Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(72)
Forma i typ
Książki
(69)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(38)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(42)
Czytelnia
(58)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Guz Sabina
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Krzysztoń Dorota
(2)
Kwak Anna
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Adamowska Lucyna
(1)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewski Marek (1959- )
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bodanko Anatol
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Burczyk Irena
(1)
Canuel Brigitte
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czerederecka Alicja
(1)
Danilewicz Wioletta
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Durek Iwona
(1)
Dąbrowska Anna (pedagog)
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęcka Mirosława
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Godawa Szymon
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graniewska Danuta
(1)
Gray Jenny
(1)
Grodzka Magdalena
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Hamer Hanna
(1)
Herbert Martin
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Juříková Jana
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Jędrzejko Mariusz Z
(1)
Kalinowski Romuald
(1)
Karaś Marta
(1)
Klajmon-Lech Urszula
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komorska Marta
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kuchynska Irina Oleksiiwna
(1)
Kwaśna Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kępski Czesław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Makiełło-Jarża Grażyna
(1)
Marciniak Agnieszka
(1)
Margasiński Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Moderski Jerzy
(1)
Mościskier Andrzej
(1)
Musiał Emilia
(1)
Musioł Marcin
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Nowak Aneta
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Oleśniewicz Magdalena
(1)
Orzeł Olga
(1)
Ośrodek Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia w Wodzisławiu Śląskim
(1)
Ożańska-Ponikwia Katarzyna
(1)
Palak Zofia
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pieniążek Marlena
(1)
Pirogowicz Iwona
(1)
Piwowarczyk Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(53)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(72)
Język
polski
(72)
Temat
Rodzina
(43)
Dziecko
(36)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Przemoc w rodzinie
(11)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Rodzice
(8)
Młodzież
(7)
Opieka społeczna
(7)
Rodzina zastępcza
(7)
Niepełnosprawni
(6)
Wychowanie
(6)
Adopcja
(5)
Alkoholizm
(5)
Dziecko maltretowane
(5)
Prawa dziecka
(5)
Rozwód
(5)
Szkolnictwo
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Domy dziecka
(4)
Ludzie starzy
(4)
Małżeństwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przemoc
(3)
Psychoterapia
(3)
Bezrobocie
(2)
Cierpienie
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Kształcenie
(2)
Migracje
(2)
Młodzież niepełnosprawna
(2)
Narkotyki
(2)
Odżywianie
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzeństwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Ustanie małżeństwa
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Władza rodzicielska
(2)
Zachowanie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Biblioterapia
(1)
Blogi
(1)
Bulimia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Demografia
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko wykorzystywane seksualnie
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko- wychowanie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Folklor
(1)
Gry komputerowe
(1)
Homoseksualizm
(1)
Instytucja totalna
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Kara cielesna
(1)
Koalkoholizm
(1)
Komputery
(1)
Kościół katolicki
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
72 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie)
1. Rywalizacja o dziecko w kontekście psychologii rodziny; 2. Regulacje prawne dotyczące władzy rodzicielskiej; 3. Rozbicie rodziny; 4. Kompetencje wychowawcze; 5. Diagnozowanie osobowości rodziców w sprawach opiekuńczych; 6. Co decyduje o kompetencjach wychowawczych? Metodologia badań własnych; 7. Zasoby psychiczne i braki w zakresie kompetencji wychowawczych; 8. Omówienie uzyskanych zależności; 9. Dyskusja na temat uzyskanych wyników; 10. Wnioski końcowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie dzieci ; 2)
1. Rozwód. 2. Pierwsze fale szoku. 3. Ten, który zostaje. 4. Na krawędzi przepaści. 5. Pomoc dla rozwiedzionych rodziców. 6. Lista umiejętności rodzicielskich. 7. Skala oceny zachowań dziecka - obserwacje rodziców. 8. Skala oceny sytuacji - obserwacje rodziców. Określenie zakresu problemów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko i dzieciństwo w perspektywie teoretycznej; 2. Prawa dziecka- teoria i władza; 3. Rodzina a prawa dziecka; 4. Rodzice i dzieci- układ podporządkowania czy partnerstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Rodziny w Polsce. Zagadnienia demograficzno-społeczne : 1. Zmiany stanu i struktury rodziny a przemiany procesów demograficznych w Polsce w latach 1988-2002, 2.Warunki życia wybranych typów rodzin. CZ.II Problemy rodziny - wyzwaniem dla polityki rodzinnej ; 1. Ochrona socjalna rodzin samotnych matek w Polsce, 2. Osoby starsze w środowisku lokalnym - lokalna polityka wobec osób starszych i ich partycypacja w życiu społecznym, 3. Przepływy międzypokoleniowe jako obszar działań na rzecz poprawy powstawania i funkcjonowania rodzin w różnych fazach ich rozwoju. Cz.III Działania na rzecz rodzin w ramach poszczególnych polityk : 1. Kształtowanie systemu wartości jako kierunek działań polityki ludnościowej, 2. Możliwości uzyskania pracy i ograniczanie bezrobocia jako obszar działań na rzecz poprawy warunków powstawania i funkcjonowania rodzin, 3. Edukacja przez całe życie, 4. Mieszkalnictwo w kontekście poprawy warunków powstawania i funkcjonowania rodziny oraz stanu zdrowia ludności, 5. System ubezpieczeń społecznych a procesy starzenia się ludności w Polsce, 6. Edukacja na rzecz rodziny jako obszar działań w celu poprawy warunków powstania i funkcjonowania rodziny. Cz.IV Podmioty polityki rodzinnej : 1. Rola państwa w kształtowaniu polityki rodzinnej w Polsce w okresie transformacji, 2. Rola samorządu terytorialnego w polityce rodzinnej, 3. Organizacje pozarządowe w działaniach na rzecz rodziny, 4. Radomskie Towarzystwo Dobroczynności i pomoc rodzinie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Migracje zagraniczne - zarys problematyki, 2. Rodzina jako środowisko życia dziecka, 3. Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach migracyjnych, 4. Konstrukcja teoretyczno-metodologiczna, 5. Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach migracyjnych, 6. Oblicza dzieciństwa w rodzinach rozłączonych z powodu migracji zagranicznej rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przesłanki udanych związków, 2. Sumienie jako zmysł równowagi w związkach, 3. Związki między rodzicami i dziećmi, 4. O udanych i nieudanych związkach, 5. Systemowe uwikłania i ich rozwiązywanie, 6. O praktyce psychoterapii systemowej, 7. Wszechogarniająca całość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział I Doświadczenie choroby z perspektywy chorego i jego otoczenia – ujęcie socjologiczne: 1.1. Choroba – poczucie dyskomfortu – chorowanie; 1.2. Obraz choroby, relacje lekarz-pacjent w koncepcji Talcotta Parsonsa; 1.3. Dowartościowanie perspektywy pacjenta laika w rozważaniach Eliota Freidsona – lecznictwo niemedyczne; 1.4. Zachowania w chorobie jako przedmiot badań socjologicznych; 1.5.Anselma Straussa koncepcja choroby przewlekłej jako trajektorii; 1.6. Model zmieniających się perspektyw w chorobie przewlekłej według Barbary Paterson; Konkluzje. Rozdział II Rodzice wobec choroby dziecka. Perspektywa pedagogiczno-psychologiczna: 2.1. Rodzina dziecka z niepełnosprawnością w ujęciu systemowej koncepcji rodzin; 2.2. Choroba w rodzinie jako przedmiot badań pedagogicznych; 2.3. Problemy i obciążenia rodziców związane z chorobą dziecka; 2.4. Proces przyjęcia niepełnosprawności dziecka; 2.4.1. Przyjęcie diagnozy; 2.4.2. Szok – bunt – akceptacja – proces dostosowywania się do niepełnosprawności w wybranych ujęciach; 2.5. Stres rodzicielski i radzenie sobie z nim; Konkluzje. Rozdział III Wsparcie osób z rzadką chorobą genetyczną i ich rodzin: 3.1. Rzadka choroba – ujęcie definicyjne, podział i etiologia zaburzeń genetycznych; 3.1.1. Wybrane rzadkie zespoły genetyczne – charakterystyka, rozwój; 3.1.1.1. Zespół łamliwego chromosomu X; 3.1.1.2. Zespół Smitha-Lemliego-Opitza; 3.1.1.3. Fenyloketonuria; 3.1.1.4. Zespół Pradara-Williego; 3.1.1.5. Zespół Draveta; 3.2. Medyczne i społeczne aspekty funkcjonowania pacjentów z rzadkimi chorobami i ich rodzin; 3.3. Wsparcie jako niezbywalny składnik „spirali życzliwości”; 3.4. Wsparcie pedagogiczne rodziców dzieci chorych; 3.5. Polityka zdrowotna i wsparcie pacjentów z rzadkimi chorobami oraz ich rodzin w wybranych krajach Europy; 3.5.1. Decyzje, plany i działania w zakresie opieki zdrowotnej; 3.5.2. pecjalistyczna opieka zdrowotna w wybranych krajach Europy; 3.6. Internet jako przestrzeń wsparcia społecznego osób z rzadkimi chorobami genetycznymi i ich rodzin; Konkluzje. Rozdział IV Uzasadnienie stanowiska badawczego: 4.1. Problematyka, przedmiot i cele badań; 4.2. Paradygmat badań jakościowych; 4.3. Biografia jako orientacja metodologiczna; 4.3.1. Wywiad narracyjny w ujęciu Fritza Schützego; 4.4. Organizacja badania, charakterystyka próby badanych, przebieg badania, aspekty etyczne. Rozdział V Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi - badania własne: 5.1. Trajektoria doświadczeniem rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi; 5.1.1. Gromadzenie się potencjału trajektoryjnego; 5.1.2. Diagnoza jako wydarzenie centralne narracji; 5.1.3. Trud i radość życia z dzieckiem z rzadką chorobą; 5.2. Zróżnicowane trajektorii życia; 5.2.1. Dagmara – nierozerwalna więź z córką; 5.2.2. Aleksandra – poczucie braku wsparcia i zrozumienia; 5.2.3. Alicja – żal i zmęczenie; 5.2.4. Marek – siła i autonomia; 5.3. Zmiany perspektyw w doświadczeniu choroby; Konkluzje. Rozdział VI Od wsparcia do samorozwoju. Wsparcie społeczne i pedagogiczne udzielane rodzinie dziecka z rzadką chorobą genetyczną: 6.1. Otrzymywane i udzielane wsparcie w układzie człowiek-człowieka; 6.2. Doświadczenie wsparcia w układzie człowiek-grupa; 6.2.1. Środowisko lokalne; 6.2.2. Stowarzyszenia społeczne; 6.2.3. Wspólnoty i ugrupowania kościelne, znaczenie wiary; 6.3. Uzyskanie wsparcia w układzie człowiek-instytucje; 6.3.1. Szkoła i inne placówki edukacyjne jako miejsce wsparcia dziecka i jego rodziny; 6.3.2. Instytucje pomocy medycznej, lekarze, personel medyczny, rehabilitanci; 6.4. Wsparcie pedagogiczne; Konkluzje. Zakończenie. Pedagogiczna pomoc rodzinie dziecka z rzadkim zespołem genetycznych – inspiracje i propozycje. Bibliografia. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Konstytuowanie osoby społecznej z organizmu biologicznego w ontogenezie osobniczej: 1. Rozwój – definicyjne ujęcie zjawiska; 2. Determinanty rozwoju; 3. Czynniki wpływające na rozwój. Rozdział 2 Biologiczne determinanty rozwoju jednostki: 1. Geny: 1.1. Rozwój społeczny warunkowany genetycznie; 1.2. Emocje, genetyczny regulator rozwoju; 1.3. Zaburzenia rozwojowe aktywowane genetycznie; 1.4. Genetyczne podłoże zaburzeń ze spektrum autyzmu; 1.5. Genetyczne systemy naprawcze; 1.6. Geny – szanse i zagrożenia. 2. Mózg: 2.1. Charakterystyka procesu uczenia się mózgu; 2.2. Schematy, memy, wzorce; 2.4. Plastyczność mózgu; 2.5. Okresy krytyczne w rozwoju; 2.6. Dojrzewanie mózgu a rozwój kompetencji społeczno-emocjonalnych; 2.7. Uszkodzenia mózgu; 2.8. Systemy naprawcze w strukturach umysłu. 3. Zmiana mapy mózgu. Rozdział 3 Wpływ środowiska społecznego na rozwój człowieka: 1. Socjalizacja; 2. Rodzina pochodzenia; 3. Środowisko rodzinne dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; 4. Człowiek jako element terapeutycznej socjalizacji; 5. Podsumowanie. Rozdział 4 Aktywność własna osoby społecznej: 1. Aktywność własna i mentalna tożsamość; 2. Zaburzenia aktywności własnej i mentalnej tożsamości; 3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu. Rozdział 5 Analiza biograficzna w transformacji osobowości: 1. Analiza biograficzna; 2. Proces osobowego wzrostu; 3. Projekty do autoanalizy i autokorekty. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 110)
1. Bezrobocie, ubóstwo i Internet jako problemy społeczne i pracy socjalnej, Społeczno-ekonomiczne wyznaczniki ubóstwa w Polsce, Struktura i zakres bezrobocia w gminie miejsko-wiejskiej w kontekście zmian zjawiska w skali kraju, Internet nowym źródłem marginalizacji i wykluczenia, Wpływ komputera i Internetu na dzieci i młodzież. 2. Rodzina jako środowisko pracy socjalnej, Zdrowie prokreacyjne w świetle międzynarodowych standardów zdrowia, Formy i zakres działań na rzecz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, prowadzonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach, Przemoc domowa wobec kobiet, Interwencja kryzysowa wobec rodziny w kryzysie. 3. Pomoc społeczna i praca socjalna wobec problemów kształcenia, wychowania i resocjalizacji, Środowiskowe uwarunkowania planów życiowych młodzieży jako obszar badań pedagogiki społecznej, Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze środowisk zróżnicowanych kulturowo i socjoekonomicznie, Problemy wychowawcze w środowisku wiejskim i ich uwarunkowania, Przestępczość nieletnich w Polsce, Pomoc postpenitencjarna jako przykład pracy socjalnej z osobami opuszczającymi zakłady karne. 4. Starość i niepełnosprawność w aspekcie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wybrane obszary badań w gerontologii społecznej, Praca socjalna na rzecz osób nieaktywnych zawodowo, Działania ośrodka pomocy społecznej na rzecz osób starszych w środowisku małego miasta, Pomoc społeczna wobec niepełnosprawności w świetle programów unijnych, Zadania pracownika socjalnego w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych, Poczucie integracji społecznej dorosłych osób z niepełnosprawnością jako pedagogiczny wskaźnik jakości życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako środowisko wychowawcze i rozwojowe dziecka niepełnosprawnego, 2. Niepełbosprawność dzieci i młodzieży i jej charakterystyka, 3. Metodologia badań własnych, 4. Przezycia emocjonalne rodziców związane z akceptacją niepełnosprawności dziecka, 5. Podstawy rodzicielskie wobec dziecka niepełnosprawnego w rodzinie, 6. Zaspokajanie przez rodziców potrzeb psychofizycznych dzieci niepełnosprawnych, 7. Świadomość i oddziaływania wychowawcze rodziców w stosunku do dziecka niepełnosprawnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Reforma systemu opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy. Reforma systemu opieki zastępcze. Założenia a rzeczywistość. Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny. Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce. Część II: Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania. Kreatorzy procesu usamodzielnienia. Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wnioski i rekomendacje. Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z koncepcji i orientacji pedagogiki opiekuńczej; 2. Z zagadnień opieki rodzinnej; 3. Z zagadnień zorganizowanej opieki nad dzieckiem; 4. Wybrane zagadnienia opieki nad dzieckiem w Europie; 5. Z historii opieki nad dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Trudności, nieprawidłowości i zaburzenia w funkcjonowaniu polskich rodzin. Tradycyjne i współczesne spojrzenie na rodzinę w kontekście jej funkcji, pozycji społecznej i stanu zagrożeń; Rodziny ryzyka w Polsce współczesnej; Współczesny wymiar zagrożenia dzieci i młodzieży; Zaburzenia realizacji wybranych funkcji we współczesnych rodzinach; Senior w rodzinie - źródło i ofiara zaburzeń funkcjonowania rodziny; Rola seniorów w profilaktyce zaburzeń w funkcjonowaniu współczesnej rodziny polskiej. Część II: Sieroctwo społeczne i możliwości zapobiegania temu zjawisku. Dysfunkcyjność i patologia rodzin a sieroctwo społeczne; Sytuacja ekonomiczna i społeczna rodziny dotkniętej rozwodem; Prawna ingerencja w wychowanie dziecka w rodzinie; Blaski i cienie samotnego ojcostwa (komunikat z badań); "Znalazłem mamę, znalazłem tatę..." - rodzina zastępcza i adopcyjna szansą na odzyskanie dzieciństwa. Część III: Trudności w funkcjonowaniu rodzin z chorobami oraz niepełnosprawnościami. Rola rodziny w normalizowaniu sytuacji społecznej dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; "Mam upośledzoną umysłowo matkę" - rzecz o trajektorii cierpienia; Małżeństwo i macierzyństwo w zamiarach i oczekiwaniach kobiet z niepełnosprawnością; Potrzeby wsparcia psychospołecznego matek wychowujących niepełnosprawne dzieci; Rola rodziny w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z perspektywy pedagoga specjalnego; Wspierająca rola rodziny w przebiegu choroby nowotworowej piersi u kobiet; Międzypokoleniowy przekaz orientacji zdrowotnych w rodzinie wiejskiej. Część IV: Zjawiska patologiczne w rodzinie i możliwości ich przezwyciężania. Przemoc w rodzinie zagrożeniem podstawowych praw i wolności dziecka; Przemoc w rodzinie w oczach kobiet; Subiektywne determinanty przemocy wobec kobiet; Interpretacja zjawiska przestępczości młodocianych w świetle teorii kontroli Travisa Hirschiego ze szczególnym uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań aktywności przestępczej; Kazirodztwo w aspekcie fenomenologicznym i etiologicznym; Środowisko rodzinne nieletnich przebywających w zakładzie poprawczym; Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; Wychowawcze następstwa nieprawidłowego zaspokajania potrzeb na gruncie rodziny; Kary stosowane przez rodziców w percepcji uczniów szkół podstawowych; Aktywne formy wypoczynku w rodzinie wobec jej zagrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zgoda w rodzinie, czyli dobre dialogi / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2007. - 170 s. : rys., fot. ; 23 cm.
Mieć czy być; Dlaczego kłamiesz; Dlaczego nie mówisz o złych ocenach; Jestem już dorosły; Między nami rodzicami; Emocje; Drobiazgi; Mam okres, boli! Osobista kultura; Ofiarność; Byłeś pijany; Ta wredna obca płeć; Masz pomóc! Mieszkam tu; Jestem wściekły/a; Po co się dogadywać; Niewidzialny drogowskaz; Piosenka; Nie masz dla mnie czasu; Chude już nie jest trendy; Lubię słodycze; Głodówki; Jak ty wyglądasz, mamo; Tatuaż, piercing; Przeprowadzka; Powiernica; Taka jestem zmęczona, synku; Pracoholizm; Zazdroszczą mi sukcesu; Jak krytykować i przyjmować uwagi krytyczne? Dlaczego stale chcesz mnie zmieniać; Znowu mnie kontrolujesz; Najbardziej denerwuje mnie w tobie; Najbardziej jestem ci wdzięczna/y za; Najbardziej boję się; List w sprawie punktualności; Wybaczanie; Razem na zakupy; Kup co chcesz i odczep się; Czuję się zazdrosny i zapomniana/y; Chodźmy gdzieś razem; Po co rozmawiać, Telefon komórkowy; Internet; Gry komputerowe; Honor; Przeciwstawianie się przemocy; Atakują mnie; Dlaczego ludzie popełniają samobójstwo? Dlaczego psychoterapeuta lepszy niż rodzina i przyjaciele; Małżeństwo czy na kocią łapę; Młody tata; Zerwanie; Najgorsze przy rozwodzie; Wypalenie zawodowe; Współczesna odmiana Piotrusia Pana; Wychowanie bez pięciu uwag. Co to jest stres? Nieskuteczne sposoby obniżania napięcia; Techniki relaksacyjne; Dieta antystresowa i używki; Kontrola własnego czasu; Poczucie szczęścia w chorobie; Nadzieja dla depresji; Walka z migreną; Narkotyki - wiedzieć jak wyglądają i szkodzą, żeby nie brać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej