Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(43)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(36)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Bartoszewski Jakub
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nycz Edward
(2)
Racław Mariola
(2)
Różalska Ewa
(2)
Żuchowska-Skiba Dorota
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Bandura Albert
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borucka-Arctowa Maria (1921-2018)
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Agata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kourilsky Chantal
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kucia Marek
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Menshykova Anastasiia
(1)
Miracki Bartek
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Roter Adam
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Soltis Jonas F
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(50)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Socjalizacja
(40)
Młodzież
(9)
Socjologia
(9)
Rodzina
(7)
Dziecko
(5)
Płeć
(5)
Grupy społeczne
(4)
Integracja społeczna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Społeczeństwo
(4)
Szkolnictwo
(4)
Interakcje społeczne
(3)
Kobieta
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura
(3)
Mężczyzna
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Struktura społeczna
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Dzieci
(2)
Kształcenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rola społeczna
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Starość
(2)
Symbole
(2)
Ubóstwo
(2)
Wychowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Cele wychowania
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia wychowania
(1)
Homoseksualizm
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Odżywianie
(1)
Ojcostwo
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(11)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Socjologia jako nauka, 2. Zachowanie i działanie ludzkie, 3. Interakcje i stosunki społeczne, 4. Organizacja i struktura społeczna, 5. Zachowania zbiorowe i ruchy społeczne, 6. Grupy społeczne, 7. Kultura, 8. Normy, wartości i role, 9. Idee i przekonania, 10. Nierówności społeczne, 11. Władza i panowanie, 12. Socjalizacja i kontrola społeczna, 13. Dewiacja, 14. Postęp, 15. Rewolucja, 16. Globalizacja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przedmiot i metoda. 1. Przedmiot badań socjologicznych. 2. Metodologia badań społecznych. Część II: Rozwój myśli socjologicznej. 3. Przednaukowa myśl społeczna. 4. Wielkie syntezy socjologiczne. 5. Kontynuacje i pogranicza badań socjologicznych. Część III: Wspólnoty i kultury. 6. Wspólnotowe formy życia zbiorowego. 7. Kultura jako system zbiorowych wyobrażeń. 8. Międzypokoleniowa transmisja kultury (procesy socjalizacji). Część IV: Instytucje i organizacje. 9. Instytucje społeczne. Organizacje jako zinstytucjonalizowane systemy społeczne. Część V: Dynamika życia społecznego. 11. Gry społeczne. 12. Zmiany społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia jako dyscyplina naukowa, 2. Historia socjologii, 3. Kultura, 4. Regulacja społeczna, 5. Socjalizacja, 6. Zbiory, zbiorowości i grupy społeczne, 7. Ubóstwo i bezdomność, 8. Struktura społeczna, 9. Płeć w ujęciu socjologicznym, 10. Rodzina, 11. Społeczne problemy zdrowia, 12. Religia, 13. Zachowania zbiorowe, 14. Instytucje życia gospodarczego, 15. Państwo i naró, 16. Metody badań socjologicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do socjologii wychowania, 2. Podstawowe pojęcia socjologii wychowania i relacje między nimi, 3. Wybrane teorie rozowju społecznego jednostki, 4. Role społecze w socjologii - przegląd stanowisk teoretycznych, 5. Kultura jako źródło socjalizacji jednostki, 6. Język jak narzędzie socjalizacji jednostki, 7. Rodzina jako środowisko wychowania, 8. Młodzież jako kategoria społeczne. Socjalizacja w grupach rówieśniczych, 9. Media w edukacji i wychowaniu, 10. Szkoła jako środowisko wychowania w perspektywie modelu funkcjonalno-strukturalnego, 11. Szkoła jak system społeczno-kulturowy w perspektywie interakcjonalizmu symbolicznego, 12. Ideologie wychowania i edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Starość jako etap życia człowieka: Wprowadzenie; Pojęcie starości; Wybrane koncepcje starzenia się i starości; Potrzeby człowieka starzejącego się; Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów; Społeczne role realizowane przez seniorów; Podsumowanie. R. II Proces rodzinnej socjalizacji: Wprowadzenie; Pojęcie socjalizacji; Wybrane teorie socjalizacji; Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym; Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków; Podsumowanie. R. III Metodologiczne podstawy badań własnych: Wprowadzenie; cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne; Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań; Podsumowanie. R. IV Preferencje aksjologiczne badanych dziadków i ich wnuków; Wprowadzenie; Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie; Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji; Podsumowanie. R. V Wybrane elementy tradycji przekazywane w drodze międzypokoleniowego przekazu kultury w rodzinie: Wprowadzenie; Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów; Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom; Podsumowanie. R. VI Metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez seniorów wobec swoich wnuków: Wprowadzenie; Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków; Stosowany przez dziadków system kar i nagród; Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków; Podsumowanie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Powiązania szkoły ze społeczeństwem: 1.O czym jest książka?, Cz. II Kształcenie szkolne jako socjalizacja a postęp: 1. Szkolnictwo z perspektywy funkcjonalizmu, 2. Konsekwencje polityczne i słabości funkcjonalizmu. Cz. III Szkoła w służbie legitymizacji i reprodukcji społecznej; 1. Teoria marksistowska a edukacja, 2. Drugie spojrzenie na program ukryty. Cz. IV Interpretatywizm a społeczna funkcja kształcenia: 1. Podejście interpretacyjne, 2. Znaczenie wiadomości - kształcenie i socjalizm. Cz. V Opisy przypadków i fragmenty sporów: 1. Przypadki dysputy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Źródła zachowania, 3. Poprzedzające determinanty zachowania, 4. Determinanty następcze, 5. Kontrola poznawcza, 6. Determinizm wzajemny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka publikacji podjęła ciekawą i bardzo aktualną problematykę badawczą. Przedmiotem analiz jest koncepcja socjalizacji płci (gender socialisation) i tzw. złudzenie (iluzja) głębi objaśniania, stosunkowo mało dotychczas zbadane zjawisko. Autorka zbadała empirycznie zależność złudzenia głębi objaśniania od socjalizacji płci. W wyniku badania Autorka stwierdziła, że osoby należące do tej samej grupy społecznej mają tendencję do odmiennego zachowania i wykorzystywania swojej wiedzy w zależności od szeroko rozumianej płci (gender).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Konstytuowanie osoby społecznej z organizmu biologicznego w ontogenezie osobniczej: 1. Rozwój – definicyjne ujęcie zjawiska; 2. Determinanty rozwoju; 3. Czynniki wpływające na rozwój. Rozdział 2 Biologiczne determinanty rozwoju jednostki: 1. Geny: 1.1. Rozwój społeczny warunkowany genetycznie; 1.2. Emocje, genetyczny regulator rozwoju; 1.3. Zaburzenia rozwojowe aktywowane genetycznie; 1.4. Genetyczne podłoże zaburzeń ze spektrum autyzmu; 1.5. Genetyczne systemy naprawcze; 1.6. Geny – szanse i zagrożenia. 2. Mózg: 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się mózgu; 2.2. Schematy, memy, wzorce; 2.4. Plastyczność mózgu; 2.5. Okresy krytyczne w rozwoju; 2.6. Dojrzewanie mózgu a rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych; 2.7. Uszkodzenia mózgu; 2.8. Systemy naprawcze w strukturach umysłu. 3. Zmiana mapy mózgu. Rozdział 3 Wpływ środowiska społecznego na rozwój człowieka: 1. Socjalizacja; 2. Rodzina pochodzenia; 3. Środowisko rodzinne dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 4. Człowiek jako element terapeutycznej socjalizacji; 5. Podsumowanie. Rozdział 4 Aktywność własna osoby społecznej: 1. Aktywność własna i mentalna tożsamość; 2. Zaburzenia aktywności własnej i mentalnej tożsamości; 3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozdział 5 Analiza biograficzna w transformacji osobowości: 1. Analiza biograficzna; 2. Proces osobowego wzrostu; 3. Projekty do autoanalizy i autokorekty. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ 1 TEORETYCZNE, METODYCZNE I ORGANIZACYJNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA POLICJI W SPOŁECZEŃSTWIE OBYWATELSKIM W ŚWIETLE WSPÓŁCZESNYCH NAUK SPOŁECZNYCH; Rozdział 1. Koncepcje uspołecznienia, profilaktyki i resocjalizacji; w perspektywie współczesnych nauk społecznych; 1.1. Koncepcja uspołecznienia systemu resocjalizacji W. Ambrozika; 1.2. Wielopasmowa koncepcja resocjalizacji z udziałem społeczeństwa A. Bałandynowicza; 1.3. Koncepcja twórczej resocjalizacji i płynna tożsamość według M. Konopczyńskiego; 1.4. Pedagogika rdzenia tożsamości według Z. Melosika?; 1.5. Koncepcja resilience (oporu-elastyczności); 1.6. Koncepcja edukacji inkluzyjnej w działaniach prospołecznych; 1.7. Wizja teatru życia codziennego E. Goffmana; 1.8. Teoria symbolicznego interakcjonizmu G.H. Meada; 1.9. Koncepcja kognitywno-interakcyjnych oddziaływań resocjalizacyjnych B. Urbana?; 1.10. Teoria tożsamości S. Strykera. Rozdział 2. Społeczeństwo obywatelskie i jego istota; 2.1. Historia społeczeństwa obywatelskiego?; 2.2. Pojęcie społeczeństwa obywatelskiego; 2.3. Relacja między państwem a społeczeństwem obywatelskim; 2.4. Idea community policing jako źródło innowacyjnych metod współpracy społeczności lokalnych z Policją; 2.5. Policja w społeczeństwie obywatelskim. Rozdział 3. Policja. Rola - funkcje - priorytety; 3.1. Historia Policji. Od instytucji totalnej do prospołecznej; 3.2. Współczesna struktura wewnętrzna Policji; 3.3. Policja w ujęciu statystycznym; 3.4. Zadania Policji; 3.5. Misja i wizja Policji - w służbie człowiekowi; 3.6. Priorytety i zadania priorytetowe KGP; 3.7. Analiza wybranych strategii KWP pod kątem działań prospołecznych - na podstawie trzech garnizonów; 3.8. Etyka funkcjonariusza Policji. CZĘŚĆ 2PRZEGLĄD BADAŃ SPOŁECZNYCH NAD POLICJĄ; Rozdział 4. Policja w percepcji społecznej - przegląd badań; 4.1. Zewnętrzne badania opinii społecznej o Policji - CBOS; 4.2. Wewnętrzne badania satysfakcji z pracy w Policji; 4.3. Ogólnopolskie autorskie badania klimatu w Policji - funkcjonowanie organizacji; 4.4. Ogólnopolskie autorskie badania wśród dzielnicowych w ramach kampanii "Dzielnicowy bliżej nas". CZĘŚĆ 3 USPOŁECZNIAJĄCA, PROFILAKTYCZNA I RESOCJALIZACYJNA ROLA WSPÓŁCZESNEGO POLICJANTA - W POSZUKIWANIU OPTYMALNEGO MODELU; Rozdział 5. Uspołeczniająco-profilaktyczne i resocjalizacyjne działania policjantów w społeczeństwie. Wybrane przykłady; 5.1. Programy profilaktyczne; 5.2. Debaty społeczne; 5.3. Autorski projekt badawczy "Policjant XXI wieku twórcze metody oddziaływań"; 5.4. Autorski projekt Policji "Drama metodą na bezpiecznego gimnazjalistę" przykładem współpracy Policji ze społeczeństwem. Rozdział 6. Wybrane kampanie i projekty realizowane w ramach działań prospołecznych policjantów; 6.1. Kampania "Kręci mnie bezpieczeństwo" - na wodzie, rowerze, lądzie, w roku szkolnym; 6.2. Kampania społeczno-informacyjna "Dzielnicowy bliżej nas" przykładem działań profilaktycznych Policji; 6.3. Ogólnopolskie aplikacje na rzecz bezpieczeństwa "Moja Komenda" i "Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa" (KMZB); 6.4. Projekt "Klasy policyjne" - edukacja z perspektywą; 6.5. Rekonstruktorzy - historia sposobem na kształtowanie wartości społeczno-edukacyjnych; 6.6. Teatralne, filmowe i literackie inicjatywy Policjina rzecz budowania wspólnoty prospołecznej; 6.7. Przedsięwzięcia sportowe przestrzenią współdziałania Policji ze społeczeństwem; 6.8. Wybrane akcje informacyjne jako przykład budowania bezpieczeństwa społeczności lokalnych; 6.9. Policja z pomocą potrzebującym (zbiórki rzeczowe, spotkania, zbiórki krwi); 6.10. Publikacje Policji sposobem na edukowanie społeczeństwa; 6.11. Media na rzecz działań prospołecznych. Rozdział 7. Policjant jako współkreator społeczności lokalnej - w poszukiwaniu modelu?; 7.1. Pojęcie pedagogiki ulicy - streetworking a rola współczesnego policjanta; 7.2. Istota, zasady i etapy działań - streetworking z perspektywy pracy Policji; 7.3. Policjant współkreatorem społeczności lokalnej. Rozdział 8. Uspołeczniająco-profilaktyczna rola Policji w społeczeństwie obywatelskim Modele i kierunki zmian; 8.1. Więzi społeczne fundamentem prospołecznych działań Policji; 8.2. Propozycja modelu uspołeczniająco-profilaktycznej i resocjalizacyjnej funkcji Policji w społeczeństwie obywatelskim w perspektywie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę postaw wobec niepełnosprawności i osób z niepełnosprawnością: Postawy, Niepełnosprawność, Niepełnosprawność a postawy społeczne. 2. Badania własne: Założenia badawcze, Metody i techniki badawcze; Charakterystyka badanych osób. 3. Postawy wobec niepełnosprawności osób badanych - analiza porównawcza: Skale postaw Wobec Osób Niepełnosprawnych - porównanie grupy podstawowej z grupą porównawczą; Dyferencjał semantyczny - porównanie grupy podstawowej z grupą badawczą. 4. Koegzystencja pojęć dyferencjału semantycznego i twierdzeń PWON - analiza porównawcza: Modele regresji w badanych grupach osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych; Modele w badanych grupach osób niepełnosprawnych z postawami pozytywnymi i negatywnymi; Modele regresji pojęć dyferencjału semantycznego z twierdzeniami PWON w badanych grupach osób niepełnosprawnych z postawami pozytywnymi i negatywnymi; Modele regresji dyferencjału semantycznego z psychospołecznym przystosowaniem w badanych grupach osób niepełnosprawnych z postawami pozytywnymi i negatywnymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przegląd teorii, 2. Założenia metodologiczne badań własnych, 3. Doświadczenia rodzinne jako źródło transmisji wzorów zachowań, 4. Transmisja rodzinnych wzorów a zachowania młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu.

Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej