Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(14)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(24)
Autor
Małasiewicz Alicja
(3)
Nęcka Edward (1953- )
(3)
Orzechowski Jarosław
(3)
Szymura Błażej (1969-2009)
(3)
Davis Mark H
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
Waśkiewicz Olena
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Aranowska Elżbieta
(1)
Bauer Joachim
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boyd John
(1)
Budohoska Wanda
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butler Gillian
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cybulko Anna
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Falkowski Andrzej (1953- )
(1)
Fulton Paul R
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goszczyńska Maryla
(1)
Grabowska Anna
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Hoffman Martin L
(1)
Holas Paweł
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kenrick Douglas T. (1948- )
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kowal-Orczykowska Anna
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kowaliszyn Artur
(1)
Kozielecki Józef
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kurcz Ida
(1)
Lindsay Peter H
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Majerek Bożena
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Maruszewski Tomasz (1946- )
(1)
McCann Vivian
(1)
McManus Freda
(1)
Myers David G
(1)
Neuberg Steven L
(1)
Norman Donald A
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Orski Marek
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Siegel Ronald D
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stasiuk Katarzyna
(1)
Stojanowska Elżbieta
(1)
Styśko Małgorzata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Tisseron Serge
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zielinski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Spostrzeganie
(23)
Myślenie
(9)
Pamięć
(9)
Psychologia
(8)
Psychologia społeczna
(7)
Uwaga (psychologia)
(7)
Poznanie
(6)
Świadomość
(6)
Spostrzeganie interpersonalne
(5)
Decyzje
(4)
Empatia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Rozumowanie (logika)
(4)
Uczucia
(4)
Wiedza
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język
(3)
Motoryka mała
(3)
Motywacja
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Postawy
(3)
Spostrzeganie społeczne
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczenie się
(3)
Umysł
(3)
Autoprezentacja
(2)
Dziecko
(2)
Grupy społeczne
(2)
Pamięć wzrokowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Reklama
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Zmysły
(2)
Agresywność
(1)
Autyzm
(1)
Badania marketingowe
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gry komputerowe
(1)
Iluzja transparentności
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kobieta
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Marketing
(1)
Medycyna
(1)
Metapercepcja
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Nadzieja
(1)
Nałóg
(1)
Neurony
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Promocja handlowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatologia
(1)
Racjonalność
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowiedza
(1)
Socjotechnika
(1)
Sporty wirtualne
(1)
Spostrzeganie ineterpersonalne
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Style poznawcze
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Sądy (psychologia)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(8)
Karty pracy ucznia
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(15)
Edukacja i pedagogika
(5)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.1)
1. Procesy percepcji: Twórczy charakter systemu percepcyjnego; Wzrok; Słuch; Czucie skórne; Kinestezja i zmysł równowagi; Smak i węch; Współdziałanie zmysłów w ramach jednego systemu percepcyjnego; 2. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Definicja terminu; Informacja jako materiał myślenia; Operacje umysłowe; Reguły sterujące łańcuchem operacji umysłowych; Heurystyczna struktura myślenia; Wynik czynności myślenia; Rola myślenia w rozwiązywaniu problemów; Rodzaje sytuacji problemowych; Fazy rozwiązywania problemów; Fazy dostrzegania problemu; Analiza sytuacji problemowej; Faza wytwarzania pomysłów; Faza weryfikacji pomysłów; Strategie rozwiązywania problemów; Przeszkody w rozwiązywaniu problemów; Myślenie twórcze; 3. Podejmowanie decyzji: Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka; Proces przewidywania. Prawdopodobieństwo subiektywne; Wartościowanie wyników działania. Pojęcie użyteczności; Ocena ryzyka; Procesy decyzyjne. Akt wyboru; Sekwencja decyzji ryzykownych; Granice badań decyzyjnych: sytuacje otwarte
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Spostrzeganie: Interpretacja przekazów sensorycznych; Rozpoznawanie obrazów; Znaczenie reguł; Analiza cech; Spostrzeganie bez wyodrębniania cech. 2. Przetwarzanie informacji przez układ nerwowy: Oko żaby; Metody fizjologiczne; Tworzenie obwodów neuronowych; Obwody podstawowe; Wyodrębnianie konturów; Reakcje w czasie; Reagowanie na ruch; Przetwarzanie sygnałów w ciele kolankowatym bocznym; Wyodrębnianie cech; Wnioski. 3. Teorie rozpoznawania obrazów: Pandemonium; Analiza przez syntezę; dokonywanie syntezy przekazu sensorycznego; Cechy a oczekiwania. 4. System wzrokowy: Światło; Droga wzrokowa; Reakcje chemiczne na światło; Neuroanatomia widzenia; Droga do mózgu; Wybór informacji wzrokowej. 5. Podstawowe właściwości widzenia: Spostrzeganie jasności; Adaptacja; Właściwości widzenia związane z czasem; Barwa; Mieszanie barw; Wrażliwość czopków na barwy. 6. System słuchowy: Fizyka dźwięku; Budowa i funkcjonowanie ucha; Reakcje elektryczne na dźwięk. 7. Wymiary dźwięku: Głośność; Wysokość dźwięku; Krytyczne pasmo częstotliwości; Przestrzenne spostrzeganie dźwięku. 8. Nerwowe podłoże pamięci: Systemy pamięci; Przechowywanie informacji; Chemia pamięci; Zaburzenia pamięci; Poszukiwanie lokalizacji pamięci długotrwałej; Jeden mózg czy dwa mózgi?; Wnioski. 9. Pamięć przemijająca: Przechowywanie informacji sensorycznej; Pamięć krótkotrwała; Od pamięci krótkotrwałej, od pamięci długotrwałej; Zjawiska uwagi; Teorie uwagi. 10. Struktura pamięci: Opowiadanie na pytania; Doniosłość rozumienia; Model pamięci. 11. Procesy pamięci: Mechanizmy wejścia i wyjścia; Poszukiwanie informacji w pamięci; Reorganizacja struktur pamięci poprzez procesy myślowe; Porozumienie a zapamiętywanie; Pamięć jako proces przetwarzania informacji. 12. Język: Struktura języka; Uczenie się języka. 13. Uczenie się i rozwój poznawczy: Schematy sensoryczno-motoryczne; Zjawiska uczenia się; Uczenie się poznawcze; Rozwój poznawczy; Myślenie. 14. Rozwiązywanie problemów: Anatomia problemu; Strategie rozwiązywania problemów; Mechanizmy myślenia. 15. Podejmowanie decyzji: Określanie wartości; Podejmowanie decyzji ryzykownych; Gromadzenie dowodów; Efekty następcze podejmowania decyzji; Wnioski. 16. Społeczny kontekst decyzji: Wpływ czynników społecznych na podejmowanie decyzji; Zachowanie się osób postronnych; Decyzje interakcyjne. 17. Motywacja: Mózgowe mechanizmy motywacji; Systemy regulacji motywacyjnej; Reagowanie na niepewność; Interpretacja wzbudzania emocjonalnego; Motywacja a poznanie. Dodatek A: Mierzenie zmiennych psychologicznych. Dodatek B: Charakterystyki funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szerokie Horyzonty)
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia konsumenta / Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison. - Wyd. 1 - 8 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2021. - 458, [4] s. : fot., rys., tab. ; 24 cm.
(Akademia Psychologii)
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów 1.1. Zachowania konsumenckie jako dziedzina badań naukowych 1.2. Klasyczne rozumienie zachowań konsumentów 1.3. (R)Ewolucja w rozumieniu konsumenta: emocje, nieracjonalność i nieświadomość 1.4. Od przybytku głowa nie boli? Współczesny konsument w pułapce wyboru Rozdział 2. Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach 2.1. Rola badań marketingowych w dostarczaniu wiedzy o konsumentach 2.2. Rodzaje badań marketingowych – czyli z czego korzystają praktycy, żeby lepiej zrozumieć konsumenta Rozdział 3. Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania 3.1. Spostrzeganie i uwaga 3.2. Samochód Jamesa Bonda – product placement, czyli nietradycyjna reklama w tradycyjnych mediach 3.3. Guerilla marketing, ambient media – zaskakiwanie konsumenta 3.4. Pachnące hotele i muzyka w sklepach – nieuświadamiany wpływ zmysłowego marketingu 3.5. Niewidzialne lub niezauważalne – bodźce utajone 3.6. Próg różnicy w spostrzeganiu – co konsument powinien zauważyć, a czego nie 3.7. Kategorie w głowach konsumentów Rozdział 4. O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów 4.1. Produkty, sklepy, reklamy – źródła wiedzy konsumentów 4.2. „Wiem” i „wiem, że wiem” – wiedza obiektywna i subiektywna 4.3. Zewnętrzne źródła informacji 4.4. Pamięć – wewnętrzne źródło informacji 4.5. Zawodna pamięć konsumenta 4.6. Drogi, znany, francuski – wnioskowanie jako wewnętrzne źródło informacji o cechach jakości produktów Rozdział 5. Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich 5.1. Testy produktów – czyli jak konsument widzi, co czuje i jak mu smakuje 5.2. Badania cenowe – „negocjacje percepcyjne” między producentem a konsumentem 5.3. Inne obszary badań towarzyszących wprowadzaniu produktów na rynek – badania nazw i opakowań 5.4. Badania satysfakcji klienta 5.5. Badania semiotyczne – w poszukiwaniu znaczenia, czyli badania bez osób badanych Rozdział 6. Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów 6.1. Czym są emocje 6.2. Afekt, emocje, nastroje – różne zjawiska emocjonalne 6.3. Cechy ocen i wyborów emocjonalnych 6.4. Wpływ zjawisk emocjonalnych na funkcjonowanie człowieka 6.5. Czy emocje potrzebują myślenia – tajniki nieuświadamianego afektu 6.6. „Po prostu muszę to mieć” – zakupy pod wpływem impulsu 6.7. Od miłości do nienawiści – skrajne emocje konsumentów 6.8. Reklama jako narzędzie wywoływania emocji Rozdział 7. Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów 7.1. Co to jest motywacja i dlaczego interesuje psychologów 7.2. W poszukiwaniu uniwersalnych potrzeb 7.3. Nieświadome motywy działania 7.4. Modele motywacji konsumenckiej 7.5. Tożsamościowe uwarunkowania wyborów konsumenckich – Ja versus Inni 7.6. Być podobnym czy się wyróżnić – potrzeby unikalności i przynależności w zachowaniach konsumenckich 7.7. Motywacje o podłożu poznawczym Rozdział 8. Postawy w zachowaniach konsumenckich 8.1. Historia badań nad postawami 8.2. Współczesne rozumienie postaw 8.3. Skąd się biorą postawy 8.4. Czy postawy pozwalają przewidzieć zachowanie 8.5. Postawy ambiwalentne i utajone – nowe spojrzenie na przyczyny rozbieżności między postawą a zachowaniem 8.6. Jak zmieniać postawy – komunikowanie perswazyjne 8.7. Od obojętności po uwielbienie – bieguny konsumenckiego zaangażowania 8.8. Wpływ komunikatów marketingowych na postawy konsumentów Rozdział 9. Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów 9.1. Badania postaw i badania segmentacyjne 9.2. Jakościowe badania potrzeb i wartości 9.3. Badania marki 9.4. Badania reklamy; Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia poznania : umysł i świat / Tomasz Maruszewski. - Nowe poszerz. wyd. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2011. - 471, [1] s. : rys., tab. ; 26 cm.
Wstep; Problemy podstawowe; Spostrzeganie; Uwaga; Pamięć; Procesy pamięciowe; Pamięć autobiograficzna; Wyobraźnia; Pojęcia; Myślenie i rozwiązywanie problemów; Procesy poznawcze i procesy emocjonalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + płyta CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Wprowadzenie do psychologii społecznej : Czym jest psychologia społeczna; Psychologia społeczna-główne perspektywy teoretyczne; Podstawowe zasady zachowania społecznego; jak psycholodzy badają zachowania społe czne; Jakie jest miejsce psychologii społecznej wśród innych nauk? R.2 Osoba a sytuacja : System motywacyjny :motywy i cele; System reprezentacji poznawczych:nasz obrza świata i siebie; System afektywny:uczucia; Od o soby do zachowania. R.3 Poznanie społeczne zrozumienie siebie i innych : Poznawanie świata społecznego; Cel: zminimalizowanie wysiłku umysłowego; cel:zarządzanie w izerunkiem własnej osoby; Cel:słuszność. R.4 Autopre zentacja : Czym jest autoprezentacja?; Cel:wzbudzać sy mpatię; Cel:uchodzić za osobę kompetentną; Cel:dowieść swego statusu i władzy. R.5 Perswazja : Definicja i charakterystyka preswazji; Cel:Trafny obraz rzeczywis tości; Cel:zgodność; Cel:zyskanie aprobaty społecznej. R.6 Wpływ społeczny : Kategorie wpływu społecznego:kon formizm,uległość i posłuszeństwo; Cel:dokonanie właści wego wyboru; Cel:zdobycie aprobaty społecznej; Cel:za rządzanie wizerunkiem własnej osoby.R.7 Afilacja i prz yjażń : Definicja afilacji i przyjaźni; Cel:zdobycie w sparcia społecznego; Cel:gromadzenie informacji; Cel: zdobycie wysokiego statusu; Cel:wymiana korzyści mater ialnych. R.8 Miłość i związki romantyczne : Czym jest miłość i związki romantyczne; Cel:uzyskanie satysfak cji seksualnej; Cel:stworzenie więzi rodzinnych; Cel: zdobycie zasobów materialnych i pozycji społecznej. R.9 Zachowania prospołeczne : Definicja zachowań pro społecznych; Cel:korzyści materialne i genetyczne; Cel :aprobata i pozycja społeczna; Cel:zarządzanie wizerun kiem własnej osoby; Cel:zarządzanie nastrojami i emocj ami; Czy altruizm istnieje? R.10 Agresja : Definiowani e agresji; Cel:rozładowanie napięcia; Cel:osiągnięcie korzyści materialnych i społecznych; Cel:zdobycie lub utrzymanie wyskiej pozycji społecznej; Cel:obrona sie bie lub innych; Przeciwdziałanie przmocy. R.11 Uprze dzenia,stereotypy,dyskryminacja : Globalne uprzedzenia ; Cel:osiagnięcie materialnych korzyści dla własnej grupy; Cel:zyskanie aprobaty społecznej; Cel:zarządza nie wizerunkiem własnej osoby; Cel:oszczędność poznawc za; Przeciwdziałanie uprzedzeniom, stereotypom i dys kryminacji. R.12 Grupy : Natura grupy; Cel:realizacja zadań; Cel:podejmowanie słusznych decyzji; Cel:zdoby cie pozycji lidera. R.13 Globalne dylematy społeczne : Definiowanie dylematów społecznych; Cel:osiąganie na tychmiastowej korzyści; Cel:obrona siebie i własnej gr upy. R.14 Zintegrowana psychologia społeczna : Główne perspektywy teoretyczne psychologii społecznej; Łącze nie różnych perspektyw; Dlaczego metoda badawcza jest ważna?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Dodruk 2. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe , 2013. - 635, [1] s. : rys., tab. ; 31 cm.
1.Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna; 2. Motywy społeczne; 3. Poznanie społeczne; 4. Przekonania społeczne; 5. Spostrzeganie osób; 6. Spostrzeganie siebie; 7. Samoocena; 8. Postawy; 9. Moralność; 10. Szczęście; 11. Wpływ społeczny; 12. Atrakcyjność; 13. Miłość; 14. Prospołeczność; 15. Agresja; 16. Konflikt społeczny; 17. Władza; 18. Grupa społeczna; 19. Stosunki międzygrupowe; 10. Kobiety i mężczyźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Manipulacje skoncentrowane na samoocenie; Manipulacje wykorzystujące dysonans poznawczy; Manipulacje emocjami; Manipulacje poczuciem kontroli; Manipulacje oparte na wrodzonych automatyzmach; Manipulacjyne kontrowersje; Psychologia przeciwstawienia się manipulacjom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1. Rola różnic w percepcji sensorycznej w autyzmie. Krótki przegląd dotychczasowych badań. Teoria percepcji sensorycznej w autyzmie ma sens. Dysfunkcja sensoryczna czy odmienne doświadczenia sensoryczne? Rozdział 2. Percepcja. Systemy sensoryczne. Czym jest percepcja? Rozwój percepcji sensorycznej. Rozdział 3. Możliwe doświadczenia sensoryczne w autyzmie. Jaki jest autystyczny sposób postrzegania świata? "Percepcja dosłowna" Niemożność odróżnienia informacji pierwszoplanowej od informacji drugoplanowej (percepcja gestalt). Brak umiejętności/trudność w zatrzymywaniu odczuwania zmiany. Percepcja fragmentaryczna (percepcja "w kawałkach"). Percepcja zakłócona. Opóźniona percepcja (opóźnione przetwarzanie). Nadwrażliwość i/lub podwrażliwość. Nietolerancja sensoryczna. Fascynacja sensoryczna. Zmienność percepcji (wahania). Wrażliwość na przeładowanie sensoryczne. Wyłączenie systemów. Agnozja sensoryczna (trudność w interpretowaniu znaczenia). Inne konsekwencje przeładowania sensorycznego. Rozdział 4. Style percepcyjne. Monoprzetwarzanie. Percepcja peryferyjna (unikanie bezpośredniej percepcji). Kompensowanie zawodzącego zmysłu za pomocą innych zmysłów. Rezonans. Sny na jawie. Rozdział 5. Style poznawcze. Podświadome, nieświadome i przedświadome procesy poznawcze. Styl przedświadomy (pośredni) a styl świadomy (bezpośredni). Uwaga w autyzmie. Tworzenie pojęć, kategoryzacja, uogólnianie. Pamięć w autyzmie. Myślenie percepcyjne. "Inercja" (deficyt funkcji wykonawczych). Wyobraźnia. Rozdział 6. Inne zaburzenia sensoryczne. Synestezja. Prozopagnozaja (ślepota twarzy). Centralne zaburzenie przetwarzania słuchowego (CAPD). Wrażliwość skotopowa/zespół Irlena (SS/IS). Zaburzenia integracji sensorycznej (SID) / zaburzenia przetwarzania sensorycznego (SPD). Problemy z koordynacją ruchową. Rozdział 7. Leczenie. Trening integracji słuchowej (AIT). Metoda Irlen. Optometria behawioralna. Terapia integracji sensorycznej. Leczenie problemów koordynacji ruchowej. Terapia holding. Urządzenie do przytulania/ściskania. Aromaterapia. Rozdział 8. Profil percepcji sensorycznej. Rozdział 9. Zalecenia: tęcze i parasole. Podsumowanie. Dodatek 1. Lista profilu sensorycznego, wersja poprawiona (SPCR). Dodatek 2. Tęcza i tabela - do skopiowania. Dodatek 3. Środowisko przyjazne dla osób autystycznych - lista.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Część I Znaczenie uważności: Rozdział 1. Czym jest uważność? Dlaczego ma znaczenie? Rozdział 2. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia: w poszukiwaniu wspólnego podłoża. Część II Relacja terapeutyczna: Rozdział 3. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym; Rozdział 4. Kultywowanie uwagi i współczucia; Rozdział 5. Uważność w relacji; Rozdział 6. Etyka: zagadnienia praktyczne. Część III Praktyka uważności w pracy klinicznej: Rozdział 7. Nauczanie uważności w terapii; Rozdział 8. Depresja. Jak dotrzeć, jak wyjść; Rozdział 9. Lęk. Akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne; Rozdział 10. Zaburzenia psychofizjologiczne. Zaakceptować ból; Rozdział 11. Uważność, wgląd i terapia traumy; Rozdział 12. Przerwać pętlę uzależnienia; Rozdział 13. Praca z dziećmi. Część IV Przeszłość, teraźniejszość i obietnica: Rozdział 14. Korzenie uważności; Rozdział 15. Neurobiologia uważności; Rozdział 16. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy; Dodatek. Słownik terminów w psychologii buddyjskiej. Literatura cytowana. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Reklama jako medium komunikacji masowej, 2. Obszary i mechanizmy percepcji rekalmy w wymiarze psychologicznym, 3. Teoria krytyczna i interakcjonizm symobliczny podstawą teoretyczną pracy, 4. Ukryte przesłania reklamy, 5. Badani uczniowie o reklamie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Wprowadzenie, 2.Spostrzeganie i ocenianie innych, 3.Porozumiewanie się, 4.Natura wzajemnych relacji, 5.Jednostka w grupie, 6.Proces wywierania wpływu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej