Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(134)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje fachowe
(37)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(95)
tylko na miejscu
(83)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(96)
Czytelnia
(83)
Autor
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(5)
Nowicki Adam
(4)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(3)
Kiełtyka Leszek
(3)
Nowicki Adam (1944- )
(3)
Płoski Zdzisław
(3)
Watrak Andrzej
(3)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(2)
Gagne Greg
(2)
Gajos Małgorzata
(2)
Galvin Peter B
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Kaliski Maciej
(2)
Kierzkowski Zbigniew
(2)
Lachowski Lech
(2)
Mrozik Przemysław
(2)
Silberschatz Abraham
(2)
Simiński Roman
(2)
Szadkowska-Rucińska Małgorzata
(2)
Szczepaniak Mikołaj
(2)
Tor Krzysztof
(2)
Żebrowski Andrzej
(2)
Abramowicz Witold (1954- )
(1)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Aleksnadrowicz Tomasz R
(1)
Anderson Ross (1956- )
(1)
Aumasson Jean-Philippe
(1)
Baborski Andrzej (1936-2001)
(1)
Baranowska Marzena
(1)
Bartkiewicz Witold
(1)
Beynon-Davies Paul
(1)
Białas Andrzej
(1)
Bilski Tomasz
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Bojarski Roman
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Butkiewicz Marcin
(1)
Bytniewski Andrzej
(1)
Bzdek Krzysztof
(1)
Bąkiewicz Tomasz
(1)
Cadle James
(1)
Carlson Piotr
(1)
Chibowski Robert
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Chomiak-Orsa Iwona
(1)
Chomiczewski Witold
(1)
Coleman Jason
(1)
Cudak Arkadiusz
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czekaj-Szopa Anna
(1)
Czermiński Jerzy
(1)
De Sutter Jan
(1)
Dembińska-Cyran Izabela
(1)
Dennis Alan
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Dolmetsch Ralph
(1)
Drogoń Witold
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Durcikova Alexandra
(1)
Dutko Maciej
(1)
Dziura Marek
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Elmasri Ramez A
(1)
Engel Marcin
(1)
Evans Eric
(1)
Fertsch Marek
(1)
FitzGerald Jerry (1936- )
(1)
Flakiewicz Wiesław
(1)
Flasiński Mariusz
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Foemmel Matthew
(1)
Ford Neal
(1)
Forystek Mirosław
(1)
Fowler Martin
(1)
Frączkowski Kazimierz
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Garbacz Bartłomiej
(1)
Gałach Adam
(1)
Gałaj-Emiliańczyk Konrad
(1)
Gerszberg Tomasz
(1)
Gliński Wiesław
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Gołuchowskie Jerzy
(1)
Gołębiowska Ewa
(1)
Grandys Andrzej J
(1)
Gray David
(1)
Grażyński Andrzej
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Górczyńska Agnieszka
(1)
Głukowski Ryszard
(1)
Haber Lesław H
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Henderson Stephen E
(1)
Hochstein Lorin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(79)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
Kraj wydania
Polska
(143)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(143)
angielski
(1)
rosyjski
(1)
Temat
Systemy informacyjne
(40)
Systemy informatyczne
(30)
Przedsiębiorstwo
(23)
Systemy informatyczne zarządzania
(21)
Społeczeństwo informacyjne
(15)
Informacja dla zarządzania
(12)
Informacja
(11)
Internet
(11)
Systemy informacyjne zarządzania
(11)
Baza danych
(10)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(10)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Bezpieczeństwo systemów
(9)
Informacja gospodarcza
(9)
Sieć komputerowa
(9)
Bezpieczeństwo informacyjne
(8)
Organizacja
(8)
Informatyka
(7)
Systemy operacyjne
(6)
Administracja systemem
(5)
Dane osobowe
(5)
Komputery
(5)
Transmisja danych
(5)
Administracja publiczna
(4)
Bezpieczeństwo informacji
(4)
Gospodarka elektroniczna
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Informacje niejawne
(4)
Inteligencja sztuczna
(4)
Komputeryzacja
(4)
Marketing
(4)
Relacyjna baza danych
(4)
Systemy ekspertowe
(4)
Systemy zarządzania bazami danych
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Access
(3)
Administracja
(3)
Banki
(3)
Cyberbezpieczeństwo
(3)
Gospodarka
(3)
Kadry
(3)
Konflikt
(3)
Linux
(3)
Logistyka
(3)
Logistyka gospodarcza
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja -planowanie
(3)
Przedsiębiorstwo a systemy informacyjne
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
System Informacyjny Schengen II
(3)
Systemy operacyjne sieciowe
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Wywiad gospodarczy
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie publiczne
(3)
Zintegrowane systemy informatyczne
(3)
Administracja elektroniczna
(2)
Analiza kryminalna
(2)
Biznes
(2)
Cisco IOS
(2)
Cyberprzestępczość
(2)
Decyzje
(2)
E-logistyka
(2)
Ekspertyza (prawo)
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Haking
(2)
Handel
(2)
Informatyzacja
(2)
Innowacje
(2)
Jakość
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kryminalistyka
(2)
Kryptologia
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Marketing partnerski
(2)
Ochrona danych
(2)
Oprogramowanie open source
(2)
Optymalizacja
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Podpis elektroniczny
(2)
Policja
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Projekt informatyczny
(2)
Przestępczość
(2)
Przestępstwo
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Rynek
(2)
Sektor publiczny
(2)
Systemy informatyczne rozproszone
(2)
Systemy informatyczne zarządzania -- podręcznik akademicki
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Transport
(2)
Usługi elektroniczne
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
XML
(2)
Zapobieganie
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Ukraina
(1)
Gatunek
Podręcznik
(39)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(13)
Poradnik
(5)
Monografia
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(58)
Zarządzanie i marketing
(21)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
145 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do systemów baz danych / Elmasri, Navathe ; tłum.Tomasz Walczak. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2019. - 1341, [3] s. : rys., wykresy ; 25 cm.
I Wprowadzenie do baz danych. 1. Bazy danych i ich użytkownicy. 1.1. Wprowadzenie. 1.2. Przykład. 1.3. Właściwości rozwiązań opartych na bazach danych. 1.4. Aktorzy na scenie. 1.5. Pracownicy poza sceną. 1.6. Zalety stosowania rozwiązań opartych na systemach zarządzania bazami danych. 1.7. Krótka historia praktycznych zastosowań baz danych. 1.8. Kiedy nie należy używać systemów zarządzania bazami danych. 1.9. Podsumowanie. 2. Architektura systemów baz danych i związane z nimi pojęcia. 2.1. Modele danych, schematy i egzemplarze. 2.2. Trójwarstwowa architektura i niezależność danych. 2.3. Języki i interfejsy baz danych. 2.4. Środowisko systemu bazy danych. 2.5. Architektury systemów zarządzania bazami danych scentralizowane i typu klient-serwer. 2.6. Klasyfikacja systemów zarządzania bazami danych. 2.7. Podsumowanie. II Koncepcyjne modelowanie danych i projektowanie baz danych. 3. Modelowanie danych zgodnie z modelem związków encji. 3.1. Stosowanie wysokopoziomowych, koncepcyjnych modelów danych podczas projektowania bazy danych. 3.2. Przykładowa aplikacja bazy danych. 3.3. Typy encji, zbiory encji, atrybuty i klucze. 3.4. Typy związków, zbiory związków, role i ograniczenia strukturalne. 3.5. Słabe typy encji. 3.6. Udoskonalanie projektu ER dla bazy danych FIRMA. 3.7. Diagramy ER, konwencje nazewnictwa oraz zagadnienia związane z projektowaniem. 3.8. Przykładowa inna notacja: diagramy klas UML. 3.9. Typy związków stopnia wyższego niż drugi. 3.10. Inny przykład baza danych UNIWERSYTET. 3.11. Podsumowanie. 4. Rozszerzony model związków encji. 4.1. Podklasy, nadklasy i dziedziczenie. 4.2. Specjalizacja i generalizacja. 4.3. Ograniczenia i właściwości hierarchii specjalizacji i generalizacji. 4.4. Modelowanie typów UNII w oparciu o kategorie. 4.5. Przykład schematu EER dla bazy danych UNIWERSYTET oraz formalne definicje dla modelu EER. 4.6. Przykładowa inna notacja: reprezentowanie specjalizacji-generalizacji na diagramach klas języka UML. 4.7. Abstrakcja danych, reprezentacja wiedzy oraz zagadnienia związane z ontologią. 4.8. Podsumowanie. III Relacyjny model danych i SQL. 5. Relacyjny model danych i ograniczenia relacyjnych baz danych. 5.1. Pojęcia z modelu relacyjnego. 5.2. Ograniczenia modelu relacyjnego i schematy relacyjnych baz danych. 5.3. Operacje aktualizacji, transakcje i obsługa naruszeń więzów integralności. 5.4. Podsumowanie. 6. Podstawy języka SQL. 6.1. Definicje danych i typy danych języka SQL. 6.2. Określanie ograniczeń w języku SQL. 6.3. Podstawowe zapytania języka SQL. 6.4. Dostępne w języku SQL polecenia INSERT, DELETE i UPDATE. 6.5. Dodatkowe własności języka SQL. 6.6. Podsumowanie. 7. Jeszcze o języku SQL złożone zapytania, wyzwalacze, perspektywy i modyfikowanie schematów. 7.1. Bardziej skomplikowane zapytania języka SQL pobierające dane. 7.2. Definiowanie ograniczeń w postaci asercji i działań w postaci wyzwalaczy. 7.3. Perspektywy (tabele wirtualne) w języku SQL. 7.4. Dostępne w języku SQL polecenia zmiany schematu. 7.5. Podsumowanie. 8. Algebra relacyjna i rachunek relacji. 8.1. Relacyjne operacje unarne: selekcja i projekcja. 8.2. Operacje algebry relacyjnej pochodzące z teorii zbiorów. 8.3. Binarne operacje na relacjach: złączenie i dzielenie. 8.4. Dodatkowe operacje relacyjne. 8.5. Przykłady zapytań w algebrze relacyjnej. 8.6. Relacyjny rachunek krotek. 8.7. Relacyjny rachunek dziedzin. 8.8. Podsumowanie. 9. Projektowanie relacyjnych baz danych przez odwzorowywanie modelu ER i EER w model relacyjny. 9.1. Projektowanie relacyjnych baz danych w oparciu o odwzorowywanie modelu ER w model relacyjny. 9.2. Odwzorowania konstrukcji modelu EER w relacje. 9.3. Podsumowanie. IV Techniki programowania baz danych. 10. Wprowadzenie do technik programowania w języku SQL. 10.1. Przegląd technik i zagadnień z obszaru programowania baz danych. 10.2. Osadzony język SQL, dynamiczny język SQL oraz język SQLJ. 10.3. Programowanie baz danych z wywołaniami funkcji i bibliotekami klas: SQL/CLI oraz JDBC. 10.5. Porównanie trzech opisanych podejść. 10.6. Podsumowanie. 11. Programowanie internetowych baz danych z użyciem języka PHP. 11.1. Prosty przykład zastosowania PHP. 11.2. Przegląd podstawowych mechanizmów języka PHP. 11.3. Przegląd programowania baz danych za pomocą PHP. 11.4. Krótki przegląd technologii programowania internetowych baz danych w Javie. 11.5. Podsumowanie. V Podejścia obiektowe, obiektowo-relacyjne i XML: zagadnienia, modele, języki i standardy 12. Bazy obiektowe i obiektowo-relacyjne. 12.1. Przegląd pojęć obiektowych. 12.2. Rozszerzenia obiektowe w standardzie SQL. 12.3. Model obiektowy ODMG i język definiowania obiektów ODL. 12.4. Projektowanie koncepcyjne obiektowej bazy danych. 12.5. Obiektowy język zapytań OQL. 12.6. Przegląd wiązania z językiem C++ w standardzie ODMG. 12.7. Podsumowanie. 13. XML rozszerzalny język znaczników. 13.1. Dane strukturalne, półstrukturalne i niestrukturalne. 13.2. Hierarchiczny (drzewiasty) model danych w dokumentach XML. 13.3. Dokumenty XML, DTD i schematy. 13.4. Zapisywanie dokumentów XML w bazach i ich pobieranie. 13.5. Języki związane ze standardem XML. 13.6. Pobieranie dokumentów XML z relacyjnych baz danych. 13.7. XML/SQL: funkcje języka SQL generujące dane w formacie XML. 13.8. Podsumowanie. VI Teoria projektowania baz danych i normalizacja. 14. Podstawy zależności funkcyjnych i normalizacji w relacyjnych bazach danych. 14.1. Nieformalne wskazówki dotyczące projektowania schematów relacji. 14.2. Zależności funkcyjne. 14.3. Postaci normalne oparte na kluczach głównych. 14.4. Definicje ogólne drugiej i trzeciej postaci normalnej. 14.5. Postać normalna Boycea-Codda. 14.6. Zależności wielowartościowe i czwarta postać normalna. 14.7. Zależności złączeniowe i piąta postać normalna. 14.8. Podsumowanie. 15. Algorytmy projektowania relacyjnych baz danych i dodatkowe zależności. 15.1. Inne zagadnienia z obszaru zależności funkcyjnych: reguły wnioskowania, równoważności i pokrycie minimalne. 15.2. Właściwości dekompozycji relacyjnych. 15.3. Algorytmy projektowania schematów relacyjnych baz danych. 15.4. Problemy związane z wartościami pustymi i krotkami zawieszonymi oraz inne projekty relacyjne. 15.5. Dalsze omówienie zależności wielowartościowych i 4NF. 15.6. Inne zależności i postaci normalne. 15.7. Podsumowanie. VII Struktury plikowe, funkcje mieszające, indeksowanie i projekty fizyczne baz danych. 16. Składowanie danych na dysku, podstawowe struktury plikowe, funkcje mieszające i nowoczesne struktury składowania. 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Drugorzędne urządzenia pamięciowe. 16.3. Buforowanie bloków. 16.4. Rozmieszczanie rekordów plików na dysku. 16.5. Operacje wykonywane na plikach. 16.6. Pliki nieuporządkowanych rekordów (pliki stertowe). 16.7. Pliki uporządkowanych rekordów (pliki posortowane). 16.8. Techniki mieszania. 16.9. Inne podstawowe metody organizacji plików. 16.10. Zapewnianie równoległego dostępu do dysku przy użyciu architektury RAID. 16.11. Nowoczesne architektury składowania danych. 16.12. Podsumowanie. 17. Struktury indeksowe dla plików i fizyczne projekty baz danych. 17.1. Rodzaje jednopoziomowych indeksów uporządkowanych. 17.2. Indeksy wielopoziomowe. 17.3. Dynamiczne indeksy wielopoziomowe z użyciem B-drzew i B+-drzew. 17.4. Indeksy na wielu kluczach. 17.5. Inne rodzaje indeksów. 17.6. Ogólne zagadnienia związane z indeksami. 17.7. Fizyczne projektowanie baz danych w przypadku baz relacyjnych. 17.8. Podsumowanie. VIII Przetwarzanie i optymalizacja zapytań. 18. Strategie przetwarzania zapytań[1]. 18.1. Translacja zapytań języka SQL do postaci wyrażeń algebry relacji i innych operacji. 18.2. Algorytmy sortowania zewnętrznego. 18.3. Algorytmy operacji selekcji. 18.4. Implementacja operacji JOIN. 18.5. Algorytmy operacji projekcji i teoriomnogościowych. 18.6. Implementacja operacji agregujących oraz złączeń różnego rodzaju. 18.7. Łączenie operacji poprzez mechanizm potokowy. 18.8. Algorytmy równoległego przetwarzania zapytań. 18.9. Podsumowanie. 19. Optymalizacja zapytań. 19.1. Drzewa zapytań i heurystyki optymalizacji zapytań. 19.2. Wybór planów wykonania zapytań. 19.3. Wykorzystanie selektywności w optymalizacji kosztowej. 19.4. Funkcje kosztu dla operacji SELECT. 19.5. Przykłady funkcji kosztu dla operacji JOIN. 19.6. Przykład ilustrujący kosztową optymalizację zapytań. 19.7. Dodatkowe zagadnienia związane z optymalizacją zapytań. 19.8. Przykład optymalizacji zapytań w hurtowniach danych. 19.9. Optymalizacja zapytań w bazach Oracle[18]. 19.10. Semantyczna optymalizacji zapytań. 19.11. Podsumowanie. IX Przetwarzanie transakcji, sterowanie współbieżne i odtwarzanie baz danych. 20. Wprowadzenie do problematyki i teorii przetwarzania transakcji. 20.1. Wprowadzenie do problematyki przetwarzania transakcji. 20.2. Pojęcia dotyczące transakcji i systemu. 20.3. Pożądane właściwości transakcji. 20.4. Charakteryzowanie harmonogramów na podstawie możliwości odtwarzania. 20.5. Charakterystyka harmonogramów według ich szeregowalności. 20.6. Obsługa transakcji w języku SQL. 20.7. Podsumowanie. 21. Techniki sterowania współbieżnego. 21.1. Techniki blokowania dwufazowego dla celów sterowania współbieżnego. 21.2. Sterowanie współbieżne w oparciu o uporządkowanie według znaczników czasu. 21.3. Techniki wielowersyjnego sterowania współbieżnego. 21.4. Sterowanie współbieżne z użyciem technik walidacyjnych (optymistycznych) i izolacji snapshotów. 21.5. Ziarnistość elementów danych i blokowanie z wieloma poziomami ziarnistości. 21.6. Użycie blokad dla celów sterowania współbieżnego w przypadku indeksów. 21.7. Inne kwestie związane ze sterowaniem współbieżnym. 21.8. Podsumowanie. 22. Techniki odtwarzania baz danych. 22.1. Pojęcia związane z odtwarzaniem. 22.2. Techniki odtwarzania NO-UNDO/REDO oparte na aktualizacjach odroczonych. 22.3. Techniki odtwarzania oparte na aktualizacjach natychmiastowych. 22.4. Stronicowanie z przesłanianiem. 22.5. Algorytm odtwarzania ARIES. 22.6. Odtwarzanie w systemach wielu baz danych. 22.7. Tworzenie kopii bezpieczeństwa bazy danych i odtwarzanie po awariach katastroficznych. 22.8. Podsumowanie. X Rozproszone bazy danych, systemy NOSQL i big data. 23. Zagadnienia z obszaru rozproszonych baz danych. 23.1. Zagadnienia z obszaru rozproszonych baz danych. 23.2. Techniki fragmentacji, replikacji i alokacji danych w projekcie rozproszonej bazy danych. 23.3. Techniki sterowania współbieżnego i odtwarzania danych w rozproszonych bazach danych. 23.4. Przegląd zarządzania transakcjami w rozproszonych bazach danych. 23.5. Przetwarzanie zapytań i optymalizacja w rozproszonych bazach danych. 23.6. Rodzaje rozproszonych systemów baz danych. 23.7. Architektury rozproszonych baz danych. 23.8. Zarządzanie rozproszonym katalogiem. 23.9. Podsumowanie. 24. Bazy danych NOSQL i systemy składowania big data. 24.1. Wprowadzenie do systemów NOSQL. 24.2. Twierdzenie CAP. 24.3. Dokumentowe systemy NOSQL i baza MongoDB. 24.4. Magazyny NOSQL z parami klucz-wartość. 24.5. Kolumnowe systemy NOSQL. 24.6. Grafowe bazy NOSQL i system Neo4j. 24.7. Podsumowanie. 25. Technologie z obszaru big data oparte na modelu MapReduce i systemie Hadoop[1]. 25.1. Czym jest big data? 25.2. Wprowadzenie do technologii MapReduce i Hadoop. 25.3. System HDFS. 25.4. Model MapReduce: dodatkowe szczegóły. 25.5. Hadoop 2 (nazywany też YARN). 25.6. Ogólne omówienie. 25.7. Podsumowanie. XI Zaawansowane modele, systemy i zastosowania baz danych. 26. Rozszerzone modele danych: wprowadzenie do aktywnych, czasowych, przestrzennych, multimedialnych i dedukcyjnych baz danych. 26.1. Wyzwalacze i inne pojęcia związane z aktywnymi bazami danych. 26.2. Koncepcja czasowych baz danych. 26.3. Zagadnienia z obszaru przestrzennych baz danych[24]. 26.4. Zagadnienia z obszaru multimedialnych baz danych. 26.5. Wprowadzenie do dedukcyjnych baz danych. 26.6. Podsumowanie. 27. Wprowadzenie do wyszukiwania informacji i danych w internecie. 27.1. Zagadnienia z obszaru wyszukiwania informacji (WI). 27.2. Modele wyszukiwania. 27.3. Typy zapytań w systemach WI. 27.4. Wstępne przetwarzanie tekstu. 27.5. Indeksy odwrócone. 27.6. Miary oceny adekwatności wyników wyszukiwania. 27.7. Wyszukiwanie i analizy w sieci WWW[25]. 27.8. Trendy w wyszukiwaniu informacji. 27.9. Podsumowanie. 28. Elementy eksploracji danych. 28.1. Przegląd technologii eksploracji danych. 28.2. Reguły asocjacyjne. 28.3. Klasyfikacja. 28.4. Grupowanie. 28.5. Strategie rozwiązywania pozostałych problemów związanych z eksploracją danych. 28.6. Zastosowania technik eksploracji danych. 28.7. Komercyjne narzędzia eksploracji danych. 28.8. Podsumowanie. 29. Przegląd hurtowni danych i rozwiązań OLAP. 29.1. Wprowadzenie, definicje i terminologia. 29.2. Właściwości hurtowni danych. 29.3. Modelowanie danych dla hurtowni danych. 29.4. Budowanie hurtowni danych. 29.5. Typowe funkcje hurtowni danych. 29.6. Hurtownie danych kontra perspektywy. 29.7. Trudności z implementowaniem hurtowni danych. 29.8. Podsumowanie. XII Dodatkowe zagadnienia z obszaru baz danych: bezpieczeństwo. 30. Bezpieczeństwo w bazach danych. 30.1. Wprowadzenie do bezpieczeństwa baz danych[1]. 30.2. Dyspozycyjna kontrola dostępu polegająca na nadawaniu i odbieraniu uprawnień. 30.3. Realizacja zabezpieczeń wielopoziomowych za pomocą obowiązkowej kontroli dostępu i zabezpieczeń opartych na rolach. 30.4. Wstrzykiwanie kodu w języku SQL. 30.5. Wprowadzenie do bezpieczeństwa statystycznych baz danych. 30.6. Wprowadzenie do kontroli przepływu. 30.7. Szyfrowanie i infrastruktura klucza publicznego. 30.8. Problemy z prywatnością i jej zachowywanie. 30.9. Wyzwania związane z utrzymaniem bezpieczeństwa baz danych. 30.10. Zabezpieczenia oparte na etykietach w bazach Oracle. 30.11. Podsumowanie. Dodatki. Dodatek A Alternatywne notacje modeli związków encji. Dodatek B Parametry dysków. Dodatek C Omówienie języka QBE. Dodatek D Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Ćwiczeń)
1. Wstęp; 2. Tworzenie tabel w systemie MS Access; 3. Tworzenie relacji,więzy integralności,projektowanie fo rmularzy; 4. Tworzenie zapytań wyszukiwawczych; 5. Tworzenie raportów; 6.Wykorzystanie makr
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Informacja jako element systemu gospodarczego: Dziedziny zastosowań informatyki; System i jego główne własności; Informacja; System gospodarczy - opis i właściwości; Zarządzanie informacją; Zakres pojęciowy modelu informacyjnego. Cz. II Technologie informacyjne: Technologie przetwarzania danych; Architektura systemów komputerowych; Programowanie. Oprogramowanie; Sieci komputerowe; Multimedia i hipermedia; Organizacja zasobów informacyjnych w technologii baz danych; Hurtownie danych. Cz. III Systemy informacyjne: Skomputeryzowane informacyjne systemy zarządzania; Projektowanie systemów informacyjnych; Produktywność procesu projektowania systemów informatycznych; Wirtualizacja form gospodarowania; Społeczeństwo globalnej informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Przedsiębiorstwo jako środowisko systemu informacyjnego: Istota przedsiębiorstwa; Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Dokumentacja działalności techniczno-ekonomicznej przedsiębiorstwa. Cz. II Podstawy systemów informacyjnych zarządzania: Ch-ka systemu informacyjnego zarządzania; Zasoby systemu informacyjnego; Systemy informatyczne zarządzania; Rozwój systemów informacyjnych zarządzania. Cz. III Technologia informacyjna: Tradycyjna technologia przetwarzanych danych; Technologia komputerowa; Technologia komunikacyjna; Wybrane problemy bezpieczeństwa danych. Cz. IV Metodologia tworzenia systemów informacyjnych zarządzania: Cykl życia systemu; Fazy tworzenia systemu informatycznego; Podejścia badawcze stosowane w tworzeniu systemu; Wybrane metody i techniki tworzenia systemu; Organizacja tworzenia systemu; Ekonomika tworzenia systemu informacyjnego. Cz. V Przykłady systemów informacyjnych: Systemy informacyjne; Systemy komputerowego wspomagania zarządzania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Przedsiębiorstwo jako środowisko systemu informacyjnego: Istota przedsiębiorstwa; Rola informacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Dokumentacja działalności techniczno-ekonomicznej przedsiębiorstwa. Cz. II Podstawy systemów informacyjnych zarządzania: Ch-ka systemu informacyjnego zarządzania; Zasoby systemu informacyjnego; Systemy informatyczne zarządzania; Rozwój systemów informacyjnych zarządzania. Cz. III Technologia informacyjna: Tradycyjna technologia przetwarzanych danych; Technologia komputerowa; Technologia komunikacyjna; Wybrane problemy bezpieczeństwa danych. Cz. IV Metodologia tworzenia systemów informacyjnych zarządzania: Cykl życia systemu; Fazy tworzenia systemu informatycznego; Podejścia badawcze stosowane w tworzeniu systemu; Wybrane metody i techniki tworzenia systemu; Organizacja tworzenia systemu; Ekonomika tworzenia systemu informacyjnego. Cz. V Przykłady systemów informacyjnych: Systemy informacyjne; Systemy komputerowego wspomagania zarządzania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 7)
1.Istota i czynniki rozwoju regionalnego, 2.Przestrzenne zróżnicowanie dostępności usług kultury a rozwój regionalny, 3.Kasztelania Karpacka ze stolicą w Nowym Sączu - projekt nowego spojrzenia na podział realizacji zadań w zakresie usług publicznych, 4.Systemy informacyjne administracji publicznej, 5.Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w gospodarce Polski, 6.Struktury holdingowe w aspekcie prawnym i podatkowym, 7.Determinizm czy swoboda wyborów strategicznych organizacji w procesie ewolucji sektora, 8.Rola public relations i marketingu w kształtowaniu wizerunku organizacji, 9.Lojalność konsumenta jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi w walce z konkurencją, 10.Rola fundacji w sektorze organizacji pozarządowych na przykładzie Fundacji Barbary i Andrzeja Chronowskich, 11.Aktualne problemy polskich uzdrowisk, 12.Oferta turystyczna jako substytut lecznictwa uzdrowiskowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Systemy informacyjne w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym, 2. Modelowanie i synteza systemów informacyjnych, 3. Badania przedmiotowe i rozwiązania eksperymentalne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kompetencje menedżerskie a zarządzania tożsamością organizacji w ruchu, 2. Kompetencje strategiczne na poziomie organizacji, 3. Kompetencje współczesnego menedżera, 4. Kompetencje menedżera globalnego, 5. Kompetencje menedżerów w kontekście przedsięwzięć innowacyjnych, 6. Zarządzania projektami informatycznymi jako kompetencja współczesnego menedżera, 7. Menedżer firmy sektora MSP: instytucja Versus kompetencje, 8. Menedżer w roli kompetencyjnego negocjatora, 9. Doskonalenie kompetencji współczesnego menedżera, 10. Umiejętności komunikacyjne menedżera
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie jakością w ujęciu procesowym, 2. Efektywność gospodarowania a zarządzania jakością, 3. Koszty jakości w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, 4. Zarządzanie kosztami jakości a efektywność gospodarowania - ujęcie modelowe, 5. Weryfikacja modeli rachunku kosztów jakości na podstawie badań ankietowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do zarządzania organizacją; 2. Ewolucja teorii organizacji i zarządzania; 3. Planowanie - cele, rodzaje i procedura; 4. Zarządzanie strategiczne; 5. Podejmowanie decyzji i narzędzia zarządzania; 6. Organizowanie - cele i zadania; 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 8. Przewodzenie w organizacji; 9. Konflikty w organizacji; 10. Kontrola; 11. Zarządzanie jakością; 12. Kultura organizacji; 13. Reengineering jako metoda doskonalenia organizacji; 14. Systemy informacyjne organizacji; 15. Organizacja wirtualna, 16. Zarządzanie wiedzą [w wyd. z 2004 r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie zmianami, 2. Strategia firmy a systemy informacyjne, 3. Ramy organizacyjne, 4. Różne podejścia do cyklu tworzenia systemu, 5. Profil przedsięwzięcia, 6. Planowanie przedsięwzięcia: rozumienie pracy, 7. Planowanie przedsięwzięcia: szacowanie, 8. Planowanie przedsięwzięcia: harmonogram i przydział zasobów, 9. Monitorowanie postępów, 10. Wykonywanie kontroli, 11. Raportowanie postępów prac, 12. Jakość, 13. Zarządzanie ryzykiem, 14. Inżynieria wartości i zarządzanie wartością, 15. Sprzedaż przedsięwzięcia, 16. Problemy związane z zarządzaniem klientami, 17. Zarządzanie dostawcami, 18. Przywództwo, 19. Zarządzanie wydajnością, 20. Zespoły realizujące przedsięwzięcie, 21. Środowisko pracy, 22. Kierownik przedsięwzięcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami informatycznymi / Mariusz Flasiński. - Wyd. 2 - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 194 s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Część I: Planowanie i realizacja programów informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 1. Problematyka informatyzacji przedsiębiorstw i organizacji. 2. Zasady opracowywania strategii informatyzacji. Część II: Projekty wdrożeniowe systemów informatycznych. 3. Główne fazy i charakterystyka przedsięwzięć wdrożeniowych. 4. Analiza przedwdrożeniowa. 5. Projekt wdrożeniowy systemu informatycznego. Część III: Projekty konstrukcji systemów informatycznych. 7. Fazy projektów i modele konstrukcji systemów oprogramowania. 8. Analiza wymagań i modelowanie systemu informatycznego. 9. Projektowanie systemu informatycznego. 10. Implementacja i testowanie systemu informatycznego. 11. Pielęgnacja i dalszy rozwój systemu informatycznego. Część IV: Metody i techniki zarządzania kluczowymi aspektami projektów informatycznych. 12. Metody szacowania wielkości przedsięwzięcia konstrukcji systemu informatycznego. 13. Zarządzanie harmonogramem i budżetem projektów informatycznych. 14. Analiza finansowa projektów informatycznych. 15. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych. 16. Zarządzanie jakością w projektach informatycznych. 17 Zarządzanie zmianami w projektach informatycznych. 18 Zarządzanie konfiguracjami i wersjami systemu informatycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Geneza zarządzanie projektami; 2. Planowanie projektu informatycznego; 3. Śledzenie i zarządzanie zmianami projektu; 4. Modele pracy i komunikacji; 5. Zarządzanie ryzykiem; 6. Projekty wdrożeniowe - outsourcing 7. Czynniki sukcesów i niepowodzeń projektów; 8. Rola i zadania kierownika projektu; 9. Dodatek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Marketing w procesie pozyskiwania i utrzymania klientów; R.2 System obsługi klienta jako podstawa towrzenia i zarządzania relacjami z klientem; R.3 Podstawowe narzędzia komunikacji marketingowej w CRM; R.4 Zarządzanie kluczowymi klientami; R.5 Analiza opłacalności klientów; R.6 Badania marketingowe w procesie zarządzania relacjami z klientem; R.7 Zarządzanie sprzedażą w systemie CRM w przedsiębiorstwie; R.8 Kształtowanie relacji z klientem w łańcuchu dostaw; R.9 Informatyczne wsparcie zarządzania relacjami z klientem; R.10 CRM - doświadczenia polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Pozyskiwanie zasobów. 3. Cykl życia zasobów. 4. Zwalnianie zasobów. 5. Zarządzanie zasobami - praktyczne wskazówki. 6. Studium przypadku: sieć ad hoc. 7. Studium przypadku: sieć mobilna. 8. Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość wzorców projektowych. 9. Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Środowisko informacyjne administracji publicznej, Zasoby informacyjne jako przedmiot zarządzania w administracji publicznej, Zasoby informacyjne jako narzędzie zarządzania administracja publiczną, Zasoby informacyjne w zarządzaniu administracją lokalna w Polsce, studia 15 przypadków, Analiza porównawcza zasobów informacyjnych w wybranych urzędach miejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie / Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie ; 7/1999)
1. Era informacyjna-problemy z jej identyfikacją i świadomością, 2. Megatrendy cywilizacji informacyjnej, 3. Przestrzeń internetowa jako płaszczyzna konkurencji, 4. Przedsiębiorczość podstawą rozwoju businesu w Polsce i USA - przedsiębiorstwa przyszłości, 5. Tendencje rozwoju narzędzi wspomagających tworzenie zintegrowanych systemów zarządzania, 6. U progu ery społeczeństwa informacyjnego, 7. Struktury organizacyjne polskich przedsiębiorstw. Ocena ich funkcjonowania, 8. Znak towarowy u progu epoki społeczeństwa informacyjnego (Próba prognozy losów znaku towarowego na nadchodzącą epokę), 9. Reengineering - nowoczesna technika usprawniania organizacji, 10. Wykorzystanie baz danych w kształtowaniu trwałych więzi z klientem, 11. Pojęcie o stanie zdolności roboczej złożonego socjo-antropotechnicznego systemu działania, 12. System Informacji Marketingowej w przedsiębiorstwach polskich, 13. Zarządzanie bezpieczeństwem przewozu materiałów niebezpiecznych na drogach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierownika projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion S.A. , cop. 2020. - 380, [4] s. : rys., tab., wykresy ; 21 cm.
CZĘŚĆ I. NIEZBĘDNIK KIEROWNIKA PROJEKTU. Rozdział 1. Pojęcia podstawowe. Czym jest, a czym NIE JEST projekt? Niełatwa ocena sukcesu projektu. Zarządzanie i zespół. Zastosowanie zarządzania projektami. Pytania kontrolne. Rozdział 2. Uruchamianie projektu. Proste trudnego początki. Karta projektu. Jak dobrze zainicjować projekt? Plan projektu: budowa i utrzymanie. Plan projektu zmienia się w czasie! Pytania kontrolne. Rozdział 3. Zespół... mitów i zalet. Praktyki budowania zespołów projektowych. Budowanie autorytetu kierownika. Role w zespole, czyli optymalne ludzi dopasowanie. Ludzie są różni, czyli model typów osobowości Myers-Briggs. Role i typy osobowości – konkluzja. Zarządzanie konfliktami. Pytania kontrolne. Rozdział 4. Od WBS do harmonogramu. Dualizm projektowy. Struktura podziału prac (WBS). Tworzenie WBS. Rola WBS w kontroli zakresu projektu. Pytania kontrolne. Rozdział 5. Zarządzanie zmianami. Proces zarządzania zmianami. Role w procesie zarządzania zmianami. Wpływ zmian na tzw. wydania produktu. Pytania kontrolne (bardzo trudne!) Rozdział 6. Sztuka zarządzania wymaganiami użytkownika. Użytkownicy i udziałowcy. Specyfika wymagań informatycznych. Skuteczne zbieranie wymagań. Pytania kontrolne. Rozdział 7. Zarządzanie ryzykiem. Pojęcia podstawowe. Odkrywanie ryzyk projektowych. Rodzaje ryzyka. Materializacja ryzyka i jego wpływ na projekt. Szablon dokumentowania ryzyka. Mapa ryzyka. Pytania kontrolne. Rozdział 8. Harmonogram doskonały, czyli jak planować, aby się udało. Planowanie kontra chaos. Zależności pomiędzy zadaniami. Ścieżka krytyczna. Szacowanie pracochłonności i kosztów prac. Przypisywanie zasobów zadaniom. Sztuka wymyślania i układania zadań. Optymalizacja obciążenia zasobów projektowych. Przekazywanie zadań członkom zespołu. Kompresja harmonogramu. Pytania kontrolne. Rozdział 9. Zarządzanie budżetem w projekcie informatycznym. Opłacalność projektu w kontekście organizacji. Elementy analizy budżetowej w projekcie. Koszty własne w projekcie. Koszty zewnętrzne w projekcie. Planowanie wykorzystania zasobów. Kontrolowanie czy raportowanie czasu pracy? Pytania kontrolne. Rozdział 10. Śledzenie postępów i metoda Earned Value. Pojęcie wersji bazowej harmonogramu. Rejestrowanie danych o postępie prac. Metoda wartości wypracowanej (Earned Value). Earned Value na przykładach. Pytania kontrolne. Rozdział 11. Dokumentacja projektowa w fazie wytwórczej. Raportowanie stanu projektu. Dziennik projektu. Dokumentowanie spotkań. Pytania kontrolne. Rozdział 12. Skuteczna komunikacja. Sztuka sprawnej komunikacji. Pytania kontrolne. Rozdział 13. Zarządzanie jakością w projekcie informatycznym. Normy ISO serii 9001. Model CMM. Testowanie oprogramowania. Ciągła integracja i kontrola konfiguracji. Pytania kontrolne. Rozdział 14. Dostawa i zamknięcie projektu. Dostawa produktu. Strategie wdrażania złożonych systemów informatycznych. Szkolenia użytkowników. Zamknięcie prac w projekcie. Gwarancja i konserwacja. Pytania kontrolne. Rozdział 15. Podwykonawstwo i używanie darmowego oprogramowania. Outsourcing, czyli kupujemy zamiast wytwarzać. Modele OEM i ODM. Jak się odnaleźć w gąszczu open source. Pytania kontrolne. Rozdział 16. Certyfikacja project management. Certyfikacje PMI. Metodyka i certyfikacja PRINCE2. Szkolenia i certyfikacja PRINCE2. AgilePM (Agile Project Management). Pytania kontrolne. CZĘŚĆ II. ZWINNE REWOLUCJE I PRAKTYKI PM. Rozdział 17. W kierunku zwinnych metod wytwórczych. Proces ex machina, czyli próby uporządkowania rzeczywistości. A może zróbmy to inaczej? Pytania kontrolne. Rozdział 18. Usprawnić produkcję! Lean Manufacturing, czyli eliminacja strat. Lean Software Development. Cykl Deminga (PDCA). Rozdział 19. Kanban, czyli zrozumieć i ujarzmić flow. Kanban w systemach produkcji klasycznej. Tablice Kanban. Rozdział 20. Od iteracji do Agile. Zaplanujmy lepsze jutro! (Nieco) lepszy rodzaj planowania. 35 lat minęło jak jeden dzień... Złożone systemy adaptacyjne. Manifest Agile, czyli "przykazania" ogólne. Zasady Agile, czyli "katechizm" na co dzień. Rodzina metodyk Agile. Rozdział 21. Agile w wydaniu DSDM. Geneza DSDM. Cykl życia projektu w DSDM. Zespół i role w DSDM. MoSCoW, czyli zarządzanie priorytetami. Demonstracja wykonanej pracy. Komunikacja. Sztuka definiowania wymagań. Rola Kierownika Projektu w DSDM. Planowanie i śledzenie postępu. Podsumowanie. Rozdział 22. Scrum w pigułce. Zasady gry Scrum. Flow sterowany wymaganiami. Organizacja pracy. Spotkania w Scrumie. Postęp prac w Scrumie. Rozdział 23. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi. Triada projektowa raz jeszcze. Według planu czy na luzie? Dokumentacja i zarządzanie wiedzą. Metody szacowania Agile. Planning Poker. Rozdział 24. Jak raportować postęp projektu zwinnego? Kanban w Agile. Rejestr Sprintu. Wykresy spalania. Kumulacyjny diagram przepływu. Earned Value w Agile. Rozdział 25. Wdrażanie Agile. Pierwsze koty za płoty. Wymagania użytkownika. Użycie WBS w metodach zwinnych? Jaki Agile? Pytania kontrolne. CZĘŚĆ III. DARMOWE OPROGRAMOWANIE DO ZARZĄDZANIA PROJEKTAMI. Rozdział 26. Przegląd darmowego oprogramowania do zarządzania projektami. Projekty pominięte w książce. Rozdział 27. GanttProject, czyli proste harmonogramowanie. Rozpoczynamy nowy projekt. Zależności i inne atrybuty zadań. Zaawansowane atrybuty zadań. Zasoby. Wygląd wykresu. Analiza projektu. Zaawansowane opcje programu. Rozdział 28. ProjectLibre, czyli prawie jak Microsoft Project. Rozpoczynamy nowy projekt. Zasoby. Wygląd wykresu. Widoki. Kalendarze niestandardowe. Analiza i raportowanie projektu. Literatura. Spis rysunków. Spis tabel. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej