Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(44)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(36)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(36)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Bartoszewski Jakub
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nycz Edward
(2)
Racław Mariola
(2)
Różalska Ewa
(2)
Żuchowska-Skiba Dorota
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Bandura Albert
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bluszcz Grzegorz
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borucka-Arctowa Maria (1921-2018)
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Doliński Artur
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Feinberg Walter
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Agata
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Gramlewicz Barbara
(1)
Gramlewicz Marek
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jaworska-Surma Aleksandra
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jędrzejewski Marek
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karkowska Magda
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kourilsky Chantal
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kucia Marek
(1)
Kuć Małgorzata
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Menshykova Anastasiia
(1)
Miracki Bartek
(1)
Nawrot Bogdan
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Plichta Piotr
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Pokładecki Jacek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przygoda Anna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Reddy Linda A
(1)
Rosiński Dariusz
(1)
Roter Adam
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Skibska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(51)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Socjalizacja
(41)
Młodzież
(9)
Socjologia
(9)
Rodzina
(7)
Dziecko
(5)
Integracja społeczna
(5)
Płeć
(5)
Grupy społeczne
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Społeczeństwo
(4)
Szkolnictwo
(4)
Uczniowie
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Interakcje społeczne
(3)
Kobieta
(3)
Kontrola społeczna (socjol.)
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura
(3)
Mężczyzna
(3)
Nauczyciele
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Nierówności społeczne
(3)
Opieka społeczna
(3)
Patologia społeczna
(3)
Struktura społeczna
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kształcenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rola społeczna
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Starość
(2)
Symbole
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Ubóstwo
(2)
Wychowanie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Agresywność
(1)
Andragogika
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Antypedagogika
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Cele wychowania
(1)
Chuligaństwo
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberkultura
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia wychowania
(1)
Homoseksualizm
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(5)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
52 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych w życiu osób z niepełnosprawnościami: Niepełnosprawność – modele i ich ewolucja; definiowanie niepełnosprawności a rola technologii; Nowe media i technologie informacyjno-komunikacyjne – wybrane implikacje pedagogiczne; Socjalizacja a nowe media – kontekst niepełnosprawności; Pedagogika medialna w cyfrowych czasach; Podsumowanie. R. 2 Pozytywne aspekty korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością: Technooptymizm – Internet jako uniwersalne narzędzie przekraczania ograniczeń; Technologie informacyjno-komunikacyjne i Internet jako narzędzia wspomagające realizację celów pedagogiki specjalnej; Internet a tożsamość i autoprezentacja użytkowników z niepełnosprawnościami; Internet a upodmiotowienie i autonomia osób z niepełnosprawnościami; Podsumowanie. R. 3 Korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnościami – ograniczenia, bariery, obszary ryzyka: Od cyfrowego podziału do cyfrowej nierówności; Poza niepełnosprawność – korzystanie z Internetu a znaczenie czynników społeczno-demograficznych; Dostosowanie jako warunki korzystania z narzędzi ery cyfrowej; Internet a niepełnosprawność – między technofobią i technoutopią; Internet a niepełnosprawność – obszary zaniedbane; Podsumowanie. R. 3 Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Niepełnosprawność intelektualna – kwestie definicyjne; Wybrane aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną; Niepełnosprawność intelektualna a izolacja społeczna i stygmatyzacja; Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 5 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną a Internet – obszary szans i nadziei: Między edukacją i rehabilitacją – technologie informacyjno-komunikacyjne w uczeniu się i wspomaganiu rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną; Tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną a relacje z innymi w mediach społecznościowych; Wsparcie online osób z niepełnosprawnością intelektualną; Nowe media a upodmiotowienie osób z niepełnosprawnością intelektualną; Wzory korzystania z Internetu w czasie wolnym przez dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną; Podsumowanie. R. 6 Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualna a Internet – kontekst barier i ryzyka: Internet a zachowania ryzykowne osób z niepełnosprawnością intelektualną – czynniki chroniące i czynniki ryzyka; Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich podatność na stawanie się ofiarą krzywdzenia w Internecie; Młodzi ludzie z niepełnosprawnością intelektualną i ryzyko wykorzystywania w Internecie; Zaangażowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w przemoc tradycyjną i cyberbullying; Podsumowanie. R. 7 Znaczący dorośli a korzystanie z Internetu przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną: Rodzice a zarządzanie ryzykiem online dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; profesjonaliści a cyfrowe kompetencje podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną; technologie informacyjno-komunikacyjne jako narzędzie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzice dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w poszukiwaniu wsparcia w Internecie; Podsumowanie. Podsumowanie i wnioski – w stronę edukacji medialnej ukierunkowanej na młodych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Teoretyczne konteksty socjalizacji dziecka w szkole: O istocie socjalizacji; Konceptualizacja ujęć socjalizacji szkolnej; Funkcjonalistyczne interpretacje procesu socjalizacji szkolnej; Socjalizacja w opcji radykalno-strukturalnej; Procesy socjalizacji w podejściu interpretatywnym; Radykalno-humanistyczne ujęcie socjalizacji; Socjalizacja w różnych podejściach teoretycznych – próba podsumowania. R. 2 Edukacyjne wymiary procesu socjalizacji: Edukacja szkolna jako obszar socjalizacji; Socjalizacja w dyskusji o przymusie i kreacji; Socjalizacja polem napięć i sprzeczności; Socjalizacja jako proces nabywania tożsamości osobowej. R. 3 Założenia metodologiczne i problematyka badań własnych: Socjalizacja a przyjęta orientacja metodologiczna; Projekt badań; Strategie i techniki postępowania badawczego; Pole badawcze i przebieg gromadzenia danych. R. 4 Praktyki socjalizacyjne na lekcjach w klasach początkowych w świetle badań własnych: Władza i zaufanie nauczyciela jako czynniki wyznaczające warunki socjalizacji na lekcjach; Podporządkowanie i opór jako strategie działania w interakcjach z nauczycielem. R. 5 Semiotyczne odczytania przestrzeni socjalizującej ucznia: Znaki w przestrzeni socjalizującej ucznia; Klasa szkolna jako miejsce socjalizowania przez znaki. R. 6 Rekonstrukcja wybranych kategorii w świadomości nauczycieli: Konceptualizacja kategorii „dzieciństwo” w świadomości nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej; „Dziecko” w wypowiedziach nauczycieli wczesnej edukacji; „Socjalizacja szkolna” – rekonstrukcja rozumienia nauczycielskiego; Wyniki rekonstrukcji – ujęcie syntetyczne. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teoretyczne problemy socjalizacji prawnej. Cz. I Wyobrażenia dzieci i młodzieży na temat prawa we Francji i w Polsce. Badania porównawcze nad socjalizacją prawną: Omówienie badań; Znajomość i wyobrażenia prawa u dzieci i młodzieży we Francji; Znajomość i wy obrażenia prawa u dzieci i młodzieży w Polsce; Postrzeganie prawa w życiu codziennym: wyobrażenia wiązane z pojęciami prawa prywatnego u dzieci i młodzieży we Francji; Ład życia codziennego w świetle badań przeprowadzonych w Polsce. Cz. II Wybrane problemy socjalizacji prawnej - badania empiryczne przeprowadzone w Polsce wśród dzieci, młodzieży i dorosłych: Wprowadzenie. Założenia badawcze, dobór próby i przyjęte metody badań; Prawo, moralność i ład społeczny; Sposób myślenia o uprawnieniach; Prawa pokrzywdzonego a poczucie bezpieczeństwa; Granice aktywności i samodzielności działań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota i początki socjologii. 2. Teorie i metody w socjologii. 3. Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6. Socjalizacja. 7. Grupy i organizacje. 8. Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9. Instytucje. 10. Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12. Zmiana społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Istota i początki socjologii. 2.Teorie i metody w socjologii. 3.Symbole i kultura. 4. Struktura społeczna. 5. Interakcja społeczna. 6.Socjalizacja. 7.Grupy i organizacje. 8.Nierówności: klasowe, etniczne i płci. 9.Instytucje. 10.Populacja, społeczność lokalna i środowisko. 11. Zaburzenia, dewiacje i sprzeciw społeczny. 12.Zmiana społeczna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia jako nauka, 2. Zachowanie i działanie ludzkie, 3. Interakcje i stosunki społeczne, 4. Organizacja i struktura społeczna, 5. Zachowania zbiorowe i ruchy społeczne, 6. Grupy społeczne, 7. Kultura, 8. Normy, wartości i role, 9. Idee i przekonania, 10. Nierówności społeczne, 11. Władza i panowanie, 12. Socjalizacja i kontrola społeczna, 13. Dewiacja, 14. Postęp, 15. Rewolucja, 16. Globalizacja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Przedmiot i metoda. 1. Przedmiot badań socjologicznych. 2. Metodologia badań społecznych. Część II: Rozwój myśli socjologicznej. 3. Przednaukowa myśl społeczna. 4. Wielkie syntezy socjologiczne. 5. Kontynuacje i pogranicza badań socjologicznych. Część III: Wspólnoty i kultury. 6. Wspólnotowe formy życia zbiorowego. 7. Kultura jako system zbiorowych wyobrażeń. 8. Międzypokoleniowa transmisja kultury (procesy socjalizacji). Część IV: Instytucje i organizacje. 9. Instytucje społeczne. Organizacje jako zinstytucjonalizowane systemy społeczne. Część V: Dynamika życia społecznego. 11. Gry społeczne. 12. Zmiany społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Socjologia jako dyscyplina naukowa, 2. Historia socjologii, 3. Kultura, 4. Regulacja społeczna, 5. Socjalizacja, 6. Zbiory, zbiorowości i grupy społeczne, 7. Ubóstwo i bezdomność, 8. Struktura społeczna, 9. Płeć w ujęciu socjologicznym, 10. Rodzina, 11. Społeczne problemy zdrowia, 12. Religia, 13. Zachowania zbiorowe, 14. Instytucje życia gospodarczego, 15. Państwo i naró, 16. Metody badań socjologicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie do socjologii wychowania, 2. Podstawowe pojęcia socjologii wychowania i relacje między nimi, 3. Wybrane teorie rozowju społecznego jednostki, 4. Role społecze w socjologii - przegląd stanowisk teoretycznych, 5. Kultura jako źródło socjalizacji jednostki, 6. Język jak narzędzie socjalizacji jednostki, 7. Rodzina jako środowisko wychowania, 8. Młodzież jako kategoria społeczne. Socjalizacja w grupach rówieśniczych, 9. Media w edukacji i wychowaniu, 10. Szkoła jako środowisko wychowania w perspektywie modelu funkcjonalno-strukturalnego, 11. Szkoła jak system społeczno-kulturowy w perspektywie interakcjonalizmu symbolicznego, 12. Ideologie wychowania i edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 190-199.
Zawiera: R. 1 Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze i społeczne: Pojęcie rodziny; Rodzina - naturalne środowisko opiekuńczo – wychowawcze; Socjalizacja dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Znaczenie rodziny w procesie wychowawczym dzieci i młodzieży. R. II Emocjonalne i społeczne znaczenie rodziny w rozwoju dzieci i młodzieży: Więzi emocjonalne i ich rola w funkcjonowaniu rodziny; Kształtowanie atmosfery domowej w środowisku rodzinnym; Zaspokojenie potrzeb psychicznych i społecznych dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym; Rola matki w zaspokajaniu potrzeb emocjonalnych dzieci; Zaspokajanie potrzeb psychospołecznych osobom starszym w domu pomocy społecznej. R. III Kultura pedagogiczna rodziców: Pojęcie kultury pedagogicznej rodziców; Struktura kultury pedagogicznej rodziców; Model kultury pedagogicznej rodziców; Kształtowanie kultury pedagogicznej młodzieży; Kształtowanie kultury pedagogicznej rodziców. R. IV Aksjologiczne uwarunkowania funkcjonowania współczesnej rodziny: Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu systemu wartości młodego pokolenia; Cenione i uznawane wartości w życiu współczesnej młodzieży; Funkcje rodziny i ich realizacja w środowisku rodzinnym; Postawy rodzicielskie i ich znaczenie w procesie wychowania dzieci i młodzieży. Zakończenie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Starość jako etap życia człowieka: Wprowadzenie; Pojęcie starości; Wybrane koncepcje starzenia się i starości; Potrzeby człowieka starzejącego się; Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów; Społeczne role realizowane przez seniorów; Podsumowanie. R. II Proces rodzinnej socjalizacji: Wprowadzenie; Pojęcie socjalizacji; Wybrane teorie socjalizacji; Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym; Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków; Podsumowanie. R. III Metodologiczne podstawy badań własnych: Wprowadzenie; cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne; Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań; Podsumowanie. R. IV Preferencje aksjologiczne badanych dziadków i ich wnuków; Wprowadzenie; Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie; Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji; Podsumowanie. R. V Wybrane elementy tradycji przekazywane w drodze międzypokoleniowego przekazu kultury w rodzinie: Wprowadzenie; Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów; Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom; Podsumowanie. R. VI Metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez seniorów wobec swoich wnuków: Wprowadzenie; Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków; Stosowany przez dziadków system kar i nagród; Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków; Podsumowanie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZ.I Subkultury chuligańsko-przestępcze w perspektywie badań nauk humanistycznych: 1. Subkultury a system wartości młodzieży, 2. Złe przystosowanie, czyli o wykolejeniu, 3. Subkultury chuligańsko-przestępcze jako efekt zaburzonej socjalizacji, 4. Geneza wykolejenia chuligańsko- przestępczego. Cz.II Subkultury chuligańsko-przestępcze w sytuacji dysfunkcyjnych oddziaływań środowisk wychowawczych : 1. Dzieci ulicy a przemoc, 2. Przemoc seksualna, 3. Drugie życie w szkole i w wojsku, 4. Media a subkultury przemocy. Cz.III Subkultury chuligańska-przestępcze jako wyraz izolacji i ucieczki od społeczeństwa : 1. Subkultury izolacji i ucieczki, 2. Chuligańsko-przestępcze zachowania młodzieży, 3. Przemoc totalitarna a subkultury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Powiązania szkoły ze społeczeństwem: 1.O czym jest książka?, Cz. II Kształcenie szkolne jako socjalizacja a postęp: 1. Szkolnictwo z perspektywy funkcjonalizmu, 2. Konsekwencje polityczne i słabości funkcjonalizmu. Cz. III Szkoła w służbie legitymizacji i reprodukcji społecznej; 1. Teoria marksistowska a edukacja, 2. Drugie spojrzenie na program ukryty. Cz. IV Interpretatywizm a społeczna funkcja kształcenia: 1. Podejście interpretacyjne, 2. Znaczenie wiadomości - kształcenie i socjalizm. Cz. V Opisy przypadków i fragmenty sporów: 1. Przypadki dysputy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
1. Perspektywa teoretyczna, 2. Źródła zachowania, 3. Poprzedzające determinanty zachowania, 4. Determinanty następcze, 5. Kontrola poznawcza, 6. Determinizm wzajemny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Socjalizacja a płeć - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii psychologicznych, 3. Socjalizacja przez szkołę - a zarazem wprowadzenie do podstawowych teorii socjologicznych, 4. Socjalizacja w wieku młodzieńczym - a zarazem wprowadzenie do podejść łączących różne teorie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka publikacji podjęła ciekawą i bardzo aktualną problematykę badawczą. Przedmiotem analiz jest koncepcja socjalizacji płci (gender socialisation) i tzw. złudzenie (iluzja) głębi objaśniania, stosunkowo mało dotychczas zbadane zjawisko. Autorka zbadała empirycznie zależność złudzenia głębi objaśniania od socjalizacji płci. W wyniku badania Autorka stwierdziła, że osoby należące do tej samej grupy społecznej mają tendencję do odmiennego zachowania i wykorzystywania swojej wiedzy w zależności od szeroko rozumianej płci (gender).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Konstytuowanie osoby społecznej z organizmu biologicznego w ontogenezie osobniczej: 1. Rozwój – definicyjne ujęcie zjawiska; 2. Determinanty rozwoju; 3. Czynniki wpływające na rozwój. Rozdział 2 Biologiczne determinanty rozwoju jednostki: 1. Geny: 1.1. Rozwój społeczny warunkowany genetycznie; 1.2. Emocje, genetyczny regulator rozwoju; 1.3. Zaburzenia rozwojowe aktywowane genetycznie; 1.4. Genetyczne podłoże zaburzeń ze spektrum autyzmu; 1.5. Genetyczne systemy naprawcze; 1.6. Geny – szanse i zagrożenia. 2. Mózg: 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się mózgu; 2.2. Schematy, memy, wzorce; 2.4. Plastyczność mózgu; 2.5. Okresy krytyczne w rozwoju; 2.6. Dojrzewanie mózgu a rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych; 2.7. Uszkodzenia mózgu; 2.8. Systemy naprawcze w strukturach umysłu. 3. Zmiana mapy mózgu. Rozdział 3 Wpływ środowiska społecznego na rozwój człowieka: 1. Socjalizacja; 2. Rodzina pochodzenia; 3. Środowisko rodzinne dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 4. Człowiek jako element terapeutycznej socjalizacji; 5. Podsumowanie. Rozdział 4 Aktywność własna osoby społecznej: 1. Aktywność własna i mentalna tożsamość; 2. Zaburzenia aktywności własnej i mentalnej tożsamości; 3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozdział 5 Analiza biograficzna w transformacji osobowości: 1. Analiza biograficzna; 2. Proces osobowego wzrostu; 3. Projekty do autoanalizy i autokorekty. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej