Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(33)
IBUK Libra
(8)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(11)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(28)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(28)
Autor
Lewicka Maria
(4)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(3)
Kita Jarosław
(2)
Kopciewicz Lucyna
(2)
Korybut-Marciniak Maria
(2)
Szacki Jerzy (1929-2016)
(2)
Arczewska Magdalena
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bradley Harriet
(1)
Buczkowski Adam
(1)
Budrowska Bogusława
(1)
Burgiel-Szwec Aleksandra
(1)
Chomicka Ewa
(1)
Ciukszo Danuta
(1)
Curran Daniel J
(1)
Datner-Śpiewak Helena (1949- )
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Fabiś Artur
(1)
Giza-Poleszczuk Anna
(1)
Goffman Erving (1922-1982)
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Horner Wolfgang
(1)
Jasińska-Kania Aleksandra (1932- )
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Klempert Mateusz
(1)
Klimczak-Ziółek Jolanta
(1)
Kubów Adam
(1)
Kwiatkowska Anna
(1)
Linton Ralph (1893-1953)
(1)
Marody Mirosława
(1)
Małek Agnieszka
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Michalak Joanna M
(1)
Nacher Anna
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Pankowska Dorota
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Przygoda Anna
(1)
Renzetti Claire M
(1)
Sikorska-Kowalska Marta
(1)
Simmel Georg
(1)
Slany Krystyna
(1)
Stasiak Makary K
(1)
Szczepaniak-Sienniak Joanna
(1)
Szczepaniak-Wiecha Izabeli
(1)
Szmatka Jacek
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Szymański Mirosław J
(1)
Titkow Anna
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Wojtych Ewa
(1)
Wódz Kazimiera
(1)
Zbrzeźniak Marta
(1)
Zierkiewicz Edyta
(1)
Znaniecki Florian (1882-1958)
(1)
Łukasiewicz Małgorzata
(1)
Śpiewak Paweł (1951-2023)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(29)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Temat
Rola społeczna
(29)
Kobieta
(10)
Płeć
(9)
Mężczyzna
(8)
Rodzina
(7)
Nauczyciele
(5)
Tożsamość płciowa
(5)
Socjologia
(4)
Feminizm
(3)
Grupy społeczne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Demografia
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Nauczanie
(2)
Osobowość
(2)
Praca
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Ambiwalencja kulturowa
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Chłopcy
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Gender
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość życia
(1)
Kobiecość
(1)
Konsumenci
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy -- a rodzina
(1)
Ludzie starzy -- socjologia -- Polska
(1)
Ludzie starzy w rodzinie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Podmiotowość
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Postawy
(1)
Przestępczość
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia różnic indywidualnych
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Różnicowanie płciowe
(1)
Samopostrzeganie
(1)
Seksizm
(1)
Seksualność
(1)
Socjologia kultury
(1)
Starość -- badanie -- Polska
(1)
Starzenie się społeczeństwa -- Polska
(1)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sądownictwo rodzinne
(1)
Sędziowie rodzinni
(1)
Uniwersytety
(1)
Wieś
(1)
Więź społeczna
(1)
Wpływ rówieśniczy
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Zaburzenia różnicowania płci
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
44 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Problem dynamicznego ujmowania przemian roli społecznej w literaturze naukowej: Interpretacja podstawowych pojęć teorii roli społecznej; Konkluzje metodologiczne; 2. Geneza społecznej roli dziecka wiejskiego: Określenie rodzaju analizowanych materiałów; Stosunek do prokreacji i do dziecka w łonie matki; Społeczne aspekty relacji między matka a dzieckiem; Reakcja otoczenia na śmierć matki, płodu, noworodka; Stosunek do antykoncepcji, aborcji oraz dzieciobójstwa; Role przypisane przez Boga i ludzi; Przyjęcie dziecka do wspólnoty rodzinnej i religijnej; Dziecko jako wartość; Dziecko przedmiotem planowania i kalkulacji; Wiedza ludowa a psychologia prenatalna; Przemiany obrzędowości; 3. Zabawa a role społeczne dziecka wiejskiego- kiedyś i współcześnie: Zabawa w ujęciu socjologicznym; Czas, miejsce i przestrzeń zabaw; Wiek i płeć dziecka a zabawa; Sposoby zabawiania dziecka a uczenie ról społecznych; Aspekt organizacyjny zabawy w grupach rówieśniczych; Uwikłanie ról zabawowych dzieci w strukturę i stosunki społeczne grup lokalnych; Odbicie kultury w treści ról zabawowych; Role w zabawie a realne role dziecka; Formy spędzania czasu wolnego; 4. Przemiany roli społecznej dziecka wiejskiego w Polsce. Tradycja i globalizacja: Rola dziecka wynikająca z tradycji; Szansa zmian- dziecko wiejskie w roli ucznia; Przemiany społeczności wiejskiej po drugiej wojnie światowej a rola społeczna dziecka wiejskiego- etap konfiguracji; Problem przyszłości kultury wiejskiej- wyobrażenia i potencjał dziecka wiejskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Zawiera: Wstęp: zarys obszarów tematycznych poznawania, badania i projektowanie edukacji jutra. Cz. I. Wartości we współczesnej edukacji: Aksjologia w teorii i praktyce edukacyjnej; Młodzież akademicka i jej świat wartości. Komunikat z badań; Wartości moralne uznawane prze studentów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie; Praca w kategorii wartości. Cz. II. Edukacja kulturowa, patriotyczna i obywatelska: Oblicza współczesnego patriotyzmu i męstwa w kontekście edukacyjnym; Edukacja patriotyczna i obywatelska kanwą praktyk pedagogicznych przyszłego nauczyciela wczesnej edukacji - możliwości, propozycje, rozwiązania praktyczne; Edukacja regionalna - w poszukiwaniu tego, co zapomniane; Istota i znaczenie edukacji w warunkach wielokulturowości; kultura narodu i zadania edukacyjne szkoły wyższej. Cz. III. Wielowymiarowość kształcenia w edukacji wyższej: Nauczanie uczenia się - węzłowy problem edukacji i pedagogiki (z myślą o edukacji jutra…); Skuteczność stosowania kar i nagród w procesie kształcenia w opinii przyszłych nauczycieli; Kompetencje społeczne studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego; Kształtowanie potrzeb poznawczych młodzieży w społeczeństwie opartym na wiedzy. Cz. IV. Kierunki w kształceniu osób dorosłych: Edukacja jutra - edukacją ludzi dorosłych; Miejsce i rola szkolenia obronnego w doskonaleniu zawodowym kadr administracji publicznej i samorządowej; Aktualności w zakresie doskonalenia zawodowego w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V. Kształcenie w systemie edukacji szkolnej: Determinanty rozwoju uczniów zdolnych; Preferencje motywacyjne uczniów na różnych poziomach edukacyjnych; Proces kształcenia młodszych uczniów - rzeczywistość a potrzeby edukacyjne; Nauczyciel języka polskiego a przemiany edukacyjne w polskim systemie oświatowym po 1989 roku. Cz. VI. Wychowanie dzieci i młodzieży w świecie współczesnym: Kapitał tożsamościowy młodego pokolenia. Próba rozeznania zjawiska w zmieniającej się rzeczywistości; Relacja nauczyciela z uczniem jako przestrzeń manipulacji wychowawczej; Ruch harcerski Nieprzetarty Szlak - doświadczenia historyczne dla Edukacji Jutra; Konsumpcja dopalaczy przez młodzież w wieku ponadgimnazjalnym; Jak zatrzymać niepożądane zachowania nastolatków? Trening zastępowania agresji według Goldsteina w pracy profilaktycznej i resocjalizacyjnej. Cz. VII. Znaczenie dorosłych w wychowaniu dziecka: Rola rodziców w procesie adaptacji dzieci do przedszkola w kontekście Edukacji Jutra; Rodzina sprzymierzeńcem w drodze do podmiotowości dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Znaczenie środowiska w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej dziecka. Cz. VIII. Pomoc pedagogiczna i psychologiczna w ramach zorganizowanych instytucji wychowawczych: Propozycja działań ochronnych na rzecz dzieci w wieku szkolnym w kontekście zmian w systemie szkolnictwa; Z teorii i praktyki organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole podstawowej; Kompetencje nauczyciela pracującego z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Znaczenie i możliwość wykorzystania wyobraźni w pracy pedagogicznej z jednostkami i grupami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Postępy Psychologii)
Metaanalizy w psychologii kobiety; Społecznokonstruktywistyczne podejście do rodzaju; Społeczne uczenie się męskości i kobiecości; Perspektywa międzykulturowa; Polityka płci: różnice między kobieta a mężczyzną w sypialni, kuchni i gabinecie; Agresja mężczyzn wobec kobiet: perspektywa ewolucyjna; Molestowanie seksualne; Seksizm: perspektywa zintegrowana; Kobiety a zdrowie psychiczne; Stereotypy płci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Kobiety i mężczyźni: na czym polega różnica? : 1. Studia nad płcią kulturową: przegląd stanu wiedzy, 2. Biologia, płeć biologiczna i płeć kulturowa. Wzajemne wpływy natury i środowiska, 3. Przodkowie i sąsiedzi. Społeczne konstrukcje płci kulturowej w innych epokach i społeczeństwach. Cz.II Poznawanie swojego miejsca w społeczeństwie: 1. Socjalizacja płciowa we wczesnym dzieciństwie, 2. Szkoły i płeć kulturowa, 3. Język i mass media: znaczące płaszczyzny komunikacji Cz.III Społeczne utrzymywanie porządku 1. Płeć kulturowa i związki intymne 2. Płeć, zatrudnienie i sektor ekonomiczny 3. Płeć, przestępczość i system sprawiedliwości 4. Płeć kulturowa, polityka, rząd i armia 5. Płeć kulturowa i życie duchowe 6. Płeć kulturowa i zdrowie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako miejsce odtwarzania nierówności płci: edukacja jako praktyka dominacji. Udział szkoły w wytwarzaniu kapitałów rodzajowych uczennic i uczniów; Obraz systemu ról płciowych w polskich podręcznikach dla klas początkowych. Szkoła jako arena starć o prawomocne definicje seksualności i płci: Zabiegając o "odmienną" edukację. Homofobiczny dyskurs i "aseksualna" szkoła; negocjowanie znaczenia kategorii płci. Pomiędzy różnicowaniem płciowym a przekazaniem granic; "Dziwki", "królowe" i "szare myszki", czyli gimnazjalna codzienność widziana przez pryzmat seksualizacji dziewczyństwa. Urodzajowienie edukacji i socjalizacji: "Ku pamięci". Socjalizacyjna funkcja pamiętniczków, (Re)socjalizacja rodzajowa młodzieży nieprzystosowanej społecznie, Stereotyp płci czy płeć języka? Szkolne interakcje komunikacyjne nauczycielek z uczennicami i uczniami, Predyspozycja czy predestynacja? Stereotypy płci i rola szkoły w kontekście rozważań o zdrowiu; Feministyczne interwencje edukacyjne: Spójrz w stronę dziewcząt, Warsztaty wrażliwości genderowej; Pytania o socjalizację - kulturowy rachunek zysków i strat: Nowe trajektorie tożsamości. Analiza dyskursów transformacji; Męskość i kobiecość we współczesnej Polsce; Aktywność zawodowa gospodyń domowych na łamach prasy kobiecej Polski Ludowej; Czy młode kobiety tęsknią za tradycją?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Zawiera: Wstęp do wydania polskiego; Przedmowa; Wstęp; Jednostka, kultura i społeczeństwo; Pojęcie kultury; Struktura społeczna a uczestnictwo w kulturze; Osobowość; Rola kultury w kształtowaniu osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
I. Mikrosocjologia jako dyscyplina społeczna, 1. Emergentny strukturalizm socjologiczny-dochodzenie do paradygmatu analizy mikrostruktur społecznych, 2. Prekursorzy mikrosocjologii wśród klasyków socjologii, 3. Klasyczne teorie i studia empiryczne w mikrosocjologii, II. Struktury quasi-grupowe, 4. Formowanie się i krystalizacja układów statusów, 5. Role społeczne i struktury ról, III. Struktury grupowe bliskiego dystansu-jednostka a naciski strukturalne, 6. Struktura socjometryczna: struktura afektywna małej grupy, 7. Struktura komunikowania się: wolność jednostki a wymogi struktury, 8. Struktura przywództwa: wpływ kontekstu strukturalnego na cechy indywidualne jednostki, IV. Dialektyka procesów mikrospołecznych i makrospołecznych, 9. Teoria wzajemnych relacji między mikrostrukturami i makrostrukturami, 10. W kierunku mikrosocjologii strukturalnej. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Proces dorastania człowieka do świadomości podmiotowości 1. Charakterytyka człowieka świadomego swojej podmiotowości 2. Podmiot umyślnie twórczy 3. Człowiek racjonalny 4. Człowiek podświadomy II. Trzy modele człowieka, jego ewolucji i trzy pedagogiki 1. Trzy modele człowieka 2. Trzy poziomy ewolucji człowieka 3. Trzy rodzaje pedagogiki 4. Pedagog przewodnikiem duchowym III. Trening i projekt innowacyjny 1. Ćwieczenie treningowe, trening indywidualny i grupowy 2. Projekt innowacyjny IV. Świadomość i rozwój relacji społecznych 1. Człowiek aktualny i potencjalny 2. Odroczone wartościowanie 3. Postrzeganie drugiego 4. Rozwój relacji społecznych 5. Pytania i zagadnienia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przegląd literatury: Wprowadzenie; Mężczyzna w rodzinie- przegląd stanowiska teoretycznych i badań; Czynniki sprzyjające zaangażowaniu mężczyzn w obowiązki domowe; 2. Badanie: Założenia metodologiczne i założenia analizy wyników; Wyniki; Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Kobieta w polskiej tradycji życia rodzinnego i społecznego II. Społeczna pozycja i miejsce kobiety w ideologii i praktyce socjalizmu III. Między tradycyjnym a współczesnym ujęciem ról kobiety w Polsce po 1989 roku IV. Problematyka, podstawa empiryczna i metoda badań V. Od unifikacji do zróżnicowania ról - przygotowanie kobiety do funkcji małżeńsko-rodzinnych VI. Kobieta jako istota płciowa VII. Kobieta w roli matki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Zamiast wprowadzenia. 1. Szkolnictwo polskie w dobie kryzysu ekonomicznego. Część II: Podstawowe kwestie dotyczące roli nauczyciela i kształcenia nauczycieli. 1. Nauki uniwersyteckie i kształcenie nauczycieli w Niemczech i w Polsce - uwagi historyczne. 2. O profesjonalizacji nauczycieli - wstępne wyjaśnienia pojęciowe. 3. Przygotowanie nauczyciela do dekonstrukcji kultury w edukacji. Model kształtowania postawy krytycznej ucznia. Część III: Problemy związane z rolą nauczyciela. 1. Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w Polsce. 2. W trosce o skuteczne kształcenie pedagogiczne nauczycieli. 3. Polityka oświatowa, rola nauczyciela i empiryczne badania nad szkołą. Koniec szczebla orientacji w Dolnej Saksonii. Część IV: Społeczno-pedagogiczne aspekty roli nauczyciela. 1. Artysta jako nauczyciel, nauczyciel jako artysta. 2. Społeczna integracja ludzi z niepełnosprawnością - z perspektywy nauczyciela. 3. Rola nauczyciela w przygotowaniu do starości. 4. Dzieciństwo w kręgu rodziny, dzieciństwo w kręgu szkoły - wyzwania dla nauczyciela. Część V: Nauczyciel a transformacja społeczna. 1. O transformacji roli nauczyciela we wschodnioniemieckich krajach związkowych. 2. Pomiędzy dwoma światami. Nauczycielskie nastawienia wobec czasu edukacyjnej zmiany. 3. Retrospektywne spojrzenie nauczycieli z Niemiec wschodnich na "wychowanie socjalistyczne" w NRD. Obiektywno-hermeneutyczne rekonstrukcje przypadków radzenia sobie z przemianami światopoglądowymi w szkole. 4. Ernst Thallman - wzór polityczno-ideologicznego wychowania i kształcenia w NRD. Część VI: Nauczyciel w Europie. 1. Aspekty aktualnej reformy szkolnictwa w Hiszpanii i jej wpływ na nauczycieli. 2. Euronauczyciel - kształcenie i funkcjonowanie. 3. Znaczenie kształtowania świadomości europejskiej w indywidualnym planie nauczania saksońskich, polskich i czeskich nauczycieli - zarys projektu badawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sfera prywatna/sfera publiczna a zjawisko nieodpłatnej pracy kobiet, 2. Przyjęta strategia i metoda badań, 3. Kim są aktorzy życia domowego, 4. Z czym kojarzy się dom, 5. Empiryczna treść pojęcia "praca domowa", 6. Nieodpłatna praca kobiet jako atrybut ról kobiecych, 7. Czy rodzicielstwo jest częścią pracy domowej kobiet, 8. Opieka, odpowiedzialność i troska kobiet o innych istotą życia rodzinnego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Płeć / Harriet Bradley ; przeł. Ewa Chomicka. - Warszawa : Sic! Wydawnictwo, 2008. - 264, [1] s. ; 21 cm.
(Key Concepts)
1. Co kryje się pod nazwą? Znaczenie i sposoby użycia kategorii płci, 2. Płeć i nowoczesność, 3. Upłciowienie światów: produkcja, 5. Upłciowienie światów: reprodukcja, 6. Upłciowienie światów: konsumpcja
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Płeć i rodzaj w kulturze współczesnej. 1. Rekonstrukcje kobiecości i męskości w kulturze współczesnej. Teoria i praktyka. 2. Indywidualizm, liberalna edukacja i paradoksy emancypacji kobiet. 3. "Kobiecość w klasie". Kształtowanie gender w perspektywie socjopedagogicznej. Część II: Płeć i rodzaj w szkole. 4. Warunki edukacji szkolnej dziewcząt i chłopców: różnice, ich przyczyny i skutki. 5. Nauczycielskie i uczniowskie przekazy socjalizacyjne związane z płcią. 6. Egzaminy zewnętrzne - czy mają płeć? Część III: Płeć i rodzaj a nauczyciele. 7. Schematy rodzaju (gender) w pracy pedagogicznej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. 8. Nauczycielskie koncepcje ról społecznych kobiety i mężczyzny - czynnik wzmacniający czy osłabiający szanse rozwojowe dziewcząt i chłopców 9. Nauczyciele wobec zachowań szkolnych uczniów i uczennic starszych klas szkoły podstawowej. 10. Getto nauczycielek - w pułapce stereotypu. Część IV: Płeć i rodzaj w podręcznikach. 11. Wizerunki dziewczynek i chłopców w podręcznikach do nauczania początkowego i do nauczania zintegrowanego. 12. Podwójny standard w edukacji. Kobiecość i męskość w podręcznikach szkolnych dla klas pierwszych. 14. Obrazy rzeczywistości konstruowane w podręcznikach szkolnych. 15. Czy płód jest mężczyzną - ukryte przekazy dotyczące płci w podręcznikach do biologii? 16. Balansowanie na "genderowej" linie. Nancy Drew jako model roli dla dorastających dziewczynek. Część V: Płeć i rodzaj w edukacji seksualnej. 17. Bezdroża szkolnej edukacji seksualnej. 18. Przygotowanie do życia w rodzinie. W poszukiwaniu przedmiotu o przejrzystej tożsamości. 19. Modele funkcjonowania kobiet i mężczyzn w podręcznikach wychowania do życia w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z pedagogiki / PWN Wydaw. Nauk.)
Wprowadzenie: Pedagogiczne współrzędne wyjaśniania edukacji rodzajowej; 1. Kryteria analizy teorii wyjaśniających praktykę edukacji rodzajowej- metodologiczne podstawy badania; 2. Treściowe właściwości teorii; 3. Metaanaliza badań nad osiągnięciami szkolnymi i ustrojem rodzajowym szkół; 4. Teorie i rzeczywistość- diagnoza potencjału interpretacyjnego teorii; 5. Pedagogika rodzaju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. W poszukiwaniu istoty odpowiedzialności. Analiza współczesnej literatury filozoficznej 2. Problematyka odpowiedzialności w świetle psychologii 3. Odpowiedzialność zawodowa nauczyciela 4. Metodologiczne i organizacyjne założenia badań własnych 5. Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli w świetle badań 6. Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli w kontekście pełnionej przez nich roli społecznej w świetle badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczno-pedagogiczna problematyka roli społecznej 2. Główne orientacje badawcze nad rolą nauczyciela i ucznia 3. Metodologia i organizacja badań własnych 4. Psychospołeczne uwarunkowania pracy nauczycielskiej oraz roli ucznia 5. Wokół scenariusza roli 6. Wzory i wzorce osobowe nauczyciela i ucznia 7. Stosunki wychowawcze w klasie szkolnej 8. Wybrane wskaźniki efektywności roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przekazujemy do rąk Państwa kolejne opracowanie z zakresu prac naukowo-badawczych dotyczących rodziny i polityki rodzinnej. Skupia ono analizy, opinie i propozycje rozwiązań w różnych kontekstach naukowych oraz w aspekcie praktycznym. Przede wszystkim zaś Autorzy poszukują wzajemnych relacji pomiędzy różnymi sferami życia społecznego i ekonomicznego rodzin, polityki rodzinnej oraz gospodarki, skłaniając nierzadko do zmiany sposobu myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej. Zasadniczo przedstawione tu rozważania wpisują się w dyskusję wokół tezy, że polityka rodzinna rozpatrywana winna być przede wszystkim jako swoiste inwestycje bądź innowacje społeczne, nie zaś głównie czy też wyłącznie w kategoriach kosztów bądź wydatków. Doświadczenia innych państw europejskich, m.in.: Szwecji, Danii, Finlandii, Francji, Wielkiej Brytanii czy Belgii, pokazują np., że wysokie wydatki socjalne, w tym na politykę rodzinną, nie muszą skutkować pogorszeniem sytuacji gospodarczej kraju, a nawet że utrzymywany dzięki temu stosunkowo wysoki poziom dzietności sprzyja wzrostowi gospodarczemu1. Inne państwa, jak Republika Czeska czy Norwegia, wskazują różne przykłady rozciągnięcia polityki rodzinnej na poprawę warunków starzenia rodzin czy też jakości życia osób starszych. Te i podobne aspekty stanowią ciekawy kontekst i egzemplifikację tez przyjętych w odrębnych opracowaniach niniejszego tomu. Ów tom otwiera natomiast artykuł, który dodatkowo wskazuje na konieczność dookreślenia podstawowych pojęć związanych z polityką rodzinną, te bowiem warunkują kierunek, zakres i rodzaje interwencji państwa oraz innych podmiotów w życie rodzin. Tematyka publikacji odzwierciedla zatem najbardziej aktualne dylematy dotyczące kierunków przemian i możliwości poprawy sytuacji polskich rodzin, potwierdzając tym samym – po raz kolejny – jej wieloaspektowość i różne zależności o charakterze społecznym, demograficznym, ekonomicznym czy też politycznym. Przedstawione tu, niekiedy zgoła odmienne, sposoby myślenia o rodzinie i polityce rodzinnej uświadamiają i uzasadniają potrzebę poszukiwania wciąż nowych, a nawet niekonwencjonalnych rozwiązań sprzyjających tak rodzinie, jak i społeczeństwu czy gospodarce. Redaktorzy opracowania serdecznie dziękują wszystkim Autorom artykułów, którzy poprzez ich złożenie poparli inicjatywę wydania cyklu publikacji poświęconych tematyce rodziny i polityki rodzinnej, a poprzez zamieszczone treści wyrazili swoje przekonanie o potrzebie dalszego rozwoju badań i działań w tym zakresie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony został dziejom socjologii polskiej. Pragniemy przy tej okazji przypomnieć wydarzenie z roku 1860, a więc sprzed 150 lat, kiedy to wydano dwie książki: we Lwowie: Myśl ogólną fizyologii powszechnej Józefa Supińskiego oraz w Warszawie Uwagi nad obecnym stanem robotników wiejskich w Królestwie Polskim Ludwika Górskiego. Rok 1860 przyjąć można jako cezurę w dziejach refleksji o społeczeństwie, datę narodzin w Polsce właściwej socjologii. W obu tych pracach nawiązano do socjologów francuskich - do Augusta Comte`a (Supiński) i do Frédèrica Le Play`a (Górski). Działo się to w 21 lat po opublikowaniu tomu IV Kursu filozofii pozytywnej, gdzie Comte wprowadził nową nazwę do leksykonu nauk - „socyologia”, jak to się naówczas u nas pisało, w 5 lat po wydaniu Les Ouvriers européens pióra francuskiego socjografia. Daty to stosunkowo wczesne,zważywszy, że rozprzestrzenianie się idei tej nowej nauki na świecie nabrało tempa przede wszystkim za sprawą Herberta Spencera, którego socjologiczna twórczość poczęła się dopiero w szóstej dekadzie XIX stulecia. Supiński zaczynał swą pracę od pytania, o to „gdzież są ludzie w przeszłości całej, którzy by dostrzegli i zrozumieli przyrodzony organizm stowarzyszenia ludzkiego?”, zaś Górski głosił, iż wszelkie opinie o rzeczywistości społecznej wsi „winny być poparte gruntownym zbadaniem moralnego i materialnego stanu pojedynczych rodzin robotników w różnych okolicach kraju”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej