Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(4)
Autor
Doliński Artur
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Socjalizacja
(4)
Młodzież
(3)
Aspiracje
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rodzina
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzór osobowy
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Przegląd teorii, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Doświadczenia rodzinne jako źródło transmisji wzorów zachowań, 4. Transmisja rodzinnych wzorów a zachowania młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja i kształtowanie się tożsamości w warunkach pogranicza: Czynnikie socjalizacyjno-wychowawcze w procesie kształtowania się tożsamości mieszkańców pogranicza; Procesy globalizacyjne a postawy patriotyczne i obywatelskie współczesnej ,młodzieży. Od tożsamości narodowej do tożsamości globalnej; Kształtowanie się tożsamości młodzieży- z doświadczeń edukacji szkolnej; 2. Szkoła a socjalizacja i tożsamość: Socjalizacyjna rola edukacji religijnej w szkole w społeczeństwie wielokulturowym w kontekście interpretatywnej teorii kultury Clifforda Geerteza; Modele nauczania religijnego w katolickiej katechezie szkolnej na terenie Śląska Cieszyńskiego; Metody sprawdzania osiągnięć uczniowskich uwzględniane w praktyce edukacyjnej- próba uchwycenia ich roli w konstruowaniu obrazu własnej osoby przez dziecko w młodszym wieku szkolnym; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec wyboru programów; Niepowodzenia szkolne w opinii nauczycieli z jastrzębskich szkół podstawowych; 3. Zagadnienia socjalizacji w różnych środowiskach społecznych: Socjalizacyjno-wychowawcza funkcja rodziny- wybrane przykłady; Młodzież wobec odmienności członków grup subkulturowych; Stereotypy gimnazjalistów- na przykładzie badań młodzieży z powiatu cieszyńskiego, pszczyńskiego pszczyńskiego, wodzisławskiego; Tożsamość sportowca i problemy używania alkoholu; 4. Społeczna integracja osób niepełnosprawnych: Od segregacji do edukacji włączającej: punkt widzenia na kształcenie dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi; Modele przestrzennej organizacji kształcenia integracyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samorząd terytorialny ziem polskich pod zaborem pruskim; Proces legimatyzacji władzy elit lokalnych; Ponadgminne podziały terytorialne Polski - ciągłość czy zmiana; Tożsamość lokalna a rozwój samorządu terytorialnego; Powiat a procesy konsolidacji jednostek samorządu w państwach UE; Rozwiązania antykorupcyjne w strukturach samorządowych w Polsce; Samorząd terytorialny jako podmiot strategii rozwoju społecznego; Czynnik obywatelski w realizowanych w Polsce reformach samorządowych; Samorząd województwa w Polsce w świetle standardów europejskich; Wybory samorządowe '98. Niektóre aspekty; Percepcja społeczna władz lokalnych i jej znaczenie dla funkcjonowania samorządu terytorialnego po reformie ustrojowej w Polsce; Polityczne uwarunkowania funkcjonowania samorządu powiatowego; Współpraca struktur samorządu terytorialnego na pograniczu polsko-czeskim. Na przykładzie Euroregionów "Nysa" i "Pradziad"; Samorząd regionalny w Polsce; Kształtowanie się społeczeństwa obywatelskiego w wymiarze regionalnym. Przypadek Śląska Opolskiego; Samorząd terytorialny na Litwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej