Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(39)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje fachowe
(11)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(29)
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(29)
Autor
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Jeruszka Urszula (1952- )
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Litwin Joanna
(2)
Allen Judy
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Baran Beata
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białas Patrycja
(1)
Bielecki Leszek
(1)
Biliński Witold
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Cegiełko Paweł
(1)
Chmielewski Witold Jan
(1)
Chmielowiec Agnieszka
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Cichoń Seweryn
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Cowling Alan
(1)
Czernecka Małgorzata
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Grygiel-Kaleta Żaneta
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Huras Agnieszka
(1)
Hyla Marek
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Karney Janina E
(1)
Kopijer Paweł (1970- )
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Krawiec Grzegorz (1977- )
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Kwik Marek
(1)
Laskowska Izabela
(1)
Leja Andżelika
(1)
Lisiński Marek
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lundy Olive
(1)
Machoń Mirosław
(1)
Makowiec Aneta
(1)
Matyjaszek Dorota
(1)
Mercik Anna
(1)
Mokrzycki Leszek
(1)
Morański Wojciech
(1)
Nowacki Tadeusz W. (1913-2011)
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Oleksiuk Adam
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Parsloe Eric
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Pudło Anna
(1)
Rae Leslie
(1)
Rej Anna
(1)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(1)
Rozkuszka Anna
(1)
Rozpędek Beata
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Samek-Skwara Krystyna
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sałata Elżbieta
(1)
Sloman Martyn
(1)
Sochacka Iwona
(1)
Sozański Jarosław
(1)
Sołtysińska Iwona
(1)
Sternal Szymon
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Suknarowska-Drzewiecka Ewa
(1)
Szewczyk Helena
(1)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(1)
Witkowski Jarosław (1963- )
(1)
Wojciechowski Piotr
(1)
Wray Monika
(1)
Wurth Anthonie (1967- )
(1)
Wurth Kees (1969- )
(1)
Włodarczyk Agnieszka
(1)
Ćwiertniak Bolesław Maciej (1952- )
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Łais Sławomir
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(1)
Żołyński Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(23)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
niemiecki
(1)
Temat
Szkolenie zawodowe
(24)
Zawód
(11)
Nauczyciele
(9)
Kadry
(8)
Rozwój zawodowy
(7)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Szkolnictwo zawodowe
(6)
Organizacja
(5)
Ocena pracowników
(4)
Pedagogika pracy
(4)
Praca
(4)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(4)
Uczenie się
(4)
Erasmus+ (program)
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Zatrudnienie
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Aktywność zawodowa
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja pracy
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Oświata
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Prawo pracy
(2)
Programy szkoleń
(2)
Płaca
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja publiczna
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Banki
(1)
Budżetowanie
(1)
COVID-19
(1)
Chatbot
(1)
Coaching
(1)
Coworking
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Europejski System Transferu Osiągnięć w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym
(1)
Faktura VAT
(1)
Freelancer
(1)
Gospodarka leśna
(1)
Grywalizacja
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konferencje
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Leśnictwo
(1)
Logistyka
(1)
Marketing
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mobilność edukacyjna
(1)
Motywacja
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedojrzałość psychiczna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedeutologia
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Polska Rama K
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Praca biurowa
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pracownicy
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo konstytucyjne
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(1)
Prawo pierwokupu
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Programy edukacyjne UE
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Warszawa (okręg)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografia
(1)
Przegląd literatury
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(13)
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Inwestowanie w kapitał ludzki w Polsce / Adam Oleksiuk. - Szczecin : ECONOMICUS, 2009. - 172 s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Człowiek kapitałem kraju, regionu i organizacji: Kapitał ludzki - jego znaczenie oraz wzrost gospodarczy; Kapitał ludzki w polityce podnoszenia konkurencyjności regionu; Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji; Wybrane aspekty zarządzania kapitałem ludzkim. 2. Kariera zawodowa pracownika: Pojęcie kariery zawodowej; Modele kariery zawodowej; Planowanie kariery zawodowej; Pozyskiwanie zasobów ludzkich do organizacji; Etapy kariery zawodowej; Model kariery zawodowej na przykładzie polskiej administracji publicznej. 3. Współczesne systemy wynagradzania pracowników a rozwój kapitału ludzkiego: Pojęcie i funkcja systemu wynagrodzeń; Formy systemu wynagrodzeń; Premie i nagrody jako ruchome składniki wynagrodzenia; Gainsharing, bony, "bonusy" jako sposoby na wynagrodzenie pracownika; zmiany w sferze wynagrodzeń w Polsce. 4. Szkolenia pracowników jako inwestycja w kapitał ludzki: Cele i formy kształcenia; Formy i metody szkolenia pracowników; Etapy rozwoju i szkolenia pracowników; Przyczyny wzrostu potrzeb szkoleń; Analiza rynku szkoleń w Polsce. 5. Inwestowanie w kapitał ludzki w ramach pomocy z Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Od marginesu do głównego nurtu; Pokazać ludziom, jak mają się uczyć; Coaching - teoria i praktyka; Mentoring - kolizja teorii z praktyką; Mentorzy społeczni - nowa profesja; Informacje zwrotne - warunek sukcesu; Uważne słuchanie; Umiejętność zadawanie pytań; Kierowanie relacjami między ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część: Społeczne aspekty roli nauczyciela: 1. Wiedza, umiejętności i kompetencje nauczyciela w świecie w którym trzeba Bronic pedagogicznego sensu edukacji, 2. Hermeneutyczne inspiracje w myśleniu o nauczycielu, 3. Pojecie odpowiedzialności w refleksji nad wychowaniem, 4. Spojrzenie na rolę nauczyciela z perspektywy różnych oczekiwań społecznych, 5. Ład społeczny i zakładnicy modeli edukacyjnych. Refleksje pedagogiczne, 6. Nauczyciel jako istotny aktor społecznego świata szkoły, 7. Niebieska władza, pomarańczowy nauczyciel, zielony uczeń, 8. Zmienne otoczenie jako kontekst funkcjonowania współczesnego nauczyciela. Część B: Profesjonalne aspekty roli nauczyciela: 9. "Wielki Przegrany Współczesności". Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia, 10. Przygotowanie ogólno pedagogiczne oraz specjalistyczne jako składnik kompetencji zawodowej nauczyciela zdobywanej w ramach studiów z perspektywy polonisty, 11. Modele nauczania - uczenia się w przygotowaniu dydaktycznym nauczycieli, 12. Profesjonalne kompetencje nauczyciela, 13. Kompetencje zawodowe wychowawców w pracy z agresywnymi nieletnimi. Propozycje udoskonaleń w procesie kształcenia pedagogów, 14. nauczyciele religii wobec rozwoju moralnego uczniów, 15. Pedagogia T. Gordon jako sposób usensawiania świata z punktu widzenia racjonalności emancypacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka pracy - pojęcie i treść, 2. Nauczanie. Uczenie się. Samokształcenie, 3. Zasady kształcenia w edukacji pracowniczej, 4. Metody nauczania i uczenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
R.1 Pedeutologia - znaczące fakty genezy i historii, R.2 Nauczyciel - ujęcia osobowościowe, zawodowe, funkcje: 1. Ewolucja pojecia "nauczyciel", 2. Teoretyczne ujęcia osoby nauczyciela, 3. Ewolucja funkcji zawodowych nauczyciela. R.3 Kształcenie nauczycieli: 1. Współczesne orietnacje w eduakcji nauczycielskiej, R.4 Koncepcje kształcenia nauczycieli: 1. Koncepcja "refleksyjnej praktyki", 2. Koncepcja kształcenia "poprzez praktykę", 3. Humanistyczna koncepcja kształcenia nauczycieli. R.5 Kształćenie teoretyczne i praktyczne nauczycieli: 1. Związek teorii z praktyką, 2. Ogólnofilozoficzne prawidłowości związku poznania z działaniem, 3. Osobiste teorie nauczycieli jako łącznik między teorią naukową a praktyką, 4. Funkcje wiedzy w działaniu praktycznym nauczyciela, 5. Spory wokół kwlaifikacji pragmatycznych nauczycieli, 6. Czy edukacja nauczycieli moze być pułapką dla ich zawodowego funkcjonowania. r.6 Natura działania pedagogicznego: 1. Trudności pracy nauczyciela, 2. Swoistośc działania pedagogicznego. R.7 Profesjonalizm nauczyciela: 1. Ustalenia definicyjne, 2. Swoistość nauczycielskiego profesjonalizmu, 3. Profesjonalizm nauczyciela budowany na koncpecji "profesjonalnego osądu", 4. Profesjonalizm rozszerzony Erica Hoyle'a, 5. "Nowy profesjonalizm" Julaina Eliotta. R.8 Dylemty bycia nauczycielem: 1. Czy nauczyciel jest samotny w uczniowskiej spoęcznosci, 2. Wpływ wychowawczy = potrzebny, ale i zbędny?, 3. Wdzięczność - dylematy nauczycielskiego zawodu, 4. Wymagania - obojętność - bezinteresowaność, 5. Pewność, wątpliwość, pokora - wykluczenia czy dopełnienia?, 6. Ambiwalencja roli zawodowej nauczyciela r.9 Rozwój zawodowy nauczyciela: 1. Podstawa teoretyczna analizy rozowju zawodowego nauczycieli, 2. Swoistość nauczycielskiego rozwoju w zawodzie, 3. Dynamika rozowju zawodowego nauczycieli w świetle wyników badań, 4. 'Badanie w działaniu" sposobem dokonalenia nauczycielskiej praktyki. R.10 Tożsamosć zawodowa poslkich nauczycieli: 1. Tożsamosć - jej rozumienie, funkcje, ewolucja, 2. Tożsamosć zawodowa nauczycieli - wyniki badań, 3. Dominata standardu przedmiotowego w nauczycielskiej tożsamosci zawodowej -implikacje edukacyjne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Akcenty jubileuszowe: 90 lat życia i 66 lat pracy naukowo-badawczej Profesora Tadeusza W. Nowackiego; Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy; O pracach naukowych Tadeusza Nowackiego; 2. 30 lat pedagogiki pracy- dawniej- dziś- jutro; O potrzebie badań obszarów pedagogiki pracy; Pedagog pracy w procesie humanizacji; Elementy strategii rozwoju edukacji ustawicznej; Analiza współpracy międzynarodowej w zakresie pedagogiki pracy; Pedagogika pracy- 30 lat później; Podstawowe pojęcia pedagogiki pracy; Andragogika pracy w ujęciu Tadeusza W. Nowackiego; Wspólna problematyka socjologii pracy i pedagogiki pracy w kontekście uprzemysłowienia; Tendencje i kierunki rozwoju edukacji w Europie a reforma systemu edukacji w Polsce; Wybrane aspekty badań w dziedzinie pedagogiki pracy; 3. Kształcenie przedzawodowe i pro zawodowe- instrumenty, uwarunkowania i możliwości rozwoju: Jakość radzenia komuś a jakość radzenia sobie w codziennym życiu; Poradnictwo zawodowe w kształtowaniu kariery zawodowej; Wychowanie przez pracę- czy wciąż aktualne?; Nauczyciele techniki w edukacji przedzawodowej. Szanse zatrudnienia; Prozawodowe marzenia dzieci 6-letnich; Założenia, formy organizacyjne i rzeczywistość kształcenia zawodowego; Doświadczenia projektu Leonardo da Vinci- ewaluacja kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym o profilu mechatronicznym; Wychowanie do bezpieczeństwa w świetle wyników badań; 4. Edukacja zawodowa i edukacja ustawiczna dorosłych wobec europejskiego rynku pracy: Gospodarka oparta na wiedzy wyzwaniem dla edukacji zawodowej i ustawicznej dorosłych; Edukacja zawodowa z perspektywy rynku pracy; Globalizacja, rynek, edukacja; Nowa Klasyfikacja Zawodów i Specjalności w świetle standardów europejskich; Programy Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia zawodowego; Idea i rzeczywistość dualnego systemu kształcenia zawodowego; Współczesne polskie doświadczenia w zakresie dokształcania i doskonalenia kadr; Zadania edukacji ustawicznej w dokumentach strategicznych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu; Edukacja ustawiczna procesem kształtowania gotowości pro zawodowej; Przezwyciężanie zjawiska bezrobocia wśród osób niepełnosprawnych; Refleksje o edukacji menedżerskiej w kontekście integracji z Unią Europejską; Problemy przygotowania zawodowego na studiach inżynierskich w kontekście integracji europejskiej; Jakość w doskonaleniu zawodowym w wersji Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Teleologiczne i pedentologiczne podstawy pracy wychowawczo-dydaktycznej w seminariach nauczycielskich Drugiej Rzeczpospolitej. II. Seminaria nauczycielskie Drugiej Rzeczpospolitej. III. Praca dydaktyczna w seminariach nauczycielskich. IV. Wychowanie przyszłych nauczycieli. V. Rezultaty oddziaływania dydaktyczno - wychowawczego seminariów nauczycielskich Drugiej Rzeczpospolitej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja dorosłych. 1. Edukacja dorosłych i poradnictwo zawodowe wobec wyzwań rynku pracy. 2. Autorefleksja zawodowa nauczycieli dorosłych a ich funkcjonowanie w roli ucznia i nauczyciela. Część II: Doradca zawodowy. 1. Doradztwo zawodowe jako profesjonalna pomoc psychologiczna. 2. Rola nauczyciela w systemie orientacji zawodowej. 3. Empatia jako podstawowa umiejętność doradcy zawodowego. Część III: Rynek pracy. 1. Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w systemie obsługi rynku pracy (na przykładzie doświadczeń gmin w kraju). 2. Kobieta na współczesnym rynku pracy. 3. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 228)
1. Nauczyciel współczesnej szkoły wobec przemian cywilizacyjnych: Edukacja w dobie globalnego społeczeństwa informacyjnego; Nauczyciel i jego edukacja; Charyzmatyczny nauczyciel a nauczyciel w sensie zwyczajnym; "Wzór osobowy" czy "sylwetka absolwenta" w uniwersyteckiej edukacji nauczycieli; Nauczyciel wobec powinności a nadziei samorealizacji. Sprzeczność czy koherencja?; Nauczyciel ery informacji; Wartości preferowane przez nauczycieli przedszkoli; Wartość i wartościowanie w pracy pedagogicznej; Nauczyciel jako krzewiciel i strażnik wartości ludzkich (Problem, Badania, Wyniki); Myślenie o nauczycielu - wywiad introspekcyjny; Nasilenie i struktura wypalenia zawodowego nauczycieli; Poziom i struktura empatii nauczycieli; Kompetencje multimedialne nauczycieli - propozycja kodyfikacji; Cyfrowy świat wyzwaniem dla nauczyciela; Rozwój społeczeństwa informacyjnego a kompetencje nauczycieli; E-learning w pracy nauczyciela akademickiego - wymagania cywilizacyjne; Orientacja zawodowa jako kompetencja nauczyciela techniki; Adaptacja społeczno-zawodowa młodego nauczyciela; system awansu zawodowego nauczycieli - aktualny stan i kierunki zmian; Rozwój zawodowy nauczyciela w Polsce międzynarodowej. 2. Problemy kształcenia nauczycieli: Kształcenie pedagogiczne przyszłych nauczycieli, Potrzeba edukacji medialnej w kształceniu nauczycieli; Technologie informacyjne w przygotowaniu nauczycieli w aspekcie czasu wolnego uczniów; Kilka refleksji na temat wykorzystania platformy e-dukacyjnej w kształceniu nauczycieli; Fizyka w programie kształcenia informatyków; Tendencje rozwoju edukacji ekologicznej w procesie kształcenia nauczycieli; Motywy wyboru studiów nauczycielskich przez studentów kierunków technicznych; Kilka uwag na temat kształcenia kandydatów do zawodu logopedy; Praktyki pedagogiczne w kształceniu studentów; Aktualizacja wiedzy pedagogicznej w toku praktyk studentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Aspekty użyteczności przygotowania zawodowego nauczycieli w zakresie dydaktyki przedmiotowej; Symulacje modelowe nowoczesną metodą kształcenia zawodowego; Certyfikaty informatyczne w radomskim środowisku akademickim; Przegląd kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych od 2004 roku. 3. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli: Doskonalenie zawodowe nauczycieli w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego; Doskonalenie zawodowe nauczycieli - dylematy i kontrowersje; Doskonalenie jako proces uniwersalny; Nauczyciel w procesie modułowego kształcenia zawodowego; Bezpieczeństwo i higiena pracy w procesie kształcenia modułowego; Technologie informatyczne w modułowym procesie kształcenia zawodowego; Integracja pokoleniowa w szkoleniu informatycznym dorosłych; Wokół problemów doskonalenia nauczycieli; Samokształcenie nauczycieli klas młodszych na tle przemian społeczno-kulturowych; Podstawowe wyznaczniki modelowania systemu doskonalenia nauczycieli kształcenia zawodowego; Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli szkół podstawowych - projekt Unii Europejskiej " Kompetencje Kluczowe Drogą Twórczego rozwoju"; doskonalenie i dokształcanie nauczycieli gimnazjum; Szanse i zagrożenia doskonalenia zawodowego nauczycieli przełomu wieków 1898-2009 (na przykładzie WODN w Skierniewicach); Doskonalenie umiejętności informatycznych nauczycieli w aspekcie wspierania form e-learningowych; Doskonalenie umiejętności nauczycieli w modelu kształcenia zadaniowego; Doskonalenie nauczycieli kształcenia zawodowego szkół rolniczych; Doskonalenie umiejętności kształcenia nauczycieli; Komputer jako środek wspomagający pracę terapeutyczną nauczyciela; Internet w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Learning Content Development System (LCDS) - darmowa platforma e-learningowa Microsoft; Uczestnictwo w edukacji ustawicznej nauczycieli; Samokształcenie formą doskonalenia nauczycieli akademickich matematyki; Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli możliwością aktualizowanie wiedzy przyrodniczej; Praktyczne doskonalenie początkującego nauczyciela; Szkolenie głosu nauczyciela - kaprys czy konieczność; Cele i zadania ustawicznego kształcenia nauczycieli; Potrzeby edukacyjne nauczycieli; Scenariusz i konspekt lekcji jako pomoc w organizacji pracy nauczyciela; Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli szkół rolniczych w Wielkopolsce w latach 1989-2004. 4. Różne aspekty dydaktyczn0-wychowawcze szkoły i nauczyciela: Inteligentna szkoła; Nieprzemijające wartości szkoły konspiracyjnej z lat okupacji niemieckiej 1939-1945; Zainteresowanie technika na różnych szczeblach edukacji; Egzekwowanie wiedzy z fizyki w procesie nauczania i na egzaminie maturalnym; Rysunek dynamiczny w nauczaniu elektroniki; Proces adaptacji początkujących nauczycieli w środowisku szkolnym; Ujęcia holistyczne edukacji regionalnej w zakresie kultury rodzinnej, etycznej, lokalnej, narodowej i ogólnoludzkiej; Uczeń zdolny to uczeń kłopotliwy we współczesnym systemie edukacyjnym; AIDS wyzwaniem dla współczesnej praktyki edukacyjnej - perspektywa humanistyczna; Rola wychowawcy w resocjalizacji penitencjarnej - zarys problemu; Wyjazdy studentów w ramach programu Erasmus jako źródło doświadczeń edukacyjnych; Rola komunikacji niewerbalnej w edukacji dzieci uchodźców; Problemy kształcenia nauczycieli w programach Komisji Edukacji Narodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Tematyczna)
Wstęp; Wdrażanie systemu ECVET w Europie; W drodze po nowe kompetencje – rola zagranicznych mobilności w praktycznej nauce zawodu; Kompetencje na rynku pracy; Zintegrowany System Kwalifikacji – pierwsze kwalifikacje rynkowe; Kompetencje dla każdego, czyli jak wspierać rozwój pracowników o niskich kwalifikacjach; Czy grozi nam „koniec pracy”? Wyzwania i scenariusze przyszłości edukacji w świetle nadchodzącej ewolucji pracy i innowacyjnych technologii; Kompetencje miękkie i zawodowe w praktyce; Innowacyjne rozwiązania wspomagające rozwój oraz uznawanie kompetencji zawodowych; Nowa generacja standardów kompetencji zawodowych – z doświadczeń projektu Erasmus+; Potwierdzanie efektów uczenia się za pomocą cyfrowych otwartych identyfikatorów kompetencji (open badges); Program Erasmus+ na rzecz rozwoju kompetencji i umiejętności zawodowych; Program Erasmus+ a kompetencje; Międzynarodowa mobilność uczniów i kadry edukacyjnej; Przykłady projektów mobilności, w których zastosowano system ECVET; Międzynarodowe partnerstwa strategiczne; Przykładowe projekty partnerstw strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne, 2. Pracownik w organizacji, 3. Badanie pracy i zawodów, 4. Organizacja czasu pracy, 4. Przedsiębiorczość, 5. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji, 7. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy, 8. Motywacja do pracy, 9. Edukacja dorosłych w organizacji, 10. Sztuka bycia pracownikiem, 11. Style zachowania dorosłych, 12. Autorytet przełożonego, 13. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie, 14. Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XIII)
Rocznik, 2000-
1. Zagadnienia prawnokonstytucyjne: Postępowanie z projektami kodeksów jako przykład szczególnego trybu ustawodawczego; Przestrzeganie zasady pomocniczości w polskim parlamencie; 2. Zagadnienia prawno międzynarodowe: Rok 1934 w ZSRR: NKWD, lex Kirov i początek wielkiego terroru; Podmiotowość organizacji i konferencji międzynarodowych (międzyrządowych)- wprowadzenie do zagadnienia; Pojęcie i źródła prawa międzynarodowego; prawno porównawcze aspekty relacji pomiędzy Unią Europejską a beneficjentami funduszy pomocowych; 3. Z problematyki funkcjonowania administracji publicznej: Ograniczenia radnych wynikające z art. 24e ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym; O potrzebie nowelizacji przepisów o zachowaniu terminu w postępowaniu administracyjnym (art. 57 5 k.p.a.) i sądowo-administracyjnym; Administracja leśna w obliczu potrzeb ochrony przyrody; 4. Z problematyki prawa pracy: Ochrona praw i interesów osób zatrudnionych a nietypowe formy zatrudnienia w społecznej gospodarce rynkowej; Problematyka zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia; Żołnierze zawodowi jako nauczyciele akademiccy w uczelniach wojskowych; Kilka uwag na temat praktycznego stosowania zasady obowiązku podnoszenia kwalifikacji zawodowych; Z problematyki przesłanek odpowiedzialności majątkowej funkcjonariuszy publicznych za rażące naruszenie prawa przy wykonywaniu władzy publicznej; Charakter prawny odpowiedzialności dyscyplinarnej członka korpusu służby cywilnej; Utrata nieposzlakowanej opinii versus niegodne zachowanie w służbie oraz poza nią na przykładzie urzędnika służby cywilnej; Zakres kognicji sądów pracy w sprawach o ustalenie stosunku prawnego lub prawa; Statut publicznej uczelni wyższej jako źródło prawa pracy; Zakładowa organizacja związkowa jako strona zakładowego układu zbiorowego pracy; Równość proceduralna jako podstawowa implikacja zasady dialogu społecznego; Możliwość ograniczenia akcji protestacyjnych; Negatywny aspekt wolności zrzeszania w związkach zawodowych; 5. Z zagadnień prawa cywilnego: Pojęcie gospodarstwa rolnego w kodeksie cywilnym- zagadnienia wybrane; Określenie charakteru prawnego umowy sponsoringu jako przesłanka umożliwiająca podjęcie próby ustalenia jej reżimu prawnego; Jasne i ciemne strony hipoteki po nowelizacji ustawy o księgach wieczystych i hipotece; Problematyka umownego prawa pierwokupu; W kierunku harmonizacji prawa spadkowego w Unii Europejskiej- rozporządzenie (UE) nr 650/2012 z 4 lipca 2012 r.; Essentialia negotii umowy deweloperskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program nauczania w ujęciu teoretycznym 2. Problematyka, metodologia i organizacja badań 3. Wyniki i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Realizacja polityki oświatowej w latach 1944-1956, 2. Tworzenie i rozwój liceów pedagogicznych, 3. Polityka kadrowa, 4. Podstawowe formy oddziaływania ideowopolitycznego na nauczycieli, 5. Uczniowie w polityce kadrowej władzy, 6. Wdrażanie nowych treści nauczania w programach i podręcznikach szkolnych, 7. Laicyzacja liceów pedagogicznych, 8. Miejsce organizacji młodzieżowych w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów, 9. Rola czynnika społecznego w oddziaływaniu ideowo-wychowawczym na uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem sztuczną inteligencją na przykładzie zastosowania chatbotów w wybranych bankach w Polsce; Dojrzałość organizacyjna w krytycznym przeglądzie literatury; Zmiany na rynku przestrzeni coworkingowych w Polsce na przestrzeni lat 2016–2021; System ratownictwa medycznego w Polsce jako system logistyczny – struktura i wyzwania; Faktura jako dowód prawa do odliczenia przez podatnika ulgi na złe długi; Zarządzanie wiedzą w procesie onboardingu; Przywództwo transformacyjne a satysfakcja z pracy w sektorze hotelarsko-gastronomiczno-turystycznym w czasie pandemii COVID-19; Projekt systemu budżetowania sprzedaży i dystrybucji energii elektrycznej, oparty na usługach chmury obliczeniowej Microsoft Azure – studium przypadku; Wpływ percepcji na zarządzanie organizacją – metodyczny przegląd literatury; Zarządzanie dobrostanem pracowniczym w organizacji; Rola instytucji otoczenia biznesu województwa śląskiego w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw z sektora MŚP; Wykluczenie cyfrowe w kontekście pandemii COVID-19: wprowadzenie do zagadnienia; Metody zarządzania wiedzą ukrytą pracowników z długim stażem naukowym na przykładzie instytucji naukowych zajmujących się budownictwem. Założenia wstępne; Model kompetencji dyrektora szkoły podstawowej; Model architektury systemu zarządzania talentami w organizacji; Porównanie holakracji z innymi strukturami organizacyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej