedagogicznej, logopedycznej i suropedagogicznej). VI. Diagnoza, kontrola i ocena w edukacji: Diagnoza i ocenianie szkolnego uczenia się (wybrane problemy); Jakość kształcenia w ocenie studentów niepaństwowej uczelni humanistycznej. Wybrane wyniki z badań; Obraz szkoły licealnej (komentarz do jednej ankiety); Komunikacyjna funkcja oceny szkolnej; Wykorzystanie przez szkołę informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych; Uczniowie wobec doniosłego charakteru egzaminów zewnętrznych; Elementy systemu oceniania wiedzy ucznia; Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część I. Podstawowe zagadnienia, problemy i treści diagnozy szkolnej (próba systematyzacji); Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część II. Podejścia metodologiczne, zasady, funkcje, postawy i błędy diagnosty w rozpoznawaniu sytuacji szkolnej ucznia; Determinanty wdrażania i funkcjonowania gimnazjum w środowisku lokalnym; Podsumowania jubileuszowego, X Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra”; Summary of the 10th Jubilee Tatra Scientific Seminar Entiteld „Education of Tomorrow”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
I. 1. Źródla i modele kształcenia do partnerstwa, 2. teoria pokrywający sie sfer wpływów, II. 1. Problematyka i organizacja badań nad orientacjami przyszłych nauczycieli, 2. Nauczyciele polscy i amerykańscy wobec współpracy z rodzicami i środowiskiem, III. 1. Rodzicielstwo, 2. Komunikacja, 3. Wolontariat, 4. Nauka domowa, 5. Współzarządzanie, 6. Współpraca z gminą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Szkoła na przełomie wieków: Kompetencje autorskie nauczyciela a obywatelskość jako wymiar tradycji europejskich; Polityka edukacyjna a konkurencyjność kapitału ludzkiego; Podstawowe zasady edukacji w społeczeństwie demokratycznym; Prawa człowieka i wychowanie do wartości w edukacji szkolnej Unii Europejskiej. Zarys problematyki; Dylematy aksjologiczne w pedagogice resocjalizacyjnej; Orientacja proeuropejska - rozważania o naturze pojęcia; Integracja Europy - problemy wychowawcze i społeczne; Aspekt europejski w poszukiwaniu optymalnego modelu polskiej edukacji; Margines czy integralna część Europy - młodzi uczestnicy Modelu Parlamentu Europejskiego o byciu Polakiem w Europie; Humanistyczna wizja współczesnej szkoły i nauczyciela; Szkoła na przełomie wieków. O potrzebie stawiania pytań; Zasady rozwoju systemów edukacyjnych XX wieku; Średnia szkoła Montessori. Z doświadczeń Szkoły Woods w Houston w stanie Teksas; Edukacja przedszkolna w krajach Unii Europejskiej; Recepcja europejskich metod wychowania fizycznego w polskich placówkach przedszkolnych; Współdziałanie nauczyciela przedszkola z rodziną; Koncepcja "szkoły wychowawczej" Józefa Mirskiego (1882-1943); Edukacja wielokulturowa jako problem kształtu polityki oświatowej; Szkoła zawodowa w perspektywie integracji Europy; Koncepcja sukcesu życiowego młodzieży szkół średnich w kontekście wpływu wychowawczego szkoły; Nowy typ szkoły policealnej i jej słuchacze (na przykładzie Policealnego Studium Detektywów i Pracowników Ochrony w Krakowie); Problemy szkolnictwa ukraińskiego na przełomie wieków; Niektóre problemy rozwoju kształcenia zawodowo-technicznego na Ukrainie w okresie przemian społecznych; Ukraińskie średnie i wyższe szkolnictwo na ziemiach zachodnich w okresie międzywojennym w kontekście integracji europejskiej; Cz. II Przygotowanie nauczycieli do pracy w reformowanej szkole: Konteksty rozwoju kompetencyjności zawodowej nauczyciela; Podmiotowość nauczyciela w procesie reformy edukacyjnej; psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec reformy oświaty (raport z badań); Obszary wiedzy nauczyciela na temat twórczej aktywności dziecka w aspekcie potrzeb edukacyjnych integrującej się europy; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli w świetle celów Unii Europejskiej - propozycje rozwiązań; Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczyciela a umiejętności kluczowe; Metody aktywizujące w kształceniu kompetencji zawodowych nauczyciela. Kształtowanie kompetencji nauczycieli w zakresie pełnienia funkcji wychowawczej; Sposoby rozwijania kompetencji nauczycieli związanych z komunikowaniem się; Nauczyciel współdziałający; Kształcenie nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej; Aktualne problemy edukacji dzieci z dysfunkcją wzroku; Przygotowanie nauczycieli do pracy w klasach integracyjnych; Przygotowanie pedagogów specjalnych do pracy w zreformowanym systemie oświatowym - w opinii studentów; Zagrożenia młodego człowieka w świadomości kandydatów na nauczycieli; Warunki wspomagające rozwoju dziecka - deklaracje i fakty; Problemy edukacyjne w świetle paradygmatów Unii Europejskiej; Kształtowanie kompetencji nauczyciela w zakresie edukacji zdrowotnej wobec nowego paradygmatu nauki o zdrowiu; Osobowość nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów klas VII i VIII; Przygotowanie do pracy zawodowej nauczycieli liceów ogólnokształcących w Zamościu (stan i perspektywy - sondaż diagnostyczny); Syndrom wypalenia zawodowego nauczycieli - badania porównawcze (główne tezy referatu); Cz. III Uczeń w procesie edukacji: Interakcje nauczyciela i ucznia a obraz nauczyciela w oczach ucznia; Pułapki i zagrożenia stwarzane młodzieży przez świat dorosłych przyczyną narastającej patologii społecznej. Implikacje edukacyjne; Diagnoza bezradności intelektualnej uczniów klas VI; Twórczy wymiar funkcjonowania nauczyciela i ucznia w kontekście wyzwań współczesnej edukacji; Myślenie dialogiczne a możliwość przekroczenia subiektywizmu w relacji nauczyciel - uczeń; Komunikacja między nauczycielem a uczniem; O potrzebie kształcenia umiejętności niewerbalnego komunikowania się nauczyciela z uczniami (komunikat z badań); Rola wzmocnień pozytywnych i negatywnych w edukacji szkolnej; Unisex zachowań społecznych - wybór czy konieczność w procesie socjalizacji; Sytuacje stresowe w szkole - próba diagnozy i propozycje działań profilaktycznych; Przemoc wśród dzieci jako realne zagrożenie dla współczesnej szkoły podstawowej - możliwości profilaktycznych oddziaływań; Zagrożenia dzieci i młodzieży agresją i przemocą; Przeciwdziałanie zagrożeniom młodzieży na przykładzie Centrum Kompetencyjnego Młodzieżowego Ośrodka Wczesnej Terapii "Maraton" w Głogowie; Tożsamość młodzieży w sytuacji pogranicza; Wpływ środków masowego przekazu na rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka; Możliwości i ograniczenia terapii psychopedagogicznej uczestników procesu edukacyjnego (nauczyciele, uczniowie, rodzice); Współpraca szkoły z rodzicami w świetle reformy systemu oświatowego; Możliwości i bariery współpracy szkoły z rodziną; Wychowawcze i społeczne konsekwencje niektórych zaburzeń rozwojowych dziecka we współczesnej rodzinie; Pedagogizacja rodziców - szansą nowej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I. Uwarunkowania 1. Uwarunkowania demograficzne 2. Sieć szkolna - lokalizacja i zasięg szkół 3. Finansowanie oświaty 4. Wydatki, nakłady i potrzeby inwestycyjne w oświacie Część II. Funkcjonowanie i rezultaty 6. Udział oświaty w kształtowaniu różnic przestrzennych 7 Dostęp do edukacji 8. Szkolnictwo niepubliczne 9. Niektóre charakterystyki gimnazjów 10. Badanie osiągnięć szkolnych uczniów 11. Osiągnięcie szkolne w świetle wyników badań własnych 12. Rola wskaźników edukacyjnych w badaniach i polityce oświatowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Zarys problematyki, 2.Problematyka badań, 3.Szkoła jako instytucja społeczna warunkująca zaspokojenie potrzeb życiowych młodzieży, 4.Edukacja i wybór określonych wartości a style życia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej