Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(572)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(551)
Publikacje naukowe
(64)
E-booki
(32)
Publikacje fachowe
(30)
Czasopisma
(20)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(461)
dostępne
(293)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(311)
Czytelnia
(463)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(31)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(27)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(23)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(13)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(9)
Huczek Marian (1939-2023)
(8)
Karpińska Anna
(8)
Sapijaszka Zofia
(8)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Gawroński Krzysztof
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Kojs Wojciech (1940- )
(6)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Białoszewski Dariusz
(5)
Chodyński Andrzej
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Korabiewska Izabela
(5)
Lewandowska Monika
(5)
Maliszewski Wojciech J
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Wróblewska Walentyna
(5)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Dobrakowski Paweł
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Jabłoński Marek
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Krakowski Krzysztof
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Mamroł Andrzej
(4)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Moroz Henryk
(4)
Przewoźnik Sylwia
(4)
Stefan Arkadiusz
(4)
Szymański Mirosław J
(4)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(4)
Łabuz-Roszak Beata
(4)
Łuszczuk Władysława
(4)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Baraniak Barbara
(3)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bielecki Piotr
(3)
Błaszczyk Klaudia
(3)
Chmielecka Ewa
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(3)
Czyż Stanisław
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Gerlach Ryszard (1955- )
(3)
Geryk Marcin
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Guła-Kubiszewska Halina
(3)
Hallada Marek
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kocór Maria
(3)
Konarzewski Krzysztof
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krajewska Anna
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowski Marek
(3)
Matusek Beata (1975- )
(3)
Minkiewicz Barbara
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Nowaczyk Grażyna
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Pilich Mateusz
(3)
Rongies Witold
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Skierska-Pięta Katarzyna
(3)
Sobieszczyk Maria
(3)
Starościak Wojciech
(3)
Stasiak Makary K
(3)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(3)
Tworzydło Dariusz
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wiłkomirska Anna
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wrońska Marta
(3)
Adamczyk Ewa
(2)
Baran Beata
(2)
Baran Krzysztof Wojciech
(2)
Baran Lidia
(2)
Barańska Magdalena
(2)
Barłóg Krystyna
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Celej Piotr (1981- )
(2)
Christoph Monika
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Cichoń Seweryn
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(36)
2010 - 2019
(181)
2000 - 2009
(361)
1990 - 1999
(24)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
Kraj wydania
Polska
(604)
Język
polski
(599)
angielski
(5)
Temat
Szkolnictwo
(235)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Nauczyciele
(88)
Oświata
(84)
Kształcenie
(67)
Pedagogika
(55)
Wychowanie
(52)
Nauczanie
(50)
Studenci
(35)
Uczniowie
(28)
Szkolnictwo niepubliczne
(24)
Nauczyciele akademiccy
(23)
Młodzież
(19)
Szkolnictwo zawodowe
(19)
Public relations
(18)
Przedsiębiorstwo
(16)
Innowacje
(15)
Nauczanie początkowe
(15)
Szkolnictwo specjalne
(15)
Komunikacja społeczna
(14)
Nauczanie na odległość
(14)
Polska
(14)
Rodzina
(14)
Rynek pracy
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(14)
Dziecko
(13)
Edukacja medialna
(13)
Kształcenie ustawiczne
(13)
Oświata dorosłych
(13)
Samorząd terytorialny
(13)
Jakość kształcenia
(12)
Internet
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Rodzice
(10)
Unia Europejska
(10)
Kultura
(9)
Nauczanie zintegrowane
(9)
Nauka
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Szkolnictwo podstawowe
(9)
Wartość
(9)
Zarządzanie jakością
(9)
Globalizacja
(8)
Kobieta
(8)
Komputery
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(8)
Uczenie się
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Zarządzanie
(8)
Zarządzanie wiedzą
(8)
Środki masowego przekazu
(8)
Absolwenci szkół wyższych
(7)
COVID-19
(7)
Dostęp do oświaty
(7)
Efektywność nauczania
(7)
Metodologia
(7)
Multimedia
(7)
Nauczanie dorosłych
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Opieka społeczna
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Postawy
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Samokształcenie
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Zawód
(7)
Badania naukowe
(6)
Bibliotekarstwo
(6)
Edukacja
(6)
Gimnazja
(6)
Informatyka
(6)
Instytucje nonprofit
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Kultura organizacyjna
(6)
Menedżerowie
(6)
Nauki ekonomiczne
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Organizacja ucząca się
(6)
Patologia społeczna
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Reforma oświaty
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Agresywność
(5)
Dyrektor
(5)
Erasmus (program)
(5)
Gospodarka
(5)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Marketing
(5)
Mentoring
(5)
Polityka społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Postępowanie administracyjne
(5)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Przydatność zawodowa
(5)
Siła robocza
(5)
Socjologia edukacji
(5)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(71)
1989-2000
(33)
1901-2000
(30)
1989-
(27)
2001-0
(20)
1901-
(14)
1801-
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1701-
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1301-1400
(1)
1601-
(1)
1701-1800
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(98)
Europa
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Francja
(6)
Niemcy
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Wielka Brytania
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Finlandia
(3)
Hiszpania
(3)
Rosja
(3)
Województwo śląskie (1999- )
(3)
Włochy
(3)
Afryka
(2)
Austria
(2)
Chiny
(2)
Czechy
(2)
Grecja
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Litwa
(2)
Norwegia
(2)
Portugalia
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(2)
Szwecja
(2)
Ukraina
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Węgry
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Brazylia
(1)
Bułgaria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chorwacja
(1)
Cypr
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Egipt
(1)
Estonia
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Górny Śląsk
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Nigeria
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(62)
Opracowanie
(28)
Materiały konferencyjne
(26)
Czasopismo naukowe
(22)
Monografia
(14)
Podręcznik
(11)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Księga pamiątkowa
(8)
Czasopismo ekonomiczne
(7)
Poradnik
(5)
Case study (studium przypadku)
(4)
Czasopismo prawnicze
(4)
Komentarz do ustawy
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuły
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Encyklopedia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Szkic literacki
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(119)
Socjologia i społeczeństwo
(34)
Zarządzanie i marketing
(28)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Nauka i badania
(17)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(15)
Historia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Psychologia
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
604 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reforma administracji publicznej: Główne założenia; Reforma samorządowa a reforma finansów publicznych; Reforma samorządowa w działaniu; Sukcesy i porażki wdrażanej reformy; Reforma systemu zabezpieczeń społecznych: Główne założenia; Wdrażanie nowego systemu emerytalnego; Reforma emerytalna po roku; Ocena zmiennego systemu zabezpieczenia emerytalnego; Czy realizacja celów społecznych musi być obciążeniem dla gospodarki? Uwagi o reformie ubezpieczeń społecznych; Reforma systemu opieki zdrowotnej: Główne założenia; Cele reformy opieki zdrowotnej; Założenia i rzeczywistość w reformowaniu opieki zdrowotnej; Przyczyny niskiej akceptacji społecznej reformy powszechnych ubezpieczeń zdrowotnych w 1999 r.; Siedem pól zmian; Uwagi o polskiej reformie systemu oświaty; Bilans osiągnięć i porażek; Społeczne i polityczne efekty reform: Psychologiczne ryzyko reform; Utrwalanie zmian poprzez ich zaniechanie; Polityczne skutki reformatorstwa; Implementacja reform społecznych; Polacy o reformach społecznych: akceptacja, przyzwolenie czy odrzucenie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka - profilaktyka - socjoterapia ... ; 02)
Część I: Diagnostyka. Diagnoza w pedagogice społecznej. Rozwój koncepcji na przykładzie poglądów wybranych autorów; Poznawanie ucznia i nauczyciela - inaczej. Propozycja wizualizacji; Pedagogiczne wspomaganie rodziny elementem wychowawczego i profilaktycznego programu szkoły. Diagnoza środowiska rodzinnego; Propozycja nowego narzędzia do badania postawy młodzieży wobec eksperymentowania z narkotykami; Wybrane aspekty badań nad rodziną z problemem alkoholowym. Część II: Profilaktyka. Podstawy teoretyczne profilaktyki zachowań problemowych młodzieży; Kryzysy psychospołeczne, oddziaływania rodzicielskie a osiąganie tożsamości w świetle teorii rozwoju psychospołecznego E. Eriksona; Indywidualne ścieżki ryzyka i związana z nimi interwencja profilaktyczna; Potrzeby fizjologiczne dziecka przedszkolnego w standardach jakości pracy przedszkola; Program Domowych Detektywów i program Fantastyczne Możliwości. Dwuletni program profilaktyki alkoholowej dla szkół podstawowych; Program profilaktyczny "puzzle" dla uczniów gimnazjum; Program edukacyjny "Klucz" - propozycja pracy w gimnazjum; Interwencja profilaktyczna wobec uczniów sięgających po substancje psychoaktywne. Etapy opracowywania programu; Przegląda badań nad motywacją do uczenia się. Wnioski dla praktyki edukacyjnej; Wybrane metody profilaktyki HIV/AIDS; Realizacja podstawowych funkcji szkoły warunkiem skutecznej profilaktyki; Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży a profilaktyka szkolna; Psychologiczne przygotowanie do małżeństwa szansą niezaburzonego funkcjonowania małżeństwa i rodziny - na przykładzie tak zwanej Metody Lubelskiej; Kontestacja czy przestępczość? Rozważania o subkulturach młodzieżowych w kontekście wybranych teorii dewiacji. Część III: Socjoterapia. Socjoterapia - jak zachodzi zmiana zachowania?; Socjoterapia a zmiana poziomu lęku i stylów funkcjonowania w grupie; Losy wychowanków Świetlicy Terapeutycznej w Nakle nad Notecią działającej w latach 1994-2001; Pracownicy świetlic socjoterapeurtcznych. Ich portret psychologiczny, postawy wobec pracy i dzieci z rodzin alkoholowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Szkoła - uczy czy ogłupia?, 2.Kogo chcemy w szole wy chować?, 3.Nauczyciele-komandosi emocji, 4.Dom a szko ła, szkoła a dom, 5.Szkoła marzeń
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Po co praktyki ?; 2. System kształcenia nauczycieli w Polsce i na świecie; 3. Kto może być nauczycielem?; 4. Szkoła jako miejsce pracy nauczyciela; 5. Kluczowe kompetencje; 6. Efektywna dydaktyka; 7. Etyka zawodowa; 8. Negatywne aspekty pracy nauczyciela; 9. Nauczyciel w XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wychowawca - zawód czy rola społeczna?; 2. Równouprawnienie na rynku pracy; 3. Praktyczny wymiar pracy wychowawcy; 4. Przygotowanie zawodowe; 5. Wychowawca poza szkołą: kolonie, wycieczki szkolne etc.; 6. Wychowawca wobec współczesnych przemian społecznych; 7. Sprawdź, czy sobie poradzisz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dokąd zmierza polska szkoła? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty; Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych; Szkoła - jaka jest, każdy widzi; jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman; Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju; Doświadczenie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji; Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości; Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań; Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej; Strategia przejścia czy przetrwania czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? ; Egzaminy szkolne jako gra; Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem - nowatorem; Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej; Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia; Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:
- wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość;
- poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne;
- budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu.
Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwagi krytyczne 2. Rys historyczny 3. Metoda Case Dei Bambini 4. Jak nauczycielka powinna odbywać lekcję?5. Tryb życia w Case dei Bambini 6. Ćwiczenie mięśni 7. Przyroda w wychowaniu 8. Roboty ręczne 9. Kształcenie zmysłów. 10. Przyrządy do kształcenia zmysłów 9. Wykształcenie umysłowe 12. Nauka czytania i pisania 13. Początki arytmetyki 14. Wnioski i wrażenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2015, nr 5)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; r 16)
1. Wprowadzenie; 2. Metodologia i cele; 3. Postrzeganie niepełnosprawności oraz nastawienie wobec studentów z niepełno sprawnościami; 4. Ogólne problemy związane z funkcjonowaniem osób z niepełno sprawnościami na uczelniach wyższych; 5. Szczególne problemy studentów z różnymi rodzajami niepełnosprawności; 6. Działalność biur ds. osób niepełnosprawnych; 7. Dobre praktyki; 8. Wnioski i zalecenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Szary dom Sióstr Urszulanek na warszawskim Powiślu 2. Spotkania z Heleną Radlińską... . Liceum Pedagogiczne oraz Kurs Pedagogiczny prowadzony przez Siostry Urszulanki SJK w Warszawie w latach 1942-1944
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Problemy wyższego kształcenia w okresie ponowoczesności: Nauka i edukacja w uniwersytecie XXI wieku; Niepubliczne szkoły wyższe w Polsce; Szkoły prywatne w Polsce w okresie transformacji- nadzieje i złudzenia; Szkolnictwo wyższe w Polsce w procesie przemian jakościowych. Od rozwoju ekstensywnego ku intensywnemu; 2. Przykłady funkcjonowania niepublicznych szkół wyższych: Pod prąd- historia sukcesu instytucji i osobistej porażki; Specyfika funkcjonowania wydziału zamiejscowego niepublicznej uczelni wyższej ( na przykładzie Wydziału Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie); Uczelnia a otoczenie społeczne. Studium przypadku Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu; Niepubliczne szkoły wyższe w opinii wykładowcy; Niepubliczne szkoły wyższe w strukturze systemu szkolnego w Rzeczypospolitej Polsce w latach 1990-2010 na tle przemian systemowych; Wszechnica Mazurska w Olecku jako przykład emergencji małych środowisk lokalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. I. Nowe media w dyskusji społecznej" Rozwój gospodarczy oraz inicjatywy medialne i oświatowe; Społeczeństwo informacyjne i nowe technologie: technika cyfrowa (cyfryzacja), konwergencja i globalizacja; Proces integracji nowych mediów w szkle i na lekcji; Nowe wymiary dzieciństwa: dziecko jako użytkownicy i producenci; 2. Dydaktyka mediów jako przedmiot nauczania: Historyczno- systematyczny zarys rozwoju dydaktyki mediów; Tendencje medio- dydaktyczne w dyskusji nad mediami; Rozwój dydaktyki mediów jako nauki; Droga dydaktyki mediów do uzyskania statusu dyscypliny samodzielnej; 3. Kompetencje medialne jako umiejętności kluczowe: Podstawy systemowe: komunikacja i kompetencja; Kompetencje medialne- pojęcie kluczowe w zawodzie nauczyciela; Koncepcje kompetentnej pracy z mediami; 4. Uczenie się w kontekście nauczania: Modele uczenia się; Neurobiologiczne podstawy uczenia się; Wnioski dotyczące nauczania i uczenia się z nowymi mediami; 5. Nauczanie i uczenie się z użyciem komputera i Internetu: Wyzwania dotyczące uczenia się z użyciem komputera i Internetu; Koncepcje dydaktyki mediów; Projekt koncepcji zorientowanej na działanie; 6. Nowe media w pracy nad programem nauczania: Praca z Internetem jako proces transformacji programu; Oprogramowanie edukacyjne jako propozycja programowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany o charakterze globalnym jako implikacje wzrostu aspiracji edukacyjnych młodzieży 2. Aspiracje edukacyjne młodzieży w kontekście zmian w edukacji 3. Uniwersytet w obliczu zmian 4. Miejsce aspiracji w życiu człowieka 5. Dynamika aspiracji edukacyjnych studentów 6. Aspiracje samokształceniowe studentów 7. Implikacje aspiracji edukacyjnych młodzieży dla uprawiania dydaktyki szkoły wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 83)
Wstęp, I. Teoretyczne i metodologiczne założenia badań nad wartościami moralnymi, 1. Wartości moralne w ujęciu socjologicznym, 2. Metoda oraz sposób przeprowadzenia badań, 3. Społeczna i religijna charakterystyka badanych osób, II. Podstawowe orientacje moralne, 1. Stosunek do ogólnych norm moralnych, 2. Postawy licealistów wobec Dekalogu, 3. Stosunek do norm moralnych odnoszących się dożycia codziennego, 4. Autorytety moralne, III. Cele i dążenia życiowe młodzieży, 1. Znaczenie wartości w życiu codziennym, 2. Codzienne wartości ogólne i konkretne, 3. Wartości codzienne jako ostateczne cele życiowe, 4. Wartości codzienne nadające sens życiu, IV. Wartości prospołeczne i egoistyczne, 1. Pojęcie wartości prospołecznych i egoistycznych, 2. Ocena tzw. natury ludzkiej i stosunków międzyludzkich, 3. Postawy młodzieży wobec wartości prospołecznych, 4. Zasada miłości bliźniego jako ideał etyczny, V. Wartości godnościowe, 1. Godność jako wartość społeczna, 2. Godność ludzka w kontekście wartości codziennych i uroczystych, 3. Sytuacje naruszające godność ludzką, VI. Wartości życia małżeńskiego i rodzinnego, 1. Rodzina podstawowym nośnikiem przekazu wartości moralnych, 2. Treści moralne w przekazie rodzinnym, 3. Ciągłość i zmiana w przekazie wartości moralnych, 4. Wartości związane z moralnością małżeńsko-rodzinną, 5. Style wychowania moralnego, Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej