Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(82)
IBUK Libra
(12)
ebookpoint BIBLIO
(6)
Forma i typ
Książki
(74)
E-booki
(18)
Publikacje naukowe
(14)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(40)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(70)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(6)
Klasińska Barbara
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Godawa Grzegorz
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wrońska Marta
(3)
Wróblewska Walentyna
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Czopek Jakub
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karpińska Anna
(2)
Klimczak Kinga
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Koszembar-Wiklik Małgorzata (1970- )
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kumidor Irena
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Musiał Emilia
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pisarczyk Joanna
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Płuciennik Jarosław
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Tylka Monika
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wiktorowicz Justyna
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Anielska Agnieszka
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bielska Ewa
(1)
Binkowska-Bury Monika
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Alina
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Byra Stanisława
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Chudziński Edward
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cyrańska Ewa
(1)
Czapka Elżbieta (1974- )
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliwa Urszula
(1)
Domański Tomasz
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drdzeń Adrian
(1)
Dykcik Władysław (1942-2013)
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Gerting Henryk
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Gorczycka Ewa
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(38)
2000 - 2009
(48)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(99)
Temat
Studenci
(71)
Szkolnictwo wyższe
(30)
Młodzież
(8)
Nauczyciele
(8)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Nauczanie
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Uczniowie
(5)
Jakość życia
(4)
Kształcenie
(4)
Media społecznościowe
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Szkolnictwo
(4)
Aspiracje
(3)
Aspiracje zawodowe
(3)
Dziecko
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Metodologia
(3)
Nauka
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawa i obowiązki obywatelskie
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Public relations
(3)
Rodzice
(3)
Rynek pracy
(3)
Rzecznik praw dziecka
(3)
Rzecznik praw obywatelskich
(3)
Rzecznik praw pacjenta
(3)
Rzecznik praw studenta
(3)
Samokształcenie
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zawód
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Badania naukowe
(2)
Biblioterapia
(2)
COVID-19
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
E-learning
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus (program)
(2)
Gospodarka
(2)
Gry komputerowe
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Kadry
(2)
Kariera
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kształcenie za granicą
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Ludzie starzy
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polska
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Studenci zagraniczni
(2)
Sukces
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Turystyka
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Unia Europejska
(2)
Wizerunek uczelni
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Techniczno
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-2000
(10)
1989-
(7)
2001-0
(6)
1901-2000
(4)
1901-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(3)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo śląskie (1999- )
(2)
Jugosławia
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Czasopismo naukowe
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Monografia
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Boom edukacyjny w dwóch odsłonach; 1. Odsłona pierwsza: popyt; 1.1. Wzrost aspiracji edukacyjnych Polaków po przełomie ustrojowym. Wiara w wartość wykształcenia; 1.2. Wyż demograficzny jako jeden z czynników „polskiego cudu edukacyjnego”; 2. Odsłona druga: podaż; 2.1. Nowe realia prawne i nowi aktorzy na rynku edukacyjnym; 2.2. (Niekontrolowany) rozwój niepublicznego sektora szkolnictwa wyższego, jego rola i wewnętrzne zróżnicowanie; 2.3. Państwowe wyższe szkolnictwo zawodowe; 2.4. Lata tłuste, lata chude; 2.5. Współczesny portret szkolnictwa wyższego; 3. Wyzwania dla sektora. Czy spełni się czarny scenariusz?; Rozdział II Kształcenie dorosłych w ramach sektora szkolnictwa wyższego; 1. Dorosły w procesie edukacji i edukacja w procesie życia. Labirynt pojęciowy...; 2. Kształcenie dorosłych w Polsce wczoraj i dziś; 2.1. Dwudziestolecie międzywojenne; 2.2. Polska Rzeczpospolita Ludowa; 2.3. Lifelong learning dzisiaj. Harvard dla każdego?; 3. Miejsce lifelong learning w polityce edukacyjnej na szczeblu międzynarodowym; 4. Kształcenie ustawiczne w ramach sektora akademickiego w Europie; 5. Polskie dokumenty strategiczne w obszarze kształcenia całożyciowego; 6. Polak (nie)uczący się. Uczestnictwo w kształceniu całożyciowym w świetle statystyk; 7. Studia podyplomowe w polskim systemie edukacji. Ramy ustawowe, skala i dynamika rozwoju, główne motywacje uczestników; Rozdział III Uniwersytet przedsiębiorczy. W kierunku profesjonalnego zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego; 1. Tło przemian – reformy w sektorze publicznym; 2. Uniwersytet przedsiębiorczy – geneza i charakterystyka; 3. Geneza i specyfika zarządzania strategicznego w szkolnictwie wyższym; 4. Ogólna struktura procesu strategicznego; 5. Planowanie strategiczne – słaba (jak na razie) strona polskich uczelni; Rozdział IV Teoria zależności od zasobów (resource dependence theory) – narodziny, założenia i przegląd zastosowań w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; 1. Od analizy procesów biznesowych do badań nad szkolnictwem wyższym – geneza i rozwój koncepcji Jeffreya Pfeffera i Geralda R. Salancika; 2. Organizacje, otoczenie, współzależności. Podstawowe pojęcia i kluczowe założenia teorii zależności od zasobów; 2.1. Zasoby jako źródło władzy; 2.2. Współzależność (interdependence); 3. Przegląd aktywnych strategii i zachowań organizacyjnych w odpowiedzi na presję otoczenia; 4. Uzupełniające podejścia teoretyczne; 4.1. Teoria instytucjonalna; 4.2. Ekologia populacyjna; 5. Zastosowanie teorii zależności od zasobów (resource dependence theory) w dotychczasowych badaniach nad szkolnictwem wyższym; Rozdział V Miejsce lifelong learning w strategicznych dokumentach szkół wyższych; 1. Strategie uczelni niepublicznych; 2. Strategie publicznych uniwersytetów szerokoprofilowych; 3. Strategie publicznych uczelni zawodowych; 4. Podsumowanie; Rozdział VI „Strategie w działaniu”. Szkoły wyższe wobec kształcenia dorosłych; 1. Uczelnie niepubliczne; 1.1. Idea lifelong learning jako szansa na rozwój oferty kształcenia; 1.2. Opłacalność jako kryterium prowadzenia działalności; 1.3. Kultura organizacyjna – u nas student jest numerem jeden; 1.4. Podsumowanie. Kształcenie dorosłych jako forma dywersyfikacji przychodów uczelni niepublicznych; 2. Publiczne uniwersytety szerokoprofilowe; 2.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 2.2. Rozwój oferty studiów podyplomowych – pracownicy jako „wyspy” nieskoordynowanej przedsiębiorczości; 2.3. Kultura organizacyjna – słuchacz (nie zawsze) na pierwszym miejscu; 2.4. Podsumowanie; 3. Publiczne uczelnie zawodowe; 3.1. Potencjał kształcenia całożyciowego dla rozwoju oferty edukacyjnej; 3.2. Oferta studiów podyplomowych w publicznych uczelniach zawodowych; 3.3. Kultura jakości i orientacja na klienta; 3.4. Podsumowanie; Zakończenie; Strategie uczelni w obszarze kształcenia dorosłych w świetle teorii zależności od zasobów; Bibliografia; Nota metodologiczna; Aneks; Analiza SWOT: perspektywy ekspansji w obszarze kształcenia podyplomowego dla różnych typów uczelni; Załączniki; Streszczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rynek czy system: szkolnictwo wyższe w Polsce okresu transformacji, 2. Uzupełniające studia magistersie jako czynnik konkurencyjności uczelni, 3. Licencjat czy magister: studenci na rynku usług edukacyjnych, 4. Jakość ksztaćłenia w strategiach badanych uczelni, 5. Jakość kształcenia w opiniach studentów, 6. Wybrane aspekty jakości kształcenia, 7. Młodzi adepci zarządzania na rynku pracy. Oczekiwania pracodawców wobec absolwentów wyższych uczelni, 8. Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środki masowego przekazu. 2. Telewizja medium XXI wieku; 3. Metodologiczne podstawy pracy. 4. Wybrane aspekty funkcjonowania telewizji w życiu dorosłych i ich rodzin - analiza i interpretacja wyników badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1. Turystyka - historia i współczesność: Turystyka na świecie w ujęciu historycznym; Turystyka w Polsce w ujęciu historycznym; Ruch turystyczny w Polsce na początku XXI wieku. R. 2. Turystyka - jej istota i formy: Współczesne koncepcje turystyki; Koncept turystyki zrównoważonej. R. 3. Turystyka w programie edukacji szkolnej. R. 4. Turystyka szkolna - nowa perspektywa realizacji wychowania fizycznego w szkole: Cele i zakres obowiązków nauczyciela turystyki szkolnej; Preferowane formy krajoznawstwa i turystyki szkolnej; Pozytywne i niepożądane cechy osobowościowe nauczyciela turystyki szkolnej; Przydatność treści kierunkowych w zakresie turystyki szkolnej; Organizacja wycieczek i imprez szkolnych - stan wiedzy. R. 5. Turystyka szkolna a proces kształcenia przyszłych jej edukatorów: Motywy podjęcia studiów na Wydziale Wychowania Fizycznego; Aktywność turystyczna studentów; Przydatność oferty dydaktycznej w kształceniu nauczycieli turystyki; Plany zawodowe absolwentów. R. 6. Nauczyciel turystyki szkolnej - oczekiwany wizerunek: Cechy pozytywne; Cechy negatywne; Cechy osobowościowe nauczyciela turystyki. R. 7. Turystyka szkolna w procesie wychowania fizycznego uczniów szkół ponadgimnazjalnych. R. 8. Edukacja do kultury czasu wolnego w kontekście cech wzorcowych animatorów turystyki szkolnej. R. 9. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w dzieciństwie- zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym; 2. Modele wyjaśniania niepełnosprawności i sposoby konceptualizacji niepełnosprawnych; 3. Prawne aspekty edukacji osób niepełnosprawnych; 4. Uczeń niepełnosprawny- warunki życia i nauki w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4. Integracja społeczna i kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych; 5. Formy wsparcia osób niepełnosprawnych studiujących w łódzkich uczelniach wyższych; 6. System wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 7. Funkcjonowanie organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: O Autorach. Wprowadzenie. Część I – Uwarunkowania internacjonalizacji uczelni. 1. Internacjonalizacja w strategiach rozwojowych instytucji szkolnictwa wyższego. Analiza na przykładzie wybranych uczelni w Polsce. 2. Realizacja projektów jako sposób wspierania internacjonalizacji uczelni. 3. Centrum umiędzynarodowienia czy dział obsługi studenta (zagranicznego)? Rola biura współpracy z zagranicą w strukturze uczelni. 4. Rola szkoleń międzykulturowych w procesie internacjonalizacji polskich uczelni. 5. Doświadczenia i dobre praktyki związane z umiędzynarodowieniem uczelni – analiza na podstawie zagranicznych wizyt studyjnych, realizowanych w ramach projektu #SGH4U Część II – Umiędzynarodowienie poprzez zagraniczne programy dydaktyczne. 6. Od transgranicznego do transformatywnego uczenia się w programach mobilności akademickiej. 7. Studenci programu Erasmus a nabywanie kompetencji wymaganych na rynku pracy. 8. Dobre praktyki w ustanawianiu i realizacji programów podwójnego dyplomu w świetle dziesięcioletnich doświadczeń ich oferowania w SGH. 9. CEMS – globalny program dla globalnych obywateli. 10. Bezpieczeństwo studentów podczas wymiany zagranicznych – doświadczenia amerykańskie na przykładzie rozwiązań programu Council on International Educational Exchange (CIEE). Część III – Studenci zagraniczni w Polsce. 11. O problemach i wyzwaniach w zakresie procesu rekrutacji na studia wyższe studentów zagranicznych w kontekście zmieniających się uwarunkowań zewnętrznych. 12. Ubezpieczenie zdrowotne studentów w kontekście wymiany międzynarodowej. 13. Studenci zagraniczni w Polsce w kontekście różnic międzykulturowych. 14. Studenci z państw afrykańskich na globalnych rynku usług edukacyjnych. Szanse i wyzwania dla Polski. Spis rysunków. Spis tabel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Rekreacja ruchowa jest przez wielu badaczy uznawana za najważniejszy rodzaj rekreacji, o szczególnym znaczeniu dla życia i zdrowia człowieka. Autorzy monografii szczegółowo omówili teoretyczne kwestie związane z tą formą spędzania wolnego czasu, przedstawili stanowiska zarówno polskich, jak i zagranicznych badaczy oraz zaprezentowali wyniki przeprowadzonej w roku akademickim 2020/2021 wśród studentów Wydziału Ekonomicznego SGGW ankiety. Badania dotyczyły czasu przeznaczanego na uprawianie rekreacji fizycznej, motywacji i barier, a także zróżnicowania w podejmowaniu tego typu aktywności na poszczególnych kierunkach studiów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i czynniki kształtujące zachowania konsumentów. 2. Młodzież akademicka jako segment rynku. 3. Badania zachowań konsumenckich studentów. 4. Eksploracja zewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 5. Eksploracja wewnętrznych uwarunkowań zachowań konsumenckich młodzieży akademickiej. 6. Poszukiwanie ukrytych struktur uwarunkmowań zachowań konsumenckich studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wartości a wychowanie w okresie zmainy społecznej, Podstawowe założenia metodologiczne badań własnych, Preferencje wartości allocentrycznych i socjocentry- cznych badanych studentow, Wpływ wybranych czynników na preferencje wartości allocentrycznych i socjo- centrycznych badanych studentów, preferowane wartości allocentryczne i socjocentryczne badanych studentów w kontekście zmian ustrojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz I. Kształcenie i wychowanie przedzawodowe; 1. Fraktalność wyboru zawodu i pracy w całożyciowym rozwoju człowieka; 2. Aspiracje zawodowe współczesnej młodzieży. Perspektywa badawcza; 3. Wpływ szkoły na orientację zawodową młodzieży gimnazjalnej; 4. Kategoria "praca" w orientacji i poradnictwie zawodowym i pośrednictwie pracy; 5. Kategoria "praca" a rola poradnictwa zawodowego w opinii młodzieży; 6. Współczesne poradnictwo zawodowe- poradnictwo karier. Potrzeby a rzeczywistość; 7. Praca w treściach kształcenia pro zawodowego w liceum profilowanym; 8. Praca w systemie wartości młodzieży gimnazjalnej klas III; 9. Wychowanie prospołeczne w strukturach warsztatu terapii zajęciowej; 10. Wychowanie przez pracę dla wartości trans historycznych; 11. Kwalifikacje osobowościowe nauczyciela kształcenia zawodowego; 12. Zadania i model nauczyciela techniki w szkole XXI wieku; 13. Związek korelacyjny pomiędzy kompetencjami informacyjnymi a działaniami nauczycieli na rzecz projektowania i wykorzystywania materiałów dydaktycznych w świetle badań własnych; 14. Przywództwo nauczyciela w pracy zawodowej; Cz. II. Edukacja zawodowa wobec wyzwań rynku pracy; 1. Społeczne uwarunkowania zainteresowań edukacyjnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych; 2. Wybrane determinanty rozwoju polskiego szkolnictwa zawodowego wobec wyzwań rynków pracy w Polsce i UE; 3. Polityka zatrudniania zalecana przez UE; 4. Europejski Fundusz Społeczny jako instrument finansowy wspierający rozwój polityki edukacyjnej i rynku pracy w UE; 4. Kierunki przemian w zawodach w XXI wieku; 5. Komu talent, komu? Talenty na rynku pracy- pilnie poszukiwane, niejednoznacznie rozumiane; 6. Przygotowanie osób zdiagnozowanych jako upośledzone umysłowo w stopniu lekkim do wejścia na otwarty rynek pracy; 7. Doskonalenie kompetencji społecznych instrumentem przeciwdziałania mobbingowie; Cz. III. Studia wyższe jako problem badawczy pedagogiki pracy; 1. Komunikowanie się a kultura organizacyjna szkoły wyższej; 2. Postawy rodzicielskie studentów pedagogiki w świetle założeń wychowania przez pracę; 3. Aktywność zawodowa w trakcie studiów wyższych- sposoby łączenia nauki z pracą; 4. Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy w percepcji studentów studiów pedagogicznych; 5. Aspiracje zawodowe i życiowe studentów; 6. Przygotowanie do zatrudnienia w opinii studiującej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 7)
1. Funkcja koherencji w percepcji własnej osoby, 2. Relacje interpersonalne studentów o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 3. Obraz siebie u osób o różnym poziomie inteligencji emocjonalnej, 4. Obraz siebie u studentów o różnym poziomie aprobaty społecznej, 5. Orientacja życiowa a dyspozycje do zachowań społecznych, 6. Jakość życia i obraz siebie u kobiet po rozwodzie, 7. Osobowościowe uwarunkowania zespołu wypalenia u formatorów, 8. Zespół wypalenia sił u policjantów o różnym poziomie samoakceptacji, 9. Poczucie satysfakcji z pracy a wypalenie sił u lekarzy medycyny weterynaryjnej, 10. Obraz siebie a zespół wypalenia zawodowego nauczycieli szkół średnich, 11. Wartości w rozwoju osoby i w sztuce pomagania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie zdrowia i jego uwarunkowania, 2. Salutogenetyczna koncepcja zdrowia Aarona Antonovsky'ego, 3. Zachowania związane ze zdrowiem w środowisku młodzieży akademickiej, 4. Metodologiczne podstawy pracy, 5. Wyniki badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja Kształcenia Pielęgniarek i Położnych ; 7)
Część 1. Badania naukowe w pielęgniarstwie: Satysfakcja pielęgniarek z udziału w projekcie systemowym pt. Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki; Formy doskonalenia zawodowego podejmowane przez studentów studiów pomostowych na kierunku pielęgniarstwo w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; Rola czynników motywujących w procesie podnoszenia kwalifikacji w grupie zawodowej pielęgniarek; Analiza poziomu wiedzy na temat zagrożeń atakiem bioterrorystycznym wśród studentów kierunku pielęgniarstwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; Ocena jakości życia chorych leczonych nerkozastępczo powtarzanymi hemodializami. Część 2. Zagrożenia zdrowia publicznego: Mobbing w miejscu pracy - wyniki badań; Stres oraz wypalenie zawodowe wśród pielęgniarek - jak rozpoznawać i zapobiegać; Zachowania zdrowotne kobiet w okresie późnej dojrzałości; Ocena perspektywy zadań edukacyjnych wykonanych przez pielęgniarki w zakresie prewencji chorób sercowo-naczyniowych u pacjentów z ostrymi zespołami wieńcowymi; Ostre zespoły wieńcowe w praktyce Zespołu Ratownictwa Medycznego; Wpływ nawyków żywieniowych na kondycję zdrowotną człowieka; Analiza wybranych aspektów funkcjonowania psychospołecznego osób chorujących na cukrzycę typu 2; Holistyczna opieka długoterminowa nad pacjentem wentylowanym mechanicznie w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 1/2018)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Difficulties and barriers for the implementing of marketing model in Wroclaw University of Science and Technology; Methodological principals of three-level system of cooperative marketing in the ukrainian tourism; Job satisfaction in the opinion of employees of small and medium - sized enterprises; Implementacja systemów motywacyjnych w samorządowych przedsiębiorstwach komunalnych; Odpowiedzialność za pracowników wyzwaniem dla współczesnych organizacji; Manager or leader? Leadership in crisis management at local government level; Innowacyjne metody dzielenia się wiedzą w organizacjach sektora publicznego; Budżet obywatelski jako przykład współdecydowania o rozwoju na szczeblu samorządowym wobec zmian prawnych z 2018 roku; Współpraca w zakresie działalności innowacyjnej na przykładzie inicjatyw klastrowych; Potencjał innowacyjny w ubezpieczeniach - postrzeganie przez klientów indywidualnych i instytucjonalnych; Potencjał akademicki jako element wizerunku Katowic na tle wybranych miast wojewódzkich; Warunki życia z perspektywy osób studiujących w Katowicach w odniesieniu do wybranych polskich miast wojewódzkich cieszących się największą popularnością wśród studentów; Wykorzystanie opcji realnej w wycenie wartości przedsiębiorstwa; Przesłanki procesu restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w Polsce; Znaczenie zarządzania zaufaniem w organizacji wirtualnej; Forms of promotion in computer games. An example of second life; Uwarunkowania wyceny nieruchomości w aspekcie procesu decyzyjnego kredytodawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej; 1. Systemowe uwarunkowania zmian dewiacji w środowisku akademickim. Patologie czy epidemie? Głos w dyskusji; 2. Aktywność fizyczna studentów a poziom ich asertywności i samooceny w świetle występujących w środowisku akademickim zjawisk patologicznych; 3. Problemy więzi interpersonalnych wywoływane "użytkowaniem" środków elektronicznych przez młodzież; 4. Deficyty w zakresie umiejętności społecznych młodzieży studiującej; 5. Studenci i alkohol; 6. Studenci- uczestnicy kursu pedagogicznego a doświadczenia picia alkoholu; 7. Syndrom agresji a poziom empatii u studentów reprezentujących kierunek studiów pedagogiczny i techniczny; 8. Elementy patologii w seksualności studentów; 9. Depresja wśród młodzieży studenckiej- pedagogiczna próba analizy zjawiska; 10. Bigoreksja- patologia czy próba poszukiwań innej normalności; Cz. II. Działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym; 1. Działalność Jana Pawła II skuteczną profilaktyką w zakresie patologii w życiu studentów; 2. Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; 3. Wybrane problemy zapobiegania zjawiskom patologicznym wśród młodzieży studiującej; 4. Najtragiczniejsze zjawiska patologiczne wśród młodzieży studiującej w okresie transformacji systemowej (etiologia i możliwości działań resocjalizacyjnych); 5. O (nie) planowaniu i (nie) odpowiedzialności w uczeniu się. Dylematy nauczyciela nauczycieli; Cz. III. Postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych; 1. Postawy studentów medycyny i teologii wobec zjawiska narkomanii; 2. Przyczyny rozwoju zjawisk patologicznych w środowisku młodzieży akademickiej; 3. Postawy studentów wobec zachowań dewiacyjnych młodzieży; 4. Studenci wobec eutanazji inicjalnej i finalnej; 5. Problematyka samobójstw w opinii studentów; 6. Zjawisko przestępczości nieletnich w opinii studentów kierunku resocjalizacji; 7. Postrzegany a preferowany model edukacji zdrowotnej wobec uzależnień
I. Zjawiska patologiczne występujące wśród młodzieży studiującej: Systemowe uwarunkowania zmian dewiacji w środowisku akademickim. Patologie czy epidemie? Głos w dyskusji; Aktywność fizyczna studentów a poziom ich asertywności i samooceny w świetle występujących w środowisku akademickim zjawisk patologicznych; Problemy więzi interpersonalnych wywołane " użytkowaniem " środków elektronicznych przez młodzież; Deficyty w zakresie umiejętności społecznych młodzieży studiującej; Studenci i alkohol; Studenci - uczestnicy kursu pedagogicznego a doświadczenia picia alkoholu: Syndrom agresji a poziom empatii u studentów reprezentujących kierunek studiów pedagogiczny i techniczny; Elementy patologii w seksualności studentów ( doniesienia z badań); Depresja wśród młodzieży studenckiej - pedagogiczna próba analizy zjawiska; Bigoreksja - patologia czy próba poszukiwań innej normalności II. Działalność profilaktyczna w zakresie zapobiegania zjawiskom patologicznym: Działalność Jana Pawła II skuteczną profilaktyką w zakresie patologii w życiu studentów; Młodzież studencka. Rozwój, problemy, pomoc i wsparcie; Wybrane problemy zapobiegania zjawiskom patologicznym wśród młodzieży studiującej; Najtragiczniejsze zjawiska patologiczne wśród młodzieży studiującej w okresie transformacji systemowej ( etiologia i możliwości działań resocjalizacyjnych); O (nie) planowaniu i (nie) odpowiedzialności w uczeniu się. Dylematy nauczyciela nauczycieli. III. Postawy i opinie studentów o zjawiskach patologicznych: Postawy studentów medycyny i teologii wobec zjawiska narkomanii; Przyczyny rozwoju zjawisk patologicznych w środowisku młodzieży akademickiej ( w opinii studentów Akademii Bydgoskiej); Postawy studentów wobec zachowań dewiacyjnych młodzieży; Studenci wobec eutanazji inicjalnej i finalnej; Problematyka samobójstw w opinii studentów; Zjawisko przestępczości nieletnich w opinii studentów kierunku resocjalizacji; Postrzegany a preferowany model edukacji zdrowotnej wobec uzależnień (w opinii studentów Akademii Bydgoskiej)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie II, zmienione i uzupełnione, obejmuje problematykę związaną z czynnikami determinującymi jakość zdrowotną żywności oraz ich wpływ na zdrowie człowieka w świetle obowiązującego ustawodawstwa żywnościowego Polski i Unii Europejskiej. Dużo miejsca poświęcono wymaganiom stawianym środkom spożywczym na drodze od producenta do konsumenta oraz odpowiednim regulacjom prawnym. Istotnym zagadnieniem omówionym w publikacji jest nadzór określonych inspekcji sanitarnych i weterynaryjnych oraz innych służb związanych z kontrolą jakości żywienia. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni medycznych (wydziały farmacji oraz nauki o żywieniu), rolniczych i ekonomicznych. Może również zainteresować producentów, eksporterów i importerów żywności, którzy znajdą w nim wskazówki, jakie warunki muszą spełniać środki spożywcze o wspólnych parametrach jakościowych, oraz pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych i innych służb związanych z nadzorem i kontrolą jakości żywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej