Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(209)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(205)
Publikacje fachowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(14)
Publikacje naukowe
(14)
Czasopisma
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(151)
dostępne
(122)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(129)
Czytelnia
(151)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(8)
Brzezińska Anna
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Guz Sabina
(4)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Knapp Julie
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Andruszko Robert
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Winczura Barbara (1969- )
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Appelt Karolina
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Baryła-Matejczuk Monika
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Deptuła Maria
(2)
Fabiani Maria
(2)
Ferrer-Cascales Rosario
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakacka Ewa
(2)
Jakacka Ewa (1964- )
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Musiał Emilia
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rongies Witold
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziółkowska Beata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Borsich Szymon
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(103)
2000 - 2009
(89)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(223)
Język
polski
(222)
angielski
(1)
Odbiorca
Przedszkola
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
0-5 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko
(109)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(63)
Młodzież
(28)
Mowa
(21)
Nauczanie początkowe
(21)
Osobowość
(18)
Psychologia rozwojowa
(17)
Wychowanie przedszkolne
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Dziecko autystyczne
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Autyzm
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Uczenie się
(12)
Dzieci
(11)
Uczucia
(11)
Pisanie
(10)
Rodzina
(10)
Wychowanie
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(9)
Terapia zajęciowa
(9)
Metoda Dobrego Startu
(8)
Muzykoterapia
(8)
Psychoterapia
(8)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Szkolnictwo
(8)
Zespół ADHD
(8)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dojrzałość szkolna
(7)
Dziecko trudne
(7)
Kształcenie
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychologia
(7)
Uczniowie
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Agresywność
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Arteterapia
(5)
Dyslekcja i dysgrafia
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Gry i zabawy
(5)
Lateralizacja
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój psychospołeczny
(5)
Zaburzenia mowy
(5)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Genetyka
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Metodologia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niemowlę
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Psychologia dziecka
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zachowanie
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Biblioterapia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Historia wychowania
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Korekcja mowy
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Motywacja
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Ontogeneza
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(25)
Praca zbiorowa
(14)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Poradnik
(11)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Monografia
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Gry i zabawy
(2)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Varia
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Psychologia
(42)
Medycyna i zdrowie
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Biologia
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
223 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Część I : Dysleksja rozwojowa w szerokiej perspektywie: 1. Świadomość dysleksji w Polsce - badania porównawcze, 2. Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu z perspektywy neuropsychologii klinicznej, 3. Dysleksja rozwojowa: próba definicji. Część II: Badania nad dysleksją i dysortografią: 4. Uczniowie z dysleksją rozwojową podczas egzaminow zewnętrznych pod koniec szkoły podstawowej, 5. O klasyfikacji błedów w dysortografii, 6.Dysgrafia - problemy diagnozy. Doniesienie z badań. 7. Struktura fonotaktyczna wyrazów polskich a obraz dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, 8. Problemy uksztatowania tekstu w pracach pisemnych uczniów dyslektycznych, 9. Zdolności twórcze u młodzieży z dysleksją rozwojową - doniesienie z badań, 10. Zastosowanie Testu Językowego "leksykon" w diagnozie uczniów dyslektycznych, 11. Wiedza przyszłych pedagogów i nauczycieli o problematyce dysleksji rozwojowej. Część III: Rozwój i ocena czynności poznawczych u dzieci rozpoczynających naukę czytania i pisania: 12. Metoda Montessori a przygotowanie do nauki czytania i pisania, 13. Rozumienie w początkowym okresie nauki czytania, 14. Poziom rozumowania operacyjnego a nabywanie umiejętności czytania i pisania przez dzieci 6-letnie, 15. HPL i MOTL - o pewnym błędzie popełnianym przez dzieci zaczynające pisać po angielsku i po polsku, 16. Znaczenie edukacji przedszkolnej w opanowanym przez dzieci umejętności czytania, 17. Znaczenie wczesnego diagnozowania i stymulowania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysleksji. Część IV: Dysleksja a inne zaburzenia rozwoju i uczenia się: 18. Jąkanie a trudności w czytaniu, 19. Deficyty i hamowania reakcji w zespole ADHD, 19. Rozumowanie matematyczne u dzieci z róśżnymi formami zaburzeń umiejętności szkolnych, 20. badani pisma uczniów klas I-III (ocena pisma dzieci slabowidzacych). Część V; Nowoczesne metody wspomagające rozwój dzieci z dysleksją: 21. Dysleksja a Internet, 22. "Sound Lnkage" - program przemocy dzieciom dyslektycznym posługującym się językiem angielskim, 23. Osiągnięcia Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej, 24. Zastosowanie technologii informacyjnych w terapii pedagogicznej, 25. Zawartość edukacyjnych programów komputerowych wspierających zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, 26. Edukacja multimedialna - wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych w terapii pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Komunikacja – diagnoza, możliwości językowe i komunikacyjne: Psychologiczne aspekty języka i mowy; zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji u małych dzieci z autyzmem. Dylematy wczesnej diagnozy autyzmu; Język, mowa i komunikacja u dzieci z FAS – doniesienie z badań; Mowa i język dzieci z zespołem Downa – czynniki zakłócające; Zaburzenia substancji segmentalnej czy wielowymiarowe zaburzenia rozwoju mowy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Komunikacja z dzieckiem z syndromem apallicznym – dylematy diagnostyczne. Cz. II Komunikacja – relacje interpersonalne, komunikacja społeczna: Dzieci ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi – rozważania o możliwościach komunikacyjnych; Wczesne zabawy interakcyjne jako płaszczyzna rozwijania umiejętności komunikacyjnych u dzieci z zespołem Downa; Dziecko z zespołem Möbiusa w komunikacji interpersonalnej; Zaburzenia mowy i komunikacji w świetle relacji interpersonalnych; Wybrane aspekty procesu komunikacji u dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie. Cz. III Komunikacja – grupa rówieśnicza, edukacja integracyjna: Komunikacja dzieci przedszkolnych w grupach integracyjnych; Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej; Sytuacja szkolna uczniów z zaburzeniami mowy w klasie i grupie rówieśniczej; Kompetencja komunikacyjna dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim w warunkach edukacji integracyjnej i specjalnej. Cz. IV Komunikacja – wspomaganie rozwoju i terapia: Wybrane zagadnienia terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy i komunikacji; Wspomaganie rozwoju komunikacji i odżywiania dziecka z rzadką chorobą genetyczną; wspomaganie pozawerbalnej komunikacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez stymulację rozwoju emocjonalnego; Znaczenie i wykorzystanie komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w porozumiewaniu się z osobami z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Posługiwanie się prostymi instrumentami perkusyjnymi sposobem bezsłownego komunikowania się dzieci; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między dzieckiem a nauczycielem przez muzykoterapię; Wspomaganie komunikacji niewerbalnej między osób z niepełnosprawnością wzrokową przez sztukę; Wspieranie komunikacji osób niesłyszących w wirtualnym świecie internetu; wybrane aspekty diagnozy i terapii trudności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Zawiera: Wprowadzenie: Co powinieneś wynieść z lektury tej książki; Ostateczny cel. 1 Czym jest integracja sensoryczna?: Krótka historia integracji sensorycznej; Przetwarzanie bodźców zmysłowych; Układy sensoryczne; Kolejne etapy rozwoju; Rozwój społeczny i emocjonalny a integracja sensoryczna; Rozwój z perspektywy integracji sensorycznej. 2 Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?: Objawy; Dysfunkcja układów sensorycznych; Dzień z życia Krzysia; Dysfunkcja sensoryczna na poszczególnych etapach rozwoju; Sfery funkcjonowania widziane przez pryzmat integracji sensorycznej; Diagnoza; Programy i usługi. 3 Zaburzenia towarzyszące: Czym są zaburzenia związane ze spektrum autyzmu?; Czym są trudności z nauką?; Czym jest ADHD?; Czym jest zaburzenie dwubiegunowe?; Leczyć czy nie leczyć… oto jest pytanie. 4 Dysfunkcja sensoryczna w szkole: Każdy ma zadanie do wykonania; Czym jest, a czym nie jest specjalna edukacja; „Zawodnicy” grający w drużynie dziecka; Analizowanie potencjalnych zaburzeń sensorycznych i szukanie rozwiązań; Nauczyciel jako detektyw; Współpraca między szkołą i domem; Przystosowanie się do dziecka. 5 Strategie działania w domu i szkole: Techniki pracy z dzieckiem dotkniętym dysfunkcją sensoryczną; Modyfikacja środowiska; Strategie dotyczące dbania o higienę osobistą. 6 Więcej o zespole Aspergera: Diagnozowanie zespołu Aspergera; Problemy dotyczące życia społecznego i komunikacji: Pragmatyka; Dzień z życia Olka. 7 Ellie i Dylan: Dziesięć lat później: Wprowadzenie; Historia Ellie (część pierwsza); Historia Ellie (część druga); Historia Dylana (część pierwsza); Historia Dylana (część druga). Podsumowanie; Dodatek 1: Ćwiczenia wspomagające integrację sensoryczną; Dodatek 2: Opcje dotyczące terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autyzm a opóźnienie rozwoju; 2. Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne; 3. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm; Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca; Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne; Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; Zaburzenia zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera; Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD); Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii; Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się; Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące; Dyslalia rozszczepowi a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja matematyczna dzieci)
1. Przyczyny specyficznych trudności w uczeniu się matematyki: Dojrzałość dzieci do uczenia się matematyki; Dziecięce liczenie podstawą uczenia się matematyki w szkole; Rozwój rozumowania operacyjnego i jego znaczenie w uczeniu się matematyki; Zdolność do swobodnego posługiwania się reprezentacjami ikonicznymi i symbolicznymi podstawą uczenia się matematyki w szkole; Dojrzałość emocjonalna i jej znaczenie w uczeniu się matematyki; Integracja czynności percepcyjno-motorycznych a uczenie się matematyki w szkole; 2. Diagnoza dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki: Podstawy diagnozy działalności matematycznej; Zadania badawcze, które warto realizować w ramach diagnozy działalności matematycznej dzieci; Interpretacja wyników badań. Diagnoza na użytek zajęć korekcyjno wyrównawczych; 3. Zarys metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych: Zajęcia korekcyjno- wyrównawcze: ustalanie terminologiczne i ogólna charakterystyka; Teoretyczne podstawy zajęć korekcyjno-wychowawczych; Zasady prowadzenia zajęć z dziećmi; Sposoby konstruowania programów zajęć korekcyjno-wyrównawczych stosownie do potrzeb i możliwości dzieci; Metody prowadzenia zajęć korekcyjno-wyrównawczych z dziećmi; Przykłady scenariuszy zajęć z dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciństwo we dworze szlacheckim w I połowie XIX wieku / Anna Pachocka. - Kraków : Wydawnictwo AVALON, 2009. - 267 s., [32] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
1. Dzieciństwo w rodzinie, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Wychowanie i nauczanie, 4. Dziecko we dworze, 5. Czas wolny w życiu dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja wobec zagrożeń; Pedagogika dziecka - szansą czy zagrożeniem?; dziecko i dorosły na wspólnej trajektorii życia; Trudności w porozumiewaniu się z dorosłym jako źródło zagrożenia dla rozwoju poznawczego dziecka; Próba sił - agresja czy bezradność nauczycieli; Nauka szkolna źródłem lęku dzieci; Praca dzieci wiejskich zagrożeniem dla ich zdrowia i rozwoju; Relacje rówieśnicze zagrożeniem czy szansą dla rozwoju dziecka? Postmodernistyczna ironia - szansa czy zagrożenie dla rozwoju i wychowania; Kult bogactwa i sukcesu a prostytucja nieletnich; Zagrożenia rozwoju w okresie średniego dzieciństwa; Struktura rodziny a funkcjonowanie społeczne dziecka w środowisku przedszkolnym; Konflikty miedzy rodzicami - zagrożeniem dla konstruktywnego funkcjonowania dzieci w sytuacjach konfliktu; Postawy rodzicielskie a funkcjonowanie społeczne jedynaków; Dzieciństwo w rodzinie migracyjnej; Potrzeba pomocy i wsparcia dzieciom oświadczającym przemocy w rodzinie w opinii gimnazjalistów; Dziecko krzywdzone w rodzinie - szkolna prodiagnoza zjawiska; Dziecko w świecie zagrożeń a autorytet rodziców; Media elektroniczne zagrażające współczesnemu dziecku - przejawy, przyczyny, wyzwania edukacyjne; Edukacja medialna dziecka wobec zagrożeń multimediów; Interakcja dziecko -telewizja w ocenie dzieci, rodziców i nauczycieli; Program telewizyjny elementem środowiska rozwoju językowego dziecka; Wartości wybranych czasopism dla dzieci; Symplifikacja treści kultury jako zagrożenie rozwoju i wychowania; dziecko - idealnym konsumentem? O nowym statusie najmłodszych i problemach wychowania w warunkach kultury konsumpcyjnej; Dziecko wobec zagrożenia promocją wadliwych zachowań żywieniowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I. Perspektywa holistyczna w psychologicznych badaniach rodzin; Cz. II. Zmodyfikowana metoda lozańska; Cz. III. Badania - analiza danych i diagnozy; Cz. IV. Rozważania wokół badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 17)
Zawiera: Część I Zabawa, radość i szczęście w literaturze i życiu dzieci, młodzieży, dorosłych: Rozdział I. Poszukiwanie nowych znaczeń, kontekstów i przestrzeni zabawy: 1. Zabawa, radość i szczęście jako cel sam w sobie - stan istnienia; 2. Zabawa a cechy dziecięcości; 2.1. Przejawianie i wyrażanie uczuć; 2.2. Specyficzne cechy umysłowości dziecka; 2.3. Kontakt z rzeczami; 2.4. Specyfika społecznych kontaktów dziecka; 2.5. Dziecięce spotkania ze światem przyrody i sztuki; 2.6. Kod dziecięcego języka jako istotna cecha dziecięcości; 3. Humor, komizm, śmiech, radość bawienia się i zabawy; 4. Przestrzenie życia i przestrzenie zabawy; 5. O dwóch ważnych niedopowiedzeniach w literaturze przedmiotu o zabawie. Rozdział II. Teksty literackie źródłem wiedzy o egzystencjalnych, społeczno-moralnych, estetycznych i poznawczych cechach zabawy: 1. Czytaj i baw się z nami, czyli różne barwy zabawy w literaturze; 2. Zabawa jako stan istnienia i źródło radości dla niezbyt dużych dzieci - śladami książek Marii Kownackiej i Wandy Chotomskiej; 3. Fikcja, fantazja i rzeczywistość w zabawach inspirowanych książkami Juliana Tuwima i Kornela Makuszyńskiego; 4. Społeczno-moralne, witalne i hedonistyczne cechy zabaw bohaterów książek Astrid Lindgren; 5. Żywioł zabawy. Rozdział III. Radość zabawy w życiu dzieci i młodzieży: 1. Lekcje, których za mało w naszych szkołach - uczenie się kompleksowe z bliska; 1.1. Dziecko jako osoba. Uczeń jako człowiek; 1.2. „Omne trinum perfektum” - co potrójne, to doskonałe - trójdzielna budowa kompleksów; 1.3. Żywioł radości i zabawy w uczeniu się - nauczaniu kompleksowym; 1.4. Przestrzenie - obszary współdziałania. Bliżej integracji rzeczywistej; 1.5. Dominanty działań kompleksowych, czyli sztuka wybierania i odrzucania; 2. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w szkole podstawowej; 2.1. Rozmyślania nauczyciela; 2.2. Atmosfera i sztuka projektowania - lekcja projektująca; 2.3. Bierzemy udział w realizacji kompleksu (3 lekcje); 2.4. Bawimy się w teatr; 2.5. Zakończenie zajęć. Refleksja i samoocena; 3. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w gimnazjum; 3.1. Rozmyślania nauczyciela i jego asystentów; 3.2. Projektowanie - stwarzanie sytuacji do swobodnych wypowiedzi; 3.3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze na temat; 3.4. Spójrzmy na siebie, oceńmy wyniki naszej pracy; 3.5. Rozmyślania końcowe, czyli poza dane informacje; 4. Zabawa i taniec na zajęciach kompleksowych w liceum; 4.1. Myśl o sławie, nie zawsze służy sprawie; 4.2. Znów o sztuce projektowania; 4.3. Reportaż z bliska, czyli bogactwo działań realizacyjnych; 4.4. Wyniki końcowe, nie zawsze typowe; 4.5. Nagroda wierszem dla wytrwałych w poszukiwaniu radości i szczęścia; 5. Radość i optymizm jako dar i nadzieja Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część II Zabawa, taniec, radość i szczęście w poezji oraz w twórczości dzieci i młodzieży: Rozdział I. Wokół zabawy, tańca, radości i szczęścia; 1. W poszukiwaniu szczęścia i radości; 2. Manifestacja radości i szczęścia - zabawa i taniec w życiu człowieka; 3. Sposoby wyrażania szczęścia i radości w twórczości - czyli słów kilka o sztuce poetyckiej. Rozdział II. Poezja o zabawie i tańcu: 1. Zabawa w poezji dla dorosłych - tytułem wprowadzenia; 2. Zabawa w poezji dla dzieci; 3. Wiersze dzieci i młodzieży o zabawie; 4. Taniec w poezji dla dorosłych i dzieci oraz w wierszach przez dzieci i młodzież tworzonych; 5. Zabawa i taniec w poezji a droga do radości, szczęścia - uwagi końcowe. Rozdział III. Uczymy się kompleksowo: 1. Wstępne spojrzenie na kompleks; 2. Struktura kompleksu; 3. Lekcje ćwiczeniowo-badawcze; 3.1. Wielopostaciowość szczęścia w twórczości poetyckiej; 3.2. „Kontrast”: radość - cierpienie podstawą ludzkiej egzystencji; 3.3. Zabawa i taniec w literaturze jako stan istnienia, żywioł, forma przejawiania kultury i dialog ze światem; 3.4. Humor a gra o ludzkie szczęście; 4. Lekcje podsumowujące; Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Część III Zabawa w muzyce pieśni i tańcu: Rozdział I. Śpiewaj i baw się z nami: 1. Zabawa w muzycznych działaniach dziecka; 1.1. Ja, ty, my... czyli o zabawie muzycznej więcej; 1.2. Rozwój zdolności ogólnych i muzycznych w procesie zabawy; 1.3. Czynniki wyzwalające i hamujące potrzebę zabawy; 1.4. Zabawa naturalną potrzebą i cechą dziecięcości; 1.5. Intersemiotyczny i autokreacyjny charakter zabawy; 2. Radość muzykowania a sytuacja ucznia i nauczyciela w szkole; 2.1 Formy muzyczne i rodzaje aktywności wyrażone zabawą; 2.2. Swobodna i kierowana działalność dziecka zainspirowana zabawą, czyli o nową jakość nauczania muzyki w szkole; 2.3. Co każdy nauczyciel o zabawie wiedzieć powinien; 2.4. Gdzie szukać inspiracji do zabawy muzycznej; 2.5. Zainteresowania czynnikiem wzmagającym potrzebę zabawy; 3. Systemy nauczania muzyki uwzględniające treści zabawowe; 3.1. Ruch i zabawa w systemie nauczania Emila Jaquesa-Dalcroze’a oraz Rudolfa Labana; 3.2 . Zabawa wyrażona śpiewem w systemie Zoltana Kodaly’a; 3.3. Gra na instrumentach ulubionym zajęciem dziecka wg. Shinichi Suzuki. i Carla Orffa; 3.4. Zabawa w systemie Edwina Eliasa Gordona przybliżająca dziecko do muzyki; 3.5. Zintegrowana pedagogika muzyczna specyficznym rodzajem aktywności twórczej dzieci i młodzieży; 4. Zabawa i zabawowe działania dziecka w rodzinie; 4.1. Więzi rodzinne i uczuciowe kształtowane przez zabawę; 4.2. Małe dziecko i dziecięce działania zabawowe (śpiewanki, przytulanki, melobajki, dobranocki, kołysanki); 4.3. Zabawy muzyczne w rodzinie; 4.4. Zabawy przekazywane w rodzinie przez dziadków znakiem tradycji i przeszłości; 4.5. Zabawy domowe kształtujące więzi rówieśnicze; 5. Katalog dobrej zabawy w domu, szkole, oraz w grupie rówieśniczej. Rozdział II. Piosenki, pląsy i tańce dzieci w różnym wieku: 2.1. Bogactwo motywów i wątków ludycznych w treściach piosenek dziecięcych i pieśni; 2.2. Muzykujemy i bawimy się dźwiękami; 2.3. Ruch pląsy i tańce na zajęciach muzycznych dzieci różnych grup wiekowych; 2.4. Zabawa czynnikiem wzmagającym potrzebę ekspresji muzyczno-ruchowej i poczucie własnej wartości; 2.5. Uspołeczniająca i wychowawcza rola zabaw muzycznych i tańców. Rozdział III. Zabawa muzyczna w działaniach twórczych uczniów i studentów - przykładowe kompleksy zajęć: 3.1. Kompleks zajęć dla młodzieży szkolnej nt. Fryderyk Chopin to wielki ale jeszcze mało znany Polak i muzyk; 3.2. Kompleks zajęć dla studentów nt. Pieśni, muzyka i tańce różnych epok. Problemy - Poszukiwania - Inspiracje; Streszczenie; Streszczenie angielskie. Antologia Bliżej zabawy, radości i szczęścia Część pierwsza: Jak dawniej bawiono się, radowano, zabawiano? - od Renesansu do przełomu XIX i XX wieku Część druga: Bliżej naszych czasów - zabawa radość i szczęście w poezji dla wszystkich Część trzecia: Dar poetów dla dzieci i młodzieży - wiersze o zabawie, zabawkach, tańcu i radości Część czwarta: Być dzieckiem, uczniem, poetą - wiersze współczesnych dzieci i młodzieży o radości, zabawie, tańcu i szczęściu Część piąta: Studenci pedagogiki bawią się, rymują - radości, szczęścia poszukują... 15 wierszy dla Ciebie Czytelniku! i Ty bądź artystą
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
I. Przygotowanie do edukacji szkolnej: Pedagogika przedszkolna. Teraźniejszość - przyszłość - aspekty zmian; Adaptacja dziecka do warunków szkolnych; Świadomość ekologiczna sześciolatków - doniesienie z badań; II. Kadra pedagogiczna w procesie kształcenia małego dziecka; Opinie nauczycieli o możliwościach oddziaływania własnym przykładem we wczesnej edukacji; Hierarchia wartości studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; III. Wychowanie i kształcenie w klasie szkolnej; Kultura klasy szkolnej jako przestrzeń stymulowania rozwoju twórczej aktywności werbalnej dzieci na etapie wczesnej edukacji; Indywidualizacja pracy młodszych uczniów w teorii i praktyce; IV. Rozwój językowy dziecka w młodszym wieku szkolnym; Sensy świata zamknięte w słowach. Metaforyka dziecięcych wypowiedzi; Językowe determinanty rozumienia wyrażeń figuratywnych przez dzieci w wieku szkolnym; V. Wspomaganie rozwoju małego dziecka: Opieka logopedyczna w wybranych placówkach przedszkolnych - doniesienie z badań; Metoda Alfreda Tomatisa w stymulacji głosu i mowy dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej